Predaj Toyota Motor Europe rástol vlani už štvrtý rok za sebou
Predaj spoločnosti Toyota Motor Europe (TME) vlani prekročil objem 888 000 vozidiel, čo predstavuje nárast o 4,6 % – oproti odhadovanému rastu celého trhu(1) na úrovni 1,5 % • Historicky najvyšší predaj hybridných vozidiel – vyše 178 000 kusov, t. j. nárast oproti roku 2013 o 13 % • Trhový podiel TME dosiahol 4,8… Prečítať celé
Vydané 16. januára 2015
Zverejnil 3DIGITAL
Zdroj témy:
Titulná fotografia:
Obsahuje tieto témy: Lexus, Tlačová správa, Toyota
Podporíte distribúciu tohto obsahu?
Predaj spoločnosti Toyota Motor Europe (TME) vlani prekročil objem 888 000 vozidiel, čo predstavuje nárast o 4,6 % – oproti odhadovanému rastu celého trhu(1) na úrovni 1,5 %
• Historicky najvyšší predaj hybridných vozidiel – vyše 178 000 kusov, t. j. nárast oproti roku 2013 o 13 %
• Trhový podiel TME dosiahol 4,8 %
• Predaj vozidiel Lexus vzrástol o 23 % a dosiahol objem 53 230 vozidiel; hybridné modely Lexus tvorili v západoeurópskych krajinách plných 98 % predaja
• Najlepšie predávané modely: Yaris (181 000 vozidiel), modelový rad Auris (142 000 vozidiel), RAV4 (101 000 vozidiel) – Corolla (83 300 vozidiel) a Camry (40 000 vozidiel) typicky na východoeurópskych trhoch
Spoločnosť Toyota Motor Europe (TME) dnes oznámila, že celoročný predaj za obdobie 2014 dosiahol objem 888 000 vozidiel značiek Toyota a Lexus, čo predstavuje nárast o viac než 39 tisíc kusov; nárast oproti roku 2013 činí 4,6 %, pričom plánovaný objem predaja spoločnosti predstavuje 865 000 vozidiel. Trhový podiel skupiny tak v minulom roku dosiahol 4,8 %. Predaj vozidiel značky Toyota predstavoval 834 785 kusov, v prípade značky Lexus ide o 53 230 vozidiel.
Za predajnými výsledkami TME stojí najmä nárast trhu v západoeurópskych krajinách (+ 4,2 %) a v strednej Európe (+20 %), zatiaľ čo vo východoeurópskych krajinách predaj vzrástol o 2,8 %.
Karl Schlicht, výkonný viceprezident TME, uviedol: „Náš tím nesmierne teší to, že sme dosiahli rast v európskom regióne už štvrtý rok za sebou, a že súčasne zostávame v zisku. Je to výsledok našej stratégie ponúkať európskym zákazníkom inovácie a omnoho presvedčivejšie produkty. Stabilný rast predaja hybridných vozidiel ukazuje, že keď spojíme našu preverenú technológiu plne hybridného pohonu s atraktívnymi produktmi, akými sú napr. vozidlá Yaris, Auris, Auris Touring Sports alebo modely Lexus, dokážeme k našim značkám pritiahnuť viac zákazníkov aj na tomto vysoko konkurenčnom trhu. Tiež nás veľmi teší skutočnosť, že sa nám podarilo zvýšiť predaj v regióne západnej a strednej Európy, a dokonca aj vo východnej Európe, a to aj napriek tamojšiemu veľmi náročnému prostrediu.“
Hlavné úspechy hybridného pohonu
Predaj hybridných modelov Toyota v roku 2014 dosiahol 145 400 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 9 %. Predaj hybridných vozidiel Lexus aj vďaka výraznému úspechu nového modelu IS hybrid a dobrým výsledkom modelu CT 200h vzrástol medziročne o 36 % na 32 655 hybridných vozidiel predaných za celý rok. Podiel hybridných modelov v celkovom predaji značky Lexus predstavoval 61 %; v západoeurópskych krajinách dosiahol 98 %, resp. 19 % vo východnej Európe.
