Archív kategorií: Kreativita

Grafika, dizajn, korporátna identita, kreatíva, reklama, marketing a všetko, čo súvisí s kreatívnou prácou.

Essen International: Gant bolo potrebné modernizovať, jeho zákazníci starli

O rebranding odevnej značky GANT sa postarala švédska spoločnosť Essen International. Firma s centrálou v Štokholme prezradila viac o tom, prečo pre klienta pripravila tak radikálny rebranding, aký mal klient problém a s akými ambíciami uvádza medzinárodnú kampaň „They changed the world. Not the shirt“.

Problém

Odevná značka Gant existuje od roku 1949, kedy bola založená v Spojených štátoch. Dnes značka patrí pod švajčiarsku retailovú skupinu Maus Fréres. Gant je typický precíznym šitím, vysokou kvalitou materiálov a skôr konzervatívnym dizajnom produktov, pričom jeho základy nachádzame v 50. a 60. rokoch 20. storočia. Bolo to obdobie významných inovácií nielen v móde, ale aj v celom modernom svete a druhá polovica 20. storočia pre Gant znamenala obdobie úspechov.

Vstup značky do 21. storočia síce nebol najhorší, avšak potýkala sa s veľkým problémom. Konzervatívna značka iba ťažšie oslovovala nové generácie zákazníkov a jej existujúca zákaznícka základňa starla. Aj napriek jej lojálnosti sa Gant začínal stávať módnou značkou typickou pre staršie ročníky, čo nevyhovovalo záujmu spoločnosti o oslovovanie mladých ľudí.

Gant disponuje veľmi pozitívnym imidžom, ľudia vo všeobecnosti vnímajú značku dobre. Práve v tomto videla agentúra Essen International veľký potenciál pre výraznejšiu modernizáciu, ktorá by mohla byť pozitívne prijatá aj staršími zákazníkmi.

 

Ambície

Essen International uvádza, že chcela značke Gant dopriať to „halo“, ktoré mala koncom minulého storočia. Koncept spočíval v pripomínaní si historickej hodnoty značky, ktorej v posledných rokoch nebola venovaná dostatočná pozornosť.

Cieľom bolo komunikovať Gant ako prémiovú lifestyleovú značku oblečenia a jeden hero produkt, ktorý by sa mal stať pre značku typický. Nebolo ťažké za tento hero produkt vybrať práve košeľu.

Rozhodlo sa, že namiesto komplikovaných vizuálov bude dominovať jednoduchosť. Dôraz sa bude klásť na charakter značky, na jej históriu a na jednoznačné slogany. Zmena vo vizuálnej propagácii značky je pritom nepopierateľná.

 

Proces

Essen International spoločne s Gantom vypracoval komplexnú štúdiu o tom, ako je značka vnímaná vo svete, aké sú jej silné stránky, slabosti a príležitosti. Boli vedené rozhovory so stalkholdermi z celého sveta a s potencionálnymi zákazníkmi z Berlína, Londýna, Madridu, Šanghaja, Štokholmu a Washingtonu.

Na tomto základe sa Essen International rozhodol pre košeľu ako pre hero produkt značky Gant. Aj naďalej sa tým oslovuje staršia časť zákazníckeho spektra, ale vďaka jednoduchým vizuálom kampaní aj mladšie ročníky. Gant tak vstupuje do moderného sveta, ale zachováva si svoj vlastný charakter.

Agentúra pripravila pre klienta rozsiahly balíček obsahujúci nové dizajnové guidelines, ale aj vlastné fonty a nové jednoduché logo – písmeno G v štvorci pootočenom o 45 stupňov. Nový font, ktorý by sa mal pre Gant stať typickým, je Gant Modern.

 

Výsledok

Podľa slov agentúry Essen International sa vlastníkom Gantu nový vizuál veľmi páčil, prijal ho a rozhodol nasadiť už tento rok. Výsledkom je medzinárodná kampaň „They changed the world. Not the shirt“, ktorá má verejnosť zoznámiť nielen s novým imidžom značky, ale aj poukázať na jej historickú hodnotu.

 

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

 

Korporátny dizajn pre FoxTop od Lukáša Vanča z Bratislavy

FoxTop je spoločnosť, ktorá prevádzkuje internetový obchod. Oficiálna webstránka tejto spoločnosti možno nepatrí medzi najkvalitnejšie a poskytuje iba základnú informáciu o firme, na korporátnom dizajne tejto firmy si ale dal Lukáš Vančo záležať. Vytvoril logo, stanovil základné farby, preferovaný font, spracoval vizitky a hlavičky dokumentov.

 

Portfólio slovenského grafika a dizajnéra Lukáša Vanča nájdete aj na Behance.net.

 

Ľudia z rôznych profesií a ich reakcie na žiadosť o bezplatnú ukážku práce

#saynotospec. Pracovať ako freelancer je občas náročné, pretože aby ste mali nových a nových klientov, musíte robiť veľa práce zadarmo. Či už v záujme budovania portfólia alebo preto, aby ste sa potencionálnemu klientovi zavďačili. Je to ale normálne? Predstavte si, že by ste prišli do reštaurácie a povedali jej majiteľovi, že vám má spraviť jedno jedlo zdarma a vy sa potom rozhodnete, či do nej budete chodiť pravidelne. Áno, nezmysel. A ľudia v nasledovnom videu vám to predvedú v praxi.

