Archív kategorií: Auto

Kreditná karta BMW a MINI odomkne aj auto

Začiatkom tohto roka BMW Bank, MasterCard a DKB predstavili mimoriadne zaujímavý produkt spolupráce, ktorý sa v týchto dňoch dočkal realizácie. Kreditná karta s konfigurovateľným vzhľadom ponúkne nielen možnosť využívania finančných služieb, ale aj odomykania osobného automobilu vďaka prítomnému čipu NFC.

Je to bezpečné? BMW vo svojej tlačovej správe tvrdí, že áno. Na vývoji karty s rozšírenými funkciami sa podieľali celkovo tri spoločnosti: BMW Bank ako iniciátor, MasterCard ako výrobca karty a Deutsche Kreditbank AG ako banka, ktorá bude kreditné karty vydávať.

 

Kreditná karta BMW (3DIGITAL ECOMOTO)

 

Nižšie nájdete oficiálnu tlačovú správu spoločnosti BMW k svojej kreditnej karte:

BMW Bank, MasterCard a DKB predstavujú inovatívny, bezkontaktný platobný prostriedok s integrovaným kľúčom od automobilu a členstvom Car Sharing v podobe novej generácie kreditných kariet BMW a MINI, a to nielen pre zákazníkov BMW a MINI.

Karty boli avizované už na podujatí Consumer Electronics Show v Las Vegas v januári 2015 na základe svojich jedinečných funkcií. Od júla 2015 sú nové modely kreditných kariet BMW a MINI dostupné na trhu. Karty ponúkajú mnoho inovácií orientovaných na zákazníkov, vrátane funkcie kľúča pri otváraní vozidla od poskytovateľa Car Sharing „DriveNow“.

Novú kreditnú kartu s inovatívnymi riešeniami v rámci mobility vytvorili na základe technológie NFC spoločne BMW Bank, MasterCard a Deutsche Kreditbank AG (DKB) a bude ju vydávať DKB. Je prepojená s online účtom ku karte, ktorý ponúka aj ďalšie výhody, napríklad integrované platobné služby pre internetové nákupy.

Rovnako ako pri konfigurácii nového vozidla si môžu zákazníci individuálne prispôsobiť aj kreditné karty BMW a MINI. Podľa zvoleného základného alebo prémiového variantu kariet si prostredníctvom online konfigurátora karty možno zvoliť požadovaný dizajn karty a ďalšie špeciálne doplnky.

Už základná verzia novej kreditnej karty „BMW Credit Card Classic“ obsahuje napríklad služby poistenia motorového vozidla pre všetky značky automobilov, ako aj bezplatnú registráciu do aplikácie DriveNow a zabudovanú funkciu kľúča na otváranie vozidla so službou DriveNow. Karta sa tak prvýkrát stáva kľúčom od automobilu z flotily Car Sharing od DriveNow: na kreditnej karte je umiestnený čip, ktorý podporuje technológiu Near Field Communication (NFC) – bezdrôtový štandard pre prenos dát na krátke vzdialenosti. Keď kreditnú kartu pridržíte v blízkosti senzora na čelnom skle, systém identifikuje používateľa a otvorí vozidlo. Nepotrebujete ďalšiu kartu ID alebo smartfón, pretože funkcia kľúča od vozidla je integrovaná v čipe kreditnej karty. Túto funkciu je možné využívať na všetkých pobočkách „Drive Now“ na celom svete, v Mníchove, Düsseldorfe, Kolíne, Berlíne, Hamburgu, Viedni, Londýne a San Franciscu. Zákazníkovi tak aj na cestách poskytuje obvyklý individuálny komfort DriveNow.

Prémiový variant okrem služieb zahrnutých v základnej karte obsahuje aj prvky ako právna ochrana vodiča a vozidla, asistencia na cestách a bezplatná náhrada karty v prípade straty. Súčasťou tejto karty sú okrem toho poukážky na pneuservis u autorizovaných predajcov BMW, resp. MINI a tiež na BMW ConnectedDrive, príp. MINI Life Style Shop.

 

Kreditná karta BMW (3DIGITAL ECOMOTO)

Už aj tak široké spektrum služieb možno v rámci konfigurátora rozšíriť o ďalšie nadštandardné vybavenie: v ponuke sú napríklad cestovný balíček (s poistením nákladov spojených s odstúpením od cestovnej zmluvy, resp. s prerušením cesty a úrazové cestovné poistenie), nákupný balíček (okrem iného garancia ceny a predĺženie záruky), balíček mobility (kompletné havarijné poistenie prenajatého vozidla, poistenie pre prípad straty kľúča od automobilu a dopravnej nehody, ako aj poukážka na taxislužbu) a internetový balíček (ochrana identity na internete a prvotné telefonické poradenstvo pre právnu ochranu na internete).

Nové kreditné karty spájajú všetky výhody najmodernejších technológií využívaných pri platobnom styku (bezkontaktná karta MasterCard). Súčasne poskytujú vysokú bezpečnosť (MasterCard® Secure Code) a široké akceptovanie vo svete s ponukami mobility od BMW. Vďaka novým a inovatívnym službám sú pritom kreditné karty BMW a MINI zaujímavé dokonca aj pre zákazníkov, ktorí nejazdia vozidlom značky BMW alebo MINI.

Ročné poplatky za kreditnú kartu BMW Credit Card Classic alebo MINI Card Basic sú 39 EUR, ročný poplatok pri prémiových variantoch oboch kariet je 99 EUR. Kreditné karty BMW sú v predaji od 1. júla, kreditné karty MINI od 15. júla 2015.

Odkaz na novú kreditnú kartu BMW nájdete tu: Kreditna karta BMW a MINI

 

Kreditná karta BMW (3DIGITAL ECOMOTO)

Škodovka z terénneho Rapidu Spaceback vyradila motor GreenLine

Koncom tohto mesiaca sa do showroomov predajcov značky Škoda dostane model Rapid Spaceback ScoutLine. Bude chcieť osloviť ľudí, ktorí sa častejšie so svojím autom vydávajú cestou necestou. V porovnaní s tradičným vybavením Scout však bude ScoutLine iba vizuálnou úpravou bez funkčného dopadu.

Aj napriek tomu z ponuky motorizácií vypadne iba jediný variant, konkrétne GreenLine zameraný na menší environmenálny dopad. Predpokladáme, že je tomu tak pre neschopnosť tejto motorizácie zvládať nároky budúcich vodičov na prechod nespevnenými cestami.
Osobne si myslím, že by aj tento variant Rapidu zvládol mierne náročný terén, problémom by však mohli byť iné technické nároky, ako len schopnosť prejsť ním.
V porovnaní s výbavou Scout používanou v Octavii a Fabii je ScoutLine skutočne iba vizuálnou úpravou. Do ponuky takto vybaveného vozidla sa nedostal ani pohon štyroch kolies a ani sa nezvýšil podvozok.
 
Škoda Rapid Spaceback ScoutLine obsiahne nasledovné úpravy:

  • oplastované spodné partie,
  • prostrednú časť nárazníka v striebornej úprave,
  • novú farbu laku v pistáciovej zelenej,
  • vonkajšie spätné zrkadlá v striebornej úprave,
  • 16- a 17-palcové disky kolies s vlastným dizajnom.

 
 

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine (2015, foto: Škoda)


 

Honda Civic Tourer má najnižšiu spotrebu nafty na svete

Honda Civic Tourer dokazuje, že jej naftový motor 1,6 i-DTEC priemerne spotrebuje iba 2,82 litra paliva na 100 km jazdy. Honda tak svoj Civic Tourer zapísala do Guinessovej knihy rekordov.

Počas demonštrácie schopností svojho vozidla prešli Fergal McGrath a Julian Warren (členovia tímu európskeho výskumu a vývoja (R&D) spoločnosti Honda) až 13 498 km, pričom na jednu nádrž automobil prešiel priemerne až 1500 kilometrov.
 
Automobil počas testu prešiel 24 štátov Európskej únie, pričom náklady na túto takmer 13,5-tisíc kilometrovú trasu vyšli na 645 eur. Test trval od 1. do 25. júna 2015.
 
Zaujímavosťou je, že Honda Civic Tourer nebola pre tento test žiadnym spôsobom upravovaná. Išlo o štandardný sériovo vyrábaný model bez vylepšení karosérie či hmotnosti. To znamená, že s vhodne zvoleným jazdným štýlom a schopnosťami predvídať situáciu na cestách by ste mohli s týmto vozidlom dosahovať podobnú spotrebu aj vy.
 
 
 
Zdroj: auto.sme.sk
 

Kreditná karta BMW a MINI odomkne aj auto

Začiatkom tohto roka BMW Bank, MasterCard a DKB predstavili mimoriadne zaujímavý produkt spolupráce, ktorý sa v týchto dňoch dočkal realizácie. Kreditná karta s konfigurovateľným vzhľadom ponúkne nielen možnosť využívania finančných služieb, ale aj odomykania osobného automobilu vďaka prítomnému čipu NFC.

Je to bezpečné? BMW vo svojej tlačovej správe tvrdí, že áno. Na vývoji karty s rozšírenými funkciami sa podieľali celkovo tri spoločnosti: BMW Bank ako iniciátor, MasterCard ako výrobca karty a Deutsche Kreditbank AG ako banka, ktorá bude kreditné karty vydávať.