Celkový predaj hybridných modelov v roku 2014 presiahol 178 000 kusov, a tak úhrnný európsky predaj hybridných vozidiel značiek Toyota a Lexus od európskej premiéry modelu Prius v roku 2000 prekročil objem 840 000 vozidiel. Podiel hybridných modelov Toyota a Lexus na celkovom predaji TME činí 20 %. V západnej Európe predstavujú hybridné modely jednu tretinu z celkového objemu všetkých predaných vozidiel značiek Toyota a Lexus, čo v porovnaní s rokom 2013 znamená nárast o 2 percentuálne body.
Obzvlášť dobre sa darilo modelu Toyota Auris Hybrid Touring Sports s predajom na úrovni 36 200 kusov. Polovicu predajného objemu modelu Toyota Auris tvorila verzia s hybridným pohonom. Oproti roku 2013 sa predaj modelu Toyota Yaris Hybrid zvýšil o 17 % na 58 530 kusov, čo potvrdzuje úspech modernizovanej verzie predstavenej v letných mesiacoch minulého roku.
Hlavné úspechy Toyoty
V roku 2014 uviedla Toyota úplne nové Aygo a nový Yaris (automobilové segmenty A, resp. B). Oba uvedené modely posilnili produktovú ponuku značky Toyota a priniesli veľmi dobré obchodné výsledky. Aj napriek postupnému nábehu predaja modelu Aygo novej generácie v posledných šiestich mesiacoch minulého roku tento model vykázal obchodní rast na úrovni 8,6 %.
Medziročný nárast predajného objemu radu Auris predstavoval 7,5 %, a to aj napriek veľmi konkurenčným podmienkam. Predaj celého radu Toyota Auris dosiahol 142 100 vozidiel, najmä vďaka veľmi dobrým výsledkom verzie Auris Hybrid Touring Sports. Predaj modelu Corolla vzrástol o solídnych 22 % a dosiahol 83 300 kusov – z toho bezmála 70 % vozidiel skončilo u zákazníkov v Izraeli, Rusku a Turecku.
Obchodné úspechy si pripísala aj Toyota RAV4, pre ktorú sa rozhodlo 101 100 zákazníkov, a tak po prvýkrát od roku 2007 presiahol ročný objem predaja hranicu 100 tisíc vozidiel; oproti roku 2013 činil nárast 6,1 %.
Toyota dosiahla historicky rekordný predaj v Kazachstane a Izraeli. Rekordné podiely na trhu dosiahla skupina na Ukrajine a v Kazachstane, kde trhový podiel značiek Toyota a Lexus spoločne činil odhadom 10,1 %, resp. 8,2 %.
Hlavné úspechy značky Lexus
Značka Lexus oslávila veľmi úspešný rok, pre ktorý bola kľúčová historická premiéra kompaktného prémiového SUV značky Lexus, modelu NX.
Predaj vozidiel Lexus vzrástol oproti roku 2013 o plných 23 % na 53 230 jednotiek, čo predstavuje medziročný nárast o takmer 10 000 vozidiel. Značka dosahovala úspešné výsledky počas celého roku, najmä vďaka záujmu zákazníkov o nový IS a model CT200h, avšak prispeli aj prvé predané kusy nového NX ku koncu roku.
Vďaka dobrým výsledkom v roku 2014 si Lexus zachoval svoje postavenie jednej z najrýchlejšie rastúcich prémiových značiek v Európe.
Vďaka silnému dopytu po tomto modeli vzrástol predaj IS o 52 % na 11 520 vozidiel, z toho plných 79 % s hybridným pohonom.
Veľmi pozitívny bol aj predaj modelu CT 200h v objeme 10 340 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 9,8 %.
Extrémne úspešný bol nedávno predstavený model NX s 5 700 predanými vozidlami len za tri mesiace. Na vybavenie ešte čaká cca 10 tisíc objednávok od zákazníkov, čo len dokladá vrelé prijatie modelu NX na trhu. Očakávame, že v roku 2015 sa bude nový NX podieľať na predaji značky Lexus celou tretinou.
Európsky predaj vozidiel Lexus dosiahol historický rekord na šiestich trhoch: vo Francúzsku, Nórsku, Poľsku, Rusku, Izraeli a na Kaukaze.
Vydané 16. januára 2015
Zverejnil 3DIGITAL
Zdroj témy:
Titulná fotografia:
Obsahuje tieto témy: Lexus, Tlačová správa, Toyota