Archív kategorií: Slovensko

iPhony za 1€ a zaručené spôsoby zarobenia z domu. Všetko sú to podvody, viete ako fungujú?

„Slováci sú v šoku, našli spôsob ako kupovať najnovšie iPhony za 1€!“

„Spravila iba jednu vec a teraz zarába 12 000 € denne bez práce. Ako to spravila?“

„Bankári ho nenávidia: prišiel na to, ako ľahko zarobiť bez práce tisíce eur!“

„Vyhrali ste nový telefón iPhone X! Kliknite pre zobrazenie výhry!“

„Našiel spôsob ako prekabátiť hrací automat, kasína sú bezradné!“

„Slobodné matky vo vašom okolí sa chcú s vami stretnúť. Revolučná slovenská stránka.“

 

Podobných senzačných nadpisov nájdete na internete stovky. Sú dokonca preložené do slovenčiny, i keď často veľmi nešťastne, s gramatickými chybami a nesprávnym slovosledom. S týmito reklamami sme sa stretli už všetci a je skoro šokujúce, že ľudia na ne skutočne klikajú so zámerom zistiť viac informácií. Nemusíte navštevovať pornostránky a konšpiračné weby, tieto reklamy sú doslova všade. Ako je to vôbec možné?

 

Zadávatelia podvodnej reklamy sú dnes mimoriadne vynaliezaví a sú schopní aktualizovať vizuál a text reklamy v priebehu veľmi krátkej doby po tom, čo ich pôvodnú reklamu spoločnosť prevádzkujúca inzertné priestory zakázala.

 


Čo vás čaká, keď na reklamu kliknete?

Eventuálnych problémov spojených s návštevou podvodnej webstránky je hneď niekoľko. Niektoré sľubujú skvelú prácu z domu za tisíce, iné vás chcú zlákať na kúpu medicíny, ďalšie z vás chcú ťahať peniaze za rôznorodý tovar, napríklad tie slávne iPhony za jedno euro.

 

Na prvý pohľad si možno poviete, že keď na reklamný banner kliknete a žiadnu z ponúk nevyužijete, nič sa vám nestane. Veď nikde nezadáte údaje zo svojej debetnej a kreditnej karty a nikde sa nezaregistrujete. Napriek tomu ste vstúpili do obrovského rizika už len tým, že ste na reklamu klikli.

 

Podvodné webstránky avizované pútavými reklamami fungujú napríklad aj nasledovnými spôsobmi:

  • po kliknutí na banner vám otvorí webstránka so škodlivým kódom, ktorý nevedomky stiahnete do počítača alebo mobilu. Zvyčajne sa jedná o takzvaný malvér, ktorý vám vie spôsobiť obrovské problémy, finančné i súkromné. Napríklad tento softvér z vášho e-mailového konta rozpošle na všetky kontakty správy z nevhodným obsahom, prípadne bude žiadať o zaslanie peňazí na niektorí podvodný účet v banke.
  • budete obeťou zberačov údajov z kreditných a debetných kariet. Ak sa rozhodnete niektorý z produktov zakúpiť, budete musieť zadať údaje zo svojej karty pre zrealizovanie obchodu. Je celkom nepodstatné, či budete platiť jedno euro alebo sto. Podvodník získa všetky údaje z vašej karty k tomu, aby ju mohol využiť na vlastné obohatenie. Ak máte denný limit v banke nastavený na dvetisíc eur, potom vám strhne všetky.
  • zneužitie digitálnej identity je pomerne nový fenomén, ale pritom veľmi nebezpečný. Vaša identita môže byť odhalená a prístupnená komukoľvek na druhej strane iba vďaka tomu, že navštívite nesprávnu webstránku.
  • podvodná stránka je určená pre rozširovanie ransomvéru, teda programu, ktorý vám zablokuje počítač a potom žiada výkupné v hodnote desiatok až stoviek eur. Ak aj tieto peniaze zaplatíte, nebudete mať garanciu, že o dva dni sa to isté nestane opäť.
  • podvodná stránka určená k šíreniu kódov na ťaženie bitcoinov. Jedná sa o relatívne bezpečnú formu zneužitia návštevníka, ale stále nelegálnu. Do počítača sa vám po navštívení webstránky nainštaluje utajený program, pomocou ktorého hacker ťaží bitcoiny, prípadne iné digitálne meny. Vám síce nespraví nič, ale bude zneužívať váš počítač na počítanie náročných výpočtov vedúcich k získavaniu bitcoinov.

 


Ako sa chrániť?

Spôsobov, ako sa chrániť pred prípadnými útokmi hackerov, je hneď niekoľko. V prvom rade by ste mali mať v mobile, tablete a počítači nainštalovaný jeden antivírusový a antimalvérový program (napríklad ESET, Kaspersky Lab, Avast, AVG a podobné). V druhom rade by ste sa mali naučiť vyhýbať reklamám, ktoré vás vyzývajú k akcii s cieľom získať produkt za podozrivo nízku cenu alebo dokonca zarobiť. Nikto vám nedá peniaze iba za to, že niekde kliknete.

 

Základným predpokladom pre ochranu pred podobnými stránkami je zbaviť sa zbytočnej naivity a naučiť sa aspoň zdravej miere ostražitosti.

 

 

 

Ako neprísť o peniaze počas Vianoc? Kaspersky Lab zverejnil nepriaznivé zistenia a pridáva odporúčania

Väčšina ľudí si je vedomá finančných kybernetických hrozieb, až tretina ľudí má skúsenosť s tým, že ich citlivé finančné údaje skončili v nesprávnych rukách.

 

Kaspersky Lab – Nočná mora Vianoc: finančné údaje tretiny nakupujúcich skončili v nesprávnych rukách

 

Čas nákupného ošiaľu odštartoval novembrový čierny piatok, následne sa k slovu prihlásili vianočné nákupy a onedlho nás pohltia januárové výpredaje. Oplatí sa však pamätať na to, že pre kyberzločincov, ktorí poľujú na bankové informácie spotrebiteľov alebo na údaje k ich online nákupným účtom, predstavuje táto sviatočná sezóna hotový jackpot. Podľa aktuálnej správy Kaspersky Lab„Od vianočnej pohody k online panike: ako neprísť o peniaze počas Vianoc“ je online nakupovanie jednou z najobľúbenejších aktivít na internete. Populárnejší je už len e-mail. A zatiaľ čo väčšina ľudí (93 %) si je vedomá finančných kybernetických hrozieb, až 32 % ľudí má skúsenosť s tým, že ich citlivé finančné údaje skončili v nesprávnych rukách.

Pohodlie online nakupovania môže byť veľmi lákavé, no niektorí ľudia majú obavy, do akej miery sú ich online platby chránené. Žiaľ, ich obavy sú odôvodnené. Prieskum ukázal, že až jedna štvrtina (26 %) z ľudí, ktorých finančné údaje boli zneužité, nikdy nedostala svoje peniaze späť. Medzi faktory, ktoré môžu potenciálne ohrozovať financie ľudí, patrí napríklad náročnosť kontroly platobných poverení po tom, čo boli použité v rôznych e-shopoch a tiež rôznorodosť dostupných platobných metód.

Online nakupovanie je ako návšteva obrovského nákupného centra, kde si ľudia môžu kúpiť tovar v desiatkach rôznych e-shopov. Pre nakupujúcich môže byť náročné udržať si všetky informácie o online platbách pod kontrolou. Viac ako polovica ľudí (54 %) sa obáva, že ich finančné údaje skončia v rukách kyberzločincov. Na druhej strane, tretina (36 %) respondentov zabudla alebo si ani nepokúšala zapamätať webové stránky a aplikácie, kde zdieľali svoje finančné informácie.

Keďže spotrebitelia chcú mať svoje platobné údaje po ruke a zároveň si ich chcú aj jednoducho pamätať, každý piaty (20 %) si ich preto radšej uloží na svojom zariadení. Online nákupy sú tak pohodlnejšie a používateľ sa nemusí obávať, že prihlasovacie údaje zabudne. Ak však zariadenie stratí alebo mu ho ukradnú, je vystavený riziku, že príde nielen o svoje osobné údaje, ale aj o peniaze, pretože niekto mohol získať prístup k bankovému účtu používateľa.

Rôznorodosť metód digitálnych platieb dáva zákazníkom možnosť slobodne si vybrať svoj obľúbený spôsob nákupu tovaru alebo služieb. Najpreferovanejšou metódou sú stále debetné a kreditné karty, priame prevody z bankových účtov ako aj elektronické peňaženky, napr. PayPal. Avšak existujú aj ďalšie spôsoby platieb, ktoré postupne získavajú na popularite. Časté nakupovanie umožňuje ľuďom zhromažďovať body prostredníctvom vernostných programov a používať ich pri opakovanom nákupe. Vďaka inteligentným telefónom a hodinkám spotrebitelia ani nepotrebujú nosiť so sebou peňaženku, fyzické peniaze alebo dokonca plastové karty. To pomohlo zvýšiť popularitu zariadení pre bezkontaktné platby, napríklad PayPass a Apple Pay a dnes ich pravidelne používa už tretina zákazníkov (31 %).

 

Záver roka a vianočné sviatky sú prekrásnym obdobím, kedy ľudia kupujú darčeky pre svojich blízkych a priateľov. Nikto si nechce toto najkrajšie obdobie v roku pokaziť nepríjemnosťami spojenými so stratou peňazí kvôli nebezpečným transakciám alebo online podvodom,“ komentuje Marina Titova, vedúca marketingu spotrebiteľských produktov spoločnosti Kaspersky Lab. „Všetci by sme mali byť ešte obozretnejší, najmä ak ide o naše finančné údaje a online platby, pričom by sme mali dbať na to, aby sme nezadávali údaje platobnej karty na nedôveryhodných webových stránkach alebo uskutočňovali platby cez nezabezpečené zariadenia.

Aby bolo online nakupovanie bezpečné, spoločnosť Kaspersky Lab odporúča používať bezpečnostné riešenie, ktoré vie chrániť online transakcie a postará sa o to, aby vaše online nákupné účty boli v bezpečí.