Kreditná karta BMW (3DIGITAL ECOMOTO)

Nižšie nájdete oficiálnu tlačovú správu spoločnosti BMW k svojej kreditnej karte:

BMW Bank, MasterCard a DKB predstavujú inovatívny, bezkontaktný platobný prostriedok s integrovaným kľúčom od automobilu a členstvom Car Sharing v podobe novej generácie kreditných kariet BMW a MINI, a to nielen pre zákazníkov BMW a MINI.
Karty boli avizované už na podujatí Consumer Electronics Show v Las Vegas v januári 2015 na základe svojich jedinečných funkcií. Od júla 2015 sú nové modely kreditných kariet BMW a MINI dostupné na trhu. Karty ponúkajú mnoho inovácií orientovaných na zákazníkov, vrátane funkcie kľúča pri otváraní vozidla od poskytovateľa Car Sharing „DriveNow“.
Novú kreditnú kartu s inovatívnymi riešeniami v rámci mobility vytvorili na základe technológie NFC spoločne BMW Bank, MasterCard a Deutsche Kreditbank AG (DKB) a bude ju vydávať DKB. Je prepojená s online účtom ku karte, ktorý ponúka aj ďalšie výhody, napríklad integrované platobné služby pre internetové nákupy.
Rovnako ako pri konfigurácii nového vozidla si môžu zákazníci individuálne prispôsobiť aj kreditné karty BMW a MINI. Podľa zvoleného základného alebo prémiového variantu kariet si prostredníctvom online konfigurátora karty možno zvoliť požadovaný dizajn karty a ďalšie špeciálne doplnky.
Už základná verzia novej kreditnej karty „BMW Credit Card Classic“ obsahuje napríklad služby poistenia motorového vozidla pre všetky značky automobilov, ako aj bezplatnú registráciu do aplikácie DriveNow a zabudovanú funkciu kľúča na otváranie vozidla so službou DriveNow. Karta sa tak prvýkrát stáva kľúčom od automobilu z flotily Car Sharing od DriveNow: na kreditnej karte je umiestnený čip, ktorý podporuje technológiu Near Field Communication (NFC) – bezdrôtový štandard pre prenos dát na krátke vzdialenosti. Keď kreditnú kartu pridržíte v blízkosti senzora na čelnom skle, systém identifikuje používateľa a otvorí vozidlo. Nepotrebujete ďalšiu kartu ID alebo smartfón, pretože funkcia kľúča od vozidla je integrovaná v čipe kreditnej karty. Túto funkciu je možné využívať na všetkých pobočkách „Drive Now“ na celom svete, v Mníchove, Düsseldorfe, Kolíne, Berlíne, Hamburgu, Viedni, Londýne a San Franciscu. Zákazníkovi tak aj na cestách poskytuje obvyklý individuálny komfort DriveNow.
Prémiový variant okrem služieb zahrnutých v základnej karte obsahuje aj prvky ako právna ochrana vodiča a vozidla, asistencia na cestách a bezplatná náhrada karty v prípade straty. Súčasťou tejto karty sú okrem toho poukážky na pneuservis u autorizovaných predajcov BMW, resp. MINI a tiež na BMW ConnectedDrive, príp. MINI Life Style Shop.

Kreditná karta BMW (3DIGITAL ECOMOTO)


Už aj tak široké spektrum služieb možno v rámci konfigurátora rozšíriť o ďalšie nadštandardné vybavenie: v ponuke sú napríklad cestovný balíček (s poistením nákladov spojených s odstúpením od cestovnej zmluvy, resp. s prerušením cesty a úrazové cestovné poistenie), nákupný balíček (okrem iného garancia ceny a predĺženie záruky), balíček mobility (kompletné havarijné poistenie prenajatého vozidla, poistenie pre prípad straty kľúča od automobilu a dopravnej nehody, ako aj poukážka na taxislužbu) a internetový balíček (ochrana identity na internete a prvotné telefonické poradenstvo pre právnu ochranu na internete).
Nové kreditné karty spájajú všetky výhody najmodernejších technológií využívaných pri platobnom styku (bezkontaktná karta MasterCard). Súčasne poskytujú vysokú bezpečnosť (MasterCard® Secure Code) a široké akceptovanie vo svete s ponukami mobility od BMW. Vďaka novým a inovatívnym službám sú pritom kreditné karty BMW a MINI zaujímavé dokonca aj pre zákazníkov, ktorí nejazdia vozidlom značky BMW alebo MINI.
Ročné poplatky za kreditnú kartu BMW Credit Card Classic alebo MINI Card Basic sú 39 EUR, ročný poplatok pri prémiových variantoch oboch kariet je 99 EUR. Kreditné karty BMW sú v predaji od 1. júla, kreditné karty MINI od 15. júla 2015.
Odkaz na novú kreditnú kartu BMW nájdete tu: Kreditna karta BMW a MINI

Kreditná karta BMW (3DIGITAL ECOMOTO)

Mercedes poskytne servis na 10 rokov celkom zadarmo

Bezplatné servisné práce na výrobcom predpísané pravidelné údržby až do desiateho roku od ich prvej registrácie poskytuje (počnúc júlom 2015) pre osobné vozidlá značky s hviezdou spoločnosť Mercedes-Benz Slovakia.

Bezplatné servisné práce do desiatich rokov vrátane, sa automaticky plošne vzťahujú na modely osobných vozidiel počnúc siedmym rokom od ich prvej registrácie na Slovensku či v zahraničí, respektíve po najazdení vozidlom 160-tisíc km ak k tomu dôjde skôr. Ponuka platí pre vozidlá s aktuálnou slovenskou registráciou. Súčasne k bezplatnej práci platia zvýhodnené ceny na k tomu použité originálne náhradné diely a prevádzkové kvapaliny.

„Vďaka kvalite a spoľahlivosti vozidiel s hviezdou v znaku, ktorých história sa odvíja od prvého automobilu na svete, sme pre našich klientov zaviedli od roku 2001 prvý šesťročný servis v cene vozidla. V tomto roku, kedy si pripomíname štvrťstoročie od začatia fungovania Mercedesu na Slovensku, im navyše venujeme pravidelné servisné práce predĺžené do desať rokov.“ Informuje generálny riaditeľ spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia Ing. Andrej Glatz.

V Londýne si môžete prenajať BMW i3 a ušetriť na mestských poplatkoch

BMW chce svojím projektom DriveNow konkurovať mestskej hromadnej doprave, ktorá pre finančne lepšie zabezpečených nemusí byť akceptovateľná. Na krátku dobu a prakticky kedykoľvek si zákazníci môžu prenajať niektoré z dostupných automobilov. Do ich ponuky sa teraz zaraďuje aj elektrické BMW i3, ktoré je navyše oslobodené od mýtnych poplatkov v Londýne.

Elektrické BMW i3 je malé, dynamické, dostatočne výkonné a vhodné do väčších miest. Skutočnosť, že automobil počas jazdy neprodukuje žiadne emisie, je dôvodom, prečo sa BMW môže pochváliť líderskou pozíciu v oblasti výroby ekologických automobilov. Londýn by aj vďaka nim mohol byť čistejší a zdravotne menej závadný – situácia dnes totiž nie je práve ideálna, rovnako ako aj v našich väčších mestách.
 
Služba DriveNow má vraj reálny dopad na spotrebiteľské správanie ľudí. Prieskumy ukazujú, že sa v dôsledku uplatňovania systému spoločného používania vozidiel až 38 percent zákazníkov služby DriveNow rozhodlo predať svoj osobný automobil, uvádza sa v tlačovej správe BMW.
 

BMW i3 v službe DriveNow (foto: BMW)


 

Celá tlačová správa:

DriveNow elektrizuje Londýn. Medzi prémiové vozidlá na spoločné používanie teraz pribudne aj BMW i3.

Mníchov/Londýn. Služba DriveNow zameraná na spoločné používanie vozidiel začína svoj vozový park rozširovať o model BMW i3. Od dnes môžu zákazníci služby DriveNow v Londýne vôbec prvýkrát použiť plne elektricky poháňaný prémiový automobil BMW i. Následne sa BMW i3 začne postupne zavádzať do vozových parkov v rámci služby DriveNow vo svete – v lete 2015 v niekoľkých mestách v Nemecku a o niečo neskôr v ďalších európskych mestách. Okrem zavedenia modelu BMW i3 do služby DriveNow teraz BMW i rozbieha aj strategickú iniciatívu na propagáciu elektrickej mobility, ktorej príprava prebieha už od uvedenia elektrického automobilu BMW ActiveE.
Aktuálne majú zákazníci služby DriveNow v britskej metropole k dispozícii 30 automobilov BMW i3. „Spoločným používaním elektrických automobilov sa znižuje hustota premávky aj emisie v mestách“ vysvetľuje Peter Schwarzenbauer, člen predstavenstva BMW AG, pri príležitosti londýnskej premiéry. „Mám radosť, že prostredníctvom BMW i3 teraz môžeme svojim zákazníkom služby DriveNow ponúknuť jedinečnú radosť z jazdy v spojení s jednoduchým prístupom k elektrickej mobilite.‟
 
