Naše skúsenosti s plug-in hybridom Mercedes-Benz GLE 500e

Mercedes-Benz GLE 500e je skvostný automobil, ktorý nemôžete nemilovať. Má skvelé jazdné vlastnosti, nepopierateľnú charizmu a moderný pohon s presvedčivými schopnosťami. Jedno z najlepších SUV na svete sa generačne polepšilo a do ponuky predajcov aj na Slovensku zaviedlo motorizáciu typu plug-in hybrid. To znamená, že robustné drahé SUV-čko môžete pripojiť na elektrický kábel a dobiť […]

Mercedes-Benz GLE 500e je skvostný automobil, ktorý nemôžete nemilovať. Má skvelé jazdné vlastnosti, nepopierateľnú charizmu a moderný pohon s presvedčivými schopnosťami.

Jedno z najlepších SUV na svete sa generačne polepšilo a do ponuky predajcov aj na Slovensku zaviedlo motorizáciu typu plug-in hybrid. To znamená, že robustné drahé SUV-čko môžete pripojiť na elektrický kábel a dobiť mu baterky. Potom môžete odjazdiť nanajvýš 30 kilometrov celkom bez emisií CO2 a úplne potichu. Skúsenosť s týmto luxusným automobilom snáď ani nemôže byť negatívna, avšak za týždeň aktívneho jazdenia a odšoférovania takmer 900 kilometrov môžeme byť už aj trocha kritickí.
 
Keď mi prišla do e-mailu ponuka otestovať GLE 500e, mal som veľkú radosť. Automobily schopné jazdiť výlučne na elektrinu sú zvyčajne malé a vrtké a tento Mercedes je ale presným opakom. Na elektrinu dokáže jazdiť skôr iba sekundárne, hlavné slovo má stále fantastický benzínový motor s objemom tri litre, ale skúsenosť s GLE 500e dokáže povedať aj o tom, ako by mohli vyzerať a jazdiť veľké automobily budúcnosti.
 
Mať prehnané očakávania nie je celkom správne, ale v tomto prípade ich má každý – od drahého automobilu renomovanej značky sa čaká iba to najlepšie. Bez zbytočných okolkov musím priznať, že dnes, po odovzdaní vozidla z testu, mi nesmierne chýba jeho úžasný interiér a celkový charakter. Môžu za to všetky tie detaily, ktoré stoja za mimoriadnym SUV, počnúc spracovaním interiéru až po jazdné vlastnosti.
 

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Spracovanie interiéru

Interiér GLE v podobe plug-in hybridu sa prakticky vôbec nelíši od toho s bežným spaľovacím motorom. Snáď iba batožinový priestor má výraznejšie vyššiu podlahu, práve pod ňou sa nachádza všetko potrebné pre funkčnosť hybridného pohonu. Predná časť interiéru je rozmerovo veľkorysá, ponúka komfortné sedenie, vysoký posed a masívny stredový tunel. Radiaca páka je na pravej strane za volantom, na stredovom paneli nachádzame iba komplikovaný ovládač systému Command a kruhový volič jazdných režimov. Z nadštandardného sedenia s možnosťou elektronického nastavovania a tromi pamäťovými slotmi sa teší aj spolujazdec, pasažieri vzadu (max. traja) majú sedadlá nastavené napevno. Môžu si zmeniť iba sklon operadla a hlavovej opierky.
 
Veľkosť interiéru ocenil aj náš redaktor, ktorý meria takmer dva metre a teší sa z robustnej postavy – aj keď obsadil jedno zo zadných sedadiel, ďalší dvaja pasažieri vzadu nemali problém pohodlne sa usadiť.
 

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Jazdné režimy v Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Plná nádrž a plná batéria. Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


 

Jazdné režimy

Pod kapotou GLE 500e sa nachádza spaľovací benzínový motor s objemom 2,99 cm3, ktorého vlastnosti sú splneným snom každého priaznivca poctivého motorizmu. Motor so šiestimi valcami má dvojnásobné preplňovanie, maximálny výkon až 325 kW a napojený je na 7-stupňovú automatickú prevodovku 7G-Tronic s možnosťou manuálneho radenia páčkami za volantom. Aj napriek vysokému výkonu a silnému krútiacemu momentu prevádzka motora vyhovuje náročným normám Euro 6.
 
