Slovenský Etarget zaradil retargeting do štandardu, je to odvážny krok

Slovenská značka Etarget má potenciál zdanlivo obyčajnou úpravou obchodných podmienok výrazným spôsobom zatriasť celým trhom s internetovou reklamou. Svet internetovej reklamy doslova prekypuje rôznymi platformami pre umiestňovanie kampaní a všetky ponúkajú veľmi podobné doplnkové služby. Platí, že čím väčšia táto platforma je, tým ponúka lepšie riešenia pre inzerenta. Inovácie však prichádzajú iba pomaly a napríklad […]

Slovenská značka Etarget má potenciál zdanlivo obyčajnou úpravou obchodných podmienok výrazným spôsobom zatriasť celým trhom s internetovou reklamou.

Svet internetovej reklamy doslova prekypuje rôznymi platformami pre umiestňovanie kampaní a všetky ponúkajú veľmi podobné doplnkové služby. Platí, že čím väčšia táto platforma je, tým ponúka lepšie riešenia pre inzerenta. Inovácie však prichádzajú iba pomaly a napríklad ponuky s PPC reklamou sa nezmenili od jej vzniku prakticky vôbec. Zmena prichádza až dnes – a je veľmi významná, pričom v jej pozadí nachádzame slovenskú firmu.

PPC reklama (Pay Per Click) je stále mimoriadne populárna a zvyčajne sa s ňou stretávame ako s nevtieravými reklamnými pútačmi s malým obrázkom, nadpisom a krátkym textom. Táto forma je pre inzerovanie jedna z najlepších, pretože k čitateľovi sa dostane nielen názov značky a jej slogan, ale aj vizuál jej aktuálnej kampane a stručný sprievodný text. Inzerent môže ušetriť na grafickej práci, pretože nie je potrebné venovať sa responzivite obrazových formátov. Zaujímavosťou je, že táto reklama je spoplatnená až vo chvíli, keď na ňu používateľ klikne, samotné zobrazenie je zadarmo.

Vo svete online reklamy (aj v PPC) už dlho existuje služba retargetingu, respektíve remarketingu. Je to taký spôsob zobrazovania reklamy, aby sa pripomínala konkrétnemu človeku – jej cieľom je pripomínať sa s nedokončeným nákupom. Určite sa vám už niekedy stalo, že ste navštívili nejaký e-shop a prechádzali si jeho ponuku. Aj napriek tomu, že ste sa nikde neregistrovali a nič ste nevypĺňali, na iných webstránkach sa vám začali zobrazovať reklamy práve tohto internetového obchodu s pripomienkou, že má ten či iný tovar už na sklade. Takto funguje retargeting a pre bežného používateľa internetu je komfortný. Umožňuje totiž, aby sa mu zobrazovala iba reklama s relevantným a zaujímavým obsahom.

Dodnes platí pravidlo, že funkciu retargetingu si musí inzerent priplácať a priebežne tak zvyšovať náklady na svoju aktuálnu reklamnú kampaň. Tak to funguje aj u najväčšieho poskytovateľa online nosiča reklamy.

 

Slovenská značka Etarget však začína v septembri zaraďovať funkciu retargetingu do štandardného balíčka služieb, pričom inzerent si za ňu už nebude viac priplácať. Teda bude celkom zadarmo. Zdá sa, že je to v podstate iba zmena obchodných podmienok poskytovateľa reklamného nosiča a je to pravda – avšak táto inovácia zo Slovenska má nielen vysoké ambície, ale predovšetkým potenciál významným spôsobom ovplyvniť svet s online reklamou. A ak ho nezmení, aspoň do neho vnesie silný konkurenčný nástroj.

Pre samotného inzerenta, lokálneho živnostníka alebo aj nadnárodný koncern, sa môže úspora na celkovej online kampani pohybovať až na úrovni niekoľkých desiatok percent. Samotná reklama pritom nestojí viac, ako u ostatnej konkurencie, čo je dôležitý faktor pri rozhodovaní každého inzerenta bez ohľadu na jeho bonitu.

