IKEA: Krása sa ukrýva v nedokonalosti, ale na katalógu pracuje 18 mesiacov
IKEA dnes predstavila nový katalóg produktov a aplikáciu pre mobilné telefóny a tablety. Pri ich navrhovaní sa nechala inšpirovať výsledkami prieskumu o tom, ako ľudia žijú v kuchyni. Rovnaký prieskum prebiehal aj na Slovensku a jeho výsledky prezrádzajú viac o tom, čo Slováci robia vo svojich kuchyniach Vraj sú dobrí hostitelia, avšak z návštevy majú často… Prečítať celé
Vydané 11. augusta 2016
Zverejnil Erik Stríž
Zdroj témy:
Titulná fotografia:
Obsahuje tieto témy: 3DIGITAL, Augmented Reality, IKEA, Inovácie, Odporúčané
Erik Stríž
Erik Stríž je recenzentom produktov všetkého druhu. Testuje autá pre auto motor a šport a elektroniku pre 3Digital.sk.
Podporíte distribúciu tohto obsahu?
IKEA dnes predstavila nový katalóg produktov a aplikáciu pre mobilné telefóny a tablety. Pri ich navrhovaní sa nechala inšpirovať výsledkami prieskumu o tom, ako ľudia žijú v kuchyni. Rovnaký prieskum prebiehal aj na Slovensku a jeho výsledky prezrádzajú viac o tom, čo Slováci robia vo svojich kuchyniach Vraj sú dobrí hostitelia, avšak z návštevy majú často obavy.
Ľudia sú nedokonalí a IKEA na tom stavia
Nový IKEA katalóg 2017 reaguje na aktuálne trendy vo svete, avšak namiesto toho, aby na nich nasadol a zviezol sa, ponúka na ne skôr triezvy pohľad. Stále atraktívnejšie vegánstvo, vegetariánstvo a iné formy zdravého stravovania síce neodsudzuje a ani nezosmiešňuje, stavia však na presne opačnom prístupe: povzbudzuje ľudí k tomu, aby neuvažovali nad očakávaniami a tlakom, ktorý je na nich vyvíjaný, pokiaľ ide o jedlo, stravovanie a varenie.
Vyzýva čitateľov, aby si prostredníctvom nových inšpirácií vybrali vlastný spôsob varenia či stolovania, pri ktorom sa budú cítiť sami sebou. Podľa predstaviteľov IKEA je dnes priveľký tlak na vizuálnu stránku varenia a jedenia, avšak podstatná je blízkosť a pohodlie. V tejto súvislosti IKEA predstavuje aj pôsobivé spoty, v ktorých komicky reaguje na súčastné trendy v celkom nezvyčajných kontextoch.
211 miliónov výtlačkov, z toho 410-tisíc pre Slovensko
Zásadnou inováciou nového katalógu je príbehová forma. Katalóg obsahuje celkovo 13 príbehov skutočných ľudí z celého sveta, pomocou ktorých predajca propaguje svoje produktové portfólio. Má viac ako 324 strán, bude z neho vytlačených 211 miliónov výtlačkov na FSC certifikovanom papieri, je preložený do 33 jazykov a distribuovaný v 48 krajinách. To sú mimoriadne pôsobivé čísla. Katalóg vzniká 18 mesiacov a vyžaduje si mimoriadne úsilie. Je to už 66. edícia od roku 1951. Z anglického katalógu sa prekladá do slovenskej verzie tri a pol mesiaca a robí na ňom 20 ľudí.
Ponúkne aj panoramatické videá
Nemenej významnou súčasťou nového vydania IKEA katalógu 2017 je aj mobilná aplikácia pre smarfóny a tablety, ale aj pre počítače, notebooky a aj pre Apple TV. Aplikácia ponúka rozšírený obsah a vyžaduje pripojenie na internet. Sú v nej videá, interaktívne prvky, fotografie a aj panoramatické 360-stupňové zábery. Uplatnenie tiež našla funkcia rozšírenej reality AR, vďaka ktorej si môžete vyskúšať, ako bude konkrétny produkt vyzerať u vás doma.
Celkovo je interaktívny obsahu dlhý 3 hodiny v online, videí je viac ako 50. Inovácie však nezmenili nič na podstate a význame katalógu – stále je to o samotných produktoch, ich kombinovaní a o životnom štýle.
IKEA zároveň predstavila novú riaditeľku obchodného domu v Bratislave. Soňa Knaiflová prichádza z rovnakej pozície z Brna, pochádza z južnej Moravy. V službách IKEA pôsobí 14 rokov. Tvrdí, že hoci je obchodný dom v Bratislave vo veľmi dobrej kondícii, potrebuje inovácie najmä v oblasti zjednodušenia nákupného procesu pre samotných zákazníkov. Významnou inováciou už dnes je služba 365 dní na rozmyslenie, ktorá umožňuje vrátanie akéhokoľvek tovaru až do jedného roka. Jedinou podmienkou je, aby bol produkt nepoužitý.
V obchodnom dome bude katalóg od 2. septembra, avšak na webe a pre mobilné zariadenia bude k dispozícii od 18. augusta. Celkovo sa na slovenský trh distribuuje približne 410-tisíc kusov katalógu.
Zaujímavosti z prieskumu o živote v kuchyni
IKEA tvrdí, že Slováci sú dobrí hostitelia, avšak z hostí majú prevažne obavy. Viditeľné sú pritom rozdiely medzi generáciami, predstavitelia mladších ročníkov sú viac tolerantní k drobným prehreškom, nevyžadujú taký bontón a postupnosť servírovania, ako starší.
43% ľudí si myslí, že ženy varia bežné jedlá, zatiaľ čo muži skôr špeciality
89% hostiteľov od hostí očakáva iba to, že prídu
85% hostiteľov očakáva, že sa hostia vyzujú
35% hostiteľov tvrdí, že hostia v dome sú pre nich prácou navyše
35% ľudí očakáva od svojich hostí aspoň malú drobnosť pri návšteve
91% oslovených si myslí, že najväčším prehreškom je servírovanie jedla, ktoré predtým spadlo na zem
Použiť jeden tanier na viacero chodov je ochotných tolerovať až 70% mladých a 67% dospelých ľudí žijúcich s deťmi. Osoby staršie ako 59 rokov naopak preferujú naložiť polievku a hlavné jedlo do samostatných tanierov.
Vydané 11. augusta 2016
Zverejnil Erik Stríž
Zdroj témy:
Titulná fotografia:
Obsahuje tieto témy: 3DIGITAL, Augmented Reality, IKEA, Inovácie, Odporúčané