Archív kategorií: Tlačové správy

Samsung MultiXpress 7: Zrejme najlepšia tlačiareň pre veľké firmy

Nová multifunkčná tlačiareň MultiXpress 7 je navrhnutá špeciálne pre veľké spoločnosti, ale aj malým a stredným podnikom prináša výnimočne rýchlu tlač a skenovanie a inteligentný spôsob obsluhy.

Spoločnosť Samsung urobila veľký krok v ústrety dopytu veľkých aj malých podnikov po výkonnejšom kancelárskom vybavení spájajúcim mnoho funkcií v jednom zariadení. Konektivita a úspornosť sú mantrami súčasných office manažérov a Samsung teraz predstavuje nové tlačové riešenie, ktoré presne zodpovedá súčasnému dopytu.

Samsung využíva vlastnú silnú pozíciu na poli mobilných zariadení a bezkonkurenčnú schopnosť vyvíjať produkty využívajúce širokú škálu pokročilých technológií a predstavuje novú A3 multifunkčnú tlačiareň (MFP) MultiXpress 7 (MX7), ktorá pomáha firmám zlepšiť ich profesionálne pracovné prostredie. Jednoduché použitie zmení zabehnuté fungovanie kancelárií, posilní produktivitu a zvýši úspory.

MX7 je výnimočne rýchla. Je jedinou A3 MFP na trhu, ktorá je poháňaná štvorjadrovým procesorom, a vďaka tomu je schopná ľahko a rýchlo tlačiť, skenovať i faxovať. Ďalším vylepšením je zdokonalené rozhranie Smart UX 2.0, ktoré umožňuje vytvoriť náhľad a upravovať dokument priamo na tlačiarni.

 

Samsung MultiXpress 7: Zrejme najlepšia tlačiareň pre veľké firmy

 

 

Väčšia úspornosť a produktivita

Štvorjadrový procesor zariadenia MX7 (+DSDF) zvyšuje výkonnosť a znižuje dobu čakania. MX7 je po zapnutí pripravená tlačiť za 18 sekúnd a iba 12 sekúnd jej stačí na prebudenie z režimu spánku. Umožňuje tlačiť vo veľkom rozlíšení 1200 dpi dokonca aj keď ide na plný výkon. Iba tri sekundy stačí na vytlačenie jednej čiernobielej stránky, zatiaľ čo farebná je vytlačená za 4,5 sekundy. Výsledné dokumenty sú ostré a presné.

MX7 tiež ponúka znateľnú úsporu času pri skenovaní dokumentov vďaka rýchlosti skenovania 120 jednostranných dokumentov za minútu a až 240 obojstranných. Zároveň podporuje rýchlejšie kancelárske prepojenie vďaka sieťovému čipu 802.11ac-capable, ktorý je trikrát rýchlejší ako starší typ 802.11n standard. Multifunkčná tlačiareň MX7 tiež podporuje konektivitu Bluetooth Low Energy a užívatelia tak majú možnosť pripojiť sa k nej a tlačiť kedykoľvek sa dostanú do jej blízkosti.

 

Inteligentnejšie a bezpečné pracovné prostredie vďaka rozhraniu Smart UX 2.0

Zariadenie MX7 disponuje 10,1-palcovým displejom so systémom Android, na ktorom je možné ľahko ovládať všetky funkcie prostredníctvom tlačového rozhrania Samsung Smart UX 2.0. Užívatelia si môžu podľa potreby displej natočiť tak, aby získali skutočný uhol pohľadu na dokument. Prácu s tlačiarňou môžu ďalej uľahčiť aplikácie, ktoré je možné stiahnuť zo špeciálneho „App Store“ priamo na tlačiarni. Každý užívateľ si tak môže prispôsobiť zariadenie podľa svojich preferencií a potrieb. Používatelia môžu vyberať zo širokej ponuky smart aplikácií vrátane Workbook Composer a Smart Service.

Smart UX Center má vlastné úložisko Workspace Cloud, ktoré umožňuje prehliadanie dokumentov a ich úpravu na akomkoľvek zariadení. Toto rozhranie tiež podporuje SCP Pro a vyše 20 ISV riešení zaisťuje bezproblémovú integráciu do existujúceho prostredia kancelárskeho cloudu a sieťových serverov. Pre inteligentné zabezpečenie môžu firmy využívať výhodu tzv. Tray Locking Kitu, čo je prvá digitálna bezpečnostná funkcia, ktorá chráni vytlačené dokumenty. Táto funkcia zabezpečuje, že citlivé dokumenty bude môcť vytlačiť iba autorizovaná osoba a iba v prípade, že bude v tesnej blízkosti tlačiarne.

 

Vysoký výkon pre veľmi rušné pracovné prostredie

Zariadenie MX7 je vhodné aj pre veľmi náročné pracovné podmienky a je schopné vytlačiť až 300 000 strán za mesiac. Využíva veľké tonerové cartridge s kapacitou až 30 000 farebných alebo 45 000 čiernobielych strán. Medzi ďalšie doplnky, ktoré šetria čas aj náklady, patrí zošívačka, ktorá zošije až 60 strán, alebo vytvorí 80 stranový booklet.

„MultiXpress 7 je vrcholom našej neúnavnej snahy vyvíjať tlačové riešenia, ktoré hmatateľne zvýšia produktivitu a šetrnosť a zároveň sú cenovo dostupné,“ hovorí Dr. KiHo Kim, výkonný viceprezident divízie tlačových riešení spoločnosti Samsung Electronics. „Kancelársky priestor sa veľmi rýchlo vyvíja, orientuje sa na mobilné technológie a možnosť pracovať kdekoľvek a využívať pritom akékoľvek zariadenie. Tlačiareň MultiXpress 7 je veľmi rýchlo pripravená na použitie a vysoká tlačová kvalita zodpovedá aktuálnym potrebám spoločností.“

 

Multifunkčné zariadenie MX7 bude uvedené na európsky trh v priebehu mája. Cena pre slovenský trh zatiaľ nebola stanovená.

Samsung predstavil mikrovlnku HotBlast, upečie jedlo za polovicu času

Zdá sa, že priemysel s mikrovlnnými a elektrickými rúrami stagnuje. Zákazník napokon veľmi nesleduje trendy a novinky v tejto oblasti, jednoducho príde na predajňu, vyberie si farbu, cenu a domov odchádza s novou mikrovlnkou. Keď sa však o kúpe takéhoto spotrebiča rozhoduje manažér reštaurácie, hotela alebo inej prevádzky, potrebuje mať prístup k najnovším inováciám v danej oblasti.

Takéhoto človeka celom určite poteší skutočnosť, že priemysel nezaspal na vavrínoch, ale že vznikajú nové a nové zariadenia hodné pozornosti. Napríklad Samsung HotBlast Smart Oven, ktorá dokáže upiecť jedlo o 50% rýchlejšie, ako tradičné rúry.

HotBlast Smart Oven nie je iba obyčajnou mikrovlnkou, má bližšie k elektrickej teplovzdušnej rúre. Dokáže jedlo plnohodnotne upiecť bez toho, aby sa znižovala jeho kvalita alebo chuť.

Navyše je táto mikrovlnná rúra dizajnovou špecialitou, ktorá nájde svoje miesto predovšetkým v moderných domácnostiach a štýlových interiéroch.

 

 

Oficiálna správa výrobcu:

Spoločnosť Samsung Electronics Co. Ltd., svetový inovátor v oblasti domácich spotrebičov, dnes predstavila mikrovlnnú rúru MW8000J HotBlast Smart Oven využívajúcu novú technológiu, vďaka ktorej je možné upiecť jedlo o 50 % rýchlejšie ako v tradičnej elektrickej rúre. Výsledný pokrm má však rovnakú kvalitu, akú dosiahneme pri využití konvektomatu (teplovzdušnej rúry).

Z dôvodu nedostatku času dnes rodín konzumuje jedlo pripravené v klasickej mikrovlnnej rúre, čím sa však zníži jeho kvalita i chuť. Na tento problém sa sústredili vývojári spoločnosti Samsung a vyvinuli HotBlast Smart Oven, ktorá ponúka viac veľa než teplovzdušná mikrovlnná rúra. HotBlast Smart Oven je rýchla, výkonná, štýlová a zdôrazňuje kulinársky zážitok, zatiaľ čo šetrí čas.

 

Výrazne kratší čas prípravy jedál
Technológia HotBlast predstavuje nový spôsob varenia. Rýchly a účinný horúci vzduch je vystreľovaný priamo na jedlo prostredníctvom 60 rovnomerne rozmiestnených vzduchových otvorov a vďaka tomu je jedlo upečené až o 50 % rýchlejšie ako v tradičnej teplovzdušnej rúre. Ventilátor, ktorý horúci vzduch vytvára, má priemer 154 mm, čo je 1,6 násobne viac ako ponúkajú klasické konvektomaty. Obľúbené rodinné jedlo, ako je napr. šťavnaté pečené kurča, môže byť hotové o 47 % rýchlejšie v porovnaní s tradičnou rúrou. Hoci sa čas prípravy skrátil, pečené kurča nestratilo nič zo svojej delikátnej vône a chuti a koža je chrumkavá na povrchu a šťavnatá zvnútra.

 

 

Vychutnajte si perfektne ugrilované špeciality
Rúra MW8000J je vybavená tiež grilom 2250w PowerGrill Duo, ktorý je jednoznačne výkonnejší než tradičné opekanie, a pokrmy sú v ňom opäť hotové za kratší čas. Jeho extra široké výhrevné telesá vyžarujú výkonnejšie a hlavne konzistentné teplo a ugrilujú tak pokrm rýchlejšie. V skutočnosti ide o rovnaké telesá, ktoré sa využívajú v elektrickej rúre.

Okrem toho funkcia Crusty Plate opeká zamrazené jedlá ako je pizza, bagety a kuracie kúsky rovnomerne, dozlatista a vytvorí dokonalú chrumkavú kôrku.

 

Upečie ďaleko viac
Hoci je rúra svojimi rozmermi veľmi kompaktná, každý centimeter priestoru je maximálne využitý vďaka ploche na pečenie Grande Table. V porovnaní so štandardnou mikrovlnou rúrou sú jej vnútorné rozmery väčšie a ponúka úžasnú kapacitu 35 litrov. V rúre na širšom podnose s priemerom 380 mm upečiete napr. aj rodinnú XXL pizzu.

Ak chcete upiecť pokrm, ktorý sa nezmestí na okrúhly tanier, stačí vypnúť rotačnú funkciu podnosu a vložiť do rúry akýkoľvek iný, vhodnejší tvar pekáča.

 

Zdravšie a chrumkavejšie
Vďaka unikátnej technológii SLIM FRY pripravíte v mikrovlnnej rúre aj obľúbené vyprážané pokrmy. Kombináciou technológie HotBlast cirkulujúci teplý vzduch obalí jedlo, a to zostane na povrchu chrumkavé. Navyše je potrebná len kvapka oleja, čím sa eliminuje nadbytočný tuk v pokrme, zatiaľ čo kvalita a chuť zostanú zachované.

 

 

Vysoká odolnosť, ľahké čistenie
Vnútorný povrch mikrovlnnej rúry MW8000J je tvorený odolným keramickým povrchom Ceramic Inside. Ľahko sa čistí a je odolný voči škrabancom. Farba keramiky sa nezmení ani pôsobením vysokých teplôt, ani pri styku s rastlinnými a živočíšnymi tukmi. Tento povrch je tiež antibakteriálny a celkovo si zachováva stále rovnakú kvalitu na rozdiel od bežne využívaných nerezových povrchov.

 

Klasická elegancia
Dizajn rúry MW8000J reprezentuje svojimi širokými dvierkami, oceľovým povrchom, chrómovaným rámom a lesklou rúčkou štýlovú eleganciu. A hoci poskytuje veľkorysú vnútornú kapacitu, je dostatočné útla, aby sa vošla aj do tej najmenšej kuchyne. Ovláda sa jednoducho a pohodlne prostredníctvom intuitívnych tlačidiel a praktickému LCD displeju. Predná presklená časť dokonale ladí s ostatnými kuchynskými spotrebičmi a perfektne dopĺňa každú modernú kuchyňu.