  • Riešenie Kaspersky Security Cloud je príkladom toho, ako môže softvér pomôcť pri prekonávaní výziev, ktorým ľudia čelia pri udržiavaní svojich financií v bezpečí. Toto riešenie chráni informácie o vašej kreditnej karte otvorením bezpečného prehliadača vždy, keď nakupujete online a automaticky vyplní vaše platobné údaje.

  • Riešenie Kaspersky Password Manager je určený na to, aby pomáhal udržiavať súkromný život v bezpečí, vrátane finančných detailov. Nakupujúcim poskytuje bezpečný prístup k ich heslám, PIN kódom a kľúčovým povereniam, kdekoľvek a na akomkoľvek zariadení – pričom zabezpečí, že platba prebehne rýchlo a bezpečne.

Ďalšie zistenia zo správy „Od vianočnej pohody k online panike: ako neprísť o peniaze počas Vianoc“ sú k dispozícii na tejto stránke.

Videotest lacného elektromobilu VXT e-Choice VAN XL

Toto je jeden z najlacnejších elektromobilov na Slovensku, ak nie rovno najlacnejší. Jeho cena pritom nie je veľmi nízka, vyše 16-tisíc eur nemá len tak hocikto, lenže tu sa platí za elektrický pohon a schopnosť vozidla ušetriť veľa prostriedkov na prevádzke.

Elektromobil VXT e-Choice VAN XL som testoval pre web Autoviny.sk, ktorý patrí pod auto motor a šport – Slovensko.
Celý test si môžete prečítať práve na webe Autoviny.sk v článku Test elektromobilu VXT e-Choice VAN XL: Milý a rozporuplný

Elektromobil VXT e-Choice VAN XL v skratke:

  • dojazd elektromobilu je takmer 100 kilometrov;
  • nabíja sa iba z domácej zásuvky za 4 až 8 hodín;
  • jedná sa o jedno z najlacnejších elektrických vozidiel u nás;
  • typickým použítím e-Choice je rozvoz jedla a tovaru;
  • vozidlo disponuje nižším kvalitatívnym štandardom a slabou bezpečnosťou

Za zapožičanie vozidla ďakujem spoločnosti PLUS Energia, s.r.o.!

Slovensko otvorilo prvú ultrarýchlu nabíjačku v strednej Európe

Spoločnosť ZSE v predpremiére predstavila prvú ultrarýchlu nabíjaciu stanicu spomedzi 15 európskych krajín spĺňajúcu požiadavky na nabíjanie vozidiel blízkej budúcnosti.

Spoločnosť Západoslovenská energetika (ZSE) uvádza do prevádzky prvú ultrarýchlu nabíjaciu stanicu na čerpacej stanici Slovnaft na diaľnici R1 v lokalite Budča. Ide o prvú nabíjaciu stanicu tohto typu nielen na Slovensku, ale aj v Bulharsku, Chorvátsku, na Cypre, v Českej republike, Estónsku, Grécku, Maďarsku, Lotyšsku, Litve, na Malte, v Poľsku, Portugalsku, Rumunsku a Slovinsku. Komerčné spustenie nabíjacej stanice pre verejnosť je naplánované na december 2018.


Nabíjacia stanica Ultra-Fast umožňuje oveľa rýchlejšie nabíjanie elektromobilov s výkonom až 350 kW, čo výrazne skracuje čas na ich nabíjanie a sprístupňuje elektromobilitu aj pri dlhých jazdách. 15-minútové nabíjanie pokryje 400-kilometrový dojazd elektromobilu.
Nabíjacia stanica bola uvedená do prevádzky za účasti podpredsedu Európskej komisie pre Energetickú úniu Maroša Šefčoviča, ďalších zástupcov Komisie, Helmuta Morsiho (DG Move), ďalej predstaviteľov ministerstva hospodárstva a ministerstva životného prostredia, ako aj partnerov projektu NEXT-E a partnerov podujatia. Projekt NEXT-E je spolufinancovaný z fondu CEF (nástroj na prepájanie Európy) Európskej únie. Projekt vlani dostal od Európskej komisie doteraz najväčší grant na rozvoj elektromobility, na základe ktorého sa vybuduje 222 multi-štandardných rýchlonabíjacích staníc (50 kW) a 30 ultrarýchlych nabíjacích staníc (150–350 kW) v rámci kohéznej Európy. Projekt NEXT-E vybuduje na Slovensku celkovo 25 nabíjacích staníc (18 rýchlonabíjacích staníc a 7 ultrarýchlych nabíjacích staníc).


Lokalita Budča predstavuje strategický bod prejazdu stredom Slovenska, ktorý dokáže vďaka technológii ultrarýchleho nabíjania komfortne prepojiť západnú a východnú časť Slovenskej republiky. Táto technológia prináša 7-násobne rýchlejšie časy nabíjania a priamo tak skracuje čas potrebný na jazdu elektromobilu. Ultrarýchla nabíjacia stanica umožňuje nabíjanie všetkých typov elektrických vozidiel s konektormi na rýchle nabíjanie.
Tento úspech bol dosiahnutý úzkou spoluprácou inovátorov z kohéznych aj nekohéznych krajín za podpory EK. Vedieme v nasadzovaní infraštruktúry nabíjacích staníc v globálnom merítku, no nie je čas na oddych, Európania potrebujú urýchliť zavádzanie elektrických vozidiel. Napredujme spolu!“, uviedol Helmut Morsiho (DG Move).


Týmto prvým spustením inovatívnej ultrarýchlej nabíjacej stanice, vôbec prvej svojho druhu v regióne, spoločnosť ZSE jasne deklaruje svoj záväzok k čistej a udržateľnej mobilite. Spoločnosť EVBox je právom hrdá, že sa stáva súčasťou tohto projektu a prispieva spolu so ZSE k zmene povahy mobility nadchádzajúcich dní,“ dodáva Emmanuel Ourry, riaditeľ spoločnosti EVBox.

Projekt NEXT-E je príkladom jedinečnej spolupráce štyroch popredných koncernov v oblasti elektroenergetického, ropného a plynárenského priemyslu a dvoch producentov automobilov. Zapojili sa spoločnosti skupiny E.ON (Západoslovenská energetika na Slovensku, český E.ON Czech Republic, maďarský E.ON Hungary, rumunský E.ON Romania), spoločnosti skupiny MOL (zastúpené pobočkami vo všetkých šiestich zúčastnených krajinách), Hrvatska elektroprivreda v Chorvátsku, PETROL (v Slovinsku a Chorvátsku) a automobilky Nissan a BMW.


Európska komisia odobrila projekt na podporu rozširovania infraštruktúry nabíjacích staníc v strednej a východnej Európe NEXT-E poskytnutím grantu vo výške 18,84 miliónov eur. Grant bol udelený v rámci CEF (finančného mechanizmu na podporu infraštruktúrnych sietí). Cieľom projektu je vybudovanie siete nabíjacích staníc tak, aby boli európske krajiny navzájom prepojené. Nabíjacie stanice by mali byť vybudované do konca roka 2020.

Toto je úplne nový IQOS: trojka je krajšia a praktickejšia

Nová generácia IQOS je pôsobivá. Inovácie sa týkajú dizajnu i funkčnosti, zlepšilo sa prakticky všetko.

 

Prijali sme pozvanie spoločnosti Philip Morris na predstavenie novej generácie stále populárnejšieho produktu IQOS, ktorá sa uskutočnila práve dnes. Podarilo sa nám tak medzi prvými vidieť a skúsiť novú generáciu produktu, ktorý je zodpovedný za postupný odklon dospelých fajčiarov od cigariet k menej rizikovým riešeniam užívania tabaku. Jedná sa o bezpečnejšiu alternatívu ku konvenčným tabakovým výrobkom, ktorá nevyužíva spaľovanie, neprodukuje preto dym, popol a redukuje s tým súvisiace zdravotné riziká.

 

IQOS prešiel významným vylepšeniami, ktoré vznikli po komunikácii výrobcu so zákazníkmi. Vylepšili sa najmä dizajn, čas nabíjania, doba použiteľnosti a aj životnosť. Úplnou novinkou je doplnkové zariadenie IQOS 3 Multi, ktoré ponúka podstatne výkonnejšiu batériu na 10 náplní HEETS. Zaujímavosťou je, že Multi nepotrebuje konzolu pre nabíjanie, nabíja sa priamo pomocou kábla typu USB-C.

 

 

Produkt si udržal kultivovaný vzhľad, pôsobí modernejšie a sofistikovanejšie. Philip Morris podľa vlastných slov vypočul kritiku od používateľov predchádzajúceho IQOSu a pridal magnetické ukotvenie nahrievača, zvýšenú odolnosť pred nárazmi, dvojnásobne dlhšiu životnosť batérie s kratším časom nabíjania za tri a pol minúty a tiež vylepšené LED osvetlenie.

Výrobca naďalej pripomína, že hoci je aj tento produkt založený na užívaní nikotínu, ktorý návykový je, zrušenie procesu spaľovania má významný vplyv na zvýšenie jeho bezpečnosti. Práve spaľovanie je objektívne považované za pôvodcu zdravotných rizík spojených s fajčením. Používanie IQOSu defacto fajčením nie je, preto je povolený aj v priestoroch, kde sú konvenčné tabakové výroby zakázané. Aj IQOS 3 patrí do rúk výhradne dospelým fajčiarom.

 

IQOS 3 sa bude predávať od 3. decembra 2018 za cenu 109 eur, pričom v predaji budú štyri základné farby (biela, zlatá, modrá, šedá) a doplnkové farebné variácie, celkovo sa tak IQOS dostáva k viac ako 576 farebným kombináciám. Aj toto považuje výrobca za kľúčové, ak si má zákazník produkt dokonale osvojiť. Zariadenie IQOS 3 Multi bude v predaji za prekvapivo nižšiu cenu 99 eur.

 

IQOS 3 – Cena, hodnotenie, predstavenie, novinka

Úspechy projektu IQOS na Slovensku sú veľmi pôsobivé. Spoločnosť Philip Morris uvádza, že od minuloročného augustového spustenia predaja prešlo na IQOS až 70-tisíc dospelých fajčiarov a z praxe vyplýva, že až 72 percent ľudí, ktorí IQOS vyskúšali, úplne zanechalo konvenčné tabakové výrobky. Výrobca pritom avizuje konkrétne plány: do roku 2020 chce na Slovensku presvedčiť až 20 percent dospelých fajčiarov na IQOS, čo dnes predstavuje asi 200-tisíc ľudí. V celosvetovom meradle Philip Morris hovorí až o 40 miliónoch fajčiaroch.

