Šetrenie paliva v nákladnej doprave je nanajvýš aktuálne, Mercedes-Benz Trucks prichádza s inováciami

Nákladné vozidlo Mercedes-Benz Actros vstupuje do svojej ďalšej životnej etapy novou generáciou a jeho priemerná spotreba paliva klesne o celých šesť percent. Popri nej Mercedes predstavil aj Krone Profi Liner Efficiency, náves s kompletnou optimalizáciou s cieľom znižovania spotreby paliva a produkcie CO2. Actros je vo svete nákladnej dopravy dôležitým hráčom a každá inovácia, s ktorou prichádza,… Prečítať celé
Informácie o tomto príspevku

Vydané 26. októbra 2016
Zverejnil
Zdroj témy:
Titulná fotografia:

Obsahuje tieto témy: , , , ,

Erik Stríž je recenzentom produktov všetkého druhu. Testuje autá pre auto motor a šport a elektroniku pre 3Digital.sk.

Podporíte distribúciu tohto obsahu?

Nákladné vozidlo Mercedes-Benz Actros vstupuje do svojej ďalšej životnej etapy novou generáciou a jeho priemerná spotreba paliva klesne o celých šesť percent. Popri nej Mercedes predstavil aj Krone Profi Liner Efficiency, náves s kompletnou optimalizáciou s cieľom znižovania spotreby paliva a produkcie CO2.

Actros je vo svete nákladnej dopravy dôležitým hráčom a každá inovácia, s ktorou prichádza, má potenciál stanoviť nové štandardy. Vplyv nákladnej dopravy na životné prostredie nie je možné zanedbávať a každý pokrok v znižovaní spotreby a produkcie skleníkových plynov je pokrok. Ešte v roku 2008 sa výrobcovia nákladných automobilov dohodli na spoločnom cieli, znížení emisií CO2 do roku 2020 až do 20 percent. Do roku 2020 nám ostáva niečo vyše troch rokov, ale Mercedes-Benz Trucks tento cieľ naplnil už teraz. Dosiahol to, okrem iného, aj optimalizáciou návesu Krone Profi Liner Efficiency.
 

Mercedes-Benz Actros 1845 LS 4x2 má motor s výkonom až 449 konských síl a spĺňa normu Euro VI. (foto: Mercedes-Benz Truck)

Mercedes-Benz Actros 1845 LS 4×2 má motor s výkonom až 449 konských síl a spĺňa normu Euro VI. (foto: Mercedes-Benz Truck)


Ako uvádza Mercedes vo svojej tlačovej správe, Krone Profi Liner Efficiency je úsporný praktický aerodynamicky optimalizovaný náves s pneumatikami s nízkym valivým odporom s hodnotou A na hodnotiacom štítku znižuje spotrebu paliva o viac ako päť percent.
Mercedes však uvádza celkové zlepšenie spotreby a emisie CO2 až o 20 percent a zdôvodňuje to nasledovným:
• náves Krone Profi Liner Efficiency: 5%
• ťahač návesov Mercedes-Benz Actros: 6%
• Predictive Powertrain Control (PPC): 5%
• pneumatiky s nízkym valivým odporom pre ťahač návesov: 2 – 4 %
• dovedna 20-percentné zlepšenie spotreby paliva a emisií CO2 údajne umožní návratnosť investície do nového návesu do jedného až dvoch rokov.
 
Mercedes-Benz Actros s návesom Krone Profi Liner Efficiency (foto: Mercedes-Benz Truck)

Mercedes-Benz Actros s návesom Krone Profi Liner Efficiency (foto: Mercedes-Benz Truck)


Praktické vlastnosti nových návesov sa odskúšali v rámci testu Efficiency Run 2016. Počas troch mesiacov ešte v roku 2015 prešli nákladné automobily s novými návesmi vyše 150-tisíc kilometrov po nemeckých cestách, nové návesy si vyskúšalo päť logistických spoločností (Elflein, Große-Vehne, Rhenus, Seifert a Wiedmann & Winz).
Prepravovali sa motory do osobných motorových vozidiel, oceľ, papier, drevené výrobky a stavebný materiál – v mestskej a diaľkovej preprave. Podľa tvrdenia vodičov sa nový náves v drsnej každodennej prevádzke maximálne osvedčil.“ uvádza Mercedes-Benz vo svojej tlačovej správe.
 
Najnovšie nároky Európskej únie sú ešte prísnejšie. EÚ plánuje znížiť emisie CO2 v nákladnej doprave do roku 2030 o 30 percent. Podľa Mercedesu si to vyžaduje nielen apel zo strany výrobcu nákladných automobilov, ale aj celého spektra subdodávateľov a subjektov, ktoré sa podieľajú na nákladnej cestnej doprave. Zároveň odvážne tvrdí, že je reálne dosiahnuť tento cieľ aj bez toho, aby do toho boli firmy tlačené legislatívne.
 
Mercedes-Benz Actros s návesom Krone Profi Liner Efficiency (foto: Mercedes-Benz Truck)

Mercedes-Benz Actros s návesom Krone Profi Liner Efficiency (foto: Mercedes-Benz Truck)


 

Informácie o tomto príspevku

Vydané 26. októbra 2016
Zverejnil
Zdroj témy:
Titulná fotografia:

Obsahuje tieto témy: , , , ,

Pomôžte nám zdieľať tento obsah

Pokračujte na ďalší príspevok »



Závislosť na internete dokáže zničiť človeku život mnohorakými spôsobmi

  • Používanie technológií na rozhovor s kamarátmi, počúvanie hudby, objavovanie nových záujmov a dokonca ani hranie hier s mierou závislosť na internete nespôsobí.
  • Ak má dieťa dostatok času na všetky ostatné bežné činnosti. Napriek tomu je závislosť na internete veľkou hrozbou aj pre deti a mladých, ktorí trávia online oveľa viac času ako dospelí.
  • Aj o tom sa dozvedeli študenti Detskej univerzity na workshopoch v spoločnosti Lenovo.
  • Za tento fakt vďačíme sociálnym sieťam a produktom, ktoré nabádajú spotrebiteľov nosiť si internet so sebou vo forme smartfónov, notebookov a tabletov.

    Budúcnosť softvérového dizajnu

  • V dnešnej dobe sa stal svet neporovnateľne menším a bežný zákazník neporovnateľne počítačovo zručnejším, než pred desiatimi rokmi.
  • Myslíte si, že za týmito vynálezmi stoja nadnárodné korporácie a ich riešenia stoja hromady peňazí? Možno budete veľmi prekvapení, že pravdou je presný opak.

    Moderné technológie a filantropia idú ruka v ruke

  • Funkčné protézy končatín pre deti z celého sveta z 3D tlačiarne, stavba domov z veľkých legových kociek a exoskeletony, ktoré ponúkajú možnosť chôdze aj pre ochrnutých.