 

 

Tlačiarne Samsung získali šesť ocenení Buyers Laboratory

Uznanie, vrátane ceny Produktový rad roku, si vyslúžili tlačiarne Samsung za výnimočný výkon a ekologicky šetrné technológie.

Spoločnosť Samsung Electronics Co., Ltd., získala počas udeľovania Buyers Laboratory (BLI) Winter Awards už druhý rok po sebe prestížne ocenenie „Produktový rad čiernobielych/multifunkčných tlačiarní roka“. Tento úspech podčiarkla ďalšími piatimi cenami za vynikajúce výsledky.

Samsung neúnavne pracuje na vývoji tlačových riešení, ktoré nielen zvyšujú produktivitu a efektivitu, ale sú tiež úsporné z hľadiska nákladov pre našich zákazníkov. Teší nás, že BLI ocenil naše úsilie pri vytváraní inovatívnych produktov, ktoré budú spĺňať aj prekonávať vysoké očakávania našich súkromných a podnikových zákazníkov,“ povedal David SW Song, Senior viceprezident divízie Strategic Marketing and Sales for Printing Solutions v spoločnosti Samsung Electronics.

Uznanie za vysoký a spoľahlivý výkon

Tlačiarne Samsung získali ocenenie „Produktový rad čiernobielych/multifunkčných tlačiarní roka“ vďaka vynikajúcemu výkonu, energetickej úspornosti, ekologickej šetrnosti a jednoduchému použitiu. Jednotlivé modely potom získali ďalších päť ocenení v samostatných kategóriách. BLI vyzdvihla predovšetkým dotykové rozhranie tlačiarní, vysoký výkon a efektivitu nákladov.

V kategórii malé až stredné pracovné skupiny získal NFC model Samsung ProXpress C2620DW ocenenie „Vynikajúca A4 farebná tlačiareň“ a model Samsung ProXpress C2670FW zvíťazil v kategórii multifunkčných tlačiarní. Samsung MultiXpress M5370LX získal ocenenie „Vynikajúca A4 čiernobiela multifunkčná tlačiareň pre veľké pracovné skupiny“.

Ako jedno z prvých multifunkčných zariadení na trhu používa tlačiareň MX5370 pre ovládací panel technológiu tabletov od spoločnosti Samsung, čím vytvára vysoko adaptabilné a flexibilné zariadenie. Pridajte vynikajúci výkon a nízke náklady pre stredných až veľkoobjemových užívateľov a máte víťaza,“ vysvetlila Marlene Orr, BLI senior analytička pre tlačiarne/A4 MFP.

V kategórii podnikových tlačiarní získal Samsung ocenenie „Vynikajúca A3 farebná multifunkčná tlačiareň 21-30 ppm“ za svoj model MultiXpress X4300. „Tlačiareň Samsung MultiXpress X4300LX preukázala nielen vynikajúcu spoľahlivosť v teste tlače 120 000 strán, ale tiež ponúka vysokú kvalitu farebnej tlače, ktorá je lepšia ako u mnohých konkurentov. Zákazníkov, ktorí využívajú prevažne čiernobiele dokumenty, iste zaujme, že prístroj získal vysoké známky ako v režime tlače, tak kopírovanie,“ povedal George Mikolaja, BLI senior produkt editor pre A3 kopírky / MFP.

Vedúce postavenie v oblasti energeticky úsporných funkcií

Laserová čiernobiela multifunkčná tlačiareň Samsung Xpress M2885FW bola ocenená za „Vynikajúce výsledky v oblasti energetickej efektívnosti“. Poskytuje pridanú hodnotu pre spotrebiteľa tým, že vďaka radu energeticky úsporných funkcií znižuje ročnú spotrebu energie.

Ročná miera spotreby energie vo výške 48 %, teda takmer polovica priemeru, je u produktov, ktoré v BLI testujeme, ozajstnou raritou. Samsung nie je v oblasti energeticky efektívnych zariadení žiadnym nováčikom. V predchádzajúcom testovacom období získal päť ocenení BLI za energetickú účinnosť. Tlačiareň Xpress M2885FW slúži ako ďalší vynikajúci príklad stratégie spoločnosti Samsung v oblasti životného prostredia,“ zhodnotila Lisa Reider, Senior Product Editor, Scanners and Environmental v Buyers Laboratory.

Kybernetickí zločinci majú na muške aj malé firmy

Malé a stredné firmy prichádzajú pri počítačových útokoch v priemere o viac ako 41 tisíc eur (47 tisíc dolárov). Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Kaspersky Lab, do ktorého sa zapojilo 3 900 IT profesionálov z celého sveta. Veľa malých a stredných firiem sa pritom domnieva, že pre počítačových zločincov nie je ich firma dostatočne zaujímavá.

Škody z kybernetických útokov zahŕňajú zmeškané obchodné príležitosti, náklady na externých špecialistov, ktorí naprávajú škody a potenciálne aj náklady na nové vybavenie. Podľa prieskumu v 57% prípadov vedie strata dát k strate peňazí a môže mať za následok aj ukončenie podnikania. 56% útokov viedlo k poškodeniu povesti firmy ako aj dojmu o jej spoľahlivosti. Malé podniky pritom čelia širokej škále útokov – od bežného malvéru až po cielené útoky.

Analytický tím Kaspersky Lab spracuje každý deň 325 tisíc nových škodlivých súborov. Celosvetovo 38% používateľov čelilo v priebehu roka webovému útoku minimálne raz. Okrem toho experti z Kaspersky Lab odhalili za posledný rok sedem vyspelých trvalých hrozieb (APT), ktoré majú na svedomí 4 400 obetí v podnikateľskom sektore v 55 krajinách, čo predstavuje 2,4-násobný nárast v porovnaní s predchádzajúcim rokom.

Základom ochrany malého podnikania je presne si nastaviť priority zabezpečenia. Zo začiatku malá firma nepotrebuje hneď investovať do nákladných riešení, ako je prevencia straty dát (DLP), namiesto toho by sa  mala skôr sústrediť na oblasti, ktoré sú kľúčové práve pre danú spoločnosť. Absolútnym základom počítačovej bezpečnosti musí byť pre firmy antimalvérová ochrana a správne nastavený firewall. V prípade, že firma spracováva objednávky, alebo iné citlivé osobné údaje, potrebuje aj šifrovacie technológie k ochrane platobných a zákazníckych informácií, ktoré sú často požadované priamo zo zákona.

Ak zamestnanci firmy často pracujú mimo kancelárie, je dobré zabezpečiť aj ich mobilné zariadenia. Dôležité je pritom nespoliehať sa na produkty, ktoré sú určené domácim používateľom. Podobne softvér určený pre veľké podniky býva príliš zložitý a drahý na prevádzku. Ideálnym riešením je nástroj pre malé podniky, ako napríklad Kaspersky Small Office Security, ktorý je vytvorený pre potreby malých podnikov a jeho nasadenie a správa je jednoduchá aj pre bežných používateľov a zároveň obsahuje funkcie pre sofistikovanú ochranu kľúčových oblastí podnikania, vrátane firemných serverov.

Najchytrejšie Meizu MX4 prichádza do ponuky operátora O2

Od utorka, 3. februára 2015, si slovenskí zákazníci budú môcť zakúpiť najchytrejší z chytrých telefónov. Novinka Meizu MX4 bude dostupná exkluzívne u operátora O2 za cenu od 319 eur. Meizu MX4 je výsledkom niekoľkých mesiacov kontinuálneho výskumu a vývoja s produktovými partnermi JDI, Sharp, Sony a Mediatek. Vďaka tomu sa môže pýšiť chytrými vlastnosťami, veľkým a jemným displejom, silným a výkonným procesorom a perfektným fotoaparátom.

Nové Meizu MX4 bude možné zakúpiť od 3. februára 2015 v šedom prevedení v 16 a 32 GB verzii, a to exkluzívne v obchodnej sieti O2 Slovensko. Uvádzacia cena novinky štartuje na 319 eur, pričom v kombinácii s Platinovým O2 Paušálom je možné ho získať zadarmo. Výhradným distribútorom produktov MEIZU na slovenský trh je spoločnosť TCCM.

Novinka bude dostupná za nasledovné ceny:

  • Meizu MX4 16 GB – 319 € (223 € pre Modrý O2 Paušál, 151 € pre Strieborný O2 Paušál, 55 € pre Zlatý O2 Paušál, 0 € pre Platinový O2 Paušál a vyšší)

  • Meizu MX4 32 GB – 386 € (290 € pre Modrý O2 Paušál, 218 € pre Strieborný O2 Paušál, 122 € pre Zlatý O2 Paušál, 2 € pre Platinový O2 Paušál a 0 € pre Diamantový O2 Paušál)

 

Technické špecifikácie MEIZU MX4:

  • Displej: 5,36“, 1920 x 1152 pxl

  • Dáta: GSM, duálne 4G: TD-SCDMA a FDD-LTE, 3G

  • Pamäť: 2 GB RAM, 16, 32 alebo 64 GB ROM, bez slotu na pamäťové karty

  • Procesor: 8-jadrový Mediatek MTK6595 (A17 @ 4 x 2,2 GHz + A7 @ 4 x 1,7 GHz), duálny čip ISP

  • Grafický akcelerátor: PowerVR G6200 MP4 GPU

  • Operačný systém: Flyme OS 4.0

  • Konektivita: Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, Bluetooth 4.0, USB

  • Fotoaparát – zadný: Sony CMOS IMX220 XMOR; 20,7 Mpix (4x digitálny zoom, 300 panorama, AF motor 0,3 s, svetelnosť f/2.2, prisvetlenie LED diódou blesku), videá v kvalite 4K

  • Fotoaparát – predný: Sony IMX208, 2 MP

  • Batéria: 3 100 mAh

  • Rozmery: 144 x 75,2 x 8,9 mm; ultratenký rámček displeja 2,6 mm

  • Farba: strieborná, zlatá, metalická holubičia šedá

Spoločnosť Citrix zverejnila finančné výsledky za štvrtý štvrťrok a celý fiškálny rok 2014

  • Medziročný nárast ročných výnosov o viac než 8 percent vo výške 3,14 USD

  • Výnosy budúcich období sa zvýšili o 1,56 miliardy USD

  • 10 percentný medziročný nárast a 11 percentný sekvenčný nárast

Spoločnosť Citrix Systems, Inc. (NASDAQ:CTXS) zverejnila finančné výsledky za štvrtý štvrťrok 2014 aj za celý fiškálny rok končiaci 31. decembra 2014. Spoločnosť taktiež odhalila reštrukturalizačný program pre riadenie strategických zámerov a prevádzkovej efektivity.

Finančné výsledky

V štvrtom kvartáli fiškálneho roka 2014 dosiahla spoločnosť Citrix výnosy vo výške 851 miliónov USD, čo v porovnaní s 802 miliónmi USD vo štvrtom štvrťroku roku 2013 predstavuje nárast 6 percent. Za fiškálny rok 2014 spoločnosť Citrix oznámila ročný výnos vo výške 3,14 miliardy USD. V porovnaní s 2,92 miliardami USD za fiškálny rok 2013 to predstavuje nárast 8 percent.

Výsledky podľa metodiky GAAP

Čistý zisk vo štvrtom štvrťroku fiškálneho roku 2014 činil 95 miliónov USD, t.j. 0,58 USD zriedeného zisku na akciu, v porovnaní zo 139 miliónmi USD, t.j. 0,74 USD zriedeného zisku na akciu vo štvrtom štvrťroku fiškálneho roku 2013. Výsledky podľa metodiky GAAP za štvrtý štvrťrok fiškálneho roku 2014 zahŕňajú náklady vo výške 30 miliónov USD spojené zo znehodnotením nehmotných aktív, ktoré sú zahrnuté v odpise závislých produktov a ďalších nehmotných aktív. Rovnako tak výsledky zahŕňajú výdavky na reštrukturalizáciu vo výške 3 miliónov USD, spojených s nákladmi na odstupné v súvislosti s reštrukturalizačným programom implementovaným v prvom štvrťroku roku 2014. Čistý zisk v štvrtom štvrťroku fiškálneho roku 2014 taktiež zahŕňa čisté daňové výhody vo výške 12 miliónov USD, t.j. 0,08 USD zriedeného zisku na akciu, primárne spojené zo zľavou na dani kvôli rozšíreniu federálneho výskumu a vývoja v roku 2014.

