Archív kategorií: Tlačové správy

Citrix oznamuje rad noviniek zo svojho portfólia

Citrix oznámil rad technologických noviniek a rozšírenie svojho produktového portfólia, najmä z oblasti konvergovanej infraštruktúry a virtualizácie. Kľúčovou myšlienkou všetkých najnovších vylepšení a plánov spoločnosti Citrix je ponúknuť firemným používateľom technologické a produktové zázemie, ktoré umožní pružnejšiu a rýchlejšiu reakciu na neustále sa meniace IT požiadavky. Najmä s ohľadom na požadovaný výkon, efektivitu a predpokladané náklady.

 

Moderné pracovné prostredie ľahko a efektívne

Citrix predstavil Citrix WorkspacePodTM, integrované softvérové riešenie určené pre výstavbu a prevádzku moderných pracovných prostredí. Táto platforma výrazne rozširuje možnosti konvergovaných infraštruktúr a využíva výhod technológií pre softvérovo definované úložisko firmy Sanbolic, ktorú Citrix prevzal na začiatku tohto roku. V spolupráci s technologickými partnermi vyvíja Citrix predpripravené balíčky, ktoré zákazníkom ponúknu integrované výpočtové, úložné a sieťové zdroje. Firmy sa tak môžu tešiť na vopred definované prostredie, ktoré umožní zníženie nákladov a zjednodušenie procesov spojených zo zaistením prevádzky moderných aplikácií. Bez ohľadu na to, či sa jedná o Windows, Linux alebo je potrebný web.

 

 

Zákazníci a partneri môžu WorkspacePod použiť pre sprevádzkovanie škálovateľných pracovných prostredí, ktoré si poradia s tisíckami používateľov a poskytnú vynikajúci a predvídateľný výkon. Koncoví používatelia tak ocenia vysokú prívetivosť prostredia a intuitívne postupy, teda vlastnosti, ktoré sú charakteristické pre všetky produkty a služby spoločnosti Citrix. Prvé WorkspacePod riešenie, ktoré využíva technológiu spoločnosti HB vrátane serveru HB ProLiant SL4540, predstavil Citrix na konferencii Citrix Summit, ktorá sa konala v dňoch 14. – 15. apríla v Las Vegas. Testovacia verzia WorkspacePod bude dostupná ešte v priebehu tohto štvrťroku.

 

 

Nová generácia komplexnej virtualizačnej platformy XenServer

V týchto dňoch spoločnosť Citrix ohlásila aj najnovšiu verziu svojej komerčnej a virtualizačnej platformy XenServer 6.5. Táto platforma vychádza z open-source hypervisoru Xen a v aktuálnej verzii plne podporuje 64bitovú architektúru jadra, vďaka ktorej môžu zákazníci využiť všetky výhody moderných operačných systémov a hardvér. Citrix XenServer 6.5 podporuje tiež podnikové riešenia pre správu sietí, úložísk a výpočtových zdrojov. Nová verzia je kompatibilná aj s technológiou Intel Trusted Execution Technology (Intel TXT), a môže sa tak pochváliť ochranou pred bezpečnostnou kompromitáciou hypervisora a pred prevádzkou aplikácií na potenciálne ohrozených systémoch.

 

Dôležitým vylepšením verzie 6.5 je možnosť zadávať informácie o geografickej polohe jednotlivých prostriedkov a z bezpečnostných dôvodov tieto informácie využívať k obmedzeniu dostupnosti zdrojov v určitých lokalitách. Medzi ďalšie zdokonalenia platformy XenServer 6.5 patria širšie možnosti virtualizácie grafických procesorov podporujúcich technológiu NVIDIA GRID vGPU a päťdesiatpercentný nárast hustoty serverov. XenServer 6.5 tak umožňuje prevádzkovať na virtuálnych desktopoch aj špičkové 3D grafické aplikácie. Vďaka svojej modernej architektúre jadra podporujúcej podnikové požiadavky vrátane nárokov na špičkovú spoľahlivosť, je XenServer najkomplexnejšou cenovo dostupnou virtualizačnou platformou pre podniky aj pre poskytovateľov služieb. Otvorená platforma XenServer 6.5 je už k dispozícii na stiahnutie.

 

 

Novinky vo virtualizácii aplikácií a desktopov

Citix oznámil aj vylepšenie svojich produktových rád XenApp a XenDesktop, ktoré sú plánované na 1. kvartál 2015. Pôjde predovšetkým o zdokonalenie v oblasti bezpečnosti a vyššiu flexibilitu pri sprístupňovaní aplikácií aj celých desktopov koncovým používateľom. Existujúce systémy bude možné rozšíriť o nové funkcie, ktoré zákazníkom sprístupňujú najnovšie výhody virtualizácie aplikácií a desktopov jednoducho pomocou aktualizácií. Citrix v tomto štvrťroku účastníkom programu Subscription Advantage sprístupní na vyskúšanie aj niektoré ďalšie nové vlastnosti a funkcie, vrátane akceleračnej technológie pre zrýchlenie bezdrôtových sietí či nástroj pre offline prácu s virtuálnymi desktopmi.

 

 

Inovácie v správe podnikovej mobility

Spoločnosť Citrix ďalej uvoľnila aj novú verziu svojho riešenia pre správu podnikovej mobility (EMM), XenMobile 10. Táto verzia sa môže pochváliť vyššou automatizáciou aj zjednodušením procesov zavádzania a správy mobilného IT – od mobilných zariadení a aplikácií až po dáta. Medzi softvérové vylepšenia patrí napríklad integrácia medzi mobilnými aplikáciami WorxNotes a Exchange, ktorá umožňuje synchronizáciu poznámok medzi počítačom a mobilnými zariadeniami. Zjednodušenia sa dočkali aj bežné pracovné postupy používateľov, ktorí sa tak môžu tešiť na vskutku komfortnú mobilitu. Firmy ocenia aj väčšiu flexibilitu, bezpečnosť a možnosti škálovania. Nový klient XenMobile je k dispozícii okamžite, serverové vylepšenia budú sprístupnené v priebehu tohto štvrťroku.

V roku 2020 bude mať mobil 90 percent svetovej populácie

Najnovšie vydanie štúdie Ericsson Mobility Report predpovedá, že do roku 2020 bude mať mobilný telefón deväť z desiatich obyvateľov planéty. Celkový počet majiteľov smartfónov prekročí 6,1 miliardy. 

 

  • V roku 2020 bude mať mobilný telefón 90 percent svetovej populácie staršej ako šesť rokov. Predpokladá sa, že počet majiteľov smartfónov prekročí celosvetovo 6,1 miliardy.
  • Najrýchlejšie rastúcimi trhmi sú India a Čína, kde v treťom štvrťroku tohto roku pribudlo 18, resp. 12 miliónov zákazníkov v mobilných sieťach
  • V roku 2014 si smartfón zaobstaralo 800 miliónov nových zákazníkov, čo znamená, že na celom svete je 2,7 miliardy zákazníkov mobilných operátorov, ktorí používajú smartfón
  • Prenos videa v mobilných sieťach vzrastie desaťnásobne a v roku 2020 bude tvoriť 55 percent všetkých prenesených dát v mobilných sieťach

Najnovšie vydanie štúdie Ericsson Mobility Report, ukazuje, že rozširovanie mobilných technológií pokračuje rýchlym tempom. Predpokladá sa, že 90 percent svetovej populácie staršej ako šesť rokov bude mať v roku 2020 mobilný telefón. Štúdia odhaduje, že počet používateľov smartfónov v roku 2020 dosiahne 6,1 miliardy.
Ericsson Mobility Report je komplexnou aktualizáciou mobilných trendov, ktorá využíva analýzy veľkých objemov dát v existujúcich mobilných sieťach. Ericsson ju vydáva dvakrát ročne.

 
„Padajúce ceny mobilných telefónov, ich stále širšie využitie a neustále sa zlepšujúce pokrytie mobilným signálom – to všetko sú faktory, ktoré robia z mobilných technológií globálny fenomén. Ten bude čoskoro dostupný pre drvivú väčšinu svetovej populácie, bez ohľadu na vek a región,“ hovorí Rima Qureshi, senior viceprezident a hlavný stratég Ericssonu. „Ericsson Mobility Report ukazuje, že v roku 2020 bude svet prepojený tak, ako ešte nikdy doteraz,“ dodáva Qureshi.

 

 

 

 

Rozšírenie smartfónov: 800 miliónov nových zákazníkov v roku 2014
Rast využitia smartfónov pokračuje, keď 65-70 percent predaných telefónov v treťom štvrťroku tohto roku tvorili práve smartfóny. Len pre porovnanie, v rovnakom kvartáli 2013 bol tento podiel 55 percent. Ako vyplýva z Mobility Reportu, navzdory rastúcemu podielu smartfónov na celkovom predaji, je tu stále veľký priestor na rast celého sektoru. „Múdre“ telefóny na celom svete teraz využíva 37 percent zákazníkov mobilných operátorov. To znamená, že mnohí z nich zatiaľ nevymenili svoj starý telefón za nový, s omnoho viac funkciami a bohatými možnosťami mobilného internetu.

 
Ericsson Mobility Report odhaduje, že v ďalších rokoch vzrastie počet zákazníkov mobilných operátorov so smartfónmi z dnešných 2,7 miliárd na 6,1 miliárd v roku 2020.

Tomáš Kudweis je nový Key Account Manager pre Logitech

Značka Logitech dnes oznámila, že na pozíciu Key Account Managera pre Českú republiku a Slovensko nastupuje Tomáš Kudweis. Kudweis bude zodpovedný za rozvoj obchodných aktivít s kľúčovými partnermi spoločnosti Logitech a komunikáciu s distribútormi. Distribútori produktov Logitech sú SWS, ASBIS a ABC Data.

 
Tomáš Kudweis sa pohybuje v IT už od roku 1996, kedy pôsobil ako marketingový riaditeľ spoločnosti ProCA, neskôr riadil marketing v spoločnostiach Computer Press a Internet Shops.

 
Od roku 2006 Kudweis pôsobil ako marketingový manažér v BenQ Austria. V roku 2008 nastúpil do spoločnosti Mio Technology, kde bol zodpovedný za obchod a marketing pre Českú republiku a Slovensko.

 
Medzi jeho záujmy patrí automobilizmus, fotografovanie a informačné technológie.

 

 

O spoločnosti Logitech
Logitech je popredný svetový výrobca produktov, ktoré spájajú svet ľudí a digitálnych technológií. Hardvér a softvér spoločnosti Logitech podporuje najrôznejšie počítačové, komunikačné a zábavné platformy a prináša vyššiu kvalitu pri ovládaní počítačov, počúvaní hudby, sledovaní filmov, hraní hier, využívaní sociálnych sietí, audiovizuálnej komunikácii cez internet, v oblasti bezpečnostných video systémov a pri ovládaní zariadení pre domácu zábavu. Spoločnosť Logitech International bola založená v roku 1981 a je registrovaná vo Švajčiarsku; jej akcie sa obchodujú na švajčiarskej burze SIX (LOGN) a na americkej burze Nasdaq Global Select Market (LOGI).

Citrix prevezme spoločnosť Sanbolic

Kľúčové technológie Sanbolicu pomôžu znižovať náklady a zložitosť úložných riešení pre Application Delivery, ako aj nasadenie virtuálnej desktopovej infraštruktúry.

 

Citrix oznámil ukončenie akvizície spoločnosti Sanbolic, inovátora a lídra v oblasti virtualizačných technológií pre úložiská pre dátovo náročné pracovné záťaže (workload-oriented storage). Technológie od Sanbolicu umožnia zákazníkom využívajúcim softvérovo definované úložiská optimalizovať výpočtové prostriedky podľa konkrétnych aplikácií, ktoré používajú. Dokonca bez ohľadu na to, čo je základom ich úložísk – či SSD alebo pevné disky, flashové pamäte a zariadenia NAS, SAN, servery alebo cloudy. Vďaka tomu môžu zlepšovať rozkladanie záťaže storage (storage load balancing) a dostupnosť aplikácií. To všetko pri zachovaní používateľského komfortu. Akvizícia rozsiahlej skupiny pre oblasť infraštruktúry podporujúca vysokú záťaž, v kombinácii s hlavnými produktami XenDesktop, XenApp a XenMobile, umožňuje spoločnosti Citrix priniesť celú paletu rôznych riešení. Tieto riešenia dramaticky zlepšia hospodárenie a znížia zložitosť aplikácií Windows a nasadenie technológií VDI (Virtual Desktop Infrastructure).