 

Pre bezplatné ukážky práce existuje anglický termín „specs work“. Je to skratka zo slova speculative, teda niečo otázne, špekulatívne, neisté… Ak sa pohybujete v oblasti dizajnu, grafiky alebo programovania, viete, že tento typ práce nie je vôbec výnimočný. Zvyčajne klient vyhlási niečo ako súťaž alebo si vyberie niekoľko možných dodávateľov, aby mu pripravili produkt, ktorý ho presvedčí. Ak si vyberie napríklad desať dodávateľov, až deväť z nich bude pracovať zadarmo. Celkom zadarmo.

Je to taký uzavretý kruh, v ktorom sa pohybujú freelaceri a ich klienti. Klient má možnosť si vybrať a bežný freelancer potrebuje peniaze na svoju osobnú existenciu. Je preto ochotný spraviť aj nejakú tú prácu zadarmo s dôverou, že si ho snáď klient vyberie ako dodávateľa. Ak sa to freelancerovi nepáči, klient má k dispozícii ďalšie desiatky iných ľudí, ktorí mu službu dodajú. Aj za tú cenu, že finálny produkt nemusí byť celkom dobrý.

Ideálne je, keď sa vzťah medzi klientom a freelacerom buduje dlhodobo. Vtedy je možné vytvoriť také produkty, ktoré celkom vyhovujú klientovi a freelancer je za svoje služby správne ohodnotený. Spoločne sa podieľajú na úspechoch klienta, v ktorých sú napríklad grafické práce nezastupiteľné.

 

#saynotospec

 

 

3Digital inšpirácie #45

Vizuálne inšpirácie pre 45. týždeň 2015. Produktový dizajn, grafika, reklama, kaligrafia, fotografia, webstránka, aplikácia. Toto a vôbec všetko ostatné na svete sa dá spraviť tak, že pohľad na „to“ na nás zapôsobí. Oceňujeme všetko, čo je vizuálne pútavé a delíme sa o to s vami prostredníctvom seriálu 3Digital inšpirácie.

 

Dizajnové a grafické inšpirácie zostavuje Oliur Rahman z theultralinx.com

 

 

Pozoruhodné fotografie zo Sony Xperia Z3 od Baptistu Chabota

Moderné smartfóny sú vybavené skutočne kvalitnými snímačmi a dobrou optikou. Kto stále pochybuje, má celé hromady príležitostí na to, aby sa pochybností zbavil. Skvelým príkladom toho, že aj mobilom môžete spraviť pôsobivé, pozoruhodné a atmosférou nabité fotografie, je Baptista Chabot. Prezentuje sa vlastným Instagram profilom, kde zverejňuje fotky zo Sony Xperia Z3 zachytené a upravené cez mobilnú aplikáciu VSCO.

Pozrite si aj ostatnú tvorbu parížana Baptistu Chabota na Instagrame a VSCO Grid.

Ak sú fotografie na monitore priveľké, zmenšite si stránku stlačením tlačidiel Ctrl a +.

 

Marek Mundok a jeho úžasné pastelové portfólio

Marek Mundok je slovenský grafik a ilustrátor a jeho portfólio je tvorené množstvom pôsobivých väčších i menších realizácií. Prezentuje sa predovšetkým ikonami a logami a okrem slovenských klientov pracuje/pracoval aj pre niekoľkých zo Spojeného kráľovstva a USA.

 

„Moje meno je Marek Mundok a som grafický dizajnér a ilustrátor. Narodil som sa v roku 1986 v Bratislave, kde žijem a pracujem. V roku 2010 som sa stal držiteľom certifikátu od International Education Society pre grafický dizajn a počítačové siete, mám tiež znalosť práce s HTML a CSS.“

– Marek Mundok

 

Klienti:

Universal Music Group (US),
The Salvation Army (US),
Louder Than Life (US),
Rock Allegiance (US),
Parkway Drive (AUS),
Polar Bear Club (US),
Cock Sparrer (UK),
Trust No One Clothing (UK),
Sacred Stitches (UK),
EGO (SK),
Dear Friends (SK),
Inekafe (SK),
Mighty Sounds (CZ).

 

 

Branding pre MOE od slovenského štúdia Dve Lamy

MOE je slovenská odevná značka, ktorá vyrába a predáva užší sortiment oblečenia pre deti – capačky a podkolienky. Práve podkolienky sa stali ústredným motívom práce Dvoch Lám, ktoré pre klienta pripravili pôsobivý vizuál. Branding značky MOE sa vydaril na výbornú a nižšie si môžete pozrieť výsledok.

 

Portfólio štúdia Dve Lamy je skutočne pekné a zaslúži si pozornosť. V skutočnosti je tvorené mladým párom, ktorý sa predstavuje ako Martin a Natália a okrem MOE pracovali/pracujú aj pre klientov TMT Green Zone, Centrum dobrovoľníctva a The Mall Trnava.

Dve Lamy sa venujú aj grafike a fotografii. Všetky fotografie nájdete na Behance profile Dve Lamy a na ich webstránke www.dvelamy.sk.

 

 

Problém s pamäťou lacných tabletov, o ktorom sa nehovorí

Lacné tablety sa tešia veľkej obľube vďaka tomu, že napriek veľmi nízkej cene majú pomerne dobrú technickú výbavu. Aj za 70 eur môžete dostať 8-palcový tablet so 4-jadrovým procesorom, moderným Androidom a dostatočne veľkou pamäťou – lenže práve táto pamäť je problémom, o ktorom sa veľmi nehovorí a nepíše. Je totiž iba relatívna.