To, čo robí model 500e výnimočným, je prítomnosť silnejších batérií a doplnkového elektrického motora. Dá sa povedať, že nie je ani tak doplnkový, ako skôr druhý a plnohodnotný. GLE 500e je totiž plug-in hybrid, čo znamená, že je schopné jazdiť aj výlučne na elektrinu a batérie sa okrem vstavaného rekuperačného systému nabíjajú aj samostatne pripojením kábla. Počas týždňového testu sme vedeli oceniť rekuperáciu, ktorej efektivita nás veľmi milo prekvapila – zdá sa, že ak na pol dňa vynecháte z pohonu elektrický motor, rekuperáciou získate energiu aj na 20 elektrokilometrov Tie kilometre potom môžete vyjazdiť dvomi spôsobmi: ako E-MODE alebo HYBRID.
20160321_083556

Jedna z nameraných priemerných spotrieb | Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Jedna z nameraných priemerných spotrieb | Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Jazdný režim E-MODE využíva na pohon výlučne elektrický motor, vďaka čomu sú spotreba benzínu a tiež emisie CO2 nulové. Výrobca uvádza, že pri plnom nabití jeho SUV-čko prejde aj 30 kilometrov, avšak v reálnych podmienkach sme boli z dojazdu mierne sklamaní. Ak si nedáte pozor na kultivovanosť jazdy, v pohode tento teoretický dojazd klesne aj pod polovicu. Pohon v režime E-MODE má význam v dopravných zápchach a vtedy, keď máte možnosť svoje vozidlo dobíjať počas noci vo vlastnej garáži. Je to nezvyčajný pocit, keď idete v aute a nepočujete skoro nič iné okrem valivého odporu kolies. Pri rozbiehaní počujete zo zadných partií automobilu jemné bzučanie rotora. Je to skoro ako zo sci-fi filmu.
 
Druhý režim, ktorý aktívne využíva elektrický motor, je HYBRID. Nedá sa povedať, že by v ňom bol jeden alebo druhý motor ten prioritný, pretože počítač podľa aktuálnej potreby prepína medzi elektrickým a benzínovým agregátom. Vo výsledku sa vám na displeji pred volantom objaví údaj o priemernej spotrebe nižší aj o 5 litrov na 100 kilometrov jazdy, čo považujeme za famózny výsledok. Musíme sa priznať, že sme s GLE veľmi nejazdili “na spotrebu”. Zaujímalo nás, akú spotrebu bude mať vodič v praxi, keď bude autom jazdiť ako na každom inom. Priemerná spotreba na trase asi 150 kilometrov (z toho 60% diaľnica, 15% mesto a 25% medzimesto) výlučne na spaľovací motor bola 14,9 l/100 km. Na takto veľké SUV je to pomerme dobrý výsledok. Rovnakým jazdným štýlom na rovnakej trase späť sme namerali priemernú spotrebu iba 10,5 l/100 km, keď sme do činnosti zapojil aj elektrický motor v režime HYBRID. Takáto úspora je veľmi pekná, a to sme sa ani veľmi nesnažili. Myslíme si však, že spotreba udávaná výrobcom je v reálnych podmienkach nedosiahnuteľná.
 
V ponuke palubného počítača sú dovedna štyri jazdné módy: HYBRID, E-MODE, E-SAVE a CHARGE. HYBRID spája sily elektrického a benzínového motora, E-MODE pracuje výlučne s elektrickým, E-SAVE s výlučne benzínovým a CHARGE umožňuje efektívnu rekuperáciu elektrickej energie počas jazdy (batéria sa dobíja počas brzdenia a spomaľovania).
 
Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Technika v testovanom modeli

Mercedes-Benz GLE 500e, ktorý sme dostali na redakčný test, bol vybavený paletou moderných technológií, ktoré pre menej skúseného vodiča pôsobia ako z iného sveta. Jediným tlačidlom môžete zmeniť charakter automobilu, k dispozícii sú režimy SPORT, COMFORT a INDIVIDUAL. Pri tom poslednom si viete sami nastaviť, ako má v tomto móde fungovať podvozok, motor, riadenie a podobne. Oceňujeme funkcie aktívneho udržiavania v jazdnom pruhu a adaptívny tempomat so schopnosťou udržiavať vzdialenosť od nasledujúceho vozidla. V praxi počas jazdy diaľnicou sme si niekoľkokrát všimli, ako dobre systém udržiavania v jazdnom pruhu reaguje aj na mierne zákruty – vtedy auto samo točí volantom a vie to robiť aj napriek tomu, že vás zvukovo i vizuálne upozorní na potrebu uchopenia volantu. Skvele je spracovaný parkovací asistent a celkový pohľad na okolie vozidla pomocou kamier, k dispozícii je aj pohľad zhora. Je skoro neuveriteľné, ako dobre dokážu Nemci tieto funkcie priviesť k zdanlivej dokonalosti. Ďalej sú to funkcie asistovaného zjazdu z kopca, viditeľné zdvihnutie svetlej výšky stlačením jediného tlačidla, inteligentné svetlomety a výborný brzdový systém. Ten sme vyskúšali raz a cielene, doslovne je počuť a cítiť účinok ABS.

Funkcia Lane Assist dokáže automobil udržať v pruhu, ale keď vybočíte, upozorní vás na to vibrácia volantu a vizuálne na displeji. Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Funkcia Lane Assist dokáže automobil udržať v pruhu, ale keď vybočíte, upozorní vás na to vibrácia volantu a vizuálne na displeji. Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Mercedes-Benz GLE 500e je mimoriadne presvedčivý automobil a pozitívne oslovil každého, kto si doň nasadol. Spojenie benzínového motora s tým elektrickým je pôsobivé a zastávame presvedčenie, že práve hybridný pohon je pohon budúcnosti. Otázna je už iba finančná návratnosť nadobúdacej investície tohto plug-in hybridu. Máme však podozrenie, že keď si niekto kúpi takto drahý Mercedes, toho úspora na spotrebe paliva veľmi nezaujíma…
 
20160319_173853

Kľúčové vlastnosti:

Pohon: permanentný 4MATIC, plug-in hybrid
Hlavný motor: benzín, V6 2996 cm3, 325 kW, 650 Nm, 2×preplňovanie, Euro 6
+ Elektrický motor
+ Batéria
Prevodovka: 7-stupňový automat Daimler-Benz 7G-Tronic s možnosťou manuálneho radenia
Rozmery (dך×v): 4819×1935×1796 mm, rázvor 2915 mm
Hmotnosť: 2390 kg
Nádrž: 80 litrov
Max. rýchlosť: 245 km/h (259 teoreticky)
Zrýchlenie 0-100 km/h: 5,3 sekundy
Spotreba (výrobca): min. 3,5 l/100km
Spotreba (test, hybrid, kombinovane) 10,4 l/100km:
 

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


 
Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


 

Čítajte aj ďalšie podobné články:

TEST

Test hybridu Mercedes-Benz GLC 350e 4Matic: Elektrina výrazne pomáha, o úspore peňazí však hovoriť nemožno

Týždeň s hybridným GLC ma opäť presvedčil, že ak sa má automobilový pohon elektrifikovať, plug-in hybridy sú tou správnou cestou. GLC 350e je jedno z najpraktickejších áut, aké som tento rok jazdil.   Za zapožičanie vozidla do testu ďakujem spoločnosti Motor-Car Bratislava, spol. s r.o.   Nie je to iba o tom, že jazdíte v […]

