Archív kategorií: Tlačové správy

Deviaty ročník súťaže ShopRoku od Heureka.sk

Kvalita e-shopov rastie so zákazníkmi, no len tie najlepšie môžu byť ShopRoku.

E-shopy sa často dopúšťajú rozličných prehreškov, ktoré im zákazníci ani verejnosť netolerujú. Na druhej strane sú tu internetové obchody, ktoré si vďaka kvalite služieb a tovarov vybudovali skalnú klientelu. Práve tie najkvalitnejšie môžu aj tento rok zabojovať v súťaži ShopRoku, ktorý organizuje portál Heureka.sk.

 

Bratislava 29. januára – Slovenské e-shopy majú za sebou ďalší rekordný rok. Vlani sa v nich minulo najviac peňazí v histórii a Slováci sa naučili nakupovať online pravidelne. To pre e-shopy znamená, že sa zároveň naučili aj správne vyhodnotiť kvalitu e-shopov a hľadajú už len to najlepšie. Pri počte vyše 11-tisíc e-shopov je konkurencia veľká, preto musia mať e-shopy blízko k zákazníkom. ,,Pri výbere tovaru je pre nakupujúcich dôležitá nielen cena a dostupnosť produktu, ale aj jednoduchá orientácia na e-shope. Ak má zákazník hľadať svoj vysnený produkt v množstve kategórií a podkategórií, radšej zo stránky odíde a rozhodne sa hľadať ďalej,“ hovorí Tomáš Braverman z Heureky. Spolu s kvalitne nafoteným tovarom, uvedenou cenou a možnosťou kontaktovať predajcu v prípade otázok alebo jeho spôsobom komunikácie sú dobrým ukazovateľom, že ide o seriózny predaj.

Populárnosť internetového obchodu sa môže odvíjať aj od takých parametrov, ako možnosti dopravy a doručenia tovaru. Indikátorom obľúbenosti a kvality e-shopov môžu byť aj recenzie od zákazníkov na základe uskutočneného nákupu alebo získané ocenenia. Takéto ocenenia udeľuje najkvalitnejším, najpopulárnejším a najzaujímavejším e-shopom aj Heureka v rámci súťaže ShopRoku v týchto troch kategóriách. Deviaty ročník súťaže spozná svojich víťazov už 28. marca 2018.

O víťazoch Ceny Heureky rozhoduje odborná porota zložená z osobností slovenského a českého e- commerce. Kategória je určená pre e-shopy, za ktorými stojí zaujímavý príbeh, majú sociálny presah alebo netradičný koncept. Zákazníci si volia víťazov v sekciách Cena Kvality a Cena Popularity, a to prostredníctvom dotazníkov. „Do Ceny Popularity sa môžu prihlásiť všetky e-shopy, podmienkou pre zapojenie e-shopu do Ceny Kvality je účasť v programe Overené zákazníkmi,“ vysvetľuje Braverman.

Úplné podmienky súťaže sú dostupné na stránkach akcie www.shoproku.sk.

 

O Heureke

Heureka je najväčší nezávislý nákupný radca a porovnávač cien, zahŕňa milióny produktov z tisícok internetových obchodov. Heureka pôsobí na trhu od roku 2007. Snaží sa, aby nakupovanie cez internet bolo čo najjednoduchšie a bezproblémové. Aj preto ponúka niekoľko nástrojov na zjednodušenie nákupov cez e-shopy. Napríklad služba Overené zákazníkmi ukazuje, ktoré obchody sú dôveryhodné, spoľahlivé a bezpečné.

 

 

 

 

YouTube Ads Leaderboard 2017: Rebríček najsledovanejších reklám po prvýkrát aj na Slovensku

Google vôbec po prvýkrát zverejňuje výročný rebríček najsledovanejších reklám na slovenskom YouTube. Rok 2017 sa niesol v znamení tradičných aj netradičných konceptov – od potravinových reťazcov, cez banku a automobilku, až po telekomunikačných operátorov.

YouTube Ads Leaderboard je dobrým obrazom toho, ktoré témy či formáty majú virálny potenciál a dokážu vzbudiť najväčší záujem u slovenského publika. Minulý rok to boli jednoznačne hrdinovia detského sveta, vtipné zápletky zo života či spoty komentované influencermi a obľúbenými osobnosťami zo sveta šoubiznisu.

„Aktuálny rebríček len potvrdzuje naše skúsenosti s tým, aké kreatívne prvky fungujú v reklame na YouTube najviac. Hlavnými prísadami najsledovanejších reklám za rok 2017 boli najmä vtip, známe tváre, hudba a animácia. Napríklad pri Lidli alebo Coop Jednota pozorujeme fenomén animovaných postavičiek doplnených o ich fyzické zbieranie. Spojenie známej tváre a vtipu zas vidieť v reklamách od Telekomu, O2, Škody či Fio Banky. Celkovo je tu najviac zastúpený humor. Pozorujeme, že klienti a agentúry už začínajú stavať na svojom know-how, ako tvoriť a plánovať kampane, ktoré si používatelia radi pustia znovu,“ hovorí Petr Houzar, Branding and Agency Manager v spoločnosti Google.

Prvé tri reklamné priečky obsadili potravinové reťazce. Lidl, celkový víťaz rebríčka YouTube Ads Leaderboard 2017, zaujal svojou kampaňou zameranou na figúrky Stikeez, ktorú nasleduje kampaň Neobyčajne obyčajné Vianoce. Za víťaznou reklamnou kampaňou stojí kreatívna nemecká agentúra Cobra Youth Communications, vianočnú kampaň mala v rukách nemecká agentúra Überground. Prvú trojku uzatvára veľkonočná reklama Coop Jednota, ktorá už tradične prináša príbehy zo života baču a honeľníka. Za týmto konceptom a kreatívou stojí reklamná agentúra Jandl. Tomuto reťazcu patrí v rebríčku ešte piate a desiate miesto – so známou dvojicou zo salaša prináša do pozornosti desiatové boxy s motívom Máša a Medveď a tiež vianočnú súťaž reťazca.

Telekomunikačný operátor O2 sa do rebríčka prebojoval so svojím projektom „Dobré dáta“. Jedným z ambasádorov projektu je aj slovenský raper Strapo, ktorý sa v spote venuje aktuálnej téme – aby ľudia neverili všetkému, čo čítajú na nete a aby nešírili neoverené fakty. Kreatívu vytvorila agentúra Elite Solutions. Telekomu sa v rebríčku podarilo uchmatnúť siedmu a ôsmu priečku s kampaňami, za ktorých kreatívou stojí agentúra MUW Saatchi & Saatchi. Hlavnou tvárou prvej z nich nie je nik iný ako Peter Sagan, druhá zase prináša pre tohto operátora skôr netradičný koncept, ktorý využíva prvky susedskej rivality na predstavenie inteligentnej domácnosti pre každého.

Známe tváre sa objavujú aj v spotoch Fio Banky a automobilky Škoda. Fio Banka vsadila na česko-slovenskú dvojicu Dano Dangl a Jakub Kohák, ktorí sa predstavili v úlohe kozmonautov, garde im robí aj „kozonautka“ Vlasta. Autorom kampane je kreatívec Pavel Sobek, producentom agentúra Savage. Škoda zas predstavila výhody nového modelu Karoq vtipnou formou v podaní herečky a stand-up komičky Lujzy Garajovej Schramekovej.

Poradie Názov videa Značka Kreatívna agentúra Mediálna agentúra URL videa

1

STIKEEZ Ovocie vs Zelenina – LIDL – od 15. 5. 2017 LIDL Cobra Youth Communications inhouse LINK

2

Neobyčajne obyčajné Vianoce – Lidl – 27. 11. 2017 LIDL Überground inhouse Zdroj: Lidl

https://goo.gl/o5RrTM

3

Veľkonočná suťaž | COOP Jednota | 2017 COOP Jednota Jandl Jandl LINK

4

Kozmonauti Fio banka inhouse inhouse LINK

5

Boxy Máša a Medveď | COOP Jednota | 2017 COOP Jednota Jandl Jandl LINK

6

Zmeňte Slovensko so Strapom a získajte dobré dáta O2 Elite Solutions Zenith LINK

7

Magenta 1 – Spolu máte na viac! Telekom MUW Saatchi & Saatchi MEC LINK

8

Magenta SmartHome – Inteligentný domov pre každého Telekom MUW Saatchi & Saatchi MEC LINK

9

Lujza | #KAROQINAQ ŠKODA AUTO PHD PHD LINK

10

Vianočná súťaž | COOP Jednota | 2017 COOP Jednota Jandl Jandl LINK

Vyhodnotenie najúspešnejších reklamných kampaní na slovenskom YouTube prebieha v súlade s globálnymi kritériami YouTube Ads Leaderboard. Finálne poradie je zostavené na základe algoritmu, ktorý zohľadňuje mieru organického zhliadnutia videa voči všetkým vzhliadnutiam, mieru interakcie (palce či zdieľanie), čas strávený sledovaním videa a pod.

 

Globálne štatistiky YouTube:

  • Celosvetovo má YouTube vyše jednej miliardy používateľov – čo predstavuje takmer jednu tretinu všetkých ľudí na internete
  • Každý deň sledujú používatelia miliardy hodín videa a generujú miliardy vzhliadnutí
  • Používatelia YouTube strávia vyše jednu hodinu denne pozeraním videí na mobile

 

O spoločnosti Google Inc.

Spoločnosť Google sa ako globálny technologický líder snaží neustále vylepšovať spôsob prepájania ľudí s informáciami. Inovácie Googlu v oblasti vyhľadávania a reklamy umožnili spoločnosti získať vedúcu pozíciu na internete a vytvoriť jednu z najznámejších svetových značiek.

Lenovo sa zaradilo medzi 100 najudržateľnejších spoločností na svete

Spoločnosť Lenovo sa umiestnila v rebríčku 100 najvýznamnejších svetových spoločností, ktoré pri svojom podnikaní dodržiavajú zásady trvalo udržateľného rozvoja (Global 100 Most Sustainable Corporations).

Rebríček zostavuje magazín Corporate Knights zo zoznamu takmer 6 000 spoločností, ktoré spĺňajú 17 ukazovateľov z enviromentálnej, sociálnej a riadiacej oblasti. V zozname sa nachádzajú spoločnosti, ktoré prinášajú vysokú spoločenskú hodnotu, generujú vysoký finančný výkon a preukazujú dlhodobú funkčnosť. Global 100 Index prekonal svoje štandardné hodnoty (MSCI All Country World Index) takmer o tretinu s kumulatívnou návratnosťou investícií vo výške 163 percent do konca roka 2017.

Celkové poradie, metodiku a ďalšie podrobnosti nájdete na: www.corporateknights.com/global100.

O Corporate Knights

Spoločnosť Corporate Knights zahŕňa biznisový a spoločenský magazín Corporate Knights a výskumnú divíziu, ktorá vytvára rebríčky a hodnotenia finančných produktov založených na výkone v rámci udržateľnosti podniku. V roku 2013 získali Corporate Knights ocenenie ,,Magazín roka”, ktoré udeľuje kanadská organizácia National Magazine Awards Foundation.

