Archív kategorií: Korporátna identita

V tejto kategórii zverejňujeme vizuálne atraktívne a technicky skvele zvládnuté návrhy, koncepty a realizácie korporátnej grafiky, prípadne celej korporátnej identity. Nechajte sa inšpirovať a vedzte, že korporátnu identitu v celom jej rozsahu tvoríme aj my v agentúre 3DIGITAL.

Lukáš Majzlan a jeho web pre Jozefa Metelku

MADE IN SLOVAKIA – Lukáš Majzlan a jeho agentúra Art4web pripravila pre športovca Jozefa Metelku webstránku, na ktorej propaguje svoje úspechy na poli cyklistiky, predstavuje svoj tím, partnerov a vôbec všetko, čo s jeho športovou kariérou súvisí.

 

Webstránka jozefmetelka.com je iba jednou z pomerne širokého portfólia značky Art4web. Tá ponúka kreatívne služby a po zhliadnutí posledných realizácií súdime, že veľmi kvalitné. Jej produkty sú na vysokej úrovni, využívajú moderné webové technológie a precíznu grafiku a dizajn.

Stránka jozefmetelka.com spĺňa snáď všetko, čo očakávame od modernej webovej prezentácie športovca – pútavý vzhľad, veľmi pozitívny prvý dojem, jednoduchú navigáciu a orientáciu a responzivitu pre rôzne zariadenia.

V čase publikovania tohto článku na prehliadači Chrome nebola funkčná najpútavejšia časť stránky – jej úvod s animovaným Jozefom Metelkom. Na demonštračnom videu však táto funkcia vyzerá vynikajúco a napríklad v prehliadači Safari funguje korektne.

 

Zdroj: https://vimeo.com/125119727

 


Essen International: Gant bolo potrebné modernizovať, jeho zákazníci starli

O rebranding odevnej značky GANT sa postarala švédska spoločnosť Essen International. Firma s centrálou v Štokholme prezradila viac o tom, prečo pre klienta pripravila tak radikálny rebranding, aký mal klient problém a s akými ambíciami uvádza medzinárodnú kampaň „They changed the world. Not the shirt“.

Problém

Odevná značka Gant existuje od roku 1949, kedy bola založená v Spojených štátoch. Dnes značka patrí pod švajčiarsku retailovú skupinu Maus Fréres. Gant je typický precíznym šitím, vysokou kvalitou materiálov a skôr konzervatívnym dizajnom produktov, pričom jeho základy nachádzame v 50. a 60. rokoch 20. storočia. Bolo to obdobie významných inovácií nielen v móde, ale aj v celom modernom svete a druhá polovica 20. storočia pre Gant znamenala obdobie úspechov.

Vstup značky do 21. storočia síce nebol najhorší, avšak potýkala sa s veľkým problémom. Konzervatívna značka iba ťažšie oslovovala nové generácie zákazníkov a jej existujúca zákaznícka základňa starla. Aj napriek jej lojálnosti sa Gant začínal stávať módnou značkou typickou pre staršie ročníky, čo nevyhovovalo záujmu spoločnosti o oslovovanie mladých ľudí.

Gant disponuje veľmi pozitívnym imidžom, ľudia vo všeobecnosti vnímajú značku dobre. Práve v tomto videla agentúra Essen International veľký potenciál pre výraznejšiu modernizáciu, ktorá by mohla byť pozitívne prijatá aj staršími zákazníkmi.

 

Ambície

Essen International uvádza, že chcela značke Gant dopriať to „halo“, ktoré mala koncom minulého storočia. Koncept spočíval v pripomínaní si historickej hodnoty značky, ktorej v posledných rokoch nebola venovaná dostatočná pozornosť.

Cieľom bolo komunikovať Gant ako prémiovú lifestyleovú značku oblečenia a jeden hero produkt, ktorý by sa mal stať pre značku typický. Nebolo ťažké za tento hero produkt vybrať práve košeľu.

Rozhodlo sa, že namiesto komplikovaných vizuálov bude dominovať jednoduchosť. Dôraz sa bude klásť na charakter značky, na jej históriu a na jednoznačné slogany. Zmena vo vizuálnej propagácii značky je pritom nepopierateľná.

