Archív kategorií: Auto

Autómna jazda áut bude legálna už aj vo Veľkej Británii

V Británii schválili zákon, vďaka ktorému budú môcť v krajine jazdiť autonómne vozidlá po cestách. 

 

  • zákon bude platný od leta tohto roka
  • v aute bude musieť byť aj vodič, aby v prípade potreby prevzal riadenie
  • krajina investuje celkovo 19 miliónov libier do rozvoja priemyslu s autonómnymi vozidlami

 

Veľká Británia sa od leta tohto roka pridá do skupiny niekoľkých krajín, v ktorých je dovolené aktívne využívať autómne jazdiace vozidlá. Skutočnosť, že vo vozidle musí aj tak sedieť vodič a aspoň pasívne dohliadať na auto, nie je represívna, dôvodom je v prvom rade bezpečnosť a určitá nedôvera k tejto technológii.

Vláda vo Veľkej Británii sa takisto rozhodla, že do priemyslu s autonómne riadenými vozidlami investuje sumu 19 miliónov libier. O ich časť sa vo verejnom tendri môžu uchádzať nielen automobilky, ale aj rôzne inštitúcie, firmy a univerzity. Odhaduje sa, že v blízkych rokoch tento priemysel ročne pretočí okolo 900 miliónov libier.

Dnes je autonómna jazda automobilov legislatívne dovolená v piatich krajinách Spojených štátov a vo Švédsku, v ďalších vyše 15 krajinách sveta prebieha ich uzákonenie alebo sa inak tieto vozidlá v zákonoch vyskytujú bez obmedzení.

 

Mercedes-Benz triedy S získalo povolenie na autonómnu jazdu po kalifornských cestách priamo v Silicon Valley. Foto: Mercedes-Benz

 

Napríklad Daimler (Mercedes, Smart, AMG, Maybach, Car2Go) sa snaží v Nemecku presadiť legislatívnu podporu je autonómne vozidlá na bežných komunikáciách. Napríklad pri testovaní najnovšej generácie limuzíny S dostal Mercedes-Benz špeciálne povolenie platné len pre vybrané úseky ciest.

 

Toyota na trh uvádza revolučný produkt financovania – Toyota Garant

  • Nízke vstupné náklady

  • Nízka pravidelná splátka oproti štandardnému financovaniu

  • Garantovaná výkupná cena

  • Nižšie a predvídateľné servisné náklady – auto v záruke

  • Variabilita pre zákazníka na konci úveru

  • Pre vybrané modely do konca marca s 0% úrokom (bez navýšenia)

Od 1. februára 2015 uviedla Toyota Motor Slovakia v spolupráci  s Toyota Financial Services Slovakia na trh revolučné financovanie vozidla s garanciou s názvom Toyota Garant. Nové vozidlo Toyota tak teraz môžete získať za hviezdnych podmienok a v prípade kúpy vozidla do konca marca platí pre vybrané modely 0% úrok.

Princíp produktu

Spoločnosť Toyota najnovšie poskytuje prevratný produkt, s ktorým zákazník získa celý rad výhod oproti štandardným možnostiam financovania na Slovensku.

Proces produktu je rozdelený do troch základných krokov

1. Zákazník zaplatí akontáciu na vozidlo vo výške 10 – 30%

2. Počas doby financovania zákazník platí nízke mesačné splátky s 0% úrokom, pričom doba financovania sa dá nastaviť na 36 alebo 48 mesiacov

3. Posledná zvýšená splátka vozidla je krytá garantovanou odkupnou cenou vozidla. Táto cena je nastavená vo výške 38% ceny vozidla po 36 mesiacoch financovania, a vo výške 30% ceny vozidla po 48 mesiacoch financovania.

Variabilita pre zákazníka na konci cyklu

Po uplynutí doby splácania, má možnosť zákazník rozhodnúť sa z troch možností ako bude ďalej postupovať.

  1. Zákazník odpredá vozidlo autorizovanému predajcovi Toyota minimálne za garantovanú odkupnú cenu a vyberie si ďalšie vozidlo na tento produkt

  1. Zákazník odpredá vozidlo autorizovanému predajcovi Toyota, bez toho aby si kupoval ďalšie nové vozidlo

  1. Zákazník si môže predĺžiť financovanie poslednej splátky vozidla za výhodných podmienok

Revolučné financovanie Toyota Garant je určené pre zákazníkov, ktorí chcú nové vozidlo so zárukou a  minimom starostí s  jeho prevádzkou. Sme presvedčení, že práve produkt Toyota Garant spĺňa požiadavky zákazníkov vlastniť nové vozidlo za nízke vstupné náklady s  nízkymi pravidelnými splátkami a  navyše s  garantovanou výkupnou cenou“ dodal Pavel Zákora – riaditeľ, Toyota Central Europe Slovakia.

BMW i3 si drží svoju hodnotu aj ako jazdenka

BMW i3 sa stalo víťazom titulu udeľovaného magazínom Auto Bild, nemalo však veľa konkurentov.

 

Pojem trvalo udržateľnej radosti z jazdy nadobúda nový význam. Približne rok po svojom uvedení na trh vyhralo BMW i3 titul „Value Master/ Wertmeister 2015“ (Majster zostatkovej hodnoty pre rok 2015) v novo vytvorenej kategórii „elektrické vozidlá“, ktorý je udeľovaný nemeckým motoristickým magazínom „Auto Bild“.

 

Jasný úspech BMW i3 ukazuje, že rozhodnutie sa pre prvý prémiový automobil, ktorý bol už od samého začiatku koncipovaný pre čisto elektrické a tým aj lokálne jazdenie bez emisií, sa trvalo vypláca nielen z ekologického ale aj ekonomického hľadiska. Opätovne potvrdená bola aj vynikajúca hodnotová stabilita konvenčne poháňaných modelov značky BMW. „Majstrom zostatkovej hodnoty pre rok 2015“ v strednej triede sa stalo BMW 325d Touring. V kategórii „kompaktných SUV“ vyhralo BMW X3 xDrive35d, nasledované BMW X4 xDrive30d.

 

BMW i3 (2014)

 

Pri zostavovaní rebríčka „Majstrov zostatkovej hodnoty“ sa vychádza z prognózy vypracovanej odborníkmi z Inštitútu pre sledovanie trhu Schwacke o výnose z predaja, ktorý možno docieliť pri predaji nového vozidla prihláseného v roku 2015 po štyroch rokoch jeho používania. Do hodnotenia každého modelu vstupujú okrem kúpnej ceny a vlastností vozidla aj mnohé ďalšie faktory ako sú prevádzkové náklady, čas uvedenia vozidla na trh, imidž značky, konkurenčná situácia v segmente ako aj aktuálne trendy na automobilovom trhu a všeobecný ekonomický vývoj. Na základe tejto analýzy boli stanovené hodnotovo najstabilnejšie modely v 13 kategóriách vozidiel.