 

 

 

 

Zaregistrujte sa na FinTech 01Hackathon. Dnes máte poslednú šancu!

Slováci majú teraz jedinečnú šancu preukázať svoje schopnosti na unikátnom fintech hackathone plnom inovatívnych technológií a globálnych produktov. Je určený pre všetkých nadšencov v oblasti technológií, tvorby používateľských aplikácií, krypto a digitálneho marketingu.

Tie najlepšie slovenské talenty vyberá dubajský inovátor 01FintechHouse, ktorého vývojárske jadro tvorí 58-členný tím 01People zo Slovenska. Víťazi 12-hodinového maratónu si vyskúšajú prácu na globálnych fintech projektoch v Dubaji a odnesú si finančnú výhru v podobe kryptomeny v hodnote 10 000 €. 01Hackathon sa uskutoční už 17. októbra v bratislavskom HubHube a záujemcovia sa môžu zaregistrovať do dnes 15. októbra.

Záujemcovia sa môžu na FinTech maratón prihlásiť do 15.10.2018 do 18:00 na 01hackathon.com

Prvý fintech maratón na Slovensku pod značkou 01Hackathon chce prilákať šikovných ľudí, ktorí majú záľubu v programovaní, dizajne, marketingu, stratégii, obchodovaní na burzách alebo produktovom manažmente. Budú môcť pracovať priamo s reálnymi globálnymi produktmi.

Súťažiaci však nemusia byť žiadni skúsení experti v daných oblastiach. Počas celého trvania hackathonu im bude k dispozícii skúsený tím odborníkov, ktorí im bude pri riešení úloh pomáhať a usmerňovať ich. Jedinou podmienkou pre zúčastnených je dobrá znalosť anglického jazyka.

01Hackathon organizuje tím 01People v spolupráci s magazínom FORBES. Podujatie sa uskutoční v rámci jedinečného eventu Forbes Technológie, za účasti Ibahima Mohameda, celosvetovo oceňovaného fintech inovátora, zástupcov spoločností Visa, Soitron, či lídrov bankového a investičného sektoru na Slovensku. 01People tvoria slovenskí technologickí, marketingoví a biznis inovátori, ktorí chcú prostredníctvom prvého hackathonu na Slovensku rozšíriť svoj tím a dať tak nadaným ľuďom príležitosť stretnúť veľkých svetových inovátorov. Naším cieľom je motivovať talentovaných ľudí, aby mohli preukázať svoje schopnosti v oblasti finančných technológií, ktoré pokladáme za budúcnosť. Chceme im umožniť, aby naplno rozvíjali svoj potenciál a mohli sa podieľať na svetových projektoch,” hovorí technologický riaditeľ a CEO spoločnosti 01People Roman Kučera.

Developerskému tímu 01People sa tento rok ako prvým Slovákom podarilo uviesť na trh kryptomenu krytú zlatom s názvom OneGram postavenú na vlastnej technológii. Onegram ekosystém spustila skupina inovátorov pre svojho klienta z Dubaja. Skupina 01People sa rozšírila na 58 špecialistov a vďaka ich inovatívnym projektom sa presadzuje na globálnych trhoch.

Odmenení nebudú len víťazi, ale aj jednotliví účastníci, ktorí získajú 1 OCG (100 €) – kryptomenu krytú fyzickým zlatom. O tom, ktorí piati výhercovia poletia do Dubaja a získajú 100 OGC, ktoré majú hodnotu 10 000 eur, rozhodne odborná porota pozostávajúca z partnerských organizácií. Jej predsedom bude Ibrahim Mohammed, zakladateľ oceňovanej kryptomeny OneGram a CEO spoločnosti 01FintechHouse.

Záujemcovia sa môžu na FinTech maratón prihlásiť do 15.10.2018 do 18:00 na https://01hackathon.com/, kde sa dočítajú aj o súťažných zadaniach.

Honor 10 výrazne znížil ceny, trvale je o 50 až 70 eur lacnejší

Výborne vybavený smartfón Honor 10 s 5,84″ bezrámčekovým displejom a 64/128 GB pamäťou trvale zlacňuje o vskutku výrazné čiastky. Po technickej i dizajnovej stránke je pritom aj naďalej nanajvýš aktuálny.

 

Za verziu Honor 10 64 GB zaplatíte až o 50 eur menej, cena teda klesá z pôvodných odporúčaných 439 eur na 389 eur.
Verziu Honor 10 128 GB zakúpite so zľavou až 70 eur, nová cena je vynikajúcich 429 eur.

Pri zariadeniach značky Honor sa takéto generálne zníženia cien objavujú. Značka si na Slovensku dlhodobo razí cestu k zákazníkom kvalitne spracovanými smartfónmi s vyspelými funkciami a cenami, ktoré zvyčajne výrazne podliezajú cenníky konkurencie.

 

 

Zľavy za Honor 10 neznamenajú, že by sa ho potreboval výrobca a predajca zbaviť z dôvodu technologickej zastaralosti – práve naopak. Honor 10 je vlajkovou loďou značky a aj v porovnaní s konkurenčnými zariadeniami má v mnohom navrch.

Telefón sa predáva vo verziách s pamäťou 64 a 128 GB, vždy má 6 GB RAM. Duálny zadný fotoaparát využíva podporu umelej inteligencie, bezrámikový displej s uhlopriečkou až 5,84 palca a rozlíšením 2280×1080 pixelov pracuje s technológiou IPS LCD. Displej obsahuje takzvaný notch, teda výrez v displeji s panelom pre slúchadlo a kameru. Pod displejom sa podarilo do tenkej brady vtesnať praktický senzor odtlačkov prstov. Sklo displeja je na okrajoch jemne zahnuté, čo ešte viac podporuje dojem prémiovosti.

Predná kamera má rozlíšenie až 24 Mpx a podporuje rozpoznávanie tvárí, takže telefón nemusíte odomykať ani odtlačkami prstov.

 

 

Technológie od Epsonu vytvorili jedinečné expozície v Dome Maríny v Banskej Štiavnici

V Banskej Štiavnici na návštevníkov mesta čaká unikátna zážitková expozícia, ktorá krásnym spôsobom spája moderné technológie a ľúbostnú poéziu. Významne sa na expozícii podieľala spoločnosť Epson svojimi projektormi a skenermi. Zatiaľ, čo projektory Epson EB-585W boli použité na vytvorenie nevšedného interaktívneho zážitku pre návštevníkov, špičkové skenery Epson Perfection V750 Pro umožnili zachovať pôvodný rukopis Maríny pre budúce generácie. Vyspelá technika zaznamenala rukopis v 15-krát vyššej kvalite ako doteraz.

 

Tlačová správa – Banská Štiavnica 18. septembra – V Banskej Štiavnici sa spojili moderné technológie a história. V rodnom dome Maríny ožil vďaka technológiám Epson ľúbostný príbeh Andreja Sládkoviča a Maríny Pischlovej. Príbeh milencov zvečnený v Najdlhšej ľúbostnej básni sveta inšpiroval neziskovú organizáciu Marína a Sládkovič. Tá sa rozhodla dom Maríny oživiť a vytvoriť v ňom celosvetový unikát – BANKU LÁSKY. Cieľ bol rozpovedať skutočný príbeh inovatívnym spôsobom pomocou najmodernejších technológií, preto oslovili firmu Epson. Vďaka ich špičkovým zariadeniam majú návštevníci možnosť zažiť jedinečné atrakcie.

 

V expozícii stvárňuje Marínu herečka Táňa Pauhofová, Sládkoviča si zahral Robert Roth.

Návštevníkom sa prihovárajú skutoční aktéri príbehu

Do skutočného príbehu lásky Maríny a Sládkoviča vtiahnu návštevníkov Hovoriace obrazy ako z Harry Pottera. „Projektory Epson EB-585W vytvárajú ilúziu starobylých olejomalieb. Štyri portréty v historických drevených rámoch sú portréty Maríny, Sládkoviča, Maríninej mamy a Maríninho manžela Gerzsa. Počas prehliadky olejomaľby zrazu nečakane ožijú a začnú medzi sebou komunikovať. Touto netradičnou high-tech formou divákom rozpovedajú, ako to v skutočnosti bolo v jednom z najslávnejších príbehov lásky,“ hovorí Katarína Javorská, PR manažérka neziskovej organizácie Marína a Sládkovič.

 

Štyri obrazy sú premietané iba tromi projektormi. Ultra-krátka projekčná vzdialenosť projektora Epson EB-585W umožnila umiestniť projektory tesne pod obrazy, dokonca excentricky, vďaka čomu sú citlivo zapracované do priestoru tak, že ich ani technicky zdatní návštevníci nedokážu odhaliť. „Tri projektory Epson EB-585W, ktoré sú nainštalované v Banke lásky, vďaka svojej ultra krátkej vzdialenosti nerušia diváka, navyše disponujú vysokým kontrastom a jasom, takže projekcia je dobre viditeľná aj za denného svetla. Ich inštalácia bola výzvou aj pre nás, no naše projektory ju zvládli a výsledok naozaj vyzerá, akoby obrazy z príbehu ožili,“ približuje PR manažérka Epson Slovensko Kateřina Vymazalová.

 

Hlavnou atrakciou BANKY LÁSKY je prvý trezor na svete, v ktorom sa uschováva to najcennejšie – lásku. „Trezor je vytvorený z veršov rukopisu básne Marína – Najdlhšej ľúbostnej básne sveta. Každému písmenku, znaku a medzere tejto básne je priradená jedna Schránka, do ktorej si ľudia z celého sveta môžu uschovať veci, ktoré symbolizujú ich lásku k niekomu alebo niečomu. Na každej Schránke je kúsok z originálneho Sládkovičovho rukopisu básne Marína,“ vysvetľuje Katarína Javorská.