Na dôvody, prečo by si mal inzerent vybrať práve platformu od slovenskej značky, sme sa pýtali priamo jej riaditeľa, Marcela Vašša. “V dnešnom uponáhľanom svete sa menia zvyky ľudí na internete. Zvykneme získavať útržkovité informácie, z ktorých si následne vytvárame ucelený názor. Rovnako to platí aj v reklame.” tvrdí Vašš a pokračuje: “Dnes už nestačí priviesť potenciálneho zákazníka na svoj web, kde si všetko dôkladne prečíta pri jednej návšteve. Zákazníka treba opakovane oslovovať, pripomínať sa mu, aby nás postupne spoznával a následne sa mohol rozhodnúť pre náš produkt. Preto ak zvažujete PPC reklamu a nemáte dostatok času, znalostí a prostriedkov na to, aby ste ju spojili s retargetingom, tak Etarget je ideálnym riešením. Ako jediný poskytne jednoduché a lacné riešenie, ako robiť naozaj efektívne PPC.”

 

Etarget tvrdí, že služba retargetingu bude bezplatná pre všetkých zákazníkov bez ohľadu na to, koľko sa rozhodnú na online reklamu minúť peňazí. Práve to robí z kroku Slovákov významný svetový míľnik, zatiaľ celkom ojedinelý. Ponecháva si však naďalej spoplatnenú funkciu Retargeting Plus, ktorého cieľom je zhodnotiť 98% návštevnosti na zákazníkov.

 

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Tlačová konferencia

Vznikol nový IT holding Aricoma Group a hneď je najväčší. Vyniká stratégiou nezávislosti

Aricoma Group je síce nový holding, firmy v jeho portfóliu však majú bohatú históriu a na konte úspešné príbehy. Zo startupov sa stali IT firmy s tržbami v desiatkach a stovkách miliónoch eur.

19. septembra 2019

Bez provízií pre maklérov

Česi otvárajú najväčší realitný portál aj na Slovensku, Bezrealitky.sk majú vysoké ambície

Realitky majú zákaz kontaktovať majiteľov nehnuteľností.

22. mája 2019

Google vs Huawei

Huawei je na nové obmedzenia pripravený. Čo to znamená pre majiteľov Huaweiov?

Lobby proti čínskemu výrobcovi medzičasom nadobudla nečakane veľké rozmery.

21. mája 2019

Budúcnosť je v atramente

Epson posilňuje externý predaj atramentových tlačových hláv PrecisionCore a MACH

Atramentová tlač je v priemyselnom sektore rovnako výhodná ako v tom komerčnom.

17. mája 2019

Počet kybernetických útokov na priemyselné podniky rastie

Počet útokov na priemyselné podniky a systémy priemyselnej kontroly a automatizácie dramaticky rastie. K najviac postihnutým patrí energetický sektor a strojárenstvo, kde bolo v druhom polroku 2017 zacielených ďaleko viac kybernetických hrozieb, než v iných odvetviach. Vyplýva to zo štatistík špecializovaného výskumného tímu ICS CERT spoločnosti Kaspersky Lab. Odborníci tiež zistili, že od septembra minulého roku razantne vzrástol aj počet miningových […]

29. marca 2018

Najnovšie

TEST

Test | Recenzia

Epson EF-100W: Ľahký laserový projektor pre malé izby aj veľké konferencie

Veľa muziky za veľa peňazí alebo zlatý štandard pre laserové projektory?

13. decembra 2019

Tlačová konferencia

Nový IQOS 3 DUO sa už predáva, boli sme pri jeho predstavení novinárom

IQOS nemá nič spoločné s kauzami okolo elektronických cigariet. Najnovší IQOS 3 DUO prichádza v ideálnom čase.

27. novembra 2019

Reklama

Online marketing a PPC reklama. Prečo existujú špecialisti, keď si môžete základ spraviť sami?

Vyznať sa v online reklame nie je záležitosť na jeden večer. Základné reklamy si síce spravíte aj bez špičkových znalostí, ale keď chcete ušetriť, lepšie bude zavolať si na pomoc odborníkov z dakoda.online.

10. novembra 2019

Tlač pre biznis

Xerox vylepšil tlačiareň iGen 5 o tlač fluorescenčnej farby na extra dlhý arch XLS

Xerox zdokonaľuje vlastnosti tlačového stroja Xerox iGen 5 o žltú fluorescenčnú farbu a extra dlhý arch XLS.

14. októbra 2019

Reklama

Hľadáte grafika pre malý či veľký projekt? Nájdite ho moderne a lacno cez dakoda.online

Nezáleží na tom, či grafika potrebujete pre návrh plagátov, webstránky alebo zalamovanie celého časopisu. Inovatívny systém vyhľadávania grafických služieb v Dakoda.online vám v priebehu niekoľkých minút vytvorí ponuku na mieru – a najmä s dôrazom na férovú cenu.

