Archív kategorií: Koncept

Mercedes na IAA 2017 predviedol dva nové elektrické koncepty EQ

Mercedes-Benz EQA je prvým plne elektrickým kompaktom, ktorý automobilka uvádza pod subznačkou EQ, Smart Vision EQ ForTwo komunikuje s okolím cez displeje na karosérii.

 
Do roku 2022 Mercedes plánuje uviesť do predaja aspoň desať plne elektrických modelov automobilov.
 

Mercedes-Benz EQA

Koncepčný automobil bol reálne postavený a predstavuje sa návštevníkom autosalóna vo Frankfurte nad Mohanom IAA 2017. Plne elektrický hatchback s moderným dizajnom nesie znaky typické pre značku Mercedes-Benz, avšak interpretovaný vo futuristickej forme. Výrobca zverejňuje pôsobivé údaje o novom koncepte: výkon až 200 kW a dojazd do 400 kilometrov, batérie dosahujú kapacitu 60 kWh a mali sa dať nabíjať aj indukčne, teda bezdrôtovo na špeciálne upravených parkovacích miestach. Nabíjanie by pritom mohlo trvať iba 10 minút – to je zaujímavá vízia pre elektromobilitu!
Vodič elektromobilu by mal byť schopný upraviť jazdné vlastnosti a eventuálne energetickú spotrebu vozidla aj výberom jazdných režimov Sport alebo Sport Plus. Zmena jazdného režimu prekvapivo upraví aj grafiku na Panamerica, teda grafickej maske prednej časti vozidla.


 

Smart Vision EQ ForTwo

Iným, nemenej zaujímavým elektrickým konceptom z IAA 2017, je Smart Vision EQ ForTwo. Tento elektrický dvojmiestny automobil s odvážnym dizajnom. Kľúčovými pojmami tohto konceptu sú individualizácia, vysoká flexibilita a vysoká úspornosť lokálnej prepravy. Smart má rozsiahle presklenie, sklá ma dokonca aj namiesto dverí. Interiér je nadmieru minimalistický, počíta s plne autonómnym riadením. Zaujímavosťou je umiestnenie monitora na spodnú časť prednej masky: zobrazuje sa tu farebná grafika, ktorou vozidlo komunikuje so svojím okolím: napríklad pri zastavení pred priechodom pre chodcov vyzve ľudí, aby prešli na druhú stranu cesty.
Smart sa pod značkou EQ predstavuje v nápadnej a technologicky sofistikovanej forme, je skôr víziou ďalekej budúcnosti a vyspelej infraštruktúry.


 
 

Kompletná stratégia projektu BMW i v 3 minútach + teaser na i5

Nové video od BMW odhaľuje nielen kompletnú energetickú stratégiu projektu BMW i, ale aj dlho očakávaný a stále neprichádzajúci model i5. Ten by bol rozumným kompromisom medzi malým mestským kompaktom i3 a superšportom i8. Oba tieto modely spája vyššia nadobúdacia cena, i5 by teda tiež nepatrilo medzi najlacnejšie elektromobily.

 
BMW i5 by mohlo byť vážnym konkurentom pre Tesla Model S a Tesla Model 3, ktoré sú do dnešného dňa prakticky neporazené – aspoň čo sa týka jeho praktického využitia.
Elektromobilita v podaní BMW znamená nielen prevádzku automobilov, ktoré neprodukujú skleníkové plyny, ale aj výrobu, ktorá zanecháva čo najmenšiu uhlíkovú stopu. S tým priamo súvisí aj spôsob získavania energie, BMW vidí budúcnosť v jadre a v obnoviteľných zdrojoch (veterná a solárna energia).
 

FOTO&VIDEO: Škoda Vision E. Škodovka sa zmenila nadobro, jej štúdia elektrického SUV kupé zmení trhy

Škodovka predstavuje svoje predstavy o mobilite zajtrajška uvedením štúdie mimoriadne pôsobivého Vision E. Kto by čakal, že druhé SUV bude nadväzovať na Kodiaq, ten bude sklamaný. Prvý koncept vozidla na čisto elektrický pohon a autonómne riadenie v histórii automobilky stelesňuje budúcnosť elektromobility značky, píše značka vo svojej oficiálnej tlačovej správe.

 
Oficiálny text Škoda Auto:
Účasť značky ŠKODA na autosalóne Auto Shanghai 2017 (19. – 28. apríla) sa nesie úplne v znamení elektrifikácie: štúdiou VISION E česká automobilka prvýkrát predstavuje konkrétny špecifický pohľad na osobnú mobilitu budúcnosti. Emocionálne ladené päťdverové SUV-kupé, ktoré prejde až 500 kilometrov na čisto elektrický pohon, dosahuje tretiu úroveň autonómneho riadenia. ŠKODA dôsledne pracuje na elektrifikácii svojej modelovej palety a do roku 2025 ponúkne päť výlučne elektricky poháňaných modelov v rôznych segmentoch.
ŠKODA VISION E je s dĺžkou 4 645 milimetrov, šírkou 1 917 milimetrov a výškou 1 550 milimetrov veľmi výrazná. Vďaka dlhému rázvoru (2 850 milimetrov) a krátkym previsom vpredu a vzadu vytvorili technici – ako vždy pri automobiloch značky ŠKODA – mimoriadne priestranný interiér. Futuristický koncept spája zvýšenú pozíciu sedadiel a veľkorysú priestrannosť, čo sú typické znaky vozidiel kategórie SUV, s dynamicky pôsobiacou siluetou a plynulo klesajúcou líniou strechy karosérie kupé.
 