 

Proces

Essen International spoločne s Gantom vypracoval komplexnú štúdiu o tom, ako je značka vnímaná vo svete, aké sú jej silné stránky, slabosti a príležitosti. Boli vedené rozhovory so stalkholdermi z celého sveta a s potencionálnymi zákazníkmi z Berlína, Londýna, Madridu, Šanghaja, Štokholmu a Washingtonu.

Na tomto základe sa Essen International rozhodol pre košeľu ako pre hero produkt značky Gant. Aj naďalej sa tým oslovuje staršia časť zákazníckeho spektra, ale vďaka jednoduchým vizuálom kampaní aj mladšie ročníky. Gant tak vstupuje do moderného sveta, ale zachováva si svoj vlastný charakter.

Agentúra pripravila pre klienta rozsiahly balíček obsahujúci nové dizajnové guidelines, ale aj vlastné fonty a nové jednoduché logo – písmeno G v štvorci pootočenom o 45 stupňov. Nový font, ktorý by sa mal pre Gant stať typickým, je Gant Modern.

 

Výsledok

Podľa slov agentúry Essen International sa vlastníkom Gantu nový vizuál veľmi páčil, prijal ho a rozhodol nasadiť už tento rok. Výsledkom je medzinárodná kampaň „They changed the world. Not the shirt“, ktorá má verejnosť zoznámiť nielen s novým imidžom značky, ale aj poukázať na jej historickú hodnotu.

 

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

 

Korporátny dizajn pre FoxTop od Lukáša Vanča z Bratislavy

FoxTop je spoločnosť, ktorá prevádzkuje internetový obchod. Oficiálna webstránka tejto spoločnosti možno nepatrí medzi najkvalitnejšie a poskytuje iba základnú informáciu o firme, na korporátnom dizajne tejto firmy si ale dal Lukáš Vančo záležať. Vytvoril logo, stanovil základné farby, preferovaný font, spracoval vizitky a hlavičky dokumentov.

 

Portfólio slovenského grafika a dizajnéra Lukáša Vanča nájdete aj na Behance.net.

 

Branding pre MOE od slovenského štúdia Dve Lamy

MOE je slovenská odevná značka, ktorá vyrába a predáva užší sortiment oblečenia pre deti – capačky a podkolienky. Práve podkolienky sa stali ústredným motívom práce Dvoch Lám, ktoré pre klienta pripravili pôsobivý vizuál. Branding značky MOE sa vydaril na výbornú a nižšie si môžete pozrieť výsledok.

 

Portfólio štúdia Dve Lamy je skutočne pekné a zaslúži si pozornosť. V skutočnosti je tvorené mladým párom, ktorý sa predstavuje ako Martin a Natália a okrem MOE pracovali/pracujú aj pre klientov TMT Green Zone, Centrum dobrovoľníctva a The Mall Trnava.

Dve Lamy sa venujú aj grafike a fotografii. Všetky fotografie nájdete na Behance profile Dve Lamy a na ich webstránke www.dvelamy.sk.

 

 

Obalový dizajn pre LYRA od Michala Slováka

Grafik Michal Slovák nás ešte v júli informoval o svojej vtedy aktuálnej grafickej práci, obalovom dizajne pre značku prémiovej čokolády Lyra. Nižšie si môžete prezrieť výsledky jeho práce a krátky text, ktorým ju predstavuje.

LYRA je už od roku 2012 značka najkvalitnejšej čokolády vyrobenej na Slovensku. Táto ručne vyrábaná čokoláda z prémiových odrôd kakaa, criollo a trinitario, dopestovaných na plantážach v Strednej a Južnej Amerike, je držiteľom svetového ocenenie Great Taste 2014.

Tento rok sa značka rozhodla uviesť na trh nový rad prémiových produktov vyrobených podľa vlastnej receptúry. Spolu s novou receptúrou mala spoločnosť záujem o rebranding vrátane inovácie loga a obalov. Požiadavka bola, aby boli obaly jednoduché, hravé, výnimočné ako samotné produkty a najmä preto aj rozlíšiteľné v segmente čokolád.

 

Prečítajte si viac o práci grafika Michala Slováka na 3Digital.sk

 

Výsledkom sú tri druhy dražovaných LYRA Absolut a dve tabuľkové Bean-to-bar čokolády bez obsahu sójového lecitínu – 78% DARK BIO a 46% MILK BIO. Pre tieto obaly je typický kakaový bôb v strede, ktorý zdôrazňuje čistotu ingrediencii, ktoré boli použité v čokoláde. Jednotlivé druhy čokolády sú odlíšené farbou.

