Nové a modernizované hybridy a EV z tohto roka

Automobilky ešte na autosalóne v Ženeve ukázali svoj záujem čeliť rastúcim nárokom emisných noriem na vozidlá a predstavili početné koncepty i prototypy elektromobilov a hybridov, ktoré si teraz zrekapitulujeme. Ide o automobily, z ktorých niektoré sa už reálne predávajú či prenajímajú, iné sú iba prototypy a koncepty, na ktoré si ešte budeme musieť nejaký ten čas… Prečítať celé
Informácie o tomto príspevku

Vydané 20. mája 2016
Zverejnil
Zdroj témy:
Titulná fotografia:

Obsahuje tieto témy: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Erik Stríž je recenzentom produktov všetkého druhu. Testuje autá pre auto motor a šport a elektroniku pre 3Digital.sk.

Podporíte distribúciu tohto obsahu?

Automobilky ešte na autosalóne v Ženeve ukázali svoj záujem čeliť rastúcim nárokom emisných noriem na vozidlá a predstavili početné koncepty i prototypy elektromobilov a hybridov, ktoré si teraz zrekapitulujeme. Ide o automobily, z ktorých niektoré sa už reálne predávajú či prenajímajú, iné sú iba prototypy a koncepty, na ktoré si ešte budeme musieť nejaký ten čas počkať. Isté však je, že patria k tomu najzaujímavejšiemu, čo súčasný trh s hybridmi, plug-in hybridmi a elektromobilmi vyprodukoval.

PRIUS_09_Sept2015Toyota Prius

Akým iným predstaveným modelom začať, ak nie priekopníkom v eko motorizme. Štvrtá generácia prináša množstvo zmien, či už v oblasti exteriéru, interiéru alebo technológií. Spotreba paliva by sa mala pohybovať na úrovni 3,5l/100km a produkcia emisií iba 84g/km CO2.
 

Suzuki-Baleno-2016-800-01Suzuki Baleno

Novinka v podaní tejto japonskej značky a hneď v dvoch verziách. Základná je verzia s  litrovým benzínovým trojvalcom s výkonom 110 koní a spotrebe 4,5 l. Hybridná verzia je dodávaná s motorom o objeme 1,2 l a pomocným elektromotorom, ktorý má za úlohu znížiť spotrebu o zhruba 0,5 l, avšak nie je dostatočne výkonný, aby auto išlo v čisto elektrickom móde. Emisie v tejto verzii klesnú zo 105 g na 94 g CO2 na kilometer.
 

Citroen-e-Mehari-2017-800-01Citroën E-Mehari

Tento „letný“ automobil pre štyroch je odkazom na model Mehari z roku 1968. Poháňaný je plne elektrickým motorom s výkonom 68 konských síl, ktorý vznikol v spolupráci s Bolloré Group.
 

Lexus-LF-FC_Concept-2015-1024-01Lexus LF-FC

Tento koncept v podaní Japoncov je špeciálny systémom pohonu palivovými článkami. Samozrejme nesmú chýbať najmodernejšie technológie ako bezdotykové ovládanie (gestami), či systémy samostatného riadenia.
 

Lexus-LC_500h-2017-800-0cLexus LC 500h

Model založený na koncepte LF-LC z roku 2012 púta už na pohľad. Srdcom je známa atmosférická 5-litrová V8-mička s výkonom 473 koní, dopĺňaná hybridným pohonom novej generácie Lexus Multi Stage Hybrid System. O prenos pohonu sa stará až 10-stupňová automatická prevodovka, klasicky, s páčkami pod volantom.
 

Hyundai-Ioniq-2017-800-04Hyundai Ioniq

Nový model z južnej časti kórejského poloostrova možno označiť ako najinovatívnejší hybrid na tohtoročnej výstave. Ako prvý, a zatiaľ jediný, ponúka až tri varianty: hybrid, plug-in hybrid a takisto aj all-electric verziu. Zaujímavosťou je aj hybridný motor, ktorý je zapojený priamo do bloku benzínového motora, ktorý nemá ani jedno turbo. Ide o 1,6 litrový agregát s výkonom 104 koní. Samozrejmosťou je interiér budúcnosti už dnes, s rôznymi najmodernejšími vychytávkami.
 

Volkswagen-Up-2017-800-07Volkswagen up!