Top 100 najudržateľnejších spoločností na svete (Global 100): Global 100 Index je výročný projekt Corporate Knights, spoločnosti pre transparentný kapitalizmus. Rebríček Global 100 bol spustený v roku 2005 a je vyhlasovaný každý rok v čase konania Svetového ekonomického fóra v Davose.

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) je globálna spoločnosť s hodnotou 43 miliárd USD, ktorá je zaradená v rebríčku Fortune 500 a zároveň je lídrom v oblasti inovatívnych spotrebiteľských, komerčných a podnikových technológií. Naše portfólio vysokokvalitných, bezpečných a spoľahlivých produktov a služieb pokrýva počítače (vrátane legendárneho radu Think a viacrežimových produktov pod značkou YOGA), pracovné stanice, servery, úložiská, smart TV ako aj celý rad mobilných produktov, ako sú smartfóny (vrátane značky Motorola), tabletov a aplikácií. Pridajte sa k nám na LinkedIn, sledujte nás na sieťach Facebook, Twitter (@Lenovo), Instagram alebo navštívte našu stránku www.lenovo.com.

Canon už 32 rokov patrí medzi top päť najinovatívnejších firiem. V minulom roku dokonca v TOP 3.

Spoločnosť Canon sa za rok 2017 umiestnila na treťom mieste v rebríčku firiem podľa počtu novo získaných patentov v USA. Je tak jedinou spoločnosťou na svete, ktorá sa už 32 rokov za sebou drží v prvej päťke tohto prestížneho poradia. Vyplýva to z výsledku zverejneného spoločnosťou IFI Claims Patent Services 1 . Navyše je Canon aj vďaka 3 285 patentom získaných v USA za minulý rok už 13. rokov prvý v porovnaní s ostatnými japonskými firmami.

 

"Tým, že sa Canon opäť umiestnil medzi tromi najúspešnejšími držiteľmi nových patentov dal jednoznačne najavo svoj dlhodobý záväzok strategickému výskumu a vývoju v oblasti inovácií," uviedol Seymour Liebman, výkonný viceprezident Canon USA. "S 3 285 patentmi môže byť Canon pyšný na svoju silnú pozíciu medzi technologickými gigantmi a ďalej upevňovať úlohu globálneho lídra v technológiách obrazu v roku 2018 aj v nasledujúcich rokoch."

Nové patenty spoločnosti Canon nie sú registrované len v oblasti technológií obrazu, ale spadajú tiež do digitalizácie firemných procesov a služieb. Firma technológiám prikladá vysokú prioritu a ich rozvoj považuje za súčasť svojej korporátnej DNA. Canon vzhľadom na výsledky svojho výskumu a vývoja aktívne presadzuje nadobúdanie patentových práv, ktoré sú v súlade so stratégiou firmy a aktuálnymi technologickými trendmi.

Canon aktívne presadzuje globalizáciu svojho podnikania a prikladá veľký význam registrovaniu patentov v kľúčových krajinách a regiónoch. V patentovej stratégii spoločnosť zohľadňuje svoje obchodné ciele a trendy v oblasti technológií a produktov jedinečných pre každú lokalitu. USA s množstvom high-tech spoločností a rozsiahlym trhom predstavujú pre Canon obzvlášť dôležitý región z hľadiska ďalšej expanzie a možného nadväzovania nových technologických partnerstiev.

 

Tisíce nových patentov v USA získava Canon vďaka kontinuálnej snahe o zvyšovanie kvality svojich produktov a služieb, a to aj vďaka realizácii predbežných prieskumov. Jednotlivé divízie Canon úzko spolupracujú s divíziou duševného vlastníctva s cieľom naďalej zlepšovať svoje technologické schopnosti a súčasne posilniť práva duševného vlastníctva.

 

O spoločnosti

Canon Europe je zastúpenie japonskej spoločnosti Canon Inc., globálneho poskytovateľa technológií a služieb z oblasti spracovania obrazu a jednej z najznámejších a najobľúbenejších značiek na svete. Canon Europe pôsobí v 120 krajinách v Európe, na Strednom východe a v Afrike a zamestnáva tu 19 tisíc ľudí. Na celkových celosvetových príjmoch spoločnosti Canon sa Canon Europe podieľa približne jednou tretinou. Spoločnosť Canon, Inc. bola založená v roku 1937 a je lídrom v spracovaní obrazu už 80 rokov. Jej cieľom je prostredníctvom technologických inovácií podnecovať k neustálemu prekonávaniu možností využitia obrazu v širokej škále oblastí od fotoaparátov cez komerčné tlačiarne a firemné konzultačné služby až po zdravotnícke zariadenia. Canon obohacuje životy bežných ľudí i firiem. Pozitívny vplyv spoločnosti Canon na oblasť technológií a služieb z oblasti spracovania obrazu neustále rastie. Svedčia o tom aj sociálne a environmentálne prínosy, za ktorými stoja zamestnanci, ale aj produkty značky Canon. Tie predstavujú dôkaz úspešnosti podnikovej filozofie Kyosei – "spoločne žiť a pracovať pre všeobecné blaho".

Firmy podceňujú kybernetickú bezpečnosť, neriešia vlastných dodávateľov

Podľa aktuálneho prieskumu Kaspersky Lab až 47 % podnikov utrpela stratu či únik údajov v dôsledku incidentu, ktorý zasiahol infraštruktúru dodávateľa IT služieb. Napriek miliónovým škodám riziká prichádzajúce od tretích strán podceňuje stále väčšina firiem.

 

Rýchly a nekontrolovaný prechod na cloudové služby sa firmám nemusí vždy vyplatiť. Obzvlášť, ak nemajú jasne definované bezpečnostné stratégie a ponechajú množstvo dát nekoordinovane sa pohybovať medzi množstvom externe prístupných aplikácií. V aktuálnom prieskume spoločnosti Kaspersky Lab sa pritom až 35 % podnikov priznalo, že nemajú ani len základný prehľad o tom, ktoré z korporátnych informácií sú uložené na firemnom serveri a ktoré spravujú poskytovatelia cloudovej infraštruktúry.

Cloudové služby sú stále populárnejšie, pretože poskytujú firmám neobmedzený dátový priestor a prístup k informáciám kedykoľvek a odkiaľkoľvek. Umožňujú im využívať všetky výhody kľúčových technológií, ktoré zefektívňujú ich operačné procesy, čo sa pozitívne premieta do plnenia ich plánov a následného rastu. Preto nie je prekvapivé, že až 78 % podnikov už dnes aktívne využíva aspoň jednu z tzv. SaaS (softvér-ako-služba) platforiem. Z prieskumu bezpečnostnej spoločnosti, ktorý bol zameraný predovšetkým na firmy, ďalej vyplynulo, že takmer rovnaký počet – trištvrtiny podnikov (75 %) plánujú v blízkej budúcnosti presunúť do cloudu viac aplikácií. Pokiaľ ide o model založený na IaaS (infraštruktúra-ako-služba), dnes už takmer polovica (49 %) veľkých podnikov a 45 % malých a stredných firiem sa snaží outsourcovať IT infraštruktúru a procesy od externých dodávateľov, teda tretích strán.

V mnohých prípadoch však tlak na rýchle zavedenie, ako aj vidina úspory prevádzkových nákladov, odsúvajú bezpečnosť na druhú koľaj. Firmy často využívajú cloudové služby a IT infraštruktúru poskytovanú tretími stranami bez toho, aby mali zavedené bezpečnostné stratégie na ochranu korporátnych informácií. Prieskum Kaspersky Lab ukázal že 7 z 10 podnikov využívajúcich služby poskytovateľov SaaS a cloudových modelov nemá žiadnu bezpečnostnú stratégiu pre prípady incidentov, ktoré by ich mohli zasiahnuť práve cez týchto dodávateľov. Štvrtina sa dokonca priznala, že v ich obchodnom vzťahu nemá dodávateľ jasne špecifikovanú mieru zodpovednosti v prípade incidentu.

Vývoj za posledných 12 mesiacov naznačuje, že spoliehanie sa v otázkach bezpečnosti len čisto na poskytovateľa cloudových služieb je skutočne riskantnou stratégiou. Naznačujú to nakoniec aj výsledky prieskumu – 42 % podnikov sa totiž necíti dostatočne chránených pred útokmi, ktoré by mohli zasiahnuť dodávateľov cloudových služieb, pričom štvrtina z týchto firiem už má vlastnú skúsenosť s bezpečnostnými incidentmi na IT infraštruktúru tretej strany.

Podceňovanie otázok bezpečnosti voči akýmkoľvek tretím stranám, ktorým firma zveruje do rúk cenné dáta, môže spôsobiť obrovské škody. Podľa štatistík stála za posledné obdobie takáto ľahostajnosť veľké firmy v priemere 1,2 milióna dolárov, v prípade malých a stredných podnikov hovoríme o finančných škodách okolo 100-tisíc dolárov. V prípade incidentov pochádzajúcich od tretích strán boli najčastejšie zasiahnuté tieto tri typy údajov: citlivé informácie o zákazníkoch  (49 % u malých a stredných podnikov, 40 % u veľkých spoločností), informácie o zamestnancoch (35 % u malých a stredných podnikov, 36 % v prípade veľkých spoločností) a e-mailová a interná komunikácia (31 % u malých a stredných podnikov a 35 % u veľkých spoločností).

Preto je dôležité, aby spoločnosti mali pod kontrolou všetky dáta, ktoré putujú na externé úložiska a ktoré sa ocitnú v rukách tretích strán, a mali by mať zavedené účinné bezpečnostné stratégie.

Rýchle tempo digitálnej transformácie dnes so sebou prináša viac efektivity a flexibility do firemných procesov. Na druhej strane však stojí pred množstvom bezpečnostných výziev, ktoré ohrozujú obchodné plány. V oblasti ochrany cloudových služieb sa snažíme neustále rozširovať našu ponuku, aby sme ju posúvali na vyššiu úroveň a boli stále o krok pred kyberzločincami. Naši zákazníci profitujú z bezpečnosti našich agile technológií, ktoré sú schopné v reálnom čase ochrániť cloudové infraštruktúry každej veľkosti a tvaru. To zahŕňa napr. ochranu pre Amazon Web Services a Microsoft Azure, ale aj pre cloudové aplikácie Microsoft Office 365 a komplexné riešenia pre hybridné cloudy,“ povedal Alessio Aceti, šéf sekcie Enterprise Businesses, Kaspersky Lab.

Viac o trendoch v bezpečnosti cloudových služieb nájdete v správe: https://www.kaspersky.com/blog/cloud-zoo/. Informácie o produktoch a riešeniach Kaspersky Lab na ochranu podnikov v oblasti cloud security nádjete na: https://www.kaspersky.com/enterprise-security/cloud-security.

