Archív kategorií: Tlačové správy

Kreditná karta BMW a MINI odomkne aj auto

Začiatkom tohto roka BMW Bank, MasterCard a DKB predstavili mimoriadne zaujímavý produkt spolupráce, ktorý sa v týchto dňoch dočkal realizácie. Kreditná karta s konfigurovateľným vzhľadom ponúkne nielen možnosť využívania finančných služieb, ale aj odomykania osobného automobilu vďaka prítomnému čipu NFC.

Je to bezpečné? BMW vo svojej tlačovej správe tvrdí, že áno. Na vývoji karty s rozšírenými funkciami sa podieľali celkovo tri spoločnosti: BMW Bank ako iniciátor, MasterCard ako výrobca karty a Deutsche Kreditbank AG ako banka, ktorá bude kreditné karty vydávať.

Kreditná karta BMW (3DIGITAL ECOMOTO)

Nižšie nájdete oficiálnu tlačovú správu spoločnosti BMW k svojej kreditnej karte:

BMW Bank, MasterCard a DKB predstavujú inovatívny, bezkontaktný platobný prostriedok s integrovaným kľúčom od automobilu a členstvom Car Sharing v podobe novej generácie kreditných kariet BMW a MINI, a to nielen pre zákazníkov BMW a MINI.
Karty boli avizované už na podujatí Consumer Electronics Show v Las Vegas v januári 2015 na základe svojich jedinečných funkcií. Od júla 2015 sú nové modely kreditných kariet BMW a MINI dostupné na trhu. Karty ponúkajú mnoho inovácií orientovaných na zákazníkov, vrátane funkcie kľúča pri otváraní vozidla od poskytovateľa Car Sharing „DriveNow“.
Novú kreditnú kartu s inovatívnymi riešeniami v rámci mobility vytvorili na základe technológie NFC spoločne BMW Bank, MasterCard a Deutsche Kreditbank AG (DKB) a bude ju vydávať DKB. Je prepojená s online účtom ku karte, ktorý ponúka aj ďalšie výhody, napríklad integrované platobné služby pre internetové nákupy.
Rovnako ako pri konfigurácii nového vozidla si môžu zákazníci individuálne prispôsobiť aj kreditné karty BMW a MINI. Podľa zvoleného základného alebo prémiového variantu kariet si prostredníctvom online konfigurátora karty možno zvoliť požadovaný dizajn karty a ďalšie špeciálne doplnky.
Už základná verzia novej kreditnej karty „BMW Credit Card Classic“ obsahuje napríklad služby poistenia motorového vozidla pre všetky značky automobilov, ako aj bezplatnú registráciu do aplikácie DriveNow a zabudovanú funkciu kľúča na otváranie vozidla so službou DriveNow. Karta sa tak prvýkrát stáva kľúčom od automobilu z flotily Car Sharing od DriveNow: na kreditnej karte je umiestnený čip, ktorý podporuje technológiu Near Field Communication (NFC) – bezdrôtový štandard pre prenos dát na krátke vzdialenosti. Keď kreditnú kartu pridržíte v blízkosti senzora na čelnom skle, systém identifikuje používateľa a otvorí vozidlo. Nepotrebujete ďalšiu kartu ID alebo smartfón, pretože funkcia kľúča od vozidla je integrovaná v čipe kreditnej karty. Túto funkciu je možné využívať na všetkých pobočkách „Drive Now“ na celom svete, v Mníchove, Düsseldorfe, Kolíne, Berlíne, Hamburgu, Viedni, Londýne a San Franciscu. Zákazníkovi tak aj na cestách poskytuje obvyklý individuálny komfort DriveNow.
Prémiový variant okrem služieb zahrnutých v základnej karte obsahuje aj prvky ako právna ochrana vodiča a vozidla, asistencia na cestách a bezplatná náhrada karty v prípade straty. Súčasťou tejto karty sú okrem toho poukážky na pneuservis u autorizovaných predajcov BMW, resp. MINI a tiež na BMW ConnectedDrive, príp. MINI Life Style Shop.

Kreditná karta BMW (3DIGITAL ECOMOTO)


Už aj tak široké spektrum služieb možno v rámci konfigurátora rozšíriť o ďalšie nadštandardné vybavenie: v ponuke sú napríklad cestovný balíček (s poistením nákladov spojených s odstúpením od cestovnej zmluvy, resp. s prerušením cesty a úrazové cestovné poistenie), nákupný balíček (okrem iného garancia ceny a predĺženie záruky), balíček mobility (kompletné havarijné poistenie prenajatého vozidla, poistenie pre prípad straty kľúča od automobilu a dopravnej nehody, ako aj poukážka na taxislužbu) a internetový balíček (ochrana identity na internete a prvotné telefonické poradenstvo pre právnu ochranu na internete).
Nové kreditné karty spájajú všetky výhody najmodernejších technológií využívaných pri platobnom styku (bezkontaktná karta MasterCard). Súčasne poskytujú vysokú bezpečnosť (MasterCard® Secure Code) a široké akceptovanie vo svete s ponukami mobility od BMW. Vďaka novým a inovatívnym službám sú pritom kreditné karty BMW a MINI zaujímavé dokonca aj pre zákazníkov, ktorí nejazdia vozidlom značky BMW alebo MINI.
Ročné poplatky za kreditnú kartu BMW Credit Card Classic alebo MINI Card Basic sú 39 EUR, ročný poplatok pri prémiových variantoch oboch kariet je 99 EUR. Kreditné karty BMW sú v predaji od 1. júla, kreditné karty MINI od 15. júla 2015.
Odkaz na novú kreditnú kartu BMW nájdete tu: Kreditna karta BMW a MINI

Kreditná karta BMW (3DIGITAL ECOMOTO)

Huawei bude mať na Pohode športovú zónu

Ak sa pripravujete na festival Pohoda (9.7. – 11.7.2015), nepochybne tak robíte nielen kvôli hudbe. Na festivale môžete za pár dní stihnúť aj prednášky, diskusie, rôzne hry a súťaže. Okrem iných sa na Pohode objaví aj stánok značky Huawei, ktorá bude okrem športovej zóny ponúkať aj súťaž o smartfón Huawei P8.

Nižšie si môžete prečítať oficiálnu tlačovú správu Huawei k festivalu Pohoda:

 

Bratislava, 6. júla 2015 – Spoločnosť Huawei, ako popredný svetový dodávateľ riešení v oblasti informačných a komunikačných technológií (ICT) nesmie chýbať na európskom poprednom hudobnom festivale, ktorý je zároveň pýchou Slovenska, na Bažant Pohode. A všetkým pohodovým návštevníkom prináša Huawei okrem možnosti vyskúšať si aktuálnu vlajkovú loď Huawei P8 aj pohodovú športovú zónu (Sport Zone), kde si budú môcť všetci zahrať celosvetovo najobľúbenejší šport, a to hneď v troch verziách. Stolný futbal, nafukovací futbal a čoraz populárnejšia a najzábavnejšia verzia – Bubble ball.

 

Súťažte o Huawei P8 priamo na Bažant Pohode
Stánok spoločnosti Huawei je otvorený pre všetkých počas trvania festivalu Bažant Pohoda od 9.7. do 11.7.2015. Všetci návštevníci si môžu prísť zašportovať do Sport Zone Huawei, prípadne si len tak oddýchnúť, alebo si vyskúšať produkty značky Huawei vrátane najhorúcejšej novinky, vlajkovej lode Huawei P8. Zároveň bude prebiehať počas celej Bažant Pohody lákavá súťaž s jednoduchými pravidlami – stačí odfotiť svojim mobilom večernú alebo nočnú Bažant Pohodu, nahrať fotku na www.P8NocnySvet.sk a zapojiť sa tak do súťaže o finančnú výhru! Navyše, všetci súťažiaci priamo na Bažant Pohode hrajú o Huawei P8 a 30 selfie držiakov.

 

Návšteníci Bažant Pohody si môžu vyskúšať vlajkovú loď Huawei P8
Huawei P8 disponuje revolučným fotoaparátom, s ktorým môžete aj na Bažant Pohode prebudiť v sebe nekonečnú kreativitu. S rozlíšením 13 Mpx a štvorfarebným RGBW senzorom s optickou stabilizáciou obrazu a ISP vie vykúzliť veľmi ostré snímky a videá aj pri zníženej viditeľnosti. Rad špeciálnych funkcií je v rámci inteligentných telefónov úplne ojedinelý, či už sa jedná o možnosť nastavenia dlhej uzávierky, alebo o tzv. „maľovanie svetlom“, kedy používatelia môžu pomocou rôznych svetelných zdrojov popustiť uzdu svojej fantázii a vytvárať neobyčajné fotografie – a kedy bude lepšia príležitosť popustiť uzdu fantázii ako na najväčšom slovenskom hudobnom festivale. Predná 8 Mpx kamera zvláda dokonalé selfies snímky.

 

Stánok Huawei na Bažant Pohoda 2015

 

Huawei P8

 

 

Počítač zabudovaný do USB kľúča – Lenovo ideacentre Stick 300

Stojí necelých 150 eur a s vhodným hardvérom z neho spravíte plnohodnotný počítač s Windows 8.1. Ideacentre Stick 300 je prvý vreckový počítač od Lenova, konkurovať bude Intelu, Archosu i Asusu.

  • ide o nový typ počítačov s názvom computer stick;
  • pripojením k akémukoľvek monitoru vznikne počítač vhodný na prehliadanie médií, webových stránok, uskutočňovanie video hovorov a vytváranie obsahu;
  • v malom tele pracuje procesor Intel Atom Z3735F a operačný systém Windows 8.1 s možnosťou prechodu na Windows 10 od 29. júla 2015;
  • HDMI, Bluetooth, Wi-Fi, 2GB RAM, 32GB ROM;
  • odporúčaná maloobchodná cena pre ideacentre Stick 300 je iba 149 eur;
  • priami konkurenti pre Lenovo sú iView Cyber PC Compute Stick a Intel Compute Stick;
  • lacnejšie alternatívy sú Asus Chromecast, Archos Stick PC či MK908I;
  • ideacentre Stick 300 je nositeľom nového loga Lenovo.

 

 

Lenovo ideacentre Stick 300 (3DIGITAL)

 

Nižšie nájdete oficiálnu tlačovú správu spoločnosti Lenovo:

 

Spoločnosť Lenovo predstavila svoj prvý počítač v kľúči – Lenovo ideacentre Stick 300. Bol navrhnutý pre spotrebiteľské využitie v domácnosti i na cestách. Nový počítač v kľúči vreckovej veľkosti je dostatočne výkonným zariadením vhodným na zábavu, prehliadanie webových stránok a zároveň cenovo dostupným prostriedkom pre existujúcich vlastníkov počítačov, ktorí si tak bez výčitiek môžu dovoliť druhý alebo tretí počítač, a to v prenosnej verzii. Počítač v kľúči ideacentre Stick 300 prináša na trh nové možnosti prenosnej počítačovej techniky, čím sa stáva predmetom záujmu pre nadšencov technológií a je vhodným pomocníkom doma, na internáte alebo v kancelárii. Navyše jeho prenosnosť a pohodlné využívanie ocenia aj cestovatelia.
Za výhodnú cenu od 149 EUR sa vďaka tejto technológii plug and play môže zmeniť akýkoľvek televízor alebo monitor s HDMI na plne funkčný počítač s operačným systémom Windows. PC v kľúči ideacentre Stick 300 nevyzerá ako tradičný počítač, hoci po zapojení bezdrôtovej klávesnice a myši, ktoré komunikujú na frekvencii 2,4 GHz, poskytuje rovnaký výkon.
Predstavte si, že sa z tradičného televízora v hotelovej izbe stane smart multimediálne centrum, ktoré dokáže streamovať filmy, umožňuje video hovory s blízkymi alebo upravovanie pracovných dokumentov počas letu. Urobte si zo zabudnutého zaprášeného monitora, ktorý ste presunuli do hosťovskej izby, vlastnú pracovňu alebo vysnívané útočisko s domácim kinom.