10. októbra 2019

Tlačová konferencia

Vznikol nový IT holding Aricoma Group a hneď je najväčší. Vyniká stratégiou nezávislosti

Aricoma Group je síce nový holding, firmy v jeho portfóliu však majú bohatú históriu a na konte úspešné príbehy. Zo startupov sa stali IT firmy s tržbami v desiatkach a stovkách miliónoch eur.

19. septembra 2019

Reklama

Mobilné a webové aplikácie sú pre niektoré firmy nutnosť, ale ako nájsť dodávateľa? dakoda.online mení pravidlá trhu

Prečo by ste mali zvažovať vlastnú webovú alebo mobilnú aplikáciu? A kde nájsť spoľahlivých špecialistov, ktorí ich vyhotovia? Odpovedá dakoda.online.

10. septembra 2019

Budúcnosť je v atramente

Epson posilňuje externý predaj atramentových tlačových hláv PrecisionCore a MACH

Atramentová tlač je v priemyselnom sektore rovnako výhodná ako v tom komerčnom.

17. mája 2019

Canon podporuje mladých

Canon vyberie 200 študentov z celej Európy, poskytne im exkluzívne vzdelanie

Visa pour l’Image poskytuje fotografickej komunite bezkonkurenčné možnosti výmeny kreatívnych nápadov a účasť na profesionálnych seminároch

8. apríla 2019

Samsung má chladničku so vstavaným tabletom a hlasovým ovládaním

Moderné chladničky vedia odpovedať na vaše otázky a majú displej väčší ako váš pracovný tablet.

10. januára 2019

Odporúčané

Tlačová konferencia

Prenosná tlačiareň i supertenké notebooky. HP nám ukázalo svoje najlepšie novinky.

HP nám predviedol svoje najnovšie a najlepšie produkty pre oblasti tlačiarní, monitorov a notebookov. Popri tom značka zdôraznila svoj apel na ekológiu a recykláciu.

9. decembra 2019
TEST

TEST/RECENZIA

Sony Xperia 1: Jedným slovom úžasný

Sony Xperia 1 nás dostala svojím displejom, vodotesným telom a skvelými kamerami. Pozrite si reálne fotografie bez úprav.

18. septembra 2019
TEST

Atrament na celé roky v cene

Test tlačiarne Epson L3110 Eco Tank: Rozumný kompromis s výbornými výsledkami

Pokračujeme v testoch multifunkčných tlačiarní. Epson L3110 je cenovo výhodné zariadenie, ktoré nás dokázalo osloviť.

16. augusta 2019
TEST

Redakčný test

Niceboy RAZE 2 Vertigo: vodotesný bluetooth reproduktor s extra hlasným zvukom

Bezdrôtový reproduktor od značky Niceboy je jedným z najzaujímavejších produktov u nás v redakcii. Na prvý pohľad vyzerá skôr jednoducho, ale práve v tom spočíva jeho schopnosť prekvapiť.

14. augusta 2019

Android Fast Share

Google pracuje na posielaní súborov v štýle Apple AirDrop

Funkcia sa dostane do smartfónov s Androidom čoskoro.

3. júla 2019

Boli sme pri tom

Epson otvoril v Prahe nový showroom, ukázal nám svoju najlepšiu techniku

Značka Epson v stredu 19. júna 2019 slávnostne otvorila svoj showroom vo svojej centrále v Prahe.

26. júna 2019

Z tlačovej konferencie

Boschu sa na Slovensku darí nielen vďaka autopriemyslu. Ukázal nám svoje najnovšie produkty

Mal úspešný rok a chce byť CO2 neutrálny už do konca budúceho roka. Predstavitelia značky nám predstavili portfólio i ročnú bilanciu.

21. júna 2019

EPSON XP-2100 a XP-3100

Epson má nové univerzálne tlačiarne, ktoré tlačia aj z mobilu

Výrobcovi sa podarilo do veľmi kompaktných rozmerov vložiť aj obojstrannú tlač pre formát A4.

18. júna 2019

Fantastické novinky od HP

HP nám predviedlo herný notebook s 2 displejmi a revolučnú laserovú tlačiareň

HP predstavilo celú paletu nových zariadení, ktoré sa môžu pochváliť špičkovými funkciami.

10. júna 2019

Naživo z tlačovky

Slovensko ide učiť ľudí, sa ako sa brániť útokom na internete. ITAS spúšťa projekt kry-sa.sk

Kry-sa.sk nie je len webstránkou, ale osvetovou kampaňou na podporu kybernetickej bezpečnosti.

5. júna 2019