Spoločné používanie automobilov odbremeňuje centrá miest.
Na základe používateľských prieskumov a analýz premávky je už dnes možné badať pozitívny dopad flexibilných služieb spoločného používania automobilov bez parkovacích staníc na funkčnosť mobility v preťažených štvrtiach. Služby ako DriveNow sú tak do značnej miery vnímané ako optimálny doplnok k lokálnej verejnej doprave a prechod na multimodálnu mobilitu bez súkromného vozidla sa vďaka nim stáva atraktívnou alternatívou k vlastneniu automobilu. Možnosť spontánne si prenajať vozidlo bez zbytočných komplikácií a vrátiť ho kdekoľvek v rámci mesta zároveň vytvára mimoriadny potenciál na získanie ďalších cieľových skupín zákazníkov v rámci služieb spoločného používania automobilov.
Prudko narastajúca obľuba spoločného používania vozidiel má zásadný vplyv na odľahčenie preťaženej premávky. Podľa federálnej asociácie pre spoločné používanie automobilov sa k tejto forme prepravy v Nemecku hlási už viac ako milión občanov. Prieskumy ukazujú, že sa v dôsledku uplatňovania systému spoločného používania vozidiel až 38 percent zákazníkov služby DriveNow rozhodlo predať svoj osobný automobil. V mnohých prípadoch pritom šlo o staršie a menej efektívne vozidlá. Zákazníci ako hlavný dôvod uvádzajú to, že vďaka možnosti slobodného využívania spoločných vozidiel môžu automobil v prípade potreby pohotovo použiť a zároveň majú pocit, že im náležite slúži aj lokálna verejná doprava.
 
Výhody pre zákazníkov služby DriveNow v centrách miest: obyvatelia Londýna sa používaním BMW i3 vyhnú plateniu mýta za prejazd mestom.
DriveNow a podobné služby navyše teraz prinášajú úplne nový pohľad na propagáciu mobility bez miestnych emisií v mestských oblastiach. Uplatňovaním elektricky poháňaného modelu BMW ActiveE v rámci služby DriveNow v Mníchove, Berlíne a San Franciscu sa napríklad mimoriadne zvýšil záujem o jazdu plne elektrickými vozidlami. V dôsledku toho sa v Nemecku od marca 2013 podarilo každý mesiac ponúknuť prepravu na elektrický pohon približne 3 000 novým zákazníkom služby DriveNow – čo spoločne predstavuje približne 100 000 zákazníkov. Zavedením modelu BMW i3 sa možnosť spoločného používania elektrických automobilov prémiovej triedy stáva ešte atraktívnejšou a zároveň preniká na nové trhy.
BMW i3 sa tak osvedčuje ako ideálny prostriedok na modernizáciu služieb spoločného používania elektrických automobilov, ktoré umožnia nielen znížiť prehustenie premávky, ale rovnako aj emisie v mestských oblastiach. V Londýne je oslobodené od platenia mýta za prejazd mestom, ktorý sa vzťahuje na tradične poháňané automobily. Zákazníci služby DriveNow tak pri prejazde centrom mesta modelom BMW i3 profitujú aj finančne. V ďalších veľkých mestách, kde aktuálne platia alebo sú plánované podobné obmedzenia prístupu vozidiel, tak spoločné používanie elektrických automobilov predstavuje ekologicky aj ekonomicky prospešnú alternatívu.
Hlavným predpokladom úspechu programov spoločného používania elektrických automobilov je spolupráca medzi poskytovateľmi takýchto služieb a miestnymi orgánmi. Najzásadnejšiu otázku v tejto súvislosti predstavuje dostupnosť verejných nabíjacích staníc a prednostných parkovacích miest pre elektrické a spoločne používané vozidlá. Práve tie hrajú kľúčovú úlohu pre možnosť flexibilného využitia takýchto automobilov. Služba DriveNow zotrváva v neustálom kontakte s miestnymi samosprávami. Údaje o používaní elektrického modelu BMW ActiveE, ktorý je v Mníchove a Berlíne k dispozícii od roku 2013, poskytujú dôležité informácie o vývoji nabíjacej infraštruktúry na mieru.
Pri zavedení modelu BMW i3 v Londýne bude používateľom služby DriveNow spočiatku k dispozícii približne tucet nabíjacích staníc po celej prevádzkovej ploche. V Berlíne môžu zákazníci služby DriveNow už teraz využívať viac než 150 nabíjacích staníc pre model BMW ActiveE. Do polovice roka 2016 bude vytvorených ďalších 420 nabíjacích staníc, z ktorých 20 umožní urýchlené nabíjanie jednosmerným prúdom. V prípade potreby bude následne možné nainštalovať ďalších 700 nabíjacích staníc. Mestská rada Mníchova v súčasnosti prijíma prvotné rozhodnutie na podporu elektrickej mobility, ktorého súčasťou bude aj vybudovanie verejnej nabíjacej infraštruktúry. Na rok 2015 je zároveň naplánovaná aj elektrifikácia niekoľkých ulíc v centre mesta pomocou svietidiel typu Light and Charge z produkcie BMW.
V záujme zaručenia úspechu elektrickej mobility BMW spoločne s partnermi z oblasti politiky, energetiky a automobilového priemyslu neustále podniká ďalšie kroky spojené s projektmi vybudovania nabíjacej infraštruktúry po celej Európe a USA. Medzi ne patrí napríklad spoločná iniciatíva so spoločnosťami Volkswagen a ChargePoint zameraná na vytvorenie približne 100 rýchlonabíjacích elektrických staníc s jednosmerným prúdom v USA, projekt SLAM (sieť rýchlonabíjacích staníc pre dopravné siete a veľké mestá) s celkovým počtom 600 rýchlonabíjacích staníc so striedavým aj jednosmerným prúdom v Nemecku a iniciatíva TEN-T s podporou EÚ na vytvorenie infraštruktúry naprieč Európou.
Služba DriveNow
Služba DriveNow na spoločné používanie automobilov, ktorú partnersky prevádzkuje BMW Group a Sixt SE, vo veľkých Európskych mestách ponúka špičkové prémiové vozidlá značiek BMW a MINI na prenájom s možnosťou slobodného pohybu. Služba DriveNow má v súčasnosti viac než 450 000 členov po celom svete. Vozidlá je možné prenajať a vrátiť kdekoľvek v rámci určenej oblasti prevádzky. Registrovaní zákazníci si vozidlá môžu rezervovať a objednať prostredníctvom aplikácie alebo webovej stránky DriveNow. Služba DriveNow v súčasnosti existuje v Mníchove, Berlíne, Düsseldorfe, Kolíne, Hamburgu, Viedni a Londýne, ako aj v San Franciscu v USA. Zároveň sa pripravuje ďalších približne desať lokalít na poskytovanie služby DriveNow v Európe a desať v Severnej Amerike.
 
 

Elektromobil Toroidion s výkonom milión Wattov už prechádza testovaním

Toroidion 1MW je prototyp automobilu, ktorého alfou a omegou je ohromujúci výkon až 1 WM, teda 1360 koní. Jeho dizajn možno neosloví každého, toto vozidlo je najmä o pokroku v automobilovom priemysle.

Toroidion 1MW má potenciál stať sa najvýkonnejším elektromobilom vôbec. S výkonom 1360 konských síl nenachádza veľa konkurentov a navyše až v týchto dňoch prebieha prísne testovanie, ktoré môže čísla mierne upraviť. Aj smerom nahor. Porovnateľný výkon ponúka zatiaľ iba Koenigsegg One:1, pod karosériou ktorého pracuje až 1340 koní.
Dizajn karosérie je podriadený snahe o čo najefektívnejšiu aerodynamiku, ale priestor sa našiel aj na určité klasické automobilové rysy z druhej polovice minulého storočia. Model 1MW tak nevyzerá ako futuristický elektromobil, ale skôr ako staršie športové vozidlo so spaľovacím motorom.
Zaujímavosťou je nezvyčajné umiestnenie bočných spätných zrkadiel a imitovaná maska chladiča. Imitovaná preto, lebo elektromobily tento prvok karosérie vôbec nepotrebujú.
Obzvlášť dobre vyzerá najmä zadná časť vozidla a jeho profil, krídlové dvere a výrazne športové sedadlá v interiéri. Samotný interiér však už ničím iným neosloví, je pomerne strohý a nedoladený. Toroidion 1MW už síce existuje ako protototyp, ale ten sa bude ešte mierne vyvíjať. Je teda možné, že dizajnéri budú venovať viac pozornosti aj tomu, ako ich pokrokové výkonné vozidlo vyzerá.
 
Podľa slov tvorcov bude výkon vozidla škálovateľný podľa želania zákazníkov a ponúkne ľahké batérie s možnosťou jednoduchej výmeny. Vozidlo bolo nadizajnované aj postavené ručne vo Fínsku.
 
Zdroj: toroidion.com
 

Toroidion 1MW (foto: Toroidion)


Toroidion 1MW (foto: Toroidion)


Toroidion 1MW (foto: Toroidion)


Toroidion 1MW (foto: Toroidion)


Toroidion 1MW (foto: Toroidion)


Toroidion 1MW (foto: Toroidion)


Toroidion 1MW (foto: Toroidion)


Toroidion 1MW (foto: Toroidion)


 

Chevrolet FNR je zrejme najodvážnejším elektromobilom

Americký Chevrolet na autosalóne v Šanghaji predstavil svoju víziu o dizajne automobilov poháňaných výlučne na elektrinu. Koncept FNR je reálnym kusom s elektrickým pohonom a futuristickým interiérom, ktorého odvážnosť predčí už len dizajn vlastnej karosérie.