Nový, čistý, zároveň však farebne výrazný vizuálny štýl, ktorý vychádza s príchutí čokolád, dopĺňa redizajn loga, ktorého symbol predstavuje podstatu značky – tabuľkovú čokoládu. Prišlo tak k zjednodušeniu oproti predošlému symbolu, vyladeniu tvarov a aj použitej typografie.

Nový dizajn nadväzuje na esencie chutí a rovnako, ako spolu výnimočne ladia chute v čokoláde LYRA, tak spolu ladia aj ich úplne nové dizajny obalov.

Michal Slovák

 

 

 

Obalový dizajn pre LYRA od Michala Slováka (foto: Michal Slovák)

Obalový dizajn pre LYRA od Michala Slováka (foto: Michal Slovák)

Obalový dizajn pre LYRA od Michala Slováka (foto: Michal Slovák)

Obalový dizajn pre LYRA od Michala Slováka (foto: Michal Slovák)

Obalový dizajn pre LYRA od Michala Slováka (foto: Michal Slovák)

Obalový dizajn pre LYRA od Michala Slováka (foto: Michal Slovák)

Obalový dizajn pre LYRA od Michala Slováka (foto: Michal Slovák)

Obalový dizajn pre LYRA od Michala Slováka (foto: Michal Slovák)

Obalový dizajn pre LYRA od Michala Slováka (foto: Michal Slovák)

Obalový dizajn pre LYRA od Michala Slováka (foto: Michal Slovák)

Obalový dizajn pre LYRA od Michala Slováka (foto: Michal Slovák)

 

 

 

 

Ikonický obalový dizajn Coca-Cola má už 100 rokov

Spoločnosť Coca-Cola tento rok oslavuje 100. narodeniny svojej kontúrovanej fľaše, ktorej charakteristický dizajn zostáva jedinečný a naďalej zaujíma významné miesto medzi najslávnejšími nápojovými fľašami všetkých čias.

Nezameniteľná fľaša Coca-Cola má svoje pevné miesto v Múzeu moderného umenia v New Yorku, zahrala si v niekoľkých filmoch a dodnes ponúka inšpiráciu významným umelcom a dizajnérom. Svoju tvorbu s ňou doteraz spojili napríklad Salvador Dalí, Andy Warhol alebo Karl Lagerfeld. Coca-Cola pri príležitosti výročia štartuje globálnu reklamnú kampaň, ktorá bude predstavená v 130 krajinách sveta.

 

Inovácia, ktorá pretrvá

Kontúrovaná fľaša bola vytvorená na ochranu značky Coca-Cola pred napodobiteľmi. Cieľom bolo navrhnúť „dizajn tak výrazný, aby mohol byť rozpoznaný jediným dotykom a tak výnimočný, aby mohol byť identifikovaný aj podľa črepov rozsypaných po zemi.“ S týmto zadaním spoločnosť Coca-Cola v roku 1915 oslovila všetkých výrobcov skla v Spojených štátoch amerických.

Na základe víťazného návrhu bola ešte v roku 1915 patentovaná osobitá fľaša Coca-Cola s charakteristicky zaoblenými kontúrami, ktorá sa stala globálnou ikonou a už jedno storočie je zdrojom inšpirácie vo filme, dizajne či výtvarnom umení.

Preslávený dizajnér Raymond Loewy, ktorého mnohé návrhy sa stali súčasťou dizajnovej klasiky dvadsiateho storočia, povedal: „Fľaša Coca-Cola je dielo vedeckého a funkčného plánovania. Jednoducho povedané, je dobre, logicky vymyslená, šetrí materiál a je radosť na ňu pozerať. Je tým najdokonalejším nápojovým obalom svojej doby rovnako ako pojmom v dejinách obalového priemyslu.“

 

Fľaša, ktorú je „radosť pobozkať“

Súčasťou globálnych osláv stých narodenín bude tiež reklamná kampaň „Radosť pobozkať“ (Kissed By), v ktorej sa predstavia legendy strieborného plátna a hudobného neba, ale aj moderné ikony súčasnosti, ktoré spája láska k nápoju Coca-Cola. Hviezdy ako Marilyn Monroe, Elvis Presley, Rita Ora a Avicii budú v kampani figurovať spoločne s ľadovo vychladenou fľašou Coca-Cola, ku ktorej majú veľmi osobný vzťah potvrdený „bozkom“. Hlavným zámerom kampane je totiž vyvolať pocit, že každý z nás môže byť „pobozkaný“ fľašou Coca-Cola, stačí ju len vziať z chladiaceho pultu, otvoriť a priložiť k perám.

