Jiří Mrkvička z Changhong: V segmente b2b máme veľkú výhodu

Jiří Mrkvička je obchodný riaditeľ a predstaviteľ značky Changhong u nás a v Českej republike. Pýtali sme sa ho na tohto nie celkom známeho výrobcu televízií a na jeho budúcnosť.     Viete niekoľkými vetami predstaviť spoločnosť Changhong? Changhong patrí k popredným svetovým výrobcom televízií a elektrotechnických zariadení na svete. Je to spoločnosť s dlhou […]

Autor
Dátum zverejnenia 16. októbra 2013
Obsahuje nasledovné témy , , ,

Jiří Mrkvička je obchodný riaditeľ a predstaviteľ značky Changhong u nás a v Českej republike. Pýtali sme sa ho na tohto nie celkom známeho výrobcu televízií a na jeho budúcnosť.

 

 

Viete niekoľkými vetami predstaviť spoločnosť Changhong?
Changhong patrí k popredným svetovým výrobcom televízií a elektrotechnických zariadení na svete. Je to spoločnosť s dlhou históriou, bola založená ešte v roku 1958. Na začiatku bola jej výroba zameraná na armádny program, samotná výroba televízii začala od polovice šesťdesiatych rokov, dnes máme teda 55 ročnú tradíciu vo výrobe televízorov. Dnes je Changhong jedným z popredných svetových hráčov na poli elektroniky.
Vyvíja Changhong aj vlastné technológie, alebo pracuje len s tými od dodávateľov?
Áno, vyvíjame aj vlastné technológie. Tie zatiaľ využívame viac-menej na čínskom trhu, snažíme sa ich však nasadzovať aj pre zámorské trhy. V tomto a budúcom roku budeme v Európe uvádzať vlastný operačný systém pre Smart TV. Ak by som mal byť konkrétny máme vlastné technológie pre spracovanie obrazu a vlastné technológie z pohľadu lokalizácie jednotlivých aplikácií, ktoré sa v smart režime Changhong používajú.
Poďme na Slovensko. Ako dlho tu pôsobí Changhong?
Na slovenskom trhu sme začali pôsobiť v roku 2008. Changhong vstúpil na Slovensko prostredníctvom siete OKAY, s ktorou úzko spolupracujeme a spoločne sa nám darí vytvárať značke Changhong z roka na rok silnejšiu pozíciu. Náš „brand“ svojím konceptom a poňatím sedí do konceptu predaja spoločnosti OKAY, ktorá je diskontným predajcom.
Kto je typický zákazník Changhongu?
Našim typickým zákazníkom je spotrebiteľ, ktorý veľmi podrobne a starostlivo sleduje pomer výkon – cena. To znamená, že dbáme na to, aby naše produkty boli cenovo dostupné, ale na druhej strane prinášali kvalitu, ktorú zákazníci očakávajú. Naši zákazníci sú senzitívni na cenu, sú to napríklad starší ľudia, ale aj mladá generácia ľudí, ktorí si kupujú svoj prvý televízor, prípadne spotrebitelia, jednoducho tí, ktorí z rôznych dôvodov neplánujú investovať do nákupu televízora veľa peňazí.
Changhong vyrába svoje produkty v Českej republike. Koľkým ľuďom ponúka prácu a aké sú perspektívy udržania tejto výroby v blízkej budúcnosti.
Áno, Changhong vyrába televízory v meste Nymburk. Dnes v nymburskej továrni pracuje 235 pracovníkov, 170 z nich zabezpečuje výrobnú časť, zvyšok sú administratívni pracovníci a manažéri. Asi štvrtina z nich sú vrcholoví manažéri z Číny, ostatní zamestnanci sú českej národnosti. Z pohľadu udržania výroby v Českej republike, ktorá zásobuje európsky trh, môžem jednoznačne povedať, že to nevyzerá, že by sme sa v Európe neudržali, skôr naopak. V poslednej dobe sa nám podarili strategické veci v rámci Európy.
Primárne sa jedná o spoluprácu s nemeckou nadnárodnou skupinou Metro Group, ktorá prevádzkuje známe obchodné reťazce Mediamarkt a Saturn. Práve tieto siete prednedávnom začali predávať naše televízory. Expanzia Changhongu výraznejšie začala v tomto roku, v nasledujúcich troch – štyroch rokoch chystáme ďalšie rozšírenie produkcie v rámci výrobného závodu v Nymburku. A to minimálne o bielu techniku – chladničky, chladiace zariadenia, klimatizácie a vážne zvažujeme aj ďalšiu fázu výroby zameranej na mobilné a IT produkty.
Kedy plánujete spustiť predaj bielej techniky na Slovensku?
Som presvedčený, že najneskôr v budúcom roku sa objavia prvé produkty pod značkou Changhong tak na českom, ako aj na slovenskom trhu. Čo sa týka klimatizácii, tam sa uvažuje o roku 2015. Naša biela technika je na čínskom trhu jednou z najpredávanejších, v ponuke máme naozaj sofistikované produkty. Vzhľadom k tomu, že si svoju pozíciu na európskom trhu stále budujeme, v prvej fáze doprajeme zákazníkom produkty, na ktoré sú zvyknutí a budeme sa snažiť opäť ísť cestou citlivosti na cenu.
Určite však chceme budúci rok predstaviť  naše koncepty napríklad chladničiek amerického typu, ktoré  máme poňaté trochu iným spôsobom, ako je to u konkurencie. Ďalej chceme predstaviť klimatizácie vybavené čističkami vzduchu, aby domácnosti mali produkt, ktorý v jednej chvíli dokáže nielen ochladiť vzduch, ale ho zároveň aj prefiltrovať a vyčistiť.
