Coca-Cola dopriala Bonaque ekologickú PET fľašu

Nová fľaša balených minerálnych vôd Bonaqua je až z 30 percent vyrobená z rastlinných materiálov a je 100-percentne recyklovateľná. K nám nové obaly dorazili až teraz, ale Coca-Cola ich vyrába už roku 2009. Na prvý pohľad si žiadnu zmenu nevšimnete. Materiál obalu PlantBottle® je na prvý pohľad rovnaký ako predtým, jeho vplyv na životné prostredie však môže… Prečítať celé
Informácie o tomto príspevku

Vydané 18. mája 2015
Zverejnil
Zdroj témy:
Titulná fotografia:

Obsahuje tieto témy: , , , ,

Erik Stríž je recenzentom produktov všetkého druhu. Testuje autá pre auto motor a šport a elektroniku pre 3Digital.sk.

Podporíte distribúciu tohto obsahu?

Nová fľaša balených minerálnych vôd Bonaqua je až z 30 percent vyrobená z rastlinných materiálov a je 100-percentne recyklovateľná. K nám nové obaly dorazili až teraz, ale Coca-Cola ich vyrába už roku 2009.

Na prvý pohľad si žiadnu zmenu nevšimnete. Materiál obalu PlantBottle® je na prvý pohľad rovnaký ako predtým, jeho vplyv na životné prostredie však môže byť zásadný.

 

PlantBottle® má rovnaké vlastnosti a je možné ju aj rovnakým spôsobom recyklovať a opätovne použiť na výrobu nových fliaš či širokého spektra produktov, ktoré sa dnes z recyklovaného plastu vyrábajú. Zásadný rozdiel je však v použitom materiáli – PlantBottle® obsahuje až 30 percent obnoviteľného rastlinného materiálu, ktorý sa vyrába premenou prírodných cukrov z rastlín na suroviny na výrobu PET plastov, a má tak menší ekologický dopad na planétu a jej vzácne zdroje. (zdroj: tlačová správa)

 

Zaujímavosťou je, že rovnakú technológiu od roku 2013 využíva aj automobilka Ford na výrobu poťahov sedadiel a opierok či obloženie interiérov svojho hybridného sedanu Fusion Energi.

 

Bonaqua v ekologickej fľaši PlantBottle. (foto: Coca-Cola)

Bonaqua v ekologickej fľaši PlantBottle. (foto: Coca-Cola)

 

Oficiálna tlačová správa:

Coca-Cola je lídrom v globálnom vývoji ekologických nápojových

Spoločnosť Coca-Cola, ktorá už od roku 2009 stojí na čele vývoja ekologicky šetrnej plastovej fľaše, uvádza na slovenský trh unikátnu fľašu PlantBottle®, ktorá je vyrobená až z 30 % z materiálu na rastlinnej báze a je stopercentne recyklovateľná. Nová fľaša PlantBottle® je v predaji od polovice apríla naprieč produktovým portfóliom značky Bonaqua a bude dostupná vo všetkých súčasne predávaných objemoch.

 

„Pre uvedenie inovatívneho obalu na slovenský trh sme zvolili značku Bonaqua, a to najmä kvôli rešpektu k prírode, z ktorej táto pramenitá voda pochádza. Sme presvedčení, že nová fľaša čiastočne vyrobená z rastlinného materiálu bude značke Bonaqua slušať a výrazne podporí jej obľubu,“ uviedol Jozef Karásek, riaditeľ spoločnosti Coca-Cola pre Českú republiku a Slovensko a dodal: „Pri zavádzaní PlantBottle na trh sa spájame s partnermi, ktorým je blízka ohľaduplnosť k prostrediu, v ktorom žijeme.“ To potvrdzuje aj Tomáš Volt, marketingový riaditeľ siete multikín CineStar: „Bonaqua je veľmi kvalitná voda a aj vďaka ekologicky šetrnému obalu veríme v jej úspech na trhu, jej potenciál je ohromný.“

 

PlantBottle® sa na prvý pohľad od bežne používaných PET fliaš zásadne nelíši. Má rovnaké vlastnosti a je možné ju aj rovnakým spôsobom recyklovať a opätovne použiť na výrobu nových fliaš či širokého spektra produktov, ktoré sa dnes z recyklovaného plastu vyrábajú. Zásadný rozdiel je však v použitom materiáli – PlantBottle® obsahuje až 30 % obnoviteľného rastlinného materiálu, ktorý sa vyrába premenou prírodných cukrov z rastlín na suroviny na výrobu PET plastov, a má tak menší ekologický dopad na planétu a jej vzácne zdroje.

 

Vôbec prvú plastovú fľašu vyrobenú až z jednej tretiny z rastlín pritom spoločnosť Coca-Cola predstavila už v roku 2009. Od jej uvedenia bolo doteraz vyrobených viac než 30 miliárd nápojových fliaš PlantBottle® v takmer 40 krajinách sveta.

 

S investíciami do inovácií a výroby obalov z rastlinných materiálov však Coca-Cola stále nekončí. „Ako líder v oblasti trvalo udržateľných obalov budeme aj naďalej spolupracovať s poprednými firmami vo svojom odbore a investovať do vývoja. Cieľom je vyrobiť fľašu výhradne z obnoviteľných zdrojov,“ uviedla Katarína Eliášová, hovorkyňa spoločnosti Coca-Cola.

 

Coca-Cola tiež hľadá možnosti, ako rozšíriť inovatívnu technológiu na výrobu udržateľných obalov aj do iných oblastí. V roku 2011 oznámila vôbec prvé odborové partnerstvo so spoločnosťou H.J. Heinz, ktorá od tej doby používa technológiu PlantBottle® pri výrobe svojich fliaš na kečupy a od roku 2013 ju využíva aj automobilka Ford na výrobu poťahov sedadiel a opierok či obloženie interiérov svojho hybridného sedanu Fusion Energi.

 

 

 

 

 

Informácie o tomto príspevku

Vydané 18. mája 2015
Zverejnil
Zdroj témy:
Titulná fotografia:

Obsahuje tieto témy: , , , ,

Pomôžte nám zdieľať tento obsah

Pokračujte na ďalší príspevok »



Závislosť na internete dokáže zničiť človeku život mnohorakými spôsobmi

  • Používanie technológií na rozhovor s kamarátmi, počúvanie hudby, objavovanie nových záujmov a dokonca ani hranie hier s mierou závislosť na internete nespôsobí.
  • Ak má dieťa dostatok času na všetky ostatné bežné činnosti. Napriek tomu je závislosť na internete veľkou hrozbou aj pre deti a mladých, ktorí trávia online oveľa viac času ako dospelí.
  • Aj o tom sa dozvedeli študenti Detskej univerzity na workshopoch v spoločnosti Lenovo.
  • Za tento fakt vďačíme sociálnym sieťam a produktom, ktoré nabádajú spotrebiteľov nosiť si internet so sebou vo forme smartfónov, notebookov a tabletov.

    Budúcnosť softvérového dizajnu

  • V dnešnej dobe sa stal svet neporovnateľne menším a bežný zákazník neporovnateľne počítačovo zručnejším, než pred desiatimi rokmi.
  • Myslíte si, že za týmito vynálezmi stoja nadnárodné korporácie a ich riešenia stoja hromady peňazí? Možno budete veľmi prekvapení, že pravdou je presný opak.

    Moderné technológie a filantropia idú ruka v ruke

  • Funkčné protézy končatín pre deti z celého sveta z 3D tlačiarne, stavba domov z veľkých legových kociek a exoskeletony, ktoré ponúkajú možnosť chôdze aj pre ochrnutých.