Predstavenie štúdie Vision E v prezentačnom videu od Škoda Auto:

 
So systémovým výkonom 225 kW zrýchľuje ŠKODA VISION E bez zaváhania a veľmi dynamicky. Maximálna rýchlosť je 180 km/h. Výkonné ion-lítiové akumulátory a optimálna rekuperácia umožňujú dojazd až 500 kilometrov. Vďaka inteligentnému manažmentu oba elektromotory spolupracujú s maximálnou účinnosťou a poháňajú všetky štyri kolesá automobilu ŠKODA VISION E. Predné a zadné kolesá sú poháňané podľa potreby tak, aby bola neustále zaručená maximálna stabilita, bezpečnosť a dynamika.
So štúdiou VISION E automobilka ŠKODA umožňuje nahliadnuť do už čoskoro realizovaných foriem autonómneho riadenia. Podľa najnovších odhadov bude už v roku 2030 okolo 15 percent všetkých nových automobilov jazdiť úplne autonómne. Štúdia ŠKODA VISION E spĺňa predpoklady pre dosiahnutie tretej úrovne autonómneho riadenia. Automobil sa vie automaticky pohybovať v kolónach, v režime autopilota prejsť niektoré úseky diaľnic, držať sa v jazdnom pruhu alebo sa naopak vyhýbať, predbiehať, automaticky vyhľadávať voľné parkovacie miesta, automaticky na ne vchádzať a vychádzať z nich. To zaisťujú rôzne senzory rôzneho dosahu a najrôznejšie kamery, ktoré sledujú prevádzku.


Stratégia elektromobility

V globálnej rastovej stratégii automobilky hrá elektromobilita kľúčovú úlohu. ŠKODA na báze koncernovej platformy MEB vyvíja vlastné koncepty automobilu pre čisto elektrickú mobilitu. Automobilka ŠKODA elektrifikáciu modelovej palety svojej značky začne už v roku 2019 uvedením modelu ŠKODA SUPERB s plug-in-hybridným pohonom. Hneď na to, v roku 2020 bude nasledovať čisto elektricky poháňaný sériový automobil značky ŠKODA. Do roku 2025 značka rozšíri svoju ponuku o päť čisto elektricky poháňaných automobilov z rôznych segmentov.
 








 

Faraday Future FF 91 je stále iba koncept, výrobca o ňom preháňa v každom ohľade

Automobilka Faraday Future, ktorej ambície sú v poraziť značku Tesla v boji o bohatého zákazníka a záujemcu o elektromobily, na veľtrhu CES 2017 predviedla koncept svojho vozidla FF 91. Opäť sľubuje takmer nemožné a od eventuálnych záujemcov si pýta peniaze, aby sa vôbec zaradili do poradovníka.

 
Faraday Future je vo svete elektromobility fenomén aj napriek tomu, že zatiaľ iba teasovala. Údaje, ktoré uvádza ako parametre finálnej produkčnej verzie svojho elektromobilu, vyzerajú veľmi pôsobivo a nemôžeme sa ubrániť pocitu, že sú výrazne naddimenzované. Vo svete elektroniky a automobilizmu sa však zmeny dejú aj prudko a nečakane a je možné, že to bude práve Faraday Future, kto vniesie do autopriemyslu zásadné inovácie.
Koncept FF 91 vybočuje zo zaužívaného svojím dizajnom, ktorý kombinuje MPV, crossover a SUV.

Faraday Future FF 91 (koncept 2017)


Faraday Future FF 91 (koncept 2017)


 
Takmer nemožné technické údaje
Elektrický pohon disponuje dvomi samostatnými motormi s celkovým maximálnym výkonom 773 kW (1050 konských síl), krútiacim momentom až 1080 Nm a dojazd dosahuje priaznivých 700 kilometrov. S takto silným motorom je však veľmi pravdepodobné, že v reálnych podmienkach klesne aj na polovicu. Najmä krútiaci moment, ktorý je zodpovedný za zrýchlenie a schopnosť motora ťahať váhu, je výrazne nadštandardný.
Akumulátory s kapacitou až 130 kWh by sa mali pomocou rýchlonabíjačiek dobiť už za jednu hodinu, čo považujeme za takmer nemožné. Ale keď to tvrdí výrobca, celkom určite to dokáže podložiť aj technicky. V domácich podmienkach sa majú dobiť za 4,5 hodiny, čo považujeme tiež za veľmi otázne. LG Chem ako dodávateľ akumulátorov pre Faraday Future musel veľmi zapracovať na technológií skladovania elektrickej energie.
Zrýchlenie z nuly na 100 km/h výrobca udáva už za 2,39 sekundy, čím prekonáva aj elektromobil Tesla Model S v jeho najvyššej konfigurácii a tiež superšportové automobily ako Bugatti Chiron (2,5 s) či Porsche 918 Spyder (2,6 s).
Koncept je postavený na platforme Variable Platform Architecture, ktorú využíva aj nedávno odprezentovaný jednokusový prototyp FFZERO1, pričom samotný crossover má rozmery 5250×2283×1598 milimetrov. Bude sa teda zaraďovať medzi väčšie automobily (len pre porovnanie, aj kombi majú zvyčajne dĺžku okolo 4,6 metra)
 