 

Lenovo ideacentre Stick 300 (3DIGITAL)

Právom korunovaný za miniatúrnu verziu tradičného stolového počítača má vreckový ideacentre Stick 300 hrúbku iba 15 mm, pýši sa procesorom Intel® Atom Z3735F, pamäťou 2GB a kapacitou 32GB. Dostupný je s operačným systémom Windows 8.1 s možnosťou prechodu na Windows 10 od 29. júla. Vďaka plnej podpore funkcií WiFi a Bluetooth 4.0 poskytuje ideacentre Stick 300 konektivitu, ktorú neváha využiť každý spotrebiteľ.

 

Skúmali sme potreby PC užívateľov, ako sú cestovatelia, podnikatelia a rodiny, a uvedomili sme si, že skutočne prenosné a cenovo dostupné riešenie bude obrovským prínosom pre každého z nich,” vyjadril sa pán Jun Ouyang, viceprezident a generálny riaditeľ obchodného oddelenia pre stolové počítače a vizuálnu techniku spoločnosti Lenovo. „Naším cieľom je poskytnúť užívateľom prostredníctvom PC v kľúči ideacentre Stick 300 pocit slobody a rozšírenej mobility obsiahnutej v malom zariadení.
Model Lenovo ideacentre Stick 300 sa na pultoch objaví v prvej polovici júla. Cena sa bude pohybovať od 149 EUR.

 

Lenovo ideacentre Stick 300 (3DIGITAL)

 

 

Tretina online spoločností v Európe čelí DDoS útokom

Podľa prieskumu Kaspersky Lab a B2B International každá tretia firma v Európe (konkrétne 32%), poskytujúca svoje služby cez internet, sa stretla za posledných dvanásť mesiacov s DDoS útokom na svoje online služby. Výsledky prieskumu ukazujú, že DDoS útoky (Distributed-Denial-of-Service) nie sú v online svete ojedinelým incidentom.

Podľa štatistík spoločnosti Kaspersky Lab za prvý štvrťrok 2015, uskutočnili kyberkriminálnici celosvetovo viac ako 23 tisíc DDoS útokov. Cieľom takýchto útokov na weby spoločností je blokovať prístup používateľov k online službám cestou zahltenia internetových serverov množstvom falošných požiadaviek. Keďže začať DDoS útok je dnes pomerne jednoduché a lacné, môže tak urobiť v podstate ktokoľvek. Na internete je možné bez problémov nájsť niekoho, kto dokáže takýto útok zrealizovať, pričom platba virtuálnou menou navyše umožňuje objednávateľom skryť svoju identitu. V ohrození sa tak môže ocitnúť akákoľvek firma, ktorá má konkurenta.

Podľa celosvetových dát, trpia útokmi DDoS v najväčšej miere IT spoločnosti, pričom 49% respondentov z tohto odboru uviedlo, že za posledný rok aspoň raz čelili DDoS útoku. Spoločnosti s príjmami z nepretržitých online služieb (napríklad online nakupovanie, online médiá, a pod.) sa umiestnili tiež veľmi vysoko. Podniky zaoberajúce sa e-commerce alebo telekomunikáciami sa stretli s DDoS útokom v 44% prípadov a médiá v 42%. Medzi častejšie zasiahnuté spoločnosti patria s 39% aj finančné inštitúcie a banky.

Následky DDoS útoku závisia od  typu a doby trvania, ako aj oblasti činnosti a ďalších charakteristík napadnutej firmy. Prieskum ukázal, že v 13% prípadov spôsobí DDoS útok úplnú nedostupnosť stránok. Tento osud najčastejšie stretol weby mediálnych spoločností – skúsenosť s celkovým zablokovaním webových stránok má približne tretina (32%) z nich. Avšak aj vo chvíli, keď sa útočníkom nepodarí prístup používateľom k informáciám úplne zamedziť, ale len čiastočne zablokovať, nastáva vážny problém. Napríklad 29% respondentov uviedlo, že oni alebo ich používatelia čelili v dôsledku DDoS útoku problémom s vykonávaním online transakcií. Až 49%, respektíve 45%, podnikov z oblasti telekomunikácií a logistiky sa vyjadrilo, že tento problém je pre nich kľúčový.

DDoS útok môže navyše viesť k poškodeniu dobrej povesti firmy alebo vzniku právnych nárokov vyplývajúcich z nedodaných služieb. Spoločnosti by podľa analytikov mali už dopredu uvažovať o vhodných spôsoboch ochrany pred DDoS napadnutím tak, aby zabezpečili, že ich zákazníci budú mať nepretržitý prístup ku všetkým online službám.

„Dnes sa dá DDoS útok objednať naozaj jednoducho a lacno, bez akýchkoľvek kontaktov na hackerské podsvetie. Rozšírené používanie amplifikovaných útokov (tj. útokov prostredníctvom verejných serverov s nedostatočne zabezpečeným softvérom), znamená, že hackeri už nepotrebujú budovať obrovské botnet siete na to, aby mohli realizovať útok. Zároveň je možné ľahko nájsť na internete stránky ponúkajúce tento druh trestnej činnosti, a DDoS útok je tak k dispozícii za dostupnú cenu – už od 50 dolárov na deň a dá sa objednať anonymne. Inými slovami, útok si môže objednať takmer každý, či už je to konkurent, prepustený zamestnanec alebo len nahnevaný vlk samotár. A obeťou sa môže stať ktorákoľvek webová lokalita – od súkromného blogu až po veľký firemný server,“ vysvetľuje Eugene Vigovsky, vedúci tímu ochrany pred DDoS útokmi Kaspersky Lab.

Pokročilé technológie Kaspersky Lab na ochranu proti DDoS útokom sú integrované v riešení Kaspersky DDoS Protection. V okamihu, keď senzor zachytí DDoS útok, je celá prevádzka klienta presmerovaná na špeciálne zariadenie Kaspersky Lab, kde sa falošné požiadavky vyfiltrujú sofistikovaným individuálnym algoritmom. Tieto čistiace centrá sú monitorované analytikmi Kaspersky Lab, ktorí môžu v prípade potreby pozmeniť algoritmus, a to aj vo chvíli, keď už útok prebieha. Tento postup umožňuje vyhnúť sa preťaženiu webových služieb, a to aj pri sofistikovanom alebo dosiaľ neznámom type útoku.

Viac sa o možnostiach ochrany pred DDoS útokmi dočítate na stránkach spoločnosti Kaspersky Lab.

 

Bezpečnosť online platieb je podľa Heureky vysoká

Online platby už dnes nie sú bezpečnostným rizikom, ak si dá zákazník pozor na dodržanie niekoľkých bezpečnostných zásad, tvrdí Heureka.sk vo svojej tlačovej správne.

 

 

Podiel online platieb na slovenskom trhu rastie, no stále ich rozšírenie brzdí argument o ich bezpečnosti. Odborníci však tvrdia, že pri dodržaní základných zásad bezpečného správania v online prostredí sa už o bezpečnosť obávať netreba. „Online platby dnes nepredstavujú väčšie riziko ako platba kartou priamo v kamennom obchode. Samozrejme, treba dodržať základné kroky na zvýšenie bezpečnosti, potom sa už zákazníci strachovať nemusia. Existuje niekoľko krokov, ako si overiť, či je platba bezpečná,“ vysvetlil riaditeľ nákupného portálu Heureka.sk Tomáš Braverman.

 

Ako teda zákazník vie, že je platba bezpečná?

„Vysoko bezpečné sú všetky druhy online platieb od platby cez platobnú bránu až po elektronickú peňaženku. Treba si však dať pozor na to, aby platba prebiehala v zašifrovanom prostredí,“ upozornil Braverman. V praxi to znamená, že na začiatku adresy musí byť https://, nestačí mať tam uvedené http://.

 

„Existuje aj platobné prostredie 3-D Secure, vtedy platobné údaje dostáva len platobná brána, nie necertifikovaný obchodník,“ dodal Braverman. Pri aktivácii 3-D Secure sa navyše na doméne banky zadáva autorizačný kód, ktorý príde cez SMS, prípadne ide o zvolené heslo.

 

Vedeli ste, že?

  • Ak platíte kartou online a tovar nedorazí, peniaze vám vráti banka, ktorá kartu
  • Medzi najmodernejšie spôsoby platby patrí platba QR kódom. Čítačkou načítate kód a dostanete sa na predvyplnený bankový príkaz. Potom pokračujete ako pri bežnom bankovom prevode, bezpečnosť zostáva vysoká.
  • Čo je embosovaná platobná karta? Je to karta, na ktorej je číslo a ďalšie údaje vyrazené špeciálnym písmom, tzv. embosingom. Touto kartou môžete platiť na internete.
  • Platiť kartou sa dá aj jediným kliknutím. Ide o takzvanú zrýchlenú platbu kartou alebo uloženú kartu. Stačí pri prvom nákupe uložiť údaje o karte, spôsobe dopravy a adrese. Pri ďalších nákupoch môžete zaplatiť jediným kliknutím. Bezpečnosť je rovnako vysoká ako pri klasickej platbe.

 

Slováci platia online najmä cez platobné brány

Kartou online cez platobnú bránu najradšej platí 15 % Slovákov a práve táto metóda dominuje medzi inovatívnejšími metódami platieb za tovar v e-shopoch. Vyplýva to z prieskumu nákupného portálu Heureka.sk. Bankový prevod tiež stále patrí medzi obľúbené spôsoby platby, využíva ho desatina Slovákov, i keď tento spôsob platby môže znamenať oddialenie termínu dodania tovaru.

Faktom zostáva, že Slováci si ešte úplne nezvykli na online platby, napriek tomu, že ich ponuka sa rozširuje a ich využívaním by mohli zrýchliť dodanie tovaru aj platbu. Najrozšírenejšími spôsobmi platby naďalej zostávajú platba na dobierku a platba pri osobnom prevzatí tovaru. Stále takto nakupujú skoro tri štvrtiny Slovákov.

 

 

Google Art obsiahol nové slovenské diela od Nemčíka, Ilavského, Šandora i Galandu

Google Art Projekt bol obohatený o nové umelecké zbierky a Street View zobrazenie interiérov galérií. Pozývame Vás preto na virtuálnu prehliadku do ďalších slovenských galérií, kde môžu používatelia obdivovať diela Júliusa Nemčíka, Jána Ilavského, Artúra Lieszkovského, Jána Šandora, či Mikuláša Galandu.

 

Novými partnermi sa stali:

–       Galéria Miloša Alexandra Bazovského v Trenčíne – dostupné aj Street View zobrazenie ako aj 3 online výstavy

–       Galéria umelcov Spiša – dostupné aj Street View zobrazenie

 

Existujúci partneri, ktorí rozšírili zbierky a obohatili pohľad do galérie prostredníctvom Street View:

–       Galéria umenia Ernesta Zmetáka v Nových Zámkoch – rozšírenie o Street View zobrazenie

–       Stredoslovenskej galérie – rozšírenie o Street View zobrazenie

 

Kultúrny inštitút Google spolupracuje už s 13 slovenskými galériami a múzeami (prehľad). Na snímanie interiérov bol využitý špeciálne navrhnutý Street View vozík, známy aj ako „trolley“, ktorý sníma panoramatické 360° fotografie vo vnútri budov. Vozík bol navrhnutý tak, aby sa pohodlne pohyboval po chodbách a miestnostiach galérií a múzeí.

 

O Kultúrnom inštitúte Google

Kultúrny inštitút Google spolupracuje s kultúrnym odvetvím na sprístupnení historického a kultúrneho obsahu ľuďom prostredníctvom internetu a tým prispieva k jeho zachovaniu aj pre budúce generácie. Online projekty Kultúrneho inštitútu zahŕňajú Art Projekt, Projekt divov sveta a Online výstavy, v rámci ktorých môžu používatelia obdivovať a objavovať rôzne obrazy, kresby, sochy, náboženské artefakty, pamiatky, historické fotografie ako aj dôležité rukopisy zo zbierok po celom svete. Online návštevníkom sú k dispozícii aj odborné videá, či audio sprievodcovia, môžu si prezerať rukopisy, rôzne detailné informácie, mapy a ďalší obsah.

 

 

Mercedes poskytne servis na 10 rokov celkom zadarmo

Bezplatné servisné práce na výrobcom predpísané pravidelné údržby až do desiateho roku od ich prvej registrácie poskytuje (počnúc júlom 2015) pre osobné vozidlá značky s hviezdou spoločnosť Mercedes-Benz Slovakia.