Marilyn Monroe a Elvis Presley v rámci kampane pripomenú, koľko inšpirácie priniesla fľaša Coca-Cola do filmu, hudby a spoločenského života. Rita Ora a Avicii budú naproti tomu predstavení ako osobité ikony modernej doby, ktoré majú milióny fanúšikov po celom svete a mladí ľudia k nim vzhliadajú pre inšpiráciu. Ich exkluzívne fotografie vznikli vďaka spolupráci so svetoznámym umelcom Davidom LaChapelleom, ktorý je v súčasnej dobe jedným z najžiadanejších fotografov hviezd svetovej pop-music a filmového priemyslu.

 

Coca-Cola a Marilyn Monroe (foto: Coca-Cola)

Coca-Cola a Elvis Presley (foto: Coca-Cola)

Coca-Cola a Avici (foto: Coca-Cola)

Coca-Cola a Rita (foto: Coca-Cola)

 

 

O predaji nápoja Coca-Cola v sklenených fľašiach rozhodla spoločnosť Coca-Cola už v roku 1899. Sklenené fľaše mali byť alternatívou k čapovanej limonáde a mali zvýšiť dostupnosť nápoja a jeho popularitu. Aby sa spoločnosť Coca-Cola zásadne odlíšila od konkurencie, vyzvala výrobcov skla z celých Spojených štátov amerických, aby navrhli úplne osobitú, na prvý pohľad nezameniteľnú fľašu Coca-Cola.

 

Spoločnosť Root Glass z Terre Haute v štáte Indiana navrhla 16. novembra 1916 sklenenú fľašu inšpirovanú tvarom a líniami kakaového bôbu. Komisia zložená zo zástupcov plničiek a vedenia spoločnosti Coca-Cola tento dizajn vybrala, a tak sa v roku 1916 zrodila dnes už ikonická fľaša Coca-Cola s charakteristicky kontúrovanými krivkami.

Jednotka a Dvojka zmení grafiku jinglov, bude dynamickejšia

Televízne kanály Jednotka a Dvojka spadajúce pod RTVS od 1. mája menia grafiku jinglov,  spotov propagujúcich vlastné programy. Jednotka je zameraná na film, Dvojka na abstraktné animácie.

 

Doteraz sa televízne kanály prezentovali s grafikou leporela, ktoré sa skladalo a rozkladalo a prezentovalo slovenské reálie. Od mája bude nasadená nová grafika obsahujúca film s príbehom. Ten je do krátkeho spotu vložený formou vnorenej retrospektívy.

 

Výber:

Jednotka:

Grafika Dvojky sa od Jednotky bude líšiť už na prvý pohľad, namiesto reálnych záberov bude použitá výlučne počítačová grafika pripomínajúca rozvíjajúce sa 3D graffiti.

Zjednocujúcim prvkom sa stáva dvojbodka. V novom grafickom idente televíznej časti RTVS dostáva nový význam. Ich animáciou celé logo ožije a stáva sa nositeľom informácie,“ povedala Daša Matušíková, riaditeľka Sekcie marketingu a komunikácie RTVS.

 

Dvojka:

 

„Projekt zmeny vizuálnej identity pod vedením Daši Matušíkovej, riaditeľky Sekcie marketingu a komunikácie RTVS, tvorivý tím pripravoval viac ako trištvrte roka. Oslovených bolo niekoľko grafických štúdií, ktoré majú reálnu skúsenosť s tvorbou televízneho dizajnu. Víťazným konceptom sa stal návrh od spoločnosti Oficina, ktorá má za sebou mnohé úspešné a ocenené televízne projekty. Medzi ich referencie patria napríklad ČT art, Film+, Prima COOL a iné.“ uvádza sa v tlačovej správe RTVS.

 

Foto: RTVS
Zdroj: omediach.com

Pôsobivý packaging pre Zlaté Zrnko od Michala Slováka

Pred niekoľkými týždňami sme na 3Digital.sk písali o slovenskom grafikovi s menom a priezviskom, ako sa sám predstavuje. Michal Slovák má vo svojom portfóliu niekoľko veľmi zaujímavých projektov, pričom ten najnovší pripravil pre klienta Zlaté Zrnko.

