10 najdôležitejších spotrebiteľských trendov pre rok 2015
Podľa zistení Ericsson ConsumerLab chcú spotrebitelia integrovať technológie a pripojenie na internet do všetkých aspektov svojho života – od zrkadiel v kúpeľni, cez inteligentné chodníky, medicínu až po sledovanie zdravia Ľudia sa stále viac stotožňujú s predstavami, ktoré boli skôr za hranicami predstavivosti – s robotmi v domácnostiach a zdieľaním myšlienok V roku 2015 budú ľudia viac sledovať streamované video z internetu… Prečítať celé
Vydané 22. januára 2015
Zverejnil 3DIGITAL
Zdroj témy:
Titulná fotografia:
Obsahuje tieto témy: Ericsson, Tlačová správa, Trendy, Výskum
Podporíte distribúciu tohto obsahu?
-
Podľa zistení Ericsson ConsumerLab chcú spotrebitelia integrovať technológie a pripojenie na internet do všetkých aspektov svojho života – od zrkadiel v kúpeľni, cez inteligentné chodníky, medicínu až po sledovanie zdravia
-
Ľudia sa stále viac stotožňujú s predstavami, ktoré boli skôr za hranicami predstavivosti – s robotmi v domácnostiach a zdieľaním myšlienok
-
V roku 2015 budú ľudia viac sledovať streamované video z internetu než klasické televízne vysielanie
Michael Björn, šéf výskumu v Ericsson ConsumerLab, hovorí: „Kumulatívny efekt toho, ako sa smartfóny stali súčasťou našich životov a väčšinovej spoločnosti je udivujúci. Spotrebitelia skúšajú nové aplikácie, zachovávajú si tie súčasné a táto kombinácia vylepšuje, obohacuje a v niektorých prípadoch dokonca predlžuje naše životy. To všetko ale prebieha rýchlejším tempom, než kedykoľvek v minulosti. Ľudia si tieto zmeny však príliš nevšímajú a považujú ich za úplne samozrejmú súčasť života. Služby a produkty, ktoré dosiaľ boli za hranicou našej predstavivosti, prijímame veľmi rýchlo a ľahko a veľmi skoro sa stávajú súčasťou mainstreamu. Keď odhadujeme, čo bude v roku 2020, tak dnes vidíme, že za tých zostávajúcich päť rokov sa budúcnosť priblíži rýchlejšie, než sme si mysleli.“
Poznatky v štúdii „10 najdôležitejších spotrebiteľských trendov pre rok 2015 a ďalej“ pochádzajú z globálneho výskumného programu Ericsson ConsumerLab. Výskum kládol zvláštny dôraz na majiteľov smartfónov vo veku medzi 15-69 rokov, v najväčších mestách po celom svete. Reprezentuje viac ako 85 miliónov používateľov internetu.
10 najdôležitejších spotrebiteľských trendov pre rok 2015:
-
Streamovaná budúcnosť. Vzory využívania médií sa menia po celom svete. Spotrebitelia stále viac preferujú jednoducho využiteľné služby na požiadanie (on-demand služby), ktoré umožnujú prístup k videoobsahu naprieč platformami. Rok 2015 bude prelomový tým, že budeme prvý krát sledovať viac streamované video na internete (na počítačoch, tabletoch a mobiloch), než klasické televízne vysielanie.
-
Inteligentné domovy. Spotrebitelia majú stále väčší záujem o inteligentné domáce senzory, ktoré dohliadajú na domácnosť. Tento rok sa budú spotrebitelia zaujímať najmä o senzory, ktoré indikujú možné problémy s vodou či elektrinou, ale takisto aj tie, ktoré dohliadajú na pohyb členov rodiny.
-
Zdieľanie myšlienok. Aj tento rok sa budú objavovať nové spôsoby komunikácie, ponúkajúce nové cesty ako zostať v kontakte s priateľmi a rodinou. Stále viac používateľov smartfónov bude zvažovať zakúpenie nositeľných zariadení na komunikáciu s ostatnými prostredníctvom myšlienky. Zatiaľ však tento trend nebude mainstreamový. K tomu by podľa Ericssonu malo dôjsť v roku 2020.
