Štúdia Kaspersky Lab: Smartfóny znižujú náš výkon v práci
Bez našich smartfónov sme v práci produktívnejší o 26 %, dokazujú to výsledky psychologického experimentu uskutočneného spoločnosťou Kaspersky Lab v spolupráci s univerzitami vo Würzburgu a v Nottingham Trente. Vďaka smartfónom môžeme byť v práci v neustálom kontakte s kolegami, vieme si skontrolovať našu e-mailovú poštu a vybaviť urgentné zadania, nech sa nachádzame kdekoľvek. Na druhej strane psychologický experiment ukázal,… Prečítať celé
Vydané 14. októbra 2016
Zverejnil Tlačový servis
Zdroj témy:
Titulná fotografia:
Obsahuje tieto témy: Kaspersky, Kaspersky Lab, Odporúčame, Štúdia, Tlačová správa, Výskum
Podporíte distribúciu tohto obsahu?
Bez našich smartfónov sme v práci produktívnejší o 26 %, dokazujú to výsledky psychologického experimentu uskutočneného spoločnosťou Kaspersky Lab v spolupráci s univerzitami vo Würzburgu a v Nottingham Trente.
Vďaka smartfónom môžeme byť v práci v neustálom kontakte s kolegami, vieme si skontrolovať našu e-mailovú poštu a vybaviť urgentné zadania, nech sa nachádzame kdekoľvek. Na druhej strane psychologický experiment ukázal, že pri práci za počítačom majú práve tieto mobilné zariadenia na svedomí zníženie nášho pracovného výkonu a produktivity.
Experiment objavil súvislosť medzi úrovňou produktivity v práci a vzdialenosťou medzi zamestnancom a jeho smartfónom. Vždy, keď boli účastníkom experimentu odobrané ich mobilné telefóny, ich výkon sa zvýšil až o 26 %. Tento experiment testoval správanie 95 osôb vo veku 19 až 56 rokov v laboratóriách renomovaných univerzít vo Würzburgu a v Nottingham Trente.
Výskumníci počas experimentu nechali účastníkov vykonať test koncentrácie v štyroch rozličných situáciách – so smartfónom vo vrecku, so smartfónom na pracovnom stole, so smartfónom zamknutým v šuplíku pracovného stola a v situácii, kedy bol smartfón úplne odstránený z miestnosti. Výsledky potvrdili naozaj významný vplyv smartfónov na pracovný výkon – najmenej bodov v teste získali účastníci, keď mali svoj smartfón v bezprostrednej blízkosti – teda na stole. S rastúcou vzdialenosťou medzi nimi a smartfónom sa zlepšovala aj ich sústredenosť, a tým sa im podarilo dosiahnuť aj lepšie hodnotenie v teste.
Napriek očakávaniam sa ukázalo, že absencia smartfónu nespôsobila nervozitu na strane účastníka. Hladiny úzkosti boli stabilné počas celého trvania experimentu. No ukázalo sa tiež, že vo všeobecnosti boli počas tohto experimentu nervóznejšie ženy než muži. To len potvrdilo predpoklady výskumníkov, že úroveň nervozity v práci nie je priamo zapríčinená smartfónmi (resp. ich absenciou), ale skôr rodovými rozdielmi.
„Predchádzajúce štúdie ukázali, že odlúčenie od smartfónu má negatívny emocionálny dopad na používateľa, môže trpieť napríklad zvýšenou úzkosťou. Na druhej strane zo štúdií taktiež vyplynulo, že smartfón môže znižovať pozornosť používateľa. Inými slovami, absencia ako aj prítomnosť smartfónu má vplyv na sústredenosť,“ povedal Jens Binder z Univerzity v Nottingham Trente. „Naše zistenia z tejto štúdie však indikujú, že je to skôr absencia než prítomnosť smartfónu, ktorá zvyšuje úroveň pozornosti,“ dodáva Astrid Carolus z Univerzity vo Würzburgu.