Zlaté Zrnko je slovenská prémiová značka kávy. Chuť kávy je sama o sebe meradlom kvality, ale v dnešnej mimoriadne pestrej ponuke má obalový dizajn mimoriadne veľký význam. To, ako obal vyzerá, má potenciál zákazníka osloviť, ale aj dokonca odradiť od kúpy.

 

Nový obalový dizajn pre Zlaté Zrnko zaujal aj zahraničné médiá, napr. Packaging of the World, The Dieline či Lovely Packaging.

 

Zlaté Zrnko (foto: Michal Slovák)

 

 

Viac informácií o projekte uvádzame nižšie, autorom je Michal Slovák:

 

Zlato v každom balení – doslovne

Zlaté Zrnko je prémiová arabica pražená na Slovensku. Tvorcovia sa rozhodli pridávať do každého balenia jedno kávové zrnko, ktoré je obalené v zlate. A zlatou farbou je preto aj potlačené samotné logo na obale, čím sa vytvorilo vizuálne spojenie medzi obsahom a formou.

Celkovo bolo cieľom odlíšiť dizajn od bežných kávových obalov, čiže žiadne klišé ako obrázky kávových zŕn a šálok kávy, ktoré vyzerajú ako z 90. rokov. Nastupujúci trend v obalovom dizajne sám ukazuje, že menej je viac a tiež sa preto pri tvorbe vsadilo na čistý dizajn založený výlučne na typografii.

Takto sa kávy ľahko odlíšia a to nie len od iných, ale aj druhy medzi sebou – Guatemala, Kolumbia, Etiópia a Zmes čiže Blend. Použité typo a farby jednotlivých druhou sa približujú krajine pôvodu kávy, ktorú obsahujú.

 

Piktogramy ako univerzálny jazyk

Špeciálne boli vytvorené aj piktogramy, ktoré boli použité na zadných stranách a pomáhajú jasne ukázať benefity jednotlivých druhov kávy. Nepotrebujete čítať celý obsah, ale na prvý pohľad viete, že káva je pražená na Slovensku, je nemletá a či sa hodí do moky alebo aj do espressa.

Nakoľko kávy pochádzajú z dvoch kontinentov, Afriky a Južnej Ameriky, okrem loga som v rámci brandingu vytvoril aj vzory. Pre Južnú Ameriku to bolo spojenie škvŕn leoparda so škvrnami od kávy; a pre Afriku, zebrie pásy s rozliatou kávou. Viditeľné sú napríklad na vizitkách.

Tvorcovia chceli priniesť niečo skutočne kvalitné a odlišné, čo sa malo ukázať aj na dizajne. Čiže nielen aby chutila dobre, ale aby tak aj vyzerala.

Samotná káva je momentálne v prípravnej fáze pred uvedením na trh.

 

 

Zlaté Zrnko (foto: michalslovak.com)

Zlaté Zrnko (foto: michalslovak.com)

Zlaté Zrnko (foto: michalslovak.com)

Zlaté Zrnko (foto: michalslovak.com)

Zlaté Zrnko (foto: michalslovak.com)

Zlaté Zrnko (foto: michalslovak.com)

Zlaté Zrnko (foto: michalslovak.com)

Zlaté Zrnko (foto: michalslovak.com)

Zlaté Zrnko (foto: Michal Slovák)

 

 

Grafik Michal Slovák: Dobrý dizajn by mal prežiť dobu

Slovenskí umelci sú vo svete známi, žiadaní a majú významný vplyv na rozširovaní trendov do moderného sveta. Za umelcov môžeme bez diskusie pokladať aj grafikov, pretože bez kreativity, expresívnosti a osobnej snahy o stvárnenie vlastných predstáv by nemohli vykonávať svoju prácu. 3Digital.sk bude v sekcii Rozhovory okrem iných predstavovať aj skvelých slovenských grafikov a dizajnérov, pričom prvú časť seriálu otvárame Michalom Slovákom.

Slovenský grafik Michal Slovák (profil na Dribbble) nachádza uplatnenie nielen u nás, ale aj v zahraničí. Veľká časť jeho tvorby je zameraná na korporátny segment. Zaujímavosťou je, akú Michal vymyslel pre svoju one-man-show agentúru marketingovú komunikáciu (michalslovak.com) – predstavuje sa ako „grafik s menom a priezviskom“, čím namiesto kreatívnej značky propaguje priamo sám seba. Očividne má takýto prístup význam, pretože značka môže kedykoľvek zaniknúť alebo sa zmeniť, ale meno človeku ostane navždy, rovnako aj jeho povesť profesionála.