Bezplatné servisné práce do desiatich rokov vrátane, sa automaticky plošne vzťahujú na modely osobných vozidiel počnúc siedmym rokom od ich prvej registrácie na Slovensku či v zahraničí, respektíve po najazdení vozidlom 160-tisíc km ak k tomu dôjde skôr. Ponuka platí pre vozidlá s aktuálnou slovenskou registráciou. Súčasne k bezplatnej práci platia zvýhodnené ceny na k tomu použité originálne náhradné diely a prevádzkové kvapaliny.

„Vďaka kvalite a spoľahlivosti vozidiel s hviezdou v znaku, ktorých história sa odvíja od prvého automobilu na svete, sme pre našich klientov zaviedli od roku 2001 prvý šesťročný servis v cene vozidla. V tomto roku, kedy si pripomíname štvrťstoročie od začatia fungovania Mercedesu na Slovensku, im navyše venujeme pravidelné servisné práce predĺžené do desať rokov.“ Informuje generálny riaditeľ spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia Ing. Andrej Glatz.

HyperX Cloud II v ružovom prevedení bude oslovovať hráčky (CZ)

Spoločnosť Kingston predstavila najnovší produkt z modelovej rady HyperX – herný headset Cloud II v ružovom prevedení. Po technickej stránke síce nejde o novinku, avšak produkt by mohol osloviť pomerne špecifický okruh zákazníkov – hráčky nežnejšieho pohlavia. 

Nižšie nájdete oficiálnu tlačovú správu výrobcu v českom jazyku.

 

HyperX Cloud II (zdroj: HyperX)

HyperX představuje růžový Cloud II headset nejen pro hráčky

HyperX®, divize společnosti Kingston Technology Company, Inc., největšího nezávislého výrobce paměťových produktů na světě, uvádí na český trh svůj špičkový herní headset HyperX Cloud II v dlouho očekávaném růžovém provedení. HyperX Cloud II byl poprvé představen v první třetině roku a cílí na počítačové hráče a další náročné uživatele.

 

Headset je vedle dalších skvělých vlastností a funkcí vybaven nově navrženou USB zvukovou kartu s ovladačem, který poskytuje virtuální zvuk ve formátu 7.1. Ovladač zpracování zvuku, který kompletně zkonstruovali odborníci v oblasti audia v HyperX, je podsvícen pomocí LED a nabízí hardwarově zpracovávaný (není potřeba instalovat žádné softwarové ovladače) virtuální prostorový zvuk 7.1 s možností odděleně ovládat hlasitost sluchátek a mikrofonu.

Nároční uživatelé mohou snadno zapnout virtuální surround zvuk ve formátu 7.1 stiskem tlačítka, čímž dojde k emulaci situace, jako by měli sedm reproduktorů, které zpřesňují orientaci v prostoru. To docení především hráči, ale také všichni, kdo na počítači sledují současné filmy, nebo poslouchají muziku využívající prostorové efekty. Své uplatnění nalezne headset ale také například při telekonferencích.

HyperX Cloud II je napájen přes rozhraní USB, které zajišťuje zesílení zvuku i mikrofonu, a má současně i konektor jack 3,5 mm kompatibilní s konzolemi PS4 a Xbox One1.

Výsledný zvuk snímaný mikrofonem je digitálně vylepšen funkcemi potlačení hluku, automatického řízení vstupní citlivosti a eliminace echa díky USB zvukové kartě. Náhlavní sada je certifikována pro aplikace TeamSpeak a Skype a poskytuje čistější zvuk hlasu, herních efektů a snížený hluk pozadí. Náušníky a hlavový pásek jsou vyrobeny z pěny se 100procentní tvarovou pamětí, jež zaručuje maximální komfort i při dlouhých hodinách se sluchátky na hlavě.

„Produkt hráčům přináší skvělý zvukový zážitek i pocit z přesného ovládání, takže se mohou plně ponořit do intenzivních virtuálních zážitků,“ doplňil Edward Baily, obchodní ředitel divize HyperX. Náhlavní sady HyperX Cloud II jsou vedle limitované růžové edici k dispozici v červeném a kovovém armádním provedení, vztahuje se na ně dvouletá záruka a vyznačují se legendární spolehlivostí značky HyperX.

 

Vlastnosti a technické údaje náhlavní sady HyperX Cloud II:

Náhlavní sada:
Typ převodníku: dynamický, ø 53 mm
Frekvenční charakteristika: 15 Hz – 25.000 Hz
Jmenovitá úroveň akustického tlaku (SPL): 98 ±3 dB
Provedení: uzavřené
Jmenovitá impedance: 60 Ω na jeden systém
Celkové harmonické zkreslení (THD): < 2%
Odběr energie: 150 mW
Konstrukce sluchátek: circumaurální (kolem celého ucha)
Útlum okolního hluku: přibližně 20 dBA
Tlak hlavového pásku: 5 N
Hmotnost s mikrofonem a kabelem: 320 g
Délka a typ kabelu: 1 m + 2 m prodlužovací kabel
Připojení: konektor mini stereo jack (3,5 mm)
Mikrofon:
Typ převodníku: kondenzátorový (back electret)
Směrová charakteristika: kardioidní
Frekvenční charakteristika: 50-18.000 Hz
Princip funkce: gradient tlaku
Napájení: napájení AB
Napájecí napětí: 2 V
Proudový odběr: max 0,5 mA
Jmenovitá impedance: ≤ 2,2 kΩ
Napětí otevřeného okruhu: na f = 1 kHz: 20 mV / Pa
Celkové harmonické zkreslení (THD): 2% na f = 1 kHz
Max. úroveň akustického tlaku (SPL): 105 dB SPL (THD ≤1,0% na 1 kHz)
Mikrofonní výstup: -39 ±3 dB
Délka raménka s mikrofonem: 150 mm (včetně husího krku)
Průměr kapsle: ø 6,5 mm
Připojení: konektor mini stereo jack (3,5 mm)

 

Žiaci zo Zvolena poletia na Robocup 2015 vďaka firme PosAm

Slovenskí žiaci zo základnej školy vo Zvolene poletia do Činy zabojovať v celosvetovej súťaži robotov RoboCup Junior 2015. Súťažiť budú s tímami z viac ako 45 krajín. Exkluzívnym partnerom mladých robotikov je popredná slovenská IT spoločnosť PosAm.

 
Súťaž sa bude konať od 19. do 22. júla 2015 v čínskom meste Hefei. Žiaci zo Základnej školy na ulici P. Jilemnického 2 vo Zvolene si účasť v celosvetovej súťaži zabezpečili po víťazstve v národnom kole súťaže RoboCup. Súťažiť budú v kategórii Záchranca.

 

Úlohou v záchranárskej kategórii je postaviť robota, ktorý je plne autonómny a ktorý musí po vyznačenej trati prejsť bludisko, obísť prekážky, prekonať prevýšenie, vymotať sa z križovatky a identifikovať a preniesť „obeť nešťastia“ do evakuačnej zóny. Pri tom všetkom je potrebné nazbierať čo najvyšší počet bodov, ktoré sa udeľujú za prejdenú miestnosť, prejdený most, zvládnutie prerušenia trate, obídenie prekážky a nájdenú obeť.

 

PosAm je exkluzívnym partnerom slovenského tímu. „S PosAmom sme rýchlo našli spoločnú reč. Pre nás je to dôležitá podpora od spoločnosti, ktorej filozofiou sú užitočné technológie. Aj my sa snažíme, aby vzdelávanie, ktoré dávame žiakom bolo užitočné. Pre ich rozvoj, kariéru aj pre ich okolie,“ hovorí Ľuboslava Bieliková, riaditeľka Základnej školy.

 

„Príbeh chalanov zo Zvolena je nám veľmi blízky. Jednoducho im to nedá a stále skúšajú nájsť nové a nové riešenia problémov. To je veľmi blízko filozofie, ktorú máme aj u nás v PosAme. Držím chalanom palce,“ dodal marketingový riaditeľ PosAm, René Kubiš.

 

Tím RoboGen zo Zvolena

Tím RoboGen vedie učiteľ informatiky Maroš Hudík. Jeho členmi sú Martin Katriňák (8c), Dominik Radler (8c), Andrej Slovák (8c), Matúš Garaj (6c) a Tomáš Hitka (5c). Názov tímu si chlapci zložili z oblasti svojho záujmu (Robotika) a z názvu špeciálneho programu pre nadané deti APROGEN (Alternatívny program edukácie nadaných), ktorého sú súčasťou.

 

Viac o súťaži RoboCup

Tradícia podujatia začala už v roku 1997. Jej cieľom je propagovať robotiku a pokrok v oblasti vývoja umelej inteligencie. Víziou je, že v budúcnosti tím plne autonómnych humanoidných robotov – futbalistov porazí skutočných futbalových šampiónov z mäsa a kostí. V ostatných rokoch sa robotického šampionátu zúčastňujú stovky tímov z desiatok krajín s celého sveta.  V rámci podujatia dostávajú priestor aj tí najmladší. V juniorskej kategórií RoboCup Junior, ktorá mimochodom nemá žiadne spodné vekové obmedzenie, sa bojuje v troch súťažných kategóriách: Futbal, Tanec a Záchranca.

 

Ďalšie informácie

Oficiálna stránka RoboCup 2015: http://www.robocup2015.org
Facebook stránka tímu RoboGen: https://www.facebook.com/robogen
Reportáž TV Hronka: https://www.youtube.com/watch?v=QIBnnSnofnk

 

O spoločnosti PosAm

PosAm pôsobí na slovenskom trhu od roku 1990. Z niekoľkých nadšencov výpočtovej techniky sa spoločnosť rozvinula do firemnej štruktúry s viac ako 250 zamestnancami. V roku 2010 sa PosAm stal súčasťou skupiny Slovak Telekom, čím potvrdil a posilnil pozíciu vedúcej IT spoločnosti na Slovensku. Hlavným cieľom spoločnosti je prinášať partnerom a zákazníkom úžitok prostredníctvom unikátnych riešení s využitím potenciálu širokej škály informačných technológií. PosAm sústreďuje svoje úsilie na poskytovanie služieb a riešení pre korporátnych zákazníkov. V rámci svojho portfólia PosAm ponúka individuálny softvérový vývoj, vlastné aplikačné riešenia, systémovú integráciu, konzultačné služby, outsourcing a infraštruktúrne riešenia. Partnerské vzťahy so svetovými technologickými lídrami, inovačný potenciál manažmentu a silný lokálny tím, podporený investíciami do vzdelávania zamestnancov sú zárukou neustáleho napredovania a špičkových výkonov.

Evolúcia šikany od školského dvora po smartfón podľa Kaspersky

Spoločnosť Kaspersky pripravila veľmi zaujímajú správu k problematike kybernetickej šikany. Zvyčajne je šikana ako taká ignorovaná, prehliadaná a dokonca nečinnosťou kompetentných priamo podporovaná. Preto nesmierne oceňujeme, keď sa veľké spoločnosti správajú spoločensky zodpovedne a otvorene sa vyjadrujú aj k tejto problematike. Viac čítajte v tlačovej správe nižšie.

 

 

Kyberšikana 24 hodín denne: Evolúcia šikany od školského dvora po smartfón

Problém šikany je dobre známy a mnohí sa s ním stretli najmä v školskom prostredí. Zatiaľ čo pojmom „klasická“ šikana možno označiť napríklad fyzické alebo verbálne násilie na ihrisku či v škole, kvôli dnešnému prepojeniu reálneho a virtuálneho sveta, sa deti šikane nevyhnú ani mimo školy. Takúto šikanu v online priestore internetu preto označujeme aj ako kybernetickú šikanu.

 

S narastajúcou popularitou sociálnych médií ako Facebook, Instagram alebo Twitter, je skutočný svet stále viac a viac prepojený s tým virtuálnym. Priamym dôsledkom tohto trendu je, že nebezpečenstvo šikany na dieťa nestriehne len na detskom ihrisku. Šikanovanie sa často začína v skutočnom svete, napríklad v škole, ale následne pokračuje prostredníctvom sociálnych médií. Prieskum spoločností Kaspersky Lab a B2B International odhalil, že takmer štvrtina rodičov (22%) nedokáže dohliadať na online aktivity svojho dieťaťa, pričom takmer polovica rodičov (48%) sa obáva, že by sa ich dieťa mohlo stať obeťou kybernetickej šikany.