Chevrolet FNR v skratke:

  • dizajn od japonskej spoločnosti Pan Asia Technical Automotive Center;
  • výrazné zameranie na aerodynamický dizajn;
  • autonómne riadenie i parkovanie;
  • atypické otváranie dverí smerom nahor so zadnými dverami v štýle Opel Meriva;
  • výrazne presklenie karosérie a profilu;
  • kompletné LED osvetlenie;
  • sedadlá sa dajú otočiť o 180 stupňov;
  • bezdrôtové nabíjanie;
  • biometrická identifikácia majiteľov.

 

Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)


Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)


Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)


Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)


Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)


Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)


Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)


Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)

Chevrolet FNR je zrejme najodvážnejším elektromobilom

ecoMOTO – Americký Chevrolet na autosalóne v Šanghaji predstavil svoju víziu o dizajne automobilov poháňaných výlučne na elektrinu. Koncept FNR je reálnym kusom s elektrickým pohonom a futuristickým interiérom, ktorého odvážnosť predčí už len dizajn vlastnej karosérie.

Chevrolet FNR v skratke:

  • dizajn od japonskej spoločnosti Pan Asia Technical Automotive Center;
  • výrazné zameranie na aerodynamický dizajn;
  • autonómne riadenie i parkovanie;
  • atypické otváranie dverí smerom nahor so zadnými dverami v štýle Opel Meriva;
  • výrazne presklenie karosérie a profilu;
  • kompletné LED osvetlenie;
  • sedadlá sa dajú otočiť o 180 stupňov;
  • bezdrôtové nabíjanie;
  • biometrická identifikácia majiteľov.

 

Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)

Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)

Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)

Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)

Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)

Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)

Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)

Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)

Volkswagen C Coupe GTE (koncept 2015)

Volkswagen to myslí s integráciou elektromobilov do svojho portfólia vážne. Značku GTE najnovšie priradil konceptu modelu C Coupe (CC), ktorý dokáže jazdiť na čisto elektrický pohon. Mohla by sa z neho stať skutočne zaujímavá alternatíva k športovcom typu BMW i8 či Tesla Model S.

 
 
 

Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)


Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)


Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)


Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)


Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)


Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)


Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)


Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)


Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)


Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)


Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)


 

Volkswagen C Coupe GTE (koncept 2015)

ecoMOTO – Volkswagen to myslí s integráciou elektromobilov do svojho portfólia vážne. Značku GTE najnovšie priradil konceptu modelu C Coupe (CC), ktorý dokáže jazdiť na čisto elektrický pohon. Mohla by sa z neho stať skutočne zaujímavá alternatíva k športovcom typu BMW i8 či Tesla Model S.

 

 

 

Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)

Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)

Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)

Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)

Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)

Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)

Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)

Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)

Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)

Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)

Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)

 

Nový Lexus RX Hybrid

Toyota predstavila novú generáciu vozidiel Lexus RX, ponúkať ju bude aj v plne hybridnej verzii. Automobilka, pre ktorú je model RX zásadný (predaje cez 2 mil. kusov), aj takto potvrdzuje svoju líderskú pozíciu vo svete hybridného pohonu automobilov. Nižšie si môžete prečítať oficiálnu tlačovú správu automobilky a pozrieť prvé fotografie nového vozidla.

 

  • Hybridné ústrojenstvo bude využívať vylepšený motor 3,5 l V6 s Atkinsonovým cyklom;
  • v kombinácii s elektromotorom bude celkový výkon tohto ústrojenstva cca 300 koní;
  • nový RX sa bude predávať vo variantoch Hybrid, F SPORT a 400t.

 

Lexus RX F Sport a Hybrid (2015) / foto: Lexus


 
RX, najpredávanejší model v 26-ročnej histórii značky Lexus (predaných vyše 2,1 mil. vozidiel), tvorí tridsať percent všetkých doteraz predaných vozidiel značky Lexus. Na tomto trende stavia aj nový model s kompletne prepracovaným luxusným interiérom, ktorému sekunduje sofistikovaný a veľmi atraktívny nový štýl zovňajška. Veľkú dávku genetickej výbavy značky Lexus, ktorá bola umne začlenená v podobe mnohých detailov, je teraz možné nielen vidieť, ale doslova aj cítiť. Vizuálne prepracovaný RX sa môže pochváliť špičkovými jazdnými schopnosťami a novými technológiami bezpečnosti, ktoré zahŕňajú aj pokrokový systém Lexus Safety System+.
 
Komentuje Takajuki Katsuda, hlavní konštruktér modelu RX: „Našou ambíciou bolo vniesť do tohto segmentu smelý a úplne nový štýl, pritom však stavať na priekopníckych hodnotách predchádzajúcich generácií modelu RX a zostať týmto hodnotám verní. Priekopnícky duch značky Lexus nám velí tvoriť nové technológie a prichádzať s novými myšlienkami. Umožňuje nám predstavovať nové vozidlá s najmodernejšími vlastnosťami. A rozhodne sa zasadzujeme o to, aby sme svetu ponúkali náš tradičný „Pokrokový luxus“. Verím, že tento nový RX ako prekvapí nových zákazníkov, tak aj poteší a uspokojí našich verných užívateľov, ktorých vysokým očakávaniam idú všetky naše inovácie v ústrety.“
 

Nový smelý a atraktívny zovňajšok

To, že nový RX pôsobí opticky veľmi výrazne, je zrejmé už na prvý pohľad. Úplne nové predné partie zdôrazňuje ešte smelšia maska chladiča v tvare vretena s chrómovým lemovaním, rovnako ako LED svetlomety s troma zdrojmi, tvarované do písmena L. Spoločne s prepracovanými hmlovými svetlami pôsobí RX skutočne elegantne a súčasne futuristicky. Atleticky poňatý predný blatník dodáva vozidlu športový charakter.
 
Pri pohľade zboku zaujme ostrá charakteristická krivka prebiehajúca od predného blatníka k zadnej časti vozidla, spoločne s uhladenou líniou strechy. RX tak získal dynamický profil, ktorý minimalizuje aerodynamický odpor a potláča vztlakové sily vpredu aj vzadu. Vozidlo je vďaka týmto úpravám stabilnejšie pri vysokých rýchlostiach a produkuje výrazne nižší aerodynamický hluk. Skutočne pokrokovým štylistickým prvkom sú začiernené zadné C-stĺpiky, vďaka ktorým strecha zdanlivo visí vo vzduchu, čo je riešenie, ktoré Lexus používa vôbec po prvýkrát. Nove 20″ zliatinové kolesá, ktoré nahrádzajú 19″ kolesá súčasného modelu, je teraz možné upraviť na želanie pomocou rôznych farebných dekór, a tak vyjadriť lepšie vlastnú osobnosť.
 
Zadné partie sa vyznačujú ostrejšími krivkami a pôsobia dojmom mimoriadnej stability, čo ešte zdôrazňujú nové koncové svetlá v tvare písmena L, obopínajúce boky vozidla. Po ich rozsvietení vozidlo pôsobí ešte širšie a rozhodnejšie. Po aktivácii sa rozprestrie jasné svetlo po strane pozdĺž karosérie smerom k piatym dverám – po prvýkrát u značky Lexus.
 
Kabína nového RX je zhmotnením pohodlia a luxusu. Má teraz iné usporiadanie dekór, z ktorých vyžaruje špičkové spracovanie. Môže byť tiež vybavená špeciálne upravenými drevenými dekórami rezanými laserovým lúčom, ktoré si môže objednať každý, kto zatúži po ešte vyššej dávke luxusu. V strede pozornosti je veľký displej HUD s projekciou na predné sklo, zatiaľ čo oblasť na zobrazovanie informácií, ktorej súčasťou je teraz displej s veľkosťou 12,3″, bola od hlavnej oblasti na ovládanie oddelená.
 
Ďalšou zmenou je presunutie radiacej páky ďalej od prednej časti prístrojového panela, čím sa zlepšila ovládateľnosť a uvoľnil priestor pre potreby vodiča. Z nového interiéru však neťaží iba samotný vodič. Cestujúci vzadu sa môžu tešiť na viac miesta pre nohy aj kolená. Novo navrhnuté sedadlá ponúkajú funkciu vyhrievania a elektrického sklápania, čo prispieva nielen k vyššiemu pohodliu, ale aj vytvoreniu luxusnej atmosféry a pocitu pohostinnosti a kultivovanosti. Vzdušnosť kabíny RX umocňuje panoramatické strešné okno, ktoré cestujúcim sprostredkuje svieže zážitky z cestovania pod šírym nebom.
 
„RX sme navrhli tak, aby vozidlo pôsobilo mimoriadne atraktívne a stabilne. Dlhší rázvor a väčšie kolesá mu dodávajú športové a dynamické proporcie. Hoci je kabína mimoriadne luxusná a priestranná, bočná silueta RX zostala elegantná a dynamická. Interiér bol pritom navrhnutý tak, aby umožňoval ľahké ovládanie a ponúkol luxusné vyhotovenie,“ komentuje Gen Ikeda, hlavný návrhár modelu RX.
 

