Značka Mercedes-Benz dosiahla odbyt ako ešte nikdy

Vlani zvŕšila značka Mercedes-Benz svoj štvrtý rekordný rok za sebou odbytom 1 650 010 (+12,9 %) vozidiel. To je viac, ako kedykoľvek predtým. V roku 2014 tak koncern Daimler dodal, spolu so svojou ďalšou značkou smart (v rámci divízie Mercedes-Benz Cars), 1 739 854 osobných vozidiel.   Historicky najlepšie výsledky priniesli značke Mercedes-Benz vlani tiež […]

OFICIÁLNE
Autor
Dátum zverejnenia 12. januára 2015
Obsahuje nasledovné témy , , ,

Vlani zvŕšila značka Mercedes-Benz svoj štvrtý rekordný rok za sebou odbytom 1 650 010 (+12,9 %) vozidiel. To je viac, ako kedykoľvek predtým. V roku 2014 tak koncern Daimler dodal, spolu so svojou ďalšou značkou smart (v rámci divízie Mercedes-Benz Cars), 1 739 854 osobných vozidiel.

 

Historicky najlepšie výsledky priniesli značke Mercedes-Benz vlani tiež za mesiac: decembrový odbyt 163 171 (+17,2 %) vozidiel, respektíve za kvartál: dodávka 454 854 vozidiel v štvrtom štvrťroku.

 

Hnacou silou nárastu značky s hviezdou boli v roku 2014 najmä: limuzína Triedy S (+82,2 %), kompaktné vozidlá Triedy A, B, CLA a GLA (+24,7 %) a vlani znovu objemovo najsilnejší model Trieda C (+4,4 %), ktorá akcelerovala v decembri až na 50-percentné nárasty v porovnaní s decembrom 2013.

 

„Mercedes-Benz sleduje úspešný kurz. Najlepší odbyt v histórii našej spoločnosti je dôkazom skutočnosti, že naša produktová ofenzíva prináša svoje plody. Naše nové modely sa stretávajú u zákazníkov s vynikajúcou odozvou.“ Vyzdvihol dosiahnuté výsledky Dr. Dieter Zetsche, predseda predstavenstva spoločnosti Daimler a vedúci divízie Mercedes-Benz Cars. Zároveň uviedol: „Zvýšiť odbyt sa nám podarilo na všetkých kľúčových trhoch. V roku 2015 budeme pokračovať v našej produktovej ofenzíve v sektore vozidiel SUV, z čoho očakávame ďalšie impulzy pre odbyt, zvýšenie odbytu očakávame taktiež z kompletného sprístupnenia novej Triedy C, kompaktných vozidiel a obidvoch modelov smart.“

 

Rekordné dodávky mala v roku 2014 značka s hviezdou na svojom najvýznamnejšom trhu v USA (+5,7 %) i v Číne (+29,1 %). Čína sa tak stala pre značku po prvýkrát druhým najväčším odbytišťom. Vedúcu pozíciu dosiahla značka Mercedes-Benz nielen na domácom trhu v Nemecku ale aj v Japonsku, Austrálii, Kanade a v Rusku. Medzi európske krajiny, kde zaznamenala najväčšie nárasty patrí Portugalsko (+45,7 %), Španielsko (+30 %), Švajčiarsko (+15,8 %) a Veľká Británia (+14,6 %).

 

V rámci produktovej ofenzívy Daimleru sa začne do roku 2020 dodávať ešte minimálne jedenásť nových modelov osobných vozidiel značky s hviezdou, ktoré nemajú žiadneho predchodcu. Pokračovať budú iniciatívy, ktoré ucelene naplňujú požiadavky a potreby zákazníkov na mobilitu.

 

Čítajte aj ďalšie podobné články:

TEST

Veľký test elektromobilu Mercedes-Benz B250e: Dojazd v zime rapídne klesá

2. januára 2017

Aký dojazd elektromobilu je už dostatočný?

15. novembra 2016

Nový Renault Zoe s batériou Z.E. 40 a dojazdom až 400 km

3. novembra 2016

Pýtali sme sa Filipa Tůmu, prečo jazdí na LPG. Za palivo vraj ušetrí až 40 percent.

31. októbra 2016

Honda Accord Hybrid pre USA

18. júla 2016