Výsledky experimentu korešpondujú so závermi už skoršieho prieskumu nazvaného Digitálna amnézia v práci. V rámci tohto prieskumu Kaspersky Lab zistil, že digitálne zariadenia môžu mať negatívny dopad na úroveň sústredenia. Napríklad z neho vyplynulo, že písanie si poznámok priamo do digitálnych zariadení znižuje úroveň porozumenia toho, čo sa skutočne deje na stretnutí.
Aj keď zákaz digitálnych zariadení na pracovisku nepripadá do úvahy, na základe týchto zistení – v kombinácii s výsledkami prieskumu Digital Amnesia at Work – môžu firmy zaviesť opatrenia na zvýšenie produktivity svojich zamestnancov.
„Zamestnanci by sa možno mohli vzdať nepretržitého prístupu k svojim smartfónom a venovať tento „bezsmartfónový“ čas práci, čo by sa v konečnom dôsledku premietlo do zvýšenej produktivity. Jedným zo spôsobov, ako to urobiť, je stanoviť si jasné pravidlá, ktoré sa budú dodržiavať počas stretnutí – ako napríklad „vstup do zasadačky možný len bez telefónov a notebookov,“ hovorí Jan Sekera, regionálny manažér spoločnosti Kaspersky Lab. „Firmy by si mali takisto uvedomiť, že v dnešnom poprepájanom biznis prostredí môže nižšia miera sústredenia viesť aj k bezpečnostným rizikám. Napríklad pokročilé cielené útoky môžu byť odhalené len v prípade, ak sú zamestnanci v strehu, pričom je nutné zamerať sa na nečakaný alebo neobvyklý obsah emailov. Práve preto je skutočne dôležité, aby firmy zavádzali efektívne bezpečnostné procesy, vrátane školení, na zvýšenie ostražitosti zamestnancov bez ohľadu na to, či zamestnanec využíva na prácu smartfón alebo nie,“ dodáva Jan Sekera.
Spoločnosť Kaspersky Lab už dva roky skúma sociálne dopady digitalizácie a to, ako sa ľudia kvôli nej stávajú zraniteľnejšími voči kybernetickom útokom v online prostredí. Prehľad výsledkov výskumu je k dispozícii na stránke amnesia.kaspersky.com.
Štúdiu „Bez smartfónov sme produktívnejší“ nájdete na https://kas.pr/tempted.
Štúdiu o tom, ako sa smartfóny stali našimi digitálnymi spoločníkmi nájdete na https://kas.pr/digitalcompanions.
O spoločnosti Kaspersky Lab
Kaspersky Lab patrí medzi popredné svetové spoločnosti zaoberajúce sa kybernetickou bezpečnosťou. Bola založená v roku 1997. Dlhodobú analýzu hrozieb, ako aj dlhoročné skúsenosti v oblasti internetovej bezpečnosti využíva spoločnosť Kaspersky Lab pri vývoji bezpečnostných riešení a služieb zameraných na ochranu podnikov, kritických infraštruktúr, štátnych či vládnych inštitúcií, ale aj bežných spotrebiteľov po celom svete. Portfólio spoločnosti Kaspersky Lab zahŕňa komplexné riešenia v oblasti ochrany koncových bodov, ako aj množstvo špecializovaných bezpečnostných riešení a služieb poskytujúcich účinnú ochranu proti sofistikovaným a neustále sa vyvíjajúcim digitálnym hrozbám. Viac ako 400 miliónov používateľov a 270 tisíc korporátnych klientov po celom svete využíva na svoju ochranu technológie a riešenia vyvinuté spoločnosťou Kaspersky Lab.
Vydané 14. októbra 2016
Zverejnil Tlačový servis
Zdroj témy:
Titulná fotografia:
Obsahuje tieto témy: Kaspersky, Kaspersky Lab, Odporúčame, Štúdia, Tlačová správa, Výskum