 

 

Michal Slovák

 

Michal, môžete sa, prosím, stručne predstaviť?
Dobrý deň, volám sa Michal Slovák a som grafické štúdio s menom aj priezviskom.

 

Ako dlho sa venujete grafickej tvorbe?
Grafickému dizajnu, brandingu, web dizajnu a aj obalovému dizajnu sa venujem výhradne až posledné roky. Predtým som sa viacej venoval skôr reklame, ale keď to mám spočítať, profesionálne som grafický dizajnér už 6 rokov.

 

Mali ste na takúto prácu predpoklady alebo ste sa k nej dostali cez iné činnosti?
Moje grafické začiatky sa datujú ešte na vysokú školu. Vyštudoval som marketingovú komunikáciu a grafický dizajn ma začal lákať počas štúdia, ktoré dobre dopĺňal. Kreatívne som bol však orientovaný už od malička, takže smerovanie ku grafike bolo pre mňa prirodzené.

 

Aké boli Vaše začiatky, s akým softvérom ste pracovali? Zmenil sa odvtedy Váš spôsob práce či softvér, s ktorým pracujete?
Od začiatku som pracoval so softvérmi od Adobe. Čo sa zmenilo bol skôr hardvér. Z PC som po chvíľke presedlal na Mac. Zdokonalil sa samozrejme aj spôsob práce, samotný prístup k zadaniam a tvorbe. Je to prirodzené a prichádza to s praxou po rokoch.

 

Uvediete niekoľko Vašich bývalých a súčasných klientov?
Zo známejších značiek medzi mojich klientov patril aj najväčší slovenský rockový festival Topfest, ktorému som vytvoril aj logo. Potom som spolupracoval so slovenskou outdoorovou značkou Zajo, pre ktorých som dizajnoval napríklad trekingové palice aj produktové katalógy a ešte by som spomenul aj prvý slovenský sajder Jablčnô. Okrem toho, že som spolumajiteľ, vytvoril som obalový dizajn fľaše a tvorím aj celkovú grafiku.

Asi 30% klientov však tvoria zahraničné firmy a grafické štúdiá, ktoré ma zvyknú oslovovať pre externú spoluprácu. Napríklad pre jednu austrálsku ťažiarsku spoločnosť tvorím práve firemné brožúry.

 

Máte v portfóliu projekt, na ktorý ste zvlášť hrdý?
Pár dní dozadu som práve dokončil redizajn pre kníhkupectvo a vydavateľstvo Elita, ktoré je jedného z najväčších slovenských predajcov odbornej literatúry. Nové logo bude viditeľné už o pár dní. Prístup klienta aj samotná práca bola výborná.

 

Aký máte názor na aktuálne trendy, napr. flat, holo, material design?
Veľmi sa mi páči kam smeruje aktuálne samotný branding. Logá začínajú byť abstraktnejšie, priestorové a neboja sa ísť aj do 3D. Celkový branding, teda logá a jednotlivé prvky firmenej identity, zase začínajú byť viac surrealistické. Prenikajú do nich nové umelecké prvky.

Celkovo trendy v dizajne sledujem, avšak dobrý dizajn by mal prežiť dobu. Zmeny sú stále najmä vo web dizajne. Napríklad long shadow design, by som nazval len hitom jedného leta a už pôsobí skôr okukano. Po dlhej dobe prichádza aj zmena do obalového dizajnu, kde tiež preniká flat design. Vždy však bude platiť, ako povedal Dieter Rams a to bez ohľadu na trendy, že ,,Good design is as little design as possible.“

 

 

Vyberáme z portfólia Michala Slováka:

Rozhovor bol autorizovaný
Fotografie poskytol pre účel článku Michal Slovák 

Flat pre právnický web? Aj to je možné – Divorce Expert

Flat, minimalizmus a 2D grafika sú trendové, avšak pre seriózne a konzervatívne spoločnosti je stále atraktívnejší jednoduchý vzhľad tradičnejších koncepcií. Konzervatívny klient skrátka očakáva konzervatívne riešenia, nie aktuálne trendové webdizajny alebo dokonca formy komunikácie.