Parametre moderných mobilných zariadení sú zvyčajne štandardizované, predajcovia uvádzajú niekoľko hlavných vlastností a k nim pridávajú zopár riadkov z oficiálnych textov od výrobcov. Tieto parametre rozlišujú tri typy pamäte: RAM, ROM a externú pamäť na microSD karte. V skutočnosti ale nachádzame v lacnejších tabletoch ešte jednu NAND pamäť, ktorá významným spôsobom ovplyvňuje správanie tabletu a jeho obmedzuje jeho používanie.

Príkladom je 8-palcový UMAX VisionBook 8Q, o ktorom som písal recenziu pred niekoľkými dňami. Tablet ako taký je veľmi dobrý – za svoju cenu totiž ponúka veľmi pekný displej a Android na ňom pracuje veľmi rýchlo a spoľahlivo. Problém je však so spomínanou pamäťou.

 

Vnútorná pamäť je rozdelená v záujme šetrenia nákladov

Operačná pamäť RAM má veľkosť 1 gigabajt (GB), vďaka čomu môžu súčasne bežať viaceré aplikácie bez toho, aby výrazne spomaľovali tablet. Okrem iného táto pamäť zabezpečuje aj prehrávanie HD videa alebo inštalovanie väčších aplikácií, ktoré počas inštalácie ukladajú dočasné súbory práve do pamäte RAM.

Zvyšná pamäť má byť veľká 8 GB, pričom asi 4,7 GB je reálne k dispozícii používateľovi. V skutočnosti je však interná pamäť tabletu iba 1 GB a zvyšok je lacnejšia NAND pamäť, na ktorú sa nedajú ukladať aplikácie. Reálne tak máte k dispozícii na aplikácie iba jeden gigabajt priestoru, do ktorého sa musí zmestiť všetko – od e-mailov po hry.

To je dôvod, prečo v mnohých cenovo veľmi výhodných tabletoch nenájdete prakticky žiadne predinštalované aplikácie – dokonca ani Gmail alebo YouTube. Keď si ich nainštalujete, postupne zaberáte desiatky megabajtov pamäte, ktorá sa veľmi ľahko celkom zaplní.

Interný ukladací priestor je rozdelený, väčšia časť je použitá s lacnejšou technológiou.

 

 

Riešenie existuje, ale nefunguje vždy

Riešenie problému s nedostatočným priestorom pre ukladanie aplikácií je pomerne jednoduchý, ale nefunguje vždy. Keď si do tabletu nainštalujete aplikáciu, v nastaveniach v časti Aplikácie si zobrazíte jej detaily a premiestnite ju na pamäťovú kartu microSD (musíte ju mať vloženú v zariadení, zvyčajne aj lacné tablety vedia prijať 4 aj 16 GB karty). Tak uvoľníte priestor v hlavnej pamäti.

 

Gmail sa na SD kartu premiestniť nedá, ale mnohé iné aplikácie áno.

 

Dôležité je uvedomiť si, že aby tieto aplikácie mohli fungovať, musí byť v tablete vložená microSD karta.

Nevýhodou tohto riešenia je skutočnosť, že niektoré aplikácie (najmä tie od Google) sa nedajú premiestniť ani inštalovať na pamäťovú kartu microSD.

 

 

Google Web Rangers prichádza aj na Slovensko

Spoločnosť Google v spolupráci s projektom Zodpovedne.sk uvádza na Slovensku unikátny vzdelávací projekt Web Rangers, ktorého cieľom je motivovať žiakov z celého Slovenska, aby medzi sebou zdieľali vlastné znalosti a skúsenosti o tom, ako bezpečne a zodpovedne používať internet. Projekt bude prebiehať formou kombinovanej výuky a môžu sa ho zúčastniť mladí ľudia vo veku od 13 do 16 rokov. Pred vstupom do programu je potrebné vyplniť prihlášku na adrese webrangers.sk a následne absolvovať kurz v oblasti internetovej bezpečnosti.

„Vážime si každú aktivitu súkromného sektora v oblasti ochrany detí a mládeže na internete a veríme, že spájanie síl je tou správnou cestou. Z prieskumov vieme, že projekty, ktoré sme iniciovali ako napríklad Zodpovedne.sk, OVCE.sk, NEHEJTUJ.sk a ďalšie, zásadne ovplyvňujú správanie slovenských detí a mládeže na internete,“ hovorí Miroslav Drobný z organizácie eSlovensko. Zároveň dodáva: „Situácia na Slovensku je v porovnaní s okolitými krajinami, ako aj krajinami EÚ odlišná. Do dnešného dňa sme v našej republike nemali prípad úmrtia dieťaťa z dôvodu internetového ohrozenia. Myslím si, že to je výsledok dlhodobej, efektívnej a úspešnej práce v oblasti prevencie či už eSlovenska alebo kľúčových hráčov v tejto oblasti ako sú Ministerstvo školstva SR, Ministerstvo vnútra SR, tretí sektor, či napríklad mobilní operátori.“

 

Michal Zachar (Google Slovensko)

 

Podľa výsledkov prieskumu rizikového správania slovenských detí na internete je takmer tretina detí vystavená kyberšikane formou verbálnych útokov rovesníkov (28%) a každé štvrté dieťa (26%) sa stalo obeťou krádeže identity odcudzením svojho online účtu. Polovica opýtaných detí tiež uviedla, že dostali cez internet pozvanie na schôdzku od neznámeho človeka a dokonca viac ako polovica týchto detí uviedla, že by na takéto stretnutie aj prišli. Pritom o takomto stretnutí by rodičom povedala len asi tretina detí, polovica by sa zverila iba kamarátom a necelé 3 percentá učiteľovi.

