BMW i8 je najpredávanejším plug-in hybridným športovým vozidlom sveta

V minulom roku prekonali globálne predaje hybridného športového vozidla BMW i8 všetkých ostatných výrobcov. V roku 2015 model BMW i8, poháňaný kombináciou preplňovaného zážihového trojvalca a elektromotora, zaznamenal po celom svete predaj 5 456 kusov. Jeho inovatívna plug-in hybridná hnacia sústava má celkový výkon 266 kW / 362 k (kombinovaná spotreba paliva: 2,1 l / […]

OFICIÁLNE
Autor
Dátum zverejnenia 12. februára 2016
Obsahuje nasledovné témy , , , , , ,

V minulom roku prekonali globálne predaje hybridného športového vozidla BMW i8 všetkých ostatných výrobcov. V roku 2015 model BMW i8, poháňaný kombináciou preplňovaného zážihového trojvalca a elektromotora, zaznamenal po celom svete predaj 5 456 kusov. Jeho inovatívna plug-in hybridná hnacia sústava má celkový výkon 266 kW / 362 k (kombinovaná spotreba paliva: 2,1 l / 100 km; emisie CO2: 49 g / km).

Ian Robertson, člen predstavenstva BMW AG zodpovedný za predaj a marketing, k tomuto výsledku dodáva: „Predajné úspechy BMW i8 hovoria samé za seba. Nie je to len najpredávanejšie plug-in hybridné športové vozidlo sveta, ale aj vozidlo, ktoré s rezervou naplnilo predajné očakávania. Nedokážem si predstaviť žiadnu lepšiu vizitku pre našu mladú značku BMW i. “
 
Najúspešnejší zo všetkých prémiových výrobcov.
Od konca roka 2013 sa značka BMW i  zameriava výhradne na automobily, ktoré sú od základu navrhnuté pre lokálnu bezemisnú prevádzku. V roku 2015 táto značka, dodávajúca modely BMW i3 a BMW i8, zaznamenala nárast predaja o približne 66% na celkových 29 513 vozidiel. BMW i aktuálne ponúka model BMW i3 na 36 trhoch. Vďaka tomu sa automobil predáva na najväčšom počte trhov zo všetkých elektrinou poháňaných vozidiel. Vozidlá BMW i zbierajú rôzne ocenenia po celom svete. Hybridná hnacia sústava BMW i8 získala napríklad cenu Medzinárodný motor roka. BMW i8 bol udelený titul svetového zeleného vozidla World Green Car of the Year a Green Luxury Car. Časopis „auto motor und sport“ mu udelil cenu Paula Pietscha za najpokrokovejšie technické riešenie. Žiadny iný automobil nezískal toľko ocenení.
 

BMW i8 je najpredávanejší plug-in hybrid na svete, tvrdí BMW.

BMW i8 je najpredávanejší plug-in hybrid na svete, tvrdí BMW.


 
BMW i8 Protonic Red Edition sa začne vyrábať od júla v Lipsku.
Exkluzívna limitovaná špeciálna edícia plug-in športového BMW i8 Protonic Red Edition, ktorá sa predstaví na autosalóne v Ženeve, vychádza v ústrety ďalším skupinám zákazníkov a ich individuálnym prianiam. Protonic Red Edition je súčasne prvou z chystaných špeciálnych edícií, ktoré špecifickým spôsobom zatraktívni 2 + 2 miestne športové BMW i8.
BMW i8 Protonic Red Edition

BMW i8 Protonic Red Edition


Táto úvodná špeciálna edícia Protonic Red, ktorá sa začne vyrábať v júni 2016, zaujme kontrastom svoje unikátne farby Protonic Red so šedými detailmi v metalickej farbe Frozen Grey. Celok dopĺňajú disky z ľahkých zliatin s lúčmi v tvare písmena W dizajnu 470, lakované metalickou farbou Orbit Grey. Samozrejmosťou sú pneumatiky s rôznymi rozmermi pre prednú a zadnú nápravu (vpredu: 215/45 R20, vzadu: 245/40 R20). Na hlavových opierkach sú vytlačená logá „i8“, na prahoch dverí sa nachádzajú nápisy „Protonic Red Edition“, ktoré spoločne dodávajú interiéru prirodzenú estetickú príťažlivosť. Čalúnenie sedadiel zdobia dvojité prešívanie červenou farbou, červené švy sú použité tiež na dverových výplniach a bočných paneloch. Športové a cool atmosféru vnútorného priestoru dotvárajú dekoračné panely stredovej konzoly z uhlíkových kompozitov. Rovnaký materiál je použitý aj na vnútorných rukovätiach dverí. Individuálny štýl prináša do interiéru tiež volič prevodovky s keramickými detailmi, šedé bezpečnostné pásy a špeciálne navrhnuté koberce s koženými lemami a kontrastným prešívaním.
 
BMW i8 Protonic Red Edition sa bude od júla 2016 vyrábať v Lipsku a bude k dispozícii po obmedzenú dobu do konca roka 2016.
 
 

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Bez provízií pre maklérov

Česi otvárajú najväčší realitný portál aj na Slovensku, Bezrealitky.sk majú vysoké ambície

22. mája 2019

Google vs Huawei

Huawei je na nové obmedzenia pripravený. Čo to znamená pre majiteľov Huaweiov?

21. mája 2019

Budúcnosť je v atramente

Epson posilňuje externý predaj atramentových tlačových hláv PrecisionCore a MACH

17. mája 2019

Počet kybernetických útokov na priemyselné podniky rastie

29. marca 2018

Toto sú budúce hviezdy slovenského biznisu. Ukázali aj ako podnikať v cestovnom ruchu.

27. marca 2018