Originál rukopisu básne Marína z roku 1846 je zákonom chránenou národnou kultúrnou pamiatkou. Je uchovaný v trezore Slovenskej národnej knižnice. Nie je prístupný verejnosti, pretože je veľmi citlivý na svetlo a teplo. „Aby sme rukopis mohli sprístupniť širokej verejnosti, hľadali sme na trhu taký skener, ktorým je možné skenovať veľmi citlivé archiválie,“ vysvetľuje Javorská.

 

Skenovanie rukopisu Maríny skenerom Epson Perfection V750 prebiehalo manuálne. Automatizovať takýto proces nie je vzhľadom na jedinečnosť a citlivosť archívnych dokumentov možné.

Práve skener Epson Perfection V750 Pro je na toto ideálny, pretože disponuje technológiou opravy skenovaných obrazov DIGITAL ICE. „Skenovacia technológia skĺbila studené svetlo so skenovaním vo vysokom rozlíšení. Skener Epson Perfection V750 Pro dokázal naskenovať originál rukopisu bez jeho poškodenia, a to až v kvalite 9600 dpi. Epson je expertom na obnovu a úpravy starých snímok vďaka kombinácii technológie DIGITAL ICETM a nástroja Epson Easy Photo Fix,“ dodáva Kateřina Vymazalová z Epsonu.

 

Vďaka skeneru Epson tak vznikla digitalizovaná kópia rukopisu až v 15-krát vyššej kvalite oproti predchádzajúcim kópiám. Po prvý raz si tak môže pozrieť zblízka rukopis Najdlhšej ľúbostnej básne na svete aj verejnosť. Ľudia tak dokážu vnímať každý detail, každý záchvev pera odrážajúci hlboké city, ktoré autor pri písaní básne prežíval.

 

Porovnanie rozlíšení 600 a 9600 DPI. Skener Epson s tazkvaným chladným svetlom umožňuje nielen enormne vysoké rozlíšenie skenovaného obrazu, ale je aj mimoriadne šetrný k archivným dokumentom.

 

Láska spúšťa atrakcie

V symbolickej Sládkovičovej knižnici si návštevníci netradičným spôsobom vyskúšajú, ako sila lásky dokáže zázračne spúšťať projekciu tých najkrajších veršov básne Marína. Tento unikátny zážitok umožňuje 5 projektorov Epson EB-535W. Tie sú šikovne umiestnené pod stropom a okrem veľkolepých projekcií dokážu navodiť autentickú atmosféru starobylej knižnice.

Epson EB- 535W

Epson Perfection V750 Pro

 

„Pätica projektorov Epson EB- 535W sa vyznačuje svojou schopnosťou pokryť celú plochu steny. Návštevníci sú tak doslova vtiahnutí do príbehu, vďaka 3LCD technológii totiž zariadenie zobrazuje jasné obrázky v špičkovej kvalite a realistickejších farbách aj v osvetlenej miestnosti bez toho, aby ich rušilo umiestnenie zariadenia priamo na očiach divákov,“ dodáva Kateřina Vymazalová z Epsonu.

 

Slovenskí študenti predviedli svojho olympijského robota pred novinármi a ministerkou Lubyovou

Tlačová správa – Už len pár dní ostáva do začiatku medzinárodnej robotickej súťaže mladých talentov FIRST Global v Mexiku. Slovenský tím zložený z pätice nadaných stredoškolákov už kompletne dokončil robota Aurela a študenti sú tak plne pripravení odcestovať a ísť reprezentovať našu krajinu. Jeho dizajn a funkcionalitu dnes predstavili na tlačovej konferencii, na ktorú ich prišla podporiť aj samotná ministerka školstva Martina Lubyová. 


Druhý ročník prestížnej robotickej olympiády FIRST Global sa uskutoční už 15. – 18. augusta v ďalekom Mexiko City. Ešte pred odchodom za veľkú mláku predstavili ambiciózni študenti Martin, Adam, Viliam, Tomáš a Oliver spolu s ich mentorom Adamom Kuklom médiám súťažného robota Aurela. Po fyzickej stránke je už celkom hotový, otestovaný a pripravený zabojovať v Mexiku o čo najlepšie umiestnenie.

Študenti so svojím robotom Aurelom predvádzajú jeho funkčnosť ministerke školstva Martine Lubyovej (foto: agentúra)


Na konferencii predviedli ako funguje a vysvetlili, čo bude jeho úlohou na tohtoročnom FIRST Global. „Na súťaži uvidíme stovky krajín z rôznych kútov sveta a každá príde s vlastným originálnym robotom, ktorého si jednotlivé tímy sami navrhli a skonštruovali. Každá krajina má na stavbu robota rovnaké komponenty, no napriek tomu si musí nájsť vlastný spôsob, ako ho postaviť a spoločnými silami pri tom prekonať rôzne prekážky,“ hovorí člen slovenského tímu Viliam.


Príprava robota trvala študentom necelé tri mesiace, počas ktorých bola kľúčová vzájomná spolupráca, komunikácia a efektívne zadelenie úloh pre jednotlivých členov tímu. Všetci naši reprezentanti patria medzi hviezdy národných a medzinárodných robotických súťaží, akou je napríklad FIRST Lego League.


Cieľom občianskeho združenia FIRST Global Slovakia, ktoré zastrešuje slovenský tím, je prostredníctvom tejto robotickej olympiády motivovať mladých ľudí a popularizovať vzdelávanie v oblasti vedy a techniky. K veľkej podpore talentov slovenských stredoškolákov sa hlási aj ministerka školstva Martina Lubyová, ktorá si myslí, že na mladých šikovných a cieľavedomých ľuďoch je postavená naša budúcnosť. „Je dôležité, aby Slovensko nezmeškalo rozbehnutý vlak v rámci robotizácie. Ministerstvo školstva plne podporuje talentovaných a šikovných študentov, chceme, aby zostávali na Slovensku, aby sa v našej krajine podporovala veda. Je potrebné podchytiť potenciál týchto nadaných ľudí už v mladom veku.“
Spolu s ďalšími tímami z vyše 150 krajín z celého sveta budú študenti vybraných slovenských škôl plniť tohtoročnú globálnu výzvu. Tou je „Energy Impact“, teda dopady rôznych spôsobov výroby elektrickej energie na životné prostredie. Slovenský tím ju odlieta do Mexiko City zdolať už túto nedeľu 12. augusta.


FIRST Global Slovakia a cestu národného tímu do Mexico City tento rok podporujú:

Hlavný partner:
ENERGOCHEMICA TRADING a.s., ktorá je súčasťou skupiny ENERGOCHEMICA

Partneri:
Deltech, a.s. | Sirius, n.o. | Evanjelická spojená škola, Liptovský Mikuláš
Mesto Liptovský Mikuláš, AF-CAR, s.r.o., WEGA LH, s.r.o., WANAKA education, s.r.o. , Jazyková škola Kronelingua, MK alarm, s.r.o.
Podporovatelia:
Nadácia Pontis a Nadačný fond Telekom | BSK | Gymnazium M. Rufusa, Žiar nad Hronom
Individuálni darcovia cez portál Darujme.sk.

Cenový tip: nadupaný Honor 9 kúpite len za 209 eur

Honor 9 Lite, ktorý značka na trh uviedla vo februári, prichádza od júla s novou cenou. Môže tak potešiť napríklad aj rodičov, ktorí chcú dať svojmu školáčikovi za vysvedčenie poriadny mobilný telefón. Po novom bude tento špičkový smartfón stáť 209 euro.

 

Je však potrebné podotknúť, že Honor 9 rozhodne nie je telefón len pre deti, na svoje si pri ňom prídu aj fanúšikovia moderných technológií, dobrých fotoaparátov a prvotriedneho obrazu.

 

 

Honor 9 Lite sa môže pochváliť dizajnovým prevedením, ktorému kraľujú sklenený chrbát s efektom odleskov a bezrámový 5,65“ displej. Telefón má hneď dve duálne kamery, okrem fotoaparátu má dve šošovky aj selfie kamera. Rozlíšenie je vždy 13 + 2 MPx.

Honor 9 Lite je ku kúpi v modrej, ľadovo sivej a čiernej farbe.

 

Slovenský tím sa intenzívne pripravuje na robotickú olympiádu v Mexiku, robot už má aj oficiálne meno

Veľkolepá medzinárodná robotická olympiáda FIRST Global sa nezadržateľne blíži. Pätica talentovaných stredoškolákov spolu s ich mentorom Adamom Kuklom pôjdu v polovici augusta reprezentovať našu krajinu do Mexika. Robotická stavebnica konečne dorazila a tím už budúcemu robotovi vymyslel aj netradičné meno – Aurel. Kým sa nechali inšpirovať?

Naši chalani patria medzi hviezdy národných a medzinárodných robotických súťaží akou je napríklad FIRST Lego League. Slovenský tím má za sebou úvodné stretnutie v Žiari nad Hronom, kde začali vymýšľať dizajny na funkcie robota a čakali už len na príchod samotných robotických komponentov. Tie si už študenti so svojim mentorom po prvý raz otvorili v priestoroch AeroMobilu, a práve tam sa spoločne dohodli na nezvyčajnom mene robota. Minulý rok sa súťažný robot volal Vianočka, tento rok sa tím inšpiroval Aurelom Stodolom, známym vedcom svetového formátu, strojným inžinierom a konštruktérom. „Venoval sa vývoju parnej turbíny, ktorá sa dodnes používa v elektrárňach. Bol veľkým slovenským vedcom a keďže pole jeho pôsobnosti úzko súvisí s témou tohtoročnej výzvy FIRST Global, rozhodli sme sa dať nášmu zostrojenému robotovi meno Aurel,“ vysvetľuje mentor tímu Adam Kukla.

Slovensko je krajinou veľkých vynálezcov a FIRST Global vedie ľudí k tomu, aby prichádzali s novými a originálnymi nápadmi, nebáli sa vyvinúť niečo, čo môže byť prospešné pre spoločnosť či životné prostredie. „Rozvoj vedy a techniky vždy bol a stále je v našej krajine naozaj dôležitý a takouto formou chceme upozorniť na to, že Slovensko si aj účasťou na robotickej súťaži udržiava túto tradíciu,“ dopĺňa Kukla.

