Ekologické vozidlá v portfóliu značky Volkswagen
Značka Volkswagen sa dnes môže pýšiť mnohými oceneniami a míľnikmi týkajúcimi sa ich ekologického prístupu mobilite. Ponuka tejto automobilky je už dnes prispôsobená trendu znižovania dopadu automobilov na životné prostredie, avšak vyslovene ekologických vozidiel nemá v ponuke veľa: e-Golf, e-Up! a pripravovaný model Passat Plug-in Hybrid. Volkswagen e-Golf (od 35 220 €) Nepochybne jeden… Prečítať celé
Vydané 7. marca 2015
Zverejnil Erik Stríž
Zdroj témy:
Titulná fotografia:
Obsahuje tieto témy: Auto, Eko, Elektromobil, Hybrid, Volkswagen
Erik Stríž
Erik Stríž je recenzentom produktov všetkého druhu. Testuje autá pre auto motor a šport a elektroniku pre 3Digital.sk.
Podporíte distribúciu tohto obsahu?
Značka Volkswagen sa dnes môže pýšiť mnohými oceneniami a míľnikmi týkajúcimi sa ich ekologického prístupu mobilite. Ponuka tejto automobilky je už dnes prispôsobená trendu znižovania dopadu automobilov na životné prostredie, avšak vyslovene ekologických vozidiel nemá v ponuke veľa: e-Golf, e-Up! a pripravovaný model Passat Plug-in Hybrid.
Volkswagen e-Golf (od 35 220 €)
Nepochybne jeden z najlepšie vyzerajúcich elektromobilov sveta. Golf nie je možné porovnávať s BMW i8 a Tesla Model S, skôr by bolo vhodné dávať ho do súvislosti s automobilmi typu BMW i3 a podobnými. Výnimočnosť VW e-Golf tkvie v tom, že sa nesnaží nasilu pútať pozornosť na inovatívny elektrický pohon, stále totiž vyzerá ako normálny Golf.
Elektromotor dopĺňa ďalší inovatívny systém, rekuperácia. Tá ukladá energiu uvoľnenú pri brzdení a príkladne tak uskutočňuje podstatu filozofie značky s názvom „Think Blue“. So spotrebou len 12,7 kWh na 100 kilometrov je e-Golf najúspornejším elektromobilom vo svojej triede.
e-Golf poskytuje nielen konštantný krútiaci moment v celom rozsahu otáčok (to je danosť všetkých elektromotorov), ale dosahuje aj pôsobivé zrýchlenie z 0 na 60 km/h len za 4,2 sekundy. Dojazd vozidla je 130 až 190 kilometrov, čo je pri priemernej najazdenej vzdialenosti 50 km denne dobrá hodnota. To tvrdí priamo Volkswagen.
Nabíjanie elektromobilu prostredníctvom klasického kábla trvá približne 13 hodín, čo nie je celkom zanedbateľná doba. Avšak pri použití vlastnej dobíjacej stanice wallbox sa doba nabíjania doma skráti na 8 hodín. Rovnaký čas 8 hodín trvá nabíjanie batérie aj vo verejných nabíjacích staniciach.
Volkswagen e-Up! (od 23 980 €)
e-up! dosahuje priemernú spotrebu 11,7 kWh, čo momentálne zodpovedá nákladom 1,94 euro na 100 kilometrov (pri cene elektrickej energie 0.1384€/kWh, cena podľa štatistického úradu SR).
Tento malý automobil je určený v prvom rade do mesta, čomu zodpovedajú aj jeho rozmery, dizajn a dojazd maximálne 160 km na jedno plné nabitie. Ako bolo spomenuté pri modeli e-Golf, priemerný vodič prejde na svojom aute denne 50 kilometrov, takže elektromobil by stačilo nabíjať asi tak 2× do týždňa.
Zaujímavosťou je štandardne dodávaný systém infotainmentu a navigácie „maps + more“ vám nepretržite zobrazuje dojazd a pomáha vám pri ekonomickom plánovaní trasy. Zohľadňuje pritom triedy ciest, terén a rekuperáciu (nabíjanie akumulátora prostredníctvom brzdenia motorom), aby mohol presne zhodnotiť spotrebu energie. Okrem toho vás informuje o nabíjacích staniciach na ceste. Vďaka tomu môžu byť jazdy prepočítané so zastávkami na nabíjanie, čím sa podstatne zväčší dojazd.
Volkswagen Passat Plug-in Hybrid (ešte nie je v predaji)
Nový Passat je výkladnou skriňou značky Volkswagen a hoci teraz veľa pozornosti na seba púta pripravovaná generácia nového Superbu, v porovnaní s Passatom ide o trocha chudobnejšieho koncernového brata. Nový Passat ponúkne nielen inovatívny dizajn prednej masky a bude určovať trendy v dizajne sedanov a limuzín, ale aj po technickej stránke bude ohromovať fanúšikov motorizmu. Model Plug-in Hybrid by mal navyše priblížiť ekologické automobily do každodennej dopravy.
Plug-in Hybrid v podaní Passatu znamená, že vozidlo bude vybavené benzínovým motorom TSI (115 kW) doplneným o elektromotor s výkonom 80 kW. Spoločne tak budú poskytovať výkon 155 kW (211 koní).
Na výlučne elektrický pohon dokáže nový Passat hybrid prejsť 50 kilometrov, čo je veľmi priaznivý údaj.
Snahu o ekologickú prevádzku však vidíme aj pri klasických verziách Passatu bez elektrického motora. Všetky agregáty spĺňajú emisnú normu Euro 6, spotrebu paliva a analogicky aj emisie CO2 sa podarilo znížiť maximálne až o 20 percent. Všetky verzie sú vybavené systémom Štart-Stop a rekuperáciou energie.
Modely s pohonom Erdgas (od 10 550 €)
Okrem troch modelov s výlučným alebo doplnkovým elektrickým pohonom sa v ponuke Volkswagenu nachádzajú aj vozidlá s pohonom Erdgas. Automobily jazdiace na zemný plyn (CNG) sú stále terčom diskusií, občas kritiky, inokedy chvály, ale vo všeobecnosti sa dajú považovať za ekologickejšie. Tieto motory nesú označenie TGI, ale v ponuke modelov up! sú tieto plynové vozidlá označené ako EcoFuel.
S pohonom Erdgas ponúka Volkswagen celkovo štyri modely: up!, Golf, Golf Variant a rodinne orientovaný Touran.
Najlacnejší je model up! 1.0 BMT EcoFuel 68k 5G s cenou 10 550 €, najdrahší je Touran 1.4 TGI BlueMotion DS7 za 26 040 €
Vydané 7. marca 2015
Zverejnil Erik Stríž
Zdroj témy:
Titulná fotografia:
Obsahuje tieto témy: Auto, Eko, Elektromobil, Hybrid, Volkswagen