Ročný čistý zisk za fiškálny rok 2014 činil 252 miliónov USD, t.j. 1,47 USD zriedeného zisku na akciu, v porovnaní s 340 miliónmi USD, t.j. 1,80 USD zriedeného zisku na akciu vo fiškálnom roku 2013. Výsledky podľa metodiky GAAP za fiškálny rok 2014 zahŕňajú náklady 60 miliónov USD, ktoré sú spojené zo znehodnotením nehmotných aktív, ktoré sú zahrnuté v odpise závislých produktov a ďalších nehmotných aktív. Ďalej výsledky zahŕňajú náklady 21 miliónov USD spojené zo skoršími patentovými súdnymi procesmi, rovnako ako výdavky na reštrukturalizáciu vo výške 20 miliónov USD, spojených s nákladmi na odstupné v súvislosti s reštrukturalizačným programom implementovaným v prvom kvartáli roku 2014. Čistý zisk za rok 2014 podľa metodiky GAAP zahrňuje taktiež čisté daňové výhody vo výške 21 miliónov USD, t.j. 0,12 USD zriedeného zisku na akciu, primárne spojené s uzatváraním auditov s IRS po určité zdaňovacie obdobie a s rozširovaním federálneho výskumu a vývoja v roku 2014.

Výsledky nezodpovedajúce metodike GAAP

Čistý zisk za štvrtý štvrťrok fiškálneho roku 2014 nezodpovedajúci metodike GAAP činí 180 miliónov USD, t.j. 1,10 USD zriedeného zisku na akciu, v porovnaní zo 195 miliónmi dolárov, t.j. 1,04 USD zriedeného zisku na akciu v štvrtom štvrťroku fiškálneho roku 2013. Čistý zisk nezodpovedajúci metodike GAAP zahŕňa čisté daňové výhody vo výške 12 miliónov USD, t.j. 0,08 USD zriedeného zisku na akciu. Čistý zisk nezodpovedajúci metodike GAAP za štvrtý štvrťrok fiškálnych rokov 2014 a 2013 nezahrňuje náklady spojené s amortizáciou nehmotných statkov, náklady spojené s burzou cenných papierov a daňové vplyvy súvisiace s týmito položkami. Čistý zisk za štvrtý štvrťrok fiškálneho roku 2014 nezodpovedajúci metodike GAAP naviac nezahŕňa náklady spojené s amortizáciou dlhových cenných papierov a náklady na reštrukturalizáciu v súvislosti programom implementovaným v prvom kvartáli roku 2014 a daňové vplyvy súvisiace s týmito položkami.

Ročný čistý zisk nezodpovedajúci metodike GAAP za fiškálny rok 2014 činil 565 miliónov USD, t.j. 3,30 USD zriedeného zisku na akciu, v porovnaní s 568 miliónmi USD, t.j. 3,02 USD zisku zriedeného na akciu za fiškálny rok 2013. Čistý zisk za rok 2014 nezodpovedajúci metodike GAAP zahŕňa daňové výhody vo výške 21 miliónov USD, t.j. 0,12 USD zriedeného zisku na akciu. Čistý zisk nezodpovedajúci metodike GAAP za fiškálne roky 2014 a 2013 nezahŕňa efekty spojené s amortizáciou nehmotných statkov, náklady spojené s burzou cenných papierov a daňové vplyvy súvisiace s týmito položkami. Čistý zisk nezodpovedajúci metodike GAAP za fiškálny rok 2014 taktiež nezahrňuje náklady spojené s amortizáciou dlhových cenných papierov, zo skoršími patentovými súdnymi procesmi, rovnako ako náklady na reštrukturalizáciu v súvislosti s reštrukturalizačným programom implementovaným v prvom kvartáli roku 2014 a daňové vplyvy súvisiace s týmito položkami.

Reštrukturalizačný program pre rok 2015

Spoločnosť Citrix oznámila implementáciu reštrukturalizačného programu určeného k zlepšeniu strategického zamerania a prevádzkovej efektivity. Reštrukturalizácia sa dotkne 700 pozícií na plný úväzok a 200 zmluvných pozícií. Očakáva sa, že výsledkom bude ročná nezdanená úspora v približnom rozsahu od 90 do 100 miliónov USD. Citrix očakáva, že počas fiškálneho roku 2015 vynaloží na nezdanené náklady približne 40 až 45 miliónov USD kvôli odstupnému zamestnancov a 9 až 10 miliónov USD kvôli konsolidácii prenajatých priestorov.

“Každý deň od svojich zákazníkov počúvam o dvojitom tlaku, ktorému musia čeliť. Na jednej strane musia zaistiť obchodné výsledky a na strane druhej vytvárať príjemné pracovné prostredie,“ hovorí Mark Templeton, prezident a CEO spoločnosti Citrix. „Našim cieľom pri vytváraní softvérového pracovného prostredia je umiestniť Citrix do popredia a využiť jeho jedinečnú integráciu networkingových riešení, služieb spojených s pracovným prostredím a mobilných aplikácií. Som hrdý na výkon odvedený v roku 2014, ale definitívne spokojní nie sme. Vzhliadame k roku 2015 zo zameraním na inovácie, ktoré poskytujú jednoduchšie ovládanie, viac flexibility a kvalitnejšie zabezpečenie našich zákazníkov aj lepšiu organizovanosť firiem, ktorá môže pomôcť zaistiť rast ziskov.“

Výročné finančné zhrnutie

Vo fiškálnom roku 2014 sa oproti fiškálnemu roku 2013:

  • zvýšil príjem z produktov a licencií o 1 percento;

  • príjem zo softvéru ako služby sa zvýšil o 12 percent;

  • príjem z aktualizácie a údržby sa zvýšil o 9 percent;

  • príjem z profesionálnych služieb, ktoré zahŕňajú konzultácie, produktové školenia a certifikácie, sa zvýšil o 26 percent;

  • čistý zisk sa v  regióne EMEA zvýšil o 9 percent, v pacifickom regióne o 6 percent a v regióne Americas o 5 percent;

  • cash flow z operácií činil 846 miliónov USD vo fiškálnom roku 2014 v porovnaní s 928 miliónmi USD vo fiškálnom roku 2013.

Počas konca roka 2014:

  • Obchodná marža podľa metodiky GAAP činila 80 percent. Obchodná marža nezodpovedajúca metodike GAAP činila 85 percent, pričom sa nezahrňuje znehodnocovanie získaných produktov vo vzťahu k nehmotným aktívam a náklady spojené s burzou cenných papierov;

  • Prevádzková marža podľa metodiky GAAP činila 10 percent. Prevádzková marža nezodpovedajúca metodike GAAP činila 22 percent, pričom sa nezahrňuje znehodnocovanie získaných produktov vo vzťahu k nehmotným aktívam, náklady spojené burzou cenných papierov, náklady spojené s skoršími patentovými súdnymi konaniami a náklady spojené s reštrukturalizačným programom v roku 2014;

  • Spoločnosť získala 26,1 miliónov akcií, pričom 21,8 miliónov sa vzťahovalo k urýchlenej dohode o spätnom odkúpení akcií spoločnosti a 4,3 milióna akcií z odkúpenia za priemernú cenu 64 USD.

Finanční výhľad na fiškálny rok 2015

Vedenie spoločnosti Citrix očakáva, že dosiahne nasledujúce výsledky vo fiškálnom roku končiacom 31. decembra 2015:

  • Očakáva sa čistý zisk v rozmedzí medzi 3,29 a 3,33 miliardami USD

  • Oznámenie o reštrukturalizácii globálnej pracovnej sily spoločnosti by malo vyústiť do ročnej nezdanenej úspory v približnom rozmedzí od 90 do 100 miliónov USD. Citrix očakáva, že počas fiškálneho roku 2015 vynaloží na nezdanené náklady približne 40 až 45 miliónov USD kvôli odstupnému zamestnancov a 9 až 10 miliónov kvôli konsolidácii prenajatých priestorov počas roka 2015.

  • Čistý zisk zriedený na akciu podľa metodiky GAAP sa očakáva v rozmedzí od 2,10 do 2,15 USD. Čistý zisk zriedený na akciu nezodpovedajúci metodike GAAP sa očakáva v rozmedzí od 3,60 do 3,65 USD, pričom sa nezahrňuje 1,00 USD na následky spojené s výdavkami na burze cenných papierov, 0,33 USD na reštrukturalizačné náklady, 0,19 USD na amortizáciu dlhových cenných papierov a 0,58 až 0,68 USD na daňové následky súvisiace s týmito položkami.

  • Daňová sadzba podľa metodiky GAAP sa očakáva v rozmedzí 17 až 18 percent. Podľa metodiky nezodpovedajúcej GAAP, ktorá nezahrňuje následky amortizácie získaných nehmotných statkov, náklady spojené s burzou cenných papierov, amortizáciu dlhových cenných papierov a náklady na reštrukturalizáciu, sa očakáva daňová sadzba v rozmedzí medzi 22 až 23 percentami.

Portfólio operátora Telekom sa rozšírilo o trojicu smartfónov HTC

Do portfólia operátora Telekom pribudla novinka z modelového radu Desire. 4G smartfón HTC Desire 510 si môžete oddnes kúpiť za 159 €, resp. už od 1 €, ak si ho vyberiete v kombinácii s paušálom Happy L. V Telekome tiež nadalej pokračuje predaj smartfónov Desire 310 a HTC One M8.

Minuloročný úspešný model HTC Desire 310 si môžete zakúpiť za 129 €, resp. za 9 € v kombinácii s paušálom Happy S. Vybavenejší smartfón Desire 510 s podporou rýchlych 4G sietí kúpite za 159 €, resp. za 1 € v kombinácii s paušálom Happy L. V predaji pokra

Pokračuje aj stále aktuálna vlajková loď HTC One M8 s dvojicou fotoaparátov na zadnej strane. Tú môžete mať za 579 € alebo 49 € v kombinácii s paušálom Happy XL.

Novinky na trhu: Lenovo P70 a Lenovo A6000

Smartfón Lenovo P70 so 4000 mAh batériou a 8-jadrovým procesorom spolu so smartfónom Lenovo A6000 s technológiou LTE prekvapia aj najnáročnejších užívateľov.

Spoločnosť Lenovo dňa 28. januára 2015 oznámila uvedenie nových smartfónov navrhnutých nielen pre spotrebiteľov, ktorí sú neustále v pohybe, ale aj pre milovníkov videa a hudby. Lenovo P70 dopĺňajúci sériu P zabezpečuje výnimočný mobilný výkon a rýchlosť vďaka 64-bitovému procesoru MediaTek True8 Core, pričom o dokonalú výdrž sa vždy postará jeho batéria s obrovskou kapacitou až 4000 mAh. Lenovo A6000, ktorý obohacuje sériu A, vďaka technológii LTE znamená maximálny zážitok z hrania hier a pozerania videí.
Lenovo P70: Výkon a zábava s multimédiami bez prestávky
Smartfón Lenovo P70 využíva kombináciu 64-bitového procesora MediaTek True8 Core, vysokokapacitnej 4000 mAh batérie a s technológiou nabíjania Quick Charge, ako aj zdokonaleného softvéru na úsporu energie, čím je pripravený držať tempo a spĺňať požiadavky dnešného životného štýlu, od rána až do večera. No napriek veľkej kapacite batérie je hrúbka smartfónu stále prijateľná, iba 8,9 mm. Pomocou technológie OTG môžete dokonca nabíjať aj iné zariadenia. Vďaka týmto výkonným komponentom poskytuje smartfón P70 naozaj rýchlu odozvu a zároveň podporu 4G LTE, ideálnu pre streamovanie videa a hudby, prípadne hranie hier aj keď ste v pohybe, čím podporuje vysokorýchlostnú konektivitu, kdekoľvek ju potrebujete.

 

Smartfón Lenovo P70 je navrhnutý tak, aby užívateľovi poskytoval plnú podporu pri tvorbe dokonalých fotografií. Pomocou ovládania gestami a skrášľovacích funkcií zachytíte jasné fotografie a autoportréty prostredníctvom pokrokového 13 Mpx zadného fotoaparátu s automatickým zaostrovaním a LED bleskom a 5 Mpx predného fotoaparátu s pevným zaostrením. Jasný 5-palcový displej s technológiou IPS s kapacitnou dotykovou obrazovkou, 16 miliónmi farieb a 5-bodovým dotykovým ovládaním tak umožňuje mobilným užívateľom opäť prežiť momenty v neuveriteľne živých farbách.
P70 sa navyše pýši 2 GB RAM s možnosťou rozšírenia až o 32 GB vďaka micro SD karte, operačným systémom Android 4.4 KitKat a možnosťou použitia dvoch micro SIM kariet súčasne, vďaka čomu vás tento smartfón nezradí v žiadnej situácii.