Deti by preto mali ovládať užitočné bezpečnostné techniky, ale aj rodičia by im mali vysvetliť zodpovedný prístup k technológiám. David Emm, expert na bezpečnosť spoločnosti Kaspersky Lab vysvetľuje: „Deti si pri virtuálnej interakcii s inými ľuďmi musia osvojiť zmysel pre morálku a zodpovednosť za svoje činy rovnako, ako to platí aj pri komunikácii tvárou v tvár. Naučia sa tak byť empatickejšie a nebudú mať tendenciu sa do kybernetickej šikany zapájať. Dôležité je tiež, aby sa už v útlom veku naučili rozoznať potenciálne nebezpečenstvá niektorých online aktivít.“

 

Evolúcia šikany podľa Kaspersky Lab

 

 

I keď pri kybernetickej šikane nedochádza k fyzickému násiliu, z nasledujúcich dôvodov je online šikana ešte intenzívnejšia:

  • Je anonymná. Anonymita prostredia, v ktorom sa kybernetická šikana odohráva, zťažuje identifikáciu šikanujúcich a tých, ktorí šikanu iniciovali. Znamená to tiež, že vinníci si neuvedomujú dosah toho čo spôsobujú, a môžu šikanu ešte vystupňovať.
  • Uniknúť jej je takmer nemožné. Internet je v dnešnej dobe súčasťou života takmer každého človeka, a akékoľvek zverejnené ponižujúce informácie na internete zostanú k dispozícii v podstate navždy a komukoľvek.
  • Neustála online prítomnosť. Obete sa kybernetickej šikane nemôžu vyhnúť, keďže sú na internete zastihnuteľné nielen pri používaní počítača, ale aj prostredníctvom smartfónov a to kedykoľvek a kdekoľvek.
    Je invazívnejšia ako interakcia tvárou v tvár. Šikanujúci a ich obete si navzájom nevidia do tváre a nevnímajú navzájom svoju mimiku, gestá a priestorový pohyb. Iniciátori šikany vďaka tomu nevedia bezprostredne/adekvátne posúdiť dôsledok svojho správania, čo ich robí viac a viac ľahostajnými voči pocitom a názorom iných ľudí.

 

K problému kyberšikany významne prispieva aj fakt, že rodičia len v zriedkavých prípadoch zistia, že ich dieťa je obeťou kybernetickej šikany, keďže deti sa s takýmto problémom rodičom často neradi zdôverujú.

 

Viac informácií o kybernetickej šikane a možnostiach ako sa jej brániť, získate na edukačnom portáli spoločnosti Kaspersky Lab: kids.kaspersky.com/cyberbullying.

 

Online platby sú stále obľúbenejšie, tvrdí Heureka

Heureka: Hoci medzi najrozšírenejšie spôsoby platby v e-shopoch stále patria platba na dobierku a platba pri osobnom prevzatí tovaru, online platby sa predierajú vpred. Stále viac platíme cez inovatívne online metódy. Najradšej máme platobné brány.

Bratislava 9. júna – Slováci radi využívajú platbu kartou online cez platobnú bránu. Takto najradšej platí 15 % Slovákov a práve táto metóda dominuje medzi inovatívnejšími metódami platieb za tovar v e-shopoch. Vyplýva to z prieskumu nákupného portálu Heureka.sk. „Online platby naberajú na obľúbenosti. Uľahčujú a urýchľujú nákup, navyše dnes sa už netreba obávať o bezpečnosť pri online platbách pri dodržaní základných zásad bezpečného správania,“ vysvetlil riaditeľ nákupného portálu Heureka.sk Tomáš Braverman. „Podiel platieb cez platobné brány postupne rastie. Ponúka ich stále viac e-shopov, no vďaka ich rýchlosti a spoľahlivosti sú stále obľúbenejšie aj medzi zákazníkmi,“ dodal Braverman.

 

Bankový prevod tiež stále patrí medzi obľúbené spôsoby platby, využíva ho desatina Slovákov, i keď tento spôsob platby môže znamenať oddialenie termínu dodania tovaru. „Zaznamenali sme zníženie podielu tohto spôsobu platby, do popredia vystupujú metódy, ktoré sú praktickejšie,“ vysvetlil Braverman.

 

 

Slováci zostávajú konzervatívni

Faktom zostáva, že Slováci si ešte úplne nezvykli na online platby, napriek tomu, že ich ponuka sa rozširuje a ich využívaním by mohli zrýchliť dodanie tovaru aj platbu. Najrozšírenejšími spôsobmi platby naďalej zostávajú platba na dobierku a platba pri osobnom prevzatí tovaru. Stále takto nakupujú skoro tri štvrtiny Slovákov. „Slováci sú konzervatívnejší ako Česi. V Česku využíva dobierku 38 % nakupujúcich a platbu pri prevzatí 29 %,“ uviedol Braverman. Tieto dva najrozšírenejšie spôsoby platby ponúka väčšina slovenských a českých e-shopov.

 

Dobierka už niekoľko rokov postupne klesá. Platby pri osobnom odbere naopak stále rastú. Je to spôsobené najmä tým, že najväčšie e-shopy budujú sieť svojich odberných miest.

 

Spôsob platby v roku 2015

Dobierka: 57%

Platba pri osobnom odbere tovaru: 16%

Platba kartou online: 15%

Bankový prevod: 10%

Platobné tlačidlá (rýchla online platba): 1%

Iný spôsob: 1%

Zdroj: online prieskum portálu Heureka.sk na vzorke 1125 respondentov (25.-26.5.2015)

 

 

O Heureka

je najväčší nezávislý nákupný radca a porovnávač cien, zahŕňa milióny produktov z tisícok internetových obchodov. Heureka pôsobí na trhu od roku 2007. Snaží sa, aby nakupovanie cez internet bolo čo najjednoduchšie a bezproblémové. Aj preto ponúka niekoľko nástrojov na zjednodušenie nákupov cez e-shopy. Napríklad služba Overené zákazníkmi ukazuje, ktoré obchody sú dôveryhodné, spoľahlivé a bezpečné.

 

Ilustračná fotografia (zdroj: 3Digital.sk)

 

 

 

 

 

V Nemecku už majú vodíkové čerpacie stanice od Mercedesu

Daimler v Nemecku realizuje svoju víziu o ekologickej mobilite aj prostredníctvom výstavby čerpacích staníc s vodíkom. Prvá sa už nachádza na odpočívadle pre kamióny Geiselwind diaľnice A3 medzi Würzburgom a Norimberkom. Do dokonca roka chce Daimler postaviť ďalších dvadsať.

 
 
Tlačová správa spoločnosti Mercedes-Benz:
Prvú diaľničnú čerpaciu stanicu na vodíkové palivo (H2) pre elektromobily s palivovými článkami otvorili začiatkom mája v Nemecku. Umiestnená je na odpočívadle pre kamióny Geiselwind diaľnice A3 medzi Würzburgom a Norimberkom. Rozširuje doterajšie možnosti tankovania H2 už fungujúcich čerpacích staníc v metropolách regiónov Frankfurt nad Mohanom, Stuttgart a Mníchov v južnej časti Nemecka.
„Vytvorenie celoplošnej národnej siete infraštruktúry H2 je faktorom úspešnosti zavedenia elektromobilov s palivovými článkami na trh. Pretože len tak sa tieto vozidlá môžu stať skutočnou alternatívou pre zákazníkov,“ zdôrazňuje profesor Herbert Kohler, vedúci odboru výskumu a trvalej udržateľnosti spoločnosti Daimler a zároveň pripomína: „Naše investície preto smerujeme nielen do vývoja nasledujúcej generácie vozidiel, ale, ako jediný výrobca automobilov, aktívne aj do rozvoja celoplošnej siete čerpacích staníc v Nemecku.“
Do konca roka 2015 má byť v Nemeckou vyše 50 čerpacích staníc (z nich 20 za podpory Daimleru) na vodíkové palivo. Mobilita vozidiel na vodíkový pohon je tak dnes v tomto štáte na prahu svojho zavedenia na trh. Elektromobily s vodíkovými palivovými článkami jazdia bez škodlivých emisií. Majú veľký jazdný dosah a natankovať sú schopné v priebehu niekoľkých minút.
 

Prvá čerpacia stanica na vodík v Nemecku (foto: Daimler)


 
 

V Londýne si môžete prenajať BMW i3 a ušetriť na mestských poplatkoch

BMW chce svojím projektom DriveNow konkurovať mestskej hromadnej doprave, ktorá pre finančne lepšie zabezpečených nemusí byť akceptovateľná. Na krátku dobu a prakticky kedykoľvek si zákazníci môžu prenajať niektoré z dostupných automobilov. Do ich ponuky sa teraz zaraďuje aj elektrické BMW i3, ktoré je navyše oslobodené od mýtnych poplatkov v Londýne.

Elektrické BMW i3 je malé, dynamické, dostatočne výkonné a vhodné do väčších miest. Skutočnosť, že automobil počas jazdy neprodukuje žiadne emisie, je dôvodom, prečo sa BMW môže pochváliť líderskou pozíciu v oblasti výroby ekologických automobilov. Londýn by aj vďaka nim mohol byť čistejší a zdravotne menej závadný – situácia dnes totiž nie je práve ideálna, rovnako ako aj v našich väčších mestách.
 
Služba DriveNow má vraj reálny dopad na spotrebiteľské správanie ľudí. Prieskumy ukazujú, že sa v dôsledku uplatňovania systému spoločného používania vozidiel až 38 percent zákazníkov služby DriveNow rozhodlo predať svoj osobný automobil, uvádza sa v tlačovej správe BMW.
 

BMW i3 v službe DriveNow (foto: BMW)


 

Celá tlačová správa:

DriveNow elektrizuje Londýn. Medzi prémiové vozidlá na spoločné používanie teraz pribudne aj BMW i3.

Mníchov/Londýn. Služba DriveNow zameraná na spoločné používanie vozidiel začína svoj vozový park rozširovať o model BMW i3. Od dnes môžu zákazníci služby DriveNow v Londýne vôbec prvýkrát použiť plne elektricky poháňaný prémiový automobil BMW i. Následne sa BMW i3 začne postupne zavádzať do vozových parkov v rámci služby DriveNow vo svete – v lete 2015 v niekoľkých mestách v Nemecku a o niečo neskôr v ďalších európskych mestách. Okrem zavedenia modelu BMW i3 do služby DriveNow teraz BMW i rozbieha aj strategickú iniciatívu na propagáciu elektrickej mobility, ktorej príprava prebieha už od uvedenia elektrického automobilu BMW ActiveE.
Aktuálne majú zákazníci služby DriveNow v britskej metropole k dispozícii 30 automobilov BMW i3. „Spoločným používaním elektrických automobilov sa znižuje hustota premávky aj emisie v mestách“ vysvetľuje Peter Schwarzenbauer, člen predstavenstva BMW AG, pri príležitosti londýnskej premiéry. „Mám radosť, že prostredníctvom BMW i3 teraz môžeme svojim zákazníkom služby DriveNow ponúknuť jedinečnú radosť z jazdy v spojení s jednoduchým prístupom k elektrickej mobilite.‟
 
Spoločné používanie automobilov odbremeňuje centrá miest.
Na základe používateľských prieskumov a analýz premávky je už dnes možné badať pozitívny dopad flexibilných služieb spoločného používania automobilov bez parkovacích staníc na funkčnosť mobility v preťažených štvrtiach. Služby ako DriveNow sú tak do značnej miery vnímané ako optimálny doplnok k lokálnej verejnej doprave a prechod na multimodálnu mobilitu bez súkromného vozidla sa vďaka nim stáva atraktívnou alternatívou k vlastneniu automobilu. Možnosť spontánne si prenajať vozidlo bez zbytočných komplikácií a vrátiť ho kdekoľvek v rámci mesta zároveň vytvára mimoriadny potenciál na získanie ďalších cieľových skupín zákazníkov v rámci služieb spoločného používania automobilov.
Prudko narastajúca obľuba spoločného používania vozidiel má zásadný vplyv na odľahčenie preťaženej premávky. Podľa federálnej asociácie pre spoločné používanie automobilov sa k tejto forme prepravy v Nemecku hlási už viac ako milión občanov. Prieskumy ukazujú, že sa v dôsledku uplatňovania systému spoločného používania vozidiel až 38 percent zákazníkov služby DriveNow rozhodlo predať svoj osobný automobil. V mnohých prípadoch pritom šlo o staršie a menej efektívne vozidlá. Zákazníci ako hlavný dôvod uvádzajú to, že vďaka možnosti slobodného využívania spoločných vozidiel môžu automobil v prípade potreby pohotovo použiť a zároveň majú pocit, že im náležite slúži aj lokálna verejná doprava.
 