Faraday Future FF 91 (koncept 2017)


Faraday Future FF 91 (koncept 2017)


 
Kamery, senzory, autonómna jazda a rozpoznávanie majiteľa
V štandardnej výbave elektromobilu bude obsiahnuté veľké množstvo modernej techniky, ktoré zabezpečia ideálny základ pre autonómnu jazdu. Výbava obsiahne laserový senzor LIDAR, 10 kamier, 12 ultrazvukových senzorov a 13 radarov.
Automobil bude neustále pripojený na internet a bude sa dať ovládať prostredníctvom smartfónu. Zaujímavosťou je funkcia rozpoznávania tváre majiteľa, pomocou ktorej bude možné vozidlo nielen odomknúť, ale aj naštartovať a používať. Mohlo by to znamenať, že vodiči Faraday Future nebudú potrebovať kľúč? Je to pekná vízia.
 

Faraday Future FF 91 (koncept 2017)


Faraday Future FF 91 (koncept 2017)


Faraday Future FF 91 (koncept 2017)


 
Predobjednávky sú už spustené
Spoločnosť Faraday Future tvrdí, že sériová podoba elektromobilu FF 91 bude prakticky totožná s predstaveným konceptom. Spustila dokonca aj predobjednákový systém, pričom do poradia sa môžete dostať za úvodný poplatok 5-tisíc amerických dolárov.
Tí, čo sú v poradovníku ešte dnes, dostanú svoj kus v roku 2018, kedy prebehne výroba a aj distribúcia. Nepoznáme však cenu finálneho modelu v USA, nehovoriac o cene pre Európu a iné časti sveta. Špekuluje sa však o reláciách niekde medzi 150- až 200-tisíc americkými dolármi, čo je viac ako cena 4-izbového poschodového domu pri Bratislave.
 
 
Kľúčové momenty z predstavenia konceptu Faraday Future FF 91:

 
Produktové video k Faraday Future FF 91:

Jaguar I-Pace, prvý elektromobil od Jaguaru s nápadným dizajnom (video a foto)

Značka Jaguar predstavila na autosalóne v Los Angeles svoj vôbec prvý elektromobil. Dnes je to funkčný koncept, napovedá nám o budúcnosti dizajnu a vlastnostiach britských elektromobilov.

 
Má mimoriadnu cenu a ešte vyššiu hodnotu. Koncepčný automobil I-Pace od Jaguaru nám celkom zreteľne poukazuje, že autopriemysel sa bude uberať v ústrety ekologickým elektrickým pohonov.
I-Pace stavia na dizajne, ktorý je pre Jaguar typický, avšak dopĺňa ho o futuristické prvky, ktorých zámerom je upozorniť na technologickú vyspelosť vozidla. Možno, že by bolo ešte o niečo hodnotnejšie a zaujímavejšie, keby automobilka jednoducho integrovala plne elektrický pohon do svojho nového SUV-čka F-Pace alebo modelov triedy XE.

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


Koncept I-Pace je vybavený jednospojkovou prevodovkou a dvojicou elektromotorov, ktorých spoločný výkon je pôsobivých 294 kW (400 koní) a krútiaci moment dosahuje 700 Nm. 700 Nm je veľmi vysoké číslo a aj vďaka nemu automobil zrýchľuje z 0 na 100 km/h už za 4 sekundy. Batérie s kapacitou 90 kWh dokážu zabezpečiť teoretický dojazd až 500 kilometrov, pričom rýchle nabíjanie umožňuje 80-percentné nabitie za 90 minút.
Rozmery elektromobilu sú 4680 × 1890 × 1560 mm, rázvor kolies má 2990 mm, teda až o 116 mm viac ako SUV F-Pace. Batožinový priestor osloví objemom až 530 litrov. Aerodynamický koeficient napovedajúci o odpore, ktorý kladie karoséria vzduchu, je veľmi zaujímavých 0,29 Cx.
 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


Jaguar I-Pace je iba koncept, ale je ukážkou toho, ako bude vyzerať produkčný elektromobil. Vo svojej produkčnej verzii by sa mal predstaviť ešte koncom budúceho roka s plánovanou výrobou v priebehu 2018. O cene prémiového elektromobilu sa zatiaľ verejne nehovorí.
 




 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Jaguar I-Pace EV (koncept 2016), ecomoto.sk


 

Peugeot L500 R HYbrid (info + kompletná fotogaléria)

Peugeot L500R HYbrid nadväzuje na model L45 z rokov 1913 až 1919, ktorému sa v roku 1916 podarilo dosiahnuť vynikajúce jazdné výsledky na trati Indianapolis 500 s priemernou rýchlosťou až 135 km/h. Upozorňuje na to farebným motívom s použitím červenej, čiernej a modrej farby karosérie a moderným pohonom.