 

„Google sa dlhodobo snaží, aby bol internet bezpečným miestom pre všetkých používateľov. Nápad projekt Web Rangers sa prvýkrát zrodil u našich kolegov v Izraeli pred 4 rokmi, kde medzi mládežou zaznamenal obrovský úspech. Projekt vychádza zo skutočnosti, že najefektívnejšie si deti zdieľajú svoje znalosti vzájomne medzi sebou. Veľmi nás teší, že ho môžeme priniesť aj na Slovensko a podporiť tak povedomie o bezpečnom používaní 1 Prieskum rizikového správania slovenských detí na internete realizovalo Centrum prevencie rizikovej virtuálnej komunikácie PdF UP v spolupráci s firmami Seznam.cz, Google a Vodafone. internetu,“ hovorí Michal Zachar, marketingový manažér Googlu pre Českú republiku a Slovensko.

Po dvoch úspešných ročníkoch v Českej Republike sa program po prvý krát rozširuje aj na Slovensko. Pre študentov sú na stránke projektu Web Rangers pripravené online kurzy a videá, v ktorých sa naučia, ako sa bezpečne správať na internete. Okrem toho sa budú môcť študenti zapojiť do kreatívnych workshopov a prednášok organizovaných v Bratislave a Košiciach. Workshopy zastrešia odborníci z projektov E-bezpečí a Zodpovedne.sk v spolupráci s Googlom. Po absolvovaní prednášok a workshopov môžu deti vytvoriť projekty, ktorými chcú šíriť osvetu vo svojom okolí.

 

Google organizuje projekt Web Rangers na Slovensku v spolupráci s projektom Zodpovedne.sk, ktorého cieľom je zvyšovanie povedomia a šírenie osvety o zodpovednom používaní internetu, mobilnej komunikácie a nových technológií pre deti a mládež na Slovensku. Cieľom programu je objaviť Web Rangerov, ktorí budú medzi svojimi rovesníkmi šíriť znalosti o tom, ako sa správať na internete bezpečne a na čo si dávať pozor.

 

Miroslav Drobný (eSlovensko)

 

Ako sa stať Web Rangerom?

Teraz majú všetci žiaci vo veku od 13 do 16 rokov, ktorí sa chcú naučiť niečo nové a pomôcť ostatným bezpečne používať internet, možnosť stať sa Web Rangermi. Stačí sa od 14. októbra do 8. novembra 2015 prihlásiť do programu na webstránke webrangers.sk a absolvovať online kurz v oblasti bezpečnosti na internete na stránkach Seduo.cz. Workshopy budú prebiehať cez víkendy v druhej polovici novembra v Prahe, Brne, Ostrave, Bratislave a Košiciach. Termín odovzdania projektov je 13. decembra 2015, slávnostné vyhodnotenie spojené s návštevou Googlu prebehne budúci rok v januári.

 

Projekty vyškolených Web Rangerov v Českej republike

Za jedným z najúspešnejších projektov Web Rangers stojí dvojica trinásťročných chlapcov z Pardubíc – Michal Barát a Dalibor Havlíček. So svojím programom „Robíme internet bezpečnejším“, ktorého súčasťou je okrem iného aj hra overujúca znalosti phishingu a hoaxov, dosahujú zaujímavé výsledky, hoci na začiatku sami nevedeli, čo sa skrýva za pojmami ako kybergrooming alebo hoax. „Myslíme si, že náš projekt bol celkom úspešný. Videlo ho veľa našich kamarátov a už sme si všimli, že niektorí z nich toho už na Facebooku zdieľajú menej. Chceme ako Web Rangers pokračovať, teší nás, keď môžeme ďalej odovzdávať svoje skúsenosti. Na internete je totiž mnoho detí, ktoré nevedia, ako by sa v tomto prostredí mali správať.“ Obaja tínedžeri chcú ako Web Rangeri naďalej pokračovať v osvete s novými projektmi.

 

— koniec tlačovej správy —

 

Špeciálny softvér Galaxy Gifts pre Galaxy S6 Edge +

Všetci majitelia smartfónu Galaxy S6 edge+ získavajú nielen špičkové zariadenie, ale aj elektronické verzie denníkov, časopisov a kníh, hry a športové štatistiky.

Najnovší prírastok v rodine Samsung Galaxy S6 je sám o sebe výnimočný smartfón. V kombinácii s prémiovým obsahom Galaxy Gifts ako darček pre všetkých jeho majiteľov ponúka bezkonkurenčný multimediálny zážitok. Pre čítanie najrôznejších periodík a hranie graficky náročných hier bez akéhokoľvek oneskorenia je Galaxy S6 edge+ vybavený 5,7-palcovým Quad HD Super AMOLED displejom s dvojitým zakrivením, rozšírenou pamäťou 4 GB RAM a výkonným osemjadrovým procesorom. Ponúka tak najvyšší výkon na trhu, ktorý zaisťuje doteraz najrýchlejší multitasking. Navyše je dokonale chránený bezpečnostnými prvkami KNOX Active Protection a My KNOX.

 

Vybraný obsah Galaxy Gifts pre majiteľov Samsung Galaxy S6 edge+:

  • Economist – polročné predplatné elektronickej verzie zdarma;
  • NYTimes – Breaking News – polročné predplatné elektronickej verzie zdarma;
  • Kindle for Samsung – jedna kniha mesačne zdarma počas celého roka;
  • Scribd – prístup k viac než jednému miliónu kníh na tri mesiace zdarma;
  • Ultimate Rugby (exkluzívne partnerstvo obsahujúce podrobné štatistiky pre fanúšikov rugby
  • zdarma);
  • Lifesum – zdarma polročné predplatné kategórie Gold vrátane personalizovaných rád o
  • jedálničku, cvičení atď.;
  • Driver Speedboat Paradise – v rámci závodov rýchlostných motorový člnov získava hráč čln
  • do hry zdarma.