 

Sanbolic umožní zákazníkom nasadiť technológiu v rôznych geograficky oddelených lokalitách a cloudoch a lineárne a predvídateľne škálovať svoje riešenia. Vďaka technológiám spoločnosti Sanbolic je jednoduchšie aj prideľovanie a riadenie jednotlivých prostriedkov. To všetko s ohľadom na maximálne zvýšenie celkovej efektivity. Tím Sanbolicu sa stáva súčasťou Citrixu s okamžitou platnosťou. Detailné podmienky akvizície nie sú zverejnené.

Minimalizovanie infraštruktúry a zložitosti úložných riešení pre Application Delivery a VDI

Spoločnosti budú teraz schopné nasadiť virtuálne aplikácie a VDI naprieč ich štruktúrou, pričom budú mať garantované SLA pre pracovné záťaže vďaka vyššej kvalite služieb v rámci celej platformy. Kým náklady na hardvér servera a softvérové licencie sú vo všeobecnosti dobre známe, storage riešenia sú často prekážkou pre nákladovo efektívne a hladké implementácie.

 

Akvizíciou Sanbolicu Citrix získa novú paletu riešení zameraných na dosahovanie najlepšej ceny, výkonu, používateľského komfortu, bezpečnosti a flexibility vo svojej triede.

 

Na rozdiel od väčšiny nástrojov dostupných na trhu, toto riešenie od Citrixu tiež umožní zákazníkom používať ich existujúci dátové úložiská, ako aj sieťovú a výpočtovú infraštruktúru či už vo fyzickom alebo cloudovom prostredí.

 

Viac ako 200 zákazníkov Citrixu už používa Sanbolic, ktorý garantuje neustálu dostupnosť a geografické rozdelenie na XenApp a XenDesktop. Citrix hodlá pokračovať v spoluráci so svojimi strategickými technologickými partnermi, systémovými integrátormi a distribútormi, aby tieto úložné riešenia priniesli svojim zákazníkom a zároveň, aby v rámci svojho partnerského ekosystému zameraného na úložné systémy, mohli dodávať najširší výber optimalizovaných storage riešení.

Citácie

Geir Ramleth, senior viceprezident a Chief Strategy Officer v spoločnosti Citrix

Komplexnosť infraštruktúry ešte stále spomaľuje nasadzovanie technológií VDI a nasadenie Application Delivery. Využitie technológií Sanbolic spolu s XenDesktom a XenApp pomáha Citrixu efektívne riešiť túto problematiku, pričom prináša riešenia, ktoré zjednodušujú infraštruktúru a redukujú celkové náklady na nasadenie a riadenie. Sanbolic vybudoval vysoko špecializovaný tím, ktorý sa k nám teraz pripája. To nám umožní dodávať zákazníkom jednoduchšie a nákladovo efektívnejšie riešenia ešte v kratšom čase, ako tomu bolo doteraz.

Momchil Michailov, CEO and zakladateľ spoločnosti Sanbolic

Medzi našimi spoločnosťami existuje ohromná synergia. Naše servery a riešenia pre konvergovaný storage management a technológie Citrix pre viritualizáciu desktopov a aplikácií, umožňujú dosiahnuť vysokú dostupnosť podnikových dát a pracovnej záťaže. Samozrejme umožňujú flexibilné reakcie na meniace sa požiadavky a potreby firiem. Naša schopnosť podeliť sa o 13 rokov skúseností zo zákazníkmi po celom svete sa pripojením k tímu Citrix výrazne zvyšuje.

Predaj Toyota Motor Europe rástol vlani už štvrtý rok za sebou

 

Predaj spoločnosti Toyota Motor Europe (TME) vlani prekročil objem 888 000 vozidiel, čo predstavuje nárast o 4,6 % – oproti odhadovanému rastu celého trhu(1) na úrovni 1,5 %

Historicky najvyšší predaj hybridných vozidiel – vyše 178 000 kusov, t. j. nárast oproti roku 2013 o 13 %

Trhový podiel TME dosiahol 4,8 %

Predaj vozidiel Lexus vzrástol o 23 % a dosiahol objem 53 230 vozidiel; hybridné modely Lexus tvorili v západoeurópskych krajinách plných 98 % predaja

Najlepšie predávané modely: Yaris (181 000 vozidiel), modelový rad Auris (142 000 vozidiel), RAV4 (101 000 vozidiel) – Corolla (83 300 vozidiel) a Camry (40 000 vozidiel) typicky na východoeurópskych trhoch

Spoločnosť Toyota Motor Europe (TME) dnes oznámila, že celoročný predaj za obdobie 2014 dosiahol objem 888 000 vozidiel značiek Toyota a Lexus, čo predstavuje nárast o viac než 39 tisíc kusov; nárast oproti roku 2013 činí 4,6 %, pričom plánovaný objem predaja spoločnosti predstavuje 865 000 vozidiel. Trhový podiel skupiny tak v minulom roku dosiahol 4,8 %. Predaj vozidiel značky Toyota predstavoval 834 785 kusov, v prípade značky Lexus ide o 53 230 vozidiel.

Za predajnými výsledkami TME stojí najmä nárast trhu v západoeurópskych krajinách (+ 4,2 %) a v strednej Európe (+20 %), zatiaľ čo vo východoeurópskych krajinách predaj vzrástol o 2,8 %.

Karl Schlicht, výkonný viceprezident TME, uviedol: „Náš tím nesmierne teší to, že sme dosiahli rast v európskom regióne už štvrtý rok za sebou, a že súčasne zostávame v zisku. Je to výsledok našej stratégie ponúkať európskym zákazníkom inovácie a omnoho presvedčivejšie produkty. Stabilný rast predaja hybridných vozidiel ukazuje, že keď spojíme našu preverenú technológiu plne hybridného pohonu s atraktívnymi produktmi, akými sú napr. vozidlá Yaris, Auris, Auris Touring Sports alebo modely Lexus, dokážeme k našim značkám pritiahnuť viac zákazníkov aj na tomto vysoko konkurenčnom trhu. Tiež nás veľmi teší skutočnosť, že sa nám podarilo zvýšiť predaj v regióne západnej a strednej Európy, a dokonca aj vo východnej Európe, a to aj napriek tamojšiemu veľmi náročnému prostrediu.“

Hlavné úspechy hybridného pohonu

Predaj hybridných modelov Toyota v roku 2014 dosiahol 145 400 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 9 %. Predaj hybridných vozidiel Lexus aj vďaka výraznému úspechu nového modelu IS hybrid a dobrým výsledkom modelu CT 200h vzrástol medziročne o 36 % na 32 655 hybridných vozidiel predaných za celý rok. Podiel hybridných modelov v celkovom predaji značky Lexus predstavoval 61 %; v západoeurópskych krajinách dosiahol 98 %, resp. 19 % vo východnej Európe.

Celkový predaj hybridných modelov v roku 2014 presiahol 178 000 kusov, a tak úhrnný európsky predaj hybridných vozidiel značiek Toyota a Lexus od európskej premiéry modelu Prius v roku 2000 prekročil objem 840 000 vozidiel. Podiel hybridných modelov Toyota a Lexus na celkovom predaji TME činí 20 %. V západnej Európe predstavujú hybridné modely jednu tretinu z celkového objemu všetkých predaných vozidiel značiek Toyota a Lexus, čo v porovnaní s rokom 2013 znamená nárast o 2 percentuálne body.

Obzvlášť dobre sa darilo modelu Toyota Auris Hybrid Touring Sports s predajom na úrovni 36 200 kusov. Polovicu predajného objemu modelu Toyota Auris tvorila verzia s hybridným pohonom. Oproti roku 2013 sa predaj modelu Toyota Yaris Hybrid zvýšil o 17 % na 58 530 kusov, čo potvrdzuje úspech modernizovanej verzie predstavenej v letných mesiacoch minulého roku.

Hlavné úspechy Toyoty

V roku 2014 uviedla Toyota úplne nové Aygo a nový Yaris (automobilové segmenty A, resp. B). Oba uvedené modely posilnili produktovú ponuku značky Toyota a priniesli veľmi dobré obchodné výsledky. Aj napriek postupnému nábehu predaja modelu Aygo novej generácie v posledných šiestich mesiacoch minulého roku tento model vykázal obchodní rast na úrovni 8,6 %.

Medziročný nárast predajného objemu radu Auris predstavoval 7,5 %, a to aj napriek veľmi konkurenčným podmienkam. Predaj celého radu Toyota Auris dosiahol 142 100 vozidiel, najmä vďaka veľmi dobrým výsledkom verzie Auris Hybrid Touring Sports. Predaj modelu Corolla vzrástol o solídnych 22 % a dosiahol 83 300 kusov – z toho bezmála 70 % vozidiel skončilo u zákazníkov v Izraeli, Rusku a Turecku.

Obchodné úspechy si pripísala aj Toyota RAV4, pre ktorú sa rozhodlo 101 100 zákazníkov, a tak po prvýkrát od roku 2007 presiahol ročný objem predaja hranicu 100 tisíc vozidiel; oproti roku 2013 činil nárast 6,1 %.

Toyota dosiahla historicky rekordný predaj v Kazachstane a Izraeli. Rekordné podiely na trhu dosiahla skupina na Ukrajine a v Kazachstane, kde trhový podiel značiek Toyota a Lexus spoločne činil odhadom 10,1 %, resp. 8,2 %.

Hlavné úspechy značky Lexus

Značka Lexus oslávila veľmi úspešný rok, pre ktorý bola kľúčová historická premiéra kompaktného prémiového SUV značky Lexus, modelu NX.

Predaj vozidiel Lexus vzrástol oproti roku 2013 o plných 23 % na 53 230 jednotiek, čo predstavuje medziročný nárast o takmer 10 000 vozidiel. Značka dosahovala úspešné výsledky počas celého roku, najmä vďaka záujmu zákazníkov o nový IS a model CT200h, avšak prispeli aj prvé predané kusy nového NX ku koncu roku.

Vďaka dobrým výsledkom v roku 2014 si Lexus zachoval svoje postavenie jednej z najrýchlejšie rastúcich prémiových značiek v Európe.

Vďaka silnému dopytu po tomto modeli vzrástol predaj IS o 52 % na 11 520 vozidiel, z toho plných 79 % s hybridným pohonom.

Veľmi pozitívny bol aj predaj modelu CT 200h v objeme 10 340 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 9,8 %.

Extrémne úspešný bol nedávno predstavený model NX s 5 700 predanými vozidlami len za tri mesiace. Na vybavenie ešte čaká cca 10 tisíc objednávok od zákazníkov, čo len dokladá vrelé prijatie modelu NX na trhu. Očakávame, že v roku 2015 sa bude nový NX podieľať na predaji značky Lexus celou tretinou.

Európsky predaj vozidiel Lexus dosiahol historický rekord na šiestich trhoch: vo Francúzsku, Nórsku, Poľsku, Rusku, Izraeli a na Kaukaze.

BMW radu 1 prešlo faceliftom, preberá prvky z radu 2

Výrazne upravený dizajn prednej aj zadnej časti, sofistikovaný prémiový charakter interiéru a čerstvé zásoby výkonu pod kapotou – to sú iba niektoré z kľúčových charakteristík najnovších modelov BMW radu 1 s ešte podmanivejším zovňajškom, športovejším charakterom a s ešte účinnejším motorom (kombinovaná spotreba: 8,0 – 3,4 l/100 km [35,3 – 83,1 mpg imp]; kombinované emisie CO2 : 188 – 89 g/km). Predaj vozidiel BMW radu 1 za uplynulých desať rokov dosiahol objem takmer dva milióny jednotiek. Nová edícia tohto úspešného modelového radu má všetky predpoklady na to, aby sa opäť stala synonymom radosti z jazdy v prémiovom segmente kompaktov.

 

Nové 3-dverové a 5-dverové modely BMW radu 1 sú vybavené komplexne vynovenými motormi a celým radom noviniek. Nižšia spotreba paliva, nižší objem emisií a nová technológia EfficientDynamics sú zárukou úspechu tohto nového modelového radu. Portfólio motorov pre novú edíciu BMW radu 1 sa rozšírilo o trojvalcové a štvorvalcové benzínové a vznetové motory najnovšej generácie. Vďaka pôsobivému výkonu motorov pri vysokých otáčkach, technológii BMW TwinPower Turbo a v segmente kompaktov stále výnimočnému pohonu zadných kolies ponúkajú nové modely mimoriadne intenzívny zážitok z jazdy. BMW M135i Performance ponúka rozšírenú štandardnú výbavu a špičkové technologické novinky BMW ConnectedDrive, ktoré ešte umocňujú dynamický charakter.

