Hybridné autá v ponuke Mercedesu

Mercedes-Benz má vo svojej ponuke mimoriadne množstvo vozidiel a takmer nepreberné množstvo ich motorizácií. Na 3Digital sa však prednostne venujeme hybridom a elektromobilom. Mercedes má v ponuke pomerne dosť ekologických vozidiel, ale ako hybrid sa ponúkajú iba triedy C, E a S.   Ešte úvodom je potrebné pripomenúť, že popri Toyote je Mercedes-Benz významným inovátorom, dokonca možno lídrom […]

Mercedes-Benz má vo svojej ponuke mimoriadne množstvo vozidiel a takmer nepreberné množstvo ich motorizácií. Na 3Digital sa však prednostne venujeme hybridom a elektromobilom. Mercedes má v ponuke pomerne dosť ekologických vozidiel, ale ako hybrid sa ponúkajú iba triedy C, E a S.

 

Ešte úvodom je potrebné pripomenúť, že popri Toyote je Mercedes-Benz významným inovátorom, dokonca možno lídrom v otázke ekologickej dopravy. Až na niekoľko výnimiek je väčšina modelov značky Mercedes je ponúkaných s motormi BlueEFFICIENCY a BlueTEC, ktoré zásadným spôsobom znižujú vplyv vozidiel na životné prostredie a triedy B a E sú ponúkané aj vo variante Natural Gas Drive.

 

 

Mercedes-Benz C300 BlueTEC Hybrid

Mercedes-Benz C300 BlueTEC Hybrid

Mercedes-Benz C300 BlueTEC Hybrid

Trieda C od Mercedesu je vozidlom, ktoré dokázalo spojiť svety prestíže a luxusu s dostupnosťou a nezanedbateľnou mierou športovosti. Dlho platilo, že typickým predstaviteľom prémiových sedanov bolo BMW radu 3, teraz je to skôr Mercedes triedy C.

Toto krásne vozidlo dizajnované tak, aby pripomínalo limuzínu triedy S a ponúka sa aj v motorizácii C300 BlueTEC Hybrid. To znamená, že automobil je vybavený naftovým motorom s objemom 2 143 cm3 a výkonom 201 koní a doplnkovým elektrickým motorom s výkonom neveľkých 27 koní. Tento naftový 4-valcový motor sa používa aj v modeli C250.

Elektromotor však v prípade Mercedesu nemá taký potenciál, ako napríklad v hybridnej verzii nového VW Passat. Elektromotor dokáže poháňať auto rýchlosťou nanajvýš 35 km/h a na krátke vzdialenosti. S čisto elektrickým pohonom teda nepočítajte ani v meste. Elektromotor slúži v prvom rade ako pomocník naftovému agregátu, spoločne tak znižujú spotrebu paliva a emisie CO2. Prevodovka je štandardne automatika 7G-TRONIC PLUS a poháňaná je zadná náprava, 4MATIC nie je v hybride k dispozícii.

 

Mercedes-Benz E300 BlueTEC Hybrid

Mercedes-Benz E300 BlueTEC Hybrid

Mercedes-Benz E300 BlueTEC Hybrid

Hybridný Mercedes triedy E je väčšou a komfortnejšou verziou sedanu triedy C. Vozidlo je štandardne montované s automatickou prevodovkou 7G-TRONIC PLUS, má náhon zadnej nápravy bez možnosti vybavenia pohonom 4MATIC, využíva sa dokonca rovnaký 2,1-litrový naftový motor. V porovnaní s ostatnými modelmi motorov BlueTEC však tento v E300 Hybrid nedisponuje normou Euro 6 (má Euro 5), nie je vybavený katalyzátorom SCR a nedoťahuje sa ani na výkon 6-valcových variantov E300 BlueTEC. Dalo by sa tvrdiť, že tento model je v skutočnosti modelom C250 s doplnkovým elektromotorom a automatickou prevodovkou.

Vyzerá to tak, že éčkový hybrid od Mercedesu iba kritizujeme, ale nie je to pravda. Ponúka rovnako dobré parametre ako ten v hybridnej triede C, ktoré plne vyhovujú požiadavkám aj náročnejších zákazníkov. Stále však platí, že elektromotor je v tomto prípade skôr iba doplnkom k hlavnému naftovému agregátu, podieľa sa na znižovaní jeho spotreby a emisií.

 

Mercedes-Benz triedy S má päť hybridných verzií

Mercedes-Benz triedy S má päť hybridných verzií

Mercedes-Benz triedy S má päť hybridných verzií

Limuzína triedy S je jednoznačným lídrom v ponuke Mercedesu. Ponúka sa v dovedna piatich hybridných prevedeniach, a síce:

O motorizácii s číslom 300 sme už písali vyššie, ide o motor s objemom 2 143 cm3 a výkonom 150 kW, teda 201 konských síl. Verzia S400 ponúka agregát s objemom 3,498 litra a výkonom 225 kW, verzia S500 oslovuje 3-litrovým motorom V6 s výkonom 245 koní. Všetky spadajú do emisnej triedy Euro 6.

Všetky tieto motory sú doplnené elektrickým motorom, ktorý dokáže do určitej miery znižovať ich spotrebu paliva a emisie.  Zaujímavý je predovšetkým verzia S500 Plug-in Hybrid lang, ktorá dostala pod prednú kapotu benzínový motor V6 a doplnkový (ale veľmi výkonný) 114-koňový elektromotor. Jeho vysoký výkon už sám o sebe napovedá, že bude schopný poháňať celú veľkú limuzínu aj bez podpory spaľovacieho motora.

A je to tak, limuzína S500 Plug-in Hybrid dokáže jazdiť výlučne na elektrický pohon v režime E-Mode do vzdialenosti 35 kilometrov, ale maximálnou rýchlosťou až 180 km/h. V porovnaní s maximálkou 35 km/h v hybride triedy C je to značný pokrok.

 

 

Čítajte aj ďalšie podobné články:

TEST

Veľký test elektromobilu Mercedes-Benz B250e: Dojazd v zime rapídne klesá

2. januára 2017

Aký dojazd elektromobilu je už dostatočný?

15. novembra 2016

Nový Renault Zoe s batériou Z.E. 40 a dojazdom až 400 km

3. novembra 2016

Pýtali sme sa Filipa Tůmu, prečo jazdí na LPG. Za palivo vraj ušetrí až 40 percent.

31. októbra 2016

Honda Accord Hybrid pre USA

18. júla 2016