 

Pre potenciálnych kupcov nových vozidiel je rebríček „Majstrov zostatkovej hodnoty“ dôležitou pomôckou pri rozhodovaní. Vytyčuje cestu k modelom, pri ktorých je rozdiel medzi cenou nového vozidla a jeho hodnotou pri opätovnom predaji obzvlášť malý a možno ich teda považovať za dobrú investíciu.

Haptický plynový pedál v hybridnom Mercedese triedy C

Od marca 2015 sa začne dodávať nový model C 350 PLUG-IN HYBRID. Je to vôbec prvý hybrid značky Mercedes-Benz s efektívnym štvorvalcovým zážihovým motorom. Zároveň prvý hybridný model novej Triedy C s označením PLUG-IN, teda nabíjateľný aj z bežnej domácej elektrickej zásuvky. Obe vyhotovenia nového modelu – sedan i kombi – využívajú štvorvalcový zážihový motor 1,991 litra s turbodúchadlom (155 kW/211 k; 350 Nm) v kombinácii s výkonným elektromotorom (60 kW; 340 Nm). Elektromotor je integrovaný v hlavici sedemstupňovej automatickej prevodovky 7G-TRONIC PLUS. Systémovo oba motory ponúkajú 205 kW/279 k; 600 Nm.


Kombinácia spaľovacieho motora a elektrického pohonu poskytuje modelu C 350 PLUG-IN HYBRID na jednej strane predpoklady pre nízku spotrebu. Certifikovaných: len 2,1 litra paliva na 100 km. Na strane druhej to vytvára podmienky pre vysoký výkon a dynamickú jazdu. Sedan (kombi) tak akceleruje z 0 na 100 km/h za 5,9 (6,2) sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 250 (246) km/h. Uvedené výhody najmodernejšieho hybridu vytvára najmä elektrický pohon, spôsobilý nahradiť alebo podporiť spaľovací motor tam, kde sú vlastnosti spaľovacieho motora nevýhodné. Tiež tým, že umožňuje premieňať brzdnú energiu na elektrickú a ukladať ju. Súhra hybridného mechanizmu sa dá vo vozidle nastaviť (respektíve samostatne riadiť) prostredníctvom štyroch druhov prevádzky a piatich jazdných programov.

 


Model C 350 PLUG-IN HYBRID je spôsobilý do vzdialenosti 31 km i čisto elektrickej prevádzky. Ponúka okrem iného aj efektívne predvídavé jazdenie s využitím navigácie. Novinka prvý krát dostala tiež takzvaný haptický plynový pedál. Ten signalizuje (zvýšeným odporom) hranicu, pri zatlačení ktorej sa už zapne spaľovací motor. Respektíve upozorňuje (dvojitým impulzom), kedy je pre efektívnu (len elektrickú) jazdu vhodné uvoľnením pedálu spaľovací motor vypnúť.


Zásobníkom elektrickej energie pre nový hybrid Triedy C je vysokonapäťový vodou chladený lítiovo-iónový akumulátor (hmotnosť 100 kg) s celkovou kapacitou 6,2 kW. Čas úplného nabitia zo zostávajúcej 10-percentnej kapacity je (v závislosti od zdroja elektriny) do 3,5 hodiny. Akumulátor sa nachádza nad zadnou nápravou. Vozidlo má vďaka tomu batožinový priestor 335 litrov (kombi 350 litrov), respektíve 1 370 litrov po sklopení operadiel zadných sedadiel.


Popri bežne rozsiahlej základnej výbave Triedy C dostal model C 350 PLUG-IN HYBRID navyše sériovo aj vzduchové pruženie AIRMATIC a systém predklimatizácie. Systém umožňuje vytvoriť ešte pred jazdou (predvoľbou vo vozidle aj diaľkovo, či cez internet) systémami ohrevu, či chladenia v závislosti od vonkajšej teploty jedinečný teplotný komfort pre jazdu.


„PLUG-IN HYBRID je investícia do budúcnosti značky Mercedes-Benz a myslíme si, že sa stane úspešnou technológiou pre najvyššiu efektívnosť v spojení so silnou dynamikou.“ Predpovedá profesor Thomas Weber, člen predstavenstva spoločnosti Daimler. Zároveň avizuje, že do roku 2017 prinesie značka s hviezdou desať nových modelov PLUG-IN HYBRID.

Toyota využíva Oculus Rift ako autotrenažér

Automobilka Toyota predstavila veľmi zaujímavý spôsob, ako skĺbiť virtuálnu realitu s autotrenažérom. Spojenie týchto technológií má za cieľ naučiť začiatočníka alebo aj menej skúseného vodiča orientovať sa v premávke a správne riešiť dopravné situácie. Rozmýšľam však nad tým, prečo názov projektu obsahuje číslo 365 a nie 360, ktoré by bolo vhodnejšie v súvislosti s virtuálnou realitou. Zjavne chcú v Toyote, aby sa tento trenažér využíval na dennej báze a prakticky bez obmedzení.

 

Toyota takto svojím projektom TeenDrive365 vytvorila platformu, ktorá konečne dáva konceptu virtuálnej reality význam aj v inej, ako len hernej oblasti. Aj toto je v podstate iba taká hra, ale s cieľom učiť.

 

Bolo by však veľmi zaujímavé takéto čosi využiť v spojení s nejakou prepracovanou závodnou hrou. Vidím to tak, že práve toto je budúcnosť inak nezmyselných volantov pripojiteľných k počítaču a všetkých tých okulusov.

 

Predaj Toyota Motor Europe rástol vlani už štvrtý rok za sebou

 

Predaj spoločnosti Toyota Motor Europe (TME) vlani prekročil objem 888 000 vozidiel, čo predstavuje nárast o 4,6 % – oproti odhadovanému rastu celého trhu(1) na úrovni 1,5 %

Historicky najvyšší predaj hybridných vozidiel – vyše 178 000 kusov, t. j. nárast oproti roku 2013 o 13 %

Trhový podiel TME dosiahol 4,8 %

Predaj vozidiel Lexus vzrástol o 23 % a dosiahol objem 53 230 vozidiel; hybridné modely Lexus tvorili v západoeurópskych krajinách plných 98 % predaja

Najlepšie predávané modely: Yaris (181 000 vozidiel), modelový rad Auris (142 000 vozidiel), RAV4 (101 000 vozidiel) – Corolla (83 300 vozidiel) a Camry (40 000 vozidiel) typicky na východoeurópskych trhoch

Spoločnosť Toyota Motor Europe (TME) dnes oznámila, že celoročný predaj za obdobie 2014 dosiahol objem 888 000 vozidiel značiek Toyota a Lexus, čo predstavuje nárast o viac než 39 tisíc kusov; nárast oproti roku 2013 činí 4,6 %, pričom plánovaný objem predaja spoločnosti predstavuje 865 000 vozidiel. Trhový podiel skupiny tak v minulom roku dosiahol 4,8 %. Predaj vozidiel značky Toyota predstavoval 834 785 kusov, v prípade značky Lexus ide o 53 230 vozidiel.

