Úžasná mechanika Wankelovho motora z Mazdy RX

Wankelov motor nie je novinkou, jeho vývoj trval tri roky a prvý funkčný prototyp vznikol už v roku 1957. Výhodou tohto motora sú jeho menšie rozmery, odlišnosť vnútornej mechaniky však mala určité konštrukčné nedokonalosti. Spaľovací motor od Wankela totiž neobsahuje tradičné piesty, ale rotujúci piest v tvare trojuholníka s mierne vydutými stenami. Mechanika rotujúceho piesta […]

Wankelov motor nie je novinkou, jeho vývoj trval tri roky a prvý funkčný prototyp vznikol už v roku 1957. Výhodou tohto motora sú jeho menšie rozmery, odlišnosť vnútornej mechaniky však mala určité konštrukčné nedokonalosti. Spaľovací motor od Wankela totiž neobsahuje tradičné piesty, ale rotujúci piest v tvare trojuholníka s mierne vydutými stenami.

Mechanika rotujúceho piesta je priam neskutočná. Je to takmer umelecké dielo. Nevýhody tohto typu motora však spočívali najmä vo vyššej spotrebe paliva a oleja, vyššej tepelnej strate a v problematickom chladení spaľovacej časti motora.
Tieto nedostatky sa však časom podarilo obmedziť na úroveň prijateľnú aj pre náročné podmienky EÚ a vo veľkej miere za to môže automobilka Mazda. Momentálne je to asi jediná automobilka na svete, ktorá ešte stále využíva Wankelov motor.
Na videu nižšie môžete vidieť, že aj nedostatky ako problematické chladenie alebo problémy s tesnením sa dajú vyriešiť, ak je do vývoja investovaný dostatok času a peňazí.
 

Čítajte aj ďalšie podobné články:

TEST

Veľký test elektromobilu Mercedes-Benz B250e: Dojazd v zime rapídne klesá

2. januára 2017

Aký dojazd elektromobilu je už dostatočný?

15. novembra 2016

Nový Renault Zoe s batériou Z.E. 40 a dojazdom až 400 km

3. novembra 2016

Pýtali sme sa Filipa Tůmu, prečo jazdí na LPG. Za palivo vraj ušetrí až 40 percent.

31. októbra 2016

Honda Accord Hybrid pre USA

18. júla 2016