Facebook spraví streamovanie VR videí efektívnejším
Streamovanie videí s 360° záberom nie je dnes vôbec uspokojivé. Vyžaduje si rýchly internet a výkonné zariadenia s nadštandardnou operačnou pamäťou, inak je obraz viditeľne nekvalitný. So zmenou teraz prichádza Facebook, ktorý pripravil nový koncept pre kódovanie a dekódovanie takto veľkých videí. Rozumieť tomu možno nebudete, ale určite zaregistrujete vyššiu kvalitu. Pyramídová geometria pre 360-stupňové… Prečítať celé
Vydané 22. januára 2016
Zverejnil Erik Stríž
Zdroj témy:
Titulná fotografia:
Obsahuje tieto témy: Facebook, Inovácie, Next Big Thing, Odporúčané, Virtuálna realita, VR
Erik Stríž
Erik Stríž je recenzentom produktov všetkého druhu. Testuje autá pre auto motor a šport a elektroniku pre 3Digital.sk.
Podporíte distribúciu tohto obsahu?
Streamovanie videí s 360° záberom nie je dnes vôbec uspokojivé. Vyžaduje si rýchly internet a výkonné zariadenia s nadštandardnou operačnou pamäťou, inak je obraz viditeľne nekvalitný. So zmenou teraz prichádza Facebook, ktorý pripravil nový koncept pre kódovanie a dekódovanie takto veľkých videí. Rozumieť tomu možno nebudete, ale určite zaregistrujete vyššiu kvalitu.
Pyramídová geometria pre 360-stupňové VR videá
Rozloženie videa pre použitie vo VR headsetoch a na mobilných zariadeniach je dnes o premietaní celého 360- alebo 180-stupňového záberu do jedného širokouhlého záberu. Celý záber je pritom dekódovaný rovnakým spôsobom, bez ohľadu na to, či sa predpokladá jeho sledovanie vo vodorovnej alebo mierne naklonenej polohe.
Inžinieri z Facebooku prišli s inováciou, ktorá sa týka práve spôsobu rozloženia scény na jednej ploche a spôsobu, akým sa obraz dekóduje v prehrávači. Rozdelenie obrazu na päť častí má potenciál znížiť celkovú veľkosť videa až o 25 percent a navyše redukuje všetky tie nedokonalosti, ktoré v 360-stupňových videách vznikajú.
Nová metóda kódovania a dekódovania videa od Facebooku umožní streamovanie aj 8K videí s 60 snímkami za sekundu (fps). Práve kombinácia rozlíšenia 8K a snímkovania 60 fps je potrebná k tomu, aby sme mali z virtuálnej reality optimálny zážitok.
Veľmi dôležitou vecou pre štandardizovanie tohto typu kódovania 360-stupňových videí je jeho využívanie aj mimo Facebooku. Preto vývojári zdrojový kód sprístupnili celkom bezplatne ako open-source.
Viac sa dočítate v nasledovnom príspevku od vývojárov Facebooku:
Next-generation video encoding techniques for 360 video and VR
Facebook na poli virtuálnej reality
Možno sa pýtate, prečo s inováciou prichádza práve Facebook. Aktivity tejto sociálnej siete na poli zariadení s virtuálnou realitou však nie sú vôbec nové, práve naopak – sám zakladateľ siete, Mark Zuckerberg, označuje virtuálnu realitu za Next Big Thing, teda významný technologický míľnik.
Okrem toho Facebook v minulosti odkúpil vlastnícke práva na jeden z najvyspelejších VR headsetov na svete, Oculus Rift. Verí, že spojenie sociálnych sietí Facebook, Instagram a virtuálnej reality prinesú pestrú budúcnosť s ešte väčšou interaktivitou.
Netreba tiež zabúdať na to, že Facebook v poslednej dobe investuje veľa energie do rozvoja svojho video-potenciálu, ak to tak môžeme nazvať. Snaží sa presvedčiť používateľov, že by mali svoje videá zverejňovať radšej priamo na Facebooku a nie na YouTube. Integrácia 360-stupňových videí a podpora VR zobrazenia by bola priamym pokračovaní tohto úsilia.
Vydané 22. januára 2016
Zverejnil Erik Stríž
Zdroj témy:
Titulná fotografia:
Obsahuje tieto témy: Facebook, Inovácie, Next Big Thing, Odporúčané, Virtuálna realita, VR