Výzva tohto ročníka FIRST Global sa dá jednoducho odvodiť z hernej disciplíny „Energy Impact“. Cieľom je upozorniť na dopady rôznych spôsobov výroby energie, a práve to je podstatou hry – tímy aliancie sa budú pokúšať o výrobu energie. Budú však musieť čeliť viacerým obmedzeniam. K dispozícii budú mať veterné turbíny (každá aliancia môže aktivovať len jednu), solárne panely (ťažko sa získavajú a umiestňujú) a tepelné elektrárne (limitujúcim faktorom je vyčerpateľnosť zdrojov). Veľmi dôležitá bude spolupráca – tímy si budú môcť navzájom posúvať svoje možnosti pri výrobe energie a v prípade, že sa dokážu dohodnúť, dosiahnu vyšší zisk. „Jedine analýza výhod a nevýhod jednotlivých spôsobov výroby energie, ich dopady na ekonomiku, spoločnosť, životné prostredie a spolupráca krajín pri hľadaní efektívnejších energetických riešení nás vedia posunúť vpred,“ uzatvára mentor tímu.

Slovenský tím začal spolupracovať aj s mladým slovenským youtuberom Jurajvie, ktorý postuje náučné videá a odpovedá na náročné vedecké otázky. Tento týždeň už zverejnil video, kde hovorí o rôznych zdrojoch energie a o FIRST Global.

Päticu nesmierne šikovných chalanov a ich pokroky v stavbe, dizajne a programovaní robota Aurela, je možné každý týždeň sledovať na facebookovej stránke občianskeho združenia FIRST Global Slovakia. Zároveň je možné náš slovenský tím finančne podporiť cez jeho kampaň na darujme.sk.

Cenový tip: Honor 10 trhá rekordy a rozširuje sa o modro-zelený variant

Nedávno uvedená vlajková loď Honor 10 bude čoskoro po novom k dispozícii taktiež v modrom odtieni s meniacimi sa odleskami do zelenej. Doplní tak modrý variant s prechodom do jemne fialovej, strieborný mieniaci sa do svetlo modrej a elegantný čierny.

 

K novej farbe na našom trhu ďalej Honor rovno pridáva aj veľký globálny úspech. Mesiac od predstavenia Honoru 10 v Číne sa po celom svete predalo už cez 1 000 000 kusov nového telefónu.

 

Honor 10 s 5,84″ bezrámčekovým displejom má duálny fotoaparát, ktorý pri fotení využíva druhú generáciu umelej inteligencie, USB-C port, ultrazvukovú čítačku odtlačkov prstov pod sklom a taktiež 3,5mm audio konektor. Výkon zaisťuje 4GB operačná pamäť, ktorú dopĺňa 64GB alebo 128GB interná pamäť.

Vlajková loď Honor 10 je v predaji a za odporúčanú cenu 439 € (64GB verzia) a 499 € (128GB verzia).

 

Na olympiáde robotov sa tento rok zúčastnia aj Slováci: budú bojovať so silnou medzinárodnou konkurenciou.

Piatim slovenským študentom držíme palce už teraz, hoci herná disciplína bola tohtoročnej robotickej olympiády bola ohlásená iba pred niekoľkými dňami. Slováci majú teraz čas do augusta, aby navrhli, skompletizovali a kompletne sfunkčnili robotov, ktorí budú plniť úlohy stanovené organizáciou First Global.

 

Zakladateľom organizácie FIRST Global je Dean Kamen, americký vynálezca a filantrop. Je držiteľom viac ako 440 amerických a zahraničných patentov, preslávil sa predovšetkým vynálezom inzulínovej pumpy, Segwayu, robotickej protézy Luke Arm, či invalidného vozíka schopného jazdy po schodoch.

 

Tlačová správa:

Po veľkom úspechu prvého ročníka spúšťa americká nezisková organizácia FIRST Global ďalší ročník medzinárodnej robotickej olympiády. Tentokrát sa odhodlané stredoškolské tímy z vyše 150 krajín sveta, vrátane Slovenska, stretnú 15. – 18. augusta v hlavnom meste Mexika, Mexiko City. Slovensko budú aj tento rok zastupovať piati zanietení a nesmierne nadaní študenti viacerých slovenských stredných škôl a gymnázií.

Spája ich obrovské nadšenie, vášeň pre robotiku, schopnosť učiť sa rýchlo nové veci a silná túžba posúvať veci vpred. Pätica šikovných stredoškolákov Martin, Adam, Tomáš, Oliver a Viliam na čele s mentorom tímu a zároveň učiteľom Adamom Kuklom prídu v auguste do Mexika dokázať, že na Slovensku máme mladú generáciu s poriadnou dávkou talentu a veľkým potenciálom. „Myslím že FIRST Global bude pre mňa skvelá skúsenosť aj do budúcna a dúfam, že prinesiem do tímu svoje know-how, ktoré pri spojení so všetkými v tíme pomôže vytvoriť konkurencieschopný stroj,“ hovorí skúsený kapitán tímu Martin, ktorý spolu s Adamom a Tomášom úspešne reprezentujú školu na medzinárodnej robotickej súťaži FIRST Lego League.

 

Slovenskí študenti, ktorí pocestujú do Mexika a budú súťažiť v medzinárodnej robotickej olympiáde

 

K technike, robotike a k počítačom majú veľmi blízko aj Oliver a Viliam, ktorí sa chcú vždy zlepšovať v tom, čo ich baví. „S mojimi skúsenosťami, vynaliezavosťou a fantáziou určite pomôžem tímu a spolu vytvoríme robot, ktorý obstojí v konkurencii ostatných krajín,“ prezrádza mimoriadne schopný študent evanjelického bilingválneho gymnázia Juraja Tranovského v Liptovskom Mikuláši, ktorý sa len tak ľahko nevzdáva a v živote má rád veľké výzvy. Podľa ambiciózneho 16-ročného gymnazistu Viliama, ktorý sa minulý rok zúčastnil na FIRST Global ako kapitán slovenského tímu, ponúka táto súťaž veľa príležitostí: „FIRST Global bude opäť úžasná skúsenosť, z ktorej sa niečo nové naučíme a vytvoríme nové priateľstvá, či už v tíme, alebo medzinárodné.“

Každý z vybraných žiakov a tohtoročných členov slovenskej reprezentácie je jedinečná osobnosť s vlastnými záľubami od hudby, športov až po vedu.
Tím už má za sebou aj úvodné stretnutie v Žiari nad Hronom, kde spoločne predostreli prvé stratégie, plány a skice robota, ktorého budú musieť postaviť, naprogramovať a testovať. Herná disciplína pre rok 2018 už bola zverejnená. Robotickú stavebnicu zatiaľ slovenský tím nedostal, to mu však dáva viac času a priestoru na plánovanie dizajnu a funkcionality robota. Úlohou chalanov tiež bude natočiť reprezentačné video s komentárom v angličtine aj slovenčine.

Prestížna robotická súťaž, ktorá sa každý rok koná v inej krajine, poukazuje okrem medzinárodnej spolupráce aj na globálne problémy a vždy so sebou prináša novú výzvu. Minulý rok sa organizátori súťaže snažili upozorniť na nedostatok pitnej vody v rozvojových krajinách. Tohtoročnou témou súťaže sú „Energy Impacts“, teda dopady rôznych spôsobov výroby elektrickej energie na životné prostredie.

 

 

Dôraz je v hernej disciplíne kladený na využívanie ekologicky šetrnej veternej elektrárne, či solárnych panelov. Avšak najviac bodov je možné získať vďaka spolupráci tímov pri využívaní dostupných zdrojov. „Práve schopnosť dohodnúť sa a spoločne dospieť k vyššiemu cieľu vďaka vede a technike je nielen hlavnou myšlienkou hernej disciplíny, ale aj celej súťaže FIRST Global,“ poznamenáva mentor tímu Adam Kukla.

Olympiády sa zúčastnia študenti zo všetkých kútov sveta. Predstavia sa tu jednotlivé tímy z vyše 150 krajín (spolu so šiestimi kotinentálnymi zástupcami), ktoré splnili podmienky účasti na celosvetovo druhej stredoškolskej robotickej olympiáde – FIRST Global Challenge 2018 v Mexiko City.

Päticu talentovaných chalanov, ktorí budú hrdo reprezentovať naše Slovensko, je možné na ich ceste do Mexika finančne podporiť cez ich kampaň na darujme.sk.

Samsung predviedol QLED TV, ktoré vyzerajú ako bezrámový obraz. Predávajú sa už aj u nás!

Najpokrokovejšia technológia na svete už dávno nie je dominantou ázijských trhov. Keď vidíme na internete uvedenie úplne nových a priam neuveriteľných technológií, za chvíľu sa predáva aj u nás, na Slovensku. Je to aj prípad novej generácie televízorov Samsung QLED TV, ktoré možno postaviť na piedestál najlepších televízorov na svete. Novinky sa u nás predávajú za ceny do 1499 do 5999 eur a Samsung nám ich ukázal naživo.

 

Inteligentné Smart TV televízory Samsung QLED (QE75Q9FNATXXH, QE49Q6FNATXXH a pod.) stavajú na špičkovej kvalite obrazu, dizajne s minimalistickým rámom a maximálnej konektivite. Televízory je možné pripojiť na internet a aktívne využívať všetky ich doplnkové funkcie, ktoré boli donedávna záležitosťou počítačov. Jednou z najpôsobivejších funkcií, ktorými novinky disponujú, je schopnosť splývať s okolím.

 

Samsung QLED 2018 Smart TV

 

Splývanie s okolím znamená využívať bezrámový dizajn naplno a nechať televízor zobrazovať statický obraz, napríklad vizualizáciu nejakého obrazu či fotografie. Z televízora sa v takomto prípade stáva významný, ale pritom pasívny prvok v interiérovom dizajne. Jas obrazovky sa v tomto režime stlmí, antireflexná vrstva nedáva tušiť o tom, že ide o televízor a spotreba energie je doslova minimálna. Podľa Samsungu sú náklady na pravidelné využívanie tejto funkcie menej ako 1 euro mesačne, ktoré zaplatíte v rámci svojho bežného účtu za elektrinu. Na tlačovej konferencii dokonca predstaviteľ Samsungu prepočítal náklady iba na 70 eurocentov mesačne.