 

 

Upravený dizajn exteriéru a interiéru vychádza z klasických línií BMW a podčiarkuje športový a prémiový charakter značky.
Precízne doladené línie nového BMW radu 1 podčiarkujú športovú eleganciu a luxus. Nový dizajn prednej masky BMW a zväčšené prieduchy umocňujú dynamický charakter modelov, zároveň však nevybočujú zo štýlu typického pre značku BMW. Podobný efekt majú aj predné svetlá s výrazne sploštenou geometriou. Denné LED svetlá sú montované štandardne, ostatné LED svetlá sú súčasťou voliteľnej výbavy. Dizajn zadných svetiel prešiel taktiež úplným redizajnom. Nové dizajnérske riešenie zachováva tvar „L“ charakteristický pre zadné svetlá BMW, no zároveň prezrádza využitie technológie LED. Medzi ďalšie nové prvky patrí horná časť centrálnej konzoly s ovládaním rádia a klimatizácie, ktorá zvýrazňuje prémiový charakter interiéru nového BMW radu 1.

 

 

Automatická klimatizácia, BMW Radio Professional, funkcia BMW iDrive v štandardnej výbave a nové varianty balíkov.
Súčasťou štandardnej výbavy nového BMW radu 1 je automatická klimatizácia, dažďový senzor, BMW Radio Professional a operačný systém iDrive, spolu s novým 6,5-palcovým displejom s vysokým rozlíšením integrovaný v prístrojovom paneli ako samostatný monitor. Balíky Advantage, Sport Line, Urban Line a M Sport ponúkajú lákavé alternatívy k štandardnej výbave a uspokoja aj tie najnáročnejšie individuálne požiadavky zákazníkov.

Nová generácia motorov, nový štandard pre účinnosť
Nové BMW radu 1 ponúka výrazne širší výber motorov a technologických noviniek EfficientDynamics, vďaka čomu značka BMW opäť posúva latku v oblasti znižovania spotreby paliva a emisií. Do rodiny motorov BMW Group pribudli nové varianty trojvalcových a štvorvalcových motorov BMW radu 1. Novou vlajkovou loďou modelového radu je BMW 116d EfficientDynamics Edition s výkonom 85 kW/116 HP, priemernou spotrebou paliva 3,4 l/100 km (83,1 mpg imp) a s emisiami CO2 na úrovni 89 g/km v európskom testovacom cykle. Alternatívou k štandardnej šesťstupňovej manuálnej prevodovke je osemstupňová prevodovka Steptronic (štandardne montovaná do modelov BMW 125d, BMW 120d xDrive a BMW M135i xDrive). Najnovšia verzia automatickej prevodovky ponúka aj systém riadenia preraďovania prevodových stupňov podporovaný údajmi z navigácie.
Vyšší výkon šesťvalcového lineárneho motora o 5 kW (na 240 kW/326 HP), priemerná spotreba 8,0 l/100 km [35,3 mpg imp] a kombinované emisie CO2 188 g/km sú zárukou, že nové BMW M135i si ešte viac upevní svoju pozíciu medzi svetovou elitou športových vozidiel vo svojom segmente. Podobne ako BMW 120d a BMW 118d, aj BMW M Performance Automobile ponúka v rámci voliteľnej výbavy pohon všetkých štyroch kolies xDrive, ktorý zabraňuje prešmykovaniu, zvyšuje stabilitu a umocňuje dynamické jazdné vlastnosti vozidla. Nové BMW M135i xDrive (priemerná spotreba: 7,8 l/100 km [36,2 mpg imp]; kombinované emisie CO2 : 182 g/km) zrýchli z 0 na 100 km/h (62 mph) iba za 4,7 sekundy.

 

Sofistikovaná technológia podvozku a indikátor tlaku pneumatík v štandardnej výbave.

 

Špičková technológia podvozku sa v novom BMW radu 1 snúbi s pohonom zadných kolies a takmer ideálnym rozložením váhy prednej a zadnej nápravy (50 : 50). Tieto charakteristiky dodávajú vozidlu nezameniteľné jazdné vlastnosti, agilitu a výnimočnú dynamiku. Medzi ďalšie voliteľné prvky patrí adaptívne odpruženie, ďalej odpruženie M Sport, technológia Variable Sports Steering alebo brzdný systém M Sport. Indikátor tlaku jednotlivých pneumatík vozidla je súčasťou štandardnej výbavy.

Nové asistenčné systémy a služby BMW ConnectedDrive.
Portfólio voliteľných asistenčných systémov vodiča od BMW ConnectedDrive pre nové modely BMW radu 1 sa rozšírilo o aktívny tempomat na báze radaru s funkciou Stop & Go. Najnovšia generácia parkovacieho asistenta umožňuje paralelné parkovanie v stiesnených priestoroch pri obmedzení z jednej alebo z oboch strán vozidla, ako aj automatické priečne parkovanie. Medzi ďalšie prvky patrí Driving Assistant na báze kamery, vstavaná kamera v zadnej časti vozidla, systém informujúci o maximálnej povolenej rýchlosti alebo displej informujúci o neprejazdných úsekoch ciest. Všetky nové modely BMW radu 1 majú v rámci štandardnej výbavy integrovanú SIM kartu, ktorá umožňuje využívanie štandardných funkcií Intelligent Emergency Call a BMW TeleServices. Technológia ponúka prístup aj k ďalším voliteľným internetovým službám mobility.

 

Okrem informácií o aktuálnej premávke na cestách v reálnom čase môžu zákazníci využiť aj služby online zábavy. Ďalšie online služby možno do vozidla integrovať pomocou smartfónových aplikácií, pričom tieto možno bezpečne, intuitívne a pohodlne ovládať pomocou systému iDrive. Nový navigačný systém Professional ponúka automatickú aktualizáciu máp prostredníctvom mobilného telefónu vďaka integrovanej SIM karte, pričom táto služba je počas prvých troch rokov od zaevidovania vozidla bezplatná.

O2 už po šiesty raz Operátorom roka. Svojim zákazníkom ďakuje

O2 sa stalo už po šiesty raz víťazom nezávislej ankety „TECHBOX roka“, v ktorej čitatelia hlasujú aj za najlepšieho operátora na Slovensku. O2 obhájilo prvé miesto s vyše 42%  podielom všetkých hlasov. Výsledky nezávislej ankety potvrdzujú, že zákazníci oceňujú férový a transparentný prístup a nové myšlienky na telekomunikačnom trhu.

V tohtoročnej ankete TECHBOX roka 2014 a kategórii OPERÁTOR patrilo vyše 42 % z viac ako 10 tisíc platných hlasov mobilnému operátorovi O2, ktorý tak získal ocenenie TECHBOX OPERÁTOR roka 2014. Na druhom mieste skončil operátor Orange, ktorý získal 25,2 % hlasov. S  20,37 % hlasov skončil na treťom mieste operátor Telekom.

„Chceme sa poďakovať hlasujúcim, ktorí nás podporili v ankete TECHBOX roka 2014 v kategórii OPERÁTOR, nesmierne si vážime každý hlas za O2. Zároveň ďakujeme našim zákazníkom, ktorí nás svojou podporou a tiež aj podnetmi posúvajú stále dopredu. Aj naďalej chceme zlepšovať naše služby, ktoré pre nich poskytujeme a zároveň vytvárať tak ako doteraz nové, netradičné riešenia v oblasti mobilnej komunikácie. Šieste víťazstvo v rade dokazuje, že základné princípy, na ktorých O2 funguje, a ktorými sú férovosť, transparentnosť a prozákaznícky prístup, silno rezonujú medzi zákazníkmi. Zároveň nám potvrdzuje, že máme dlhodobo najspokojnejších zákazníkov spomedzi všetkých operátorov na trhu, čo jednoznačne vnímame ako silný záväzok do budúcnosti,“ uviedol generálny riaditeľ O2, Martin Vlček.

Celoslovenská anketa TECHBOX roka nadväzuje na úspešné ročníky známej ankety Mobilný operátor roka. V nej hlasujúci vyberali najlepšieho mobilného operátora podľa svojich vlastných skúseností, preferencií, či sympatií. Od roku 2011 však hlasujúci prvý krát rozhodovali okrem kategórie „OPERÁTOR“ aj v kategóriách „NOTEBOOK, FOTOAPARÁT, TV, TABLET a SMARTFÓN“. V predchádzajúcom ročníku pribudla aj kategória INOVÁCIA. O najlepších rozhodovalo v aktuálnom ročníku až 10 708 hlasujúcich.

LEXUS odhaľuje nový vysokovýkonný model F: GS F s výkonom 477 k

 

  • Prepracované štvordverové vozidlo s rýchlosťou a agilitou špičkového športového automobilu
  • Atmosférický 5,0-litrový motor V8 s maximálnym výkonom 447 k a maximálnym krútiacim momentom 530 Nm
  • Kombinácia Ottovho a Atkinsonovho spaľovacieho cyklu poskytuje maximálny výkon a účinnosť
  • Konštrukčné vystuženie a dynamicky vyladené zavesenie poskytujú stabilitu vo vysokých rýchlostiach a agilitu pripomínajúcu športový automobil
  • Inovatívny diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu poskytuje optimálne jazdné vlastnosti

  • Komplexný bezpečnostný systém Lexus Safety System +

Vysoký výkon, štyri dvere a dostatok priestoru v kabíne na pohodlné usadenie piatich dospelých ľudí. Až doteraz sa tých niekoľko áut na svete, ktoré niesli tieto črty, vyznačovalo typicky nemeckou nomenklatúrou, teraz však nastáva zmena. Dnešným predstavením modelu GS F na Severoamerickom medzinárodnom autosalóne sa do radov výrobcov superšportových sedanov pridal Lexus.

Netrpezlivo očakávaný športový sedan GS F, ktorý je spojením prepychu poprednej luxusnej limuzíny s výkonom športového kupé, je najnovším prírastkom v rade vysokovýkonných modelov F tejto automobilky. Tento rad už teraz zahŕňa pozoruhodné modely, ako je napríklad RC F. GS F, vychádzajúci z luxusného sedanu strednej triedy GS, je pre značku Lexus priekopníckym počinom, keďže ide o historicky najväčšie vozidlo s označením F v jej ponuke.

Cieľom áut s označením F je poskytovať veľmi príjemný pocit za volantom a ponúkať potešenie z jazdy bez ohľadu na to, kto je ich vodičom a kde na nich jazdí. Z modelu GS F sme chceli vytvoriť jedinečný automobil, ktorý prekoná očakávania najnáročnejších motoristických nadšencov, no zároveň bude potešením aj pre všetkých ostatných ľudí. V tomto duchu si GS F osvojil prednosti zvuku, rýchlych reakcií a výkonu, ktoré sú základnými kameňmi označenia Lexus F,“ hovorí Jukihiko Jaguči, hlavný konštruktér modelu GS F.

Výkonný motor V8 a športová 8-stupňová prevodovka

Pod kapotou sa bude skrývať ohromujúci atmosférický 5,0-litrový motor V8, ktorý vyvinie neuveriteľný výkon 477 k a jeho špičkový krútiaci moment prevyšuje 530 Nm. Táto pohonná jednotka bude spojená s bleskovo rýchlou 8-stupňovou automatickou prevodovkou s funkciou manuálneho radenia a štyrmi rôznymi režimami: Normal, Eco, SPORT S a režimom SPORT S+ určeným špeciálne pre pretekársku trať. Keďže GS F má najnižšiu hmotnosť v danej triede – 1 830 kg, tento nový sedan s pohonom zadnej nápravy bude akceleráciou pripomínať športové kupé, zatiaľ čo svojou maximálnou rýchlosťou sa vyrovná mnohým pretekárskym automobilom. Pohonný agregát DOHC s 32 ventilmi sa napriek svojmu výkonu vyznačuje vysokou hospodárnosťou a pri umiernenej jazde využíva Atkinsonov cyklus.