Za predajnými výsledkami TME stojí najmä nárast trhu v západoeurópskych krajinách (+ 4,2 %) a v strednej Európe (+20 %), zatiaľ čo vo východoeurópskych krajinách predaj vzrástol o 2,8 %.

Karl Schlicht, výkonný viceprezident TME, uviedol: „Náš tím nesmierne teší to, že sme dosiahli rast v európskom regióne už štvrtý rok za sebou, a že súčasne zostávame v zisku. Je to výsledok našej stratégie ponúkať európskym zákazníkom inovácie a omnoho presvedčivejšie produkty. Stabilný rast predaja hybridných vozidiel ukazuje, že keď spojíme našu preverenú technológiu plne hybridného pohonu s atraktívnymi produktmi, akými sú napr. vozidlá Yaris, Auris, Auris Touring Sports alebo modely Lexus, dokážeme k našim značkám pritiahnuť viac zákazníkov aj na tomto vysoko konkurenčnom trhu. Tiež nás veľmi teší skutočnosť, že sa nám podarilo zvýšiť predaj v regióne západnej a strednej Európy, a dokonca aj vo východnej Európe, a to aj napriek tamojšiemu veľmi náročnému prostrediu.“

Hlavné úspechy hybridného pohonu

Predaj hybridných modelov Toyota v roku 2014 dosiahol 145 400 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 9 %. Predaj hybridných vozidiel Lexus aj vďaka výraznému úspechu nového modelu IS hybrid a dobrým výsledkom modelu CT 200h vzrástol medziročne o 36 % na 32 655 hybridných vozidiel predaných za celý rok. Podiel hybridných modelov v celkovom predaji značky Lexus predstavoval 61 %; v západoeurópskych krajinách dosiahol 98 %, resp. 19 % vo východnej Európe.

Celkový predaj hybridných modelov v roku 2014 presiahol 178 000 kusov, a tak úhrnný európsky predaj hybridných vozidiel značiek Toyota a Lexus od európskej premiéry modelu Prius v roku 2000 prekročil objem 840 000 vozidiel. Podiel hybridných modelov Toyota a Lexus na celkovom predaji TME činí 20 %. V západnej Európe predstavujú hybridné modely jednu tretinu z celkového objemu všetkých predaných vozidiel značiek Toyota a Lexus, čo v porovnaní s rokom 2013 znamená nárast o 2 percentuálne body.

Obzvlášť dobre sa darilo modelu Toyota Auris Hybrid Touring Sports s predajom na úrovni 36 200 kusov. Polovicu predajného objemu modelu Toyota Auris tvorila verzia s hybridným pohonom. Oproti roku 2013 sa predaj modelu Toyota Yaris Hybrid zvýšil o 17 % na 58 530 kusov, čo potvrdzuje úspech modernizovanej verzie predstavenej v letných mesiacoch minulého roku.

Hlavné úspechy Toyoty

V roku 2014 uviedla Toyota úplne nové Aygo a nový Yaris (automobilové segmenty A, resp. B). Oba uvedené modely posilnili produktovú ponuku značky Toyota a priniesli veľmi dobré obchodné výsledky. Aj napriek postupnému nábehu predaja modelu Aygo novej generácie v posledných šiestich mesiacoch minulého roku tento model vykázal obchodní rast na úrovni 8,6 %.

Medziročný nárast predajného objemu radu Auris predstavoval 7,5 %, a to aj napriek veľmi konkurenčným podmienkam. Predaj celého radu Toyota Auris dosiahol 142 100 vozidiel, najmä vďaka veľmi dobrým výsledkom verzie Auris Hybrid Touring Sports. Predaj modelu Corolla vzrástol o solídnych 22 % a dosiahol 83 300 kusov – z toho bezmála 70 % vozidiel skončilo u zákazníkov v Izraeli, Rusku a Turecku.

Obchodné úspechy si pripísala aj Toyota RAV4, pre ktorú sa rozhodlo 101 100 zákazníkov, a tak po prvýkrát od roku 2007 presiahol ročný objem predaja hranicu 100 tisíc vozidiel; oproti roku 2013 činil nárast 6,1 %.

Toyota dosiahla historicky rekordný predaj v Kazachstane a Izraeli. Rekordné podiely na trhu dosiahla skupina na Ukrajine a v Kazachstane, kde trhový podiel značiek Toyota a Lexus spoločne činil odhadom 10,1 %, resp. 8,2 %.

Hlavné úspechy značky Lexus

Značka Lexus oslávila veľmi úspešný rok, pre ktorý bola kľúčová historická premiéra kompaktného prémiového SUV značky Lexus, modelu NX.

Predaj vozidiel Lexus vzrástol oproti roku 2013 o plných 23 % na 53 230 jednotiek, čo predstavuje medziročný nárast o takmer 10 000 vozidiel. Značka dosahovala úspešné výsledky počas celého roku, najmä vďaka záujmu zákazníkov o nový IS a model CT200h, avšak prispeli aj prvé predané kusy nového NX ku koncu roku.

Vďaka dobrým výsledkom v roku 2014 si Lexus zachoval svoje postavenie jednej z najrýchlejšie rastúcich prémiových značiek v Európe.

Vďaka silnému dopytu po tomto modeli vzrástol predaj IS o 52 % na 11 520 vozidiel, z toho plných 79 % s hybridným pohonom.

Veľmi pozitívny bol aj predaj modelu CT 200h v objeme 10 340 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 9,8 %.

Extrémne úspešný bol nedávno predstavený model NX s 5 700 predanými vozidlami len za tri mesiace. Na vybavenie ešte čaká cca 10 tisíc objednávok od zákazníkov, čo len dokladá vrelé prijatie modelu NX na trhu. Očakávame, že v roku 2015 sa bude nový NX podieľať na predaji značky Lexus celou tretinou.

Európsky predaj vozidiel Lexus dosiahol historický rekord na šiestich trhoch: vo Francúzsku, Nórsku, Poľsku, Rusku, Izraeli a na Kaukaze.

BMW radu 1 prešlo faceliftom, preberá prvky z radu 2

Výrazne upravený dizajn prednej aj zadnej časti, sofistikovaný prémiový charakter interiéru a čerstvé zásoby výkonu pod kapotou – to sú iba niektoré z kľúčových charakteristík najnovších modelov BMW radu 1 s ešte podmanivejším zovňajškom, športovejším charakterom a s ešte účinnejším motorom (kombinovaná spotreba: 8,0 – 3,4 l/100 km [35,3 – 83,1 mpg imp]; kombinované emisie CO2 : 188 – 89 g/km). Predaj vozidiel BMW radu 1 za uplynulých desať rokov dosiahol objem takmer dva milióny jednotiek. Nová edícia tohto úspešného modelového radu má všetky predpoklady na to, aby sa opäť stala synonymom radosti z jazdy v prémiovom segmente kompaktov.