Lexus RX Hybrid (2015) / foto: Lexus


 

Výkonný a hospodárny hybridný pohon s hladkým chodom

Nový Lexus RX sa bude ponúkať s modernizovaným plne hybridným pohonom.
Hybridné ústrojenstvo bude využívať vylepšený motor 3,5 l V6 s Atkinsonovým cyklom. V kombinácii s elektromotorom bude celkový výkon tohto ústrojenstva cca 300 k.
 

Lepšia ovládateľnosť a stabilita

Úplne nový RX bol navrhnutý tak, aby sa ovládateľnosťou vyrovnal bežným cestovným vozidlám. Celý podvozok bol zosilnený v záujme vyššej stability a čo najlepšej ovládateľnosti v zákrutách. Celá štruktúra karosérie je pevnejšia a vykazuje vyššiu tuhosť, čo je kľúčom k dobrej odozve od riadenia a tiež k utlmeniu hluku prichádzajúceho do kabíny od motora a vozovky. Vozidlo tiež ponúkne systém integrovaného riadenia dynamiky vozidla (VDIM), ktorý dokáže rozpoznať potenciálne nebezpečné situácie a automaticky (často nepostrehnuteľne) zareagovať tak, aby vodič pri nájazde do zákrut a na výjazde z nich nikdy nestratil kontrolu. K ešte lepšej ovládateľnosti a stabilite RX na suchom aj mokrom povrchu prispieva stály pohon všetkých kolies.
 
Sústava nezávislého zavesenia kolies RX, predstavovaná vzperami McPherson vpredu a dvojitými lichobežníkovými závesmi vzadu, bola vyladená a ďalej posilnená v záujme čo najlepšieho jazdného správania a mimoriadne hladkého cestovania. Súčasťou výbavy väčšiny verzií RX je adaptívne variabilné odpruženie (AVS), ktoré elektronicky sleduje a prispôsobuje tlmiace sily spoločne s riadením, a tak zaisťuje optimálnu ovládateľnosť a jazdné správanie v závislosti od jazdných podmienok. To znamená, že nech sa už s RX vydáte kamkoľvek, systém AVS automaticky bleskovo prispôsobuje nastavenie tlmičov, a tak zaisťuje najhladšiu možnú jazdu. Systém bol tiež navrhnutý tak, aby potláčal nakláňanie karosérie v zákrutách, a tým sprostredkoval vyšší pôžitok z dynamickejšej jazdy.
 

Lexus RX 200t / foto: Lexus


 

Prioritou systému Lexus Safety System+ je bezpečnosť

V súlade s tradičným zameraním značky Lexus na bezpečnosť prináša úplne nový RX výrazné zlepšenia v oblasti aktívnej aj pasívnej bezpečnosti.
 
Súčasťou týchto zlepšení je aj modernizovaná štruktúra karosérie, ktorá zvyšuje celkovú pasívnu bezpečnosť RX, alebo systém Lexus Safety System+, ktorý napomáha vyhnúť sa stretu alebo zmierniť následky nehody v širokom rozsahu rýchlostí jazdy.
 
Celosvetovo uvádzaný systém Lexus Safety System+ zahŕňa niekoľko technológií aktívnej bezpečnosti už dnes používaných vo vozidlách Lexus. Patrí sem bezpečnostný systém na predchádzanie kolíziám (PCS), ktorý rozpoznáva náhle brzdenie alebo zastavenie vpredu idúceho vozidla, a upozorňuje vodiča na možný stret s prekážkami alebo chodcom vpredu, asistent pre jazdu v pruhoch (LDA), ktorý akusticky varuje v prípade, že sa vozidlo vychýli z daného jazdného pruhu, a ďalej automatické diaľkové svetlá (AHB), napomáhajúce zaistiť optimálny výhľad dopredu pri jazde v noci.
 
V rámci všestranného prístupu k aktívnej bezpečnosti systém Lexus Safety System+ využíva radar pracujúci v pásme milimetrových vĺn, ktorý v súčinnosti s kamerou udržuje RX v zamýšľanom jazdnom pruhu prostredníctvom funkcie na sledovanie jazdného pruhu (LKA), a tiež zlepšuje rozpoznávanie cieľov pre dynamický tempomat riadený radarom.
 
O ešte vyššiu mieru bezpečnosti sa starajú voliteľné prvky výbavy, ako je systém adaptívnych diaľkových svetiel (AHS), systém panoramatického sledovania situácie okolo vozidla (PVM) alebo systém na sledovanie mŕtvych uhlov (BSM).
 

RX F SPORT

Pre záujemcov, ktorí túžia po ešte atraktívnejšom a jazdne schopnejšom luxusnom SUV, je k dispozícii verzia RX F SPORT. Vozidlá Lexus s označením F SPORT ponúkajú rad optických prvkov a špeciálnych funkcií na zlepšenie jazdných schopností, ktorými sa odlišujú od ostatných verzií. V prípade RX si povšimneme vretenovitú masku chladiča a nižšie položenú stredovú časť zadného nárazníka, kde je použitý typický raster F, čím vozidlo okamžite získava športovejší nádych. K impozantnejšiemu vzhľadu RX napomáhajú aj nové zliatinové kolesá, určené exkluzívne pre verziu F SPORT. V kabíne má vodič k dispozícii špeciálne navrhnuté združené prístroje F SPORT a športový volant potiahnutý perforovanou kožou vrátane atraktívneho emblému F SPORT a páčok radenia pod volantom. Súčasťou športového balíka sú aj exkluzívne farby a dekóra.
 
K jazdným schopnostiam verzie RX F SPORT prispievajú aktívne stabilizátory, ktorých vyspelá technológia pomáha viesť toto vozidlo zákrutami s pozoruhodnou stabilitou. Už zmienený systém AVS, ktorý taktiež napomáha k stabilnému prejazdu zákrutami, je štandardnou súčasťou verzie RX F SPORT. Pomocou voliča jazdných režimov na stredovej konzole môže vodič zvoliť režim Sport S+ vylepšený o funkcie systému AVS (okrem nastavenia Eco, Normal a Sports S).
 
 
Lexus RX 2016 – predbežné technické údaje
Celková dĺžka – 4 890 mm
Celková šírka – 1 895 mm
Celková výška – 1 690 mm
Rázvor – 2 790 mm
Rozchod kolies vpredu – 1 640 mm
Rozchod kolies vzadu – 1 630 mm
 
 

Peugeot 308 R HYbrid – trojmotorový koncept s výkonom takmer 500k

Peugeot predviedol koncept 308 R HYbrid, ktorý by sa podľa mnohých motoristických magazínov mohol stať budúcim konkurentom pre VW Golf GTE. V tejto chvíli je konceptom s pozornosť pútajúcim vzhľadom a pôsobivými parametrami.

 

  • Peugeot 308 R HYbrid má tri motory, hlavný 1,6 THP dopĺňajú dva elektrické
  • Ide o plug-in hybrid, avšak prioritne sa akumulátor dobíja rekuperáciou a činnosťou benzínového motora
  • 1,6 THP má výkon 270 koní (199 kW)
  • každý z dvoch elektromotorov má výkon 115 koní (85 kW)
  • jeden elektromotor je na prednej náprave, druhý na zadnej
  • spoločný krútiaci moment motorov je 750 Nm a výkon 500 koní
  • vozidlo má pohon oboch náprav a nešpecifikovanú automatickú prevodovku
  • zrýchlenie 0-100km/h za 4 sekundy, max. 250 km/h, emisie CO2 70 g/km
  • režimy prevádzky Hot Lap, Track, Road a ZEV

 
 

 

Peugeot 308 R HYbrid – trojmotorový koncept s výkonom takmer 500k (foto:PSA, text:ecomoto.sk)


Peugeot 308 R HYbrid – trojmotorový koncept s výkonom takmer 500k (foto:PSA, text:ecomoto.sk)


Peugeot 308 R HYbrid – trojmotorový koncept s výkonom takmer 500k (foto:PSA, text:ecomoto.sk)


Peugeot 308 R HYbrid – trojmotorový koncept s výkonom takmer 500k (foto:PSA, text:ecomoto.sk)


 

Toyota RAV4 Hybrid s pohonom oboch náprav AWD

Značka Toyota na newyorskom autosalóne predstavila celkom nový model RAV4 s hybridným pohonom a technológiou AWD. Kombinuje sily benzínového 2,5-litrového motora a elektromotora, krútiaci moment prenáša na obe nápravy. Na novej Toyote však zaujmú aj ostatné inovácie.

Je to už dvadsať rokov, čo sa začal predávať model RAV4 a za tieto dve desaťročia vždy reflektoval aktuálne dizajnové trendy v automobilizme. Preto sa vzhľad tohto SUV tak nápadne menil. Popravde, nie každému sa bude novinka páčiť, opäť mení zabehnuté a opäť reaguje na aktuálne trendy ich exponovaním.

 

Toyota RAV4 Hybrid 2015 (foto: Toyota)

 

Nová Toyota RAV4 s modelovým rokom 2015 má až nezvyčajne plastické tvary prednej masky, predné svetlomety pútajú pozornosť a veľmi atypicky je umiestnené aj logo automobilky. Profil automobilu ostáva v priebehu rokov viac-menej rovnaký, tu nachádzame skôr striedmejšie a rozvážnejšie kroky dizajnérov. Nedá sa tvrdiť, že by nová RAV4 odbočila z charakteru, ktorý si vybudovala za roky, zároveň sa teší z mnohých inovácií v dizajne i technike. Napríklad predné svetlomety sú tzv. FULL LED s výrazne plastickými tvarmi pásov denného svietenia. Vo verzii pre USA sú svetlomety zakončené oranžovými smerovými svetlami, ktoré pravdepodobne u nás automobilka odfarbí.