Jazdné vlastnosti vyladené na slávnom Nürburgringu

GS F bude vybavený konštrukčným vystužením a špeciálne navrhnutým systémom zavesenia, ktoré sú prispôsobené zvýšenému výkonu vozidla. Najnovší člen radu F sa môže pochváliť pozoruhodnými jazdnými vlastnosťami športového automobilu, ktoré sa nevylaďovali len na okruhu v Japonsku, ale aj na slávnej Nordschleife v nemeckom Nürburgringu. Špeciálne tuhé zavesenie vozidla spolu s väčšími pneumatikami (255/35 – 19 vpredu a 275/35 – 19 vzadu) a zdokonaleným brzdovým systémom doplneným o jasnooranžové strmene poskytujú modelu GS F pozoruhodnú stabilitu vo vysokých rýchlostiach a agilitu obratného športového automobilu. Tieto prvky zabezpečujú prakticky neutrálne vyváženie jazdných vlastností v takmer každom druhu zákruty.

Inovatívny diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu (TVD) značky Lexus, ktorým je vybavený aj model RC F, bude súčasťou dlhého zoznamu štandardnej výbavy, vďaka ktorej výkon modelu GS F vynikne z davu. TVD ponúka tri prevádzkové režimy:

  • Standard (predvolený), ktorý poskytuje vyváženie medzi agilitou a tuhosťou,

  • Slalom, v ktorom sa kladie dôraz na pohotové reakcie riadenia a agilitu,

  • Track, ktorý zdokonaľuje stabilitu počas rýchlej jazdy na okruhu.

Charakteristický dizajn v zmysle pravidla Forma nasleduje funkciu

GS F má zväčšenú a výraznejšiu verziu charakteristickej masky chladiča značky Lexus v tvare vretena s príznačnou vzorkou mriežky vyhradenou pre modely F a veľké otvory na prívod vzduchu, ktoré sú hladko zakomponované do prednej masky. Elegantnú a zároveň športovú tvár automobilu dotvárajú tenké naklonené svetlomety so svetlami na denné svietenie v tvare L, ktoré sú typické pre značku Lexus. GS F je posadený badateľne nižšie a je širší ako ostatné modely GS. Vďaka tomu má omnoho agresívnejší postoj, ktorý spolu s výstupmi vzduchu v predných blatníkoch a športovými zliatinovými kolesami s rozmerom 19’’ robí tento automobil okamžite rozpoznateľný ako model F. Zadnú časť zdôrazňuje decentný zadný spojler z uhlíkových vláken a lichobežníkové výfuky so štyrmi chrómovanými koncovkami výfukov, ktoré jasne naznačujú, že toto vozidlo je určené na športovú jazdu.

Dynamickými úpravami prešla aj kabína ukrytá v plechoch karosérie modelu GS F. Je štylizovaná v súlade s elegantným motívom formy nasledujúcej funkciu a všetky ovládacie prvky sú umiestnené v ľahkom dosahu vodiča. Za exkluzívnym športovým volantom s emblémom F sa nachádza nový elektronický blok prístrojov, ktorý možno nakonfigurovať na štyri rôzne zobrazenia v závislosti od preferovaného štýlu jazdy: Normal, Eco, SPORT S a SPORT S+. Kabína je vybavená aj špeciálne prispôsobenými prednými a zadnými sedadlami, ktoré posádke vozidla poskytujú väčšiu bočnú oporu bez kompromisov v oblasti pohodlia.

Napriek všetkým športovým doplnkom si GS F zachováva svoj luxusný charakter, okrem iného aj vďaka špičkovému materiálu Alcantara na obložení dverí, stredovej konzole a nad prístrojovým panelom. Elegantnú palubnú dosku s centrálnym videomonitorom obsluhovaným diaľkovým ovládačom na stredovej konzole ďalej zušľachťujú analógové hodiny. Model GS F môže byť vybavený špičkovým audiosystémom Mark Levinson so 17 reproduktormi, ktorý uspokojí aj najnáročnejších milovníkov kvalitného zvuku. Ak však chcete počúvať hudbu pochádzajúcu z motora, stačí aktivovať systém aktívneho riadenia zvuku nastavením pohonného systému do režimu SPORT S alebo SPORT S+. Tento systém aktívneho riadenia je podobný systému použitému v modeli RC F, v porovnaní s ním je však zdokonalený. Teraz využíva aj reproduktory pri zadných sedadlách a zosilňuje mohutný zvuk výfuku vozidla pre všetkých cestujúcich v modeli GS F. Vďaka tomu dokonale dopĺňa zážitok zo športovej jazdy.

Potešenie z jazdy. To je charakteristický znak všetkých vozidiel nesúcich označenie F a naším zámerom pri navrhovaní modelu GS F bolo dodať mu túto črtu. Dizajnová filozofia modelu GS F sa riadi pravidlom Forma nasleduje funkciu. Napríklad maska chladiča v tvare vretena pre model GS F sa zrodila s cieľom ďalej zdokonaliť aerodynamické vlastnosti a vnútorné chladenie vozidla, zatiaľ čo výstupy vzduchu v predných blatníkoch, prvýkrát použité v modeli IS F a následne v modeli RC F, sa v GS F použili z dôvodu ich účinnosti. Dizajnový smer modelu GS F zdôrazňuje úsilie značky Lexus o progresívny luxus a myslím si, že tento automobil je dokonalým stelesnením tejto myšlienky,“ hovorí Jošiharu Nakadžima, hlavný projektový dizajnér divízie dizajnu značky Lexus.

Nový komplexný balík bezpečnostných prvkov, Lexus Safety System+

Automobily Lexus vrátane modelu GS F, ktoré využívajú radar s milimetrovými vlnami a kamerový systém na detekciu vozidiel a chodcov pred vozidlom, budú vybavené multifunkčným balíkom bezpečnostných prvkov, ktorý zahŕňa prednárazový bezpečnostný systém (PCS). Tento systém upozorňuje vodiča a zabezpečuje brzdovú podporu a automatické brzdenie na zamedzenie nárazom a obmedzenie následkov nárazu v prípade, že k nemu dôjde. Balík obsahuje aj tieto systémy: systém varovania pri opustení jazdného pruhu (LDA) upozorňujúci vodiča na neúmyselné vybočenie z jazdného pruhu a systém adaptívnych diaľkových svetiel (AHS), ktorý zlepšuje viditeľnosť v noci.

Sony má externé disky vo veľkosti kreditky

Sony rozširuje portfólio svojich produktov a k súčasnej ponuke pevných diskov pridáva rýchle a účinné uchovávanie dát v podobe dvoch zariadení – SL-BG1 a SL-BG2. Vrecková veľkosť predurčuje oba disky na použitie počas pracovných ciest alebo výletov za zábavou.

 

S kapacitou 128 alebo 256 GB poskytujú oba SSD disky dostatok kapacity na uchovávanie a zálohu vašich najdôležitejších dokumentov, fotografií či dovolenkových videí.

 

Nové SSD disky od Sony môžete so sebou vziať skutočne kamkoľvek, pretože ich veľkosť je porovnateľná s rozmermi kreditnej karty. Jeho váha 35 gramov je o 70 % nižšia ako váha klasického externého HDD. Puzdro z brúseného hliníka zaručuje dostatočnú kvalitu a pevnosť. Navyše pomáha odolávať vibráciám či prehrievaniu, zvyšuje životnosť disku a nestráca nič na štýlovom výzore a dokonale čistom dizajne.

 

SSD disky sú jedinečné najmä svojou bezkonkurenčnou rýchlosťou. Prístup je okamžitý (0,1ms) a s podporou USB 3.0 prenášate súbory s rýchlosťou až 5 Gb/s (minimálna rýchlosť čítania je 290MB/s a minimálna rýchlosť zapisovania dosahuje 120MB/s). SSD disky obsahujú zároveň Sony Storage Utilities software. Súčasťou tohto balíka je Password Protection Manager, ktorý vaše dáta zabezpečuje kryptovanou ochranou a heslom či Backup Manager pre jednoduché a rýchle zálohovanie dát vrátane možnosti nastavenia rozvrhu automatického zálohovania. A to je skutočne dostatočná záruka, že sa vaše dáta nikdy nedostanú do tých nesprávnych rúk.

SL-BG2 a SL-BG1 disky sú dostupné v čiernej a striebornej metalickej farbe.

 

 

 

Bezpečná záloha dát do vrecka s harddiskami od Sony

 

  • Najtenší 500GB pevný disk na svete (platné k 1. novembru 2013)
  • Tenký dizajn a minimálna hmotnosť pre lepšiu mobilitu
  • Rýchly prenos súborov vďaka funkcii Data Transfer Accelerator
  • Elegantné hliníkové telo

 

Ďalším prírastkom do rodiny pevných diskov je ľahký a prenosný harddisk HD-SG5 a HD-S1A od Sony. S kapacitou 500 GB a 1 TB ponúka obrovský priestor pre ukladanie videí, fotografií, dokumentov alebo vašej obľúbenej hudby. Hliníkové telo je hrubé len 8,7 mm a jeho povrch je odolný voči poškriabaniu, takže váš harddisk bude vyzerať aj po rokoch rovnako dobre.
Harddisk využíva Sony Storage Utilities – softwarový balíček, ktorý poskytuje používateľom väčší komfort pri práci so zariadením. Pri dátovom prenose z harddisku do PC môžete nainštalovať a využívať dátový akcelerátor Data Transfer Accelerator, ktorý skracuje čas prenosu súborov na polovicu (pri využití USB 3.0). Aj pri USB 2.0 dokáže akcelerátor zrýchliť prenos súborov na dvojnásobok. Ďalšou súčasťou softwarového balíka je Backup Manager, ktorý sa postará o automatickú ochranu súborov a zálohovanie používateľských dát v PC.
Hard disk je dostupný v čiernej a striebornej farbe.

 

 

Peniaze odcudzené na internete sa často nevrátia

Peniaze odcudzené online sa len ťažko vracajú späť. Ide o jedno z hlavných zistení prieskumu spoločností Kaspersky Lab a B2B International, v ktorom oslovili viac ako jedenásťtisíc používateľov v 23 krajinách sveta. Takmer polovica respondentov prieskumu nezískala späť peniaze, ktoré im boli odcudzené podvodnými online transakciami. V porovnaní s európskym priemerom (41%) sú na tom najhoršie v susednej Českej republike, kde ukradnuté peniaze už viac nevidelo až 69% opýtaných.

Hoci finančné inštitúcie väčšinou sľubujú náhradu škôd, 14% obetí finančných online podvodov v Európe v prieskume priznalo, že dostali späť len časť ukradnutých peňazí a 27% nedostalo vôbec nič. 59% respondentov v Európe a dokonca len 31% opýtaných v susedných Čechách uviedlo, že svoje peniaze získali späť v plnej výške. Straty pritom môžu byť vysoké. Priemerná čiastka odcudzená kybernetickými zločincami presahuje 265 EUR, pričom až 16 percent Európanov priznalo stratu presahujúcu čiastku 850 EUR. Ľudia sú pritom k hrozbám na internete pomerne ľahostajní. Každý šiesty (16%) z opýtaných respondentov v Európe si myslí, že finančné podvody na internete sú zriedkavé a im sa prihodiť nemôžu. Iba 22% ľudí sa skutočne obáva kyberútokov na ich bankové účty, hoci podľa štatistík im čelila viac ako polovica používateľov (52%) v Európe aspoň raz v priebehu minulého roka.

Aj pokiaľ ste si celkom istý, že v prípade online podvodu vám finančná inštitúcia alebo internetový obchod nahradí peniaze odcudzené z vášho účtu, mali by ste byť aj tak opatrný. Svoje peniaze môžete skutočne získať všetky späť – aj keď štatistiky naznačujú, že sa tak stane asi len v polovici prípadov. Avšak čas a stres, ktorý pri tom prežijete, vám nenahradí nikto. To je dôvod, prečo je dôležité venovať zvýšenú pozornosť ochrane dôverných informácií, vrátane vašich finančných dát,“ povedala Elena Charčenko, riaditeľka pre spotrebiteľské produkty Kaspersky Lab.

Analytici preto odporúčajú poistiť si online transakcie nainštalovaním kvalitnej internetovej ochrany, akú poskytuje napríklad Kaspersky Internet Security – multi-device 2015. Tá okrem iného obsahuje aj technológiu Safe Money, vďaka ktorej je možné bezpečne vykonávať online peňažné transakcie. Tento nástroj taktiež chráni používateľa a identifikuje podvodné a podozrivé stránky internetových obchodov a tiež kontroluje, či niekto nezaznamenáva činnosť klávesnice a tým predchádza riziku zneužitia.