Výhody pre zákazníkov služby DriveNow v centrách miest: obyvatelia Londýna sa používaním BMW i3 vyhnú plateniu mýta za prejazd mestom.
DriveNow a podobné služby navyše teraz prinášajú úplne nový pohľad na propagáciu mobility bez miestnych emisií v mestských oblastiach. Uplatňovaním elektricky poháňaného modelu BMW ActiveE v rámci služby DriveNow v Mníchove, Berlíne a San Franciscu sa napríklad mimoriadne zvýšil záujem o jazdu plne elektrickými vozidlami. V dôsledku toho sa v Nemecku od marca 2013 podarilo každý mesiac ponúknuť prepravu na elektrický pohon približne 3 000 novým zákazníkom služby DriveNow – čo spoločne predstavuje približne 100 000 zákazníkov. Zavedením modelu BMW i3 sa možnosť spoločného používania elektrických automobilov prémiovej triedy stáva ešte atraktívnejšou a zároveň preniká na nové trhy.
BMW i3 sa tak osvedčuje ako ideálny prostriedok na modernizáciu služieb spoločného používania elektrických automobilov, ktoré umožnia nielen znížiť prehustenie premávky, ale rovnako aj emisie v mestských oblastiach. V Londýne je oslobodené od platenia mýta za prejazd mestom, ktorý sa vzťahuje na tradične poháňané automobily. Zákazníci služby DriveNow tak pri prejazde centrom mesta modelom BMW i3 profitujú aj finančne. V ďalších veľkých mestách, kde aktuálne platia alebo sú plánované podobné obmedzenia prístupu vozidiel, tak spoločné používanie elektrických automobilov predstavuje ekologicky aj ekonomicky prospešnú alternatívu.
Hlavným predpokladom úspechu programov spoločného používania elektrických automobilov je spolupráca medzi poskytovateľmi takýchto služieb a miestnymi orgánmi. Najzásadnejšiu otázku v tejto súvislosti predstavuje dostupnosť verejných nabíjacích staníc a prednostných parkovacích miest pre elektrické a spoločne používané vozidlá. Práve tie hrajú kľúčovú úlohu pre možnosť flexibilného využitia takýchto automobilov. Služba DriveNow zotrváva v neustálom kontakte s miestnymi samosprávami. Údaje o používaní elektrického modelu BMW ActiveE, ktorý je v Mníchove a Berlíne k dispozícii od roku 2013, poskytujú dôležité informácie o vývoji nabíjacej infraštruktúry na mieru.
Pri zavedení modelu BMW i3 v Londýne bude používateľom služby DriveNow spočiatku k dispozícii približne tucet nabíjacích staníc po celej prevádzkovej ploche. V Berlíne môžu zákazníci služby DriveNow už teraz využívať viac než 150 nabíjacích staníc pre model BMW ActiveE. Do polovice roka 2016 bude vytvorených ďalších 420 nabíjacích staníc, z ktorých 20 umožní urýchlené nabíjanie jednosmerným prúdom. V prípade potreby bude následne možné nainštalovať ďalších 700 nabíjacích staníc. Mestská rada Mníchova v súčasnosti prijíma prvotné rozhodnutie na podporu elektrickej mobility, ktorého súčasťou bude aj vybudovanie verejnej nabíjacej infraštruktúry. Na rok 2015 je zároveň naplánovaná aj elektrifikácia niekoľkých ulíc v centre mesta pomocou svietidiel typu Light and Charge z produkcie BMW.
V záujme zaručenia úspechu elektrickej mobility BMW spoločne s partnermi z oblasti politiky, energetiky a automobilového priemyslu neustále podniká ďalšie kroky spojené s projektmi vybudovania nabíjacej infraštruktúry po celej Európe a USA. Medzi ne patrí napríklad spoločná iniciatíva so spoločnosťami Volkswagen a ChargePoint zameraná na vytvorenie približne 100 rýchlonabíjacích elektrických staníc s jednosmerným prúdom v USA, projekt SLAM (sieť rýchlonabíjacích staníc pre dopravné siete a veľké mestá) s celkovým počtom 600 rýchlonabíjacích staníc so striedavým aj jednosmerným prúdom v Nemecku a iniciatíva TEN-T s podporou EÚ na vytvorenie infraštruktúry naprieč Európou.
Služba DriveNow
Služba DriveNow na spoločné používanie automobilov, ktorú partnersky prevádzkuje BMW Group a Sixt SE, vo veľkých Európskych mestách ponúka špičkové prémiové vozidlá značiek BMW a MINI na prenájom s možnosťou slobodného pohybu. Služba DriveNow má v súčasnosti viac než 450 000 členov po celom svete. Vozidlá je možné prenajať a vrátiť kdekoľvek v rámci určenej oblasti prevádzky. Registrovaní zákazníci si vozidlá môžu rezervovať a objednať prostredníctvom aplikácie alebo webovej stránky DriveNow. Služba DriveNow v súčasnosti existuje v Mníchove, Berlíne, Düsseldorfe, Kolíne, Hamburgu, Viedni a Londýne, ako aj v San Franciscu v USA. Zároveň sa pripravuje ďalších približne desať lokalít na poskytovanie služby DriveNow v Európe a desať v Severnej Amerike.
 
 

Ikonický obalový dizajn Coca-Cola má už 100 rokov

Spoločnosť Coca-Cola tento rok oslavuje 100. narodeniny svojej kontúrovanej fľaše, ktorej charakteristický dizajn zostáva jedinečný a naďalej zaujíma významné miesto medzi najslávnejšími nápojovými fľašami všetkých čias.

Nezameniteľná fľaša Coca-Cola má svoje pevné miesto v Múzeu moderného umenia v New Yorku, zahrala si v niekoľkých filmoch a dodnes ponúka inšpiráciu významným umelcom a dizajnérom. Svoju tvorbu s ňou doteraz spojili napríklad Salvador Dalí, Andy Warhol alebo Karl Lagerfeld. Coca-Cola pri príležitosti výročia štartuje globálnu reklamnú kampaň, ktorá bude predstavená v 130 krajinách sveta.

 

Inovácia, ktorá pretrvá

Kontúrovaná fľaša bola vytvorená na ochranu značky Coca-Cola pred napodobiteľmi. Cieľom bolo navrhnúť „dizajn tak výrazný, aby mohol byť rozpoznaný jediným dotykom a tak výnimočný, aby mohol byť identifikovaný aj podľa črepov rozsypaných po zemi.“ S týmto zadaním spoločnosť Coca-Cola v roku 1915 oslovila všetkých výrobcov skla v Spojených štátoch amerických.

Na základe víťazného návrhu bola ešte v roku 1915 patentovaná osobitá fľaša Coca-Cola s charakteristicky zaoblenými kontúrami, ktorá sa stala globálnou ikonou a už jedno storočie je zdrojom inšpirácie vo filme, dizajne či výtvarnom umení.

Preslávený dizajnér Raymond Loewy, ktorého mnohé návrhy sa stali súčasťou dizajnovej klasiky dvadsiateho storočia, povedal: „Fľaša Coca-Cola je dielo vedeckého a funkčného plánovania. Jednoducho povedané, je dobre, logicky vymyslená, šetrí materiál a je radosť na ňu pozerať. Je tým najdokonalejším nápojovým obalom svojej doby rovnako ako pojmom v dejinách obalového priemyslu.“

 

Fľaša, ktorú je „radosť pobozkať“

Súčasťou globálnych osláv stých narodenín bude tiež reklamná kampaň „Radosť pobozkať“ (Kissed By), v ktorej sa predstavia legendy strieborného plátna a hudobného neba, ale aj moderné ikony súčasnosti, ktoré spája láska k nápoju Coca-Cola. Hviezdy ako Marilyn Monroe, Elvis Presley, Rita Ora a Avicii budú v kampani figurovať spoločne s ľadovo vychladenou fľašou Coca-Cola, ku ktorej majú veľmi osobný vzťah potvrdený „bozkom“. Hlavným zámerom kampane je totiž vyvolať pocit, že každý z nás môže byť „pobozkaný“ fľašou Coca-Cola, stačí ju len vziať z chladiaceho pultu, otvoriť a priložiť k perám.

Marilyn Monroe a Elvis Presley v rámci kampane pripomenú, koľko inšpirácie priniesla fľaša Coca-Cola do filmu, hudby a spoločenského života. Rita Ora a Avicii budú naproti tomu predstavení ako osobité ikony modernej doby, ktoré majú milióny fanúšikov po celom svete a mladí ľudia k nim vzhliadajú pre inšpiráciu. Ich exkluzívne fotografie vznikli vďaka spolupráci so svetoznámym umelcom Davidom LaChapelleom, ktorý je v súčasnej dobe jedným z najžiadanejších fotografov hviezd svetovej pop-music a filmového priemyslu.

 

Coca-Cola a Marilyn Monroe (foto: Coca-Cola)

Coca-Cola a Elvis Presley (foto: Coca-Cola)

Coca-Cola a Avici (foto: Coca-Cola)

Coca-Cola a Rita (foto: Coca-Cola)

 

 

O predaji nápoja Coca-Cola v sklenených fľašiach rozhodla spoločnosť Coca-Cola už v roku 1899. Sklenené fľaše mali byť alternatívou k čapovanej limonáde a mali zvýšiť dostupnosť nápoja a jeho popularitu. Aby sa spoločnosť Coca-Cola zásadne odlíšila od konkurencie, vyzvala výrobcov skla z celých Spojených štátov amerických, aby navrhli úplne osobitú, na prvý pohľad nezameniteľnú fľašu Coca-Cola.

 

Spoločnosť Root Glass z Terre Haute v štáte Indiana navrhla 16. novembra 1916 sklenenú fľašu inšpirovanú tvarom a líniami kakaového bôbu. Komisia zložená zo zástupcov plničiek a vedenia spoločnosti Coca-Cola tento dizajn vybrala, a tak sa v roku 1916 zrodila dnes už ikonická fľaša Coca-Cola s charakteristicky kontúrovanými krivkami.

Coca-Cola dopriala Bonaque ekologickú PET fľašu

Nová fľaša balených minerálnych vôd Bonaqua je až z 30 percent vyrobená z rastlinných materiálov a je 100-percentne recyklovateľná. K nám nové obaly dorazili až teraz, ale Coca-Cola ich vyrába už roku 2009.

Na prvý pohľad si žiadnu zmenu nevšimnete. Materiál obalu PlantBottle® je na prvý pohľad rovnaký ako predtým, jeho vplyv na životné prostredie však môže byť zásadný.

 

PlantBottle® má rovnaké vlastnosti a je možné ju aj rovnakým spôsobom recyklovať a opätovne použiť na výrobu nových fliaš či širokého spektra produktov, ktoré sa dnes z recyklovaného plastu vyrábajú. Zásadný rozdiel je však v použitom materiáli – PlantBottle® obsahuje až 30 percent obnoviteľného rastlinného materiálu, ktorý sa vyrába premenou prírodných cukrov z rastlín na suroviny na výrobu PET plastov, a má tak menší ekologický dopad na planétu a jej vzácne zdroje. (zdroj: tlačová správa)

 

Zaujímavosťou je, že rovnakú technológiu od roku 2013 využíva aj automobilka Ford na výrobu poťahov sedadiel a opierok či obloženie interiérov svojho hybridného sedanu Fusion Energi.

 

Bonaqua v ekologickej fľaši PlantBottle. (foto: Coca-Cola)

 

Oficiálna tlačová správa:

Coca-Cola je lídrom v globálnom vývoji ekologických nápojových

Spoločnosť Coca-Cola, ktorá už od roku 2009 stojí na čele vývoja ekologicky šetrnej plastovej fľaše, uvádza na slovenský trh unikátnu fľašu PlantBottle®, ktorá je vyrobená až z 30 % z materiálu na rastlinnej báze a je stopercentne recyklovateľná. Nová fľaša PlantBottle® je v predaji od polovice apríla naprieč produktovým portfóliom značky Bonaqua a bude dostupná vo všetkých súčasne predávaných objemoch.