18. júla 2017
TEST

Cirrus nám predviedol malé súkromné lietadlo, ktoré si kupujú Česi aj Slováci

Pred niekoľkými týždňami som dostal príležitosť prakticky si odskúšať, aké je to lietať na súkromnom športovom lietadle značky Cirrus. Model SR22T OM-UNI zvnútra vyzerá ako lepší sedan, má kvalitné sedenie, poskytuje dokonca vysokú mieru komfortu a má funkcie, ktoré umožnia bezpečný let aj pilotovi so slabšími skúsenosťami. Lietadlá značky Cirrus, ktoré sa nedávno odprezentovali v […]

5. decembra 2016
TEST

Mercedes-Benz Star Experience 2016 v Piešťanoch

Dobrý vodič nie je ten, ktorý ešte nikdy nekrčil plechy. Je to ten, kto vie bezpečne ovládať svoj automobil a zareagovať na nečakané situácie na ceste aj vo vysokej rýchlosti. Každý človek má však svoje limity a vtedy dokáže pomôcť samotný automobil. Najnovší Mercedes-Benz triedy E prichádza s mnohými asistenčnými funkciami, ktoré dokážu nahradiť reakciu […]

19. septembra 2016
TEST

Dlhodobé skúsenosti s BMW i3 REx

Všetko sa udialo veľmi rýchlo. Dlhé roky sa čakalo na to, kedy konečne BMW začne predávať model vhodný do veľkomesta a jeden z vôbec prvých skutočných elektromobilov na svete. Veľmi krátko po uvedení vozidla na trh som sa stal 21. mája minulého roka jeho majiteľom a dokonca som bol prvým zákazníkom v USA, ktorému bol […]

9. augusta 2016

Elektrické motory, ich potenciál a problémy s nabíjaním

Elektromotory nie sú vhodné iba do hračiek a električiek, ale ich uplatnenie v osobnej doprave naráža na niekoľko významných problémov. Automobilky majú pred sebou ešte stále úlohy týkajúce sa znižovania hmotnosti a zvyšovania efektivity.   “Vedeli ste, že prvý elektromobil bol verejnosti predstavený v roku 1881? A to, že prvopočiatky elektrických vozidiel nachádzame ešte skôr, […]

17. februára 2016

Najnovšie

Tlač pre biznis

Xerox vylepšil tlačiareň iGen 5 o tlač fluorescenčnej farby na extra dlhý arch XLS

Xerox zdokonaľuje vlastnosti tlačového stroja Xerox iGen 5 o žltú fluorescenčnú farbu a extra dlhý arch XLS.

14. októbra 2019

Tlačová konferencia

Vznikol nový IT holding Aricoma Group a hneď je najväčší. Vyniká stratégiou nezávislosti

Aricoma Group je síce nový holding, firmy v jeho portfóliu však majú bohatú históriu a na konte úspešné príbehy. Zo startupov sa stali IT firmy s tržbami v desiatkach a stovkách miliónoch eur.

19. septembra 2019

Budúcnosť je v atramente

Epson posilňuje externý predaj atramentových tlačových hláv PrecisionCore a MACH

Atramentová tlač je v priemyselnom sektore rovnako výhodná ako v tom komerčnom.

17. mája 2019

Canon podporuje mladých

Canon vyberie 200 študentov z celej Európy, poskytne im exkluzívne vzdelanie

Visa pour l’Image poskytuje fotografickej komunite bezkonkurenčné možnosti výmeny kreatívnych nápadov a účasť na profesionálnych seminároch

8. apríla 2019

Samsung má chladničku so vstavaným tabletom a hlasovým ovládaním

Moderné chladničky vedia odpovedať na vaše otázky a majú displej väčší ako váš pracovný tablet.

10. januára 2019

Výber pozadí pre váš iPhone a Android #22

Výber pozadí vo vysokom rozlíšení

7. januára 2019

Toto je jedna z najväčších fotiek sveta: 25 gigapixelový záber Šanghaja

Môžete sa pozrieť na veľké mesto z vtáčej perspektívy a priblížiť na každú jednu osobu zvlášť.