Faceliftu sa takisto dočkal aj najmenší z „rodiny“ Volkswagenov. V tomto prípade ide však iba o designové upgrady. Pribudnúť by mali nové odtiene farieb, disky kolies a rozšíri sa takisto ponuka čalúnení. up! beats so špecifickým interiérom a reproduktormi je k dispozícii tiež. Takisto sa prvýkrát objaví aj verzia Cross-up a dvojmiestna verzia. Chýbať nebude ani známy, čisto elektrický model e-up!
 

Skoda-VisionS_Concept-2016-800-02Škoda Vision S – Kodiaq

A teraz k spomínaným konceptom. Prvým je prvé SUV od našich západných susedov z Boleslavi. Exteriér vyzerá, ako sa na koncept patrí, už tradične futuristicky. No to, aký je interiér, snáď neočakával ani ten najväčší fanúšik filmov typu Back to the future. V prednej časti tohto 6 miestneho vozidla sa nachádzajú až 3 obrazovky. Najprekvapujúcejšou je asi tá na mieste spolujazdca. No tú medzi sedadlami asi tiež málokto očakával. O pohon sa stará kombinácia troch motorov. Jeden benzínový 1,4 litrový prepĺňaný a dva elektromotory: jeden na zadnej náprave a druhý vložený v 6 stupňovej automatickej prevodovke. Kombinovaný výkon tejto sústavy je 221 konských síl pri množstve vyprodukovaného CO2 45g/km.
 

Rimac-Concept_One-2016-1024-01Rimac Automobili – Concept One

Tento koncept je už z iného súdka. Štyrmi nezávislými motormi poháňaný automobil novej generácie ponúka výkon 1088 koní. Z nuly na 100 za 2,6 sekundy a maximálka 355km/h. To sú čísla mieriace poriadne vysoko. Možnosť prepínania pohonu medzi jednou a oboma nápravami tiež poteší nejedného jazdeckého fanatika. Ak by sa vám málilo, výrobca má v ponuke aj Concept S, ktorý prináša výkon pokorujúci 1MW, okruhové pneumatiky a aero paket.
 

Morgan-EV3-2017-800-01Morgan EV 3

Tento zaujímavý projekt spája ručnú výrobu, trojkolesovú konštrukciu, elektrický pohon a to všetko pre maximálny pôžitok z jazdy. Zadný pohon robí z tejto „rakety“ určite zaujímavý zážitok, avšak mimoriadna opatrnosť je určite na mieste.
 

Geneve-2016-Yebbujana-R2-1-630x400Yebbujana R2

Na prvý pohľad je tento model zameraný predovšetkým na dámsku časť obyvateľstva. Malý, ružový, elektrický kabriolet však v sebe skrýva elektromotor s výkonom 81 kWh, ktorý ho je schopný vystreliť z 0-100km/h za necelých 4,1 sekundy a ručička tachometra sa zastaví na hodnote 199km/h. Karoséria vyrábaná z jedného kusu je schopná pri rýchlosti 60 kmh prejsť na jedno dobitie 765 km.
 

artikel19396-bild06Bee Bee XS

Ďalší model na leto. Tentokrát od nízkorozpočtového francúzskeho výrobcu, je ideálnym na mestské jazdenie počas horúcich letných dní. Pojme štyroch ľudí a s dojazdom približne 100 kilometrov, vás pri otvorenej streche odvezie kamkoľvek v mestskej džungli.
 

Zoe + EP TenderEP Tender

Toto zaujímavé riešenie nedostatočného počtu dobíjacích staníc na (našich) cestách, v podobe prívesného vozíka šetrí čas nejednému „ekomotoristovi“.
 

7589Honda C-HR

Tento mestský cross-over predstavuje ideálnu kombináciu do mesta. Pohon predných kolies, vyvýšená karoséria a hybridný pohon sú presne parametre do mestskej džungle. Na výber bude z troch výkonnostných verzií: 1.) podobná Priusu: maximálny výkon 122 koní, 1,8 litrový benzínový motor, so 40%-nou maximálnou tepelnou využiteľnosťou; 2.) 1,2 litrový prepĺňaný, s výkonom 115 koní a 3.) dvojliter s výkonom 147 konských síl.
 