 

Samsung QLED 2018 Smart TV

 

 

Súčasťou výbavy nových televízorov je aj kábel One Invisible Connection, ktorý sa dočkal svojej novej generácie. V porovnaní s tou prechádzajúcou je ešte tenší a jeho úlohou je úplne zrušiť potrebu napájania televízora niekoľkými káblami. Všetky sú „poschovávané“ v jednom tenkom kábliku, ktorý takmer dokonale splýva s okolím. Výhodou tohto riešenia je nielen vyššia estetika, ale aj odpadnutie potreby eventuálne vŕtania do stien za účelom sprístupnenia niektorých káblov, napríklad pripojenia k set-top-boxom či satelitom.

 

 

Ďalšími technologickými inováciami sú napríklad implementovanie technológie Bixby známej z mobilných telefónov, vďaka ktorej bude vedieť televízor reagovať na hlasové pokyny a tiež funkcie SmartThings, ktorá umožní prepojenie všetkých inteligentných zariadení Samsung v domácnosti. Na obrazovke televízora tak môžete vidieť napríklad notifikácie z práčky, ktorá vás potichu a decentne informuje, že už doprala. Funkcia Bixby na Slovensku zatiaľ dostupná nie je, Samsung uvádza iba neurčitý termín „neskôr“.

 

www.obchod-samsung.sk

 

Toto sú budúce hviezdy slovenského biznisu. Ukázali aj ako podnikať v cestovnom ruchu.

Vedenie úspešného biznisu nie je len o grafoch, tabuľkách a poučkách z oblasti marketingu. Preto účastníci projektu Ja Firma na veľtrhu ukážu reálne produkty a ciele svojho podnikania. Vďaka systému Learning by doing sa za jeden rok dokážu popasovať s procesmi, ktoré dokážu nejedného záujemcu o podnikanie odradiť a znechutiť. Vzdelávací program JA firma je súčasťou projektov JA Aplikovaná ekonómia a JA Podnikanie v cestovnom ruchu. Študenti si prejdú všetkými fázami ako je pochopenie princípov akciovej spoločnosti, rozbehnúť vlastnú podnikateľskú činnosť, až po rozdelenie ziskov a likvidáciu firmy na konci školského roka.

 

Zdroj: Podnikať sa nenaučíš sedením v lavici. Prinášame reportáž z týždňa podnikateľského vzdelávania.

 

Viesť biznis sa nenaučíte sedením v lavici

Preto je hlavným mottom JA Slovensko zabezpečiť účastníkom projektu reálnu skúsenosť so založením firmy, zháňaním a presviedčaním investorov a operovanie so skutočnými peniazmi. Realizácia niečoho, čo osloví verejnosť je samozrejmosťou. V projekte JA Firma sa nič nepohybuje vo fiktívnych úrovniach a „od oka“ nastavených rozpočtoch.

 

 

Budúce hviezdy slovenského biznisu sa predstavili verejnosti

Budúce hviezdy slovenské biznisu už vo svojich 17 rokov vyrábajú inovatívne a netradičné výrobky. Dnes sa o tom verejnosť sama presvedčila na súťaži JA Veľtrh podnikateľských talentov, kde si mohli vyskúšať mobilnú aplikáciu, ktorá uľahčí cestovanie verejnou dopravou alebo produkt, ktorý zbaví hádzanársku loptu lepkavej látky štep. Mohli ste kúpiť lahodnú čokoládu domácej výroby, pečený čaj alebo výrobky s folklórnym motívom. Z technologických produktov verejnosť i odbornú porotu najviac zaujalo technické zariadenie, ktoré dopomáha k zlepšeniu viditeľnosti priechodov pre chodcov a tým znižuje riziko stretu áut s chodcami.

 

Účastníci projektu JA Slovensko založili firmu Lightech a dnes osvetľujú Oravský hrad, bratislavskú Redutu, Štrbské pleso, či obec Donovaly

Mladých a inovatívnych podnikateľov hľadali už po 23. krát na súťaži JA Veľtrh podnikateľských talentov. Možnosť prezentovať sa dostali školy, ktoré sú zapojené do vzdelávacieho programu JA Aplikovaná ekonómia alebo JA Podnikanie v cestovnom ruchu II. Spolu 228 študentov z Holíča či z Humenného prišlo do bratislavského Avionu, kde zabojovali o ocenenia pre tých najlepších. Odborná porota udelila niekoľko ocenení v 5 hlavných kategóriách a dvoch výberových oceneniach. Päť najlepších tímov zároveň postúpilo do TOP Finále JA Firiem (11. mája 2018), v ktorom víťaz získa účasť na medzinárodnom finále Company of the Year  Competition v Srbsku.

 

Pozrite si kompletné výsledky hodnotenia JA Firiem. Záštitu nad podujatím prevzal prezident SR – Andrej Kiska. 

 

Slovenskí žiaci ukázali aj to, ako podnikať v cestovnom ruchu

Žiaci základných a stredných škôl pripravujú svoje inovatívne a netradičné nápady na podnikanie v oblasti cestovného ruchu. To, že je možné uspieť aj v tejto oblasti prišli žiaci ukázať širokej verejnosti v rámci súťaže JA Vitajte v našom regióne. Odbornú porotu najviac zaujal projekt Tradičný Liptov, ktorý poukazuje na to, že súčasné deti strácajú prirodzené hodnoty a myslia si, že na lúkach sa pasú fialové kravy. Nevedia, odkiaľ máme mlieko, ako sa vyrába syr a bryndza. Projekt má pomôcť deťom zažiť nezabudnuteľné zážitky a vrátiť tak tradičné hodnoty všetkým slovenským deťom. Vo veľkej konkurencii stredných škôl sa dokázali presadiť aj žiaci Základnej školy z Jelšavy, ktorí vymysleli interaktívnu exkurziu po Gotickej ceste a aktívne strávenie chvíľ výrobou produktov najstarších remesiel na Gemeri ako napríklad kováčstvo, hrnčiarstvo či zvonárstvo.

 

„Rôznorodosť projektov, ktoré propagujú regióny našej krajiny je naozaj široká. Teší ma, že máme možnosť spolupracovať s veľkým množstvom žiakov a  práca, ktorú dnes prezentovali, je vizitkou ich šikovnosti a kreativity. Takéto chvíle sú pre nás zadosťučineným, že to, čo robíme, má zmysel.“, uviedla Eva Vargová, generálna riaditeľka JA Slovensko.

Úspešným projektom je Čaj o piatej, ktorý vymysleli žiaci na Gymnáziu A. H. Škultétyho vo Veľkom Krtíši. Hlavným cieľom projektu je diskusia a zároveň predstavenie tých najznámejších osobností Veľkého Krtíša mladým ľuďom i zvedavcom. Včera študenti tej istej školy vyhrali prvé miesto v kategórii Najlepší prezentačný tím. Tentoraz však s projektom A tým naším chotárom, ktorého cieľom je zjednodušiť prechádzku v okolí Veľkého Krtíša. Folklórny chodníček Hrušov-Bátorová-Príbelce-Plachtince-Olováry je vhodná pre všetky vekové kategórie.

Prehliadky študentských projektov sa konali 21. a 22. marca 2018 v Avion Shopping Park v Bratislave.

 

Aj Slovensko bude súčasťou veľkej zmeny vo vzdelávaní

Nezisková vzdelávacia organizácia JA Slovensko sa stala súčasťou európskej iniciatívy na podporu podnikateľského vzdelávania The European Entrepreneurship Education NETwork (EE-HUB). Hlavným cieľom iniciatívy je zlepšiť kvalitu podnikateľského vzdelávania, ktoré je súčasťou riešenia problému vysokej nezamestnanosti mladých ľudí, či v motivácii ich ďalšieho vzdelávania. Otvorenej diskusie sa zúčastnili aj poslanec Európskeho parlamentu Ivan Štefanec a štátny tajomník Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky Rastislav Chovanec.

 

Týždeň podnikateľského vzdelávania, nad ktorým prevzal záštitu prezident Slovenskej republiky, úspešne odštartoval diskusiou na tému Podnikateľské vzdelávanie na Slovensku. Po prvýkrát si za jeden stôl sadli zástupcovia verejného i biznis sektora v rámci európskej iniciatívy na podporu podnikateľského vzdelávania EE-HUB.

 

Európska vzdelávacia organizácia JA Europe v spolupráci so Citi Foundation, firemnou nadáciou globálnej banky Citi, vytvorila iniciatívu na zvýšenie podnikateľského vzdelávania na školách s názvom EE-HUB. Iniciatíva vznikla, aby spojila expertov naprieč celou Európou a pomohla naplniť akčný plán Podnikanie 2020. Jej cieľom je spájať organizácie vo verejnom a súkromnom sektore na regionálnej, národnej i európskej úrovni. Vzdelávanie žiakov základných a stredných škôl v oblasti podnikateľského vzdelávania je pre Európu jednou z kľúčových oblastí. Zručnosti, ktoré žiaci aj vďaka tomuto vzdelávaniu získajú, ich dokážu lepšie pripraviť nie len pre trh práce, ale aj na vlastné podnikanie. „Iniciatíva Citi Foundation Pathways to Progress sa zaviazala viac presadzovať program v oblasti podnikateľského vzdelávania po celom svete. Zapojenie ďalších krajín, vrátane Slovenska, umožní vzájomné zdieľanie osvedčených postupov a know-how medzi mimovládnymi organizáciami, vládami a spoločnosťami, ktoré pozitívne vplývajú na mladých ľudí.”, hovorí Veronika Špaňárová, generálna riaditeľka Citibank Europe plc, pobočky zahraničnej banky na Slovensku. Podnikavosť je jednou zo zručností, ktorá je v dnešnej dobe považovaná za vysoko aktuálnu.

 

„Efektívna spolupráca medzi verejným a komerčným sektorom môže zabezpečiť vysoko kvalitné a systematické vzdelávanie podnikateľských zručností. Veríme, že v rámci európskej iniciatívy EE-HUB získame užitočné partnerstvo, ktoré zvýši kvalitu vzdelávania v našej krajine.“, uviedla Eva Vargová, generálna riaditeľka JA Slovensko. Diskutovať o aktuálnej situácii v slovenskom školstve prišiel aj poslanec Európskeho parlamentu, Ivan Štefanec, ktorý je ambasádorom iniciatívy EE-HUB za Slovenskú republiku. Potvrdil, že Európsky parlament aktívne spolupracuje s európskou organizáciou JA Europe a spoločne hľadajú riešenia pre zlepšenie podnikateľského vzdelávania v európskych krajinách.