7. januára 2019

Ako neprísť o peniaze počas Vianoc? Kaspersky Lab zverejnil nepriaznivé zistenia a pridáva odporúčania

Väčšina ľudí si je vedomá finančných kybernetických hrozieb, až tretina ľudí má skúsenosť s tým, že ich citlivé finančné údaje skončili v nesprávnych rukách.

20. decembra 2018

Mitsubishi Outlander PHEV získal prvé miesto v kategórii alternatívnych pohonov

Zatiaľ čo model Eclipse Cross v uplynulých niekoľkých týždňoch pozbieral slušnú zbierku ocenení a prejavov uznania, jeho väčší súrodenec Outlander PHEV zapĺňa poličku svojimi vlastnými trofejami, medzi ktoré pribudlo okrem iných aj ocenenie od čitateľov nemeckého magazínu OFF ROAD, ktorí svojím hlasovaním v tohtoročnej ankete zaradili Outlander PHEV na prvé miesto v kategórii“ alternatívnych pohonov „. […]

10. decembra 2018

Dobre sa pozrite, toto je prvý skladací mobil na svete. Stojí toľko čo iPhone.

Čo tam po výreze v displeji, TOTO je skutočná revolúcia!

7. novembra 2018

Odporúčané

TEST

TEST/RECENZIA

Sony Xperia 1: Jedným slovom úžasný

Sony Xperia 1 nás dostala svojím displejom, vodotesným telom a skvelými kamerami. Pozrite si reálne fotografie bez úprav.

18. septembra 2019
TEST

Atrament na celé roky v cene

Test tlačiarne Epson L3110 Eco Tank: Rozumný kompromis s výbornými výsledkami

Pokračujeme v testoch multifunkčných tlačiarní. Epson L3110 je cenovo výhodné zariadenie, ktoré nás dokázalo osloviť.

16. augusta 2019
TEST

Redakčný test

Niceboy RAZE 2 Vertigo: vodotesný bluetooth reproduktor s extra hlasným zvukom

Bezdrôtový reproduktor od značky Niceboy je jedným z najzaujímavejších produktov u nás v redakcii. Na prvý pohľad vyzerá skôr jednoducho, ale práve v tom spočíva jeho schopnosť prekvapiť.

14. augusta 2019

Android Fast Share

Google pracuje na posielaní súborov v štýle Apple AirDrop

Funkcia sa dostane do smartfónov s Androidom čoskoro.

3. júla 2019

Boli sme pri tom

Epson otvoril v Prahe nový showroom, ukázal nám svoju najlepšiu techniku

Značka Epson v stredu 19. júna 2019 slávnostne otvorila svoj showroom vo svojej centrále v Prahe.

26. júna 2019

Z tlačovej konferencie

Boschu sa na Slovensku darí nielen vďaka autopriemyslu. Ukázal nám svoje najnovšie produkty

Mal úspešný rok a chce byť CO2 neutrálny už do konca budúceho roka. Predstavitelia značky nám predstavili portfólio i ročnú bilanciu.

21. júna 2019

EPSON XP-2100 a XP-3100

Epson má nové univerzálne tlačiarne, ktoré tlačia aj z mobilu

Výrobcovi sa podarilo do veľmi kompaktných rozmerov vložiť aj obojstrannú tlač pre formát A4.

18. júna 2019

Fantastické novinky od HP

HP nám predviedlo herný notebook s 2 displejmi a revolučnú laserovú tlačiareň

HP predstavilo celú paletu nových zariadení, ktoré sa môžu pochváliť špičkovými funkciami.

10. júna 2019

Naživo z tlačovky

Slovensko ide učiť ľudí, sa ako sa brániť útokom na internete. ITAS spúšťa projekt kry-sa.sk

Kry-sa.sk nie je len webstránkou, ale osvetovou kampaňou na podporu kybernetickej bezpečnosti.

5. júna 2019

KASPERSKY LAB

Bankové účty sú stále terčom ohrozenia. Počet bankových malvérov stále stúpa.

Bankové účty sú napádané neustále a veľmi sofistikovanými spôsobmi.

31. mája 2019