Dvojsimkový Samsung Galaxy A8 sa začína predávať, je na predobjednanie

Samsung spúšťa od dnes, 12. januára 2018, predobjednávky na svoj najnovší smartfón Galaxy A8. Záujemcovia, ktorí si novinku predobjednajú (od 12. do 18.1.2018), získajú ako darček okuliare pre virtuálnu realitu Samsung Gear VR.

 

Ponuka platí u vybraných predajcov do vypredania zásob. Zariadenia budú potom distribuované záujemcom od 19. januára. Odporúčaná  cena telefónu Samsung Galaxy A8 je 499 eur a je k dispozícii v troch farbách – čiernej, zlatej a šedej Orchid Gray. Pripomíname, že novinka disponuje veľkým Infinity displejom, ktorý vychádza z vlajkových lodí spoločnosti. Vývacu dopĺňa funkcia Always on Display, odolnosť voči vode a prachu IP68, podpora SD kariet či okuliarov pre virtuálnu realitu Gear VR.

Daimler ponúkne bonusy pri prechode na jeho značky, chce redukovať staré diesle

Tlačová správa – Spoločnosť Daimler začala, aj na Slovensku, so zámerom najmä vylepšovať kvalitu ovzdušia, ďalšie zo svojich kľúčových opatrení – podporu omladzovania vozidlového parku. Majiteľom, ktorí majú najmenej polroka registrované osobné motorové vozidlá ľubovoľnej značky s dieselovými motormi spĺňajúcimi normu EU1 až EU4, poskytne za stanovených podmienok bonus na ich výmenu za nové. Pri splnení podmienok: rozhodnutí kúpiť si ešte tohto roku osobné motorové vozidlo (s dodaním do konca marca 2018) značky Mercedes-Benz s dieselovými alebo benzínovými motormi spĺňajúcimi normu EU6 či plug-in hybrid je výmenný bonus 2 000 eur (bez DPH), pri modeli smart s benzínovým motorom EU6 alebo smart electric drive 1 000 eur (bez DPH).
 
Výmenná prémia sa na Slovensku poskytuje navyše k prípadným príspevkom od MH SR a ZAP SR ako aj od Mercedes-Benz Slovakia na podporou elektromobility. Spolu s výmenným bonusom získa zákazník aj kompenzáciu za jazdené vozidlo s dieselovým motorom normy EU1 až EU3, ktoré bude zošrotované. Výšku kompenzácie za jazdené vozidlo určí nezávislý inštitút. Za vozidlo s dieselovým motorom spĺňajúcim normu EU4, dostanú zákazníci, okrem výmennej prémie cenu za jeho odkúpenie, ktorú si dohodli s obchodníkom.
 

Diesel EU6 Mercedes-Benz Benzín EU6 Mercedes-Benz Plug-in hybrid Mercedes-Benz Elektrické vozidlo Mercedes-Benz Elektrické vozidlo smart Benzín EU6 smart
Výmenný bonus 2 400,- EUR s DPH 2 400,- EUR s DPH 2 400,- EUR s DPH 2 400,- EUR s DPH 1 200,- EUR s DPH 1 200,- EUR s DPH
Podpora elektromobility od Mercedes-Benz Slovakia 3 000,- EUR s DPH 5 000,- EUR s DPH 3 000,- EUR s DPH
Podpora elektromobility od MH SR a ZAP SR 3 000,- EUR s DPH 5 000,- EUR s DPH 5 000,- EUR s DPH
CELKOM 2 400,- EUR s DPH
+ hodnota za zošrotovanie vozidla EU1 až EU3 resp. výkup vozidla EU4
2 400,- EUR s DPH
+ hodnota za zošrotovanie vozidla EU1 až EU3 resp. výkup vozidla EU4
8 400,- EUR s DPH
+ hodnota za zošrotovanie vozidla EU1 až EU3 resp. výkup vozidla EU4
12 400,- EUR s DPH
+ hodnota za zošrotovanie vozidla EU1 až EU3 resp. výkup vozidla EU4
9 200,- EUR s DPH + hodnota za zošrotovanie vozidla EU1 až EU3 resp. výkup vozidla EU4 1 200,- EUR s DPH + hodnota za zošrotovanie vozidla EU1 až EU3 resp. výkup vozidla EU4

 
Popri poskytovaní prémie na omladzovanie už spoločnosť Daimler realizuje aj ďalšiu kľúčovú iniciatívu pre vylepšovanie pohonu a tým lepšiu kvalitu vzduchu – a to doplnkové servisné opatrenia. Tie pri vozidlách Mercedes- Benz noriem EU5 a EU6 znížia zaťaženie emisiami NOx priemerne o 25 až 30 percent. Na uvedené rozšírené servisné opatrenia vozidiel noriem EU5 a EU6 Daimler investuje približne 220 miliónov eur a zákazníkom tak nespôsobia žiadne náklady.
 

Ilustračná fotografia (Daimler)


V súlade so svojím trhovým podielom zároveň Daimler, v rámci tretej základnej iniciatívy prispeje do fondu mobility, ktorý financuje najmä opatrenia na zvýšenie plynulosti premávky vo vnútri miest.
 
Štvrtým kľúčovým opatrením je zosúladenie energetických údajov o vozidlách na trhu v súlade s požiadavkami RDE, teda uvádzanie hodnoty emisií vylučovaných pri skutočnej jazde.
 

Nový Nissan Leaf má dojazd 378km+ a poslúži ako zdroj energie

Tlačová správa: Nissan spája priekopnícku inováciu v oblasti elektromobilov s technológiou ProPilot a vytvára celkom nový Nissan LEAF: najvyspelejší elektromobil pre každého.

 

Spoločnosť Nissan dnes odhalila svoje celkom nové vozidlo Nissan LEAF – svetovo najvyspelejší elektromobil určený pre masový trh a ikonu firemnej vízie Inteligentnej mobility.

Úplne elektrické a plne vybavené inteligentnými technológiami – nový LEAF je prvým vozidlom Nissanu v Európe, ktoré zavádza prvé prvky autonómneho riadenia a je plné špičkových inovácií, ako je e-Pedal, ktorý umožňuje jazdiť a brzdiť celkom novým a plynulým spôsobom.

Dokáže prejsť ďalej – ponúka dojazd 378 km* na jedno nabitie – jeho dizajn bol prepracovaný po všetkých stránkach, aby vyhovel potrebám nových zákazníkov.

Nový LEAF bude na európskom trhu v predaji od januára 2018.

Nissan LEAF 2017 (európsky model)
Špecifikácie podliehajú finálnej homologacií

Exteriér

(mm)

Celková dĺžka

4 480

Celková šírka

1 790

Celková výška

1 535 / 1 545

Rázvor

2 700

Rozchod předných / zadných kolies

1 540 / 1 555

Minimálna svetlá výška

150

Koeficient odporu vzduchu (Cd)

0,28

Pneumatiky

205/55R16 or 215/50R17

Hmotnosti / kapacita

(kg)

Pohotovostná hmotnosť (min)

1 535

Počet sedadiel

5

Celková hmostnosť vozidla

1 765 -1 795

Batérie
Typ

Lithium-iontová batérie

Kapacita

40 kWh

Motor
Kód motora

EM57

Maximálny výkon

110 kW (150 k)/3283-9795 ot./min

Maximálny krútivý moment

320 Nm/0-3283 ot./min

Výkon
Dojazd

378 km (NEDC)

Doba nabitia (normálne nabíjanie)

16 hodín (3 kW palubná nabíjačka)
8 hodín (6 kW palubná nabíjačka)

Doba nabitia na 80% (rychlonabíjanie)

40 minút

Maximálna rýchlosť

144 km/h

 
Vízia Inteligentnej mobility Nissan je firemným plánom na nový pohľad na budúcnosť riadenia a na posilnenie roly vozidla tak, aby bolo viac než len dopravným prostriedkom. Vízia Inteligentnej mobility Nissan odráža to, ako sa vozidlo riadi, poháňa a ako sa integruje do spoločnosti.
Úplne nové vozidlo Nissan LEAF je praktickým stelesnením vízie Inteligentnej mobility Nissan, ktorá priekopnícky zavádza prvky technológie autonómneho riadenia ProPilot, disponuje vyspelým, úplne elektrickým hnacím ústrojenstvom a má jedinečnú schopnosť pripájať sa k budovám, a tiež ich napájať.
 

Technológia Nissan Intelligent Power: elektrické hnacie ústrojenstvo
Ústredným bodom technológie Nissan Intelligent Power v novom modeli LEAF je jeho elektrické hnacie ústrojenstvo, ktoré ponúka vyššiu energetickú efektivitu, vyšší krútiaci moment a výkon prinášajúci dynamickejšie jazdné vlastnosti. Toto nové hnacie ústrojenstvo dopĺňa špičková zostava lítium-iónových batérií s vyšším výkonom a vyššou kapacitou uloženia energie.
S vyššou energetickou efektivitou poskytuje nové elektrické hnacie ústrojenstvo ohromujúce lineárne jazdné vlastnosti s výkonom 110 kW. Krútiaci moment vzrástol na 320 Nm, čo sa priaznivo prejavuje v lepšej akcelerácii.
Dojazd nového Nissanu LEAF bol zväčšený na 378 km (Nový európsky jazdný cyklus) na jedno nabitie. Pre tých, ktorí chcú jazdiť svojím vozidlom LEAF ešte ďalej, spoločnosť Nissan uvedie koncom roku 2018 na trh verziu s vyšším výkonom a kapacitou batérie za vyššiu cenu. Táto verzia poskytne ešte väčší dojazd a zákazníci si tak budú môcť vybrať variant dojazdu podľa svojich potrieb.
 

Technológie Nissan Intelligent Driving: technológie navrhnuté na zvýšenie pôžitku z jazdy, posilnenie bezpečnosti a obmedzenie stresu
Nové vozidlo LEAF disponuje tromi hlavnými technológiami Intelligent Driving. Prvá je technológia autonómneho riadenia ProPILOT. Využíva sa pri jazde v jednom jazdnom pruhu na diaľnici a prispieva k tomu, že jazda je jednoduchšia, menej stresujúca a uvoľnenejšia.
Druhá technológia, ProPILOT Park, mení spôsob, akým ľudia uvažujú o parkovaní. Pri svojej aktivácii táto technológia prevezme kontrolu nad kompletným riadením, rozjazdmi, brzdením a radením rýchlostí a automaticky umiestni vozidlo na parkovacie miesto. Parkovanie tak bude pre všetkých vodičov bez starostí a oveľa presnejšie.
Tretia technológia, e-Pedal, je revolučná technológia, ktorá mení spôsob, akým jazdíme. Umožňuje vodičovi naštartovať, zrýchľovať, spomaľovať a zastavovať jednoducho pôsobením na plynový pedál. Keď je plynový pedál celkom uvoľnený, postupne sa aktivujú rekuperačné a mechanické brzdy a postupne uvedú vozidlo až do úplného pokoja. Vozidlo si potom udržuje svoju pozíciu i v prudkých kopcoch až do opätovného zošliapnutia plynového pedála. Vynikajúca odpoveď pedála e-Pedal umožňuje vodičom maximalizovať ich pôžitok z jazdy, keď potom môžu opäť vyraziť ďalej.
V situáciách vyžadujúcich si agresívne brzdenie je však nutné použiť tradičný brzdový pedál.
 

