Mercedes-Benz predstavil novú vlastnú značku EQ pre elektromobilitu a s ňou aj štúdiu elektromobilu Generation EQ
Značka Mercedes-Benz predstavila na parížskom autosalóne svoju novú značku produktov zastupujúcu elektromobilitu: EQ. Názov EQ sa vzťahuje na „elektrickú inteligenciu“ a je odvodený od hodnôt značky Mercedes-Benz „emócia a inteligencia“. Nová značka zahŕňa všetky podstatné aspekty elektromobility orientovanej na zákazníkov a ako taká presahuje rámec vozidla. EQ ponúka rozsiahly ekosystém elektromobility, ktorý tvoria produkty, služby,… Prečítať celé
Vydané 19. októbra 2016
Zverejnil Tlačový servis
Zdroj témy:
Titulná fotografia:
Obsahuje tieto témy: Biznis, Elektromobil, EQ, Generation EQ, Inovácie, Koncept, Mercedes-Benz, Odporúčame, Tlačová správa
Podporíte distribúciu tohto obsahu?
Značka Mercedes-Benz predstavila na parížskom autosalóne svoju novú značku produktov zastupujúcu elektromobilitu: EQ. Názov EQ sa vzťahuje na „elektrickú inteligenciu“ a je odvodený od hodnôt značky Mercedes-Benz „emócia a inteligencia“.
Nová značka zahŕňa všetky podstatné aspekty elektromobility orientovanej na zákazníkov a ako taká presahuje rámec vozidla. EQ ponúka rozsiahly ekosystém elektromobility, ktorý tvoria produkty, služby, technológie a inovácie. Spektrum značky siaha od elektromobilov cez nástenné nabíjacie boxy a služby nabíjania až po domáci akumulátor energie. Predzvesťou novej značky je štúdia „Generation EQ“, ktorá v Paríži oslavuje svoju svetovú premiéru. Ešte v tomto desaťročí sa spustí výroba prvého sériového modelu EQ v segmente vozidiel kategórie SUV. Potom bude nasledovať modelová ofenzíva, v rámci ktorej sa elektrifikovanými modelmi postupne doplní portfólio produktov divízie Mercedes-Benz Cars.
„Budúcnosť patrí elektrickému pohonu. Preto rozsiahlym spôsobom investujeme do flotily elektromobilov s akumulátorom a do technológie akumulátorov – aj v podobe akumulátorov energie pre súkromné a priemyselné využitie. So značkou EQ sa posúvame o krok ďalej. V tejto značke spájame celé naše know-how v oblasti inteligentnej elektromobility značky Mercedes-Benz,“ vysvetľuje Ola Källenius, člen predstavenstva spoločnosti Daimler AG zodpovedný za odbyt divízie Mercedes Benz Cars.
EQ udáva jasný smer pre zákazníkov
Portfólio značky EQ zahŕňa všetky budúce automobily poháňané elektrickou energiou z akumulátora, ako aj s tým súvisiace produkty a služby značky Mercedes Benz. Vynálezca automobilu tak svojím čoraz väčším portfóliom udáva jasný a transparentný smer pre zákazníkov. Značka EQ je preto najbližší logický krok v rámci odbytovej a marketingovej stratégie „Best Customer Experience“.
Značka Mercedes-Benz už dnes ponúka vhodnú infraštruktúru nabíjacích zariadení pre elektrifikované automobily. K týmto zariadeniam patrí nástenný nabíjací box ako domáca stanica na rýchle nabíjanie, bezplatná aplikácia Charge&Pay na komfortné dobíjanie elektrickej energie na verejných nabíjacích stojanoch, ako aj stacionárny akumulátor elektrickej energie z fotovoltických alebo solárnych zariadení pre domácnosti aj podniky. Všetky tieto produkty a služby budú v budúcnosti začlenené do značky EQ. Značka Mercedes Benz tak vytvára stály a jasný obraz o trvalo udržateľných produktoch a službách s hviezdou.
Generation EQ – nová generácia vozidiel a vlastný dizajnový jazyk
Značka Mercedes-Benz štúdiou „Generation EQ“, ktorú predstavila v Paríži, dáva jasne najavo, že atraktívne a výkonné elektromobily budú čoskoro charakteristickou súčasťou cestných komunikácií. „Generation EQ“ so vzhľadom športového kupé kategórie SUV je prvým zástupcom celkom novej generácie vozidiel s elektrickým pohonom z akumulátora. „Nová generácia elektromobilov bude založená na architektúre, ktorá bola osobitne vyvinutá pre elektromobily s akumulátorom. Táto architektúra sa v každom ohľade dá stupňovito rozšíriť a použiť nad rámec modelov. Je vhodná nielen pre všetky modelové rady, ale aj pre deriváty ako vozidlá kategórie SUV, sedany a kupé. Rázvor a rozchod kolies sú variabilné,“ hovorí Prof. Dr. Thomas Weber, člen predstavenstva zodpovedný za koncernový výskum a vývoj divízie Mercedes-Benz Cars.
Dva elektromotory na prednej a zadnej náprave v závislosti od stupňa výstavby produkujú celkový výkon až 300 kW. V kombinácii s inteligentnou prevádzkovou stratégiou značky Mercedes Benz je dojazd „Generation EQ“ až 500 kilometrov.
Elektrické modely s akumulátorom a celkom novou koncepciou získajú výnimočný dizajn s „elektrickým estetickým vzhľadom“. Okrem iného tu patrí aj nový tvar masky chladiča a nový ráz svetiel. Moderné „elektrické estetické prvky“ tvoria aj interiér. Úplne nová koncepcia ovládačov a ukazovateľov „Generation EQ“ sa okrem elektrického nastavenia sedadiel, ktoré je typické pre Mercedes, zaobíde bez klasických vypínačov. Kokpit je orientovaný na vodiča a bol vypracovaný s dôrazom na jednoduché ovládanie založené na dotykoch. Digitálnym zážitkom z ovládania sa „Generation EQ“ odlišuje od známej logiky ovládania dnešných vozidiel a ponúka pohľad na to, ako si značka Mercedes Benz predstavuje budúcu interakciu s používateľom.
Budúce modely sú stelesnením podstaty modernej elektromobility – sú spojením atraktívneho dizajnu, výnimočného pôžitku z jazdy, vysokej praktickosti pri každodennom používaní a maximálnej bezpečnosti, ktorou sa vyznačujú všetky vozidlá od vynálezcu automobilu. To presne vyjadruje názov EQ.
— KONIEC TLAČOVEJ SPRÁVY —
Vydané 19. októbra 2016
Zverejnil Tlačový servis
Zdroj témy:
Titulná fotografia:
Obsahuje tieto témy: Biznis, Elektromobil, EQ, Generation EQ, Inovácie, Koncept, Mercedes-Benz, Odporúčame, Tlačová správa