Peugeot L500R HYbrid využíva kombináciu benzínového motora a dvoch elektrických, dovedna tlačí do kolies silou 500 koní. Maximálny krútiaci moment je 730 Nm, z nuly na 100 km/h vyštartuje za najskôr 2,5 sekundy a za prvých 19 sekúnd jazdy prejde celý kilometer.
Vo vnútri konceptu odkazujúceho na storočnicu úspechov automobilky je Peugeot i-Cockpit v redukovanej forme.
 
















 
 

Riversimple Rasa, vodíkové auto z Walesu

Rasa je prototyp automobilu poháňaného vodíkovým pohonným ústrojenstvom, ktoré ešte v januári predstavila spoločnosť Riversimple sídliaca v anglickom Walese. Firma pomenovala svoj prototyp Rasa, čo v latinčine znamená okrem iného aj „čistý tanier“.

Riversimple názvom Rasa poukazuje na skutočnosť, že v porovnaní s takými Toyota Mirai či Honda Clarity je ich produkt vyvíjaný ako vodíkové auto už od začiatku. Ostatným značkám tak nepriamo vytýka, že vodíkový pohon stavajú na tom štandardnom, keď iba zmenia niektoré technické vlastnosti vozidiel. Avšak už pri modeli Mirai od Toyoty to nie je celkom pravda…

Nezvyčajný dizajn vodíkového auta Riversimple Rasa (2016) dopĺňajú krídlové dvere


Hugo Spowers, zakladateľ a aktuálny šéf spoločnosti Riversimple, dlhodobo upozorňuje na nedostatky vodíkového pohonu, ako je dnes aplikovaný automobilkami. Podľa neho sú riešenia veľkých spoločností priveľmi komplexné a drahé. Tvrdí, že vodíkový pohon nemusí lacný iba na prevádzku, ale aj nadobudnutie a vývoj. Pri vozidle Rasa sa preto všetko drahšie odsunulo bokom, aby vzniklo vozidlo za pomerne nízku cenu a s prijateľným výkonom motora.
Vo výsledku má Rasa hmotnosť iba 580 kilogramov (v porovnaní Lotus Elise je ľahší o takmer 200 kg), čo sa dosiahlo s pomocou použitia uhlíkových vlákien a hliníka. Rasa je dvojmiestna, má volant na pravej strane a atypické krídlové dvere. Interiér prototypu vyzerá doslova zle, je však iba provizórnym riešením.

Zdroj: The Rasa – the new hydrogen powered car by Riversimple
 
Lokalita pôvodu spoločnosti Riversimple nie je vôbec náhodná. Práve z Walesu pochádza Sir William Groves, ktorý ako vôbec prvý človek na svete použil a aj sám vynašiel vodíkový pohon. V roku 1839 o ňom písal v magazíne Philosohical Magazine, kde sa opieral o podporu nemeckého chemika Christiana Schönbeina a v roku 1842 sa stal jeho koncept funkčným vynálezom.

Riversimple Rasa (2016). Zakryté zadné koleso vyzerá priam hrozne, ale v produkčnej verzii snáď bude normálne.


Riversimple Rasa (2016) s veľmi atypickými zadnými partiami


 

Škoda VisionS s hybridným pohonom na predĺženej platforme MQB

Značka Škoda zverejnila prvé oficiálne zábery pripravovaného veľkého SUV, o ktorom sa hovorí ako modeli Kodiaq. Koncept priamo od výrobcu nesie pomenovanie VisionS a mal by byť verným obrazom produkčného modelu, rovnako v prípade dávnejšieho VisionC a aktuálnej generácie Superbov.

Najväčším prekvapením ale nie je dizajn konceptu, hoci i ten je značne modernejší a futuristickejší, ako sme očakávali. Prekvapením sú informácie hovoriace o tom, že prvé veľké SUV od Škodovky bude poháňané hybridným pohonným ústrojenstvom.

Škoda VisionS (koncept, 2016)


 
Škoda VisionS je postavená na predĺženej platforme MQB, vozidlo by teda malo byť dlhšie ako Volkswagen Tiguan. Práve o ňom sa dlhšie hovorí ako o vzore pre Kodiaq.
Škoda VisionS ako koncept obsahuje motor 1,4 TSI (156 koní, 250 Nm) doplnený o dva elektrické motory. Jeden na prednej náprave (54 koní, 220 Nm) a druhý na zadnej náprave (116 koní, 270 Nm). Celkový spoločný výkon vozidla by teda mal byť až 326 konských síl. Priemerná spotreba hybridného pohonu, ktorý bude Škodovka brať od koncernu Volkswagen, je podľa oficiálnych údajov iba 1,9 litra benzínu na 100 km jazdy.
Akumulátory majú kapacitu 12,4 kWh a predpokladáme, že vozidlo bude plug-in hybridom. To znamená, že by sa malo dať nabíjať cez kábel a mohlo by jazdiť aj výlučne na elektrinu – vzhľadom na kapacitu batérií predpokladáme, že by sa dojazd pohyboval na maximálnej úrovni 30 km, výrobca však uvádza elektrický dojazd až 50 km.
Očakávame, že Škoda VisionS koncept sa svojho debutu dočká na pripravovanom autosalóne v Ženeve už budúci mesiac. O produkčnom modeli však tento rok zrejme ešte počuť nebudeme.
 