Veľmi sa o značke z médií nedozvedáme. Pripravujete nejakú významnejšiu mediálnu propagáciu?
Je pravdou, že na slovenskom trhu sme v posledných dvoch rokoch realizovali produktové kampane skôr v spolupráci s našim obchodným partnerom OKAY. Prezentovali sme naše televízie aj v TV kampaniach, ale čo sa týka komunikácie samotnej značky, tam ešte len začíname. Budúci rok by sme ale radi začali intenzívnejšiu marketingovú komunikáciu. Naskytujú sa nám určité možnosti vo vzťahu k Olympijským hrám, či Majstrovstvám sveta vo futbale. Zatiaľ by som však o týchto plánoch ešte nechcel konkrétne hovoriť, bude to totiž späté s podporou vybraných produktov. Som presvedčený, že v budúcom roku o nás slovenský zákazník o nás určite bude počuť.
Čo vie Changhong ponúknuť pre korporátnych zákazníkov? Mám na mysli prípadné garancie, rozšírenie záruky, biznis služby a podobne…
V tomto segmente máme veľkú výhodu. Vďaka tomu, že máme miestnu výrobu v Českej republike, sme v kategórii B2B schopní ponúknuť nielen atraktívny produkt a atraktívnu cenu. Ponúkame aj kvalitný servis a sme schopní bez problémov reagovať na prípadné dodatočné požiadavky zákazníkov.
Po príklady nemusím chodiť ďaleko. V kategórii B2B máme asi najsilnejšie zastúpenie v predaji na hoteli a ubytovacie zariadenia, ktoré si u nás môžu bez problémov objednávať modifikácie softvéru ktoré napríklad dokážu zamedziť ovládaniu televízora hosťom či zákazníkom. Vieme nastaviť úvodnú obrazovku tak, aby televízia pozdravila zákazníka menom daného zariadenia atď. Všetky tieto služby sme schopní robiť primárne preto, že máme výrobu v Českej republike. Máme tu všetko potrebné technické vybavenie a k dispozícii softvérových inžinierov.
Ponúkate podobné výhody aj pre bežných spotrebiteľov?
Aj pre bežného zákazníka platí to, čo som spomenul zákazníkov zo segmentu B2B. Zákazník, ktorý si naše zariadenie kúpi môže byť z pohľadu servisovania určite vo väčšej istote, ako je to u niektorých privátnych značiek. Tie zo sebou nesú určité riziká pre konečného zákazníka. Ak takáto súkromná spoločnosť z trhu odíde, zákazník sa nemôže dovolávať svojich práv. Zakúpením značkového produktu si zákazník kupuje aj istotu, že ak sa aj náhodou nejaký problém vyskytne bude o neho veľmi dobre postarané.
Čo Changhong prinesie v najbližšom období na náš trh?
Najzaujímavejším modelom, ktorý momentálne Changhong chystá, je 4K televízia UHD55B6000IS. Ide o absolútnu novinku, ktorá bola len nedávno predstavená na berlínskom veľtrhu IFA. Jedná sa o vysoko vybavenú a sofistikovanú televíziu. Obrazovka s uhlopriečkou 55 palcov (140 cm) pracuje v rozlíšení Ultra HD, jej zobrazenie je 4-násobne citlivejšie než Full HD. Jemnosť a kvalita obrazu v podaní 4K je u tohto modelu naozaj úžasná. Changhong chystá vstup tohto modelu na trh od konca novembra tohto roku. Prielomová bude aj maloobchodná cena. Tento model sa chystáme predávať za 1499 euro vrátane DPH. To je dnes maloobchodná cena klasických Full HD televízorov konkurenčných značiek. Tento produkt je vybavený klasickými Smart TV funkciami. Funguje na platforme Android 4.2, je vybavený ovládaním cez telefón, či iPad, multi-screen funkcie. Televízia je navyše vybavená DVB-T, DVB-C a DVB-S tunerom. Snažíme sa ísť cestou, aby všetky naše televízie ponúkali všetky tri tunery, ktoré sú potrebné pre príjem vysielania, tak aby náš zákazník nebol obmedzený len ponukou na DVB-T kanáloch.
Trúfam si povedať, že je to prvý „Mercedes“ v našej ponuke televízorov. Vzhľadom na veľmi atraktívnu maloobchodnú cenu očakávame, že by to malo pritiahnuť zákazníkov zo stredných a vyšších vrstiev. Mohli by tak uvažovať o tom, či namiesto kúpy Full HD televízie, uprednostnia 4K televízor od Changhong.
Ďalšou novinkou od Changhong je 28 palcový (73 cm) televízor LED28C2000H. Má unikátnu uhlopriečku, ktorú žiadny iný výrobca ani značka na trhu nepredáva. Veľkosť prijímača spĺňa požiadavky väčšiny pôvodných obývačkových stien v domácnostiach, ktoré sa v našich krajinách stále tešia veľkej obľube. Veľkým plusom tohto modelu je aj konkurencieschopný pomer cena – výkon.
Za poskytnutie rozhovoru ďakujeme a spoločnosti Changhong prajeme veľa úspechov.
Rozhovor bol autorizovaný.

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Boli sme pri tom

Epson otvoril v Prahe nový showroom, ukázal nám svoju najlepšiu techniku

26. júna 2019

Nepremeškajte

Témy, ktoré zaznejú na Techsummite 2019: smart mestá, Big Data, priemysel 4.0 i kybernetické hrozby

22. mája 2019

Veľkoformátové tlačiarne od Epsonu

5. januára 2016

Aplikácia Qlik Sense pre business intelligence je už aj na Slovensku

24. februára 2015

Ericsson chce štandardizovať Internet vecí

23. februára 2015

Najnovšie

Odporúčané