Ikonický obalový dizajn Coca-Cola má už 100 rokov

Spoločnosť Coca-Cola tento rok oslavuje 100. narodeniny svojej kontúrovanej fľaše, ktorej charakteristický dizajn zostáva jedinečný a naďalej zaujíma významné miesto medzi najslávnejšími nápojovými fľašami všetkých čias. Nezameniteľná fľaša Coca-Cola má svoje pevné miesto v Múzeu moderného umenia v New Yorku, zahrala si v niekoľkých filmoch a dodnes ponúka inšpiráciu významným umelcom a dizajnérom. Svoju tvorbu… Prečítať celé
Informácie o tomto príspevku

Vydané 18. mája 2015
Zverejnil
Zdroj témy:
Titulná fotografia:

Obsahuje tieto témy: , ,

Erik Stríž je recenzentom produktov všetkého druhu. Testuje autá pre auto motor a šport a elektroniku pre 3Digital.sk.

Podporíte distribúciu tohto obsahu?

Spoločnosť Coca-Cola tento rok oslavuje 100. narodeniny svojej kontúrovanej fľaše, ktorej charakteristický dizajn zostáva jedinečný a naďalej zaujíma významné miesto medzi najslávnejšími nápojovými fľašami všetkých čias.

Nezameniteľná fľaša Coca-Cola má svoje pevné miesto v Múzeu moderného umenia v New Yorku, zahrala si v niekoľkých filmoch a dodnes ponúka inšpiráciu významným umelcom a dizajnérom. Svoju tvorbu s ňou doteraz spojili napríklad Salvador Dalí, Andy Warhol alebo Karl Lagerfeld. Coca-Cola pri príležitosti výročia štartuje globálnu reklamnú kampaň, ktorá bude predstavená v 130 krajinách sveta.

 

Inovácia, ktorá pretrvá

Kontúrovaná fľaša bola vytvorená na ochranu značky Coca-Cola pred napodobiteľmi. Cieľom bolo navrhnúť „dizajn tak výrazný, aby mohol byť rozpoznaný jediným dotykom a tak výnimočný, aby mohol byť identifikovaný aj podľa črepov rozsypaných po zemi.“ S týmto zadaním spoločnosť Coca-Cola v roku 1915 oslovila všetkých výrobcov skla v Spojených štátoch amerických.

Na základe víťazného návrhu bola ešte v roku 1915 patentovaná osobitá fľaša Coca-Cola s charakteristicky zaoblenými kontúrami, ktorá sa stala globálnou ikonou a už jedno storočie je zdrojom inšpirácie vo filme, dizajne či výtvarnom umení.

Preslávený dizajnér Raymond Loewy, ktorého mnohé návrhy sa stali súčasťou dizajnovej klasiky dvadsiateho storočia, povedal: „Fľaša Coca-Cola je dielo vedeckého a funkčného plánovania. Jednoducho povedané, je dobre, logicky vymyslená, šetrí materiál a je radosť na ňu pozerať. Je tým najdokonalejším nápojovým obalom svojej doby rovnako ako pojmom v dejinách obalového priemyslu.“

 

Fľaša, ktorú je „radosť pobozkať“

Súčasťou globálnych osláv stých narodenín bude tiež reklamná kampaň „Radosť pobozkať“ (Kissed By), v ktorej sa predstavia legendy strieborného plátna a hudobného neba, ale aj moderné ikony súčasnosti, ktoré spája láska k nápoju Coca-Cola. Hviezdy ako Marilyn Monroe, Elvis Presley, Rita Ora a Avicii budú v kampani figurovať spoločne s ľadovo vychladenou fľašou Coca-Cola, ku ktorej majú veľmi osobný vzťah potvrdený „bozkom“. Hlavným zámerom kampane je totiž vyvolať pocit, že každý z nás môže byť „pobozkaný“ fľašou Coca-Cola, stačí ju len vziať z chladiaceho pultu, otvoriť a priložiť k perám.