 

 

Obalový dizajn pre LYRA od Michala Slováka

Grafik Michal Slovák nás ešte v júli informoval o svojej vtedy aktuálnej grafickej práci, obalovom dizajne pre značku prémiovej čokolády Lyra. Nižšie si môžete prezrieť výsledky jeho práce a krátky text, ktorým ju predstavuje.

LYRA je už od roku 2012 značka najkvalitnejšej čokolády vyrobenej na Slovensku. Táto ručne vyrábaná čokoláda z prémiových odrôd kakaa, criollo a trinitario, dopestovaných na plantážach v Strednej a Južnej Amerike, je držiteľom svetového ocenenie Great Taste 2014.

Tento rok sa značka rozhodla uviesť na trh nový rad prémiových produktov vyrobených podľa vlastnej receptúry. Spolu s novou receptúrou mala spoločnosť záujem o rebranding vrátane inovácie loga a obalov. Požiadavka bola, aby boli obaly jednoduché, hravé, výnimočné ako samotné produkty a najmä preto aj rozlíšiteľné v segmente čokolád.

 

Prečítajte si viac o práci grafika Michala Slováka na 3Digital.sk

 

Výsledkom sú tri druhy dražovaných LYRA Absolut a dve tabuľkové Bean-to-bar čokolády bez obsahu sójového lecitínu – 78% DARK BIO a 46% MILK BIO. Pre tieto obaly je typický kakaový bôb v strede, ktorý zdôrazňuje čistotu ingrediencii, ktoré boli použité v čokoláde. Jednotlivé druhy čokolády sú odlíšené farbou.

Nový, čistý, zároveň však farebne výrazný vizuálny štýl, ktorý vychádza s príchutí čokolád, dopĺňa redizajn loga, ktorého symbol predstavuje podstatu značky – tabuľkovú čokoládu. Prišlo tak k zjednodušeniu oproti predošlému symbolu, vyladeniu tvarov a aj použitej typografie.

Nový dizajn nadväzuje na esencie chutí a rovnako, ako spolu výnimočne ladia chute v čokoláde LYRA, tak spolu ladia aj ich úplne nové dizajny obalov.

Michal Slovák

 

 

 

Obalový dizajn pre LYRA od Michala Slováka (foto: Michal Slovák)

Obalový dizajn pre LYRA od Michala Slováka (foto: Michal Slovák)

Obalový dizajn pre LYRA od Michala Slováka (foto: Michal Slovák)

Obalový dizajn pre LYRA od Michala Slováka (foto: Michal Slovák)

Obalový dizajn pre LYRA od Michala Slováka (foto: Michal Slovák)

Obalový dizajn pre LYRA od Michala Slováka (foto: Michal Slovák)

Obalový dizajn pre LYRA od Michala Slováka (foto: Michal Slovák)

Obalový dizajn pre LYRA od Michala Slováka (foto: Michal Slovák)

Obalový dizajn pre LYRA od Michala Slováka (foto: Michal Slovák)

Obalový dizajn pre LYRA od Michala Slováka (foto: Michal Slovák)

Obalový dizajn pre LYRA od Michala Slováka (foto: Michal Slovák)

 

 

 

 

Heureka zaviedla náhľady 3D modelov produktov

Porovnávač cien Heureka uviedol do prevádzky významnú technickú inováciu v podobe zobrazenia interaktívnych 3D modelov vybraných produktov. Napríklad smartfóny si návštevníci môžu prezrieť zo všetkých strán priamo na svojej obrazovke.

Heureka využíva už existujúcu platformu 3Doid.com, ktorá má vo svojej zbierke údajne až tisíce rôznych produktov nafotených do 3D. Zaujímavosťou je, že nafotené sú reálne produkty na stojanoch, pričom pohľad kamery sa dá nastaviť nielen v horizontálnej, ale aj vertikálnej osi.

 

 

Zatiaľ sú 3D modely dostupné najmä v sortimente elektra, telefónov a IT. Aktuálne ide o zhruba 1 000 produktov, ich počet však narastie a postupne pribudnú aj ďalšie kategórie.“ uvádza sa v tlačovej správe Heureky.

 

Funkciu si môžete vyskúšať napríklad na nasledovných produktoch:

Nikon D3300

GoPro HERO4 Black Edition

Samsung Galaxy S6 Edge (G925) 32GB

 

 

 

Oficiálne vyjadrenie Heureky k novej funkcii:

Odteraz si môžu zákazníci na Heureke poobzerať pred kúpou tovar zo všetkých uhlov. Najväčší nákupný portál totiž tento týždeň spustil galériu 3D modelov, ako prvý spomedzi podobných portálov na Slovensku. „3D zobrazovanie pomôže zákazníkom zorientovať sa v ponuke výrobkov a prinesie zákazníkom väčší a silnejší zážitok z nakupovania. Do istej miery tak už nie je potrebné ísť si tovar obhliadnuť do kamenného obchodu,“ tvrdí obsahová manažérka najnavštevovanejšieho nákupného portálu Heureka.sk Alexandra Čermáková.