 

Zmeny nastali aj v interiéri, Toyota sa však silou mocou nevydáva cestou imitovaného luxusu. Interiér obsiahol pomerne rozsiahle čalúnenie, vysokú prevodovú páku, štandardnú pákovú ručnú brzdu a nový volant. Interiér nie je výraznejšie orientovaný na vodiča, chce sa zavďačiť obom v prednej časti kokpitu.

 

Toyota RAV4 Hybrid 2015 (foto: Toyota)

Toyota RAV4 Hybrid 2015 (foto: Toyota)

Toyota RAV4 Hybrid 2015 (foto: Toyota)

 

 

Z novej technickej výbavy zaujme okrem už spomenutých Full LED svetlometov aj 360-stupňový kamerový systém, centrálny 4,2- alebo 7-palcový displej v interiéri a bezpečnostný balík Toyota Safety Sense pozostávajúci okrem iného aj z nasledovných technológií:

 

  • prednárazový bezpečnostný systém (PCS),
  • varovný systém nežiaduceho vybočenia z jazdného pruhu (LDA),
  • automatické diaľkové svetlá (AHB)
  • asistent rozpoznávania dopravných značiek (RSA)
  • adaptívny tempomat (ACC)

 

 

Zaujímavosťou v úvodzovkách je, že Toyota neuvádza vo svojich oficiálnych kanáloch podrobnejšie informácie o hybridnom pohone. Vieme len to, že elektromotor bude poháňať zadnú nápravu a bude kombinovaný s benzínovým motorom o objeme 2,5 litra.

 

Nová hybridná pohonná jednotka prináša spojenie výkonu, kultivovanosti a bezproblémovej jazdy s výhodou nízkej hladiny emisií a jej zavedením získava potešenie z jazdy pod značkou Toyota Hybrid nový rozmer. Vďaka nej sa nový model RAV4 dostane opäť na vrchol svojej kategórie.“ uvádza sa v tlačovej správe.

 

Nová Toyota RAV4 (nie ako Hybrid) sa bude predávať v štyroch variantoch výbavy, a síce LE, XLE, Limited a  SE.

 

 

Zdroj informácií a fotografií: Toyota

 

 

Toyota RAV4 Hybrid 2015 (foto: Toyota)

Toyota RAV4 Hybrid 2015 (foto: Toyota)

Toyota RAV4 Hybrid 2015 (foto: Toyota)

Toyota RAV4 Hybrid 2015 (foto: Toyota)

Toyota RAV4 Hybrid 2015 (foto: Toyota)

 

 

 

Plug-in hybrid BMW X5 xDrive40e vie jazdiť aj výlučne na elektromotor

BMW v nedeľu oznámilo skoré spustenie predaja vozidla X5 xDrive40e. Ide o Plug-in hybrid so schopnosťou jazdy výlučne na elektromotor, pričom v bežnej prevádzke slúži na pomoc spaľovaciemu motoru. Znižuje sa tak spotreba paliva a aj emisie CO2. 

BMW eDrive40e bude v predaji už na jeseň tohto roka a dá sa povedať, že model naplnil očakávania. Ide o prvú verziu hybridného SUV, pričom priamo nadväzuje na koncept eDrive z mája minulého roka.

BMW X5 s hybridným pohonom si zachováva všetko to, čo je pre model X5 typické, vrátane známej radosti z jazdy, komfortu, bezpečnosti i dynamiky. Pri pohľade na hybridný a klasický variant si môžete všimnúť iba jeden nápadnejší rozdiel – nad predným ľavým kolesom sa v hybride nachádzajú dvierka pre dobíjací konektor. Ten, mimochodom, počas nabíjania svieti a farbou osvetlenia informuje o stave nabitia batérií.

Hybridné BMW X5 dokáže jazdiť aj na výlučne elektrický pohon do nižších rýchlostí a na kratších vzdialenostiach. Význam prítomnosti elektrického motora by sme však mali vnímať predovšetkým ako výpomoc tomu klasickému spaľovaciemu. Spojením síl dvoch motorov sa znižuje spotreba tekutého paliva a znižujú sa aj emisie CO2. Bežná prevádzka veľkého BMW X5 tak môže obnášať kombinovanú spotrebu iba 6,5 litra na 100 km jazdy.

Hybridný variant X5 sa bude dať objednať s celým radom voliteľných doplnkov dostupných pre BMW X5 vrátane exteriérových a interiérových balíkov Design Pure Excellence a Pure Experience, balíka M Sport a BMW Individual.

BMW X5 xDrive40e Plug-in hybrid (2015)

BMW X5 xDrive40e Plug-in hybrid (2015)

BMW X5 xDrive40e Plug-in hybrid (2015)

BMW X5 xDrive40e Plug-in hybrid (2015)

BMW X5 xDrive40e Plug-in hybrid (2015)

BMW X5 xDrive40e Plug-in hybrid (2015)

 

Technické parametre:

  • BMW X5 xDrive40e: štvorvalcový radový benzínový motor s technológiou BMW TwinPower Turbo (turbodúchadlo TwinScroll, priame vstrekovanie High Precision Injection, variabilné časovanie ventilov VALVETRONIC, dvojitý VANOS), objem: 1 997 cm3, výkon: 180 kW/245 k pri 5 000 – 6 500 ot.min-1, max. krútiaci moment: 350 Nm pri 1 250 – 4 800 ot.min-1; synchrónny elektromotor integrovaný do 8-stupňovej prevodovky, maximálny výkon*: 83 kW/113 k pri 3 170 ot.min-1, max. krútiaci moment: 250 Nm pri 0 ot.min-1; max. výkon celého systému: 230 kW/313 k, max. krútiaci moment celého systému: 450 Nm, zrýchlenie [0 – 100 km/h]: 6,8 sekundy, maximálna rýchlosť: 210 km/h (obmedzená elektronicky), maximálna rýchlosť na elektrický pohon: 120 km/h (obmedzená elektronicky), dojazd na elektrický pohon **: až do 31 km , priemerná spotreba**: 3,4 – 3,3 litra/100 km, 15,4 – 15,3 kWh/100 km, emisie CO2**: 78 – 77 g/km, emisné normy: Euro 6.
    * Podľa normy ECE R-85 ** Hodnoty podľa EÚ testovacieho cyklu pre vozidlá plug-in hybrid sa môžu líšiť v závislosti od zvoleného rozmeru pneumatík.
  • Lítium-iónový vysokonapäťový akumulátor s 96 článkami a kapacitou 9,0 kWh.
  • Vysokonapäťový akumulátor umiestnený pod podlahou batožinového priestoru s mierne zmenšeným objemom (500 – 1 720 litrov).
  • Vysokonapäťový akumulátor môže byť dobíjaný zo štandardných domácich zásuviek; BMW i Wallbox je dostupný aj ako časť konceptu BMW 360° ELECTRIC spolu so službami špecifickými pre dané modely a s asistenčnými službami, služba mobility ChargeNow ponúka jednoduchý prístup a nekomplikované použitie verejných partnerských nabíjacích staníc , služba mobility ParkNow Longterm uľahčuje nájdenie parkovacieho miesta s alebo bez nabíjacieho zariadenia.

Dynamika a zážitok z jazdy:

  • Tlačidlo eDrive na programovanie hybridného charakteru a výber režimov AUTO eDrive, MAX eDrive a SAVE Battery.
  • Spínač Driving Experience Control na aktiváciu nastavenia vozidla do režimov COMFORT, SPORT a ECO PRO.
  • V spojení so štandardným navigačným systémom Professional dokáže inteligentný energetický manažment vytvoriť predbežnú stratégiu pohonného ústrojenstva. Zoberie do úvahy profil trasy, dopravnú situáciu a jazdný režim, aby bola čo najefektívnejšie využitá zostávajúca kapacita akumulátora a maximalizovala sa vzdialenosť prejdená na elektrický pohon s nulovými lokálnymi emisiami.
  • BMW X5 xDrive40e s modelovo špecifickým nastavením podvozka. Ako súčasť sériovej výbavy je Dynamic Damper Control a zadné samonivelačné pneumatické odpruženie.

 

 

BMW X5 xDrive40e Plug-in hybrid (2015)

BMW X5 xDrive40e Plug-in hybrid (2015)

Hybridné autá v ponuke Mercedesu

Mercedes-Benz má vo svojej ponuke mimoriadne množstvo vozidiel a takmer nepreberné množstvo ich motorizácií. Na 3Digital sa však prednostne venujeme hybridom a elektromobilom. Mercedes má v ponuke pomerne dosť ekologických vozidiel, ale ako hybrid sa ponúkajú iba triedy C, E a S.