Technológia Nissan Intelligent Integration: pripojenie energie z batérie k sociálnej infraštruktúre
Priekopnícka vízia spoločnosti Nissan o potenciály elektromobilov sa však nekončí pohonom nového modelu LEAF. Batérie vozidla je možné rovnako použiť ako mobilné zariadenie na ukladanie energie.
Systém funguje tak, že umožňuje majiteľom elektromobilov Nissan pripojiť sa do elektrickej siete a hrať aktívnu rolu v službách energetickej siete a poskytuje im príležitosť alternatívneho zdroja príjmu. Technológia vozidiel v sieti (Vehicle2Grid – V2G) dovoľuje obojsmerné dodávky energie a umožňuje plne integrovať elektromobily do národnej elektrickej siete. Prispieva k zlepšeniu schopnosti siete zvládať ťažko predvídateľný prísun energie z obnoviteľných zdrojov. Zaistí tak ešte širšiu integráciu obnoviteľných zdrojov energie a prispeje k ich vyššej dostupnosti. Keď sa technológia V2G rozšíri, môže úplne zmeniť pravidlá hry pre majiteľov elektromobilov Nissan. Tí sa totiž stanú aktívnou skupinou ovplyvňujúcou dianie na trhu s energiou.
 

Usilovať sa o udržateľnejšiu spoločnosť znamená prijímať lepšie rozhodnutia každý deň. Systém na ukladanie energie xStorage využíva kolektívne skúsenosti tých najlepších v odbore, aby bola spotreba energie domácností efektívnejšia a udržateľnejšia. Systém xStorage Home ukladá energiu v ekonomicky najvýhodnejších obdobiach dňa a zároveň kontroluje, ako a kedy sa táto energia využíva, čím šetrí zákazníkom peniaze a zlepšuje fungovanie celého energetického systému. V jedinom zariadení dokonale integruje všetok hardvér a softvér potrebný na riadenie a ukladanie energie potrebnej pre domácnosť. Funguje ako energetická sieť: jednotka xStorage Home sa môže nabíjať z elektrickej siete alebo môže energiu do siete dodávať, čím prináša flexibilitu potrebnú na ďalšie zvyšovanie podielu obnoviteľných zdrojov energie.
Zákazníci môžu rovnako využívať novonavrhnuté rozhranie aplikácie nového modelu LEAF pre inteligentné telefóny, ktorá im umožní monitorovať stav nabitia ich vozidla, nájsť najbližšiu nabíjaciu stanicu a dopredu vyhriať alebo vychladiť vozidlo na ideálnu teplotu pred vyštartovaním.
 
Vonkajší dizajn: elegantná silueta s atraktívnymi technologickými rysmi
Dizajn nového modelu LEAF vyjadruje progresívny prístup spoločnosti Nissan. Dizajn bol inšpirovaný konceptom IDS, ktorý bol prvýkrát predvedený na tokijskom autosalóne 2015.
V prednej časti nájdeme pre Nissan charakteristickú mriežku chladiča V-motion, odkazujúcu na gény, ktoré má spoločné s ďalšími globálnymi bestsellermi Nissanu, ako je Nissan X-Trail a európsky bestseller Qashqai. Odlišuje sa však modrou farbou mriežky, ktorá je novým charakteristickým prvkom elektromobilov Nissan. Tzv. plávajúca strecha dodáva vozidlu štýl a vzbudzuje dojem pohybu. Štíhle svetlomety LED majú pre Nissan typický tvar bumerangu.
 

Dizajn interiéru: luxusnejší dojem a pocit čistoty a ticha
Úplne prepracovaná kabína nového modelu LEAF pôsobí vkusne a neopozerane. Bolo to dosiahnuté použitím vysokokvalitných materiálov a celkovým remeselným vypracovaním, ktoré zlaďujú „život na palube“ s vycibrenou povahou jazdy.
Vodiči a cestujúci okamžite ocenia charakteristické výrazne modré prešívanie sedadiel, palubnej dosky a volantu a nový vzhľad sedempalcovej farebnej (TFT) obrazovky. Prepracované bolo aj rozloženie obrazovky, aby boli prehľadnejšie kľúčové prvky, ako je technológia Safety Shield, stav nabitia, ukazovateľ výkonu a informácie audiosystému a navigačného systému. Do informačného a zábavného systému boli v niektorých krajinách doplnené i systémy Apple CarPlay a Android Auto.
Nový model LEAF nahrádza model prvej generácie, ktorý sa stal najpredávanejším elektromobilom na svete. Od jeho uvedenia do predaja v roku 2010 si vozidlo LEAF vybralo viac než 283 000 zákazníkov.

Všetky značky a modelové rady koncernu BMW dostanú nejaký druh elektrifikovaného pohonu

TLAČOVÁ SPRÁVA – Elektrifikácia je jedným z hlavných pilierov spoločnosti BMW Group a jej korporátnej stratégie NUMBER ONE > NEXT. V rámci nej spoločnosť oznámila, že všetky značky a všetky modelové rady dostanú nejaký druh elektrifikovaného pohonu. Okrem spaľovacích motorov budú v ponuke aj elektrifikované pohony – či už na plne elektrický pohon alebo vo forme nabíjateľných plug-in hybridov. V najbližších rokoch sa na trh dostane niekoľko elektrifikovaných modelov a ďalšie plne elektricky poháňané vozidlá sa predstavia po roku 2020 s príchodom novej generácie konštrukcie vozidiel.
 
Spoločnosť BMW Group dnes oznámila, že novým modelom značky MINI s pohonom na elektrické batérie bude 3-dverová verzia, ktorá je jej hlavným modelom. Toto plne elektrické vozidlo sa dostane do výroby v roku 2019 a rozšíri ponuku pohonných jednotiek. Tá tak bude obsahovať benzínové a naftové spaľovacie motory, nabíjateľný plug-in hybrid a čistý elektromobil. Elektrický pohon elektrického MINI bude vznikať v centre pre elektromobilitu spoločnosti BMW Group v bavorských závodoch v mestách Dingolfing a Landshut. Následne sa prevezie do závodu v Oxforde, ktorý je hlavným výrobným miestom 3-dverovej verzie modelu MINI a tam sa zabuduje do vozidla.
 
Oliver Zipse, člen predstavenstva BMW AG pre výrobu, povedal: „Závody spoločnosti BMW Group v mestách Dingolfing a Landshut hrajú hlavnú úlohu v rámci našej výrobnej siete a sú globálnymi kompetenčnými centrami pre elektromobilitu. Náš adaptívny výrobný systém je inovatívny a schopný rýchlo reagovať na meniace sa požiadavky zákazníkov. Na základe záujmu a v súlade s vývojom trhu môžeme rýchlo a účinne zvýšiť výrobu elektrických pohonných jednotiek.”
 

Ilustračná fotografia, zdroj: BMW GROUP


 
Spoločnosť BMW Group očakáva, že do roku 2025 dosiahnu elektrické vozidlá 15 – 25 %-ný podiel na predaji. Napriek tomu budú na viacerých trhoch zohrávať pri elektrifikácii významnú úlohu faktory ako regulácia, podpora či rozvoj nabíjacej infraštruktúry. Spoločnosť BMW Group vyvinula pre potreby rýchlych reakcií na prípadný nárast dopytu zo strany zákazníkov jedinečný flexibilný systém, ktorý sa dotýka globálnej výrobnej siete. Spoločnosť BMW Group vytvára také podmienky, ktoré by vo výrobných závodoch v budúcnosti umožňovali súčasnú výrobu modelov so spaľovacími motormi, s nabíjateľnými plug-in hybridným alebo s plne elektrickým pohonom.
 
Spoločnosť BMW Group dnes vyrába elektrifikované modely v desiatich závodoch rozmiestnených po celom svete. Od roku 2003 pochádzajú všetky významné prvky elektrického pohonu týchto vozidiel zo závodov v mestách Dingolfing a Landshut. Dingolfing je okrem toho výrobným miestom plug-in hybridných verzií modelov BMW radu 5 a BMW radu 7, od roku 2021 tam bude vznikať aj model BMW i NEXT. Spoločnosť BMW Group investovala do elektromobility v závode v meste Dingolfing doteraz už viac ako 100 miliónov eur. Spolu s ďalším rozvojom elektrifikovaných vozidiel spoločnosti BMW Group budú ďalej stúpať aj investície.
 
 

Pokračuje elektrifikácia všetkých značiek a modelových radov

Nové plne elektrické MINI je jedným z radu série elektrifikovaných modelov, ktoré značky BMW a MINI uvedú v najbližších rokoch na trh. Rodinu značky BMW i rozšíri v roku 2018 model BMW i8 Roadster. Plne elektrické BMW X3 by sa malo dostať na trh v roku 2020, v roku 2021 príde model BMW iNEXT.
 
Spoločnosť BMW Group je v súčasnosti s deviatimi modelmi výrobcom s najširšou ponukou elektrifikovaných vozidiel na svete. Paleta zahŕňa vozidlá od plne elektrického BMW i3 až po najnovší elektrifikovaný model MINI Cooper S E Countryman ALL4*, nabíjateľnú plug-in hybridnú verziu modelu MINI Countryman, ktorú v Holandsku vyrába spoločnosť VDL Nedcar. Spoločnosť očakáva, že v roku 2017 predá 100 000 elektrifikovaných vozidiel a že do konca roka sa bude po cestách pohybovať celkovo 200 000 elektrifikovaných vozidiel.
 
Spoločnosť BMW Group ťaží zo skorého začiatku aktivít v oblasti elektrifikácie. Prvým veľkosériovo vyrábaným vozidlom s elektrickým pohonom bolo už v roku 2008 MINI E. Skúsenosti získané pri tomto projekte zohrali kľúčovú rolu pri následnom vývoji modelov BMW i3 a BMW i8, technologických priekopníkov, ktorí následne ovplyvnili aktuálnu modelovú ponuku nabíjateľných plug-in hybridných vozidiel.
 
*: Spotreba paliva podľa európskeho testovacieho cyklu: 2,3 – 2,1 litra/100 km, emisie CO2: 52 – 49 g/km
 
 
 

Ransomvér v mobiloch rástol trojnásobne, uvádza Kaspersky Lab

O tom, že ransomvér naberá na intenzite, sme sa presvedčili aj počas nedávnych masívnych útokov hrozby WannaCry. Len za prvé tri mesiace od začiatku roka počet ransomvérových útokov na mobilné zariadenia rástol viac ako trojnásobne (3,5-krát).