Samsung získal na veľtrhu CES 2015 celkom 80 ocenení

Najlepšie inovácie a 31 ocenení v kategórii domácej zábavy reflektujú úspechy spoločnosti Samsung v oblastiach prvotriedneho dizajnu a technologických inovácií naprieč kategóriami.

Spoločnosť Samsung Electronics Co. Ltd. získala 80 prestížnych ocenení za inovácie na veľtrhu spotrebnej elektroniky (CES) 2015. Tohtoročný úspech prekonal aj ten minuloročný, kedy Samsung získal 76 cien.

Medzi oceneniami, ktoré Samsung na veľtrhu CES získal, je aj cena pre najlepšieho inovátora, Best of Innovation award, 31 ocenení z oblasti domácej zábavy a niekoľko ďalších v oblasti technológií prepájajúcich spotrebiče v domácnosti. Všetky prihlásené produkty hodnotí komisia nezávislých dizajnérov, inžinierov a zástupcov médií, ktorí posudzujú výnimočnosť dizajnu a funkcií daného výrobku naprieč 28 kategóriami.

Ďalšie ocenenia sú udeľované individuálne menom špičkových médií a priemyselných spoločností prítomných na veľtrhu. Technológia spoločnosti Samsung je vyzdvihovaná medzi desiatkami tisíc nových produktov, ktoré budú uvedené na trh v tomto roku.

Vážime si uznanie, ktorého sa nám dostáva od asociácie CEA aj od odvetvia spotrebnej elektroniky. Sme vnímaní ako inovátori, ktorí prinášajú nové hodnoty a výnimočné zážitky do ľudských životov prostredníctvom technológií meniacich náš životný štýl, a to je naším cieľom aj do budúcnosti,“ povedal Gregory Lee, prezident a CEO spoločnosti Samsung Electronics North America.

Ocenené produkty reprezentujú šírku produktového portfólia Samsung vrátane kategórie televízorov, domácich kín, mobilných telefónov, tabletov, domácich spotrebičov, softvéru a počítačových komponentov.

Vybrané ocenenia:

  • Televízor Samsung JS9500 TV získal viac ako 8 cien vrátane najvyššieho ocenenia od portálu Ubergizmo (Best of CES award), Najlepší televízor veľtrhu v kategórii Digitálne trendy, ocenenie od šéfredaktora portálu Reviewed.com 2015 CES Editors‘ Choice award.

  • Televízor Samsung UN105S9B TV s uhlopriečkou 105 palcov, prvý ohybný SUHD televízor na svete, získal ocenenie za najlepšiu inováciu v kategórii Video displejov.

  • Práčka Samsung Active Wash získala tri ocenenia vrátane ceny v kategórii Digitálne trendy Top Tech of CES 2015, Best of CES 2015 award od Maschable a od šéfredaktora portálu Reviewed.com 2015 CES Editors‘ Choice award.

  • Rad rúr na pečenie Samsung Flex Duo Dual Door pozbieral 3 ceny: 2015 International CES Best of Innovation, opäť ocenenie od šéfredaktora Reviewed.com CES Editors‘ Choice Award a ocenenie od Techlicious‘ Top Pick of CES.

  • Revolučný prenosný SSD disk T1 získal 8 cien vrátane PC Mag’s Best of CES Best Storage Device award, ocenenie Reviewed.com CES Editors‘ Choice Award a od Techlicious bol vybraný na zoznam Top Picks of CES.

  • Samsung Ativ Book 9 bol ocenený štyrmi cenami vrátane „finalista“ v kategórii digitálne trendy Top Tech of CES 2015, ďalej získal cenu od Pocket-Lint za Best Laptops of CES 2015, ocenenie od Tech Time za najlepšie inovácie a od Windows Central CES získal cenu top Pick award.

  • SmartThings získala cenu šéfredaktora portálu Reviewed.com 2015 CES Editors‘ Choice Award.

Viac ako 10 000 Slovákov rozhodlo o najlepších v ankete TECHBOX roka 2014

Štvrtý ročník veľkej čitateľskej ankety TECHBOX roka pozná svojich víťazov i porazených. Viac ako
10-tisíc Slovákov, a to najmä čitateľov časopisu TECHBOX, PDF magazínu TECHBOX Android Špeciál
a portálu TECHBOX.sk rozhodlo o tom, kto získal titul TECHBOX roka 2014 v 7 kategóriách.
Podobne, ako v minulých ročníkoch, výsledky prekvapili takmer vo všetkých kategóriách. Samsung
stratil dominanciu, posunul ju Sony a Lenovu.

 

Aj v štvrtom ročníku ankety TECHBOX roka mali hlasujúci možnosť vyberať až z 36 top produktov a 6
operátorov v siedmich kategóriách ankety TECHBOX roka 2014. V každej kategórii ankety redaktori
časopisu TECHBOX, PDF magazínu TECHBOX Android Špeciál a on-line portálu TECHBOX.sk vybrali 6
najlepších zástupcov roka 2014, aby mali hlasujúci jednoduchšiu voľbu a nemuseli prezerať množstvo
produktov, ktoré uzreli svetlo sveta počas roka. Súťažná anketa prebiehala od 20. novembra 2014 až
do 7. januára 2015. Po polnočnom zastavení hlasovania a po vytriedení neplatných hlasov o víťazoch
ankety rozhodlo až 10 708 hlasujúcich, čo je oproti minulému ročníku nárast o takmer 50%! Vyše 10-
tisíc hlasujúcich tak rozhodlo, že v siedmich kategóriách – FOTOAPARÁT, TV, NOTEBOOK, INOVÁCIA,
TABLET, SMARTFÓN a OPERÁTOR – poznáme najlepšie produkty a operátora roka 2014.

 

V kategórii TECHBOX FOTOAPARÁT roka 2014 si aj napriek zaradeniu silných modelov konkurencie
prvenstvo udržal Nikon, tentokrát s modelom Nikon D750. Už nie v tak tesnom závese za ním sa
umiestnil Canon EOS 7D Mark II. Tretie miesto obsadil Sony A77 II. Televízorom taktiež stále dominuje
jeden výrobca, a to Samsung. Zakrivený Samsung radu HU8500 získal v kategórii TECHBOX TV roka
2014 až 35,90% platných hlasov, na druhom mieste skončil Panasonic VIERA AX900 a tretie miesto si
vyslúžil opäť zakrivený televízor Sony BRAVIA S90. Aj v kategórii TECHBOX NOTEBOOK roka 2014 si
prvenstvo obhájil minuloročný víťaz. Lenovo IdeaPad YOGA 3 Pro získal presne o 10 percentuálnych
bodov viac, ako jeho predchodca v minulom roku, a to celkových 36,66% zo všetkých hlasov. Apple
MacBook Pro 13 Retina získal druhé miesto, ASUS Zenbook UX303LN zas tretie.

 
Najpestrejšiu kategóriu TECHBOX INOVÁCIA roka 2014 s prehľadom vyhral tablet s integrovaným
projektorom Lenovo Yoga Tablet 2 Pro. Prekvapením je druhá priečka, ktorú získala outdoorová
kamerka GoPro Hero4. Pre smart hodinky tento rok zostala bronzová priečka, ktorú obsadila novinka
Samsung Gear S. Jedno z najväčších prekvapení priniesla kategória TECHBOX TABLET roka 2014,
v ktorej vodeodolný tablet Sony Xperia Z3 Tablet Compact zosadil z trónu Samsung. Dokonca aj
Lenovo Yoga Tablet 2 predbehol Samsung GALAXY Tab S 10.5 o takmer 1,5% hlasov. Apple sa do prvej
trojky prvýkrát v histórii ankety ani nedostal!

 
Najväčšie prekvapenie priniesla kategória TECHBOX SMARTFÓN roka 2014, v ktorej japonský Sony s
modelom Sony Xperia Z3 o takmer 7% zvíťazil nad dlhoročne kraľujúcimi smartfónmi Samsung, ktoré
v roku 2014 zastupovala vlajková loď Samsung GALAXY S5. Tretie miesto obsadil Apple iPhone 6.
V kategórii TECHBOX OPERÁTOR roka 2014 sa poradie v prvej trojke oproti minulým ročníkom
nezmenilo. Suverénne víťazstvo opäť patrí operátorovi O2, ktorý získal tesne nad 42% hlasov. Z roka
na rok však stúpa obľúbenosť operátora Orange, ktorý v roku 2014 poskočil na 25,2% hlasov. Telekom
si s prehľadom udržal tretie miesto.

 
Tabuľka víťazov v jednotlivých kategóriách
TECHBOX FOTOAPARÁT roka 2014 –  Nikon D750
TECHBOX TV roka 2014 – Samsung radu HU8500
TECHBOX NOTEBOOK roka 2014 – Lenovo IdeaPad YOGA 3 Pro
TECHBOX INOVÁCIA roka 2014 – Lenovo Yoga Tablet 2 Pro
TECHBOX TABLET roka 2014 – Sony Xperia Z3 Tablet Compact
TECHBOX SMARTFÓN roka 2014 – Sony Xperia Z3
TECHBOX OPERÁTOR roka 2014 – O2

Sony a Google vyvinuli nové technológie prenosu hudby

 

  • Hudba ako priamo zo štúdia s technológiou High-Resolution Audio

  • Čistý zvuk nech ste kdekoľvek so službou SongPal Link, ktorá umožňuje ozvučenie viacerých izieb

  • Vysoká kvalita bezdrôtového prehrávania s LDAC

  • Užívajte si a zdieľajte hudbu cez hudobné služby Google Cast

 

 

Na CES 2015 uviedla spoločnosť Sony celú škálu inovatívnych technológii, ktoré umožňujú kvalitné počúvanie hudby doma. Sony tak fanúšikom muziky ponúka nový svet hudobných zážitkov vo vysokom rozlíšení.

Počúvajte hudbu kdekoľvek v dome prostredníctvom WiFi s novým SongPal Link umožňujúcim prehrávanie vo viacerých izbách. Doprajte si vyššie rozlíšenie, čistý zvuk a široký výber on-line multimédií. Na svoje si skutočne prídu aj tí najnáročnejší. Hudbu si môžete dokonca preniesť priamo z Vášho smartfónu či tabletu prostredníctvom služby Google Cast for Audio.

So značne vyšším rozlíšením než MP3 či CD, zachytáva Hi-Res Audio každú notu tak, že sa cítite ako na koncerte. Ľahko si obľúbite aj vylepšené bezdrôtové počúvanie zvukových súborov vďaka novému LDAC codec, ktorý prenáša dáta trikrát efektívnejšie než štandardne cez Bluetooth®.

Úzka spolupráca Sony s gigantom Google vyústila uvedením Google Cast for audio, ktorý bol oficiálne spustený na CES. Google Cast for audio je nový a jednoduchý spôsob využívania služieb ako Google Play Music, Deezer a mnohých ďalších na domácich reproduktoroch. Stačí stlačiť tlačidlo “cast” na vybranej audio aplikácii, či už na Androide alebo iOS, a vybrať z ponuky Váš reproduktor. “Na základe úspechu Chromecast sme sa rozhodli ďalej expandovať cez Google Cast. Spolupracovali sme s vedúcimi výrobcami ako Sony, čo umožnilo vyvinúť lepší spôsob počúvania hudby, správ, či podcastov na najlepších reproduktoroch v pohodlí domova. dopĺňa Suveer Kothari, riaditeľ oddelenia Business Development v Google Cast.

SongPal Link umožňuje počúvanie Vašich obľúbených piesní, ktoré máte na smartfóne či PC vo viacerých izbách simultánne a to vo vynikajúcej kvalite cez pripojenie Wi-Fi. Zabudnite na vypadávajúci zvuk, šum alebo pukanie. Vďaka vylepšenej dual-band Wi-Fi (2.4GHz/5GHz) je prenos zvuku stabilnejší vďaka čomu fungujú služby ako Spotify Connect a iné Google Cast for audio služby bezproblémovo. Užívajte si všetky služby v najvyššej kvalite vďaka jedinečnej technológii DSEE-HX, ktorá transformuje akýkoľvek zdroj na výstup v kvalite blížiacej sa Hi-Res. Prostredníctvom Smart Zone Management si môžete prioritizovať prenos dát cez bezdrôtovú sieť, čím ozvučíte koľko izieb len chcete bez straty kvality. Nastavenie je jednoduché a intuitívne: ovládate všetko z Vášho smartfónu či tabletu cez aplikáciu SongPal (dostupná pre Android a iOS).