 

Ešte úvodom je potrebné pripomenúť, že popri Toyote je Mercedes-Benz významným inovátorom, dokonca možno lídrom v otázke ekologickej dopravy. Až na niekoľko výnimiek je väčšina modelov značky Mercedes je ponúkaných s motormi BlueEFFICIENCY a BlueTEC, ktoré zásadným spôsobom znižujú vplyv vozidiel na životné prostredie a triedy B a E sú ponúkané aj vo variante Natural Gas Drive.

 

 

Mercedes-Benz C300 BlueTEC Hybrid

Mercedes-Benz C300 BlueTEC Hybrid

Trieda C od Mercedesu je vozidlom, ktoré dokázalo spojiť svety prestíže a luxusu s dostupnosťou a nezanedbateľnou mierou športovosti. Dlho platilo, že typickým predstaviteľom prémiových sedanov bolo BMW radu 3, teraz je to skôr Mercedes triedy C.

Toto krásne vozidlo dizajnované tak, aby pripomínalo limuzínu triedy S a ponúka sa aj v motorizácii C300 BlueTEC Hybrid. To znamená, že automobil je vybavený naftovým motorom s objemom 2 143 cm3 a výkonom 201 koní a doplnkovým elektrickým motorom s výkonom neveľkých 27 koní. Tento naftový 4-valcový motor sa používa aj v modeli C250.

Elektromotor však v prípade Mercedesu nemá taký potenciál, ako napríklad v hybridnej verzii nového VW Passat. Elektromotor dokáže poháňať auto rýchlosťou nanajvýš 35 km/h a na krátke vzdialenosti. S čisto elektrickým pohonom teda nepočítajte ani v meste. Elektromotor slúži v prvom rade ako pomocník naftovému agregátu, spoločne tak znižujú spotrebu paliva a emisie CO2. Prevodovka je štandardne automatika 7G-TRONIC PLUS a poháňaná je zadná náprava, 4MATIC nie je v hybride k dispozícii.

 

Mercedes-Benz E300 BlueTEC Hybrid

Mercedes-Benz E300 BlueTEC Hybrid

Hybridný Mercedes triedy E je väčšou a komfortnejšou verziou sedanu triedy C. Vozidlo je štandardne montované s automatickou prevodovkou 7G-TRONIC PLUS, má náhon zadnej nápravy bez možnosti vybavenia pohonom 4MATIC, využíva sa dokonca rovnaký 2,1-litrový naftový motor. V porovnaní s ostatnými modelmi motorov BlueTEC však tento v E300 Hybrid nedisponuje normou Euro 6 (má Euro 5), nie je vybavený katalyzátorom SCR a nedoťahuje sa ani na výkon 6-valcových variantov E300 BlueTEC. Dalo by sa tvrdiť, že tento model je v skutočnosti modelom C250 s doplnkovým elektromotorom a automatickou prevodovkou.

Vyzerá to tak, že éčkový hybrid od Mercedesu iba kritizujeme, ale nie je to pravda. Ponúka rovnako dobré parametre ako ten v hybridnej triede C, ktoré plne vyhovujú požiadavkám aj náročnejších zákazníkov. Stále však platí, že elektromotor je v tomto prípade skôr iba doplnkom k hlavnému naftovému agregátu, podieľa sa na znižovaní jeho spotreby a emisií.

 

Mercedes-Benz triedy S má päť hybridných verzií

Mercedes-Benz triedy S má päť hybridných verzií

Limuzína triedy S je jednoznačným lídrom v ponuke Mercedesu. Ponúka sa v dovedna piatich hybridných prevedeniach, a síce:

  • štandardná a dlhá verzia S300 BlueTEC Hybrid,
  • štandardná a dlhá verzia S400 Hybrid,
  • S500 Plug-in Hybrid lang (long).

O motorizácii s číslom 300 sme už písali vyššie, ide o motor s objemom 2 143 cm3 a výkonom 150 kW, teda 201 konských síl. Verzia S400 ponúka agregát s objemom 3,498 litra a výkonom 225 kW, verzia S500 oslovuje 3-litrovým motorom V6 s výkonom 245 koní. Všetky spadajú do emisnej triedy Euro 6.

Všetky tieto motory sú doplnené elektrickým motorom, ktorý dokáže do určitej miery znižovať ich spotrebu paliva a emisie.  Zaujímavý je predovšetkým verzia S500 Plug-in Hybrid lang, ktorá dostala pod prednú kapotu benzínový motor V6 a doplnkový (ale veľmi výkonný) 114-koňový elektromotor. Jeho vysoký výkon už sám o sebe napovedá, že bude schopný poháňať celú veľkú limuzínu aj bez podpory spaľovacieho motora.

A je to tak, limuzína S500 Plug-in Hybrid dokáže jazdiť výlučne na elektrický pohon v režime E-Mode do vzdialenosti 35 kilometrov, ale maximálnou rýchlosťou až 180 km/h. V porovnaní s maximálkou 35 km/h v hybride triedy C je to značný pokrok.

 

 

Ekologické vozidlá v portfóliu značky Volkswagen

Značka Volkswagen sa dnes môže pýšiť mnohými oceneniami a míľnikmi týkajúcimi sa ich ekologického prístupu mobilite. Ponuka tejto automobilky je už dnes prispôsobená trendu znižovania dopadu automobilov na životné prostredie, avšak vyslovene ekologických vozidiel nemá v ponuke veľa: e-Golf, e-Up! a pripravovaný model Passat Plug-in Hybrid. 

 

Volkswagen e-Golf (od 35 220 €)

Volkswagen e-Golf

Nepochybne jeden z najlepšie vyzerajúcich elektromobilov sveta. Golf nie je možné porovnávať s BMW i8 a Tesla Model S, skôr by bolo vhodné dávať ho do súvislosti s automobilmi typu BMW i3 a podobnými. Výnimočnosť VW e-Golf tkvie v tom, že sa nesnaží nasilu pútať pozornosť na inovatívny elektrický pohon, stále totiž vyzerá ako normálny Golf.

Elektromotor dopĺňa ďalší inovatívny systém, rekuperácia. Tá ukladá energiu uvoľnenú pri brzdení a príkladne tak uskutočňuje podstatu filozofie značky s názvom „Think Blue“. So spotrebou len 12,7 kWh na 100 kilometrov je e-Golf najúspornejším elektromobilom vo svojej triede.

e-Golf poskytuje nielen konštantný krútiaci moment v celom rozsahu otáčok (to je danosť všetkých elektromotorov), ale dosahuje aj pôsobivé zrýchlenie z 0 na 60 km/h len za 4,2 sekundy. Dojazd vozidla je 130 až 190 kilometrov, čo je pri priemernej najazdenej vzdialenosti 50 km denne dobrá hodnota. To tvrdí priamo Volkswagen.

Nabíjanie elektromobilu prostredníctvom klasického kábla trvá približne 13 hodín, čo nie je celkom zanedbateľná doba. Avšak pri použití vlastnej dobíjacej stanice wallbox sa doba nabíjania doma skráti na 8 hodín. Rovnaký čas 8 hodín trvá nabíjanie batérie aj vo verejných nabíjacích staniciach.

 

Volkswagen e-Up! (od 23 980 €)

Volkswagen e-up!

e-up! dosahuje priemernú spotrebu 11,7 kWh, čo momentálne zodpovedá nákladom 1,94 euro na 100 kilometrov (pri cene elektrickej energie 0.1384€/kWh, cena podľa štatistického úradu SR).

Tento malý automobil je určený v prvom rade do mesta, čomu zodpovedajú aj jeho rozmery, dizajn a dojazd maximálne 160 km na jedno plné nabitie. Ako bolo spomenuté pri modeli e-Golf, priemerný vodič prejde na svojom aute denne 50 kilometrov, takže elektromobil by stačilo nabíjať asi tak 2× do týždňa.

Zaujímavosťou je štandardne dodávaný systém infotainmentu a navigácie „maps + more“ vám nepretržite zobrazuje dojazd a pomáha vám pri ekonomickom plánovaní trasy. Zohľadňuje pritom triedy ciest, terén a rekuperáciu (nabíjanie akumulátora prostredníctvom brzdenia motorom), aby mohol presne zhodnotiť spotrebu energie. Okrem toho vás informuje o nabíjacích staniciach na ceste. Vďaka tomu môžu byť jazdy prepočítané so zastávkami na nabíjanie, čím sa podstatne zväčší dojazd.

 

Volkswagen Passat Plug-in Hybrid (ešte nie je v predaji)

Volkswagen Passat Plug-in Hybrid

Nový Passat je výkladnou skriňou značky Volkswagen a hoci teraz veľa pozornosti na seba púta pripravovaná generácia nového Superbu, v porovnaní s Passatom ide o trocha chudobnejšieho koncernového brata. Nový Passat ponúkne nielen inovatívny dizajn prednej masky a bude určovať trendy v dizajne sedanov a limuzín, ale aj po technickej stránke bude ohromovať fanúšikov motorizmu. Model Plug-in Hybrid by mal navyše priblížiť ekologické automobily do každodennej dopravy.

Plug-in Hybrid v podaní Passatu znamená, že vozidlo bude vybavené benzínovým motorom TSI (115 kW) doplneným o elektromotor s výkonom 80 kW. Spoločne tak budú poskytovať výkon 155 kW (211 koní).

Na výlučne elektrický pohon dokáže nový Passat hybrid prejsť 50 kilometrov, čo je veľmi priaznivý údaj.

