Lexus LF-SA je japonská predstava mestského automobilu

Na tohtoročnom autosalóne v Ženeve má  svetovú premiéru nové koncepčné vozidlo Lexus LF-SA.   Minulý rok oslávilo 25. výročie úplne prvé vozidlo značky Lexus, sedan LS 400. Pri príležitosti tohto míľnika automobilka Lexus vyzvala ED2 – svoje európske dizajnové štúdio, aby vytvorilo koncepciu mimoriadne kompaktného mestského vozidla subsegmentu B s usporiadaním 2+2. Koncept LF-SA je názorným príkladom nadšenia spoločnosti […]

OFICIÁLNE
Autor
Dátum zverejnenia 6. marca 2015
Obsahuje nasledovné témy , , , , ,

Na tohtoročnom autosalóne v Ženeve má  svetovú premiéru nové koncepčné vozidlo Lexus LF-SA.

 

Minulý rok oslávilo 25. výročie úplne prvé vozidlo značky Lexus, sedan LS 400. Pri príležitosti tohto míľnika automobilka Lexus vyzvala ED2 – svoje európske dizajnové štúdio, aby vytvorilo koncepciu mimoriadne kompaktného mestského vozidla subsegmentu B s usporiadaním 2+2.

Koncept LF-SA je názorným príkladom nadšenia spoločnosti Lexus pre nadchádzajúce trendy v oblasti dizajnu a skúma neprebádané teritórium v podobe odvážneho a emotívneho stvárnenia.

Vo svete budúcnosti, ktorý budú podľa mnohých stále viac ovplyvňovať technológie a virtuálne zážitky, je koncepčné vozidlo LF-SA zamerané najmä na vodiča a odráža víziu značky Lexus, podľa ktorej skutočný zážitok z jazdy zostane najväčším luxusom.

Z tohto pohľadu prináša koncept LF-SA spojenie odvážneho stvárnenia dizajnovej filozofie značky L-finesse, pričom nikdy nestráca zo zreteľa potešenie z jazdy, ktoré bude vždy charakterizovať progresívny luxus značky Lexus.

Koncepčné vozidlo LF-SA prináša ducha víkendového dobrodružstva do každodennej jazdy v meste a skúma budúcnosť, v ktorej si vodiči vozidiel Lexus budú stále môcť vychutnať luxus skutočnej jazdy a pritom si užiť tú najlepšiu kvalitu konektivity, infozábavy a bezpečnosti.

Dobrodružného ducha odráža aj škála použitých farieb: kým vonkajšia úprava konceptu v striebornej farbe Stellar odkazuje na prieskum vesmíru, interiér je inšpirovaný výjavom zatmenia slnka.

 

Lexus LF-SA (2015)

Lexus LF-SA (2015)

 

Štýl exteriéru

Konštruktérom automobilky Lexus sa podarilo dať novému konceptu LF-SA dĺžku 3 450 mm, šírku 1 700 mm a výšku 1 430 mm. Jeho kompaktné parametre poukazujú na ovládateľnosť a svižnosť, ktoré sú pre skutočné mestské vozidlo nevyhnutnosťou. Štýl vozidla je robustný a sebavedomý.

Výrazne tvarovaná povrchová úprava konceptu LF-SA odráža odvážnejší a avantgardnejší dizajnový prístup „Čas v dizajne“, v ktorom sa mení vnímanie vozidla pri pohľade z rôznych uhlov.

Hranatý vzor vychádzajúci z centrálneho loga Lexus, sa rozvíja z dvojrozmernej grafiky do výraznej, trojrozmernej formy. Silne ovplyvňuje tvar predných blatníkov a bočnej časti karosérie a súčasne posilňuje široký, pevný postoj celého koncepčného vozidla.

Kontrast medzi konkávnymi a konvexnými plochami karosérie podčiarkuje výrazné zrezanie nad oblúkmi kolies, najmarkantnejšie najmä vzadu, čo vnáša do dizajnu jedinečné proporcie a dodáva mu výrazný zmysel pre dynamiku a pohyb vpred.

Jasným odkazom na vretenovitý tvar mriežky chladiča je hranatý, dvojstupňový dizajn zadnej časti, ktorému dominujú združené svetlá v tvare písmena „L“ v štýle oblúkových pilierov. Ďalší charakteristický rukopis značky Lexus, ako je motív hrotu šípu, je zjavný aj v ďalších častiach, napríklad v dizajne svetiel na denné svietenie.

 

Lexus LF-SA (2015)

Lexus LF-SA (2015)

 

Dizajn interiéru

Napriek vysoko kompaktným rozmerom karosérie sa môže koncepčné vozidlo LF-SA pochváliť prekvapivo priestranným interiérom. Kľúčom k tomuto dojmu priestrannosti je dizajnérova „manipulácia so svetlosťou“, zjavná napríklad v úprave široko sa klenúcej palubnej dosky, ktorá vizuálne umocňuje šírku kabíny.

Pri bežnej obsadenosti len jedinou osobou, ktorá je poväčšine typická pre mestské vozidlá, dáva kabína s usporiadaním 2+2 jasnú prednosť vodičovi. Sedadlo vodiča je pevné, kým volant a pedále sú nastaviteľné, čím vozidlo vychádza v ústrety vodičovi a nie naopak.

 

Lexus LF-SA (2015)

Lexus LF-SA (2015)

Na druhej strane sedadlo spolujazdca je posuvné, a umožňuje tak pohodlné sedenie aj cestujúcim vzadu.

Túto dvojitú funkciu, ktorá zreteľne uprednostňuje vodiča, posilňuje aj dizajn interiéru: využíva priestor, materiály a objem, a vytvára tak v kabíne dve jasne odlíšiteľné, no navzájom sa prelínajúce eliptické oblasti.

Informačno-zábavný systém obsahuje digitálny displej v štýle hologramu, ktorý je súčasťou prístrojového panela, a širokouhlý projekčný displej (HUD).

 

Lexus LF-SA (2015)

Lexus LF-SA (2015)

 

Čítajte aj ďalšie podobné články:

TEST

Veľký test elektromobilu Mercedes-Benz B250e: Dojazd v zime rapídne klesá

2. januára 2017

Aký dojazd elektromobilu je už dostatočný?

15. novembra 2016

Nový Renault Zoe s batériou Z.E. 40 a dojazdom až 400 km

3. novembra 2016

Pýtali sme sa Filipa Tůmu, prečo jazdí na LPG. Za palivo vraj ušetrí až 40 percent.

31. októbra 2016

Honda Accord Hybrid pre USA

18. júla 2016