Pracuje Ferrari na vlastnom hybridnom pohone?

Superšport Ferrari laFerrari dramaticky poukázal na skutočnosť, že táto talianska automobilka nie je proti hybridným pohonným jednotkám. Hoci je automobil vyrobený iba v limitovanom počte, možno predpokladať, že sa automobilka rozhodne vyvíjať hybridné vozidlo sériovej výroby. Cieľom však nebude znižovanie spotreby, ale zvyšovanie výkonu.   Podľa odborníkov existuje šanca, že Ferrari začne stavať ďalšie hybridné… Prečítať celé
Informácie o tomto príspevku

Vydané 29. februára 2016
Zverejnil
Zdroj témy:
Titulná fotografia:

Obsahuje tieto témy: , , , , ,

Erik Stríž je recenzentom produktov všetkého druhu. Testuje autá pre auto motor a šport a elektroniku pre 3Digital.sk.

Podporíte distribúciu tohto obsahu?

Superšport Ferrari laFerrari dramaticky poukázal na skutočnosť, že táto talianska automobilka nie je proti hybridným pohonným jednotkám. Hoci je automobil vyrobený iba v limitovanom počte, možno predpokladať, že sa automobilka rozhodne vyvíjať hybridné vozidlo sériovej výroby. Cieľom však nebude znižovanie spotreby, ale zvyšovanie výkonu.

 
Podľa odborníkov existuje šanca, že Ferrari začne stavať ďalšie hybridné riešenia, ktoré by sa mohli dočkať sériovej produkcie. Hovorí sa o koncepte pohonu, ktorý prejde až 50 kilometrov na výlučne elektrický pohon – indície vedúce k takejto špekulácii pochádzajú z patentu Ferrari, ktoré odhalil denník Autocar. V patentovej prihláške to vyzerá tak, že Ferrari skutočne pracuje na plug-in hybride, ktorý by mohol byť v budúcnosti použitý nielen v jednom modeli.
Hybridný pohon od Ferrari by počítal s doplnkovými elektrickými motormi na zadnej náprave a s pohonom zadnej nápravy. Elektrický motor si vyžaduje priame napojenie na prevodovku zadnej nápravy. Vďaka týmto vodítkam odborníci usudzujú, že by sa hybridný pohon využil skôr pri modeloch vozidiel s motorom uloženým uprostred, čo by mohol napríklad 488 GTB alebo špekuláciami opradený entry-level model od Ferrari.
Patent od Ferrari ďalej počíta s dvoch akumulátorov pod podlahou. Výrobca si namiesto jedného veľkého akumulátora vybral dva menšie, čo nachádza opodstatnenie v nedostatku priestoru pod podlahou v dvojmiestnom kupé.
Záujem automobilky Ferrari o vlastný hybridný pohon je teda zrejme viac, ako iba špekuláciou. Zdá sa však, že cieľom Ferrari by nemusela byť nutne snaha o znižovanie spotreby, ale záujem o zvýšenie celkového výkonu vozidla. Doplnkové elektrické motory by mohli v tomto kontexte prospieť aj automobilke, ktorú dnes všetci považujú za klasickú a poctivú, vernú spaľovacím motorom…

Bude mať Ferrari vlastný hybridný pohon ako štandard? (zdroj: Flickr)

Bude mať Ferrari vlastný hybridný pohon ako štandard? (zdroj: Flickr)


 
 

Informácie o tomto príspevku

Vydané 29. februára 2016
Zverejnil
Zdroj témy:
Titulná fotografia:

Obsahuje tieto témy: , , , , ,

Pomôžte nám zdieľať tento obsah

Pokračujte na ďalší príspevok »



Závislosť na internete dokáže zničiť človeku život mnohorakými spôsobmi

  • Používanie technológií na rozhovor s kamarátmi, počúvanie hudby, objavovanie nových záujmov a dokonca ani hranie hier s mierou závislosť na internete nespôsobí.
  • Ak má dieťa dostatok času na všetky ostatné bežné činnosti. Napriek tomu je závislosť na internete veľkou hrozbou aj pre deti a mladých, ktorí trávia online oveľa viac času ako dospelí.
  • Aj o tom sa dozvedeli študenti Detskej univerzity na workshopoch v spoločnosti Lenovo.
  • Za tento fakt vďačíme sociálnym sieťam a produktom, ktoré nabádajú spotrebiteľov nosiť si internet so sebou vo forme smartfónov, notebookov a tabletov.

    Budúcnosť softvérového dizajnu

  • V dnešnej dobe sa stal svet neporovnateľne menším a bežný zákazník neporovnateľne počítačovo zručnejším, než pred desiatimi rokmi.
  • Myslíte si, že za týmito vynálezmi stoja nadnárodné korporácie a ich riešenia stoja hromady peňazí? Možno budete veľmi prekvapení, že pravdou je presný opak.

    Moderné technológie a filantropia idú ruka v ruke

  • Funkčné protézy končatín pre deti z celého sveta z 3D tlačiarne, stavba domov z veľkých legových kociek a exoskeletony, ktoré ponúkajú možnosť chôdze aj pre ochrnutých.