Škoda VisionS (koncept, 2016)


 
 
 

Icona Neo, subkompaktný mestský elektromobil

Automobilka Icona ešte minulý rok predviedla svoj koncepčný automobil Neo. Tento hatchback bez zadných dverí má odvážny dizajn a útle rozmery. Detaily o vozidle spoločnosť predstavila až na 2016 Festival International Automobile Paris.

 
Icona Neo je elektromobil určený pre štyroch pasažierov vrátane vodiča a elektromotory má zabudované priamo v kolesách. Doteraz sme podobné riešenia videli iba pri elektrických motocykloch. Napriek inovatívnemu pohonu majú elektromobily celkový výkon dovedna iba 28 koní, čo by však malo stačiť na bežnú prevádzku v meste.
Spoločnosť Icona zatiaľ neupresňuje, či sa koncept Neo dostane do sériovej alebo aspoň obmedzenej výroby.
Icona je automobilová značka si necháva navrhovať dizajn z čínskeho Šanghaja, avšak korene spoločnosti sú v Taliansku. Má tiež veľmi blízke vzťahy so spoločnosťou Cecomp z Talianska, ktorá už celé dekády vyrába koncepty a predprodukčné prototypy vozidiel pre významné automobilky.

Icona Neo (koncept, 2016)


Icona Neo (koncept, 2016)


 
 

Volkswagen BUDD-e: 101 kWh a 600 km

Po mesiacoch špekulovania je elektrický van od VW oficiálnym konceptom. Van s nápadným vzhľadom je prvým vozidlom od Volkswagenu postaveným na modulárnej platforme MEB (Modular Electric platform). Koncept pripomína a nadväzuje na VW Microbus a podľa slov automobilky bude práve takým elektromobilom, ktorý po stránke ceny, úžitkovosti a dojazdu bude vyhovovať väčšine rodín.

Pohonná jednotka konceptu BUDD-e je veľmi pôsobivá. Má dva elektrické motory a batériu s kapacitou 101 kWh. Maximálny dojazd sa podľa európskych testovacích štandardov pohybuje na úrovni až 600 kilometrov. Čísla od EPA sú zvyčajne o 20 percent nižšie, avšak stále by sa dojazd vozidla mohol pohybovať vo veľmi pekných hodnotách okolo 480 kilometrov.
Zaujímavosťou je, že podľa VW sa batérie dajú dobíjať extrémne rýchlo – 80 percent kapacity sa nabije za 15 minút. Predpokladáme teda, že vozidlo bude obsahovať vstavanú nabíjačku aspoň 22 kW. Doteraz ponúkané 3,6 kW nabíjačky v elektrických kompaktoch sú totiž veľkým sklamaním pre každého fanúšika elektromobility. Volkswagen tiež potvrdil, že venoval veľa úsilia zmenšovaniu batérií, vďaka čomu by mal byť interiér priestorovo naozaj veľkorysý.
Volkswagen zatiaľ neuviedol žiadne cenové relácie pre svoj budúci model. Predpokladáme však, že by sa do showroomov mohol dostať do roku 2019, kedy už bude zrejmá aj jeho technická výbava a ich nacenenie.
 
Súčasťou technickej výbavy vozidla bude aj integrovaný Internet vecí (IoT). Bude teda aktívne využívať internetové pripojenie a umožňovať svojim pasažierom, aby boli online na svojich mobiloch a tabletoch. Internet vecí je však oveľa viac, ako len pripojením k internetu – je to koncept nastavujúci štandardy, ako majú medzi sebou komunikovať rôzne zariadenia aj bez priamej účasti používateľa.
 

Elektrický Volkswagen BUDD-e z CES 2016


Elektrický Volkswagen BUDD-e z CES 2016


Elektrický Volkswagen BUDD-e z CES 2016


Dva elektrické motory, každý na jednej náprave.


Priestranný a praktický interiér.


Veľký farebný displej by sa mal dostať aj do novej generácie elektrického Golfu


Spojenie systému vozidla s inteligentnými hodinkami


Elektrický Volkswagen BUDD-e z CES 2016


 
 

Elektrické Audi e-Tron Quattro má tri motory s výkonom 370 kW a dojazd 500 km

Koncept elektrického SUV/crossoveru od Audi s názvom e-Tron Quattro nadobudol reálne kontúry na autosalóne vo Frankfurte 2015. Vyzerá pôsobivo, moderne, superluxusne a výrobca vybavil tento kus progresívnou pohonnou jednotkou.