TechRules-GT-96-and-AT-96
Techrules – AT 96

Na záver zopár hyperhybridov. Nová čínska automobilka sa rozhodla prísť na trh s novým, zdá sa veľmi zaujímavým riešením spaľovania paliva. Nazvala to „Turbine-Recharging Electric Vehicle“. Mikroturbína nasáva palivo, z ktorého sa vyrobí elektrina pre batérie, z ktorých je následne posielaná do motora. To by malo zabezpečiť 2000 kilometrový dojazd, z 80-tich litrov paliva. Výkon 1030 koní, maximálka 350km/h.
 

Koenigsegg-Regera-2015-800-02Koenigsegg Regera

Jeden z najdrahších kúskov výstavy. Od konceptu predstaveného o rok skôr urobili inžinieri vo Švédsku 3000 zmien. A zdá sa, že to malo svoje opodstatnenie. Ako prvý na svete nepoužili prevodovku a motor je tak priamo napojený na zadnú nápravu. Váha 1590 kg, prvé auto na svete s použitím 800V batérií, s výkonom 525kW, s možnosťou dobitia počas jazdy až 200 kW. Výkon vrátane 5 litrovej V8-mičky 1500+ koní, krútiaci moment 2000+ Nm. 0-200km/h za 6,6 sekundy, z nuly na 300 za necelých 11 sekúnd a z 0 na 400 za 20 sekúnd. Peklo zo severskej tundry.
 

2016-arash-af10-hybrid-19Arash AF10

Ako posledné to najsilnejšie, čo nám tohtoročný autosalón priniesol. Karoséria tvorená z uhlíkových vláken, V8 o objeme 6,2 litra, 4 elektrické prídavné motory, 5 prevodoviek, z toho jedna manuálna 6-stupňová pre benzínový motor. Popis, ktorý dohromady dáva výkon neuveriteľných 2080 koní. Táto britská automobilka takisto ponúka manuálne zapínanie pohonu jednej alebo oboch náprav. Zábava zaručená.
 

01-brabus-zero-emission-frankfurt-1Brabus Zero Emission

„Čerešnička na torte“ v podobe modelu od nemeckého tuningového čaroděja. Brabus sa síce preslávil svojimi brutálnymi verziami Mercedesov, no bez ich povšimnutia neostala ani automobilka Tesla a ich vrcholový model. Pochopiteľne, o úpravu výkonu sa ani nepokúsili, keďže to neodporúča ani samotný Elon Musk. Exteriér obohatili len o pár karbónových zmien, zato interiér je doslova prekopaný od základov. O šírke škály napovedá samotný pilotný model, ktorého interiér je v kombinácii mentolovej kože a alcantary. Alternatívou je ešte viac alcantary, vyhrievané/chladené držiaky pohárov, ambientné osvetlenie a mnoho ďalšieho načo si len zákazník zmyslí.
 
 

Informácie o tomto príspevku

Vydané 20. mája 2016
Zverejnil
Zdroj témy:
Titulná fotografia:

Obsahuje tieto témy: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Pomôžte nám zdieľať tento obsah

Pokračujte na ďalší príspevok »



Závislosť na internete dokáže zničiť človeku život mnohorakými spôsobmi

  • Používanie technológií na rozhovor s kamarátmi, počúvanie hudby, objavovanie nových záujmov a dokonca ani hranie hier s mierou závislosť na internete nespôsobí.
  • Ak má dieťa dostatok času na všetky ostatné bežné činnosti. Napriek tomu je závislosť na internete veľkou hrozbou aj pre deti a mladých, ktorí trávia online oveľa viac času ako dospelí.
  • Aj o tom sa dozvedeli študenti Detskej univerzity na workshopoch v spoločnosti Lenovo.
  • Za tento fakt vďačíme sociálnym sieťam a produktom, ktoré nabádajú spotrebiteľov nosiť si internet so sebou vo forme smartfónov, notebookov a tabletov.

    Budúcnosť softvérového dizajnu

  • V dnešnej dobe sa stal svet neporovnateľne menším a bežný zákazník neporovnateľne počítačovo zručnejším, než pred desiatimi rokmi.
  • Myslíte si, že za týmito vynálezmi stoja nadnárodné korporácie a ich riešenia stoja hromady peňazí? Možno budete veľmi prekvapení, že pravdou je presný opak.

    Moderné technológie a filantropia idú ruka v ruke

  • Funkčné protézy končatín pre deti z celého sveta z 3D tlačiarne, stavba domov z veľkých legových kociek a exoskeletony, ktoré ponúkajú možnosť chôdze aj pre ochrnutých.