 

 

Lenovo A6000: Smartfón stvorený pre všetkých milovníkov hudby a multimédií

 

Smartfón Lenovo A6000 sa pýši nielen vynikajúcim výkonom, ale aj úžasnou rýchlosťou LTE, vylepšeným zvukom a obrazovkou s vysokým rozlíšením.
64-bitový štvorjadrový procesor Qualcomm® Snapdragon prináša ohromujúci, spoľahlivý a plynulý výkon s rýchlou odozvou. Smartfón A6000 využíva 1 GB RAM s možnosťou rozšírenia až o 32 GB pre uloženie veľkého množstva dát, pričom 4G LTE dátové rýchlosti podporujú rýchlejšie sťahovanie a streamovanie aj na cestách. Ponúka tiež maximálny zážitok z hrania hier, pozerania videí alebo z prenášanej hudby.

 


Priaznivcov počúvania hudby cez slúchadlá potešíme zvukovou technológiou Dolby® Digital Plus, vďaka ktorej sa obklopíte pulzujúcim zvukom dvojice reproduktorov so zdokonalenou hlasitosťou. Samozrejme, môžete si vychutnať aj multimédiá, a to prostredníctvom veľkého 5-palcového displeja so širokým pozorovacím uhlom a HD rozlíšením, ktorý ponúka jasné farby a ostrý obraz.

 
A6000 taktiež poskytuje podporu režimu dual SIM, čím tento telefón môže podporovať dve rôzne služby mobilných operátorov. Oceníte to, ak chcete spojiť prácu a zábavu do jedného zariadenia, alebo radi a často cestujete.

 


To najlepšie z aplikácií
Rovnako, ako vybavenosť prémiovými LENOVO aplikáciami SHAREit (umožní bezdrôtovo zdieľať súbory bez poplatkov a pripojenia k sieti WiFi), Security (telefón zrýchli a ochráni ho pred vírusmi), SYNCit (umožní zálohovať a obnoviť kontakty, správy SMS a denníky hovorov), tieto smartfóny obsahujú celý rad aplikácií od spoločnosti Google.

 
Lenovo smartfóny prinášajú spotrebiteľom možnosť sebavyjadrenia. Sú určené pre všetkých, ktorí majú vášeň pre nové technológie a chcú ten najnovší a najlepší smartfón vo svojej triede.

 

 

Dostupnosť
Lenovo smartfón P70 bude na Slovensku dostupný od polovice februára 2015 prostredníctvom obchodných partnerov spoločnosti Lenovo. Odporúčaná maloobchodná cena pre P70 je 235 EUR s DPH.
Lenovo smartfón A6000 bude na Slovensku dostupný od polovice februára 2015 prostredníctvom obchodných partnerov spoločnosti Lenovo. Odporúčaná maloobchodná cena pre A6000 je 165 EUR s DPH.

 

Lenovo S90: Dizajnový smartfón určený pre fotografovanie a zdieľanie

Smartfón Lenovo S90 so špičkovými parametrami za cenu, ktorú si môže dovoliť každý.

 

Spoločnosť Lenovo dňa 28. januára 2015 oznámila uvedenie štýlového smartfónu, ktorý vnáša do umenia selfie fotiek novú energiu. S90 poteší vďaka vylepšeným možnostiam fotografovania, vylepšenému dizajnu, úžasnému displeju a plynulému výkonu.

 

 
Selfie vo veľkom štýle
Pre tých, ktorí chcú výkonný smartfón v elegantnom tele s jednoliatym hliníkovým dizajnom, spoločnosť Lenovo vytvorila smartfón S90. Tento ultraštíhly smartfón, s hrúbkou len 6,9 mm a váhou len 129 g, posúva zážitok z prezerania obsahu na novú úroveň vďaka päťpalcovému Super AMOLED displeju s HD rozlíšením (1280×720), ktorý šetrí batériu. Garantuje tak zreteľnejšie zobrazenie aj vonku a prináša živé farby v akomkoľvek prostredí.
S90 disponuje predným 8 Mpx fotoaparátom s LED bleskom a senzorom BSI, určeným pre autoportrétovanie. Vďaka týmto parametrom bude selfie fotografovanie ešte väčšou zábavou. Nesklame ani zadný 13 Mpx fotoaparát s automatickým zaostrovaním, LED bleskom a snímačom PureCel, najlepším vo svojej triede.

 

 
Plynulý výkon aj pre náročných
Smartfón Lenovo S90 podáva plynulý a spoľahlivý výkon potrebný najmä pri práci s multimédiami. Zabezpečuje ho 1,2 GHz štvorjadrový 64-bitový Qualcomm® Snapdragon procesor, ktorému pomáhajú LTE dátové rýchlosti pre rýchlejšie sťahovanie a streamovanie aj na cestách. S90 disponuje operačným systémom Android 4.4 KitKat a veľkým ukladacím priestorom až 32 GB, ktorý je v tejto cenovej kategórii unikátny.

 
S90 takisto poskytuje podporu režimu dual SIM, čím vám umožní zostať v kontakte s okolitým prostredím doma aj na cestách.

 


Vždy dostupné aplikácie
Vybavenosť prémiovými LENOVO aplikáciami SHAREit (umožní bezdrôtovo zdieľať súbory bez poplatkov a pripojenia k sieti WiFi), Security (telefón zrýchli a ochráni ho pred vírusmi), SYNCit (umožní zálohovať a obnoviť kontakty, správy SMS a denníky hovorov) je dostupná aj v Lenovo S90 smartfóne.

 
Dostupnosť
Lenovo smartfón S90 je na Slovensku dostupný od druhej polovice januára 2015 prostredníctvom obchodných partnerov spoločnosti Lenovo. Odporúčaná maloobchodná cena pre S90 je 339 EUR s DPH.

Ericsson zverejnil hospodárske výsledky za celý rok 2014

Štvrtý kvartál 2014:

  • Objem tržieb predstavoval 68 miliárd švédskych korún.
  • O medziročný rast predaje sa zaslúžil najmä Stredný východ, Európa, Ázia, čiastočne ho však kompenzoval nižší objem predaje v Severnej Amerike
  • Hrubá marža sa medziročne zvýšila o 36,6 %.
  • Prevádzkový zisk činil 6,3 miliardy švédskych korún.

 

Celý rok 2014:

  • Objem tržieb činil 228 miliárd švédskych korún.
  • Príjmy z prevádzkovej činnosti zahrňujú spol. podniky činili 16,8 miliardy švédskych korún, prevádzková marža činila 7,4 %.
  • Segment Sietí dosiahol prevádzkovú maržu 12 %, vďaka lepšiemu obchodnému modelu a zlepšeniu prevádzkovej efektivity
  • Tok hotovosti z prevádzkovej činnosti činil 18,7 švédskych korún.

 

 

KOMENTÁR HANSA VESTBERGA, PREZIDENTA A GENERÁLNEHO RIADITEĽA ERICSSONU

 

Vykázaný objem tržieb v sledovanom štvrťroku medziročne vzrástol o 1 %, po zohľadnení

porovnateľných obchodných jednotiek a vplyvu menového kurzu poklesol o 2 %, pričom vzrástli

príjmy z prevádzkovej činnosti hlavného predmetu podnikania.

Výrazný rast predaja na Strednom východe, v Európe a Ázii bol v sledovanom štvrťroku

kompenzovaný pretrvávajúcim poklesom predaja v Severnej Amerike.

 

Predaj riešení mobilného vysokorýchlostného pripojenia medziročne a medzikvartálne vzrástol

v dôsledku pokračujúcej realizácie skôr oznámených kľúčových zákaziek. Tieto zákazky prispeli

k rastu objem tržieb v pevninskej Číne, na Taiwane, v Japonsku, Indii a častiach Európy.

V pevninskej Číne sa väčšina obchodov realizovaných v sledovanom štvrťroku týkala pokračujúceho

zavádzania sietí LTE.

 

Rast tržieb v Severnej Amerike bol aj v tomto štvrťroku dosiahnutý najmä vďaka investíciám

telekomunikačných operátorov do rozširovania kapacít a zlepšovania kvality sietí, rýchlosť rastu sa

však spomalila. V sledovanom štvrťroku ďalej poklesla obchodná činnosť – telekomunikační

operátori sa aj naďalej zameriavajú na optimalizáciu tokov hotovosti, aby mohli financovať akvizície

veľkých firiem a investovať prostriedky do aukcií rádiových pásiem.

 

Dopyt spotrebiteľov a rast objemu mobilnej dátovej prevádzky sú v Severnej Amerike aj naďalej

silné. Avšak vzhľadom k už zverejneným aktuálnym údajom a z vyššie uvedených dôvodov

očakávame, že trh s mobilným vysokorýchlostným pripojením v Severnej Amerike bude

v krátkodobom horizonte stále rásť pomalým tempom.

 

Divízia Globálne služby vykázala stabilný rast, o predaj v segmente Profesionálnych služieb sa

zaslúžili najmä manažované služby a integrácia systémov. V sledovanom štvrťroku bolo

uzatvorených 17 nových zmlúv o manažovaných službách, vrátane zmluvy pokrývajúcej celé územie

Indie.

 

Prevádzkový zisk v sledovanom kvartáli medziročne vzrástol, najmä vďaka vyššiemu objemu

predaja softvéru a zlepšeniu efektivity. Tento rast bol čiastočne kompenzovaný vyššími

prevádzkovými nákladmi súvisiacimi s plánovaným výrazným navýšením investícií do cieľových

segmentov. Skutočný vplyv menových kurzov, pri zohľadnení transakčných vplyvov, prevodov mien

a kolísaní kurzu, sa do prevádzkového zisku premietol pozitívne.

 

Za celý rok 2014 Ericsson vykázal stabilný rast objemu tržieb zo solídnou prevádzkovou maržou.

Pokles objemu tržieb v Severnej Amerike o 8 % bol kompenzovaný rastom predaja na Strednom

východe v Európe a Ázii. Došlo k zvýšeniu prevádzkovej marže u hlavného predmetu podnikania

vďaka vyššiemu podielu predaja kapacít a zlepšeniu efektivity. Tento nárast bol čiastočne

kompenzovaný stratami zo zaistenia meny, investíciami do cieľových segmentov a stratami

súvisiacimi s prevádzkou modemov.

 

Viac než 100 zmlúv o poskytovaní licencií k riešeniam IPR, ktoré sme doteraz uzavreli, dokladá

hodnotu investícií do nášho výskumu a vývoja a umožňuje firmám pôsobiacim v tomto odvetví aj

naďalej inovovať a uvádzať na trh atraktívne produkty. V roku 2014 vykázali príjmy z riešení IPR

stály rast. Aj naďalej budeme predávať licencie k našim patentom ku štandardným a základným

komponentom za spravodlivých, primeraných a nediskriminujúcich podmienok (princíp FRAND).

Na Dni kapitálových trhov (Capital Markets Day), ktorý sa konal v novembri, sme načrtli pokrok

v realizácii našej stratégie „zosieťovanej spoločnosti“, s dôrazom na rozvoj trhu, program rastu firmy,

transformáciu a ziskovosť. V súlade s touto stratégiou sme investovali do našich cieľových

segmentov: siete IP, cloud, televízne a mediálne riešenia, riešenia pre priemysel a spoločnosť

a systémy prevádzkovej a obchodnej podpory. Objem tržieb v cieľových segmentoch vykázal v roku

2014 rast o viac než 10 %.

 

 

Aj naďalej aktívne vyhľadávame možnosti, ako zlepšovať efektivitu fungovania našej spoločnosti.

Pokračuje realizácia programu úspory nákladov a zvyšovania efektivity, ktorý sme predstavili na Dni

kapitálových trhov, ktorého cieľom je dosiahnuť úspory približne 9 miliárd švédskych korún. Program

bude v plnej miere realizovaný v priebehu roku 2017. Jeho súčasťou sú činnosti zamerané na

ukončenie predaja modemov, ktoré sú realizované v predstihu.