Marilyn Monroe a Elvis Presley v rámci kampane pripomenú, koľko inšpirácie priniesla fľaša Coca-Cola do filmu, hudby a spoločenského života. Rita Ora a Avicii budú naproti tomu predstavení ako osobité ikony modernej doby, ktoré majú milióny fanúšikov po celom svete a mladí ľudia k nim vzhliadajú pre inšpiráciu. Ich exkluzívne fotografie vznikli vďaka spolupráci so svetoznámym umelcom Davidom LaChapelleom, ktorý je v súčasnej dobe jedným z najžiadanejších fotografov hviezd svetovej pop-music a filmového priemyslu.

 

Coca-Cola a Marilyn Monroe (foto: Coca-Cola)

Coca-Cola a Marilyn Monroe (foto: Coca-Cola)

Coca-Cola a Elvis Presley (foto: Coca-Cola)

Coca-Cola a Elvis Presley (foto: Coca-Cola)

Coca-Cola a Avici (foto: Coca-Cola)

Coca-Cola a Avici (foto: Coca-Cola)

Coca-Cola a Rita (foto: Coca-Cola)

Coca-Cola a Rita (foto: Coca-Cola)

 

 

O predaji nápoja Coca-Cola v sklenených fľašiach rozhodla spoločnosť Coca-Cola už v roku 1899. Sklenené fľaše mali byť alternatívou k čapovanej limonáde a mali zvýšiť dostupnosť nápoja a jeho popularitu. Aby sa spoločnosť Coca-Cola zásadne odlíšila od konkurencie, vyzvala výrobcov skla z celých Spojených štátov amerických, aby navrhli úplne osobitú, na prvý pohľad nezameniteľnú fľašu Coca-Cola.

 

Spoločnosť Root Glass z Terre Haute v štáte Indiana navrhla 16. novembra 1916 sklenenú fľašu inšpirovanú tvarom a líniami kakaového bôbu. Komisia zložená zo zástupcov plničiek a vedenia spoločnosti Coca-Cola tento dizajn vybrala, a tak sa v roku 1916 zrodila dnes už ikonická fľaša Coca-Cola s charakteristicky kontúrovanými krivkami.

Informácie o tomto príspevku

Vydané 18. mája 2015
Zverejnil
Zdroj témy:
Titulná fotografia:

Obsahuje tieto témy: , ,

Pomôžte nám zdieľať tento obsah

Pokračujte na ďalší príspevok »



Závislosť na internete dokáže zničiť človeku život mnohorakými spôsobmi

  • Používanie technológií na rozhovor s kamarátmi, počúvanie hudby, objavovanie nových záujmov a dokonca ani hranie hier s mierou závislosť na internete nespôsobí.
  • Ak má dieťa dostatok času na všetky ostatné bežné činnosti. Napriek tomu je závislosť na internete veľkou hrozbou aj pre deti a mladých, ktorí trávia online oveľa viac času ako dospelí.
  • Aj o tom sa dozvedeli študenti Detskej univerzity na workshopoch v spoločnosti Lenovo.
  • Za tento fakt vďačíme sociálnym sieťam a produktom, ktoré nabádajú spotrebiteľov nosiť si internet so sebou vo forme smartfónov, notebookov a tabletov.

    Budúcnosť softvérového dizajnu

  • V dnešnej dobe sa stal svet neporovnateľne menším a bežný zákazník neporovnateľne počítačovo zručnejším, než pred desiatimi rokmi.
  • Myslíte si, že za týmito vynálezmi stoja nadnárodné korporácie a ich riešenia stoja hromady peňazí? Možno budete veľmi prekvapení, že pravdou je presný opak.

    Moderné technológie a filantropia idú ruka v ruke

  • Funkčné protézy končatín pre deti z celého sveta z 3D tlačiarne, stavba domov z veľkých legových kociek a exoskeletony, ktoré ponúkajú možnosť chôdze aj pre ochrnutých.