Počúvanie hudby bezdrôtovým prenosom cez Bluetooth® už nemusí znamenať nižšiu kvalitu prehrávania. Na CES Sony predviedol škálu nových produktov – od Soundbarov a AV prijímačov po slúchadlá a bezdrôtové reproduktory – podporujúce nový LDAC codec. Doposiaľ sa prenos audia s vysokým rozlíšením cez Bluetooth spájalo s kompresiou zvukovej kvality. Teraz však LDAC dramaticky zlepšilo efektívnosť prenosu, umožňujúc bezproblémový streaming zo zariadení ako nový NWZ-ZX2 Walkman® na kompatibilné zariadenia so zachovaním zvukovej kvalitou.

Nové audio produkty od Sony sa na európsky trh dostanú v najbližších mesiacoch.

Spoločnosť Toyota Central Europe (TCE) rozširuje svoje pôsobenie

 

  • Spoločnosť TCE sídli v maďarskej Budapešti.

  • Obchodné aktivity sa v týchto krajinách začali 1. januára 2015. Projekt je súčasťou procesu reorganizácie, ktorý spoločnosť Toyota Motor Europe ohlásila koncom marca minulého roka.

  • Prezidentom spoločnosti TCE sa stal Šingo Kato, ktorý predtým pôsobil ako prezident spoločnosti Toyota Motor Czech a Toyota Motor Hungary.

  • V rovnaký deň začali svoju činnosť v regióne strednej Európy aj tri pobočky spoločnosti TCE, ktoré v každej krajine fungujú samostatne (CZ, HU, SK).

Novozaložená spoločnosť Toyota Central Europe (TCE) so sídlom v Budapešti v Maďarsku začala 1. januára 2015 spravovať obchodné aktivity značiek Toyota a Lexus v regióne strednej Európy. V rovnaký deň začali v tomto regióne svoju činnosť aj tri pobočky spoločnosti TCE, ktoré pracujú samostatne v Českej republike, Maďarsku a na Slovensku.

Začiatok podnikateľských aktivít spoločnosti TCE v krajinách strednej Európy je súčasťou procesu reorganizácie, ktorú koncom marca minulého roka oznámila európska centrála spoločnosti Toyota Motor Europe so sídlom v Bruseli.

Šingo Kato má 20-ročnú prax s prevádzkou spoločnosti Toyota v Európe. Predtým pôsobil ako prezident spoločností Toyota Motor Czech a Toyota Motor Hungary a bol vymenovaný za prezidenta spoločnosti TCE.

Na pozíciu viceprezidenta spoločnosti TCE nastúpi Alain Dujardyn, ktorý získal výborné skúsenosti pri práci na rôznych významných pozíciách v bruselskom sídle spoločnosti Toyota Motor Europe a rovnako aj v iných európskych pobočkách spoločnosti Toyota.

Do top manažmentu spoločnosti TCE patrí aj päť novovymenovaných riaditeľov, zodpovedných za jednotlivé kľúčové oblasti:

Alessandro Massiminoriaditeľ, predaj a marketing TCE.

Prichádza zo spoločnosti Toyota Motor Europe, kde posledných 8 rokov pôsobil na rôznych pozíciách v rámci popredajných služieb, prevádzky predaja a v oblasti produktového manažmentu.

Richárd Lászlóriaditeľ, Toyota Central Europe Hungary (TCE-HU).

Momentálne pracuje ako obchodný a marketingový riaditeľ maďarskej pobočky, kde počas posledných 15 rokov pôsobil na rôznych pozíciách v rámci predaja a marketingu.

Martin Peleškariaditeľ, Toyota Central Europe Czech (TCECZ)

Od roku 2006 bol zodpovedný za mnoho aktivít spoločnosti Toyota Motor Czech v oblasti predaja a marketingu vrátane 3-ročnej medzinárodnej skúsenosti v centrále Toyota Motor Europe v Bruseli. Doposiaľ zastával pozíciu obchodného a marketingového riaditeľa spoločnosti Toyota Motor Czech.

Pavel Zákorariaditeľ, Toyota Central Europe Slovakia (TCESK)

Pre spoločnosť Toyota pracuje 15 rokov a bohaté skúsenosti získal predovšetkým na niekoľkých rôznych pozícch v oblasti predaje a marketingu v spoločnosti Toyota Motor Czech.)

Roman Mäsiarriaditeľ, popredajné služby TCE, bývalý generálny riaditeľ popredajných služieb spoločnosti Toyota Motor Czech s viac než 20-ročnými skúsenosťami s prácou v spoločnosti Toyota.

Nové silné pobočky v Českej republike, Maďarsku a na Slovensku budú mať úlohu „miesta prvého kontaktu“ a budú sa zameriavať najmä na podporu siete autorizovaných partnerov značiek Toyota a Lexus a rovnako aj všetkých zákazníkov v danej krajine.

Hlavným cieľom reorganizácie podnikateľskej činnosti spoločnosti Toyoty v krajinách strednej Európy je zvýšiť efektivitu prevádzky a jednotlivých procesov, ktoré sú spoločné vo všetkých troch uvedených krajinách. Centralizáciou do maďarského sídla spoločnosti TCE sa súčasne bude podporovať synergia týchto pobočiek.

Cieľom všetkých týchto aktivít je posilnenie imidžu značiek Toyota a Lexus a ich postavenia na trhu v jednotlivých krajinách strednej Európy, čo predstavuje potenciálny trh pre približne 400 000 nových vozidiel ročne.

Spoločnosť TCE očakáva, že v roku 2015 v rámci regiónu strednej Európy (CZ, HU, SK) predá takmer 12 400 vozidiel značiek Toyota a Lexus.

S novým LED puzdrom váš GALAXY Note 4 doslova zažiari

Prostredníctvom LED diód zabudovaných priamo vo flipovom puzdre značky Samsung pre GALAXY Note 4 okamžite uvidíte dôležité notifikácie aj aktuálny čas. Táto technologická novinka je k dispozícii v tmavošedom, zlatom a vínovom prevedení.

K ochrannej a estetickej funkcii svojich flipových puzdier pridáva Samsung úplne novú, informatívnu vlastnosť. Najnovšie LED flipové puzdro s vreckom určené pre Samsung GALAXY Note 4 je totiž vybavené celkovo 119 LED diódami rozmiestnenými do 7 riadkov. Prostredníctvom dômyselných svetelných obrazcov je tak jeho majiteľ okamžite a zároveň diskrétne informovaný napríklad o prichádzajúcom hovore alebo správe bez toho, aby musel kontrolovať displej telefónu. Diódy zobrazujú tiež aktuálny čas, stav batérie, hlasitosť, budík, hudobný prehrávač a upozornenie na zmeškaný hovor.

LED flipové puzdro s vreckom spoločnosti Samsung sa nasadzuje namiesto zadného krytu GALAXY Note 4, čím dochádza k prepojeniu s telefónom. Displej smartfónu tak môže zostať vypnutý a používateľ bude napriek tomu stále v kontakte so svojím okolím. Pri otvorení puzdra sa telefón automaticky zapne a naopak vypne po jeho zatvorení. K ďalším veľmi praktickým vlastnostiam LED flipového puzdra patrí vnútorné vrecko napríklad pre uloženie vizitky či platobnej karty.

Prevratnú technológiu LED flipového puzdra s vreckom z dielne spoločnosti Samsung podčiarkuje luxusné spracovanie. Povrch z materiálu pripomínajúceho kožu je odolný a príjemný na dotyk. Dizajn dotiahnutý do najmenšieho detailu sa vyznačuje precízne zarovnanými hranami a elegantným prešívaním po okrajoch.

Originálne LED flipové puzdro s vreckom značky Samsung pre GALAXY Note 4 bude na slovenskom trhu k dispozícii v tmavošedom, zlatom a vínovom prevedení za 59,90 € s DPH.

Nové All-in-One počítače a notebooky od Lenovo

Spoločnosť Lenovo dňa 5. januára 2015 na medzinárodnom veľtrhu spotrebnej elektroniky CES 2015 oznámila uvedenie rozšíreného radu inovatívnych PC zariadení, navrhnutých pre užívateľov, ktorí svoje zariadenia používajú tak doma, ako aj keď sú v pohybe. Vďaka dvom modelom Lenovo TAB 2 A7 majú teraz spotrebitelia novú možnosť získať cenovo dostupné Android tablety. Naše nové Windows počítače užívateľom prinášajú ešte väčšiu flexibilitu pri práci a hre vďaka konvertibilným FLEX 3 notebookom v 11,14 a 15-palcovom prevedení a teraz aj so štyrmi režimami; výkonným a štýlovým notebookom Lenovo U31 a U41; ako aj rozšírenému radu all-in-one desktop počítačom B50 s 3D kamerou – ide o prvý Lenovo desktop obsahujúci RealSense 3D kameru spoločnosti Intel – a tiež vďaka priestorovo nenáročným modelom C20, C40 a C50.

FLEX 3 prináša viac flexibility vďaka viacerým režimom

FLEX 3 je ideálnym konvertibilným notebookom, ktorý je teraz vybavený 360° pántom, ktorý umožňuje otočenie dotykového displeja po celej osi, takže užívatelia ho môžu dať do režimu Tablet. FLEX 3 užívateľom prináša ešte väčšiu flexibilitu, aby mohli robiť viac v ktoromkoľvek režime: pozrite si najnovší trhák v režime Stan, prezerajte si fotografie v režime Stojan, prečítajte si román v režime Tablet alebo napíšte dokument v režime Notebook.

FLEX 3 je tenký a ľahký konvertibilný notebook, ktorý taktiež ponúka plnohodnotný počítačový zážitok z Windows 8.1 Update s dlaždicami Live Tiles a rozhranie, ktoré je rovnaké na všetkých vašich Windows zariadeniach. Ponúkajú silný počítačový výkon s procesormi až 5. generácie Intel® Core i7 v 14 a 15-palcových modeloch a Pentium procesormi v 11-palcovom modeli. Majú tiež až do 1 TB úložiska pre knižnice digitálneho obsahu užívateľov. FLEX 3 poskytuje rovnako presvedčivý audio a vizuálny zážitok s HD 1366×768 obrazovkou pri 11,14 alebo 15-palcových veľkostiach (alebo až FHD pri 14 a 15-palcových) spolu s reproduktormi a Dolby domácim kinom.

Pre spotrebiteľov, ktorí hľadajú tenký, výkonný a štýlový konvenčný notebook, sú tu 13-palcový Lenovo S31 a 14-palcový S41 notebook s operačným systémom Windows 8.1 Update. S hrúbkou len 19,5 mm a váhou menej ako 1,8 kg prináša táto nová tenká a ľahká S séria notebookov aj výnimočný výkon. Sú vybavené procesormi Intel Core i7 až do 5. generácie, voliteľnou grafikou novej generácie NVIDIA GeForce, väčším úložiskom až do 1 TB SSHD alebo 256 GB SSD a stereo reproduktormi s domácim kinom Dolby Home Theatre, aby zvládli prácu aj hry.

Smart riešenie pre tých, ktorí si tablet kupujú po prvýkrát

Pre tých, ktorí si tablet kupujú po prvý krát spoločnosť Lenovo vytvorila výrazne cenovo dostupné tablety TAB 2 A7-10 a A7-30, fungujúce na platforme Android 4.4. A7-10 pre začiatočníkov s hrúbkou 9,3 mm je tenký ako ceruzka a váži len 269 gramov a s výdržou batérie až do osem hodín beží celý deň. Model A7-10 je vybavený základnými technológiami, ktoré tablet potrebuje, vrátane úložiska s kapacitou až do 32 GB cez Micro SD, štvorjadrovým procesorom MediaTek, päťbodovým dotykovým displejom 1024×600 IPS a Dolby priestorovým zvukom a to všetko v atraktívnej ebenovo čiernej farbe.

A7-30, veľký brat modelu A7-10, je výnimočne prenosný vďaka hrúbke 8,9 mm a rovnakej hmotnosti 269 gramov, ponúka tie isté základné vlastnosti a navyše tiež voliteľné 3G pre hlasové hovory1. Tento ultraprenosný „fablet“ užívateľom umožňuje nosiť len jedno zariadenie, ktoré zvládne všetko aj keď sú na cestách. Okrem hovorov cez podporu SIM karty, vďaka 3G technológii je streamovanie videa a hudby rýchle a plynulé. Užívatelia si môžu vybrať jednu zo štyroch zábavných farebných prevedení – akvamarínová modrá, Cotton Candy ružová, perlová biela alebo ebenová čierna.