 

V roku 2014 sa zvýšil tok hotovosti z prevádzkovej činnosti, za celý rok dosiahol objem 18,7 (17,4)

miliardy švédskych korún. Už tretí rok v rade sme prekročili náš cieľ konverzie hotovosti o viac než

70 %. Výsledkom je solídna bilancia, ktorá nám umožňuje aj naďalej realizovať našu stratégiu

a sústavne plniť záväzky voči akcionárom spoločnosti. Predstavenstvo navrhuje pre rok 2014

dividendu vo výške 3,40 (3,00) švédskej koruny na akciu, čo predstavuje nárast o 13 percent.

Na súťaži ASTRA Talent boli úspešné slovenské deti

Víťazi 4. ročníka súťaže ASTRA Talent sú známi. Slováci opäť bodovali. ASTRA Talent je medzinárodná talentová súťaž iniciovaná spoločnosťou SAS.

 

Štvrtý ročník súťaže ASTRA Talent organizovaný spoločnosťou SES (NYSE Euronext Paris and Luxembourg Stock Exchange: SESG) bol úspešne ukončený vyhlásením víťazov. Súťaž prebiehala v 9 krajinách regiónu strednej a východnej Európy vrátane Slovenska, Českej republiky, Poľska, Maďarska, Bulharska, Rumunska, Chorvátska, Slovinska a Srbska. 12 víťazných prác vybrala odborná porota pozostávajúca z umelcov a učiteľov umeleckých smerov. Okrem toho bolo v rámci online hlasovania odmenených šesť detí s najvyšším počtom hlasov.

 

Slovenskí účastníci v konkurencii deviatich krajín strednej a východnej Európy ukázali svoj výtvarný talent. Absolútnym víťazom súťaže sa stal Lukáš Jankovík, žiak Základnej umeleckej školy v Michalovciach, so svojim obrázkom „Oprava satelitu“. Úspech slovenských žiakov podčiarkuje aj to, že do prvej desiatky sa prebojovali ďalšie dva obrázky – Sofie Klimikovej zo Súkromnej základnej umeleckej školy v Humennom na 4. mieste a Richarda Volčka zo Základnej umeleckej školy vo Svidníku na 10. mieste. Slovenskí žiaci bodovali aj v rámci online hlasovania, kde spomedzi 6 odmenených boli aj traja Slováci.

 

Víťazné obrázky si je možné pozrieť tu: astratalent.eu/sk/ceny

 

1. miesto: Lukáš Jankovík (ASTRA Talent 2014)

4. miesto: Sofia Klimiková (ASTRA Talent 2014)

10. miesto: Richard Volčko (ASTRA Talent 2014)

 

Aktuálny ročník výtvarnej súťaže umožnil deťom vo veku od 8 do 15 rokov popustiť uzdu svojej fantázii, deti totiž mohli v súťaži namaľovať čokoľvek, čo sa týka satelitov. Svoje výtvory mohli prihlásiť prostredníctvom webstánky www.astratalent.eu v čase od 1. októbra do 30. novembra 2014.

 

Celkovo bolo v rámci súťaže oslovených 944 základných a umeleckých škôl v  9 krajinách strednej a východnej Európy. Za každý namaľovaný obrázok zapojený do súťaže prispela spoločnosť ASTRA 1 eurom humanitárnej organizácii Chorvátsky Červený kríž. Ten využije darovanú sumu najmä na pomoc a podporu vzdelávania detí na základných školách v oblastiach postihnutých minuloročnými záplavami v Chorvátsku, Srbsku a Bosne a Hercegovine.

 

Výtvarná súťaž ASTRA Talent prebieha už od roku 2011 a jej cieľom je, aby sa deti na základných školách prostredníctvom umenia dozvedeli viac o technologickom pokroku a takisto aj pomoc vybraným neziskovým organizáciám.

 

„Súťaž ASTRA Talent si za dobu svojho trvania získala skvelú reputáciu ako aj popularitu. Každým rokom sa zvyšuje aj počet výtvarných diel, ktoré sú prihlásené do súťaže. Tento rok sme obdržali rekordný počet obrázkov a  je skvelé vidieť, akú vysokú umeleckú kvalitu má veľké množstvo z nich. Navyše prihlásené práce súťažiacich sa postarali o značný príspevok, ktorý venujeme Chorvátskemu Červenému krížu,“ povedala Barbara Uzunowa-Drymer, marketingová riaditeľka SES ASTRA pre región strednej a východnej Európy.

 

„Nesmierne si ceníme pomoc poskytnutú spoločnosťou SES Astra ako aj širokú podporu mladých umelcov, ktorým by sme sa touto cestou chceli veľmi pekne poďakovať, že sa zapojili do súťaže. Ich kreativita nám umožňuje poskytnúť pomoc tým, ktorí ju potrebujú,“ uvádza Chorvátsky Červený kríž.

 

Počas dvoch mesiacov, kedy súťaž prebiehala, navštívil stránku súťaže www.astratalent.eu rekordný počet návštevníkov. 82 825 unikátnych návštevníkov si celkovo prezrelo 3 905 521 stránok.

Prestigio Multiphone 5550 Duo s 5,5-palcovým HD displejom

Prestigio Multiphone 5550 Duo sa veľkou 5,5 palcovou uhlopriečkou displeja sa táto novinka radí do kategórie tzv. tabletofónov, preto zaujme najmä kvalitným IPS displejom s HD rozlíšením a výkonnou 3000 mAh batériou.

https://www.youtube.com/watch?v=9bz6OYg2UNM

Prestigio MultiPhone 5550 DUO s operačným systémom Android 4.4 KitKat je vybavený 5,5 palcovým IPS displejom s rozlíšením 720×1280 pixelov a širokými pozorovacími uhlami. Jeho odolnosť voči poškriabaniu zvyšuje povrchová vrstva Gorilla Glass 3. Nadštandardná veľkosť displeja a vysoká obrazová kvalita z neho robia vhodné riešenie najmä pre ľudí, ktorí svoj smartfón najčastejšie využívajú na surfovanie na internete, čítanie dokumentov či prácu s mailom, pri ktorých je namáhaný najmä zrak. Tieto parametre však rovnako ocenia užívatelia, ktorí sú zvyknutí na telefóne pozerať videá, či hrať hry.

Plynulý chod aplikácií aj počas inenzívneho multitaskingu zabezpečuje výkonný 4-jadrový procesor taktovaný na 1,3 Hz so vstavanou 1GB RAM. Internú 8GB pamäť je možné rozšítriť o 32 GB pomocou microSD karty a ďalších 200 GB priestoru na cloudovom úložisku Prestigio MultiCloud. Vysokým požiadavkám na výkon zodpovedá aj kapacita batérie, ktorá v úprípade MultiPhone 5550 DUO dosahuje až 3000 mAh. Na svoje si prídu aj milovníci fotiek, novinka má vo výbave vylepšený 13 Mpix fotoaparát so senzorom Sony IMX 179 a autozaostrovaním. Rovnako ako väčšina modelov značky Prestigio, aj 5550 má sloty na dve SIM karty, čo umožňuje lepšiu kontrolu nad poplatkami za hovory a mobilné dáta, najmä pri cestách do zahraničia.

Nový Prestigio MultiPhone 5550 DUO zaujme tiež štíhlym dizajnom a kvalitným spracovaním, dostupné si tri farebné verzie zadného krytu – námornícka modrá, metalická sivá a čierna. Predáva sa za cenu 144 eur.

Technické špecifkácie Prestigio MultiPhone 5550 DUO

ROZMERY

Výška:

156 mm

Šírka:

78.1 mm

Hrúbka:

9.2 mm

Hmotnosť:

155 g

DISPLEJ

Uhlopriečka:

5.5″

Rozlíšenie:

720×1280

Tehnológia diespleja:

IPS, Gorilla Glass 3, full lamination

PROCESOR

CPU:

MediaTek MTK6582

Obnovovacia frekvencia:

1.30 GHz

Počet jadier:

4

GPU:

MALI-400MP

PAMäŤ

Interná pamäť:

8 GB

RAM:

1 GB

Operačný systém:

Android 4.4 KitKat

FOTOAPARÁT

Hlavná kamera:

13 Mpix

Predná kamera:

2 Mpix

ĎALŠIE PARAMETRE

Bluetooth:

Bluetooth 4.0

Wi-Fi:

iIEEE 802.11b/g/n

SIM karta:

Dual Sim

Kapacita a typ batérie:

3000 mAh, Lithium Ion

O spoločnosti Prestigio

Spoločnosť Prestigio bola založená v roku 2002 a patrí pod skupinu ASBIS Enterprise Plc – najväčšieho distribútora IT techniky vo východnej Európe. Sídli na Cypre, s pobočkami a dcérskymi spoločnosťami v 29 krajinách. Portfólio zahŕňa šesť produktových radov zo segmentu spotrebnej elektroniky: tablety MultiPad, GPS navigátory, DVR do automobilov, prenosné úložné zariadenia, čítačky elektronických kníh, luxusné príslušenstvo a telefóny Multiphone – inteligentné telefóny so systémom Android.

Značka ponúka exkluzívnu kombináciu vysokej kvality, pokrokových technológií a najmodernejšieho dizajnu. V súčasnosti je dostupná vo viac ako 86 krajinách. V roku 2012 získala vo viacerých krajinách strednej a východnej Európy až 25% trhový podiel v predaji tabletov, koncom roka vstúpila aj na trh inteligentných telefónov. Prestigio si kladie za cieľ vyvíjať funkcie, ktoré môže ponúknuť prostredníctvom svojich výrobkov. Poslaním značky je vytvárať inovatívne, spoľahlivé a cenovo prístupné zariadenia, prinášajúce do života ľudí viac štýlu, zaujímavostí a spomienok.

Distribútorom značky Prestigio na Slovensku je spoločnosť ASBIS SK. www.prestigio.sk

Aj námorníci budú mať vlastný cloud, Maritime ICT Cloud od Ericssonu

Námorný ICT Cloud umožní lodiam pripojiť sa do jednej spoločnej siete.

 

  • Maritime ICT Cloud od Ericssonu je cloudové riešenie, ktoré lodiam umožňuje využívať služby pre optimalizáciu plavby, sledovanie nákladu a dohliadajú na bezpečnosť a pohodlie posádky.
  • Prepojuje lode na mori zo zložkami na pevnine, poskytovateľmi IT podpory, zákazníckymi centrami, flotilou či logistickými partnermi, prístavmi a úradmi

 

Napriek tomu, že lode v roku 2013 podľa odhadov previezli okolo 9,6 miliardy ton nákladu, čo je zhruba 80 % celosvetového objemu obchodu a viac ako 70 % jeho celosvetovej hodnoty, v oblasti využívania informácií a komunikačných technológií námorný transport zaostáva za inými príbuznými odvetviami. Ericsson to hodlá zmeniť riešením Maritime ICT Cloud, ktoré v sebe kombinuje cloudové riešenie so špecializovanými aplikáciami a službami, riadenie konektivity, ako aj konzultingové služby a systémovú integráciu.

 

V súčasnosti lodná doprava spolieha na manuálnu aktualizáciu dopravnej situácie, z prístavov, informácií týkajúcich sa nákladu, počasia a bezpečnostných informácií. Tie sú posielané medzi jednotlivými zložkami, namiesto toho, aby boli dostupné pre všetky zainteresované strany naraz, prostredníctvom siete. Toto je časovo náročný proces a nedostatok prístupu k dátam v reálnom čase výrazne zväčšuje priestor pre chyby.

 

Maritime ICT Cloud od Ericssonu prepojí plavidlá na mori zo zložkami na pevnine, poskytovateľmi IT podpory, zákazníckymi centrami, flotilou a logistickými partnermi, prístavmi a úradmi. Riešenie zároveň umožní riadenie flotíl, monitorovanie stavu a fungovania lodných motorov či spotrebu paliva, softvér dohliadne aj na námorné trasy a navigáciu. Popri tom zabezpečí bezpečnosť a pohodlie posádky. Ericsson poskytne komplexné riešenie od satelitného pripojenia až po aplikačnú podporu, v rámci ponuky je aj možnosť riadiť Maritime ICT Cloud pre zákazníka v rámci manažovaných služieb.