3D zobrazovanie sa zatiaľ týka vybraných produktov spomedzi tých najobľúbenejších, ďalšie galérie budú postupne pribúdať. Zatiaľ sú 3D modely dostupné najmä v sortimente elektra, mobilných telefónov a IT. Aktuálne ide o zhruba 1 000 produktov, ich počet však narastie a postupne pribudnú aj ďalšie kategórie. „Vzhľadom na zákaznícky trend, keď nám rastie počet návštev cez mobilné zariadenia, pribudne s postupom času možnosť zobrazovať 3D model aj na týchto zariadeniach,“ dodala Čermáková.

Navyše, 3D modely bude časom možné zväčšiť na celú plochu obrazovky a zobraziť do najmenšieho detailu všetky vychytávky, ktoré produkt ponúka. Modely si možno pozrieť vo viacerých farebných či setových variantoch, ak sú dostupné.

Možnosť zobraziť 3D produkt je znázornená v pravom dolnom rohu pri obrázku. Zákazníci sa môžu sami rozhodnúť, či chcú obrázok prezerať štandardne alebo využiť možnosť 3D zobrazenia. 3D modely sú dostupné vo vysokom rozlíšení, dodávateľom obrázkov je spoločnosť 3D V360 LIMITED.

 

 

 

Pôsobivé grafické práce Estónčana Eiko Ojala

Eiko Ojala je grafik z Estónska s mimoriadne pôsobivým portfóliom. Na profesionálnej sociálnej sieti Behance predstavuje svoju tvorbu, v ktorej sa necháva inšpirovať vlastnosťami papiera – jeho 2D objekty vsadené do 3D prostredia sú krásnou demonštráciou toho, prečo je nám Material Design od Google tak veľmi sympatický. Oceňujeme ten nezameniteľný feeling, ktorý pri pohľade na portfólio tohto Estónčana na nás pôsobí.

 

Nechajte sa uniesť a inšpirovať aj vy, vyberáme niekoľko vynikajúcich realizácií. Väčšina z nich bola pripravená pre magazín New York Times.

 

 

 

 

 

 

 

 

Google upravilo logo zmenou fontu

Google prechádza zmenami. Po tom, čo sa internetový gigant zaradil medzi ostatné projekty spoločnosti Aplhabet, upravuje aj svoje logo. Logo je aj naďalej tvorené samotným názvom, Google zmenil len font. V gif animácii sa objavuje aj náznak toho, že textové logo by mohlo byť používané v netextovej verzii vo forme rôznofarebných bodiek.

Zmena loga vyhľadávača Google je súčasťou viacerých zmien, ktoré internetová spoločnosť zavádza pod hlavičkou svojej novej materskej firmy Alphabet. Vizuálne zmeny sa premietnu aj do jej ostatných služieb, napríklad Gmailu.

 


Huawei bude mať na Pohode športovú zónu

Ak sa pripravujete na festival Pohoda (9.7. – 11.7.2015), nepochybne tak robíte nielen kvôli hudbe. Na festivale môžete za pár dní stihnúť aj prednášky, diskusie, rôzne hry a súťaže. Okrem iných sa na Pohode objaví aj stánok značky Huawei, ktorá bude okrem športovej zóny ponúkať aj súťaž o smartfón Huawei P8.

Nižšie si môžete prečítať oficiálnu tlačovú správu Huawei k festivalu Pohoda:

 

Bratislava, 6. júla 2015 – Spoločnosť Huawei, ako popredný svetový dodávateľ riešení v oblasti informačných a komunikačných technológií (ICT) nesmie chýbať na európskom poprednom hudobnom festivale, ktorý je zároveň pýchou Slovenska, na Bažant Pohode. A všetkým pohodovým návštevníkom prináša Huawei okrem možnosti vyskúšať si aktuálnu vlajkovú loď Huawei P8 aj pohodovú športovú zónu (Sport Zone), kde si budú môcť všetci zahrať celosvetovo najobľúbenejší šport, a to hneď v troch verziách. Stolný futbal, nafukovací futbal a čoraz populárnejšia a najzábavnejšia verzia – Bubble ball.

 

Súťažte o Huawei P8 priamo na Bažant Pohode
Stánok spoločnosti Huawei je otvorený pre všetkých počas trvania festivalu Bažant Pohoda od 9.7. do 11.7.2015. Všetci návštevníci si môžu prísť zašportovať do Sport Zone Huawei, prípadne si len tak oddýchnúť, alebo si vyskúšať produkty značky Huawei vrátane najhorúcejšej novinky, vlajkovej lode Huawei P8. Zároveň bude prebiehať počas celej Bažant Pohody lákavá súťaž s jednoduchými pravidlami – stačí odfotiť svojim mobilom večernú alebo nočnú Bažant Pohodu, nahrať fotku na www.P8NocnySvet.sk a zapojiť sa tak do súťaže o finančnú výhru! Navyše, všetci súťažiaci priamo na Bažant Pohode hrajú o Huawei P8 a 30 selfie držiakov.

 

Návšteníci Bažant Pohody si môžu vyskúšať vlajkovú loď Huawei P8
Huawei P8 disponuje revolučným fotoaparátom, s ktorým môžete aj na Bažant Pohode prebudiť v sebe nekonečnú kreativitu. S rozlíšením 13 Mpx a štvorfarebným RGBW senzorom s optickou stabilizáciou obrazu a ISP vie vykúzliť veľmi ostré snímky a videá aj pri zníženej viditeľnosti. Rad špeciálnych funkcií je v rámci inteligentných telefónov úplne ojedinelý, či už sa jedná o možnosť nastavenia dlhej uzávierky, alebo o tzv. „maľovanie svetlom“, kedy používatelia môžu pomocou rôznych svetelných zdrojov popustiť uzdu svojej fantázii a vytvárať neobyčajné fotografie – a kedy bude lepšia príležitosť popustiť uzdu fantázii ako na najväčšom slovenskom hudobnom festivale. Predná 8 Mpx kamera zvláda dokonalé selfies snímky.