 

V prvom štvrťroku bolo odhalených až 218 625 súborov napadnutých mobilným ransomvérom, pričom v predchádzajúcom období ich bolo len 61 832. Až 86 % škodlivých aktivít majú na svedomí útoky rodiny malvérov označovanej ako Congur. Rovnako rástol aj počet nových rodín a modifikácií zameraných na všetky typy zariadení, systémov a sietí. Vyplýva to zo správy spoločnosti Kaspersky Lab, ktorá mapuje vývoj ransomvéru za prvý štvrťrok 2017.

Congur je ransomvér, ktorý funguje ako tzv. blocker – hneď po spustení infikovaného zariadenia požiada o administrátorské práva a následne zmení alebo nastaví nový PIN (prístupový kód) zariadenia. Takto získa prístup k systémovým súborom, kde nainštaluje vlastný modul, ktorý je takmer nemožné zo súboru odstrániť.

Geografické pôsobenie mobilného ransomvéru v prvom štvrťroku 2017 (počet všetkých napadnutých používateľov v percentách)

Najrozšírenejším ransomvérom napádajúcim mobilné zariadenia však stále ostáva Trojan-Ransom.AndroidOS.Fusob.h, ktorý je zodpovedný za takmer 45 % útokov na používateľov po celom svete. Ten si rovnako hneď po spustení vypýta administrátorské práva a začína zbierať informácie zo zariadenia, vrátane GPS súradníc či histórie hovorov. Všetky získané informácie potom presúva na škodlivý server. Podľa typu a hodnoty získaných údajov, môže server vydať spätný príkaz na zablokovanie zariadenia.

Najviac postihnutou krajinou boli v prvom štvrťroku USA, kde sa museli vysporiadať s mimoriadne škodlivým ransomvérom Svpeng – jednou z najrozšírenejších hrozieb svojho druhu.

Vo všetkých 55 679 nových ransomvérových modifikáciách zameraných na systémy Windows bol rovnako zaznamenaný takmer dvojnásobný nárast oproti predchádzajúcemu obdobiu (29 450 v 4. kvartáli 2016). Väčšina z týchto nových modifikácií patrila k rodine známej ako Cerber.

Ďalšie kľúčové zistenia zo správy o vývoji ransomvéru v 1. štvrťroku 2017:

  • Technológie Kaspersky Lab detekovali a odrazili takmer 480 miliónov škodlivých útokov, ktoré boli zachytené zo zdrojov pochádzajúcich z 190 krajín sveta

  • Takmer 80 miliónov unikátnych URL bolo rozpoznaných pomocou webových antivírových komponentov ako škodlivé

  • Na 288 000 počítačoch boli zaznamenané pokusy o infekciu malvérom s cieľom získať prístupové údaje k bankovým účtom obetí a obrať ich o finančné prostriedky

  • Na 240 799 počítačoch boli zablokované útoky crypto-ransomvéru

  • Antivírové riešenia Kaspersky Lab odhalili celkovo takmer 175 miliónov unikátnych škodlivých alebo podozrivých objektov

  • Bezpečnostné riešenia zamerané špecificky na mobilné produkty zachytili:

    •  1 333 605 škodlivých inštalačných balíčkov;

    •  32 038 trojanov (inštalačných balíčkov) zameraných na mobilné bankovníctvo

Odporúčania expertov, ako sa vyhnúť potenciálnych rizikám:

  • Používajte silné bezpečnostné riešenia a uistite sa, že sú aktuálne.

  • Pravidelne spúšťajte skenovanie systému, aby ste odhalili prípadné infekcie.

  • Správajte sa zodpovedne aj v online prostredí. Nezadávajte svoje osobné údaje do formulárov na webstránkach, ktoré nie sú bezpečné alebo sa vám zdajú podozrivé.

  • Zálohujte si cenné dáta a informácie.

Odporúčania a informácie o tom, ako postupovať pri napadnutí ransomvéru, ako aj dešifrovacie nástroje, nájdete na stránke celosvetovej iniciatívy No More Ransom

Pre firmy, ktoré chcú byť úspešné v boji proti ransomvéru (akým bol aj WannaCry), dávame do pozornosti voľne dostupný Kaspersky Antiransomware Tool for Business, ktorý si môžu stiahnuť bezplatne online.

Kompletné znenie správy o vývoji ransomvéru v prvom štvrťroku 2017 nájdete v Malware reporte na Securelist.com.

O spoločnosti KasperskyLab  

KasperskyLab patrí medzi popredné svetové spoločnosti zaoberajúce sa kybernetickou bezpečnosťou. Bola založená v roku 1997. Dlhodobú analýzu hrozieb, ako aj dlhoročné skúsenosti voblasti internetovej bezpečnosti využíva spoločnosť KasperskyLab pri vývoji bezpečnostných riešení a služieb zameraných na ochranu podnikov, kritických infraštruktúr, štátnych či vládnych inštitúcií, ale aj bežných spotrebiteľov po celom svete. Portfólio spoločnosti KasperskyLab zahŕňa komplexné riešenia voblasti ochrany koncových bodov, ako aj množstvo špecializovaných bezpečnostných riešení aslužieb poskytujúcich účinnú ochranu proti sofistikovaným aneustále sa vyvíjajúcim digitálnym hrozbám. Viac ako 400 miliónov používateľov a 270 tisíc korporátnych klientov po celom svete využíva na svoju ochranu technológie ariešenia vyvinuté spoločnosťou KasperskyLab. 

Adient predstavil interiér áut budúcnosti 

Miesto na pracovné stretnutia, kancelária alebo obývačka – v budúcnosti na to všetko postačí interiér vozidla. Autonómne riadenie zmení naše zaužívané predstavy o vozidle a využití jeho interiéru. Adient, najväčší dodávateľ automobilových sedadiel na svete, predstavil koncept AI17, ktorý napríklad prinesie cestujúcim väčší komfort pri konverzácií počas jazdy.

Autonómne vozidlá ponúknu pasažierom nové možnosti, ako využiť čas počas jazdy v aute, keďže sa nebudú musieť venovať jeho vedeniu. S tým súvisí aj zmena vnútorného priestoru a spôsobu sedenia. Adient predstavil víziu, ako budeme využívať interiér automobilu v momente, keď autonómne riadenie dosiahne úroveň 3 a 4.

Adient koncept AI17

Koncept AI17 ukazuje, že dizajnéri a technológovia majú dôležitú úlohu vo vývoji autonómnych vozidiel,“ hovorí Frank Toenniges, riaditeľ technologického centra spoločnosti Adient v Trenčíne. „Koncept prináša inovácie, ktoré prispôsobia interiér novému spôsobu cestovania a tiež poskytnú cestujúcim vyššiu úroveň bezpečnosti, pohodlia a komfortu.“

Adient koncept AI17

Súčasťou konceptu AI17 sú nasledujúce inovácie:

  • Konverzačný mód – pasažieri na predných sedadlách sa môžu pohybovať vďaka rotačnej platforme, ktorá vytáča sedadlo až o 70 stupňov do vonkajšej strany (uľahčuje nastupovanie a vystupovanie) a o 15 stupňov do vnútornej strany, čo podporuje vzájomnú interakciu posádky pri rozhovore. Pozície sedadiel sa vzájomne synchronizujú a integrovaná elektronika si pamätá využívané polohy sedadiel.

  • Predné sedadlo, ktoré sa naklápa podľa polohy tela pasažiera – patentovaná technológia sedenia „Comfort Shell“ sa prispôsobuje polohe tela podľa polohy chrbtice a súčasne podopiera aj bedrovú časť.

  • Hybridná štruktúra zadného sedadla – ponúka viac osobného priestoru a poskytuje integrovanú opierku na nohy, čím zvyšuje pohodlie pre cestujúcich na zadných sedadlách.

  • Úložisko v priestore zadného sedadla – ak majiteľ potrebuje väčší úložný priestor, zadné sedadlá je možné sklopiť úplne naplocho.

  • Opierky na nohy na zadných sedadlách – sú vyrobené z pružinovej ocele a ohýbajú sa pod tlakom lýtka cestujúceho.

  • Vankúšová opierka – koncept „Cushion Console“ ponúka opierku na ruky, ktorá podporuje celé rameno a poskytuje priestor na uloženie menších predmetov.

  • Opierky na ruky, ktorých poloha sa prispôsobuje polohe tela pri naklápaní sedadla a vo všetkých rotačných pozíciách.

  • Opierka hlavy – hlavová opierka, polohovateľná v štyroch osiach elektricky alebo manuálne, poskytuje oporu pre cestujúceho vo všetkých pozíciách sedadla; manuálna hlavová opierka sa jednoducho nastavuje pomocou špeciálneho obojstranného držiaka.

 

Adient koncept AI17


Adient koncept AI17


 
O spoločnosti Adient:
Adient je globálnym lídrom vo výrobe automobilových sedadiel. So 75 000 zamestnancami v 230 výrobných a montážnych závodoch v 33 štátoch sveta vyrábame a dodávame automobilové sedadlá pre všetky triedy vozidiel a pre všetkých veľkých výrobcov. Od kompletných sedadlových systémov až po individuálne komponenty, naše odborné znalosti pokrývajú každý krok výrobného procesu automobilových sedadiel. Naše vlastné integrované firemné kapacity nám umožňujú podieľať sa na výrobe produktov, ktoré sa každoročne montujú do viac ako 50 miliónov vozidiel, od štádia výskumu a dizajnu až po ich vývoj a konečnú výrobu. Na Slovensku zamestnáva spoločnosť Adient takmer 4000 zamestnancov v 6 výrobných závodoch, v technologickom vývojovom centre a biznis centre venujúcom sa finančným a ďalším službám.
 
 

Malvér Hajime dobýva svet Internetu vecí, podmanil si už 300-tisíc zariadení

Spoločnosť Kaspersky Lab zverejnila výsledky vyšetrovania škodlivých aktivít kybertnetickej hrozby, ktorá si podmaňuje zariadenia Internetu vecí – Hajime. Tento tajomný malvér vytvára botnet typu peer-to-peer, ktorý sa v poslednom období veľmi rýchlo rozširuje, pričom infikuje množstvo zariadení po celom svete. V súčasnosti sa pod jeho kontrolu dostalo už 300 tisíc zariadení, ktoré sú pripravené okamžite plniť rozkazy zločincov bez toho, aby o tom mala samotná obeť čo i len najmenšie tušenie. Napriek tomu, skutočné úmysly Hajime ostávajú zahalené tajomstvom.

 

Prvé aktivity malvéru boli zaregistrované v októbri 2016 v Japonsku, odtiaľ pochádza aj samotný názov – Hajime, čo v japončine znamená „začiatok“. Malvér sa začal postupne vyvíjať a používať stále nové propagačné techniky. Predstavuje obrovský botnet typu peer-to-peer, ktorý zo všetkých kompromitovaných (napadnutých) zariadení vytvára jednu veľkú decentralizovanú sieť, kde veľmi diskrétne vykonáva DDoS útoky alebo spamy.