 

„Pre uvedenie inovatívneho obalu na slovenský trh sme zvolili značku Bonaqua, a to najmä kvôli rešpektu k prírode, z ktorej táto pramenitá voda pochádza. Sme presvedčení, že nová fľaša čiastočne vyrobená z rastlinného materiálu bude značke Bonaqua slušať a výrazne podporí jej obľubu,“ uviedol Jozef Karásek, riaditeľ spoločnosti Coca-Cola pre Českú republiku a Slovensko a dodal: „Pri zavádzaní PlantBottle na trh sa spájame s partnermi, ktorým je blízka ohľaduplnosť k prostrediu, v ktorom žijeme.“ To potvrdzuje aj Tomáš Volt, marketingový riaditeľ siete multikín CineStar: „Bonaqua je veľmi kvalitná voda a aj vďaka ekologicky šetrnému obalu veríme v jej úspech na trhu, jej potenciál je ohromný.“

 

PlantBottle® sa na prvý pohľad od bežne používaných PET fliaš zásadne nelíši. Má rovnaké vlastnosti a je možné ju aj rovnakým spôsobom recyklovať a opätovne použiť na výrobu nových fliaš či širokého spektra produktov, ktoré sa dnes z recyklovaného plastu vyrábajú. Zásadný rozdiel je však v použitom materiáli – PlantBottle® obsahuje až 30 % obnoviteľného rastlinného materiálu, ktorý sa vyrába premenou prírodných cukrov z rastlín na suroviny na výrobu PET plastov, a má tak menší ekologický dopad na planétu a jej vzácne zdroje.

 

Vôbec prvú plastovú fľašu vyrobenú až z jednej tretiny z rastlín pritom spoločnosť Coca-Cola predstavila už v roku 2009. Od jej uvedenia bolo doteraz vyrobených viac než 30 miliárd nápojových fliaš PlantBottle® v takmer 40 krajinách sveta.

 

S investíciami do inovácií a výroby obalov z rastlinných materiálov však Coca-Cola stále nekončí. „Ako líder v oblasti trvalo udržateľných obalov budeme aj naďalej spolupracovať s poprednými firmami vo svojom odbore a investovať do vývoja. Cieľom je vyrobiť fľašu výhradne z obnoviteľných zdrojov,“ uviedla Katarína Eliášová, hovorkyňa spoločnosti Coca-Cola.

 

Coca-Cola tiež hľadá možnosti, ako rozšíriť inovatívnu technológiu na výrobu udržateľných obalov aj do iných oblastí. V roku 2011 oznámila vôbec prvé odborové partnerstvo so spoločnosťou H.J. Heinz, ktorá od tej doby používa technológiu PlantBottle® pri výrobe svojich fliaš na kečupy a od roku 2013 ju využíva aj automobilka Ford na výrobu poťahov sedadiel a opierok či obloženie interiérov svojho hybridného sedanu Fusion Energi.

 

 

 

 

 

Tenký 7,5mm a so skvelým displejom, to je Samsung Galaxy Tab A

Tablety od Sony majú vážnu konkurenciu. Samsung Galaxy Tab A vyzerá tak, že má potenciál významne otriasť trhom s tabletmi aj u nás. Predáva sa za cenu od 309 eur a do jeho 7,5 mm tenkého tela výrobca nasadil výborné parametre.

 

Ak máte v tabletoch aspoň základný prehľad, budete istotne nazerať na úvodnú vetu s istou nedôverou. Sony nie je, čo sa týka predaja, pre Samsung žiadny veľký konkurent. Tablety od Sony sú však tenké, pekné, výkonné a reprezentatívne, preto ich osobne považujem za líderské na tomto trhu. Čo sa týka vyspelosti softvéru, tam však nepochybne víťazil Samsung s jeho TouchWIZ balíčkom. S príchodom tabletov Galaxy Tab A navyše Sony ukrojí z toho koláča zákazníkov, ktorým sa pozdávali mimioriadne tenké a kompaktné tablety. Navyše, Galaxy Tab A je skutočne pekný, nesnaží sa silou mocou dávať najavo, že je od Samsungu. Samé dobré správy.

 

Samsung Galaxy Tab A (foto: Samsung)

 

Samsung Galaxy Tab A (foto: Samsung)

 

Samsung Galaxy Tab A (foto: Samsung)

 

Samsung Galaxy Tab A – Kľúčové vlastnosti (foto: Samsung)

 

 

Oficiálna tlačová správa:

 

Najnovší 9,7-palcový tablet spoločnosti Samsung s netradičným pomerom strán 4:3 bude na slovenskom trhu k dispozícii v niekoľkých variantoch podľa siete a pera S pen.

Spoločnosť Samsung Electronics Co., Ltd. uvádza na slovenský trh nováčika medzi tabletmi Samsung Galaxy Tab A. Tenký a ľahký tablet s operačným systémom Android 5.0 Lollipop je vybavený štvorjadrovým 1,2 GHz procesorom, až 2GB RAM (podľa variantu), 16GB úložiskom a Micro SD slotom pre 128 GB externé úložisko. Novinka je od dnes v predaji od 309 €.

„Galaxy Tab A je štýlový, ľahký tablet s výkonom, ktorý naši zákazníci od radu Samsung Galaxy očakávajú. Vďaka nízkej hmotnosti a profilu len 7,5 mm sa Galaxy Tab A pohodlne drží v ruke a ľahko sa ovláda. Nový pomer strán, ktorý optimalizuje zážitok zo sledovania, ponúka zákazníkom spoločne s vyspelou technológiou fotoaparátu jedinečnú kombináciu štýlu a obsahu za priaznivú cenu,“ vysvetľuje Ivan Kapec, produktový a marketingový manažér divízie IM spoločnosti Samsung Electronics Czech and Slovak.

 

Optimálny zážitok zo sledovania

S ohľadom na zákaznícke preferencie má tablet Samsung Galaxy Tab A netradičný pomer strán 4:3, aby poskytoval najlepší možný zážitok zo sledovania. Vďaka tomuto pomeru je čítanie obsahu webových stránok a elektronických kníh a časopisov prirodzenejšie.

 

Prémiový obsah ako darček

Aby si majitelia Samsung Galaxy Tab A užili tablet naplno, získavajú predinštalovaný prémiový obsah zadarmo ako darček. Prostredníctvom Galaxy Gifts si môžu stiahnuť aplikácie The New York Times, The Economist či čítačku Wooky pre Samsung. Nechýba elektronické predplatné denníka Hospodárske noviny na 6 mesiacov úplne zdarma. Predplatné bude ponúkané prostredníctvom mobilnej aplikácie, ktorá bude k dispozícii na stiahnutie v obchode Galaxy Apps.

 

Zdokonalený fotoaparát

Nový tablet má vo svojej výbave 5 Mpix zadný (hlavný) fotoaparát a 2 Mpix predný fotoaparát. Automatické zaostrovanie zaisťuje vynikajúcu ostrosť snímok a režim One Shot umožňuje jednoducho prepínať medzi režimami One Click Mode a One Click Recording. Samsung Galaxy Tab A dokáže zachytiť až 20 snímok po sebe jediným dotykom vďaka funkcii nepretržitého snímania.

 

Nové užívateľské rozhranie

Zmeny sa dočkalo rozvrhnutie domovskej obrazovky Samsung Galaxy Tab A, aby zodpovedalo novému pomeru strán 4:3. Užívatelia môžu napríklad ľahko presúvať súbory do priečinka Moje súbory pomocou jednoduchého pohybu drag & drop. Rozšírený priestor pre notifikácie dáva možnosť zobraziť až päť oznámení na uzamknutej obrazovke súčasne. V hornej časti obrazovky sa tak namiesto oznámenia nachádza zjednodušené rozloženie kontaktov a zoznam obľúbených kontaktov sa zobrazuje vždy hore.

 

Rozšírený režim Kids

Režim Kids, ktorý si je možné stiahnuť cez Galaxy Essentials alebo Galaxy Apps, prináša rodičom možnosť kontroly nad tým, ako deti Galaxy Tab A používajú. Môžu tak mať prehľad o dobe strávenej so zariadením a aplikáciách a funkciách, ku ktorým majú deti prístup. Táto kontrola prebieha aj prostredníctvom generovanej správy o činnosti používateľa. Vďaka režimu Kids si deti môžu nastaviť svoju pestrú domovskú obrazovku a využívať špeciálne funkcie vrátane hudby, kreslenia, nálepiek a zvláštnych sekcií „Priatelia“ a „Hranie“. Funkcia Multi-Kids Profile navyše umožňuje, aby si vlastný profil užívateľa vytvorilo na jednom zariadení až šesť detí.

 

SideSync 3.0

Bezproblémové zdieľanie obrazoviek, okien i dát medzi tabletom a monitorom počítača zaisťuje SideSync 3.0. Táto funkcia zahŕňa i vzdialené oznámenia o hovoroch a textových správach. Vďaka funkcii Document Share môžu používatelia jednoducho presúvať súbory z obrazovky tabletu na monitor.

 

Quick Connect

Prostredníctvom funkcie Quick Connect* sa zobrazujú videá z tabletu Galaxy Tab A na televízoroch Samsung Smart TV. Tiež je možné streamovať živé televízne vysielanie zo Smart TV na Galaxy Tab A či na obrazovke Smart TV prechádzať informácie o počasí, aktuálnom čase a pláne dňa.

 

* Funkciu Quick Connect je možné využiť len na televízoroch Tizen 2015, ktoré podporujú BLE.

 

Microsoft Apps

Majitelia Galaxy Tab A môžu využívať kompletný balík predinštalovaných aplikácií a služieb spoločnosti Microsoft. Vďaka Microsoft Office, Microsoft Excel, Microsoft PowerPoint, Microsoft OneNote a Microsoft OneDrive (úložisko s kapacitou 100 GB na dva roky) ľahko upravia a uložia dokumenty i fotky. Prostredníctvom aplikácie Skype zostanú v spojení s ľuďmi, na ktorých im najviac záleží.

 

Jednoduchá správa obsahu s vylepšeným S-Pen

Tablet Samsung Galaxy Tab A vo verzii s S-Pen je vynikajúca voľba pre užívateľov, ktorí hľadajú praktické zariadenia spĺňajúce pracovné i osobné nároky. Vďaka S-Pen je možné tablet ovládať podobne ako s počítačovou myšou, takže sa požadovaný obsah ľahko označuje a presúva. Funkcia Smart Select navyše zachytáva snímky a vyníma text. Majitelia Samsung Galaxy Tab A budú mať tiež vždy prehľad o svojom harmonograme, pretože pomocou S-Pen môžu vytvárať okamžité aktualizácie v S-Planneri. Navyše má Tab A s S-Penom špeciálnu tlakocitlivú vrstvu rozoznávajúcu rôzne úrovne tlaku (S-Penom na jeho povrch), vďaka tomu je ideálne použiteľný pre biometrický podpis. Prípadne ako ideálny výukový prostriedok simulujúci klasické písanie na papier.

 

Samsung Galaxy Tab A v čiernej a bielej farbe je dostupný v nasledujúcich verziách za odporúčanú maloobchodnú cenu:

Tab A s WiFi – 309 € s DPH
Tab A s WiFi a s S-Pen – 359 € s DPH
Tab A s LTE – 369 € s DPH
Príslušenstvo
Samsung ponúkne špeciálne polohovacie puzdra (EF-BT550P) v čiernom a bielom prevedení. Puzdro je možné nastaviť do troch univerzálnych polôh: Viewing Mode pre optimálny zážitok pri sledovaní videa; poloha Touch, ktorá zaisťuje ideálny uhol pri používaní tabletu na rovnom povrchu; a Typing Mode, ktorý nakláňa displeja tak, že uľahčuje používateľom písanie. Puzdra pre Samsung Galaxy Tab A sa začnú predávať začiatkom júna za odporúčanú maloobchodnú cenu 59,90 € s DPH. Variant polohovacieho puzdra v šedej farbe a látkovom prevedení (EF-BT550B) bude dostupný v polovici mája za 59,90 € s DPH.

