BMW Group predalo v roku 2014 viac ako 2 milióny vozidiel

BMW Group dodalo v roku 2014 svojím zákazníkom viac ako dva milióny vozidiel a zaknihovalo si štvrtý rekordný rok v rade. Predalo sa 2 117 965 vozidiel značiek BMW, MINI a Rolls-Royce, čo je viac ako kedykoľvek v histórii BMW Group (v minulom roku 1 963 798 vozidiel / +7,9 %). Všetky značky zakončili rok… Prečítať celé
Informácie o tomto príspevku

Vydané 12. januára 2015
Zverejnil
Zdroj témy:
Titulná fotografia:

Obsahuje tieto témy: , , ,

Podporíte distribúciu tohto obsahu?

BMW Group dodalo v roku 2014 svojím zákazníkom viac ako dva milióny vozidiel a zaknihovalo si štvrtý rekordný rok v rade. Predalo sa 2 117 965 vozidiel značiek BMW, MINI a Rolls-Royce, čo je viac ako kedykoľvek v histórii BMW Group (v minulom roku 1 963 798 vozidiel / +7,9 %). Všetky značky zakončili rok výraznými medziročnými decembrovými nárastmi predaja o 15,2 %. Počas posledného mesiaca roka sa predalo 215 217 vozidiel (v minulom roku 186 786).

 

 

Ian Robertson, člen predstavenstva BMW AG zodpovedný za Predaj a marketing BMW povedal: „Som nadšený, že sa nám podarilo dosiahnuť náš cieľ a v roku 2014 sme predali viac ako dva milióny vozidiel, čo predstavuje nový rekord v histórii BMW Group. Počas celého roka sme evidovali nárast predaja vo všetkých podstatných regiónoch. Nové modely ako BMW X4 a BMW radu 2 Active Tourer sú dôkazom našich schopností vyvíjať nové modely a pritiahnuť k značke nových zákazníkov. Popularita modelov BMW i3 a BMW i8 ukazuje opodstatnenosť a správnosť novej stratégie „born electric“. Už teraz sa tešíme, že aj v roku 2015 nadviažeme na tieto úspechy.“

 

 

Rok 2014 bol pre značku BMW najlepším v histórii. BMW predalo 1 811 719 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 9,5 % (1 655 138). Predaje za mesiac december medziročné narástli o 14,2 % (177 954 / oproti 155 835 v roku 2013).

 

 

BMW radu 2 Coupé si za prvý celý rok predaja vybralo 27 933 majiteľov, zatiaľ čo pre BMW radu 2 Active Tourer sa za tri mesiace predaja rozhodlo 13 091 zákazníkov. Líder svojho segmentu, BMW radu 3, zvýšilo predaje a zaknihovalo si 476 792 predaných kusov (v minulom roku 467 762 kusov, nárast o 2 %). Pre BMW radu 4 sa v roku 2014 rozhodlo 119 580 zákazníkov. BMW radu 5, ktoré je taktiež lídrom svojho segmentu, zaznamenalo rast predaja o 1,7 % na celkových 373 053 vozidiel (v minulom roku 366 992). BMW X4 je v predaji od júla a za ten čas si ho vybralo už 21 688 zákazníkov. Predaj tretej generácie modelu BMW X5 sa medziročne zvýšil o 37,4 % na 147 381 (minulý rok 107 231 predaných vozidiel).

 

 

V roku 2014 sa pre inovatívne vozidlá BMW i rozhodlo 17 800 zákazníkov. Po celom svete sa predalo 16 052 kusov modelu BMW i3, pričom takmer tri štvrtiny vozidiel sa predalo v druhej polovici roka, keďže na viacerých hlavných trhoch, vrátane USA, sa predaj začal až koncom jari. Model BMW i8 sa začal predávať až v lete, preto sa k zákazníkom dostalo 1 741 vozidiel.