 

Na Behance predstavili autori Artem Osetrov a Daria Zhukova (Rusko) projekt Divorce Expert, ktorý dáva aj inak konzervatívnemu klientovi modernejší 2D look. Pestrofarebnosť má svoj význam, rovnako aj samotné logo. V projekte je všetko veľmi pekne popísané – pevne verím, že ako grafici ste schopní rozumieť textu písanému po anglicky.

 

 

 

Šialený nový TV branding pre Fox Animation

Nový vizuál televíznej stanice Fox Animation od agentúry PLENTY (plenty.tv) má všetko to, čo neznášame na moderných reklamách. Výbušnú 3D grafiku, pestré farby, hlasné zvukové efekty a trocha kontroverzný obsah (napr. stretnutie černošského policajta s KKK, oblizovanie názvu FOX a erotické scénky Homera Simpsona).

Pre zadávateľa Fox Channels Italy dielo pripravila agentúra Plenty, na projekt dozerali Pablo Alfieri (Art Direction) a Hernán Estevez (Animation Director). Zaujímavé je, že vizuál animácií bol preklopený aj do printu a outdooru, pričom vôbec nevyzerá zle.

 

 

Kreatívne patterny od Forma & Co pre NIKE

Forma & Co je španielska spoločnosť venujúca sa grafike v celej jej šírke. Pre klienta NIKE pripravila vizuálne veľmi atraktívny pattern vhodný aj do robustnejšej reklamnej kampane. Ústredným motívom je mesto, urbanizované prostredie, v ktorom je stále priestor pre mladosť, šport, pohyb, dynamiku, nadšenie a vôbec všetko to pozitívne, na čom NIKE zakladá svoj marketing.

Keď vás zaujmú grafiky nižšie, určite si pozrite aj webstránku agentúry Forma & Co, nájdete na nej veľa veľmi zaujímavých projektov, pozornosť pútajúcej grafiky, typografie a krásne realizácie: http://www.forma.co/

Vizitky od grafikov z Dribbble by mali byť inšpiratívne aj pre slovenské firmy

Dribbble je priestor pre grafikov a dizajnérov, ktorí chcú svoje portfólio odprezentovať na mieste, ktoré má úroveň. Hlasovanie o kvalite príspevku majú pritom na starosti iní grafici a dizajnéri, čím naberá celý projekt Dribbble na vážnosti a konkrétne dielo na hodnote.

Pre mňa je Dribbble skvelým priestorom inšpirácie. Nerád by som tvrdil, že kopírujem niektoré prvky od iných autorov, avšak musím sa priznať, že je to pravda. Skrátka, takto sa tvoria trendy. Niekto niečo vytvorí, spopularizuje a my ostatní, ktorí rozhodne nie sme trendsetteri, iba nasledujeme, kopírujeme a inšpirujeme sa.

Nechať sa takto inšpirovať by však určite neuškodilo mnohým in-house grafikom, ktorí pôsobia priamo vo firmách. Každá normálna firma stojí pred potrebou prezentovať sa určitým spôsobom a jedným z nástrojov tejto prezentácie je vlastníctvo vhodných vizitiek. Zo spomenutého Dribbble vyberám niekoľko takých, ktoré možno ani nie sú celkom výnimočné, ale zaujmú vyváženou grafikou a atraktívnym vizuálom.

Takže, nechajte sa inšpirovať  a doprajte aj svojej firme skutočne pekné vizitky. Ak si na ne netrúfate, vždy s požiadavkou na grafické vyhotovenie a tlač vizitiek môžete osloviť mňa, skúseného grafika.

Všetky fotografie odkazujú na stránku Dribbble s konkrétnym projektom a autorom.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nový vizuál CTC Channel (TV, online & print)

 

Televízia CTC Channel prešla zmenou vizuálu. Grafiku zabezpečila spoločnosť LOOP a dopriala kanálu moderný imidž, v ktorom  nie je núdza o populárne pastelové farby, plné fonty, pestrofarebné dominanty vizuálov a hojné kombinovanie známych tvárí s GCI.
Client: CTC TV Channel
Production company: Loop
Producer: Elena Orlova
Postproduction company: Loop
Art-director: Alex Mikhaylov
CG supervisor: Max Chelyadnikov
Design: Alex Mikhaylov
Modelling, rendering, compositing: Max Chelyadnikov
2D animation, smiles design: Vladimir Tomin, Alex Frukta