 

JA Slovensko už 26 rokov realizuje vzdelávacie programy na podporu podnikateľského vzdelávania na slovenských základných a stredných školách. V minulom školskom roku zapojila 992 učiteľov a viac ako 23 300 študentov. Absolventom programu JA Aplikovaná ekonómia z roku 1995 je aj súčasný štátny tajomník Ministerstva hospodárstva SR Rastislav Chovanec, ktorý ponúkol spoluprácu školám, ktoré realizujú JA programy a je otvorený spoločným aktivitám. Zároveň dodal, že agentúra Slovak Business Agency, bude aj naďalej úzko spolupracovať s organizáciou JA Slovensko a tým vytvárať čo najlepšie podmienky pre školy zapojené do podnikateľského vzdelávania.

 

Zástupcovia biznis sektora otvorene hovorili o absencii potrebných zručností u mladých ľudí. Zároveň prisľúbili podporu škôl v regiónoch, ktoré majú problém s účasťou konzultantov z praxe v školách. Európski a národní tvorcovia politík a štátny predstavitelia zo všetkých šiestich krajín sa zídu v plenárnom zasadnutí v júni 2018 v Budapešti. Hlavnou témou budú získané osvedčené postupy z jednotlivých krajín.

 

Na Slovensku bude Týždeň podnikateľského vzdelávania pokračovať aktivitami, kde študenti z celého Slovenska ukážu verejnosti svoju celoročnú prácu a kreativitu. Organizácia JA Slovensko tak predstaví podnikateľské vzdelávanie na Slovensku v praxi a to na súťažiach JA Veľtrh podnikateľských talentov a JA Vitajte v našom regióne, ktoré sa budú realizovať v Avion Shopping Park Bratislava.

 

 

Počuli ste už o crowdinvestingu? Platforma Finnest využíva kolektíve investovanie aj do hotelových sietí či turizmu

Po veľkom úspechu prémiovej hotelovej skupiny Falkensteiner Hotels & Residences, ktorá sa predstavila s možnosťou crowdinvestovania na finančnej platforme Finnest.com, je tu pre investorov nová atraktívna investičná príležitosť.

 

Slováci majú ďalšiu príležitosť zapojiť sa do inovatívneho kolektívneho investovania. Nemecká akciová spoločnosť teraz vypláca úroky až do výšky 7,5 %.

  • prostredníctvom špeciálnej platformy Finnest môžete investovať do spoločnosti, ktorá je lídrom na trhu cestovného ruchu v Nemecku
  • fixné ročné úroky vo výške 7,5 % úrokov, dodatočný 50 % bonus pri vyplácaní úrokov v dovolenkových poukážkach
  • minimálna investícia je v hodnote 1000 EUR, doba splatnosti predstavuje 5 rokov
  • vynikajúce hospodárske výsledky za rok 2017 – tržby z predaja sa zvýšili na 15 miliónov eur

 

Už 25 rokov úspešne udávajú trendy vo svete kempovania a dovoleniek v prázdninových domoch. Reč je o nadštandardných kempingových a prázdninových zariadeniach etablovanej akciovej spoločnosti Regenbogen, ktorá je najväčším podnikom cestovného ruchu na nemeckom pobreží Baltského mora. Spoločnosť aktuálne ponúka investorom zo Slovenska možnosť úspešnej investície a výhodného úroku. V prípade, že do Regenbogenu investori prostredníctvom platformy Finnest.com investujú svoje peniaze, majú možnosť stanoviť si úrokovú sadzbu podľa vlastného želania: od 2,5 % do 5 %. Ak sa však rozhodnú, aby im boli úroky vyplácané vo forme poukazov, spoločnosť Regenbogen im pridá 50 % bonus, čím sa výška fixných ročných úrokov vyšplhá až na 7,5 %. Investície firmy, ktorá sídli v nemeckom meste Kiel, začínajú od 1000 eur a doba trvania je 5 rokov. „Myšlienka kolektívneho investovania je stará. Nová je technológia, presnejšie internet, ktorý dnes dokáže ľudí spojiť, aby sa poskladali na spoločnú vec efektívne,“ hovorí Günther Lindenlaub, spoluzakladateľ Finnest.com.

 

Portfólio spoločnosti tvorí 9 prázdninových zariadení v Nemecku a pomocou kooperačného partnera FirstCamp aj 16 zariadení vo Švédsku. Všetky ponúkajú v podstate jeden produkt – oddych, a to v podobe kempovania, prázdninových domov, wellness a gastronómie. V súčasnosti je Regenbogen rodinnou firmou, ktorá zamestnáva vyše 170 zamestnancov. „My sme hostitelia. V našom podnikaní chceme byt naďalej úspešní ako sme boli počas posledných 27 rokov. Z toho dôvodu investujeme do pohodlia a infraštruktúry našich prázdninových zariadení,“ hovoria riaditelia spoločnosti Marc Voßhall a Patrick Voßhall.

O tom, že do tejto firmy sa oplatí investovať svedčia aj fakty, že spoločnosť má ocenenie „veľmi dobrá bonita“, disponuje výbornými hospodárskymi výsledkami a je jednou z najvyhľadávanejších adries rôznych zákazníckych segmentov.

Investíciu chce následne firma použiť predovšetkým na zlepšenie komfortu pre hostí a zvýšenie efektívnosti podnikateľských procesov pomocou digitalizácie.

 

Vďaka crowdinvestingovej platforme Finnest sa zákazníci a obchodní partneri premieňajú na verných investorov. „Pomocou nášho jedinečného modelu oslovujeme cielene etablované stredné podniky, ktoré boli doteraz takmer výlučne odkázané na bankové úvery“, hovorí Günther Lindenlaub.

 

O spoločnosti Regenbogen
Spoločnosť Regenbogen so sídlom v Kieli vznikla v roku 1991 a je poskytovateľom nadštandardných kempingových a prázdninových zariadení na nemeckom trhu. Spoločnosť sa úspešne etablovala na nemeckom pobreží Baltského mora ako zďaleka najväčšia firma v tomto odvetví so 172 zamestnancami. Regenbogen je rodinná firma, ktorú vedie Rüdiger Voßhall. Spoločnosť vykazuje ročne viac ako 750.000 prenocovaní a s preukázanou „veľmi dobrou bonitou“ dosiahla naposledy manažovaný ročný obrat presahujúci 15 miliónov eur.

 

O spoločnosti Finnest
Spoločnosť Finnest GmbH so sídlom vo Viedni je fintech-firma pôsobiaca vo všetkých nemecky hovoriacich krajinách a na Slovensku, ktorá sa špecializuje na financovanie renomovaných stredných podnikov. Cez Finnest.com prešlo za posledných 24 mesiacov viac ako 15 miliónov eur. Priemerná investícia na jedného investora dosahuje momentálne okolo 7000 EUR.

 

Predajne sa pripravujú na prísnejšie pravidlá pri používaní kamier

Nariadenie GDPR od mája tohto roku sprísni ochranu súkromia aj v oblasti záznamov z bezpečnostných kamier. Verejnosť zmeny môže pocítiť napríklad pri návšteve predajní, kde sa podľa spoločnosti Axis používajú kamerové systémy čoraz intenzívnejšie. Majitelia predajní sa teraz musia pripraviť predovšetkým na to, že návštevníci majú právo na plnú informovanosť.

 

Množstvo a kvalita bezpečnostných kamier vo verejných priestoroch narastá a veľké percento týchto kamier prevádzkujú retailové reťazce. „Kamery navrhnuté špeciálne na video monitoring predajní tvoria v súčasnosti približne asi 12% všetkých našich predaných kamier vo východnej Európe, no ich predaje rastú,“ povedal Dalibor Smažinka, špecialista zo spoločnosti Axis Communications, ktorá je popredným svetovým výrobcom v oblasti IP videa. „Inteligentné kamery v obchodoch slúžia nielen k prevencii kriminality a odhaľovaniu krádeží, ale plnia aj prevádzkové a marketingové úlohy – napríklad počítajú návštevníkov, vytvárajú demografické dáta a pomáhajú regulovať fronty pri pokladniciach.“ Snímanie videozáznamu spadá do kategórie zhromažďovania osobných údajov. Špecialisti na video monitoring a právnici preto upozorňujú, že európska smernica GDPR týkajúca sa ochrany dát, ktorá začne platiť od mája 2018, vyžaduje od majiteľov predajní s kamerami, aby podnikli určité konkrétne kroky.

 

Ilustračné foto (zdroj: Axis Communications)

 

Tabuľka „Priestor je monitorovaný“ stačiť nebude

V súvislosti s robením kamerových záznamov budú musieť majitelia predajní podľa GDPR posilniť ochranu súkromia niekoľkými spôsobmi. Jedným z nich je napríklad to, že každý návštevník bude mať právo na presnejšie informácie. „Obyčajná informačná tabuľka, či nálepka s obrázkom kamery stačiť nebude,“ prezradila Janka Brezániová z advokátskej kancelárie JŠK. „Návštevník predajne sa bude môcť sťažovať, ak sa nikde nedozvie napríklad totožnosť a kontaktné údaje správcu kamerového systému, účel spracovania alebo dobu, po akú sa záznam uchováva.“ Tieto informácie ale môže prevádzkovateľ predajne sprístupniť napríklad na webovej stránke. Tabuľka na mieste by však mala presne uvádzať, kde možno tieto informácie získať. „Rovnako tak odporúčame, aby zamestnanci v danom priestore boli primerane vyškolení tak, aby boli schopní na prípadné otázky týkajúce sa kamier kvalifikovane odpovedať,“ dodáva Brezániová.