 

Nové 3-dverové a 5-dverové modely BMW radu 1 sú vybavené komplexne vynovenými motormi a celým radom noviniek. Nižšia spotreba paliva, nižší objem emisií a nová technológia EfficientDynamics sú zárukou úspechu tohto nového modelového radu. Portfólio motorov pre novú edíciu BMW radu 1 sa rozšírilo o trojvalcové a štvorvalcové benzínové a vznetové motory najnovšej generácie. Vďaka pôsobivému výkonu motorov pri vysokých otáčkach, technológii BMW TwinPower Turbo a v segmente kompaktov stále výnimočnému pohonu zadných kolies ponúkajú nové modely mimoriadne intenzívny zážitok z jazdy. BMW M135i Performance ponúka rozšírenú štandardnú výbavu a špičkové technologické novinky BMW ConnectedDrive, ktoré ešte umocňujú dynamický charakter.

 

 

Upravený dizajn exteriéru a interiéru vychádza z klasických línií BMW a podčiarkuje športový a prémiový charakter značky.
Precízne doladené línie nového BMW radu 1 podčiarkujú športovú eleganciu a luxus. Nový dizajn prednej masky BMW a zväčšené prieduchy umocňujú dynamický charakter modelov, zároveň však nevybočujú zo štýlu typického pre značku BMW. Podobný efekt majú aj predné svetlá s výrazne sploštenou geometriou. Denné LED svetlá sú montované štandardne, ostatné LED svetlá sú súčasťou voliteľnej výbavy. Dizajn zadných svetiel prešiel taktiež úplným redizajnom. Nové dizajnérske riešenie zachováva tvar „L“ charakteristický pre zadné svetlá BMW, no zároveň prezrádza využitie technológie LED. Medzi ďalšie nové prvky patrí horná časť centrálnej konzoly s ovládaním rádia a klimatizácie, ktorá zvýrazňuje prémiový charakter interiéru nového BMW radu 1.

 

 

Automatická klimatizácia, BMW Radio Professional, funkcia BMW iDrive v štandardnej výbave a nové varianty balíkov.
Súčasťou štandardnej výbavy nového BMW radu 1 je automatická klimatizácia, dažďový senzor, BMW Radio Professional a operačný systém iDrive, spolu s novým 6,5-palcovým displejom s vysokým rozlíšením integrovaný v prístrojovom paneli ako samostatný monitor. Balíky Advantage, Sport Line, Urban Line a M Sport ponúkajú lákavé alternatívy k štandardnej výbave a uspokoja aj tie najnáročnejšie individuálne požiadavky zákazníkov.

Nová generácia motorov, nový štandard pre účinnosť
Nové BMW radu 1 ponúka výrazne širší výber motorov a technologických noviniek EfficientDynamics, vďaka čomu značka BMW opäť posúva latku v oblasti znižovania spotreby paliva a emisií. Do rodiny motorov BMW Group pribudli nové varianty trojvalcových a štvorvalcových motorov BMW radu 1. Novou vlajkovou loďou modelového radu je BMW 116d EfficientDynamics Edition s výkonom 85 kW/116 HP, priemernou spotrebou paliva 3,4 l/100 km (83,1 mpg imp) a s emisiami CO2 na úrovni 89 g/km v európskom testovacom cykle. Alternatívou k štandardnej šesťstupňovej manuálnej prevodovke je osemstupňová prevodovka Steptronic (štandardne montovaná do modelov BMW 125d, BMW 120d xDrive a BMW M135i xDrive). Najnovšia verzia automatickej prevodovky ponúka aj systém riadenia preraďovania prevodových stupňov podporovaný údajmi z navigácie.
Vyšší výkon šesťvalcového lineárneho motora o 5 kW (na 240 kW/326 HP), priemerná spotreba 8,0 l/100 km [35,3 mpg imp] a kombinované emisie CO2 188 g/km sú zárukou, že nové BMW M135i si ešte viac upevní svoju pozíciu medzi svetovou elitou športových vozidiel vo svojom segmente. Podobne ako BMW 120d a BMW 118d, aj BMW M Performance Automobile ponúka v rámci voliteľnej výbavy pohon všetkých štyroch kolies xDrive, ktorý zabraňuje prešmykovaniu, zvyšuje stabilitu a umocňuje dynamické jazdné vlastnosti vozidla. Nové BMW M135i xDrive (priemerná spotreba: 7,8 l/100 km [36,2 mpg imp]; kombinované emisie CO2 : 182 g/km) zrýchli z 0 na 100 km/h (62 mph) iba za 4,7 sekundy.

 

Sofistikovaná technológia podvozku a indikátor tlaku pneumatík v štandardnej výbave.

 

Špičková technológia podvozku sa v novom BMW radu 1 snúbi s pohonom zadných kolies a takmer ideálnym rozložením váhy prednej a zadnej nápravy (50 : 50). Tieto charakteristiky dodávajú vozidlu nezameniteľné jazdné vlastnosti, agilitu a výnimočnú dynamiku. Medzi ďalšie voliteľné prvky patrí adaptívne odpruženie, ďalej odpruženie M Sport, technológia Variable Sports Steering alebo brzdný systém M Sport. Indikátor tlaku jednotlivých pneumatík vozidla je súčasťou štandardnej výbavy.

Nové asistenčné systémy a služby BMW ConnectedDrive.
Portfólio voliteľných asistenčných systémov vodiča od BMW ConnectedDrive pre nové modely BMW radu 1 sa rozšírilo o aktívny tempomat na báze radaru s funkciou Stop & Go. Najnovšia generácia parkovacieho asistenta umožňuje paralelné parkovanie v stiesnených priestoroch pri obmedzení z jednej alebo z oboch strán vozidla, ako aj automatické priečne parkovanie. Medzi ďalšie prvky patrí Driving Assistant na báze kamery, vstavaná kamera v zadnej časti vozidla, systém informujúci o maximálnej povolenej rýchlosti alebo displej informujúci o neprejazdných úsekoch ciest. Všetky nové modely BMW radu 1 majú v rámci štandardnej výbavy integrovanú SIM kartu, ktorá umožňuje využívanie štandardných funkcií Intelligent Emergency Call a BMW TeleServices. Technológia ponúka prístup aj k ďalším voliteľným internetovým službám mobility.

