Toyota C-HR (2017), hybrid predstavený v Ženeve
Kompaktný crossover automobilky Toyota prináša výrazný dizajnový jazyk, ktorému dominuje motív diamantového tvaru, plnohybridný pohon, ktorý ponúka podmanivý zážitok z jazdy, a novú architektúru TNGA. Platforma modulárnej architektúry Toyota New Global Architecture (TNGA) Nový koncept C-HR je pozoruhodným stvárnením výhod platformy TNGA; predstavuje novátorský, integrovaný prístup vývoja vozidiel ku komponentom a platformám pohonných sústav, ktoré… Prečítať celé
Vydané 3. marca 2016
Zverejnil Erik Stríž
Zdroj témy:
Titulná fotografia:
Obsahuje tieto témy: Autosalón Ženeva 2016, Hybrid, Odporúčané, Tlačová správa, Toyota, Toyota H-CR
Erik Stríž
Erik Stríž je recenzentom produktov všetkého druhu. Testuje autá pre auto motor a šport a elektroniku pre 3Digital.sk.
Podporíte distribúciu tohto obsahu?
Kompaktný crossover automobilky Toyota prináša výrazný dizajnový jazyk, ktorému dominuje motív diamantového tvaru, plnohybridný pohon, ktorý ponúka podmanivý zážitok z jazdy, a novú architektúru TNGA.
Platforma modulárnej architektúry Toyota New Global Architecture (TNGA)
Nový koncept C-HR je pozoruhodným stvárnením výhod platformy TNGA; predstavuje novátorský, integrovaný prístup vývoja vozidiel ku komponentom a platformám pohonných sústav, ktoré sa od tohto roku zavádzajú do nových modelov značky Toyota.
V novom vozidle C-HR sa platforma TNGA prejavuje v podobe vyššej tuhosti karosérie, lepšieho výkonu v prípade zrážky, vylepšeného podvozka a odpruženia vozidla, ako aj na nižšom ťažisku. Vyššia tuhosť karosérie spolu s nižším ťažiskom zmierňujú pohyb karosérie a nakláňanie vozidla pri prejazde zákrutami. To umožnilo zníženie tuhosti odpruženia, čoho výsledkom je väčšie pohodlie pri jazde bez toho, aby utrpela jazdná dynamika. Koncept C-HR sa tak vyznačuje citlivejším ovládaním, obratnosťou a stabilitou pri jazde v priamom smere, ktoré sú na rovnakej úrovni ako u najlepších hatchbackov nižšej strednej triedy. Pomocou nových výrobných postupov a technológií, vďaka ktorým sa budú charakteristiky a konštrukcia vozidiel ľahšie pretvárať na skutočnosť, architektúra TNGA zoskupuje vývoj vozidiel s cieľom podporiť strategické spoločné využívanie dielov a komponentov hnacích sústav. Týmto prístupom sa najmenej o 20 percent zredukujú zdroje potrebné na rozvoj, čím sa uvoľnia investície na vylepšovanie produktov a vývoj vyspelých technológií pre trvalo udržateľný rast.
Efektívnejšia hybridná pohonná sústava
C-HR vyniká technológiou hybridného pohonu. V tomto prípade novú a kompaktnejšiu plnohybridnú pohonnú sústavu s ľahšími komponentmi. Odráža významný pokrok v oblasti technológií akumulátora, elektromotora a zážihového motora, ktoré prinášajú ďalšie zníženie spotreby paliva a emisií CO2. Plnohybridná pohonná jednotka najnovšej generácie v koncepte C-HR pracuje spolu so zážihovým motorom, ktorý sa môže pochváliť najlepšou tepelnou účinnosťou na svete na úrovni viac ako 40 %. Predstavuje spojenie najmodernejšej technológie akumulátora a nových, vysoko kompaktných elektromotorov, ktoré sa vyznačujú výrazne vyššou hustotou výkonu.
Nová plnohybridná hnacia sústava vyvinutá v rámci programu TNGA je ľahšia a efektívnejšia v porovnaní s aktuálnymi hybridnými sústavami automobilky Toyota. Bude tiež podstatne presnejšia a jazda s ňou bude ešte jednoduchšia a intuitívnejšia, pretože bude poskytovať prirodzenú, plynulú a okamžitú odozvu na pokyny vodiča.
Vydané 3. marca 2016
Zverejnil Erik Stríž
Zdroj témy:
Titulná fotografia:
Obsahuje tieto témy: Autosalón Ženeva 2016, Hybrid, Odporúčané, Tlačová správa, Toyota, Toyota H-CR