Oficiálne informácie k LG G4 aj s cenami

Nový smartfón G4 je vrcholom celého doterajšieho úsilia značky LG. Ponúka prvotriednu technickú výbavu a dizajn, ktorý vo svete mobilných telefónov často nevidieť. Vlastne by sa dalo tvrdiť, že LG spustilo takú malú revolúciu v revolúcii produktového dizajnu. Koniec hranatým skleným a kovovým tehličkám, LG stavilo na pravú kožu.

Kľúčové vlastnosti LG G4:
Čipset: Qualcomm® Snapdragon 808 s X10 LTE
Displej: 5,5 palca, Quad HD IPS Quantum Display (2560 x 1440, 538 ppi)
Pamäť: 32 GB eMMC ROM / 3 GB LPDDR3 RAM / microSD slot
Fotoaparát: zadný 16 MPx s clonou F1.8 a OIS 2.0 / predný 8 MPx s clonou F2.0
Batérie: 3 000 mAh (vyberateľná)
Operačný systém: Android 5.1 Lollipop
Rozmery: 148,9 x 76,1 x 6,3-9,8 mm
Váha: 155 g
Sieť: 2G / 3G / 4G / 4G + / VoLTE ready
Pripojenie: WiFi (802.11 a/b/g/n/ac) / Bluetooth 4.1 LE / NFC / USB 2.0
Farby kože: čierna, hnedá, červená
Farby: čistá biela (Ceramic White) s diamantovým vzorom, metalická šedá (Metallic Gray) a lesklá zlatá (Shiny Gold).
Ostatné: Professional Mode, Gesture Interval Shot, Quick Shot

 

LG G4 má QuadHD IPD displej, 6-jadrový procesor, 16 a 8 Mpx fotoaparát a Android L. (foto: LG)

 

Elegantný dizajn Slim Arc

Ručne opracovaná koža, ktorá je použitá na zadný panel telefónu, je odolná voči vlhkosti, vode, teplotám i pôsobeniu času. Má trvalú pružnosť a pevnosť, ale zároveň je prirodzená a vytvára si originálnu patinu. Pri jej spracovaní nie sú použité žiadne chemikálie. LG G4 prichádza v troch prírodných, teplých odtieňoch kože – čierne, hnedé a červené. Ďalšími variantmi je potom čistá biela (Ceramic White) s diamantovým vzorom, metalická šedá (Metallic Gray) a lesklá zlatá (Shiny Gold).

Dizajn Slim Arc nie je len elegantný vzhľad, ale aj celkové spracovanie. LG G4 je až o 20% odolnejší voči nárazom pri páde priamo displejom na zem. Vďaka tomu sa tiež ľahko drží v ruke. Externý vzhľad sa odráža aj v softvéri používateľského rozhrania. Ikony so zaguľatenými rohmi perfektne kopírujú línie Slim Arc dizajnu telefónu, farby Smart Notice sa automaticky menia podľa personalizovaného home screen.

 

LG G4 má QuadHD IPD displej, 6-jadrový procesor, 16 a 8 Mpx fotoaparát a Android L. (foto: LG)

 

16 a 8 Mpx fotoaparát s novým senzorom

Nastavenie ostrenia, uzávierky, ISO, expozície či vyváženie bielej už nie je výsadou len fotoaparátov. Presne tieto parametre možno nastaviť aj pri fotografovaní s LG G4. Krásne fotografie zaobstaráte vďaka 16 megapixelom v širokouhlom pomere 16: 9 a unikátna clona F1.8 umožňuje až o 80% vyšší priechod svetla než u predchádzajúceho modelu LG G3. Vylepšený OIS 2.0 a stabilizácia obrazu dopĺňa profesionálny režim (Manual Mode), ktorý ocenia aj naozaj nároční fotografi. Formát fotografií je možné nastaviť buď na RAW bez straty detailov alebo JPEG.

Predný fotoaparát je 8-megapixelový, ideálny pre kvalitné selfie a skupinové fotografie. Nová funkcia Gesture Interval Shot umožňuje vyfotenie štyroch fotografií po dvoch sekundách, čo výrazne zvyšuje šance na vydarený výsledok.

Perfektné farby zaisťuje senzor Color Spectrum Sensor (CSS), ktorý je prvýkrát použitý v mobilnom telefóne. CSS určuje farby podľa hodnôt RGB danej svetlom scény aj odrazom od objektov. Takto je nastavená vyváženosť bielej farby a farba blesku, čím vznikajú fotografie s farbami až neuveriteľne blízkymi realite. Jasná oranžová namiesto červenej alebo žltkastá biela sú tak minulosťou.

 

LG G4 má QuadHD IPD displej, 6-jadrový procesor, 16 a 8 Mpx fotoaparát a Android L. (foto: LG)

 

Procesor a batéria

5,5-palcový displej G4 využíva technológiu IPS Quantum Display. Farby sú o 20% lepšie, obraz o 25% jasnejší a o polovicu kontrastnejší. Quad HD displej a technológie Advanced In-Cell Touch (AIT) kombinujú LCD a dotykový senzor v jedinej vrstve. Vďaka tomu sú farby lepšie reprodukované a i citlivosť na dotyk je vyššia. Displej je kalibrovaný pre štandard DCI (Digital Cinema Initiatives).

Skvelý displej G4 neznamená nižšiu životnosť batérie. Kapacita batérie 3 000 mAh a procesor Qualcomm® Snapdragon 808 X10 LTE bezproblémovo zaistí celodenné použitie telefónu. „LG a Qualcomm Technologies spolupracovali na uvedenie Snapdragon 808, aby pre LG G4 ponúkli tú najlepšiu možnú technológiu,“ komentuje Sebastian Rill z českej pobočky LG Electronics.

LG G4 prichádza tiež s predinštalovaným softvérom Google Office. Majitelia telefónu navyše získajú zadarmo na dva roky prídavných 100 GB na Google Drive.

 

LG G4 má QuadHD IPD displej, 6-jadrový procesor, 16 a 8 Mpx fotoaparát a Android L. (foto: LG)

 

Funkcie prostredia Android + LG Optimus UI

Pri vývoji používateľského prostredia UX 4.0 sa spoločnosť LG zamerala na poľudštenie zložitých technológií a priblíženie sa čo najviac ku zákazníkom. LG G4 ponúkne tieto nové vlastnosti:

Quick Shot: Fotografovanie s telefónom nikdy nebolo rýchlejšie. Nie je potrebné spúšťať aplikáciu, stačí dvakrát po sebe stlačiť tlačidlo na zadnom paneli telefónu. Fotoaparát sa spustí v šestine sekundy.

Galéria: Nová galéria fotografií umožňuje rýchle prehliadanie v náhľadoch aj podľa času. Memories automaticky zoraďujú fotografie a videá podľa miesta.

Event Pocket: Jednoduché používanie jedného kalendára pomocou preťahovania udalostí a stretnutí medzi rôznymi kalendármi.

Smart Notice: Sofistikované a personalizované pripomienky počasia alebo cesty sa vytvárajú podľa návykov majiteľa telefónu. „Nezabudnite si dnes dáždnik,“ tak nebude ničím prekvapivým.

Quick Help: Hľadanie odpovedí na otázky ohľadom používania LG G4 je priamo v pravom rohu notifikačného centra Smart Notice.

 

Nový smartfón LG G4 bude dostupný na Slovensku od začiatku júna za odporúčané maloobchodné ceny:

LG G4 Metallic 657 EUR

LG G4 s koženým krytom 707 EUR

 

Začatie predpredaja smartfónu LG G4 na Slovensku je 28.4 o 16:30 a potrvá do 1.6.2015 21:00. Odporúčané maloobchodné ceny LG G4 v rámci online predobjednávok u vybraných partneroch sú:

• G4 Metallic verzia 580 EUR
• G4 s koženým krytom 618 EUR

 

Nový Lexus RX Hybrid

Toyota predstavila novú generáciu vozidiel Lexus RX, ponúkať ju bude aj v plne hybridnej verzii. Automobilka, pre ktorú je model RX zásadný (predaje cez 2 mil. kusov), aj takto potvrdzuje svoju líderskú pozíciu vo svete hybridného pohonu automobilov. Nižšie si môžete prečítať oficiálnu tlačovú správu automobilky a pozrieť prvé fotografie nového vozidla.

 

  • Hybridné ústrojenstvo bude využívať vylepšený motor 3,5 l V6 s Atkinsonovým cyklom;
  • v kombinácii s elektromotorom bude celkový výkon tohto ústrojenstva cca 300 koní;
  • nový RX sa bude predávať vo variantoch Hybrid, F SPORT a 400t.

 

Lexus RX F Sport a Hybrid (2015) / foto: Lexus


 
RX, najpredávanejší model v 26-ročnej histórii značky Lexus (predaných vyše 2,1 mil. vozidiel), tvorí tridsať percent všetkých doteraz predaných vozidiel značky Lexus. Na tomto trende stavia aj nový model s kompletne prepracovaným luxusným interiérom, ktorému sekunduje sofistikovaný a veľmi atraktívny nový štýl zovňajška. Veľkú dávku genetickej výbavy značky Lexus, ktorá bola umne začlenená v podobe mnohých detailov, je teraz možné nielen vidieť, ale doslova aj cítiť. Vizuálne prepracovaný RX sa môže pochváliť špičkovými jazdnými schopnosťami a novými technológiami bezpečnosti, ktoré zahŕňajú aj pokrokový systém Lexus Safety System+.
 
Komentuje Takajuki Katsuda, hlavní konštruktér modelu RX: „Našou ambíciou bolo vniesť do tohto segmentu smelý a úplne nový štýl, pritom však stavať na priekopníckych hodnotách predchádzajúcich generácií modelu RX a zostať týmto hodnotám verní. Priekopnícky duch značky Lexus nám velí tvoriť nové technológie a prichádzať s novými myšlienkami. Umožňuje nám predstavovať nové vozidlá s najmodernejšími vlastnosťami. A rozhodne sa zasadzujeme o to, aby sme svetu ponúkali náš tradičný „Pokrokový luxus“. Verím, že tento nový RX ako prekvapí nových zákazníkov, tak aj poteší a uspokojí našich verných užívateľov, ktorých vysokým očakávaniam idú všetky naše inovácie v ústrety.“
 

Nový smelý a atraktívny zovňajšok

To, že nový RX pôsobí opticky veľmi výrazne, je zrejmé už na prvý pohľad. Úplne nové predné partie zdôrazňuje ešte smelšia maska chladiča v tvare vretena s chrómovým lemovaním, rovnako ako LED svetlomety s troma zdrojmi, tvarované do písmena L. Spoločne s prepracovanými hmlovými svetlami pôsobí RX skutočne elegantne a súčasne futuristicky. Atleticky poňatý predný blatník dodáva vozidlu športový charakter.
 
Pri pohľade zboku zaujme ostrá charakteristická krivka prebiehajúca od predného blatníka k zadnej časti vozidla, spoločne s uhladenou líniou strechy. RX tak získal dynamický profil, ktorý minimalizuje aerodynamický odpor a potláča vztlakové sily vpredu aj vzadu. Vozidlo je vďaka týmto úpravám stabilnejšie pri vysokých rýchlostiach a produkuje výrazne nižší aerodynamický hluk. Skutočne pokrokovým štylistickým prvkom sú začiernené zadné C-stĺpiky, vďaka ktorým strecha zdanlivo visí vo vzduchu, čo je riešenie, ktoré Lexus používa vôbec po prvýkrát. Nove 20″ zliatinové kolesá, ktoré nahrádzajú 19″ kolesá súčasného modelu, je teraz možné upraviť na želanie pomocou rôznych farebných dekór, a tak vyjadriť lepšie vlastnú osobnosť.
 
Zadné partie sa vyznačujú ostrejšími krivkami a pôsobia dojmom mimoriadnej stability, čo ešte zdôrazňujú nové koncové svetlá v tvare písmena L, obopínajúce boky vozidla. Po ich rozsvietení vozidlo pôsobí ešte širšie a rozhodnejšie. Po aktivácii sa rozprestrie jasné svetlo po strane pozdĺž karosérie smerom k piatym dverám – po prvýkrát u značky Lexus.
 