 

Okrem informácií o aktuálnej premávke na cestách v reálnom čase môžu zákazníci využiť aj služby online zábavy. Ďalšie online služby možno do vozidla integrovať pomocou smartfónových aplikácií, pričom tieto možno bezpečne, intuitívne a pohodlne ovládať pomocou systému iDrive. Nový navigačný systém Professional ponúka automatickú aktualizáciu máp prostredníctvom mobilného telefónu vďaka integrovanej SIM karte, pričom táto služba je počas prvých troch rokov od zaevidovania vozidla bezplatná.

LEXUS odhaľuje nový vysokovýkonný model F: GS F s výkonom 477 k

 

  • Prepracované štvordverové vozidlo s rýchlosťou a agilitou špičkového športového automobilu
  • Atmosférický 5,0-litrový motor V8 s maximálnym výkonom 447 k a maximálnym krútiacim momentom 530 Nm
  • Kombinácia Ottovho a Atkinsonovho spaľovacieho cyklu poskytuje maximálny výkon a účinnosť
  • Konštrukčné vystuženie a dynamicky vyladené zavesenie poskytujú stabilitu vo vysokých rýchlostiach a agilitu pripomínajúcu športový automobil
  • Inovatívny diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu poskytuje optimálne jazdné vlastnosti

  • Komplexný bezpečnostný systém Lexus Safety System +

Vysoký výkon, štyri dvere a dostatok priestoru v kabíne na pohodlné usadenie piatich dospelých ľudí. Až doteraz sa tých niekoľko áut na svete, ktoré niesli tieto črty, vyznačovalo typicky nemeckou nomenklatúrou, teraz však nastáva zmena. Dnešným predstavením modelu GS F na Severoamerickom medzinárodnom autosalóne sa do radov výrobcov superšportových sedanov pridal Lexus.

Netrpezlivo očakávaný športový sedan GS F, ktorý je spojením prepychu poprednej luxusnej limuzíny s výkonom športového kupé, je najnovším prírastkom v rade vysokovýkonných modelov F tejto automobilky. Tento rad už teraz zahŕňa pozoruhodné modely, ako je napríklad RC F. GS F, vychádzajúci z luxusného sedanu strednej triedy GS, je pre značku Lexus priekopníckym počinom, keďže ide o historicky najväčšie vozidlo s označením F v jej ponuke.

Cieľom áut s označením F je poskytovať veľmi príjemný pocit za volantom a ponúkať potešenie z jazdy bez ohľadu na to, kto je ich vodičom a kde na nich jazdí. Z modelu GS F sme chceli vytvoriť jedinečný automobil, ktorý prekoná očakávania najnáročnejších motoristických nadšencov, no zároveň bude potešením aj pre všetkých ostatných ľudí. V tomto duchu si GS F osvojil prednosti zvuku, rýchlych reakcií a výkonu, ktoré sú základnými kameňmi označenia Lexus F,“ hovorí Jukihiko Jaguči, hlavný konštruktér modelu GS F.

Výkonný motor V8 a športová 8-stupňová prevodovka

Pod kapotou sa bude skrývať ohromujúci atmosférický 5,0-litrový motor V8, ktorý vyvinie neuveriteľný výkon 477 k a jeho špičkový krútiaci moment prevyšuje 530 Nm. Táto pohonná jednotka bude spojená s bleskovo rýchlou 8-stupňovou automatickou prevodovkou s funkciou manuálneho radenia a štyrmi rôznymi režimami: Normal, Eco, SPORT S a režimom SPORT S+ určeným špeciálne pre pretekársku trať. Keďže GS F má najnižšiu hmotnosť v danej triede – 1 830 kg, tento nový sedan s pohonom zadnej nápravy bude akceleráciou pripomínať športové kupé, zatiaľ čo svojou maximálnou rýchlosťou sa vyrovná mnohým pretekárskym automobilom. Pohonný agregát DOHC s 32 ventilmi sa napriek svojmu výkonu vyznačuje vysokou hospodárnosťou a pri umiernenej jazde využíva Atkinsonov cyklus.

Jazdné vlastnosti vyladené na slávnom Nürburgringu

GS F bude vybavený konštrukčným vystužením a špeciálne navrhnutým systémom zavesenia, ktoré sú prispôsobené zvýšenému výkonu vozidla. Najnovší člen radu F sa môže pochváliť pozoruhodnými jazdnými vlastnosťami športového automobilu, ktoré sa nevylaďovali len na okruhu v Japonsku, ale aj na slávnej Nordschleife v nemeckom Nürburgringu. Špeciálne tuhé zavesenie vozidla spolu s väčšími pneumatikami (255/35 – 19 vpredu a 275/35 – 19 vzadu) a zdokonaleným brzdovým systémom doplneným o jasnooranžové strmene poskytujú modelu GS F pozoruhodnú stabilitu vo vysokých rýchlostiach a agilitu obratného športového automobilu. Tieto prvky zabezpečujú prakticky neutrálne vyváženie jazdných vlastností v takmer každom druhu zákruty.

Inovatívny diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu (TVD) značky Lexus, ktorým je vybavený aj model RC F, bude súčasťou dlhého zoznamu štandardnej výbavy, vďaka ktorej výkon modelu GS F vynikne z davu. TVD ponúka tri prevádzkové režimy:

  • Standard (predvolený), ktorý poskytuje vyváženie medzi agilitou a tuhosťou,

  • Slalom, v ktorom sa kladie dôraz na pohotové reakcie riadenia a agilitu,

  • Track, ktorý zdokonaľuje stabilitu počas rýchlej jazdy na okruhu.

Charakteristický dizajn v zmysle pravidla Forma nasleduje funkciu

GS F má zväčšenú a výraznejšiu verziu charakteristickej masky chladiča značky Lexus v tvare vretena s príznačnou vzorkou mriežky vyhradenou pre modely F a veľké otvory na prívod vzduchu, ktoré sú hladko zakomponované do prednej masky. Elegantnú a zároveň športovú tvár automobilu dotvárajú tenké naklonené svetlomety so svetlami na denné svietenie v tvare L, ktoré sú typické pre značku Lexus. GS F je posadený badateľne nižšie a je širší ako ostatné modely GS. Vďaka tomu má omnoho agresívnejší postoj, ktorý spolu s výstupmi vzduchu v predných blatníkoch a športovými zliatinovými kolesami s rozmerom 19’’ robí tento automobil okamžite rozpoznateľný ako model F. Zadnú časť zdôrazňuje decentný zadný spojler z uhlíkových vláken a lichobežníkové výfuky so štyrmi chrómovanými koncovkami výfukov, ktoré jasne naznačujú, že toto vozidlo je určené na športovú jazdu.