 

Orvar Hurtig, šéf divízie Industry & Society v Ericssone hovorí: „Plavidlá na mori majú systémy, ktoré im umožňujú monitorovať kľúčové funkcie lode, spotrebu paliva, udávať a udržiavať optimálny kurz a zabezpečovať komfort posádky. Nie sú však práve najlepšie integrované do flotilových riadiacich systémov na pevnine. Takisto nedokážu maximalizovať potenciál dát v skutočnom čase. Ericsson, ako motor zosieťovanej spoločnosti a svetový líder v telekomunikáciách, je tým pravým partnerom, ktorý pomôže prepojiť izolované systémy a umožní zdieľať informácie, pričom oneskorenie je zanedbateľné.“

 

Maritime ICT Cloud exceluje v troch hlavných oblastiach – optimalizácia trasy, monitoring nákladu a pohodlie posádky. Z pohľadu financií je palivo najväčším nákladom pre každého majiteľa či prevádzkovateľa lode. Je takisto významným zdrojom emisií, ktoré sú škodlivé pre životné prostredie. Používanie diagnostiky motorov či rýchle informácie o počasí a dopravnej situácii na mori aj v prístavoch, umožňujú kapitánom lodí optimalizovať ich trasy tak, aby mohli šetriť palivo a peniaze, pričom zároveň znižujú environmentálnu záťaž.

 

Ku koncu roka 2014 boli najväčšie lode schopné previezť zhruba 19 tisíc štandardizovaných lodných kontajnerov. Sledovať takýto objem nákladu je nesmierne náročné a bezdrôtové prepojenie kontajnerov, ich monitorovanie a využívanie detailných informácií o ich aktuálnej polohe, je obrovským prínosom. To všetko môže byť dnes dostupné na jednej obrazovke a pripravené na zdieľanie.

 

 

LG ukáže všetky svoje novinky na vlastnom podujatí InnoFest

LG sa v rámci tretieho ročníka Innovation Festival bude držať témy Inovácie pre lepší život. Predstavené novinky budú preto obsahovať výrobky spotrebnej elektroniky a domácich zariadení, ktoré majú znateľne uľahčiť život zákazníkom.

Aby sa LG udržalo na prednej priečke medzi inovátormi v oblasti elektroniky, musíme ponúknuť kvalitné zázemie aj našim regionálnym zástupcom a obchodným partnerom,“ komentuje Katarína Muráni z českej pobočky spoločnosti LG. „LG InnoFest je príležitosťou pre detailné zoznámenie sa s novými produktmi aj technológiami,“ dodáva.

Domáca zábava

Z oblasti čiernej elektroniky bude predstavená nová séria televízorov 4K OLED s uhlopriečkou 55, 65 a 77 palcov. Zakrivená obrazovka s perfektným zobrazením všetkých farieb vrátane čiernej navyše ponúka aj nekonečný kontrast.

K videniu bude aj nový rad televízorov ULTRA HD, ktorý disponuje okrem iného ColorPrime s významnou farebnou hĺbkou a ako živým obrazom.

Audio systém Music Flow, ktorého najnovšie modely boli predstavené na tohtoročnom ročníku veľtrhu CES, ponúkne sound bary a reproduktory s možnosťou Wi-Fi prepojenia.

Predstavený bude aj zakrivený 34″ ultraširoký displej s Quad HD rozlíšením (3440 x 1440).

Foto: LGE

Múdra domácnosť

V rámci domácich spotrebičov budú na InnoFeste k dispozícii ekologické práčky s funkciou TurboWash a technológiou 6 Motion Direct Drive. Vďaka týmto inováciám je pranie rýchlejšie a efektívnejšie.

Revolučnou novinkou v starostlivosti o oblečenie je LG Styler. Jedná sa o produkt pre zaistenie sviežosti u oblečenia, ktorého údržba nie je ľahká. Citlivé saká či nohavice sa tak nemusia krčiť v skrini a ich vyčistenie je možné v pohodlí domova.

Nové chladničky s invertným lineárnym kompresorom sú vysoko spoľahlivé, odolné a zároveň menej hlučné. Chladničky s funkciou Door-in-Door umožňujú rýchly prístup k potravinám, vďaka ktorému sa významne znižujú tepelné straty.

Ďalšou novinkou pre domácnosť sú vysávače radu CordZero, vďaka ktorým bude vysávanie rýchle a takmer bezprácne. Medzi ich nové technológie patrí Smart Inverter Motor a PowerPack .

LG InnoFest, na ktorom budú predstavené novinky z portfólia spoločnosti LG regionálnym partnerom, prebehne 22. a 23. januára v portugalskom Lisabone. V nasledujúcich týždňoch a mesiacoch sa potom uskutočnia doplňujúce akcie v krajinách Stredného Východu, Afriky, Európy, Severnej Ameriky, ďalej v Malajzii a Číne.

10 najdôležitejších spotrebiteľských trendov pre rok 2015

  • Podľa zistení Ericsson ConsumerLab chcú spotrebitelia integrovať technológie a pripojenie na internet do všetkých aspektov svojho života – od zrkadiel v kúpeľni, cez inteligentné chodníky, medicínu až po sledovanie zdravia

  • Ľudia sa stále viac stotožňujú s predstavami, ktoré boli skôr za hranicami predstavivosti – s robotmi v domácnostiach a zdieľaním myšlienok

  • V roku 2015 budú ľudia viac sledovať streamované video z internetu než klasické televízne vysielanie

Michael Björn, šéf výskumu v Ericsson ConsumerLab, hovorí: „Kumulatívny efekt toho, ako sa smartfóny stali súčasťou našich životov a väčšinovej spoločnosti je udivujúci. Spotrebitelia skúšajú nové aplikácie, zachovávajú si tie súčasné a táto kombinácia vylepšuje, obohacuje a v niektorých prípadoch dokonca predlžuje naše životy. To všetko ale prebieha rýchlejším tempom, než kedykoľvek v minulosti. Ľudia si tieto zmeny však príliš nevšímajú a považujú ich za úplne samozrejmú súčasť života. Služby a produkty, ktoré dosiaľ boli za hranicou našej predstavivosti, prijímame veľmi rýchlo a ľahko a veľmi skoro sa stávajú súčasťou mainstreamu. Keď odhadujeme, čo bude v roku 2020, tak dnes vidíme, že za tých zostávajúcich päť rokov sa budúcnosť priblíži rýchlejšie, než sme si mysleli.“

Poznatky v štúdii „10 najdôležitejších spotrebiteľských trendov pre rok 2015 a ďalej“ pochádzajú z globálneho výskumného programu Ericsson ConsumerLab. Výskum kládol zvláštny dôraz na majiteľov smartfónov vo veku medzi 15-69 rokov, v najväčších mestách po celom svete. Reprezentuje viac ako 85 miliónov používateľov internetu.

10 najdôležitejších spotrebiteľských trendov pre rok 2015:

  1. Streamovaná budúcnosť. Vzory využívania médií sa menia po celom svete. Spotrebitelia stále viac preferujú jednoducho využiteľné služby na požiadanie (on-demand služby), ktoré umožnujú prístup k videoobsahu naprieč platformami. Rok 2015 bude prelomový tým, že budeme prvý krát sledovať viac streamované video na internete (na počítačoch, tabletoch a mobiloch), než klasické televízne vysielanie.

  2. Inteligentné domovy. Spotrebitelia majú stále väčší záujem o inteligentné domáce senzory, ktoré dohliadajú na domácnosť. Tento rok sa budú spotrebitelia zaujímať najmä o senzory, ktoré indikujú možné problémy s vodou či elektrinou, ale takisto aj tie, ktoré dohliadajú na pohyb členov rodiny.

  3. Zdieľanie myšlienok. Aj tento rok sa budú objavovať nové spôsoby komunikácie, ponúkajúce nové cesty ako zostať v kontakte s priateľmi a rodinou. Stále viac používateľov smartfónov bude zvažovať zakúpenie nositeľných zariadení na komunikáciu s ostatnými prostredníctvom myšlienky. Zatiaľ však tento trend nebude mainstreamový. K tomu by podľa Ericssonu malo dôjsť v roku 2020.

  4. Inteligentní občania. Myšlienka inteligentných miest je zaujímavá sama o sebe, ale mnoho z tejto inteligencie vlastne pochádza alebo príde ako vedľajší efekt využívania mobilných zariadení obyvateľmi. Internet nás robí viac informovanými a vďaka tomu robíme lepšie rozhodnutia a zdieľame viac informácií. To umožňuje vytvárať lepšie dopravné mapy s aktuálnymi informáciami a vďaka tomu aj lepšie plánovať pohyb po meste. V rýchlo sa rozvíjajúcich mestách to zase dovolí riešiť otázky efektívneho využitia energie a znižovania znečistenia ovzdušia a vody, prípadne umožní pred týmto znečistením varovať.

  5. Zdieľanie a ekonómia života. Vzhľadom na to, ako internet umožňuje efektívne zdieľať informácie s nebývalou ľahkosťou, myšlienka zdieľanej ekonómie má naozaj veľký potenciál. Polovica majiteľov smartfónov je otvorená myšlienke prenajímať svoje voľné izby, zariadenie v domácnosti, či nástroje pre zábavu či oddych. Vnímajú to ako možnosť ušetriť, či zarobiť si nejaké peniaze. Dôvodom je aj jednoduchosť s akou je dnes možné tieto veci zdieľať na internete.

  6. Digitálna peňaženka. 48 % majiteľov smartfónov by najradšej používalo svoj telefón pre platbu za tovar a služby. 80 % z nich verí, že do roku 2020 nahradí peňaženky práve smartfón.

  7. Moje informácie. Hoci spotrebitelia radi zdieľajú informácie a vidia to ako výhodu, nepovažujú za nutné, aby ich informácie boli dostupné a otvorené komukoľvek. 47 % majiteľov smartfónov chce platiť elektronicky, ale bez automatické zdieľania osobných informácií s príjemcom platby. 56 % z nich chce, aby komunikácia bola šifrovaná a zabezpečená proti zneužitiu.

  8. Dlhší život. Používatelia smartfónov a aplikácií v nich vidia potenciál žiť zdravší a kvalitnejší život, v dôsledku toho očakávajú aj dlhší život. Veria, že dlhodobé využívanie športových či zdravotných aplikácií, prípadne tých, ktoré sledujú stravovacie návyky či upozorňujú na chyby a odporúčajú zdravšie správanie, im predĺžia ich životy alebo aspoň pomôžu žiť zdravší život.

  9. Domáci roboti. Spotrebitelia vítajú predstavu domácich robotov, ktorí im pomôžu s každodennými úlohami. 64 % z nich verí, že sa roboti stanú normálnou súčasťou domácností do roku 2020.

  10. Neustále pripojené deti. Deti budú neustále zvyšovať dopyt po viac „hmatateľnom“ internete, v ktorom je ich fyzický svet rovnako prepojený, ako obrazovky ich zariadení. Podľa 46 % majiteľov smartfónov deti už teraz očakávajú, že všetky veci budú pripojené, než vyrastú.

 

 

Odkaz na štúdiu 

http://www.ericsson.com/res/docs/2014/consumerlab/ericsson-consumerlab-10-hot-consumer-trends-2015.pdf

Odkaz na infografiku

http://www.ericsson.com/res/docs/2014/consumerlab/ericsson-consumerlab-10-hot-consumer-trends-2015-infographic.pdf

Odkaz na prezentáciu

http://www.ericsson.com/res/docs/2014/consumerlab/ericsson-consumerlab-10-hot-consumer-trends-2015-presentation.pdf

Kaspersky Lab predpovedá rok 2045

Pred viac ako 30 rokmi sa začala éra masového používania osobných počítačov a odvtedy dokázali transformovať celú našu spoločnosť. Dnes počítače ovplyvňujú takmer každú oblasť nášho osobného a pracovného života. Odborníci bezpečnostnej spoločnosti Kaspersky Lab sa preto rozhodli nadviazať na toto výročie a vytvorili predpoveď, ako by sa mohli informačné technológie vyvíjať a ako zmenia naše životy o ďalších 30 rokov – v novej digitálnej realite roku 2045.