 

Stánok Huawei na Bažant Pohoda 2015

 

Huawei P8

 

 

Telekom launchuje európsku kampaň s impozantným vizuálom

Deutche Telekom sa chce stať v Európe lídrom v poskytovaní telekomunikačných služieb a tomuto zámeru prispôsobuje aj svoje reklamné kampane. Tá najnovšia je mimoriadne pôsobivá nielen kreatívou, ale aj samotným vizuálom. Má takmer filmovú výpravu a osloví národy naprieč celým starým kontinentom.

 

Ústrednou témou kampane je spájanie dominánt jednotlivých krajín Európy do tesnej blízkosti, čím Telekom naznačuje lámanie komunikačnej bariéry. V slovenskej verzii kampane je dominantný predovšetkým bratislavský hrad a Most SNP, v ostatných krajinách ich nahradia lokálne významné stavby. V Taliansku napríklad Koloseum v Ríme.

„Kampaň začala v máji v Macedónsku, Nemecku a Čiernej Hore. V lete nasledujú Slovensko, Poľsko, Česká republika, Chorvátsko, Maďarsko, Rakúsko, Rumunsko, Albánsko a Holandsko.“ píše portál omediach.com.

 

Spot ku kampani Spájame ľudí v Európe si môžete pozrieť nižšie:

 

 

Vizuál kampane Spájame ľudí v Európe (zdroj: Telekom)

Ikonický obalový dizajn Coca-Cola má už 100 rokov

Spoločnosť Coca-Cola tento rok oslavuje 100. narodeniny svojej kontúrovanej fľaše, ktorej charakteristický dizajn zostáva jedinečný a naďalej zaujíma významné miesto medzi najslávnejšími nápojovými fľašami všetkých čias.

Nezameniteľná fľaša Coca-Cola má svoje pevné miesto v Múzeu moderného umenia v New Yorku, zahrala si v niekoľkých filmoch a dodnes ponúka inšpiráciu významným umelcom a dizajnérom. Svoju tvorbu s ňou doteraz spojili napríklad Salvador Dalí, Andy Warhol alebo Karl Lagerfeld. Coca-Cola pri príležitosti výročia štartuje globálnu reklamnú kampaň, ktorá bude predstavená v 130 krajinách sveta.

 

Inovácia, ktorá pretrvá

Kontúrovaná fľaša bola vytvorená na ochranu značky Coca-Cola pred napodobiteľmi. Cieľom bolo navrhnúť „dizajn tak výrazný, aby mohol byť rozpoznaný jediným dotykom a tak výnimočný, aby mohol byť identifikovaný aj podľa črepov rozsypaných po zemi.“ S týmto zadaním spoločnosť Coca-Cola v roku 1915 oslovila všetkých výrobcov skla v Spojených štátoch amerických.

Na základe víťazného návrhu bola ešte v roku 1915 patentovaná osobitá fľaša Coca-Cola s charakteristicky zaoblenými kontúrami, ktorá sa stala globálnou ikonou a už jedno storočie je zdrojom inšpirácie vo filme, dizajne či výtvarnom umení.

Preslávený dizajnér Raymond Loewy, ktorého mnohé návrhy sa stali súčasťou dizajnovej klasiky dvadsiateho storočia, povedal: „Fľaša Coca-Cola je dielo vedeckého a funkčného plánovania. Jednoducho povedané, je dobre, logicky vymyslená, šetrí materiál a je radosť na ňu pozerať. Je tým najdokonalejším nápojovým obalom svojej doby rovnako ako pojmom v dejinách obalového priemyslu.“

 

Fľaša, ktorú je „radosť pobozkať“

Súčasťou globálnych osláv stých narodenín bude tiež reklamná kampaň „Radosť pobozkať“ (Kissed By), v ktorej sa predstavia legendy strieborného plátna a hudobného neba, ale aj moderné ikony súčasnosti, ktoré spája láska k nápoju Coca-Cola. Hviezdy ako Marilyn Monroe, Elvis Presley, Rita Ora a Avicii budú v kampani figurovať spoločne s ľadovo vychladenou fľašou Coca-Cola, ku ktorej majú veľmi osobný vzťah potvrdený „bozkom“. Hlavným zámerom kampane je totiž vyvolať pocit, že každý z nás môže byť „pobozkaný“ fľašou Coca-Cola, stačí ju len vziať z chladiaceho pultu, otvoriť a priložiť k perám.

Marilyn Monroe a Elvis Presley v rámci kampane pripomenú, koľko inšpirácie priniesla fľaša Coca-Cola do filmu, hudby a spoločenského života. Rita Ora a Avicii budú naproti tomu predstavení ako osobité ikony modernej doby, ktoré majú milióny fanúšikov po celom svete a mladí ľudia k nim vzhliadajú pre inšpiráciu. Ich exkluzívne fotografie vznikli vďaka spolupráci so svetoznámym umelcom Davidom LaChapelleom, ktorý je v súčasnej dobe jedným z najžiadanejších fotografov hviezd svetovej pop-music a filmového priemyslu.