Audi e-Tron Quattro má všetky údaje veľmi pôsobivé, nie je to iba o dizajne jeho karosérie. To najpodstatnejšie uvádzam nižšie v bodoch:

  • má tri elektrické motory, jeden vpredu a dva vzadu;
  • súčet výkonov motorov je 370 kW, teda 503 konských síl;
  • maximálny krútiaci moment je až 800 Nm, avšak výrobca neuvádza, ako je rozložený (spoločne zadná+predná náprava alebo iba tá zadná?);
  • na zadnej náprave sa krútiaci moment rozdeľuje elektronicky (Torque Control Manager);
  • koeficient aerodynamického odporu cx iba 0,25 (rovnako ako Mercedes-Benz IAA koncept);
  • 0 – 100 km/h za min. 4,6 sekundy, max. rýchlosť 210 km/h;
  • max. dojazd 500 km;
  • 95 kWh kapacita batérií, rýchle nabíjanie 80% už za 15 minút (rovnako ako Porsche Mission E);
  • indukčné bezdrôtové nabíjanie, 100% nabitie za 50 minút;
  • namiesto spätných bočných zrkadiel má už len kamery;
  • počas jazdy +80 km/h sa mení poloha spojlerov v záujme dosahovania lepšej aerodynamiky;
  • svetlomety využívajú technológie OLED a Audi Matrix s laserom;
  • produkčný model vychádzajúci z konceptu by sa mal dostať do výroby v roku 2018.

 

Audi e-Tron Quattro, koncept 2015 (foto: Audi)


Audi e-Tron Quattro, koncept 2015 (foto: Audi)


Audi e-Tron Quattro, koncept 2015 (foto: Audi)


Audi e-Tron Quattro, koncept 2015 (foto: Audi)


Audi e-Tron Quattro, koncept 2015 (foto: Audi)


Audi e-Tron Quattro, koncept 2015 (foto: Audi)

Mercedes-Benz Concept IAA možno vytýčil nový míľnik pre automobilizmus

Koncept s jednoduchým názvom Mercedes-Benz IAA možno vytýčil nový míľnik pre automobilizmus – inteligentnú konvertibilitu v záujme dosahovania nižšieho aerodynamického odporu. Vďaka vybraným transformujúcim sa prvkom karosérie dokáže znížiť koeficient aerodynamického odporu cx z 0,25 na 0,19.

Transformácia automobilu počas jazdy nie je výrazná, týka sa predovšetkým predĺženia jeho zadných partií, zasunutím spodnej prednej hrany podvozka a vysunutím bočných spojlerov.“ uvádzam na stránke Webmagazín.sk v článku Kupé, ktoré sa mení počas jazdy.
K uvedenému je potrebné pripočítať zmenu polohy diskov kolies a skutočnosť, že už východzí tvar karosérie kladie vzduchu minimálny odpor.
Koncept je sám o sebe veľmi futuristický, v štvormiestnom interiéri nachádzame predovšetkým jednoduchosť, vzdušnosť a tri veľké displeje, ktoré zastupujú prístrojovú dosku a ovládače na stredovej konzole.

Mercedes-Benz IAA, koncept 2015 z frakfurtského autosalónu. (Foto: Daimler)


 

Mercedes-Benz IAA, koncept 2015 z frakfurtského autosalónu. (Foto: Daimler)


Mercedes-Benz IAA, koncept 2015 z frakfurtského autosalónu. (Foto: Daimler)


Mercedes-Benz IAA, koncept 2015 z frakfurtského autosalónu. (Foto: Daimler)


Mercedes-Benz IAA, koncept 2015 z frakfurtského autosalónu. (Foto: Daimler)


Mercedes-Benz IAA, koncept 2015 z frakfurtského autosalónu. (Foto: Daimler)


Mercedes-Benz IAA, koncept 2015 z frakfurtského autosalónu. (Foto: Daimler)


 

Porsche Mission E, elektrický koncept s výkonom 600k a dojazdom 500km

Porsche na autosalóne vo Frankfurte tento rok predstavilo koncept plne elektrického automobilu Mission E s výnimočnými vlastnosťami. Popri tradičnom dizajne Porsche má koncept dojazd až 500 kilometrov, celkový výkon 440 kW, rýchle dobíjanie a pôsobivé zrýchlenie. Konkurovať Tesle Model S však nebude.

  • pre štyroch pasažierov vrátane vodiča;
  • obsahuje dva elektromotory s celkovým výkonom 440 kW (600 koní), každý pre jednu nápravu;
  • zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy;
  • zrýchlenie z 0 na 200 km/h za 12 sekúnd;
  • rýchle dobíjanie akumulátorov – 80% za 15 minút. Možnosť dobíjania aj indukčne (bezdrôtovo);
  • maximálny dojazd 500 kilometrov.

 

 

Porsche Mission E, koncept 2015 (foto: Porsche)


Porsche Mission E, koncept 2015 (foto: Porsche)


Porsche Mission E, koncept 2015 (foto: Porsche)


Porsche Mission E, koncept 2015 (foto: Porsche)


Porsche Mission E, koncept 2015 (foto: Porsche)


Porsche Mission E, koncept 2015 (foto: Porsche)


Porsche Mission E, koncept 2015 (foto: Porsche)


Porsche Mission E, koncept 2015 (foto: Porsche)


Porsche Mission E, koncept 2015 (foto: Porsche)


 

Peugeot má hybrid na vzduch

Peugeot a jeho vízia vzduchom podporovaného hybridného vozidla nie je vôbec nereálna. Práve naopak, môže znamenať významný pokrok vo svete, v ktorom sa automobilky aktívne snažia o znižovanie spotreby a odpadu.