-
Inteligentní občania. Myšlienka inteligentných miest je zaujímavá sama o sebe, ale mnoho z tejto inteligencie vlastne pochádza alebo príde ako vedľajší efekt využívania mobilných zariadení obyvateľmi. Internet nás robí viac informovanými a vďaka tomu robíme lepšie rozhodnutia a zdieľame viac informácií. To umožňuje vytvárať lepšie dopravné mapy s aktuálnymi informáciami a vďaka tomu aj lepšie plánovať pohyb po meste. V rýchlo sa rozvíjajúcich mestách to zase dovolí riešiť otázky efektívneho využitia energie a znižovania znečistenia ovzdušia a vody, prípadne umožní pred týmto znečistením varovať.
-
Zdieľanie a ekonómia života. Vzhľadom na to, ako internet umožňuje efektívne zdieľať informácie s nebývalou ľahkosťou, myšlienka zdieľanej ekonómie má naozaj veľký potenciál. Polovica majiteľov smartfónov je otvorená myšlienke prenajímať svoje voľné izby, zariadenie v domácnosti, či nástroje pre zábavu či oddych. Vnímajú to ako možnosť ušetriť, či zarobiť si nejaké peniaze. Dôvodom je aj jednoduchosť s akou je dnes možné tieto veci zdieľať na internete.
-
Digitálna peňaženka. 48 % majiteľov smartfónov by najradšej používalo svoj telefón pre platbu za tovar a služby. 80 % z nich verí, že do roku 2020 nahradí peňaženky práve smartfón.
-
Moje informácie. Hoci spotrebitelia radi zdieľajú informácie a vidia to ako výhodu, nepovažujú za nutné, aby ich informácie boli dostupné a otvorené komukoľvek. 47 % majiteľov smartfónov chce platiť elektronicky, ale bez automatické zdieľania osobných informácií s príjemcom platby. 56 % z nich chce, aby komunikácia bola šifrovaná a zabezpečená proti zneužitiu.
-
Dlhší život. Používatelia smartfónov a aplikácií v nich vidia potenciál žiť zdravší a kvalitnejší život, v dôsledku toho očakávajú aj dlhší život. Veria, že dlhodobé využívanie športových či zdravotných aplikácií, prípadne tých, ktoré sledujú stravovacie návyky či upozorňujú na chyby a odporúčajú zdravšie správanie, im predĺžia ich životy alebo aspoň pomôžu žiť zdravší život.
-
Domáci roboti. Spotrebitelia vítajú predstavu domácich robotov, ktorí im pomôžu s každodennými úlohami. 64 % z nich verí, že sa roboti stanú normálnou súčasťou domácností do roku 2020.
-
Neustále pripojené deti. Deti budú neustále zvyšovať dopyt po viac „hmatateľnom“ internete, v ktorom je ich fyzický svet rovnako prepojený, ako obrazovky ich zariadení. Podľa 46 % majiteľov smartfónov deti už teraz očakávajú, že všetky veci budú pripojené, než vyrastú.
Odkaz na štúdiu
http://www.ericsson.com/res/docs/2014/consumerlab/ericsson-consumerlab-10-hot-consumer-trends-2015.pdf
Odkaz na infografiku
http://www.ericsson.com/res/docs/2014/consumerlab/ericsson-consumerlab-10-hot-consumer-trends-2015-infographic.pdf
Odkaz na prezentáciu
http://www.ericsson.com/res/docs/2014/consumerlab/ericsson-consumerlab-10-hot-consumer-trends-2015-presentation.pdf
Vydané 22. januára 2015
Zverejnil 3DIGITAL
Zdroj témy:
Titulná fotografia:
Obsahuje tieto témy: Ericsson, Tlačová správa, Trendy, Výskum