Archív kategorií: VFX GFX

Filmové efekty, počítačová grafika, animácie

Hľadáte grafika pre malý či veľký projekt? Nájdite ho moderne a lacno cez dakoda.online

Ako si správne vybrať? A je to vôbec možné?

Význam profesionálnej grafiky je dnes nespochybniteľný. Práve ona je zodpovedná za pozitívny alebo negatívny prvý dojem a práve ona dokáže motivovať alebo zabrániť prvému kontaktu s potencionálnym zákazníkom. A nezáleží pritom na oblasti, v ktorej podnikáte alebo službe či produkte, ktorý trhu ponúkate. 

Profesionálna grafická práca sa stala dokonca natoľko významnou, že pre väčšinu spoločností je ich vizuálna identita rovnako dôležitá ako samotný produkt, ktorý ponúkajú.

Aby bolo možné v neprebernom množstve ponúk vyniknúť, je nevyhnutné venovať výberu správneho profesionála na grafiku zvýšenú pozornosť a rozhodovať sa na základe referencií, potenciálu, časovej i finančnej dostupnosti. Ako sa ale môžete ako klient rozhodnúť správne, keď nemáte v danej oblasti dosť skúsenosti a nedokážete posúdiť kvalitu doterajších prác? 

Najlepšie je ponechať výber špičkových grafikov na profesionálov a namiesto posudzovania jednotlivcov sa sústrediť na službu, ktorú očakávate. Práve takúto prácu – teda výber profesionálov podľa vysokých štandardov – za vás spraví Dakoda.online. Automaticky, rýchlo a zadarmo. 

dakoda.online vám krok za krokom pomôže s výberom správnych profesionálov tak, akoby ste si vyberali tovar z ponuky internetového obchodu. Veď prečo by malo byť obstarávanie služieb komplikované, keď nákup tovaru dokáže byť transparentný, jednoduchý a prístupný kedykoľvek a odkiaľkoľvek? Tieto rozdiely stiera práve inovatívna služba od dakoda.online.

Jedinečný systém od dakoda.online spája dve zdanlivo neskĺbiteľné veci: vysokú odbornosť s praktickou dostupnosťou. Aby ste sa vedeli rozhodnúť pre správneho partnera, v tomto prípade zhotoviteľa grafických prác, nemusíte si privolávať pomoc konzultantov alebo dokonca sami vymýšľať metodiku výberu a prehľadávať trh.

Ako to funguje?

Princíp funkčnosti služby od dakoda.online vyniká svojou jednoduchosťou a dostupnosťou. Na webovej stránke www.dakoda.online máte 24 hodín denne 7 dní v týždni k dispozícii špeciálne navrhnutú aplikáciu, v ktorej si doslova vyklikáte všetky veci, ktorých realizáciu očakávate od dodávateľa služieb. 

Začnete výberom grafických prác a ďalej si jednotlivo zvolíte položky, o ktoré máte záujem, napríklad logo, vizuálnu identitu spoločnosti, grafický redizajn webstránky, plagáty, brožúry, outdoorové reklamy či tlačené výročné správy. Môžete si vybrať jednu položku, tri alebo hoci aj všetky.

Následne vás systém prevedie ďalšími krokmi, ktoré povedú až k finále – cenovej ponuke konkrétnych špecialistov vybraných odborníkmi zo spoločnosti dakoda.online. Nemusíte sa pritom obávať, že by ste si ďalej museli poradiť s ďalšou komunikáciou vy, celý ďalší proces prebieha automaticky, transparentne a zabezpečene.

 

Bezpečnosť na prvom mieste

Vďaka inovatívnej službe od dakoda.online získate okrem profesionálnych služieb aj garanciu bezpečnosti. Služba totiž úplne vylučuje akékoľvek problémy spojené s nevhodne napísanou a uzatvorenou zmluvou, nakoľko všetky zmluvné strany sa riadia našimi komplexnými a jednotnými pravidlami spolupráce.

V súčasnosti má dakoda.online portfólio pozostávajúce z viac ako 300 úspešne dokončených projektov, desiatky ďalších v realizácii a vyše 200 spokojných klientov. To sú čísla, ktoré dokonale reprezentujú užitočnosť a perspektívnosť nášho inovatívneho obstarávania kreatívnych služieb.