Dynamickými úpravami prešla aj kabína ukrytá v plechoch karosérie modelu GS F. Je štylizovaná v súlade s elegantným motívom formy nasledujúcej funkciu a všetky ovládacie prvky sú umiestnené v ľahkom dosahu vodiča. Za exkluzívnym športovým volantom s emblémom F sa nachádza nový elektronický blok prístrojov, ktorý možno nakonfigurovať na štyri rôzne zobrazenia v závislosti od preferovaného štýlu jazdy: Normal, Eco, SPORT S a SPORT S+. Kabína je vybavená aj špeciálne prispôsobenými prednými a zadnými sedadlami, ktoré posádke vozidla poskytujú väčšiu bočnú oporu bez kompromisov v oblasti pohodlia.

Napriek všetkým športovým doplnkom si GS F zachováva svoj luxusný charakter, okrem iného aj vďaka špičkovému materiálu Alcantara na obložení dverí, stredovej konzole a nad prístrojovým panelom. Elegantnú palubnú dosku s centrálnym videomonitorom obsluhovaným diaľkovým ovládačom na stredovej konzole ďalej zušľachťujú analógové hodiny. Model GS F môže byť vybavený špičkovým audiosystémom Mark Levinson so 17 reproduktormi, ktorý uspokojí aj najnáročnejších milovníkov kvalitného zvuku. Ak však chcete počúvať hudbu pochádzajúcu z motora, stačí aktivovať systém aktívneho riadenia zvuku nastavením pohonného systému do režimu SPORT S alebo SPORT S+. Tento systém aktívneho riadenia je podobný systému použitému v modeli RC F, v porovnaní s ním je však zdokonalený. Teraz využíva aj reproduktory pri zadných sedadlách a zosilňuje mohutný zvuk výfuku vozidla pre všetkých cestujúcich v modeli GS F. Vďaka tomu dokonale dopĺňa zážitok zo športovej jazdy.

Potešenie z jazdy. To je charakteristický znak všetkých vozidiel nesúcich označenie F a naším zámerom pri navrhovaní modelu GS F bolo dodať mu túto črtu. Dizajnová filozofia modelu GS F sa riadi pravidlom Forma nasleduje funkciu. Napríklad maska chladiča v tvare vretena pre model GS F sa zrodila s cieľom ďalej zdokonaliť aerodynamické vlastnosti a vnútorné chladenie vozidla, zatiaľ čo výstupy vzduchu v predných blatníkoch, prvýkrát použité v modeli IS F a následne v modeli RC F, sa v GS F použili z dôvodu ich účinnosti. Dizajnový smer modelu GS F zdôrazňuje úsilie značky Lexus o progresívny luxus a myslím si, že tento automobil je dokonalým stelesnením tejto myšlienky,“ hovorí Jošiharu Nakadžima, hlavný projektový dizajnér divízie dizajnu značky Lexus.

Nový komplexný balík bezpečnostných prvkov, Lexus Safety System+

Automobily Lexus vrátane modelu GS F, ktoré využívajú radar s milimetrovými vlnami a kamerový systém na detekciu vozidiel a chodcov pred vozidlom, budú vybavené multifunkčným balíkom bezpečnostných prvkov, ktorý zahŕňa prednárazový bezpečnostný systém (PCS). Tento systém upozorňuje vodiča a zabezpečuje brzdovú podporu a automatické brzdenie na zamedzenie nárazom a obmedzenie následkov nárazu v prípade, že k nemu dôjde. Balík obsahuje aj tieto systémy: systém varovania pri opustení jazdného pruhu (LDA) upozorňujúci vodiča na neúmyselné vybočenie z jazdného pruhu a systém adaptívnych diaľkových svetiel (AHS), ktorý zlepšuje viditeľnosť v noci.

BMW Group predalo v roku 2014 viac ako 2 milióny vozidiel

BMW Group dodalo v roku 2014 svojím zákazníkom viac ako dva milióny vozidiel a zaknihovalo si štvrtý rekordný rok v rade. Predalo sa 2 117 965 vozidiel značiek BMW, MINI a Rolls-Royce, čo je viac ako kedykoľvek v histórii BMW Group (v minulom roku 1 963 798 vozidiel / +7,9 %). Všetky značky zakončili rok výraznými medziročnými decembrovými nárastmi predaja o 15,2 %. Počas posledného mesiaca roka sa predalo 215 217 vozidiel (v minulom roku 186 786).

 

 

Ian Robertson, člen predstavenstva BMW AG zodpovedný za Predaj a marketing BMW povedal: „Som nadšený, že sa nám podarilo dosiahnuť náš cieľ a v roku 2014 sme predali viac ako dva milióny vozidiel, čo predstavuje nový rekord v histórii BMW Group. Počas celého roka sme evidovali nárast predaja vo všetkých podstatných regiónoch. Nové modely ako BMW X4 a BMW radu 2 Active Tourer sú dôkazom našich schopností vyvíjať nové modely a pritiahnuť k značke nových zákazníkov. Popularita modelov BMW i3 a BMW i8 ukazuje opodstatnenosť a správnosť novej stratégie „born electric“. Už teraz sa tešíme, že aj v roku 2015 nadviažeme na tieto úspechy.“

 

 

Rok 2014 bol pre značku BMW najlepším v histórii. BMW predalo 1 811 719 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 9,5 % (1 655 138). Predaje za mesiac december medziročné narástli o 14,2 % (177 954 / oproti 155 835 v roku 2013).

 

 

BMW radu 2 Coupé si za prvý celý rok predaja vybralo 27 933 majiteľov, zatiaľ čo pre BMW radu 2 Active Tourer sa za tri mesiace predaja rozhodlo 13 091 zákazníkov. Líder svojho segmentu, BMW radu 3, zvýšilo predaje a zaknihovalo si 476 792 predaných kusov (v minulom roku 467 762 kusov, nárast o 2 %). Pre BMW radu 4 sa v roku 2014 rozhodlo 119 580 zákazníkov. BMW radu 5, ktoré je taktiež lídrom svojho segmentu, zaznamenalo rast predaja o 1,7 % na celkových 373 053 vozidiel (v minulom roku 366 992). BMW X4 je v predaji od júla a za ten čas si ho vybralo už 21 688 zákazníkov. Predaj tretej generácie modelu BMW X5 sa medziročne zvýšil o 37,4 % na 147 381 (minulý rok 107 231 predaných vozidiel).

 

 

V roku 2014 sa pre inovatívne vozidlá BMW i rozhodlo 17 800 zákazníkov. Po celom svete sa predalo 16 052 kusov modelu BMW i3, pričom takmer tri štvrtiny vozidiel sa predalo v druhej polovici roka, keďže na viacerých hlavných trhoch, vrátane USA, sa predaj začal až koncom jari. Model BMW i8 sa začal predávať až v lete, preto sa k zákazníkom dostalo 1 741 vozidiel.