 

 

Úspech vozidiel BMW i znamená aj ďalšie zvyšovanie ich výroby. Harald Krüger, člen predstavenstva BMW AG zodpovedný za výrobu: „Naše výrobné linky v Lipsku sú veľmi flexibilné. Posilnili sme výrobu modelu i8, aby sme tak zákazníkom skrátili čakaciu dobu. Okrem toho, každý deň opúšťa brány továrne viac ako 100 vozidiel BMW i3. BMW Group je prvou automobilkou na svete, ktorá vo veľkom využíva v sériovej výrobe karbón. Predajné úspechy týchto vozidiel tak vravia samé za seba.“

 

 

Napriek výraznej tohtoročnej modelovej obmene si značka MINI udržala predajné výsledky porovnateľné s minulým rokom, keď zákazníkom dodala 302 183 vozidiel (v minulom roku 305 030 / – 1,0 %). Výsledky obzvlášť potešili aj Petra Schwarzenbauera, člena predstavenstva BMW AG zodpovedného za značky MINI, BMW Motorrad a Rolls-Royce. „MINI má za sebou najlepší štvrtý štvrťrok v histórii, pretože predaje narástli o 17,2 % (94 624 predaných vozidiel oproti 80 748 v minulom roku). Rekordný bol aj mesiac december s medziročným nárastom predajov o 20,7 % (36 773 oproti 30 455 predaným vozidlám v roku 2013). Od momentu plného predaja tretej generácie 3-dverového MINI a úplne nového 5-dverového modelu evidujeme o tieto vozidlá vysoký záujem.“ Predaj 3-dverovej verzie sa medziročne zvýšil o 33,9 % (16 418 predaných vozidiel oproti 12 262 kusom v roku 2013). Pre 5-dverovú verziu MINI sa v poslednom mesiaci roka 2014 rozhodlo 6 954 zákazníkov. Model MINI Countryman zaznamenal za uplynulý rok 5-percentný nárast predaja (106 995 oproti 101 897 v roku 2014), zatiaľ čo MINI Paceman si s 15 567 predanými vozidlami pripísal v roku 2014 už 6-percentný rast (v roku 2013 to bolo 14 687 vozidiel).

 

 

Rolls-Royce Motor Cars hlási už piaty rok po sebe rekordné predaje, nakoľko 4 063 predaných vozidiel (v minulom roku 3 630, + 11 %) v roku 2014 predstavuje najlepší výsledok v 111-ročnej histórii. Peter Schwarzenbauer k tomu dodáva: „Rolls-Royce zaznamenal silný celosvetový nárast predaja, vo viacerých regiónoch dvojciferný. Jedinečný rast znamená, že predajné čísla narástli oproti roku 2009 až štvornásobne. Predaje podporili objednávky na modely Ghost Series II, ktorý sa predstavil v novembri. Model Wraith má za sebou prvý kompletný rok predaja, zatiaľ čo špičkovým produktom zostáva Phantom.

 
BMW Motorrad zaznamenalo štvrtý rekordný rok v rade. Po prvý raz sa predalo viac ako 120 000 maxi skútrov a motocyklov, čo predstavuje rast o viac ako 7 %. Presné čísla budú dostupné v pondelok.

 

 

BMW Group zaznamenal v roku 2014 rast vo všetkých hlavných regiónoch

V Európe sa predalo 913 803 vozidiel značiek BMW a MINI (v minulom roku to bolo 858 990, rast o 6,4 percenta). V roku 2014 rástli všetky európske trhy. Nemecko, domáci trh BMW, rástol o 1,7 percenta, čo predstavuje 273 433 registrovaných nových vozidiel (v minulom roku to bolo 268 838 vozidiel). Druhým najväčším európskym trhom je Veľká Británia, ktorá v roku 2014 narástla o 8,4 % (204 749 predaných vozidiel oproti 188 837 v roku 2013). Vo Francúzsku sa predalo 67 449 vozidiel značiek BMW a MINI, čo predstavuje rast o 5,3 % (v minulom roku 64 082 predaných vozidiel).