Doposiaľ sa však nepodarilo odhaliť žiadny útočný kód alebo schopnosti Hajime, známy je len jeho propagačný modul. Hajime sa javí ako pokročilá a dobre utajená rodina, ktorá využíva rôzne techniky. Najvýraznejšie sú agresívne útoky s cieľom získať prístupové heslá do zariadení, vďaka ktorým preniknú do systému a starostlivo po sebe zahladia všetky stopy vedúce k prípadnému odhaleniu. Zariadenie sa tak stáva súčasťou botnetu, pričom samotná obeť nemusí mať o tejto infekcii ani najmenšie tušenie.

Malvér Hajime sa nesústreďuje na špecifické ciele, jeho zámerom je podmaniť si akékoľvek zariadenie Internetu vecí a neustále rozširovať svoju sieť resp. botnet. Vyšetrovacie aktivity bezpečnostných analytikov z Kaspersky Lab však ukázali, že predsa len existuje určitá skupina zariadení, na ktorú boli zamerané primárne aktivity Hajime. Väčšinu cieľov totiž tvorili digitálne video rekordéry, ale aj web kamery a routery.

Výskum ďalej ukázala, ze Hajime sa zámerne vyhýbal niektorým sieťam, vrátane sietí patriacich General Electric, Hewlett-Packard, Americkej poštovej službe (US Postal Service), Ministerstva obrany Spojených štátov, ako aj ďalších súkromných sietí.

Najviac infekcií v rámci vyšetrovania pochádzalo z Vietnamu (viac ako 20 %), Taiwanu (takmer 13 %) a Brazílie (okolo 9 %).

Najviac infikovaných a kompromitovaných zariadení bolo zaznamenaných v Iráne, Vietname a Brazílii.

Rozšírenie pôvodcov infekcie Hajime v jednotlivých krajinách

Vyšetrovacie aktivity celkovo odhalili 297 499 zariadení obsahujúcich konfigurácie Hajime.

Najväčšou záhadou malvéru Hajime ostáva stále jeho účel. Zatiaľ čo samotný botnet neustále narastá, nepoznáme jeho cieľ. Doteraz v žiadnom z útokov či inej škodlivej aktivite Hajime neboli viditeľné stopy. O to viac však apelujeme na majiteľov IoT zariadení, aby si aktualizovali heslá a zmenili ich na tie najsilnejšie formy, schopné ochrániť ich pred agresívnymi útokmi. Odporúčame tiež, pokiaľ to je možné, aktualizovať firmware zariadení,“ vyjadril sa .Konstantin Zykov, senior bezpečnostný analytik spoločnosti Kaspersky Lab.

Viac informácií o hrozbe Hajime, ktorá dobýva svet Internetu vecí, nájdete v blogu na Securelist.com.

Rozšírenie infikovaných zariadení v jednotlivých krajinách

 

O spoločnosti KasperskyLab  

KasperskyLab patrí medzi popredné svetové spoločnosti zaoberajúce sa kybernetickou bezpečnosťou. Bola založená v roku 1997. Dlhodobú analýzu hrozieb, ako aj dlhoročné skúsenosti voblasti internetovej bezpečnosti využíva spoločnosť KasperskyLab pri vývoji bezpečnostných riešení a služieb zameraných na ochranu podnikov, kritických infraštruktúr, štátnych či vládnych inštitúcií, ale aj bežných spotrebiteľov po celom svete. Portfólio spoločnosti KasperskyLab zahŕňa komplexné riešenia voblasti ochrany koncových bodov, ako aj množstvo špecializovaných bezpečnostných riešení aslužieb poskytujúcich účinnú ochranu proti sofistikovaným aneustále sa vyvíjajúcim digitálnym hrozbám. Viac ako 400 miliónov používateľov a 270 tisíc korporátnych klientov po celom svete využíva na svoju ochranu technológie ariešenia vyvinuté spoločnosťou KasperskyLab. 

Viac informácií nájdete na www.kaspersky.skalebo www.kaspersky.com 

Eco-solventné tlačiarne Epson SureColor rad SC-S sa stali európskou jednotkou

Spoločnosť Epson s potešením oznamuje, že sa jej veľkoformátové tlačiarne SureColor SC-S stali vo svojej triede najpredávanejšími eco-solventnými tlačiarňami v západnej Európe. Nezávislý prieskum realizovaný spoločnosťou Infosource ukázal, že sa podiel spoločnosti Epson na trhu s týmito tlačiarňami zvýšil. Od roku 2015, kedy sa Epson s podielom na trhu iba 9 % umiestnil na 5. mieste, predaje tlačiarní Epson rástli, až na konci roku 2016 dosiahli 28,4% a stali sa tak európskou jednotkou.

 

Tento úspech nasledoval po uvedení novej generácie tlačiarní Epson SureColor SC-S so šírkou 64 palcov v januári 2016 – SureColor SC-S80600, SC-S60600 a SC-S40600 – ktoré používateľom ponúkajú výber z 6-10 farieb (vrátane bielej a metalickej) s rýchlosťou až 95,3m2/hod na jeden priebeh (single-pass). Sú vybavené stálymi tlačovými hlavami Epson PrecisionCore TFP s technológiou premenlivej veľkosti atramentových kvapiek, ktoré zaisťujú konzistentný výkon s rozlíšením 1440 x 1440 dpi. Dosahujú úžasné výsledky na celej škále poťahovaných a nepoťahovaných médií pre vnútorné aj vonkajšie použitie pre signmaking, výstavnú grafiku, plagáty a podsvietené panely, POS materiály, fólie na automobily, tapety a fotografické plátna. Tieto tlačiarne vzbudzujú už od svojho uvedenia na trh značný záujem u firiem, ktoré hľadajú kvalitu, produktivitu, flexibilitu, ľahké používanie a rýchlu návratnosť investícií.

Teší nás, že sa rad SureColor SC-S stal tak rýchle jednotkou na európskom trhu,“ vyjadril sa Martin Lucký, Pre/Post Sales Specialist spoločnosti Epson za CZ&SK. „Úplne sa sústreďujeme na vývoj veľkoformátových tlačiarní SureColor, čo dokazuje fakt, že naša technológia spĺňa prísne požiadavky poskytovateľov tlačových služieb v hektickom prostredí produkčnej tlače. Stratégiou spoločnosti Epson, podporovanej značnými investíciami do výskumu a vývoja1, je stať sa najväčším dodávateľom atramentových tlačiarní na svete. Naším cieľom je ponúknuť tu najlepšiu kombináciu technológií tlače a atramentu pre vysokú kvalitu, vynikajúcu spoľahlivosť a najlepšiu celkovou návratnosť investícií pre čo najširšie spektrum profesionálnych aplikácií tlače.

Tlačiarne úspešného radu SureColor SC-S si môžete naživo pozrieť na veľtrhu Reklama Polygraf v stánku Epson, a to 24.-26. apríla v PVA EXPO PRAHA, dopĺňa Martin Lucký (Stánok 4A10, Hala 4, Beranových 667, Praha 9 – Letňany).

Epson SureColor SC-S30600

Atramentová technológia Epson je spoločne s inovatívnou technológiou tlačových hláv PrecisionCore dôležitou súčasťou každého profesionálneho produkčného tlačového riešenia spoločnosti Epson. V súčasnosti je Epson jedinou spoločnosťou, ktorá vyvíja a vyrába celé spektrum atramentov na vodnej báze, solventných atramentov, živicových, UV a sublimačných atramentov a atramentov na textil. Výsledkom je, že každá zložka tlačového riešenia Epson – hardvér, tlačové hlavy, atrament a softvér – je optimalizovaná tak, aby ponúkala najlepší možný výkon.

Tlačiarne Epson SureColor SC-S sa predstavia na veľtrhu FESPA Digital 2017 (Stánok A1-D45, 8.-12. mája, Hamburg).

1 Společnost Epson denně vynakládá 1,2 milionu liber (přibližně 6% ročního obratu) na výzkum a vývoj, aby podpořila inovace a nové technologie, vývoj inkoustů a produktů určených pro spotřebitele, podniky, zdravotnictví, finanční i maloobchodní trhy po celém světě.

Probucard prerobí na LPG aj motor s priamym vstrekovaním

Probugas na Autosalóne Bratislava 2017 predstavil viaceré LPG novinky pre motoristov. Prerobené autá s priamym vstrekovaním sú napríklad dôkazom toho, že na LPG sa dajú kvalitne prerobiť aj tie najnovšie automodely. Predstavené bolo aj poistenie takejto prerábky.
 

Škoda Fabia a Huyndai Tuscon prekvapia výkonom, Opel Ampera nízkymi nákladmi

Nárast LPG áut na vo svete limitovali donedávna komplikácie spojené s prerábaním benzínových motorov s priamym vstrekovaním. Na bratislavskom Autosalóne v stánku Probucard majú návštevníci možnosť vidieť na LPG upravený benzínový motor s priamym vstrekovaním v Škode Fabia 1,2 TSI s výkonom 64kW. Pre fanúšikov SUV vozidiel je pripravený štandardný Huyndai Tucson s objemom 1,6l a výkonom 97kW. Aj Tucson, rovnako ako Fabia, využíva ako hnacie palivo i LPG. Oba modely využívajú prístrekový systém (plynná fáza plynu je pred vstrekom do valca doplnená o určité množstvo benzínu). Ďalšou vystavenou zaujímavosťou je aj OPEL hybrid Plug-in s objemom 1,4 l, a výkonom 64 kW. Vďaka jeho jazdným vlastnostiam a úspornému LPG pohonu sa pri štvormesačnom teste náklady na 100km ustálil na cene 2,7 €. Zákazníci Probucard ušetrili od roku 2016 viac ako 75 000 €.

Expozícia Probucard na autosalóne v Bratislave 2017

Probugas rokuje o pristúpení do sietí OMV a Slovnaft

V porovnaní s prevádzkou benzínového auta vie majiteľ motorového vozidla na LPG usporiť približne 40 % nákladov. Motoristi, ktorí ročne najazdia pri priemernej spotrebe benzínu 7 l/100 km približne 20 000 kilometrov, na pohonných hmotách ušetria vďaka LPG pohonu za rok takmer 1000 euro. Od roku 2016 Probucard aktuálne využíva 262 spokojných zákazníkov, ktorí prečerpali 143 052 litrov LPG a tak ušetrili 75 382 €.

„Probucard je čerstvo rozbehnutý projekt spoločnosti Probugas zameraný na podporu rozširovania LPG áut na Slovensku. Po roku testovania v ostrej prevádzke čaká projekt na rozhodujúci impulz. Veríme, že pripojenie Probucard k čerpacím staniciam OMV a Slovnaft môže výrazne zlepšiť postavenie LPG na Slovensku. Našou ambíciou je toto pripojenie deklarovať verejnosti v druhej polovici roku 2017,” hovorí Pavol Boroš, člen predstavenstva spoločnosti Probugas.