 

 

Úspech vozidiel BMW i znamená aj ďalšie zvyšovanie ich výroby. Harald Krüger, člen predstavenstva BMW AG zodpovedný za výrobu: „Naše výrobné linky v Lipsku sú veľmi flexibilné. Posilnili sme výrobu modelu i8, aby sme tak zákazníkom skrátili čakaciu dobu. Okrem toho, každý deň opúšťa brány továrne viac ako 100 vozidiel BMW i3. BMW Group je prvou automobilkou na svete, ktorá vo veľkom využíva v sériovej výrobe karbón. Predajné úspechy týchto vozidiel tak vravia samé za seba.“

 

 

Napriek výraznej tohtoročnej modelovej obmene si značka MINI udržala predajné výsledky porovnateľné s minulým rokom, keď zákazníkom dodala 302 183 vozidiel (v minulom roku 305 030 / – 1,0 %). Výsledky obzvlášť potešili aj Petra Schwarzenbauera, člena predstavenstva BMW AG zodpovedného za značky MINI, BMW Motorrad a Rolls-Royce. „MINI má za sebou najlepší štvrtý štvrťrok v histórii, pretože predaje narástli o 17,2 % (94 624 predaných vozidiel oproti 80 748 v minulom roku). Rekordný bol aj mesiac december s medziročným nárastom predajov o 20,7 % (36 773 oproti 30 455 predaným vozidlám v roku 2013). Od momentu plného predaja tretej generácie 3-dverového MINI a úplne nového 5-dverového modelu evidujeme o tieto vozidlá vysoký záujem.“ Predaj 3-dverovej verzie sa medziročne zvýšil o 33,9 % (16 418 predaných vozidiel oproti 12 262 kusom v roku 2013). Pre 5-dverovú verziu MINI sa v poslednom mesiaci roka 2014 rozhodlo 6 954 zákazníkov. Model MINI Countryman zaznamenal za uplynulý rok 5-percentný nárast predaja (106 995 oproti 101 897 v roku 2014), zatiaľ čo MINI Paceman si s 15 567 predanými vozidlami pripísal v roku 2014 už 6-percentný rast (v roku 2013 to bolo 14 687 vozidiel).

 

 

Rolls-Royce Motor Cars hlási už piaty rok po sebe rekordné predaje, nakoľko 4 063 predaných vozidiel (v minulom roku 3 630, + 11 %) v roku 2014 predstavuje najlepší výsledok v 111-ročnej histórii. Peter Schwarzenbauer k tomu dodáva: „Rolls-Royce zaznamenal silný celosvetový nárast predaja, vo viacerých regiónoch dvojciferný. Jedinečný rast znamená, že predajné čísla narástli oproti roku 2009 až štvornásobne. Predaje podporili objednávky na modely Ghost Series II, ktorý sa predstavil v novembri. Model Wraith má za sebou prvý kompletný rok predaja, zatiaľ čo špičkovým produktom zostáva Phantom.

 
BMW Motorrad zaznamenalo štvrtý rekordný rok v rade. Po prvý raz sa predalo viac ako 120 000 maxi skútrov a motocyklov, čo predstavuje rast o viac ako 7 %. Presné čísla budú dostupné v pondelok.

 

 

BMW Group zaznamenal v roku 2014 rast vo všetkých hlavných regiónoch

V Európe sa predalo 913 803 vozidiel značiek BMW a MINI (v minulom roku to bolo 858 990, rast o 6,4 percenta). V roku 2014 rástli všetky európske trhy. Nemecko, domáci trh BMW, rástol o 1,7 percenta, čo predstavuje 273 433 registrovaných nových vozidiel (v minulom roku to bolo 268 838 vozidiel). Druhým najväčším európskym trhom je Veľká Británia, ktorá v roku 2014 narástla o 8,4 % (204 749 predaných vozidiel oproti 188 837 v roku 2013). Vo Francúzsku sa predalo 67 449 vozidiel značiek BMW a MINI, čo predstavuje rast o 5,3 % (v minulom roku 64 082 predaných vozidiel).

 

 

Predaje vozidiel značiek BMW a MINI narástli v roku 2014 v Ázii o 13,8 %, celkovo to bolo 656 395 vozidiel (v minulom roku 576 616 vozidiel). Tieto predaje sa prejavili aj v decembrových výsledkoch. V poslednom mesiaci roka sa predalo 61 295 vozidiel (v minulom roku 54 546, nárast o 12,4 %). Predaje v kontinentálnej Číne stúpli o 16,7 %, celkovo sa predalo 455 979 vozidiel značiek BMW a MINI. Vysoký rast predaja bol aj v Južnej Kórei, kde sa k zákazníkom dostalo 46 600 vozidiel, čo predstavuje medziročný rast o 17,3 % (v roku 2013 to bolo 39 558 vozidiel).

 

 

V americkom regióne stúpli predaje o 3,9 % na 481 056 predaných vozidiel oproti 462 891 v roku 2013. O 5,3 % narástli USA, kde sa predalo 395 850 vozidiel (v minulom roku 375 782). Kanada narástla o 1,2 % (38 188 predaných vozidiel oproti 37 723 v roku 2013. Predaje v Mexiku narástli oproti minulému roku o 6,5 % (14 902 vozidiel oproti 13 992 v roku 2013).

 

 

Región Stredného Východu narástol o dvojciferné čísla. V roku 2014 sa predalo 30 148 vozidiel značiek BMW a MINI, čo predstavuje medziročný nárast o 22,6 % (v roku 24 596 predaných vozidiel). V decembri bol medziročný nárast predaja o 30,4 %, keď sa v poslednom mesiaci roka dostalo k zákazníkom 2 511 vozidiel (v predchádzajúcom roku 1 926 vozidiel).

 

 

Prehľad predajov BMW Group v decembri a v roku 2014

December 2014 Medziročný rozdiel Do decembra 2014 vrátane Medziročný rozdiel
BMW Group Automobiles 215 217 + 15,2 % 2 117 965 + 7,9 %
BMW 177 954 + 14,2 % 1 811 719 + 9,5 %
MINI 36 773 + 20,7 % 302 183 – 0,9 %
Rolls-Royce 490 – 1,2 % 4 063 + 11,9 %

 

 

Značka Mercedes-Benz dosiahla odbyt ako ešte nikdy

Vlani zvŕšila značka Mercedes-Benz svoj štvrtý rekordný rok za sebou odbytom 1 650 010 (+12,9 %) vozidiel. To je viac, ako kedykoľvek predtým. V roku 2014 tak koncern Daimler dodal, spolu so svojou ďalšou značkou smart (v rámci divízie Mercedes-Benz Cars), 1 739 854 osobných vozidiel.

 

Historicky najlepšie výsledky priniesli značke Mercedes-Benz vlani tiež za mesiac: decembrový odbyt 163 171 (+17,2 %) vozidiel, respektíve za kvartál: dodávka 454 854 vozidiel v štvrtom štvrťroku.