David Capoušek z firmy NetRex, ktorá spravuje stovky kamier v rôznych predajných reťazcoch, tvrdí, že splniť prísnejšie nároky na ochranu súkromia nebude zas až taký problém: „Dáta sú šifrované a prístupy k videu sú prísne obmedzené. Záznamy sa uchovávajú len po najnutnejšiu dobu iba kvôli ochrane majetku a personálu, potom sa automaticky mažú, no a štatistické údaje získané pomocou kamier sú už anonymné. Aktuálne spolu s majiteľmi predajní pripravujeme postupy, ako sprístupniť všetky informácie o kamerách komukoľvek, kto o to prejaví záujem.“

Spoločnosť Axis Communications na Slovensku a v Českej republike spolu s právnikmi a svojimi partnermi – firmami, ktoré sa zaoberajú inštaláciou kamerových systémov – preto iniciovala vznik praktického manuálu, ktorý umožní prevádzkovateľom kamier splniť nároky GDPR.

 

Deviaty ročník súťaže ShopRoku od Heureka.sk

Kvalita e-shopov rastie so zákazníkmi, no len tie najlepšie môžu byť ShopRoku.

E-shopy sa často dopúšťajú rozličných prehreškov, ktoré im zákazníci ani verejnosť netolerujú. Na druhej strane sú tu internetové obchody, ktoré si vďaka kvalite služieb a tovarov vybudovali skalnú klientelu. Práve tie najkvalitnejšie môžu aj tento rok zabojovať v súťaži ShopRoku, ktorý organizuje portál Heureka.sk.

 

Bratislava 29. januára – Slovenské e-shopy majú za sebou ďalší rekordný rok. Vlani sa v nich minulo najviac peňazí v histórii a Slováci sa naučili nakupovať online pravidelne. To pre e-shopy znamená, že sa zároveň naučili aj správne vyhodnotiť kvalitu e-shopov a hľadajú už len to najlepšie. Pri počte vyše 11-tisíc e-shopov je konkurencia veľká, preto musia mať e-shopy blízko k zákazníkom. ,,Pri výbere tovaru je pre nakupujúcich dôležitá nielen cena a dostupnosť produktu, ale aj jednoduchá orientácia na e-shope. Ak má zákazník hľadať svoj vysnený produkt v množstve kategórií a podkategórií, radšej zo stránky odíde a rozhodne sa hľadať ďalej,“ hovorí Tomáš Braverman z Heureky. Spolu s kvalitne nafoteným tovarom, uvedenou cenou a možnosťou kontaktovať predajcu v prípade otázok alebo jeho spôsobom komunikácie sú dobrým ukazovateľom, že ide o seriózny predaj.

Populárnosť internetového obchodu sa môže odvíjať aj od takých parametrov, ako možnosti dopravy a doručenia tovaru. Indikátorom obľúbenosti a kvality e-shopov môžu byť aj recenzie od zákazníkov na základe uskutočneného nákupu alebo získané ocenenia. Takéto ocenenia udeľuje najkvalitnejším, najpopulárnejším a najzaujímavejším e-shopom aj Heureka v rámci súťaže ShopRoku v týchto troch kategóriách. Deviaty ročník súťaže spozná svojich víťazov už 28. marca 2018.

O víťazoch Ceny Heureky rozhoduje odborná porota zložená z osobností slovenského a českého e- commerce. Kategória je určená pre e-shopy, za ktorými stojí zaujímavý príbeh, majú sociálny presah alebo netradičný koncept. Zákazníci si volia víťazov v sekciách Cena Kvality a Cena Popularity, a to prostredníctvom dotazníkov. „Do Ceny Popularity sa môžu prihlásiť všetky e-shopy, podmienkou pre zapojenie e-shopu do Ceny Kvality je účasť v programe Overené zákazníkmi,“ vysvetľuje Braverman.

Úplné podmienky súťaže sú dostupné na stránkach akcie www.shoproku.sk.

 

O Heureke

Heureka je najväčší nezávislý nákupný radca a porovnávač cien, zahŕňa milióny produktov z tisícok internetových obchodov. Heureka pôsobí na trhu od roku 2007. Snaží sa, aby nakupovanie cez internet bolo čo najjednoduchšie a bezproblémové. Aj preto ponúka niekoľko nástrojov na zjednodušenie nákupov cez e-shopy. Napríklad služba Overené zákazníkmi ukazuje, ktoré obchody sú dôveryhodné, spoľahlivé a bezpečné.

 

 

 

 

YouTube Ads Leaderboard 2017: Rebríček najsledovanejších reklám po prvýkrát aj na Slovensku

Google vôbec po prvýkrát zverejňuje výročný rebríček najsledovanejších reklám na slovenskom YouTube. Rok 2017 sa niesol v znamení tradičných aj netradičných konceptov – od potravinových reťazcov, cez banku a automobilku, až po telekomunikačných operátorov.

YouTube Ads Leaderboard je dobrým obrazom toho, ktoré témy či formáty majú virálny potenciál a dokážu vzbudiť najväčší záujem u slovenského publika. Minulý rok to boli jednoznačne hrdinovia detského sveta, vtipné zápletky zo života či spoty komentované influencermi a obľúbenými osobnosťami zo sveta šoubiznisu.

„Aktuálny rebríček len potvrdzuje naše skúsenosti s tým, aké kreatívne prvky fungujú v reklame na YouTube najviac. Hlavnými prísadami najsledovanejších reklám za rok 2017 boli najmä vtip, známe tváre, hudba a animácia. Napríklad pri Lidli alebo Coop Jednota pozorujeme fenomén animovaných postavičiek doplnených o ich fyzické zbieranie. Spojenie známej tváre a vtipu zas vidieť v reklamách od Telekomu, O2, Škody či Fio Banky. Celkovo je tu najviac zastúpený humor. Pozorujeme, že klienti a agentúry už začínajú stavať na svojom know-how, ako tvoriť a plánovať kampane, ktoré si používatelia radi pustia znovu,“ hovorí Petr Houzar, Branding and Agency Manager v spoločnosti Google.

Prvé tri reklamné priečky obsadili potravinové reťazce. Lidl, celkový víťaz rebríčka YouTube Ads Leaderboard 2017, zaujal svojou kampaňou zameranou na figúrky Stikeez, ktorú nasleduje kampaň Neobyčajne obyčajné Vianoce. Za víťaznou reklamnou kampaňou stojí kreatívna nemecká agentúra Cobra Youth Communications, vianočnú kampaň mala v rukách nemecká agentúra Überground. Prvú trojku uzatvára veľkonočná reklama Coop Jednota, ktorá už tradične prináša príbehy zo života baču a honeľníka. Za týmto konceptom a kreatívou stojí reklamná agentúra Jandl. Tomuto reťazcu patrí v rebríčku ešte piate a desiate miesto – so známou dvojicou zo salaša prináša do pozornosti desiatové boxy s motívom Máša a Medveď a tiež vianočnú súťaž reťazca.

Telekomunikačný operátor O2 sa do rebríčka prebojoval so svojím projektom „Dobré dáta“. Jedným z ambasádorov projektu je aj slovenský raper Strapo, ktorý sa v spote venuje aktuálnej téme – aby ľudia neverili všetkému, čo čítajú na nete a aby nešírili neoverené fakty. Kreatívu vytvorila agentúra Elite Solutions. Telekomu sa v rebríčku podarilo uchmatnúť siedmu a ôsmu priečku s kampaňami, za ktorých kreatívou stojí agentúra MUW Saatchi & Saatchi. Hlavnou tvárou prvej z nich nie je nik iný ako Peter Sagan, druhá zase prináša pre tohto operátora skôr netradičný koncept, ktorý využíva prvky susedskej rivality na predstavenie inteligentnej domácnosti pre každého.

Známe tváre sa objavujú aj v spotoch Fio Banky a automobilky Škoda. Fio Banka vsadila na česko-slovenskú dvojicu Dano Dangl a Jakub Kohák, ktorí sa predstavili v úlohe kozmonautov, garde im robí aj „kozonautka“ Vlasta. Autorom kampane je kreatívec Pavel Sobek, producentom agentúra Savage. Škoda zas predstavila výhody nového modelu Karoq vtipnou formou v podaní herečky a stand-up komičky Lujzy Garajovej Schramekovej.

Poradie Názov videa Značka Kreatívna agentúra Mediálna agentúra URL videa

1

STIKEEZ Ovocie vs Zelenina – LIDL – od 15. 5. 2017 LIDL Cobra Youth Communications inhouse LINK

2

Neobyčajne obyčajné Vianoce – Lidl – 27. 11. 2017 LIDL Überground inhouse Zdroj: Lidl

https://goo.gl/o5RrTM

3

Veľkonočná suťaž | COOP Jednota | 2017 COOP Jednota Jandl Jandl LINK

4

Kozmonauti Fio banka inhouse inhouse LINK

5

Boxy Máša a Medveď | COOP Jednota | 2017 COOP Jednota Jandl Jandl LINK

6

Zmeňte Slovensko so Strapom a získajte dobré dáta O2 Elite Solutions Zenith LINK

7

Magenta 1 – Spolu máte na viac! Telekom MUW Saatchi & Saatchi MEC LINK

8

Magenta SmartHome – Inteligentný domov pre každého Telekom MUW Saatchi & Saatchi MEC LINK

9

Lujza | #KAROQINAQ ŠKODA AUTO PHD PHD LINK

10

Vianočná súťaž | COOP Jednota | 2017 COOP Jednota Jandl Jandl LINK

Vyhodnotenie najúspešnejších reklamných kampaní na slovenskom YouTube prebieha v súlade s globálnymi kritériami YouTube Ads Leaderboard. Finálne poradie je zostavené na základe algoritmu, ktorý zohľadňuje mieru organického zhliadnutia videa voči všetkým vzhliadnutiam, mieru interakcie (palce či zdieľanie), čas strávený sledovaním videa a pod.

 

Globálne štatistiky YouTube:

  • Celosvetovo má YouTube vyše jednej miliardy používateľov – čo predstavuje takmer jednu tretinu všetkých ľudí na internete
  • Každý deň sledujú používatelia miliardy hodín videa a generujú miliardy vzhliadnutí
  • Používatelia YouTube strávia vyše jednu hodinu denne pozeraním videí na mobile

 

O spoločnosti Google Inc.

Spoločnosť Google sa ako globálny technologický líder snaží neustále vylepšovať spôsob prepájania ľudí s informáciami. Inovácie Googlu v oblasti vyhľadávania a reklamy umožnili spoločnosti získať vedúcu pozíciu na internete a vytvoriť jednu z najznámejších svetových značiek.