Oblasť IT napreduje obrovskou rýchlosťou a je preto nesmierne náročné dopredu predpovedať, kde presne sa budeme nachádzať o niekoľko desaťročí. Avšak je zrejmé, že každým rokom sa technológie budú neustále rozvíjať a my s nimi budeme musieť udržať krok. Môžeme si byť ale istí, že aj kybernetickí zločinci budú chcieť zneužiť každú technologickú novinku, ktorá sa vo svete objaví,” hovorí Alexander Gostev, hlavný bezpečnostný expert spoločnosti Kaspersky Lab.

Akokoľvek sa náš svet o 30 rokov zmení, už dnes by sme z neho mali robiť lepšie, bezpečnejšie a krajšie miesto pre život. Technológia je len nástroj a je našou zodpovednosťou ako sa ju rozhodneme používať,“ dodáva Gostev.

Roboti budú všade

Je pravdepodobné, že nebude dlho trvať a svetová populácia bude zahŕňať miliardy ľudí a miliardy robotov. Roboti budú robiť takmer všetky ťažké a rutinné práce a ľudia budú pracovať prevažne na zlepšovaní softvéru pre robotov. IT spoločnosti budú pre robotov vyvíjať programy rovnako ako teraz vyvíjajú aplikácie pre počítače alebo mobilné telefóny.

Ľudskí kyborgovia

Do istej miery sa zmaže aj hranica medzi robotmi a ľuďmi. Transplantácie elektronicky riadených umelých orgánov a protéz sa stanú bežným chirurgickým zákrokom. Po našom tele budú putovať nanoroboty, ktoré budú dodávať lieky priamo do chorých buniek alebo napríklad vykonajú v tele mikrochirurgický zákrok. Špeciálne senzory budú sledovať zdravotný stav človeka a prenášať tieto údaje do cloudového úložiska, kde k nim bude môcť pristupovať lekár. To všetko by malo viesť k výraznému zvýšeniu priemernej dĺžky života.

Inteligentné domy

O 30 rokov budú ľudia žiť v inteligentných domoch, v ktorých bude všetko plne automatizované. Chod domácnosti bude riadiť softvér, ktorý sa postará o všetok komfort bývania, vrátene správy energií, vody, doplňovania zásob potravín a spotrebného tovaru. Jedinou vecou, o ktorú sa bude musieť postarať obyvateľ domu, je dostatok finančných prostriedkov na svojom bankovom účte pre platbu účtov.

Hyper inteligencia

Naše vlastné digitálne Ja bude plne integrované v rámci jednej celosvetovej infraštruktúry, ktorá bude schopná samoregulácie, a ktorá sa bude podieľať na riadení života na našej planéte. Systém bude pracovať na podobnom princípe ako dnešný TOR; teda najaktívnejší a najefektívnejší používateľ získa právo moderátora. Systém bude zodpovedať za prerozdeľovanie prostriedkov medzi ľuďmi, prevenciu ozbrojených konfliktov a iných humanitárnych situácií.

Lacná a rýchla 3D tlač

Nie len domáce práce sú odsúdené do učebníc dejepisu. V budúcnosti už nebude potrebné niektoré veci vôbec priemyselne vyrábať. Domáce 3D tlačiarne nám namiesto toho umožnia navrhnúť a vytvoriť všetko, čo budeme potrebovať, od domácich potrieb, ako sú kuchyne, cez oblečenie, až po tehly pre stavbu nového domu.

Žiadne počítače

Osobné počítače naštartovali svet IT, ale tak ako ich poznáme dnes, ich v roku 2045 pravdepodobne uvidíme už iba v múzeu. Presnejšie, nebudeme už potrebovať jediný nástroj pre prácu s dátami – čo je prakticky všetko, na čo dnes počítače slúžia. Naopak, budeme používať množstvo rôznych prepojených zariadení a vynálezov, podobne ako dnes používame smartfóny a tablety, ktoré prevezmú funkcie dnešných osobných počítačov.

Technofóbovia

Nie každý bude nadšený z nového automatizovaného robotického sveta. Pravdepodobne sa vytvoria hnutia, ktoré sa budú brániť rozvoju robotiky, inteligentných domov a automatizovaného životného štýlu. Odporcovia nového vývoja v oblasti IT sa budú vyhýbať použitiu inteligentných systémov, zariadení a robotov, a nebudú mať žiadnu digitálnu identitu.

 

Štatistiky bezpečnostných hrozieb za rok 2014

Citrix predstavil nový partnerský program pre b2b

Nový partnerský program predstavuje kľúčový pilier plánu, ktorý má prinášať partnerom nové príležitosti a možnosti profitu. Pritom zdôrazňuje záväzok k ďalšiemu rastu distribučnej siete.

 

Citrix spustil nový partnerský program, ktorý je navrhnutý tak, aby pomohol partnerom plne využívať rozrastajúce sa portfólio riešení. Môžu tak držať krok s rýchlym tempom technologických zmien a zvýšiť tak svoju konkurencieschopnosť na trhu. S inovatívnym novým programom Citrix Solution Advisor (CSA) budú partneri môcť zrýchliť rast svojich príjmov investíciami do technologickej špecializácie. Vďaka tomu môžu ponúknuť odlišné kapacity oproti konkurencii. Ich zákazníci vďaka tomu z Citrix riešení získajú najvyššiu možnú hodnotu. Nový program ponúkne takmer 9,000 poradcov pre riešenia Citrix (Citrix Solutions Advisors) po celej planéte, zjednodušenú certifikáciu, pozmenené hodnotenie podľa príjmu a nové prírastkové odmeny a bonusy.

 

Základným kameňom programu je Citrix Specializations, teda špecializácia s ohľadom na odvetvie. Citrix Specializations poskytne kvalifikáciu, silnú značku, odporúčania a odmení partnerov za preukázané technické zručnosti a kompetencie, obchodné procesy a dodávanie služieb zákazníkom. Citrix Specializations sa skladá z častí, ktoré partnerom ponúkajú príležitosť vybrať si technickú kategóriu, ktorá najlepšie odráža ich súčasný obchodný model a pridáva ďalšie kompetencie, podľa toho, ako sa ich biznis vyvíja. Každá oblasť umožní partnerom získať technickú expertízu a osvedčené postupy pre úspešné implementáciu s riešeniami Citrix v oblasti virtualizácie, správy mobility a networkingu.

 

Nový CSA program je ústredným pilierom nového partnerského plánu Citrix Partner Growth Plan, ktorý si kladie za cieľ napomáhať dosiahnutiu výrazného medziročného nárastu príjmov. Program zahŕňa tri dodatočné piliere, vrátane partnerskej spolupráce, dôsledného zapojenia partnerov naprieč zákazníckym cyklom a masívneho generovania dopytu, ktorý využíva sieťové marketingové kampane.

 

Citrix sa usporiadaním partnerov a zabezpečením zdrojov obchodnej podpory zameria na podporu spolupráce a zapojenie tímov špecializovaných na konkrétne oblasti priemyslu. Partneri sa tak môžu viac zamerať na príležitosti v špecifických zákazníckych segmentoch a využívať jednoduchšie a zrýchlené schvaľovanie stimulov.

 

Spoločnosť Citrix považuje za kľúč ku kontinuálnej a udržateľnej partnerskej produktivite správne zapojenie partnerov a preto predostrie nové nástroje, zdroje a programy. Tieto dodatočné investície sú zamerané na maximalizáciu efektivity partnerov v každej fáze životného cyklu obchodu a služieb – od vývoja technických zručností, cez predaj až po úspešnú implementáciu riešení.

 

V Citrixe veria, že program CSA zohrá kľúčovú rolu v oblasti generovania dopytu a získavania nových zákazníkov. Tento program je podľa spoločnosti zároveň dôležitý pri ďalšom rozširovaní a prehlbovaní prínosu integrovaných riešení naprieč aplikáciami, desktopmi, dátami a spolupráce v rámci partnerskej komunity. Aby partneri mohli rozšíriť svoje marketingové možnosti a byť v tejto oblasti efektívnejší, Citrix im pomôže identifikovať príležitosti na rast v cieľových trhoch a umožňuje im lepšie plánovať a realizovať marketingové kampane, dostupné prostredníctvom najlepších marketingových platforiem.

 

Program Partner Growth Plan bol spustený 13. januára, pričom CSA Program and Specializations je dostupný okamžite. Zvyšné tri piliere budú zavedené v priebehu nasledujúcich 12 mesiacov.

 

 

Citácie

Citrix pokračuje v inováciách, zlepšovaní a adaptovaní svojich partnerských programov. Vidíme, že partnerské programy sú motorom našej spoločnosti a sú nevyhnutné pre celkový úspech, ako aj úspech našich spoločných zákazníkov. Prostredníctvom nášho nového CSA programu so špecializáciami, pomáhame partnerom odlišovať sa od konkurencie a prinášať jedinečnú skúsenosť svojim zákazníkom. Náš nový partnerský program je obohatený o možnosť špecializácie, čo umožní našim partnerom lepšie kapitalizovať trhové príležitosti.

– Carlos Sartorius

Senior viceprezident divízie Worldwide Sales and Services

Citrix

 

Vždy sme sa sústredili na to, aby sme z Citrixu urobili najvýnosnejší biznis pre našich partnerov a priniesli najlepšiu možnú skúsenosť našim spoločným zákazníkom. Nový partnerský program zo špecializáciami pomôže našim solution advisorom prinášať vyššiu spokojnosť, dôveru a lojalitu medzi zákazníkov a zároveň aj výrazný medziročný rast v položke príjmov. Aj naďalej budeme inovovať náš partnerský program, nástroje a zdroje, chceme totiž, aby sa naši partneri mohli odlíšiť od konkurencie a získať komparatívne výhody na trhu.

– Tom Flink

Viceprezident divízie Channels & Market Development Sales

Citrix

Tretina ľudí požičiava mobil bez ohľadu na bezpečnosť, tvrdí Kaspersky

Každý tretí používateľ v Európe (33%) požičiava svoj smartfón rodine, kolegom, či priateľom bez akejkoľvek ochrany svojich dát, vyplýva to z prieskumu spoločnosti Kaspersky Lab. Používatelia nepociťujú žiadne riziko pri zdieľaní svojho zariadenia s ostatnými napriek tomu, že tak zvyšujú šancu straty alebo krádeže svojich dát, vrátane osobných informácií. Pritom platí, že čím viac ľudí sa k zariadeniu dostane, tým je väčšia šanca, že niekto z nich nechtiac naletí na jeden z množstva trikov internetových zločincov.

V dnešnej dobe je stále úplne bežné, že počítač, tablet alebo smartfón využíva viac osôb súčasne. Tretina ľudí svoje zariadenie požičiava iným dospelým osobám v rodine (29%), svojim deťom (4%) a jeden používateľ zo sto dokonca necháva svoj inteligentný telefón používať kolegov v práci. Treba podotknúť, že sa jedná o zariadenia, ktoré obsahujú cenné, či citlivé informácie a keďže sa používajú často aj pre prístup na internet, môžu obsahovať aj uložené heslá pre prístup na email alebo iný online účet.

Nechávať zdieľané zariadenie bez ochrany je veľmi riskantné. Nikdy si nemôže byť istý, čo so zariadením robia ostatní používatelia a či sú dostatočne informovaní o možných hrozbách. Neskúsený používateľ môže kliknúť na podvodný email, či stiahnuť a spustiť škodlivý softvér. Prieskum tiež odhalil, že celá tretina používateľov, ktorí požičiavajú svoj počítač, tablet či smartfón, si zariadenie nijako nezabezpečuje, pretože „nevidí“ nijaké riziko. Iba 38% používateľov si aspoň zálohuje dôležité dáta pred tým, ako dá zariadenie do ruky niekomu inému. Takisto tretina (33 %) európskych používateľov si chráni dáta heslom a viac ako pätina (22%) uviedla, že na zdieľanom zariadení nemá uložené žiadne dôležité informácie.

Požičiavať svoj počítač, alebo smartfón zvyšuje riziko straty alebo odcudzenia online účtov a infikovania zariadenia škodlivým softvérom. Preto sú nesmierne dôležité preventívne opatrenia: vytvárajte si zálohu dôležitých dokumentov; vymažte dáta, ktoré by sa mohli dostať do nepovolaných rúk; vypnite automatické doplňovanie hesiel a formulárov; vytvorte viacero používateľských účtov a kontrolujte ich prístupové práva. A to najdôležitejšie, proti kybernetickým hrozbám používajte kvalitný bezpečnostný softvér,“ hovorí Elena Charčenko, riaditeľka pre spotrebiteľské produkty Kaspersky Lab.