Navštívte naše stránky www.dakoda.online ešte dnes a prenechajte na nás výber špecialistov – vy sa zamerajte iba na to, čo je dôležité pre váš biznis.

 

 

Toto je jedna z najväčších fotiek sveta: 25 gigapixelový záber Šanghaja

Mali ste radosť, keď ste si naposledy kúpili nový mobilný telefón a začali ste fotiť v rozlíšení 12, 16 alebo viac megapixelov? Áno, ten rozdiel v detailoch vie byť obrovský. Predstavte si ale, že by ste mali na mobile fotoaparát s rozlíšením 25 megapixelov. To je už paráda.

A teraz si toto rozlíšenie zväčšite tisícnásobne. Vtedy dostanete rozlíšenie 25 gigapixelov, ktoré zachytáva špeciálny fotoaparát od firmy BigPixel.

 

Fotografia s rozlíšením 24,9 gigapixelov, teda 24 900 megapixelov, bola zhotovená s povolením Šanghaja spoločnosťou BigPixel. Tá prevádzkuje webové stránky s viacerými podobne veľkými fotografiami.

 

Fotografiu Šanghaja si môžete pozrieť aj vy prostredníctvom stránky, ktorú vkladáme nižšie. Môžete približovať až na úroveň jednotlivých osôb, nahliadať do okien kancelárií alebo sledovať ľudí v autách. Skrátka niečo neskutočné.

 

Odkaz na fotografiu: kliknite sem

Odkiaľ vlastne pochádzajú tlačidlá PLAY a STOP?

Tlačidlo Play vidíme všade, prečo však vyzerá práve takto? Vysvetlenie pritom nie je vôbec tak zložité, stačí sa zamyslieť nad významom obrázka a rozumieť tomu, ako fungovala niekdajšia technika.

 

Ikony sa stali našim všadeprítomným spoločníkom predovšetkým vďaka počítačom a mobilným telefónom. Sú logom každej funkcie a aplikácie, ktorú môžeme potrebovať a nad zmyslom jednotlivých ikon sa častokrát vôbec nezamýšľame.

Nastupujúca generácia sa bude o niekoľko rokov čudovať, prečo majú správy ikonu obálky a telefón symbol niečoho, čo vyzerá ako štylizované písmeno C. Samostatné slúchadlo z pevných liniek už skrátka nebudú poznať. Rovnako sa dnes my môžeme pýtať, prečo má znak PLAY (spustiť) symbol rovnoramenného trojuholníka so základňou na ľavej strane. Vysvetlenie pritom nie je vôbec tak zložité.

 

Rádio s CD prehrávačom, aké bolo súčasťou každej domácnosti od 90. rokov. Dnes sú tieto rádiá zahrabané kdesi v pivnici alebo dávno vyhodené na smetisku, takmer úplne stratili svoje opodstatnenie.

 

Internetové zdroje uvádzajú, že počiatky symbolu PLAY/spustiť nachádzame v 60. rokov 20. storočia, teda v čase, kedy ľudstvo začalo v masovej miere s prehrávaním hudby z nosičov. Osobne si myslíme, že možno aj s trochu skôr. Platne, pásky a pásky v kazetách potrebovali na ich použitie zariadenia – prehrávače, ktoré boli schopné pomocou elektrických motorčekov roztočiť pásku alebo iný nosič a následne z nich čítať zvukový záznam. Každý prehrávač musel obsahovať samostatné tlačidlá pre prehrávanie štandardnou rýchlosťou, ďalej pre prehrávanie vyššou rýchlosťou (pretáčanie dopredu), samostatným vypínačom (pauza) a pretáčaním dozadu. Bolo teda prirodzené, že základná voľba (prehrávanie štandardnou rýchlosťou) dostala jedno označenie, z ktorého potom vyplývali ďalšie.

 

Symbol trojuholníka so špicom do pravej strany nebol náhodný, ukazuje smer, ktorým bol záznam zaznamenaný a čítaný. Páska sa síce odvíjala presne opačným smerom, vo svojej podstate však stlačením tohto tlačidla v používateľovi vzniká dojem, že bude prehrávať obsah smerom vpred. Pretáčanie dopredu má symbol dvoch rovnakých trojuholníkov, čo prirodzene evokuje rýchlejšie prehrávanie. A reverzný smer touto analógiou pochopí každý.