Expozícia Probucard na autosalóne v Bratislave 2017

S LPG poistením CARGARANTIE bez straty záruky

Hlavnou výhodou LPG poistenia CARGARANTIE je fakt, že majitelia prerobených vozidiel neprídu o záruku na nové auto. Poistenie okrem toho, kryje záruku na všetky komponenty,

ktoré sú ovplyvnené montážou nového LPG systému. Záruka platí 24 mesiacov, resp. 90 000 najazdených kilometrov.

Poistenie CARGARANTIE je novinka, ktorá dáva zákazníkom záruky a zároveň aj kvalitnej LPG prerábky ich áut,” dodáva Pavol Boroš, člen predstavenstva spoločnosti Probugas.

BMW i3 a i8 sú konečne dostupné už aj na Slovensku aj oficiálne

V mesiaci apríl 2017 sa ponuka vozidiel spoločnosti BMW Group na trhu v Slovenskej republike rozšírila o dve významné novinky, prvé dva modely značky BMW i, teda BMW i3 (v cene od 36 350 €) a BMW i8 (v cene od 138 250 €). K dispozícii sú dvaja BMW i Agenti a štyri BMW i servisné prevádzky.

 

Článok je oficiálnym textom spoločnosti BMW na Slovensku.


BMW i3 a i8 – dostupné už aj na Slovensku.

V mesiaci apríl 2017 sa ponuka vozidiel spoločnosti BMW Group na trhu v Slovenskej republike rozšírila o dve významné novinky, prvé dva modely značky BMW i, teda BMW i3 (v cene od 36 350 €) a BMW i8 (v cene od 138 250 €).
K dispozícii sú dvaja BMW i Agenti a štyri BMW i servisné prevádzky.
 
BMW i Agenti – oficiálne zastúpenie značky BMW i na Slovensku.
Značka BMW i je charakteristická aj inovatívnou koncepciou predajných kanálov, prispôsobených špecifickej oblasti daného trhu. V rámci tejto koncepcie je BMW i na Slovensku priamo zastúpené prostredníctvom takzvaných „BMW i Agentov“. Ich sídla sa nachádzajú v dvoch mestách – v bratislavskej Dúbravke je to predajca Group M a v Žiline predajca MD Bavaria.
 
Autorizovaný BMW i servis
Servisná starostlivosť je poskytovaná v autorizovaných BMW i servisných centrách v mestách Bratislava, Žilina, Košice a Trenčín.
 
Bezstarostné využívanie vozidiel BMW i – záruky a servisné balíky.
Pocit komfortu pri využívaní všetkých modelov BMW i zvyšujú aj servisné a garančné balíky. Prvých 5 rokov alebo prvých 60 000 najazdených kilometrov kryje balík „Service Inclusive“. Ešte dlhší je garančný rozsah na špeciálny komponent – vysokonapäťovú lítium-iónovú batériu: v jej prípade má záruka hranicu 8 rokov alebo prvých 100 000 najazdených kilometrov.
Servisná starostlivosť je poskytovaná prostredníctvom autorizovaných BMW i servisných centier v mestách Bratislava, Žilina, Košice a Trenčín.
 
Nízke prevádzkové náklady, vysoká finančná podpora, komfortné servisné balíky.
Vozidlá BMW i sú typické nízkymi prevádzkovými nákladmi. Napríklad BMW i3 (94 Ah) má spotrebu elektrickej energie iba 12,9 kW/100 km, čo znamená náklady len 3,50 € na 100 km.
Navyše, pre budúcich majiteľov BMW i je k dispozícii program Podpory elektrických vozidiel. Kategória BEV (čisto elektrické vozidlá), do ktorej spadá BMW i3, je podporená sumou 5 000 eur, kategória PHEV (plug-in hybridné vozidlá), do ktorej patrí BMW i8, má pre zákazníka pripravenú podporu vo výške 3 000 eur.
 
 

Epson SureColor P5000 vyhrala v prestížnej súťaži TIPA Awards cenu za najlepšiu fototlačiareň

Šéfredaktori a novinári časopisov zameraných na fotografovanie z celého sveta ocenili v prestížnej súťaži TIPA Awards 2017 zariadenie spoločnosti Epson. Víťazným zariadením sa tento rok stala tlačiareň Epson SureColor P5000, ktorá získala titul „najlepšia fototlačiareň“.

 

Asociácia TIPA (Technical Image Press Association) rozhoduje o víťazovi každej kategórie na základe kritérií zahrňujúcich inováciu, použitie špičkových technológií, dizajn a ergonómiu, jednoduchosť používania či pomer výkon-cena. Súťaž vždy prebieha po dobu 12 mesiacov. Tohtoroční víťazi boli vybraní 27 zástupcami profesionálnych, amatérskych a obchodných časopisov z Ázie, Austrálie, Európy, Severnej a Južnej Ameriky spoločne s delegátmi japonského Camera Journal Press Club.

Asociácia TIPA je najväčšia a jedna z najvplyvnejších asociácií pre vydavateľov časopisov zameraných na fotografiu a foto techniku na svete. Víťazstvom v aktuálnom ročníku 2017 si spoločnosť Epson od roku 1997 pripísala už 38. ocenenie od asociácie TIPA za technológie a produkty pre elektronické spracovanie obrazu, medzi ktoré patrili atramentové tlačiarne, atramenty, skenery a projektory. Slávnostné odovzdávanie cien sa bude konať v japonskom Tokiu 16. júna 2017.

Víťazné zariadenie získalo od asociácie TIPA nasledujúce hodnotenie:

Epson SureColor P5000

Sedemnásťpalcová tlačiareň SC-P5000 je model určený pre nátlačky z počítača, tlač fotografií a reprodukciu umeleckých diel. Ponúka sadu desiatich atramentov, tlačovú hlavu PrecisionCore TFP a technológiu pre presné umiestňovanie tlačových bodov Epson Precision Dot. Tlačiareň využíva výlučne 200ml atramentové náplne UltraChrome HDX, ktoré ponúkajú rozšírený farebný gamut a čiernu náplň s vyššou optickou hustotou, ktoré zaisťujú zdokonalenú kvalitu tlače v porovnaní s predchádzajúcimi modelmi. Tlačiareň ponúka vylepšenú ochranu proti prenikaniu prachu do zariadenia a proti statickej elektrine, vďaka ktorej sa znižuje potreba údržby a zvyšuje odolnosť zariadenia. Tlačová hlava PrecisionCore má 360 trysiek na farbu pre vyššiu rýchlosť tlače s premenlivou veľkosťou kvapiek atramentu s veľkosťou len 3,5 pikolitra, zatiaľ čo plne farebný LCD displej zabezpečuje, aby bolo nastavenie a ovládanie jednoduché a intuitívne.“

Detailné informácie o tlačiarni Epson SureColor P5000 a ďalších produktoch Epson nájdete na regionálnych stránkach spoločnosti Epson.

 

FOTO&VIDEO: Škoda Vision E. Škodovka sa zmenila nadobro, jej štúdia elektrického SUV kupé zmení trhy

Škodovka predstavuje svoje predstavy o mobilite zajtrajška uvedením štúdie mimoriadne pôsobivého Vision E. Kto by čakal, že druhé SUV bude nadväzovať na Kodiaq, ten bude sklamaný. Prvý koncept vozidla na čisto elektrický pohon a autonómne riadenie v histórii automobilky stelesňuje budúcnosť elektromobility značky, píše značka vo svojej oficiálnej tlačovej správe.

 
Oficiálny text Škoda Auto:
Účasť značky ŠKODA na autosalóne Auto Shanghai 2017 (19. – 28. apríla) sa nesie úplne v znamení elektrifikácie: štúdiou VISION E česká automobilka prvýkrát predstavuje konkrétny špecifický pohľad na osobnú mobilitu budúcnosti. Emocionálne ladené päťdverové SUV-kupé, ktoré prejde až 500 kilometrov na čisto elektrický pohon, dosahuje tretiu úroveň autonómneho riadenia. ŠKODA dôsledne pracuje na elektrifikácii svojej modelovej palety a do roku 2025 ponúkne päť výlučne elektricky poháňaných modelov v rôznych segmentoch.
ŠKODA VISION E je s dĺžkou 4 645 milimetrov, šírkou 1 917 milimetrov a výškou 1 550 milimetrov veľmi výrazná. Vďaka dlhému rázvoru (2 850 milimetrov) a krátkym previsom vpredu a vzadu vytvorili technici – ako vždy pri automobiloch značky ŠKODA – mimoriadne priestranný interiér. Futuristický koncept spája zvýšenú pozíciu sedadiel a veľkorysú priestrannosť, čo sú typické znaky vozidiel kategórie SUV, s dynamicky pôsobiacou siluetou a plynulo klesajúcou líniou strechy karosérie kupé.
 
Predstavenie štúdie Vision E v prezentačnom videu od Škoda Auto:

 
So systémovým výkonom 225 kW zrýchľuje ŠKODA VISION E bez zaváhania a veľmi dynamicky. Maximálna rýchlosť je 180 km/h. Výkonné ion-lítiové akumulátory a optimálna rekuperácia umožňujú dojazd až 500 kilometrov. Vďaka inteligentnému manažmentu oba elektromotory spolupracujú s maximálnou účinnosťou a poháňajú všetky štyri kolesá automobilu ŠKODA VISION E. Predné a zadné kolesá sú poháňané podľa potreby tak, aby bola neustále zaručená maximálna stabilita, bezpečnosť a dynamika.
So štúdiou VISION E automobilka ŠKODA umožňuje nahliadnuť do už čoskoro realizovaných foriem autonómneho riadenia. Podľa najnovších odhadov bude už v roku 2030 okolo 15 percent všetkých nových automobilov jazdiť úplne autonómne. Štúdia ŠKODA VISION E spĺňa predpoklady pre dosiahnutie tretej úrovne autonómneho riadenia. Automobil sa vie automaticky pohybovať v kolónach, v režime autopilota prejsť niektoré úseky diaľnic, držať sa v jazdnom pruhu alebo sa naopak vyhýbať, predbiehať, automaticky vyhľadávať voľné parkovacie miesta, automaticky na ne vchádzať a vychádzať z nich. To zaisťujú rôzne senzory rôzneho dosahu a najrôznejšie kamery, ktoré sledujú prevádzku.


Stratégia elektromobility

V globálnej rastovej stratégii automobilky hrá elektromobilita kľúčovú úlohu. ŠKODA na báze koncernovej platformy MEB vyvíja vlastné koncepty automobilu pre čisto elektrickú mobilitu. Automobilka ŠKODA elektrifikáciu modelovej palety svojej značky začne už v roku 2019 uvedením modelu ŠKODA SUPERB s plug-in-hybridným pohonom. Hneď na to, v roku 2020 bude nasledovať čisto elektricky poháňaný sériový automobil značky ŠKODA. Do roku 2025 značka rozšíri svoju ponuku o päť čisto elektricky poháňaných automobilov z rôznych segmentov.
 