Snahu o ekologickú prevádzku však vidíme aj pri klasických verziách Passatu bez elektrického motora. Všetky agregáty spĺňajú emisnú normu Euro 6, spotrebu paliva a analogicky aj emisie CO2 sa podarilo znížiť maximálne až o 20 percent. Všetky verzie sú vybavené systémom Štart-Stop a rekuperáciou energie.

 

Modely s pohonom Erdgas (od 10 550 €)

Volkswagen Touran s palivom CNG

Okrem troch modelov s výlučným alebo doplnkovým elektrickým pohonom sa v ponuke Volkswagenu nachádzajú aj vozidlá s pohonom Erdgas. Automobily jazdiace na zemný plyn (CNG) sú stále terčom diskusií, občas kritiky, inokedy chvály, ale vo všeobecnosti sa dajú považovať za ekologickejšie. Tieto motory nesú označenie TGI, ale v ponuke modelov up! sú tieto plynové vozidlá označené ako EcoFuel.

S pohonom Erdgas ponúka Volkswagen celkovo štyri modely: up!, Golf, Golf Variant a rodinne orientovaný Touran.

Najlacnejší je model  up! 1.0 BMT EcoFuel 68k 5G s cenou 10 550 €, najdrahší je Touran 1.4 TGI BlueMotion DS7 za 26 040 €

Lexus LF-SA je japonská predstava mestského automobilu

Na tohtoročnom autosalóne v Ženeve má  svetovú premiéru nové koncepčné vozidlo Lexus LF-SA.

 

Minulý rok oslávilo 25. výročie úplne prvé vozidlo značky Lexus, sedan LS 400. Pri príležitosti tohto míľnika automobilka Lexus vyzvala ED2 – svoje európske dizajnové štúdio, aby vytvorilo koncepciu mimoriadne kompaktného mestského vozidla subsegmentu B s usporiadaním 2+2.

Koncept LF-SA je názorným príkladom nadšenia spoločnosti Lexus pre nadchádzajúce trendy v oblasti dizajnu a skúma neprebádané teritórium v podobe odvážneho a emotívneho stvárnenia.

Vo svete budúcnosti, ktorý budú podľa mnohých stále viac ovplyvňovať technológie a virtuálne zážitky, je koncepčné vozidlo LF-SA zamerané najmä na vodiča a odráža víziu značky Lexus, podľa ktorej skutočný zážitok z jazdy zostane najväčším luxusom.

Z tohto pohľadu prináša koncept LF-SA spojenie odvážneho stvárnenia dizajnovej filozofie značky L-finesse, pričom nikdy nestráca zo zreteľa potešenie z jazdy, ktoré bude vždy charakterizovať progresívny luxus značky Lexus.

Koncepčné vozidlo LF-SA prináša ducha víkendového dobrodružstva do každodennej jazdy v meste a skúma budúcnosť, v ktorej si vodiči vozidiel Lexus budú stále môcť vychutnať luxus skutočnej jazdy a pritom si užiť tú najlepšiu kvalitu konektivity, infozábavy a bezpečnosti.

Dobrodružného ducha odráža aj škála použitých farieb: kým vonkajšia úprava konceptu v striebornej farbe Stellar odkazuje na prieskum vesmíru, interiér je inšpirovaný výjavom zatmenia slnka.

 

Lexus LF-SA (2015)

 

Štýl exteriéru

Konštruktérom automobilky Lexus sa podarilo dať novému konceptu LF-SA dĺžku 3 450 mm, šírku 1 700 mm a výšku 1 430 mm. Jeho kompaktné parametre poukazujú na ovládateľnosť a svižnosť, ktoré sú pre skutočné mestské vozidlo nevyhnutnosťou. Štýl vozidla je robustný a sebavedomý.

Výrazne tvarovaná povrchová úprava konceptu LF-SA odráža odvážnejší a avantgardnejší dizajnový prístup „Čas v dizajne“, v ktorom sa mení vnímanie vozidla pri pohľade z rôznych uhlov.

Hranatý vzor vychádzajúci z centrálneho loga Lexus, sa rozvíja z dvojrozmernej grafiky do výraznej, trojrozmernej formy. Silne ovplyvňuje tvar predných blatníkov a bočnej časti karosérie a súčasne posilňuje široký, pevný postoj celého koncepčného vozidla.

Kontrast medzi konkávnymi a konvexnými plochami karosérie podčiarkuje výrazné zrezanie nad oblúkmi kolies, najmarkantnejšie najmä vzadu, čo vnáša do dizajnu jedinečné proporcie a dodáva mu výrazný zmysel pre dynamiku a pohyb vpred.

Jasným odkazom na vretenovitý tvar mriežky chladiča je hranatý, dvojstupňový dizajn zadnej časti, ktorému dominujú združené svetlá v tvare písmena „L“ v štýle oblúkových pilierov. Ďalší charakteristický rukopis značky Lexus, ako je motív hrotu šípu, je zjavný aj v ďalších častiach, napríklad v dizajne svetiel na denné svietenie.

 

Lexus LF-SA (2015)

 

Dizajn interiéru

Napriek vysoko kompaktným rozmerom karosérie sa môže koncepčné vozidlo LF-SA pochváliť prekvapivo priestranným interiérom. Kľúčom k tomuto dojmu priestrannosti je dizajnérova „manipulácia so svetlosťou“, zjavná napríklad v úprave široko sa klenúcej palubnej dosky, ktorá vizuálne umocňuje šírku kabíny.

Pri bežnej obsadenosti len jedinou osobou, ktorá je poväčšine typická pre mestské vozidlá, dáva kabína s usporiadaním 2+2 jasnú prednosť vodičovi. Sedadlo vodiča je pevné, kým volant a pedále sú nastaviteľné, čím vozidlo vychádza v ústrety vodičovi a nie naopak.

 

Lexus LF-SA (2015)

Na druhej strane sedadlo spolujazdca je posuvné, a umožňuje tak pohodlné sedenie aj cestujúcim vzadu.

Túto dvojitú funkciu, ktorá zreteľne uprednostňuje vodiča, posilňuje aj dizajn interiéru: využíva priestor, materiály a objem, a vytvára tak v kabíne dve jasne odlíšiteľné, no navzájom sa prelínajúce eliptické oblasti.

Informačno-zábavný systém obsahuje digitálny displej v štýle hologramu, ktorý je súčasťou prístrojového panela, a širokouhlý projekčný displej (HUD).

 

Lexus LF-SA (2015)

 

Audi Prologue Avant, naftový plug-in hybrid s výkonom 455k

Audi v rámci projektu Prologue predstavilo aj druhý variant tohto ultimátneho luxusného vozidla. Popri základnom variante dvojdverového kupé existuje už aj štúdia/koncept/prototyp verzie kombi s prívlastkom Avant.

Audi Prologue Avant je vzorom pre všetky budúce kombi značky Audi. Tento koncept obsahuje nové prístupy k realizácii dizajnu karosérie, ktorý má byť moderný, zároveň pôsobiť luxusne, hodnotne a ak sa podarí, aby dokonca určoval celosvetové trendy.

Verzia Prologue Avant je vybavená hybridným pohonným ústrojenstvom. Elektrický motor je skombinovaný s naftovým motorom 6V 3.0 TDI. Ich spoločný výkon je 335 kW (455 k) a dosahujú krútiaci moment 750 Nm. Priemernú spotrebu by mal mať iba 1,6 l/100 km.

 

Audi Prologue Avant Concept (2015)

Audi Prologue Avant Concept (2015)

Audi Prologue Avant Concept (2015)

Audi Prologue Avant Concept (2015)

Audi Prologue Avant Concept (2015)

Audi Prologue Avant Concept (2015)

Audi Prologue Avant Concept (2015)

Audi Prologue Avant Concept (2015)

 

 

Škoda Superb GreenLine bude jazdiť za 3,7 litra paliva

Nová generácia limuzín Škoda Superb sa predstavila na oficiálnych fotografiách. Nesie zreteľné znaky koncernového dizajnu Volkswagen, ale stále je to tá škodovka, na ktorú sme zvyknutí.

 

Nový Superb je významným míľnikom v histórii značky, tvrdí automobilka z Mladej Boleslavi. Nová generácia najlepšieho vozidla tejto značky je o niečo väčšia, robustnejšia, vyspelejšia a aj krajšia, nadväzuje na aktuálnu Octaviu a Audi A6.

Nás najviac zaujala informácia, že automobilka nebude Suberb ponúkať vo verzii hybrid, ktorý by sme už radi videli, namiesto toho sa vybrala cestou znižovania nákladov na prevádzku. V ponuke budú motory TSI (benzín) s výkonmi od 125 do 280 koní, naftové agregáty TDI ponúknu výkon od 120 do 190 koní. Eco-friendly variant s názvom GreenLine bude na sto kilometrov jazdy vyžadovať v priemere iba 3,7 litra paliva, čo je krásny údaj. Osobne som zvedavý, aké budú reálne namerané hodnoty v priebehu testu.

 

Nižšie nájdete oficiálne fotografie nového Superbu.

 

 

Škoda Superb (2015)

Škoda Superb (2015)

Škoda Superb (2015)

Škoda Superb (2015)

Škoda Superb (2015)

Škoda Superb (2015)

Škoda Superb (2015)

Škoda Superb (2015)

Škoda Superb (2015)