Kaspersky Lab ponúka bezpečnostné riešenie špecializované pre rôzne typy zariadení – Kaspersky Internet Security — multi-device 2015, ktoré dokáže ochrániť aj menej skúsených používateľov pred stiahnutím škodlivého softvéru a ďalšími online hrozbami. Tento produkt podporuje rôzne platformy a chráni tak počítače s operačným systémom Microsoft Windows alebo Mac OS X, a rovnako aj mobilné zariadenia s Androidom, Apple iOS a Windows Phone.

Haptický plynový pedál v hybridnom Mercedese triedy C

Od marca 2015 sa začne dodávať nový model C 350 PLUG-IN HYBRID. Je to vôbec prvý hybrid značky Mercedes-Benz s efektívnym štvorvalcovým zážihovým motorom. Zároveň prvý hybridný model novej Triedy C s označením PLUG-IN, teda nabíjateľný aj z bežnej domácej elektrickej zásuvky. Obe vyhotovenia nového modelu – sedan i kombi – využívajú štvorvalcový zážihový motor 1,991 litra s turbodúchadlom (155 kW/211 k; 350 Nm) v kombinácii s výkonným elektromotorom (60 kW; 340 Nm). Elektromotor je integrovaný v hlavici sedemstupňovej automatickej prevodovky 7G-TRONIC PLUS. Systémovo oba motory ponúkajú 205 kW/279 k; 600 Nm.


Kombinácia spaľovacieho motora a elektrického pohonu poskytuje modelu C 350 PLUG-IN HYBRID na jednej strane predpoklady pre nízku spotrebu. Certifikovaných: len 2,1 litra paliva na 100 km. Na strane druhej to vytvára podmienky pre vysoký výkon a dynamickú jazdu. Sedan (kombi) tak akceleruje z 0 na 100 km/h za 5,9 (6,2) sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 250 (246) km/h. Uvedené výhody najmodernejšieho hybridu vytvára najmä elektrický pohon, spôsobilý nahradiť alebo podporiť spaľovací motor tam, kde sú vlastnosti spaľovacieho motora nevýhodné. Tiež tým, že umožňuje premieňať brzdnú energiu na elektrickú a ukladať ju. Súhra hybridného mechanizmu sa dá vo vozidle nastaviť (respektíve samostatne riadiť) prostredníctvom štyroch druhov prevádzky a piatich jazdných programov.

 


Model C 350 PLUG-IN HYBRID je spôsobilý do vzdialenosti 31 km i čisto elektrickej prevádzky. Ponúka okrem iného aj efektívne predvídavé jazdenie s využitím navigácie. Novinka prvý krát dostala tiež takzvaný haptický plynový pedál. Ten signalizuje (zvýšeným odporom) hranicu, pri zatlačení ktorej sa už zapne spaľovací motor. Respektíve upozorňuje (dvojitým impulzom), kedy je pre efektívnu (len elektrickú) jazdu vhodné uvoľnením pedálu spaľovací motor vypnúť.


Zásobníkom elektrickej energie pre nový hybrid Triedy C je vysokonapäťový vodou chladený lítiovo-iónový akumulátor (hmotnosť 100 kg) s celkovou kapacitou 6,2 kW. Čas úplného nabitia zo zostávajúcej 10-percentnej kapacity je (v závislosti od zdroja elektriny) do 3,5 hodiny. Akumulátor sa nachádza nad zadnou nápravou. Vozidlo má vďaka tomu batožinový priestor 335 litrov (kombi 350 litrov), respektíve 1 370 litrov po sklopení operadiel zadných sedadiel.


Popri bežne rozsiahlej základnej výbave Triedy C dostal model C 350 PLUG-IN HYBRID navyše sériovo aj vzduchové pruženie AIRMATIC a systém predklimatizácie. Systém umožňuje vytvoriť ešte pred jazdou (predvoľbou vo vozidle aj diaľkovo, či cez internet) systémami ohrevu, či chladenia v závislosti od vonkajšej teploty jedinečný teplotný komfort pre jazdu.


„PLUG-IN HYBRID je investícia do budúcnosti značky Mercedes-Benz a myslíme si, že sa stane úspešnou technológiou pre najvyššiu efektívnosť v spojení so silnou dynamikou.“ Predpovedá profesor Thomas Weber, člen predstavenstva spoločnosti Daimler. Zároveň avizuje, že do roku 2017 prinesie značka s hviezdou desať nových modelov PLUG-IN HYBRID.

Panasonic Lumix GF7: Špičkový fotoaparát pre milovníkov kvality a štýlu

Ľahký a štýlový kompaktný prístroj s výmennými objektívmi umožňuje naplno rozvinúť fotografickú kreativitu a pritom pôsobí ako elegantný módny doplnok.

Spoločnosť Panasonic dnes predstavila Lumix GF7, kompaktný a ľahký fotoaparát s výmennými objektívmi a špičkovou obrazovou kvalitou. Medzi jeho hlavné prednosti patrí jednoduché ovládanie a bohatá funkčná výbava, v ktorej nechýba napríklad nový špeciálny režim pre fotografovanie populárnych selfies. Užívatelia tak môžu dať voľný priechod svojim kreatívnym nápadom a predstavám.

Aj v kategórii kompaktov s výmennými objektívmi možno spojiť špičkové technické parametre s elegantným a štýlovým dizajnom v niekoľkých farebných prevedeniach. V každom detaile, od umiestnenia tlačidiel a voličov až po kožou potiahnutý úchop pre pravú ruku, je vidieť kvalitné ergonomické spracovanie, takže sa s prístrojom fotografuje príjemne a pohodlne. Vďaka vynikajúcej kvalite snímok, bohatej funkčnej výbave a štýlovému kompaktnému dizajnu slúži Lumix GF7 ako výborný fotografický spoločník pre každodenné použitie.

Každodenný spoločník pre fotografovanie aj natáčanie videozáznamov

Lumix GF7 je vybavený snímačom Digital Live MOS s rozlíšením 16 megapixelov. Snímač je fyzicky výrazne väčší ako snímače bežných vreckových kompaktných fotoaparátov, takže sa užívatelia môžu tešiť na podstatne kvalitnejšie snímky. V kombinácii s moderným obrazovým procesorom Venus Engine snímač veľmi účinne znižuje hladinu šumu, čo má za následok čistý obraz plný detailov dokonca aj v slabom svetle, prípadne aj po zotmení.

Vysoká obrazová kvalita sa však netýka len fotografií. Majitelia modelu Lumix GF7 môžu dianie okolo seba nakrúcať na videozáznam v rozlíšení Full-HD, teda 1920 x 1080 bodov, vo formátoch AVCHD Progressive alebo MP4 (MPEG-4 / H.264). Pri natáčaní možno ostriť len dotykom displeja a vďaka funkcii kontinuálneho automatického ostrenia dokáže fotoaparát zaostrovať aj na objekty v pohybe.

Bohatá funkčná výbava praje kreatívnym fotografom

Lumix GF7 umožňuje užívateľom fotografovať a natáčať svet okolo seba a využívať pritom najrôznejšie kreatívne predstavy a nápady. Dotykový displej s uhlopriečkou 7,6 cm a rozlíšením 1 040 000 bodov je možné vyklápať a otáčať o 180 stupňov, obraz je na ňom dobre viditeľný v najrôznejších svetelných podmienkach. Po plnom vyklopení displeja sa fotoaparát automaticky prepne do režimu pre fotografovanie autoportrétov, čo iste poteší milovníkov populárnych selfies. Okrem toho fotoaparát ponúka celý rad funkcií, ako vylepšiť podobu ľudí v zábere. Napríklad funkcia Soft Skin vyhladzuje pleť a vďaka nástroju Defocusing možno efektne softvérovo rozostriť okolie tváre.

Ďalšie funkcie umožňujú používateľom ľahko a rýchlo upraviť podobu fotografií podľa vlastnej chuti. V režime Creative Control je k dispozícii 22 kreatívnych filtrov, od retro podoby cez dynamické monochromatické prevedenie až napríklad po efekt lacných fotoaparátov na hranie. Zároveň je možné zakaždým zaobstarať druhú verziu rovnakého záberu bez filtra pre prípad, že by ste s efektom neboli spokojní.

Funkcia Creative Panorama umožňuje jednoduchú tvorbu horizontálne či vertikálne orientovaných panoramatických záberov. Režim inteligentnej automatiky iA +, dostupný pri fotografovaní aj natáčaní videozáznamov, ponúka celý rad účinných automatických nástrojov ako napríklad inteligentný výber motívového programu, automatické nastavenie citlivosti či automatické rozpoznávanie jedla v zábere.

Kreatívne nápady možno samozrejme uplatniť aj pri natáčaní videozáznamov, stačí k tomu stlačenie jediného tlačidla. Režim časozberného snímania (Time Lapse) umožňuje dlhodobo sledovať vybranú scénu v určitých intervaloch, k dispozícii je aj funkcia Stop Motion Animation čiže známa filmárska technika, v ktorej sa statické objekty javia ako pohyblivé. Aj v pohodlí domova si tak môžete vytvárať animované alebo bábkové filmy.

Rýchlosť a presnosť

Čo sa automatického ostrenia týka, ponúka Lumix GF7 hneď niekoľko možností pre každú fotografickú situáciu, vrátane okamihov, kedy na prípravu záberu máte len minimum času. Fotoaparát pri ostrení využíva metódu porovnávania kontrastu, ktorá funguje s veľkou presnosťou predovšetkým v kombinácii s dostatočne svetelným objektívom. Lumix GF7 sa tak v tomto smere vyrovná aj drahším digitálnym zrkadlovkám.

V slabšom svetle (dokonca aj za svitu hviezd) možno prácu ostriaceho mechanizmu vylepšiť pomocou režimu Low Light AF, v ktorom je ostrenie spoľahlivé aj bez asistenčného prisvietenia. K dispozícii je ďalej obľúbený systém rozpoznávania tváre, ale aj nová funkcia automatického rozpoznávania očí, pri ktorom fotoaparát zaostrí na oči fotografovaného človeka.

Dynamický rozsah potom možno posilniť pomocou funkcie Intelligent D-range Control, vďaka ktorej je možné aj v kontrastných scénach zachovať detaily v jasoch aj v tieňoch bez prepalov a bez utopenej kresby.

Konektivita a zdieľanie fotografií

Panasonic Lumix GF7 je vybavený Wi-Fi, vďaka ktorému je možné fotografie ihneď zdieľať na sociálnych sieťach alebo iných webových stránkach. Zároveň Wi-Fi rozširuje kreatívne možnosti pri samotnom fotografovaní.

Wi-Fi umožňuje bezdrôtovo pripojiť fotoaparát k smartfónu alebo tabletu. Mobilné zariadenie je potom možné využiť ako displej pre náhľad scény, ale aj ako diaľkový ovládač pre spúšť, zoomovanie, ostrenie, nastavenie clony atď.

Medzi ďalšie novinky patrí aj funkcia Jump Snap, určená pre fotografie ľudí či skupín v skoku. Telefón, ktorý máte pri skákaní vo vrecku, rozpozná najvyšší bod skoku a v rovnakom okamihu na diaľku bezdrôtovo stlačí spúšť fotoaparátu.

Lumix GF7 – technické údaje:

  • Snímač Digital Live MOS Sensor, rozlíšenie 16 megapixelov, obrazový procesor Venus Engine

  • Videozáznam v rozlíšení 1920 x 1080 (Full HD) vo formáte AVCHD Progressive alebo MP4 (MPEG-4 / H.264)

  • Dotykový displej 7,6 cm, rozlíšenie 1 040 000 bodov, výklopný o 180 stupňov

  • Bohatá ponuka kreatívnych automatických režimov, napr. Selfie, Jump Snap, Creative Control, Time Lapse či Stop Motion Animation

  • Rýchle automatické ostrenie metódou porovnávania kontrastu, režim do slabého svetla, rozpoznávanie tváre / očí a pod.

  • Wi-Fi

Lumix GF7 bude k dispozícii od konca marca, v niekoľkých farebných prevedeniach – v striebornej, čiernej a bielej verzii.