 

Coca-Cola a Marilyn Monroe (foto: Coca-Cola)

Coca-Cola a Elvis Presley (foto: Coca-Cola)

Coca-Cola a Avici (foto: Coca-Cola)

Coca-Cola a Rita (foto: Coca-Cola)

 

 

O predaji nápoja Coca-Cola v sklenených fľašiach rozhodla spoločnosť Coca-Cola už v roku 1899. Sklenené fľaše mali byť alternatívou k čapovanej limonáde a mali zvýšiť dostupnosť nápoja a jeho popularitu. Aby sa spoločnosť Coca-Cola zásadne odlíšila od konkurencie, vyzvala výrobcov skla z celých Spojených štátov amerických, aby navrhli úplne osobitú, na prvý pohľad nezameniteľnú fľašu Coca-Cola.

 

Spoločnosť Root Glass z Terre Haute v štáte Indiana navrhla 16. novembra 1916 sklenenú fľašu inšpirovanú tvarom a líniami kakaového bôbu. Komisia zložená zo zástupcov plničiek a vedenia spoločnosti Coca-Cola tento dizajn vybrala, a tak sa v roku 1916 zrodila dnes už ikonická fľaša Coca-Cola s charakteristicky kontúrovanými krivkami.

Microsoft Continuum pre telefóny Lumia bude malou revolúciou

Telefón Lumia s Windows 10 pripojíte na ovládače a väčší monitor a prostredie zmení dizajn responzívnych aplikácií na takmer počítačovú plnú verziu. Síce nebudete mať v telefóne plnohodnotný stolový Windows, bude však vyzerať veľmi podobne.

 

Priemysel s elektronikou je dnes mimoriadne diverzifikovaný, avšak rozdiely medzi jeho jednotlivými segmentami nie sú presne stanovené. Občas napríklad nevieme celkom odlíšiť, či v rukách držíme tablet alebo telefón a či sú tie hodinky na zápästí len hodinkami alebo terminálom s pripojením na 3G sieť.

Tieto nepresné hranice majú aj výhodu – jedno zariadenie možno využívať spôsobom, ktorý bežne prináleží inému druhu zariadení. V kontexte konceptu Continuum od Microsoftu je to použitie telefónu ako štandardného počítača.

 

Zdroj: Microsoft

 

Continuum od Microsoftu je o responzivite aplikácií, ktoré bežia na systéme Windows 10. Pre vývojárov to znamená, že by mali všetky svoje produkty dizajnovať nielen v štandardom režime pre stolový Windows, ale aj do verzie pre tablety (a prednostne dotykové ovládanie).

Naopak, vývojári aplikácií pre smartfóny so systémom Windows by mali svoje aplikácie dizajnovať nielen pre smartfóny, ale aj pre tablety aj pre stolové verzie. Pre vývojárov je to istotne náročnejšie, ale v záujme zlepšenia používateľskej skúsenosti ich produktov s tým zrejme nebudú mať väčší problém.

 

Výhodou konceptu Continuum pre smartfóny Lumia je fakt, že relatívne malý mobilný telefón môže v základných aktivitách celkom nahradiť notebook. V takomto prípade stačí mať na stole vždy položený set pozostávajúci z klávesnice, myšky a monitora. Počítač budete nosiť vo svojom vrecku. Na prácu s online službami a priemerne náročným aplikáciami by to nemal byť žiadny problém.

 

Nová generácia smartfónov Lumia bude využívať procesory Qualcomm, ktorých architektúra a výkon umožňujú súčasné zobrazenie aplikácií na dvoch displejoch. To uvádza Microsoft pre Windows Central.

 

Microsoft Continuum pre telefóny Lumia bude malou revolúciou (foto: Microsoft)

Jednotka a Dvojka zmení grafiku jinglov, bude dynamickejšia

Televízne kanály Jednotka a Dvojka spadajúce pod RTVS od 1. mája menia grafiku jinglov,  spotov propagujúcich vlastné programy. Jednotka je zameraná na film, Dvojka na abstraktné animácie.

 

Doteraz sa televízne kanály prezentovali s grafikou leporela, ktoré sa skladalo a rozkladalo a prezentovalo slovenské reálie. Od mája bude nasadená nová grafika obsahujúca film s príbehom. Ten je do krátkeho spotu vložený formou vnorenej retrospektívy.

 

Výber:

Jednotka:

Grafika Dvojky sa od Jednotky bude líšiť už na prvý pohľad, namiesto reálnych záberov bude použitá výlučne počítačová grafika pripomínajúca rozvíjajúce sa 3D graffiti.

Zjednocujúcim prvkom sa stáva dvojbodka. V novom grafickom idente televíznej časti RTVS dostáva nový význam. Ich animáciou celé logo ožije a stáva sa nositeľom informácie,“ povedala Daša Matušíková, riaditeľka Sekcie marketingu a komunikácie RTVS.

 

Dvojka:

 

„Projekt zmeny vizuálnej identity pod vedením Daši Matušíkovej, riaditeľky Sekcie marketingu a komunikácie RTVS, tvorivý tím pripravoval viac ako trištvrte roka. Oslovených bolo niekoľko grafických štúdií, ktoré majú reálnu skúsenosť s tvorbou televízneho dizajnu. Víťazným konceptom sa stal návrh od spoločnosti Oficina, ktorá má za sebou mnohé úspešné a ocenené televízne projekty. Medzi ich referencie patria napríklad ČT art, Film+, Prima COOL a iné.“ uvádza sa v tlačovej správe RTVS.

 

Foto: RTVS
Zdroj: omediach.com