Koncept vzduchového hybridného pohonného ústrojenstva počíta s klasickým spaľovacím motorom ako s nevyhnutným základom. Aj ten by mal byť mimoriadne efektívny a dostatočne výkonný, počas bežnej prevádzky by mal byť aktívny práve on.
Počas jazdy na dlhšej trase by však bolo možné aktivovať aj pomocnú silu v podobe stlačeného vzduchu. Ten by pri dlhších jazdách mohol mať signifikantný vplyv na spotrebu paliva. Samotný mechanizmus prenosu sily mám síce automobilka detaile nepredstavuje, vieme však pochopiť samotný koncept. Stlačený vzduch môže mať ohromnú silu a pri správnom využívaní jeho energie by sa ju dalo využiť v prospech efektivity pohonu.
 
 

Chevrolet FNR je zrejme najodvážnejším elektromobilom

Americký Chevrolet na autosalóne v Šanghaji predstavil svoju víziu o dizajne automobilov poháňaných výlučne na elektrinu. Koncept FNR je reálnym kusom s elektrickým pohonom a futuristickým interiérom, ktorého odvážnosť predčí už len dizajn vlastnej karosérie.

Chevrolet FNR v skratke:

  • dizajn od japonskej spoločnosti Pan Asia Technical Automotive Center;
  • výrazné zameranie na aerodynamický dizajn;
  • autonómne riadenie i parkovanie;
  • atypické otváranie dverí smerom nahor so zadnými dverami v štýle Opel Meriva;
  • výrazne presklenie karosérie a profilu;
  • kompletné LED osvetlenie;
  • sedadlá sa dajú otočiť o 180 stupňov;
  • bezdrôtové nabíjanie;
  • biometrická identifikácia majiteľov.

 

Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)


Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)


Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)


Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)


Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)


Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)


Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)


Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)

Chevrolet FNR je zrejme najodvážnejším elektromobilom

ecoMOTO – Americký Chevrolet na autosalóne v Šanghaji predstavil svoju víziu o dizajne automobilov poháňaných výlučne na elektrinu. Koncept FNR je reálnym kusom s elektrickým pohonom a futuristickým interiérom, ktorého odvážnosť predčí už len dizajn vlastnej karosérie.

Chevrolet FNR v skratke:

  • dizajn od japonskej spoločnosti Pan Asia Technical Automotive Center;
  • výrazné zameranie na aerodynamický dizajn;
  • autonómne riadenie i parkovanie;
  • atypické otváranie dverí smerom nahor so zadnými dverami v štýle Opel Meriva;
  • výrazne presklenie karosérie a profilu;
  • kompletné LED osvetlenie;
  • sedadlá sa dajú otočiť o 180 stupňov;
  • bezdrôtové nabíjanie;
  • biometrická identifikácia majiteľov.

 

Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)

Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)

Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)

Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)

Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)

Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)

Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)

Chevrolet FNR (foto: Chevrolet)

Volkswagen C Coupe GTE (koncept 2015)

Volkswagen to myslí s integráciou elektromobilov do svojho portfólia vážne. Značku GTE najnovšie priradil konceptu modelu C Coupe (CC), ktorý dokáže jazdiť na čisto elektrický pohon. Mohla by sa z neho stať skutočne zaujímavá alternatíva k športovcom typu BMW i8 či Tesla Model S.

 
 
 

Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)


Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)


Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)


Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)


Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)


Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)


Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)


Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)


Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)


Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)


Volkswagen C Coupe GTE, koncept 2015 (foto: VW)


 

Peugeot 308 R HYbrid – trojmotorový koncept s výkonom takmer 500k

Peugeot predviedol koncept 308 R HYbrid, ktorý by sa podľa mnohých motoristických magazínov mohol stať budúcim konkurentom pre VW Golf GTE. V tejto chvíli je konceptom s pozornosť pútajúcim vzhľadom a pôsobivými parametrami.

 

  • Peugeot 308 R HYbrid má tri motory, hlavný 1,6 THP dopĺňajú dva elektrické
  • Ide o plug-in hybrid, avšak prioritne sa akumulátor dobíja rekuperáciou a činnosťou benzínového motora
  • 1,6 THP má výkon 270 koní (199 kW)
  • každý z dvoch elektromotorov má výkon 115 koní (85 kW)
  • jeden elektromotor je na prednej náprave, druhý na zadnej
  • spoločný krútiaci moment motorov je 750 Nm a výkon 500 koní
  • vozidlo má pohon oboch náprav a nešpecifikovanú automatickú prevodovku
  • zrýchlenie 0-100km/h za 4 sekundy, max. 250 km/h, emisie CO2 70 g/km
  • režimy prevádzky Hot Lap, Track, Road a ZEV

 
 

 

Peugeot 308 R HYbrid – trojmotorový koncept s výkonom takmer 500k (foto:PSA, text:ecomoto.sk)


Peugeot 308 R HYbrid – trojmotorový koncept s výkonom takmer 500k (foto:PSA, text:ecomoto.sk)


Peugeot 308 R HYbrid – trojmotorový koncept s výkonom takmer 500k (foto:PSA, text:ecomoto.sk)


Peugeot 308 R HYbrid – trojmotorový koncept s výkonom takmer 500k (foto:PSA, text:ecomoto.sk)


 

Lexus LF-SA je japonská predstava mestského automobilu

Na tohtoročnom autosalóne v Ženeve má  svetovú premiéru nové koncepčné vozidlo Lexus LF-SA.