 

Hnacou silou nárastu značky s hviezdou boli v roku 2014 najmä: limuzína Triedy S (+82,2 %), kompaktné vozidlá Triedy A, B, CLA a GLA (+24,7 %) a vlani znovu objemovo najsilnejší model Trieda C (+4,4 %), ktorá akcelerovala v decembri až na 50-percentné nárasty v porovnaní s decembrom 2013.

 

„Mercedes-Benz sleduje úspešný kurz. Najlepší odbyt v histórii našej spoločnosti je dôkazom skutočnosti, že naša produktová ofenzíva prináša svoje plody. Naše nové modely sa stretávajú u zákazníkov s vynikajúcou odozvou.“ Vyzdvihol dosiahnuté výsledky Dr. Dieter Zetsche, predseda predstavenstva spoločnosti Daimler a vedúci divízie Mercedes-Benz Cars. Zároveň uviedol: „Zvýšiť odbyt sa nám podarilo na všetkých kľúčových trhoch. V roku 2015 budeme pokračovať v našej produktovej ofenzíve v sektore vozidiel SUV, z čoho očakávame ďalšie impulzy pre odbyt, zvýšenie odbytu očakávame taktiež z kompletného sprístupnenia novej Triedy C, kompaktných vozidiel a obidvoch modelov smart.“

 

Rekordné dodávky mala v roku 2014 značka s hviezdou na svojom najvýznamnejšom trhu v USA (+5,7 %) i v Číne (+29,1 %). Čína sa tak stala pre značku po prvýkrát druhým najväčším odbytišťom. Vedúcu pozíciu dosiahla značka Mercedes-Benz nielen na domácom trhu v Nemecku ale aj v Japonsku, Austrálii, Kanade a v Rusku. Medzi európske krajiny, kde zaznamenala najväčšie nárasty patrí Portugalsko (+45,7 %), Španielsko (+30 %), Švajčiarsko (+15,8 %) a Veľká Británia (+14,6 %).

 

V rámci produktovej ofenzívy Daimleru sa začne do roku 2020 dodávať ešte minimálne jedenásť nových modelov osobných vozidiel značky s hviezdou, ktoré nemajú žiadneho predchodcu. Pokračovať budú iniciatívy, ktoré ucelene naplňujú požiadavky a potreby zákazníkov na mobilitu.

 

BMW používa Google Glass pri výrobe a kontrole kvality

Fotografia niekedy povie viac než tisíc slov. BMW Group realizuje pilotný projekt v americkom závode v Spartanburgu, ktorého cieľom je zistiť, do akej miery môžu nové technológie vstavané do pracovných pomôcok zlepšiť alebo urýchliť pracovné procesy v oblasti kontroly kvality.

 

 

Fotografia niekedy povie viac než tisíc slov. BMW Group realizuje pilotný projekt v americkom závode v Spartanburgu, ktorého cieľom je zistiť, do akej miery môžu nové technológie vstavané do pracovných pomôcok zlepšiť alebo urýchliť pracovné procesy v oblasti kontroly kvality. Zamestnanci začali na tento účel používať špecifickú vizuálnu pracovnú pomôcku – okuliare Google Glass, ktoré umožňujú zachytiť kvalitu testovacích sérií vozidiel ešte pred spustením sériovej výroby. Nová pomôcka generuje fotografie alebo videozáznamy s cieľom identifikovať potenciálne odchýlky. Výsledkom projektu by mala byť lepšia, rýchlejšia a jednoduchšia identifikácia a náprava prípadných nedostatkov, ako aj zefektívnenie ďalších fáz výrobného cyklu. V súčasnosti BMW Group skúma, ako možno tento pilotný projekt preniesť aj do iných oblastí výroby. Projekt realizuje spoločnosť BMW Group v rámci aktuálnej kampane Industry 4.0, ktorej cieľom je hľadať také spôsoby využitia nových technológií, ktoré zabezpečia optimálnu podporu pre zamestnancov vo výrobe aj v oblasti plánovania výroby.

 
Videohovory a riešenie nedostatkov priamo na mieste
Inteligentné okuliare umožňujú zamestnancom analytického centra pridávať fotografie a videozáznamy priamo do reportov. Optický displej na okuliaroch je vybavený kamerou s tromi módmi – fotografovanie, nahrávanie videozáznamu a video na pozadí. Posledne spomenutý mód umožňuje permanentné nahrávanie videozáznamu, pričom každé dve minúty sa videosekvencie dočasne ukladajú. Jednoduchým stlačením tlačidla možno sekvencie skopírovať priamo na server BMW Group, kde sa súbory ukladajú natrvalo. Tento postup je veľmi výhodný najmä v prípade nedostatkov, ktoré sa v reporte nedajú slovami ľahko opísať.

 
„Počas trvania pilotného projektu plánujeme pridať aj funkciu videohovoru, takže identifikovaný problém bude možné vyriešiť ihneď na mieste s pracovníkmi príslušných oddelení,“ objasňuje koordinátor projektu, Dr. Jörg Schulte.

LEXUS GS 300 h – najekologickejší prémiový automobil strednej triedy

Nezávislý nemecký ústav pre výskum trendov týkajúcich sa životného prostredia „Ökotrend“ a motoristický magazín „Auto Test“ označili Lexus GS 300h za najekologickejší prémiový automobil strednej triedy. Oficiálny titul, udelený tomuto plne hybridnému modelu Lexus, znie „Auto Test Sieger in Grün“ (víťaz Auto Test v zelenom).

Pri hodnotení environmentálnych kvalít vozidiel sa zohľadňovali nielen emisie a spotreba paliva, ale celý životný cyklus vrátane výroby, logistiky a recyklovania. Model GS 300h presvedčil odbornú porotu v každom ohľade.

Lexus GS 300h je na európskom trhu od decembra 2013. Po modeli GS 450h ide o druhý model z radu GS vybavený hybridným pohonom Lexus Hybrid. Jeho plne hybridná pohonná sústava obsahuje kombináciu zážihového motora L4 pracujúceho v Atkinsonovom cykle a elektromotora, ktorá ponúka maximálny súhrnný výkon 164 kW (223 k). Priemerná spotreba paliva je 4,7 litra na 100 kilometrov, čo zodpovedá emisiám CO2 na úrovni 109 g/km).

V roku 2014 získal navyše model GS 300h ocenenie „vozidlo s najvyššou zostatkovou hodnotou“ od nemeckého motoristického časopisu Auto Bild.

Interiér nového Porsche Cayenne

Porsche na niekoľkých videách predstavuje detaily nového Porsche Cayenne s modelovým rokom 2015. V tomto jeden a pol minútovom spote sa venuje interiéru.

Nový Cayenne bude pokračovať v tom, čo už nastolili jeho predchodcovia a iné modely značky. V interiéri nájdete množstvo technologických vychytávok, ale najmä množstvo dreva, kože a kovov. Porsche vyvažuje luxus športovým charakterom a v prípade nového Cayenne sa to automobilke opäť vydarilo na jednotku.