Oba tablety majú predinštalovaný súbor Lenovo aplikácií DOit, vrátane SHAREit na okamžitý transfer súborov v rámci viacerých zariadení, Security na ochranu proti vírusom, spamom a malvéru a tiež SYNCit na zálohovanie a obnovu kontaktov, textových správ a zoznamov hovorov. S cenou začínajúcou na 79 EUR tieto tablety prinášajú skvelý pomer ceny a výkonu.

Zažite interaktivitu ako nikdy predtým s 3D kamerou

Prvý Lenovo all-in-one (AIO) počítač s 3D kamerou Intel® RealSense, 3D kamera B50 s Windows 8.1 Update užívateľom prináša úplne novú úroveň interaktivity a produktivity, pričom 3D kamera počítaču umožňuje vidieť to, čo vidí užívateľ. 3D kamera obsahuje plnohodnotný 1080p farebný a hĺbkový senzor, simulujúci vnímanie hĺbky a zrakové schopnosti ľudského oka. Táto 3D kamera posúva spájanie, zábery, ich zdieľanie a hry do novej dimenzie, nakoľko zdokonaľuje video chat s virtuálnym priestorom, ukladá hĺbkové informácie pre 3D editovanie, tlač a ďalšie interakcie vďaka tomu, že reaguje na pohyby rúk a prstov a dokonca aj na výraz tváre2. Dodáva sa predinštalovaný so štyrmi Intel® RealSense zážitkami, vrátane Out of Box Experience, Personify, Wave Warrior a BBB Goal, s ktorými sa tieto nápadité využitia stávajú realitou pri video chatovaní, hraní hier a manipulácii objektov v 3D.

Vďaka 23.8-palcovému FHD 1920×1080 dotykovému displeju bez rámu a NVIDIA GeForce grafike novej generácie prináša 3D kamera B50 krásne vizuály a tiež pohlcujúci priestorový zvuk s certifikáciou Dolby a JBL reproduktormi. Má tiež DVD napaľovačku poskytujúcu flexibilitu, keď ide o sledovanie a transfer multimediálneho obsahu. 3D kamera B50 taktiež ponúka rýchly výkon so systémom Windows 8.1, Intel Core i7 procesor až do 4. generácie, WiFi a HDMI vstupy a výstupy. Tento AIO je dostupný vo farbách ebenu alebo platiny, s klávesnicou a myšou.

C séria AIO sa vyžíva v priestore a šetrí peňaženku

Dokonalé all-in-one desktop počítače na každý deň, to sú zariadenia série C, ktoré užívateľom ponúkajú možnosť vybrať si z troch veľkostí displeja, aby sa zmestili takmer do akéhokoľvek priestoru v domácnosti – 19,5 palca pri modeli C20, 21,5 palca pri C40 a 23 palcov pri C50. Desktopy série C sú praktické a cenovo dostupné, ponúkajú voliteľný 10-bodový dotykový Full HD 1920 x 1080 displej so zobrazovaním od okraja k okraju a operačným systémom Windows 8.1 Update. Aby ste si vychutnali tú najlepšiu domácu zábavu, tieto desktop počítače sú vybavené DVD napaľovačkou, prednými reproduktormi, voliteľnou grafikou ďalšej generácie NVIDIA GeForce alebo AMD R5 grafikou a WiFi pripojením. Tieto atraktívne desktop počítače, dostupné vo farebnom prevedení Glossy White (lesklá biela) alebo Jet Black (čierna ako uhoľ), taktiež ponúkajú vysoký počítačový výkon vďaka až 4. generácii procesorov Intel® Core i5, rýchlej pamäti a veľkej kapacite úložiska.

Epson na veľtrhu Heimtextil predvedie silu atramentovej tlače

Spoločnosť Epson predvedie na veľtrhu Heimtextil, ktorý sa bude konať vo Frankfurte nad Mohanom (14. – 17. januára 2015, stánok F15, hala 4) dizajnovú a výrobnú flexibilitu svojich atramentových tlačiarní a atramentov pri výrobe vysoko kvalitných zákazkových dekoračných výrobkov pre interiéry. Návštevníkom ukáže, ako tlačiť na rôzne druhy materiálov rýchlo, ľahko a v malých sériách.

Epson počas prezentácie ukáže digitálnu tlač priamo na textil, povrchy vankúšov, tapety, ale aj to, ako inovatívna atramentová technológia umožňuje tlačiť na materiály, akými sú sklo, kov a plast. V stánku Epson bude možné vidieť aj digitálne potlačené závesy, tienidlá na lampy, vankúše, čalúnenie, stoly alebo stoličky.


Na veľtrhu spolupracuje spoločnosť Epson s nemeckou organizáciou Deutsches Mode-Institut, ktorá sa špecializuje na analýzu trendov a návrhárom tak pomáha predvídať farby na módne sezóny a do interiérov. Vďaka jedinečnej norme DMIx® inštitútu DMI na digitálne využívanie zdrojov, uvidia návštevníci celý výrobný proces. Od moderného návrhu na obrazovke, cez nátlačok na tlačiarni Epson Stylus Pro 4900, výstup na sublimačnej tlačiarni SureColor SC-F7100 až po prenos tepla na jemnú bytovú textíliu. Vysoko univerzálnu tlačiareň SureColor SC-F7100 je možné využiť aj na výrobu obrazov výnimočnej kvality s živými farbami na rôznych tvrdých povrchoch. Na veľtrhu Heimtextil si návštevníci budú môcť tiež prehliadnuť rôzne kreatívne aplikácie.

Ľahko použiteľné atramentové tlačiarne Epson vytvárajú nové kreatívne príležitosti pre návrhárov, ktorí chcú vyrábať vlastné výrobky v malých sériách podľa dopytu. V priebehu veľtrhu návrhárka Briony Benge-Abbott predvedie, ako svoje návrhy tlačí pomocou stolnej tlačiarne SureColor SC-F2000 priamo na vysoko kvalitné bavlnené povrchy vankúšov.

Záujem návrhárov a stredne veľkých výrobcov vzbudia hodvábne, bavlnené a polyesterové textílie vystavované odborníkom na textil, spoločnosťou For.Tex. Textílie sú potlačené na priemyslových tlačiarňach Epson pre priamu tlač na textil, SurePress FP-30160 (malý až stredný objem výroby) a Robustelli Monna Lisa (masová výroba) – v oboch sa na dosiahnutie živých výsledkov používajú tlačové hlavy Micro Piezo spoločnosti Epson a atramenty Genesta spoločnosti For.Tex.

Na doplnenie sortimentu digitálne potlačených textílií a tlačiarní Epson sa budú môcť návštevníci veľtrhu tiež pozrieť, ako ľahko je možné vytvoriť kvalitné zákazkové tapety pomocou najnovšej dvojvalcovej tlačiarne SureColor SC-T5200D spoločnosti Epson s vodným pigmentovým atramentom UltraChrome XD.

Spoločnosť Epson ponúka sortiment inovačných atramentových tlačiarní a atramentov, ktoré poskytujú návrhárom interiérových dekorácií, módnym návrhárom, maloobchodným predajcom a malým a stredným podnikom flexibilitu, kvalitu a spoľahlivosť – to všetko za výhodnú cenu a pri nízkych obstarávacích nákladoch. Tlačová hlava Micro Piezo spoločnosti Epson je meradlom technologickej vyspelosti pre veľkoformátové tlačiarne, kde sa vyžaduje vysoká kvalita snímky s mimoriadnymi detailmi a vyjadrením farby. Každý prvok tlačiarenského riešenia Epson – tlačiareň, tlačová hlava, atrament a firmware – je vyrobený spoločnosťou Epson a optimalizovaný tak, aby zaručoval čo najlepší celkový výkon.


„Je vzrušujúce vidieť, ako v dnešnom individualizovanom svete menia digitálne tlačené interiérové dekorácie priestory, ktoré máme radi, v ktorých pracujeme a hráme sa,“ hovorí Kateřina Sedláčková, Pro Graphics Account Manager zo spoločnosti Epson Europe B.V. „Na veľtrhu Heimtextil predvedieme, ako atramentové tlačiarne a atramenty
Epson prichádzajú s novou úrovňou kreativity a výrobných výhod pre tento sektor a inšpirujú nové aplikácie,“ dopĺňa Sedláčková.

Nový druh zábavy s Blu-ray prehrávačmi od Sony

Elegantný dizajn, streamovanie obsahu, lepšia Wi-fi a ešte jednoduchšie používanie

 

  • stabilné streamovanie obsahu vďaka vylepšenému Wi-fi
  • jednoduché hľadanie obsahu a služieb s prispôsobiteľným používateľským rozhraním
  • minimalistický dizajn a ešte rýchlejší štart
  • pripojenie smartfónu pomocou zrkadlenia obrazovky

Vychutnajte si domácu zábavu a ešte väčšie možnosti online streamovania s novými smart Blu-ray prehrávačmi od Sony. Svojim elegantným vzhľadom inšpirovaným čistými geometrickými líniami oživia každú obývačku a vynikajúco doplnia vašu televíznu zostavu.

Rozšírte svoje obzory a zažite nepoznané vďaka online streamovacím službám ako YouTube, Euro News, Netflix, Amazon Prime, BBC iPlayer, Demand 5 alebo Berlin Philharmonic (závisí od dostupnosti v jednotlivých regiónoch). Samozrejme stále je tu svet plný televíznych seriálov, hudby a filmov zvaný Sony Entertainment Network. Prehrávanie on-line obsahu je teraz ešte plynulejšie. Pokročilá technológia super Wi-fi s technológiou MIMO (Multi Input Multi Output) zabezpečí rýchlejšie a stabilnejšie pripojenie kdekoľvek v domácnosti.

S novým super rýchlym štartom trvá spustenie systému menej ako jednu sekundu. Načítavanie discu a spustenie on-line služieb je tiež výrazne rýchlejšie. Nové používateľské rozhranie ponúka prehľadné zobrazenie aplikácií a služieb, navyše je možné prispôsobiť zobrazenie podľa svojich potrieb tak, aby ste mali najobľúbenejšie aplikácie stále po ruke.

Vaša filmová Blu-ray kolekcia opäť vynikne. Prepracované detaily, živé farby a ešte širšia škála audio a video kodekov vám dáva ešte väčšie a neobmedzené možnosti užiť si tú pravú domácu zábavu. Prehrávač dokáže navyše simulovať 3D obraz z obyčajných dvojrozmerných diskov. Nasaďte si okuliare k vášmu 3D televízoru a vychutnajte si obľúbené filmy v novom rozmere.

Radi by ste si zahrali hry z mobilu na veľkej obrazovke? Nie je problém. S funkciou zrkadlenia obrazovky máte možnosť prehliadať obsah svojho smartfónu na veľkej obrazovke vášho televízora. Táto funkcia je vstavaná v samotnom prehrávači, takže je možné zrkadliť obsah telefónu na akomkoľvek televízore.

Stiahnite si aplikáciu TV SideView pre Android a iOS a vyťažíte z vášho prehrávača ešte viac. Uvidíte informácie o filme alebo videu, ktoré práve pozeráte a môžete ovládať prehrávač na obrazovke smartfónu.

Nový rad Blue-ray prehrávačov od Sony príde na európsky trh vo februári 2015.

Technické špecifikácie

BDP-S1500

Smart Blu-ray Disc Player

Vysoko kvalitný obraz v rozlíšení Full HD 1080p

Streamovanie obsahu vďaka Sony Entertainment Network

Intuitívne menu a jednoduché ovládanie

Štart systému za menej ako jednu sekundu (Super Quick Start)

Prehrávanie filmov a hudby z USB kľúča

BDP-S4500

Smart 3D Blu-ray Disc Player

Nový rozmer zábavy v 3D

Streamovanie obsahu vďaka Sony Entertainment Network

Prehrávanie filmov a hudby z domácej siete DLNA

Intuitívne menu a jednoduché ovládanie

Štart systému za menej ako jednu sekundu (Super Quick Start)

BDP-S5500

Smart 3D Blu-ray Disc Player s pokročilým super Wi-Fi

Vylepšené pripojenie na internet vďaka super Wi-Fi

Streamovanie obsahu vďaka Sony Entertainment Network

Zrkladlenie obrazovky smartfónu

Intuitívne menu a jednoduché ovládanie

Nový rozmer zábavy v 3D

BMW Group predalo v roku 2014 viac ako 2 milióny vozidiel

BMW Group dodalo v roku 2014 svojím zákazníkom viac ako dva milióny vozidiel a zaknihovalo si štvrtý rekordný rok v rade. Predalo sa 2 117 965 vozidiel značiek BMW, MINI a Rolls-Royce, čo je viac ako kedykoľvek v histórii BMW Group (v minulom roku 1 963 798 vozidiel / +7,9 %). Všetky značky zakončili rok výraznými medziročnými decembrovými nárastmi predaja o 15,2 %. Počas posledného mesiaca roka sa predalo 215 217 vozidiel (v minulom roku 186 786).