 

Minulý rok oslávilo 25. výročie úplne prvé vozidlo značky Lexus, sedan LS 400. Pri príležitosti tohto míľnika automobilka Lexus vyzvala ED2 – svoje európske dizajnové štúdio, aby vytvorilo koncepciu mimoriadne kompaktného mestského vozidla subsegmentu B s usporiadaním 2+2.

Koncept LF-SA je názorným príkladom nadšenia spoločnosti Lexus pre nadchádzajúce trendy v oblasti dizajnu a skúma neprebádané teritórium v podobe odvážneho a emotívneho stvárnenia.

Vo svete budúcnosti, ktorý budú podľa mnohých stále viac ovplyvňovať technológie a virtuálne zážitky, je koncepčné vozidlo LF-SA zamerané najmä na vodiča a odráža víziu značky Lexus, podľa ktorej skutočný zážitok z jazdy zostane najväčším luxusom.

Z tohto pohľadu prináša koncept LF-SA spojenie odvážneho stvárnenia dizajnovej filozofie značky L-finesse, pričom nikdy nestráca zo zreteľa potešenie z jazdy, ktoré bude vždy charakterizovať progresívny luxus značky Lexus.

Koncepčné vozidlo LF-SA prináša ducha víkendového dobrodružstva do každodennej jazdy v meste a skúma budúcnosť, v ktorej si vodiči vozidiel Lexus budú stále môcť vychutnať luxus skutočnej jazdy a pritom si užiť tú najlepšiu kvalitu konektivity, infozábavy a bezpečnosti.

Dobrodružného ducha odráža aj škála použitých farieb: kým vonkajšia úprava konceptu v striebornej farbe Stellar odkazuje na prieskum vesmíru, interiér je inšpirovaný výjavom zatmenia slnka.

 

Lexus LF-SA (2015)

 

Štýl exteriéru

Konštruktérom automobilky Lexus sa podarilo dať novému konceptu LF-SA dĺžku 3 450 mm, šírku 1 700 mm a výšku 1 430 mm. Jeho kompaktné parametre poukazujú na ovládateľnosť a svižnosť, ktoré sú pre skutočné mestské vozidlo nevyhnutnosťou. Štýl vozidla je robustný a sebavedomý.

Výrazne tvarovaná povrchová úprava konceptu LF-SA odráža odvážnejší a avantgardnejší dizajnový prístup „Čas v dizajne“, v ktorom sa mení vnímanie vozidla pri pohľade z rôznych uhlov.

Hranatý vzor vychádzajúci z centrálneho loga Lexus, sa rozvíja z dvojrozmernej grafiky do výraznej, trojrozmernej formy. Silne ovplyvňuje tvar predných blatníkov a bočnej časti karosérie a súčasne posilňuje široký, pevný postoj celého koncepčného vozidla.

Kontrast medzi konkávnymi a konvexnými plochami karosérie podčiarkuje výrazné zrezanie nad oblúkmi kolies, najmarkantnejšie najmä vzadu, čo vnáša do dizajnu jedinečné proporcie a dodáva mu výrazný zmysel pre dynamiku a pohyb vpred.

Jasným odkazom na vretenovitý tvar mriežky chladiča je hranatý, dvojstupňový dizajn zadnej časti, ktorému dominujú združené svetlá v tvare písmena „L“ v štýle oblúkových pilierov. Ďalší charakteristický rukopis značky Lexus, ako je motív hrotu šípu, je zjavný aj v ďalších častiach, napríklad v dizajne svetiel na denné svietenie.

 

Lexus LF-SA (2015)

 

Dizajn interiéru

Napriek vysoko kompaktným rozmerom karosérie sa môže koncepčné vozidlo LF-SA pochváliť prekvapivo priestranným interiérom. Kľúčom k tomuto dojmu priestrannosti je dizajnérova „manipulácia so svetlosťou“, zjavná napríklad v úprave široko sa klenúcej palubnej dosky, ktorá vizuálne umocňuje šírku kabíny.

Pri bežnej obsadenosti len jedinou osobou, ktorá je poväčšine typická pre mestské vozidlá, dáva kabína s usporiadaním 2+2 jasnú prednosť vodičovi. Sedadlo vodiča je pevné, kým volant a pedále sú nastaviteľné, čím vozidlo vychádza v ústrety vodičovi a nie naopak.

 

Lexus LF-SA (2015)

Na druhej strane sedadlo spolujazdca je posuvné, a umožňuje tak pohodlné sedenie aj cestujúcim vzadu.

Túto dvojitú funkciu, ktorá zreteľne uprednostňuje vodiča, posilňuje aj dizajn interiéru: využíva priestor, materiály a objem, a vytvára tak v kabíne dve jasne odlíšiteľné, no navzájom sa prelínajúce eliptické oblasti.

Informačno-zábavný systém obsahuje digitálny displej v štýle hologramu, ktorý je súčasťou prístrojového panela, a širokouhlý projekčný displej (HUD).

 

Lexus LF-SA (2015)