 

Hodnota všetkých fotiek v mobile? Ľudia si ich cennia iba na 11 eur, uvádza Kaspersky

Smartfón s kamerou je novodobý fotoalbum. Hodnota fotografie ako takej klesla, pretože sa stala dostupnou a štandardne kvalitnou. Možno aj preto ľudia vo výskume pre Kaspersky Lab uviedli, že by za obnovu stratených fotografií z mobilu zaplatili iba 11 eur.

 

Prieskum Kaspersky Lab: Fotky v smartfóne si ceníme len na necelých 11 eur

Obava zo straty digitálnych spomienok (fotografií či videí) patrí k našim najdesivejším nočným morám – hneď popri strachu z choroby blízkeho, rozchodu s partnerom alebo autonehode. Ak však ide o cenu, ktorú sme ochotní zaplatiť za ich obnovu, zdá sa, že nemáme vysoké očakávania. Prieskum spoločnosti Kaspersky Lab realizovaný 17 krajinách sveta, ktorého súčasťou bol aj experiment nemeckej Univerzity vo Würzburgu, poukázal na zaujímavý paradox. Za obnovu stratených dát v našich smartfónoch sme ochotní zaplatiť len necelých 75 eur v priemere (vo všeobecnosti). Pričom, ak ide o samotné fotografie ako vzácne záznamy našich spomienok, väčšina respondentov v prieskume by ich dokázala oželieť už za necelých 11 eur. Aký je teda náš skutočný vzťah k týmto dátam a prečo sme za ne ochotní zaplatiť len tak málo?

Digitálnym spomienkam patrí zvláštne miesto v našich srdciach. Mnohí z respondentov prieskumu ich považujú za nenahraditeľné. Vyše dve pätiny (45 %) z nich by za nič na svete nevymenili svoje fotky a videá z dovoleniek, a nepochybne ani spomienky pripomínajúce pokroky ich detí (44 %) alebo seba v mnohých, pre nich jedinečných, situáciách (40 %). Predstava, že by mali prísť o niektoré z týchto spomienok, mnohých skutočne desí. Niektorých dokonca viac ako rozchod s partnerom, hádka s blízkymi alebo choroba ich zvieracieho miláčika.

V rámci prieskumu sa výskumníci snažili zistiť, ktoré situácie patria k tým najstresovejším v živote ľudí. Respondenti z celého sveta sa jednoznačne zhodli v tom, že zdravotné problémy rodinných príslušníkov patria k tým najhorším scenárom. Strata alebo krádež digitálneho zariadenia (tabletu alebo smartfónu) sa umiestnila hneď na druhom mieste, ako tretia nasleduje obava zo strany digitálnych spomienok (fotiek). Nepríjemnosti spôsobené autonehodou, rozchod s partnerom, hádka s blízkymi a smútok z choroby zvieracieho miláčika zarezonovali v prieskume až na nižších pozíciách.

Experiment mediálnych psychológov z Univerzity vo Würzburgu priniesol protichodné výsledky. Napriek toľko proklamovanému vzťahu ľudí k ich osobným dátam, ak by mali možnosť predať ich
– vypýtali by si za ne prekvapivo nízku cenu.

Ilustračná fotografia (zdroj: Kaspersky Lab)


V experimente boli respondenti vyzvaní priradiť finančnú hodnotu k dátam uloženým v ich smartfónoch – vrátane fotografií rodiny a priateľov, kontaktných údajov a osobných dokumentov. Hodnoty, na ktoré ocenili respondenti svoje dáta, boli nakoniec oveľa nižšie ako sa očakávalo. Obzvlášť v spojitosti s rebríčkom najstresovejších situácií. Najvyššou sumou ocenili finančné a platobné detaily (v priemere 13,33 eur). Za kontaktné údaje by si vypýtali 11,80 eur v priemere, pričom za fotografie zo svojho digitálneho zariadenia by im stačilo v priemere len 10,37 eur.

Ďalším prekvapivým zistením bolo, že keď boli respondentom ponúknuté uvedené sumy za úplné vymazanie dát, ako prvé padli „za obeť“ práve najcennejšie spomienky. K najčastejšie označeným patrili fotografie rodiny a priateľov, osobná dokumentácia, ako aj vlastné fotografie samotných účastníkov výskumu.  

„Tento experiment poukázal na zaujímavú skutočnosť: zatiaľ čo sa väčšina ľudí domnieva, že chápe, akú hodnotu majú ich dáta, v ich každodenných aktivitách sa to však vôbec neprejavuje.  Na jednej strane sa ľudia tvária, že ich dáta majú pre nich mimoriadnu hodnotu a mnohí sa desia predstavy, že by o ne prišli. Na druhej strane, ak ide o ich skutočnú hodnotu, vôbec si neuvedomujú aká je ich cena. Tento fakt je pravdepodobne spôsobený nízkym povedomím a je naozaj potrebné pripomínať ľuďom, aby si uvedomili, aké dôležité sú pre nich ich dáta ešte predtým, než ich budú ďalej zdieľať alebo dovolia ich vymazanie,“ komentoval prieskum Andrei Mochola, šéf sekcie Consumer Business v spoločnosti Kaspersky Lab.

 

Viac informácií a detailov z prieskumu, ako aj samotného experimentu, nájdete v správe: Risking data heartache: it hurts to lose the data you love.

 

O spoločnosti Kaspersky Lab  

Kaspersky Lab patrí medzi popredné svetové spoločnosti zaoberajúce sa kybernetickou bezpečnosťou. Bola založená v roku 1997. Dlhodobú analýzu hrozieb, ako aj dlhoročné skúsenosti voblasti internetovej bezpečnosti využíva spoločnosť Kaspersky Lab pri vývoji bezpečnostných riešení a služieb zameraných na ochranu podnikov, kritických infraštruktúr, štátnych či vládnych inštitúcií, ale aj bežných spotrebiteľov po celom svete. Portfólio spoločnosti Kaspersky Lab zahŕňa komplexné riešenia voblasti ochrany koncových bodov, ako aj množstvo špecializovaných bezpečnostných riešení aslužieb poskytujúcich účinnú ochranu proti sofistikovaným aneustále sa vyvíjajúcim digitálnym hrozbám. Viac ako 400 miliónov používateľov a 270 tisíc korporátnych klientov po celom svete využíva na svoju ochranu technológie ariešenia vyvinuté spoločnosťou Kaspersky Lab. 

Viac informácií nájdete na www.kaspersky.sk alebo www.kaspersky.com 

 

 

Honor 8 Pro má 5,7″ Quad HD displej, duálnu kameru a 6 GB RAM

Prémiový model Honor 8 Pro bol oficiálne predstavený svetu. Svojimi parametrami nastavuje latku vysoko, a to najmä vlajkovým lodiam ďalších výrobcov.

 

Honor 8 Pro má prehľadný 5,7“ Quad HD displej s rozlíšením 2560 x 1440 px. Smartfón poháňa osemjadrový procesor Kirin 960. Nadštandardný výkon však zaručuje predovšetkým 6GB operačná pamäť, ktorej sekunduje interná 64GB pamäť. Dlhú výdrž zaistí silná 4 000mAh batéria. Honor 8 Pro beží na najnovšom Androide 7.0 Nougat s nadstavbou používateľského rozhrania EMUI 5.1.

Kovový chrbát telefónu zdobí duálny fotoaparát novej generácie. Jedná sa o kombináciu dvoch 12MPx snímačov, jeden fotí v RGB, druhý monochromaticky. Hlavnú dvojicu fotoaparátov doplňuje predná 8MPx selfie kamera. Honor 8 Pro disponuje tiež spoľahlivou čítačkou odtlačkov prstov ergonomicky umiestnenou na zadnej strane telefónu.

Samozrejmosťou je plná podpora LTE vo všetkých lokálnych pásmach. Honor 8 Pro je možné využiť pre dve SIM karty.

O podrobnejších technických špecifikáciách vrátane informácií o dostupnosti na našom trhu a ceny vás budeme čoskoro informovať.

 

Honor 8 Pro s 5,7-palcovým Quad HD displejom, dvojitou kamerou a snímačom odtlačkov prstov.

Honor 8 Pro s 5,7-palcovým Quad HD displejom, dvojitou kamerou a snímačom odtlačkov prstov.

 

Slovenské aplikácie Rukie a HOPIN spájajú sily. Zákazníkom prinesú rôzne benefity

Slovenská taxi aplikácia HOPIN a aplikácia Rukie, ktorá združuje šikovných remeselníkov, vstupujú do vzájomnej spolupráce. Tá je výhodná predovšetkým pre používateľov oboch aplikácií. Každý zákazník aplikácie HOPIN TAXI, ktorý si stiahne aplikáciu Rukie, získa atraktívny benefit.

 

Sme radi, že môžeme podporiť rozbeh skvelej slovenskej aplikácie a priniesť tak zaujímavú formu spolupráce, ktorú navyše ocenia aj naši zákazníci. V HOPINe vieme, že naštartovať dobrý nápad a získať zákazníkov je náročné, no nie nemožné, a preto sme sa rozhodli aplikácii Rukie pomôcť. Veríme, že aplikácia Rukie bude osožná pre každého jedného nášho zákazníka, ktorý sa rozhodne ju vyskúšať. My v HOPINe sme ju už vyskúšali a vrelo ju odporúčame,“  hovorí Martin Baran z HOPINu.

Rukie je slovenská aplikácia, ktorá zákazníkom sprostredkováva šikovných remeselníkov a naopak. Aplikácia tak slúži ako digitálne prostredie, ktoré združuje dopyt a ponuku v oblasti remeselnej práce a služieb. Podobne ako HOPIN TAXI teda spája zákazníkov s poskytovateľmi služby a dbá o to, aby bola zaručená najvyššia kvalita a spokojnosť.   

Aktuálne v aplikácii Rukie nájdete 19 remesiel a 11 rôznych služieb. Potrebujete elektrikára? Vďaka Rukie ich máte hneď viac ako 1 400 k dispozícii na pár klikov. Pokazila sa vám práčka? Rukie vie spojiť zákazníkov už aj s kvalitnými servisnými technikmi pre značky Whirlpol, Indesit, Bauknecht, Ariston či Hotpoint.

Spolupráca slovenských aplikácií odštartovala v pondelok a zákazníci HOPIN TAXI sú o akcii informovaní priamo v aplikácii, objavuje sa vo forme pop-up okna:

 

Ako na to:

  1. Objednajte si taxík cez HOPIN TAXI
  2. Počas jazdy vám vyskočí pop-up okno o Rukie a prekliknete sa na jej inštaláciu
    (aplikácie je dostupná pre iOS a Android)
  3. Registrujte sa v aplikácii Rukie a potvrďte registračný e-mail.  My vás odmeníme za inštaláciu darčekom.

Ponuka platí až do odvolania, a to v Bratislave a v Košiciach. Benefity za aktiváciu partnerskej aplikácie Rukie sa môžu časom variovať – reklamné predmety, kredit na jazdu s HOPINom, vecné darčeky a iné.

 

Panoramic view of Bratislava, Slovakia