 

 

Ian Robertson, člen predstavenstva BMW AG zodpovedný za Predaj a marketing BMW povedal: „Som nadšený, že sa nám podarilo dosiahnuť náš cieľ a v roku 2014 sme predali viac ako dva milióny vozidiel, čo predstavuje nový rekord v histórii BMW Group. Počas celého roka sme evidovali nárast predaja vo všetkých podstatných regiónoch. Nové modely ako BMW X4 a BMW radu 2 Active Tourer sú dôkazom našich schopností vyvíjať nové modely a pritiahnuť k značke nových zákazníkov. Popularita modelov BMW i3 a BMW i8 ukazuje opodstatnenosť a správnosť novej stratégie „born electric“. Už teraz sa tešíme, že aj v roku 2015 nadviažeme na tieto úspechy.“

 

 

Rok 2014 bol pre značku BMW najlepším v histórii. BMW predalo 1 811 719 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 9,5 % (1 655 138). Predaje za mesiac december medziročné narástli o 14,2 % (177 954 / oproti 155 835 v roku 2013).

 

 

BMW radu 2 Coupé si za prvý celý rok predaja vybralo 27 933 majiteľov, zatiaľ čo pre BMW radu 2 Active Tourer sa za tri mesiace predaja rozhodlo 13 091 zákazníkov. Líder svojho segmentu, BMW radu 3, zvýšilo predaje a zaknihovalo si 476 792 predaných kusov (v minulom roku 467 762 kusov, nárast o 2 %). Pre BMW radu 4 sa v roku 2014 rozhodlo 119 580 zákazníkov. BMW radu 5, ktoré je taktiež lídrom svojho segmentu, zaznamenalo rast predaja o 1,7 % na celkových 373 053 vozidiel (v minulom roku 366 992). BMW X4 je v predaji od júla a za ten čas si ho vybralo už 21 688 zákazníkov. Predaj tretej generácie modelu BMW X5 sa medziročne zvýšil o 37,4 % na 147 381 (minulý rok 107 231 predaných vozidiel).

 

 

V roku 2014 sa pre inovatívne vozidlá BMW i rozhodlo 17 800 zákazníkov. Po celom svete sa predalo 16 052 kusov modelu BMW i3, pričom takmer tri štvrtiny vozidiel sa predalo v druhej polovici roka, keďže na viacerých hlavných trhoch, vrátane USA, sa predaj začal až koncom jari. Model BMW i8 sa začal predávať až v lete, preto sa k zákazníkom dostalo 1 741 vozidiel.

 

 

Úspech vozidiel BMW i znamená aj ďalšie zvyšovanie ich výroby. Harald Krüger, člen predstavenstva BMW AG zodpovedný za výrobu: „Naše výrobné linky v Lipsku sú veľmi flexibilné. Posilnili sme výrobu modelu i8, aby sme tak zákazníkom skrátili čakaciu dobu. Okrem toho, každý deň opúšťa brány továrne viac ako 100 vozidiel BMW i3. BMW Group je prvou automobilkou na svete, ktorá vo veľkom využíva v sériovej výrobe karbón. Predajné úspechy týchto vozidiel tak vravia samé za seba.“

 

 

Napriek výraznej tohtoročnej modelovej obmene si značka MINI udržala predajné výsledky porovnateľné s minulým rokom, keď zákazníkom dodala 302 183 vozidiel (v minulom roku 305 030 / – 1,0 %). Výsledky obzvlášť potešili aj Petra Schwarzenbauera, člena predstavenstva BMW AG zodpovedného za značky MINI, BMW Motorrad a Rolls-Royce. „MINI má za sebou najlepší štvrtý štvrťrok v histórii, pretože predaje narástli o 17,2 % (94 624 predaných vozidiel oproti 80 748 v minulom roku). Rekordný bol aj mesiac december s medziročným nárastom predajov o 20,7 % (36 773 oproti 30 455 predaným vozidlám v roku 2013). Od momentu plného predaja tretej generácie 3-dverového MINI a úplne nového 5-dverového modelu evidujeme o tieto vozidlá vysoký záujem.“ Predaj 3-dverovej verzie sa medziročne zvýšil o 33,9 % (16 418 predaných vozidiel oproti 12 262 kusom v roku 2013). Pre 5-dverovú verziu MINI sa v poslednom mesiaci roka 2014 rozhodlo 6 954 zákazníkov. Model MINI Countryman zaznamenal za uplynulý rok 5-percentný nárast predaja (106 995 oproti 101 897 v roku 2014), zatiaľ čo MINI Paceman si s 15 567 predanými vozidlami pripísal v roku 2014 už 6-percentný rast (v roku 2013 to bolo 14 687 vozidiel).

 

 

Rolls-Royce Motor Cars hlási už piaty rok po sebe rekordné predaje, nakoľko 4 063 predaných vozidiel (v minulom roku 3 630, + 11 %) v roku 2014 predstavuje najlepší výsledok v 111-ročnej histórii. Peter Schwarzenbauer k tomu dodáva: „Rolls-Royce zaznamenal silný celosvetový nárast predaja, vo viacerých regiónoch dvojciferný. Jedinečný rast znamená, že predajné čísla narástli oproti roku 2009 až štvornásobne. Predaje podporili objednávky na modely Ghost Series II, ktorý sa predstavil v novembri. Model Wraith má za sebou prvý kompletný rok predaja, zatiaľ čo špičkovým produktom zostáva Phantom.

 
BMW Motorrad zaznamenalo štvrtý rekordný rok v rade. Po prvý raz sa predalo viac ako 120 000 maxi skútrov a motocyklov, čo predstavuje rast o viac ako 7 %. Presné čísla budú dostupné v pondelok.

 

 

BMW Group zaznamenal v roku 2014 rast vo všetkých hlavných regiónoch

V Európe sa predalo 913 803 vozidiel značiek BMW a MINI (v minulom roku to bolo 858 990, rast o 6,4 percenta). V roku 2014 rástli všetky európske trhy. Nemecko, domáci trh BMW, rástol o 1,7 percenta, čo predstavuje 273 433 registrovaných nových vozidiel (v minulom roku to bolo 268 838 vozidiel). Druhým najväčším európskym trhom je Veľká Británia, ktorá v roku 2014 narástla o 8,4 % (204 749 predaných vozidiel oproti 188 837 v roku 2013). Vo Francúzsku sa predalo 67 449 vozidiel značiek BMW a MINI, čo predstavuje rast o 5,3 % (v minulom roku 64 082 predaných vozidiel).

 

 

Predaje vozidiel značiek BMW a MINI narástli v roku 2014 v Ázii o 13,8 %, celkovo to bolo 656 395 vozidiel (v minulom roku 576 616 vozidiel). Tieto predaje sa prejavili aj v decembrových výsledkoch. V poslednom mesiaci roka sa predalo 61 295 vozidiel (v minulom roku 54 546, nárast o 12,4 %). Predaje v kontinentálnej Číne stúpli o 16,7 %, celkovo sa predalo 455 979 vozidiel značiek BMW a MINI. Vysoký rast predaja bol aj v Južnej Kórei, kde sa k zákazníkom dostalo 46 600 vozidiel, čo predstavuje medziročný rast o 17,3 % (v roku 2013 to bolo 39 558 vozidiel).

 

 

V americkom regióne stúpli predaje o 3,9 % na 481 056 predaných vozidiel oproti 462 891 v roku 2013. O 5,3 % narástli USA, kde sa predalo 395 850 vozidiel (v minulom roku 375 782). Kanada narástla o 1,2 % (38 188 predaných vozidiel oproti 37 723 v roku 2013. Predaje v Mexiku narástli oproti minulému roku o 6,5 % (14 902 vozidiel oproti 13 992 v roku 2013).

 

 

Región Stredného Východu narástol o dvojciferné čísla. V roku 2014 sa predalo 30 148 vozidiel značiek BMW a MINI, čo predstavuje medziročný nárast o 22,6 % (v roku 24 596 predaných vozidiel). V decembri bol medziročný nárast predaja o 30,4 %, keď sa v poslednom mesiaci roka dostalo k zákazníkom 2 511 vozidiel (v predchádzajúcom roku 1 926 vozidiel).

 

 

Prehľad predajov BMW Group v decembri a v roku 2014

December 2014 Medziročný rozdiel Do decembra 2014 vrátane Medziročný rozdiel
BMW Group Automobiles 215 217 + 15,2 % 2 117 965 + 7,9 %
BMW 177 954 + 14,2 % 1 811 719 + 9,5 %
MINI 36 773 + 20,7 % 302 183 – 0,9 %
Rolls-Royce 490 – 1,2 % 4 063 + 11,9 %

 

 

Značka Mercedes-Benz dosiahla odbyt ako ešte nikdy

Vlani zvŕšila značka Mercedes-Benz svoj štvrtý rekordný rok za sebou odbytom 1 650 010 (+12,9 %) vozidiel. To je viac, ako kedykoľvek predtým. V roku 2014 tak koncern Daimler dodal, spolu so svojou ďalšou značkou smart (v rámci divízie Mercedes-Benz Cars), 1 739 854 osobných vozidiel.

 

Historicky najlepšie výsledky priniesli značke Mercedes-Benz vlani tiež za mesiac: decembrový odbyt 163 171 (+17,2 %) vozidiel, respektíve za kvartál: dodávka 454 854 vozidiel v štvrtom štvrťroku.

 

Hnacou silou nárastu značky s hviezdou boli v roku 2014 najmä: limuzína Triedy S (+82,2 %), kompaktné vozidlá Triedy A, B, CLA a GLA (+24,7 %) a vlani znovu objemovo najsilnejší model Trieda C (+4,4 %), ktorá akcelerovala v decembri až na 50-percentné nárasty v porovnaní s decembrom 2013.

 

„Mercedes-Benz sleduje úspešný kurz. Najlepší odbyt v histórii našej spoločnosti je dôkazom skutočnosti, že naša produktová ofenzíva prináša svoje plody. Naše nové modely sa stretávajú u zákazníkov s vynikajúcou odozvou.“ Vyzdvihol dosiahnuté výsledky Dr. Dieter Zetsche, predseda predstavenstva spoločnosti Daimler a vedúci divízie Mercedes-Benz Cars. Zároveň uviedol: „Zvýšiť odbyt sa nám podarilo na všetkých kľúčových trhoch. V roku 2015 budeme pokračovať v našej produktovej ofenzíve v sektore vozidiel SUV, z čoho očakávame ďalšie impulzy pre odbyt, zvýšenie odbytu očakávame taktiež z kompletného sprístupnenia novej Triedy C, kompaktných vozidiel a obidvoch modelov smart.“

 

Rekordné dodávky mala v roku 2014 značka s hviezdou na svojom najvýznamnejšom trhu v USA (+5,7 %) i v Číne (+29,1 %). Čína sa tak stala pre značku po prvýkrát druhým najväčším odbytišťom. Vedúcu pozíciu dosiahla značka Mercedes-Benz nielen na domácom trhu v Nemecku ale aj v Japonsku, Austrálii, Kanade a v Rusku. Medzi európske krajiny, kde zaznamenala najväčšie nárasty patrí Portugalsko (+45,7 %), Španielsko (+30 %), Švajčiarsko (+15,8 %) a Veľká Británia (+14,6 %).

 

V rámci produktovej ofenzívy Daimleru sa začne do roku 2020 dodávať ešte minimálne jedenásť nových modelov osobných vozidiel značky s hviezdou, ktoré nemajú žiadneho predchodcu. Pokračovať budú iniciatívy, ktoré ucelene naplňujú požiadavky a potreby zákazníkov na mobilitu.