Kabína nového RX je zhmotnením pohodlia a luxusu. Má teraz iné usporiadanie dekór, z ktorých vyžaruje špičkové spracovanie. Môže byť tiež vybavená špeciálne upravenými drevenými dekórami rezanými laserovým lúčom, ktoré si môže objednať každý, kto zatúži po ešte vyššej dávke luxusu. V strede pozornosti je veľký displej HUD s projekciou na predné sklo, zatiaľ čo oblasť na zobrazovanie informácií, ktorej súčasťou je teraz displej s veľkosťou 12,3″, bola od hlavnej oblasti na ovládanie oddelená.
 
Ďalšou zmenou je presunutie radiacej páky ďalej od prednej časti prístrojového panela, čím sa zlepšila ovládateľnosť a uvoľnil priestor pre potreby vodiča. Z nového interiéru však neťaží iba samotný vodič. Cestujúci vzadu sa môžu tešiť na viac miesta pre nohy aj kolená. Novo navrhnuté sedadlá ponúkajú funkciu vyhrievania a elektrického sklápania, čo prispieva nielen k vyššiemu pohodliu, ale aj vytvoreniu luxusnej atmosféry a pocitu pohostinnosti a kultivovanosti. Vzdušnosť kabíny RX umocňuje panoramatické strešné okno, ktoré cestujúcim sprostredkuje svieže zážitky z cestovania pod šírym nebom.
 
„RX sme navrhli tak, aby vozidlo pôsobilo mimoriadne atraktívne a stabilne. Dlhší rázvor a väčšie kolesá mu dodávajú športové a dynamické proporcie. Hoci je kabína mimoriadne luxusná a priestranná, bočná silueta RX zostala elegantná a dynamická. Interiér bol pritom navrhnutý tak, aby umožňoval ľahké ovládanie a ponúkol luxusné vyhotovenie,“ komentuje Gen Ikeda, hlavný návrhár modelu RX.
 

Lexus RX Hybrid (2015) / foto: Lexus


 

Výkonný a hospodárny hybridný pohon s hladkým chodom

Nový Lexus RX sa bude ponúkať s modernizovaným plne hybridným pohonom.
Hybridné ústrojenstvo bude využívať vylepšený motor 3,5 l V6 s Atkinsonovým cyklom. V kombinácii s elektromotorom bude celkový výkon tohto ústrojenstva cca 300 k.
 

Lepšia ovládateľnosť a stabilita

Úplne nový RX bol navrhnutý tak, aby sa ovládateľnosťou vyrovnal bežným cestovným vozidlám. Celý podvozok bol zosilnený v záujme vyššej stability a čo najlepšej ovládateľnosti v zákrutách. Celá štruktúra karosérie je pevnejšia a vykazuje vyššiu tuhosť, čo je kľúčom k dobrej odozve od riadenia a tiež k utlmeniu hluku prichádzajúceho do kabíny od motora a vozovky. Vozidlo tiež ponúkne systém integrovaného riadenia dynamiky vozidla (VDIM), ktorý dokáže rozpoznať potenciálne nebezpečné situácie a automaticky (často nepostrehnuteľne) zareagovať tak, aby vodič pri nájazde do zákrut a na výjazde z nich nikdy nestratil kontrolu. K ešte lepšej ovládateľnosti a stabilite RX na suchom aj mokrom povrchu prispieva stály pohon všetkých kolies.
 
Sústava nezávislého zavesenia kolies RX, predstavovaná vzperami McPherson vpredu a dvojitými lichobežníkovými závesmi vzadu, bola vyladená a ďalej posilnená v záujme čo najlepšieho jazdného správania a mimoriadne hladkého cestovania. Súčasťou výbavy väčšiny verzií RX je adaptívne variabilné odpruženie (AVS), ktoré elektronicky sleduje a prispôsobuje tlmiace sily spoločne s riadením, a tak zaisťuje optimálnu ovládateľnosť a jazdné správanie v závislosti od jazdných podmienok. To znamená, že nech sa už s RX vydáte kamkoľvek, systém AVS automaticky bleskovo prispôsobuje nastavenie tlmičov, a tak zaisťuje najhladšiu možnú jazdu. Systém bol tiež navrhnutý tak, aby potláčal nakláňanie karosérie v zákrutách, a tým sprostredkoval vyšší pôžitok z dynamickejšej jazdy.
 

Lexus RX 200t / foto: Lexus


 

Prioritou systému Lexus Safety System+ je bezpečnosť

V súlade s tradičným zameraním značky Lexus na bezpečnosť prináša úplne nový RX výrazné zlepšenia v oblasti aktívnej aj pasívnej bezpečnosti.
 
Súčasťou týchto zlepšení je aj modernizovaná štruktúra karosérie, ktorá zvyšuje celkovú pasívnu bezpečnosť RX, alebo systém Lexus Safety System+, ktorý napomáha vyhnúť sa stretu alebo zmierniť následky nehody v širokom rozsahu rýchlostí jazdy.
 
Celosvetovo uvádzaný systém Lexus Safety System+ zahŕňa niekoľko technológií aktívnej bezpečnosti už dnes používaných vo vozidlách Lexus. Patrí sem bezpečnostný systém na predchádzanie kolíziám (PCS), ktorý rozpoznáva náhle brzdenie alebo zastavenie vpredu idúceho vozidla, a upozorňuje vodiča na možný stret s prekážkami alebo chodcom vpredu, asistent pre jazdu v pruhoch (LDA), ktorý akusticky varuje v prípade, že sa vozidlo vychýli z daného jazdného pruhu, a ďalej automatické diaľkové svetlá (AHB), napomáhajúce zaistiť optimálny výhľad dopredu pri jazde v noci.
 
V rámci všestranného prístupu k aktívnej bezpečnosti systém Lexus Safety System+ využíva radar pracujúci v pásme milimetrových vĺn, ktorý v súčinnosti s kamerou udržuje RX v zamýšľanom jazdnom pruhu prostredníctvom funkcie na sledovanie jazdného pruhu (LKA), a tiež zlepšuje rozpoznávanie cieľov pre dynamický tempomat riadený radarom.
 
O ešte vyššiu mieru bezpečnosti sa starajú voliteľné prvky výbavy, ako je systém adaptívnych diaľkových svetiel (AHS), systém panoramatického sledovania situácie okolo vozidla (PVM) alebo systém na sledovanie mŕtvych uhlov (BSM).
 

RX F SPORT

Pre záujemcov, ktorí túžia po ešte atraktívnejšom a jazdne schopnejšom luxusnom SUV, je k dispozícii verzia RX F SPORT. Vozidlá Lexus s označením F SPORT ponúkajú rad optických prvkov a špeciálnych funkcií na zlepšenie jazdných schopností, ktorými sa odlišujú od ostatných verzií. V prípade RX si povšimneme vretenovitú masku chladiča a nižšie položenú stredovú časť zadného nárazníka, kde je použitý typický raster F, čím vozidlo okamžite získava športovejší nádych. K impozantnejšiemu vzhľadu RX napomáhajú aj nové zliatinové kolesá, určené exkluzívne pre verziu F SPORT. V kabíne má vodič k dispozícii špeciálne navrhnuté združené prístroje F SPORT a športový volant potiahnutý perforovanou kožou vrátane atraktívneho emblému F SPORT a páčok radenia pod volantom. Súčasťou športového balíka sú aj exkluzívne farby a dekóra.
 
K jazdným schopnostiam verzie RX F SPORT prispievajú aktívne stabilizátory, ktorých vyspelá technológia pomáha viesť toto vozidlo zákrutami s pozoruhodnou stabilitou. Už zmienený systém AVS, ktorý taktiež napomáha k stabilnému prejazdu zákrutami, je štandardnou súčasťou verzie RX F SPORT. Pomocou voliča jazdných režimov na stredovej konzole môže vodič zvoliť režim Sport S+ vylepšený o funkcie systému AVS (okrem nastavenia Eco, Normal a Sports S).
 
 
Lexus RX 2016 – predbežné technické údaje
Celková dĺžka – 4 890 mm
Celková šírka – 1 895 mm
Celková výška – 1 690 mm
Rázvor – 2 790 mm
Rozchod kolies vpredu – 1 640 mm
Rozchod kolies vzadu – 1 630 mm
 
 

Limitovaná edícia českých hodín PRIM Orlík

Hodinky PRIM Orlík II. z limitovanej 100-kusovej edície Tobruk predstavujú v histórii domácej výroby hodiniek podobný míľnik ako originál z roku 1965. Vtedy sa jednalo o prvý model hodiniek Prim vyrobený z nerezovej ocele, navyše s garantovanou vodotesnosťou do 6 ATM. Ich cena je takmer 3-tisíc eur.

PRIM Orlík II. LE Tobruk 2015 je prvým modelom priamok zhotoveným z titánu , ktorý je vďaka skrutkovacie korunke schopný odolať skúšobnému tlaku 10 ATM. Navyše titán vďaka svojej vyššej tvrdosti dodáva hodinkám zvýšenú odolnosť proti poškriabaniu a to pri poklese celkovej hmotnosti hodiniek oproti štandardnej oceľovej verzii. Konvexné zafírové sklo hodiniek s hrúbkou 2,5 mm je zo spodnej strany opatrené antireflexnou vrstvou. Otočný krúžok sa svietiacim bodom na číslicu 12 je doplnený stupnicou zo špeciálnej čiernej vrstvy Blacktop, ktorá je extrémne odolná proti poškriabaniu.

 

Číselník vo farbe púštneho piesku a čierne oceľové rúčky sú opatrené svietiace farbou Super-LumiNova. Závitové veko osadené zafírovým sklom je označené poradovým číslom hodiniek v rámci limitovanej 100 kusovej edície a motívom púštne krysy, čo bolo neformálne označenie pre spojenecké vojakov brániace prístav Tobruk. Červená farba zadnej strany vychádza z historickej predlohy.

 

 

V hodinkách je použitý strojček PRIM, kaliber 98.01 s automatickým naťahovaním, ktorý sa kompletne vyrába v spoločnosti ELTON hodinárska, as . Rotor je dekorovaný motívom českého leva a nápisom Czech Made. Frekvencia zotrvačníka strojčeka činí 21.600 kyvov za hodinu. Spoľahlivý chod zaručuje 22 funkčných hodinových kameňov z rubínu.

 

Neoddeliteľnú súčasť hodiniek Prim Orlík II. z limitovanej edície Tobruk tvorí vonkajší obal s vyrazeným logom Prim Manufacture 1949, drevená darčeková krabička s natisknutá historickou fotografiou československého vojaka, príslušníka 11. východného československého práporu, vyfoceného u pevnôstky č.19, ktorú používali obrancovia Tobruku, ďalej náhradný remienok tzv. NATO strap , hodinársky skrutkovač a medzinárodné záručná karta.

 

Každý zákazník navyše dostane ďalší zberateľský unikát – knihu „Bol som Tobrucké krysou“, vlastnoručne podpísanú priamym účastníkom bojov pri Tobruku – brigádnym generálom vv Stanislavom Hnělička.

 

Od ukončenia II. svetovej vojny tento rok uplynie už 70 rokov. Jednou z najvýraznejších slovenských osobností, ktorá sa aktívne zúčastňovala bojov proti nacizmu, bol aj armádny generál Karel Klapálek (1893-1984) . Tento rodák z Nového Mesta nad Metují, kde má spoločnosť ELTON hodinárska, as svoje sídlo, velil 11. východnému československému práporu, ktorý pomáhal brániť líbyjský prístav Tobruk pred nemeckými a talianskymi útočníkmi. Generál Klapálek viedol československé jednotky do boja na troch kontinentoch – v Ázii, Afrike a Európe. Žiadny iný čs. veliteľ nevelel poľné jednotke s tak pestrým výberom bojisku. Po vojne pôsobil ako vojenský veliteľ v Prahe. V päťdesiatych rokoch minulého storočia bol ako politicky nespoľahlivý prepustený z armády, odsúdený vo vykonštruovanom procese a väznený. Neskôr bol plne rehabilitovaný a v roku 1968 dostal štátne vyznamenanie Hrdina ČSSR. Je tiež držiteľom najvyšších britských, sovietskych, amerických, francúzskych, juhoslovanských a rumunských vojenských poriadkov

Bitka o Tobruk znamenala prvý výraznejší zapojenie Čechoslovákov do pozemných bojov druhej svetovej vojny.

 

Zdroj: PRIM