 

 

Predaje vozidiel značiek BMW a MINI narástli v roku 2014 v Ázii o 13,8 %, celkovo to bolo 656 395 vozidiel (v minulom roku 576 616 vozidiel). Tieto predaje sa prejavili aj v decembrových výsledkoch. V poslednom mesiaci roka sa predalo 61 295 vozidiel (v minulom roku 54 546, nárast o 12,4 %). Predaje v kontinentálnej Číne stúpli o 16,7 %, celkovo sa predalo 455 979 vozidiel značiek BMW a MINI. Vysoký rast predaja bol aj v Južnej Kórei, kde sa k zákazníkom dostalo 46 600 vozidiel, čo predstavuje medziročný rast o 17,3 % (v roku 2013 to bolo 39 558 vozidiel).

 

 

V americkom regióne stúpli predaje o 3,9 % na 481 056 predaných vozidiel oproti 462 891 v roku 2013. O 5,3 % narástli USA, kde sa predalo 395 850 vozidiel (v minulom roku 375 782). Kanada narástla o 1,2 % (38 188 predaných vozidiel oproti 37 723 v roku 2013. Predaje v Mexiku narástli oproti minulému roku o 6,5 % (14 902 vozidiel oproti 13 992 v roku 2013).

 

 

Región Stredného Východu narástol o dvojciferné čísla. V roku 2014 sa predalo 30 148 vozidiel značiek BMW a MINI, čo predstavuje medziročný nárast o 22,6 % (v roku 24 596 predaných vozidiel). V decembri bol medziročný nárast predaja o 30,4 %, keď sa v poslednom mesiaci roka dostalo k zákazníkom 2 511 vozidiel (v predchádzajúcom roku 1 926 vozidiel).

 

 

Prehľad predajov BMW Group v decembri a v roku 2014

December 2014 Medziročný rozdiel Do decembra 2014 vrátane Medziročný rozdiel
BMW Group Automobiles 215 217 + 15,2 % 2 117 965 + 7,9 %
BMW 177 954 + 14,2 % 1 811 719 + 9,5 %
MINI 36 773 + 20,7 % 302 183 – 0,9 %
Rolls-Royce 490 – 1,2 % 4 063 + 11,9 %

 

 

Informácie o tomto príspevku

Vydané 12. januára 2015
Zverejnil
Zdroj témy:
Titulná fotografia:

Obsahuje tieto témy: , , ,

Pomôžte nám zdieľať tento obsah

Pokračujte na ďalší príspevok »



Závislosť na internete dokáže zničiť človeku život mnohorakými spôsobmi

  • Používanie technológií na rozhovor s kamarátmi, počúvanie hudby, objavovanie nových záujmov a dokonca ani hranie hier s mierou závislosť na internete nespôsobí.
  • Ak má dieťa dostatok času na všetky ostatné bežné činnosti. Napriek tomu je závislosť na internete veľkou hrozbou aj pre deti a mladých, ktorí trávia online oveľa viac času ako dospelí.
  • Aj o tom sa dozvedeli študenti Detskej univerzity na workshopoch v spoločnosti Lenovo.
  • Za tento fakt vďačíme sociálnym sieťam a produktom, ktoré nabádajú spotrebiteľov nosiť si internet so sebou vo forme smartfónov, notebookov a tabletov.

    Budúcnosť softvérového dizajnu

  • V dnešnej dobe sa stal svet neporovnateľne menším a bežný zákazník neporovnateľne počítačovo zručnejším, než pred desiatimi rokmi.
  • Myslíte si, že za týmito vynálezmi stoja nadnárodné korporácie a ich riešenia stoja hromady peňazí? Možno budete veľmi prekvapení, že pravdou je presný opak.

    Moderné technológie a filantropia idú ruka v ruke

  • Funkčné protézy končatín pre deti z celého sveta z 3D tlačiarne, stavba domov z veľkých legových kociek a exoskeletony, ktoré ponúkajú možnosť chôdze aj pre ochrnutých.