Tlačidlo STOP muselo nadobudnúť symbol štvorca, pretože vďaka tomuto prevedeniu bolo možné jednoducho odvodiť symbol pre funkciu PAUZA. Pauza sú dva tenké vertikálne orientované pásiky, akoby to bola ikona STOP rozdelená medzerou. Celkom logicky to znamená, že zatiaľ čo pauza je dočasné pozastavenie, stop znamená definitívne zastavenie.

Dnes už tlačidlo stop stráca opodstatnenie, ale nachádzame ho napríklad pri videoprehrávačoch. V prehrávačoch online videa umožňuje úplné zastavenie prehrávania tak, aby sa video vôbec nenačítavalo a tak zbytočne nesťahovalo dáta.

 

 

 

 

Kniha Fantázie od Silvie Švecovej je pre deti, ale nájdu sa v nej aj dospelí

Začiatkom tohto roka ste si mohli na stránkach 3Digital prečítať rozhovor so slovenskou umelkyňou Silviou Švecovou, ktorej sme sa pýtali na jej tvorbu, inšpirácie a budúcnosť. Pred niekoľkými týždňami sa Silvia ohlásila opäť s krásnym projektom Kniha Fantázie, ktorému by mal každý priaznivec domácej tvorby venovať pozornosť.

Kniha Fantázie je kniha s častokrát neurčitými ilustráciami, ktoré nútia čitateľa, aby sa stal spolutvorcom. Je to pestrá zmes rôznorodosti, do ktorej môžete dokresľovať, dopisovať, tvoriť a kreovať. Silvia tvrdí, že jej kniha je zážitkovou terapiou, nástrojom na uvoľnenie a pobavenie, pomáha pri abreakcii, rozvíja tvorivosť, predstavivosť, kreativitu, vizuomotoriku, jemnú motoriku, sústredenie pozornosti, divergentné myslenie i estetické cítenie.

 

Kniha Fantázie (Silvia Švecová) // fotíme smartfónom Sony Xperia X

Zdanlivé zameranie na deti je skutočne iba zdanlivé, pretože sa v ilustráciách nájde každý dospelý človek. Stačí sa trocha zapozerať, prečítať si niekoľko úvodných slov, zobrať do ruky ceruzku a zvyšok pôjde aj sám. Knihu Fantázie som od Silvie prijal s potešením, pretože sa mi zdala ako skvelé oživenie v tom pestrom mixe funkčných hračiek, ktoré dostávajú netere. V skutočnosti však kniha väčšmi oslovila všetkých dospelých.

Silvia píše, že jej kniha je vhodná pre deti i dospelých od 3 do 99 rokov, pre jednotlivcov, páry, rodiny, či skupiny. Kniha Fantázie pozostáva z 33 autorských ilustrácií a každá druhá strana je prázdna. Slúži na to, aby mohol čitateľ-spolutvorca popustiť uzdu fantázie a aby mohol knihu používať aj ako papierový notes na zapisovanie poznámok.

 

Kniha Fantázie (Silvia Švecová) // fotíme smartfónom Sony Xperia X

ROZHOVOR S AUTORKOU
Ako dlho vznikala Kniha Fantázie?

Silvia: Omaľovánka pre deti a dospelých Kniha Fantázie vznikala niekoľko mesiacov. Spúšťačom celej série ilustrácií bol Deň Otvorených Ateliérov v Malokarpatskom regióne. Počas otvorenia svojho ateliéru som vo voľnej chvíli začala kresliť do skicára minimalistické  obrázky. Potom som ich mala zrazu akosi viacej, a tak som ich spojila a „spravila som im domček“. Malý sen sa stal skutočnosťou. Sen ako prostredníctvom svojej tvorby odovzdávať kus seba, svoju lásku k umeniu a vytvárať ľuďom skvelý pocit zo života a z objavovania samého seba cez umenie.

 

Je to tvoje autorské dielo alebo si na jej tvorbe s niekým spolupracovala?

Silvia: Kniha Fantázie je mojím autorským dielom. Čo sa týka psychologického posudku, spolupracovala som s kamarátkou psychologičkou a zároveň riaditeľkou jazykovej škôlky, ktorá mi dala na ilustrácie odborné vyjadrenie. Pri grafickom spracovaní som spolupracovala so svojím skvelým manželom. Tlač mi zabezpečil kamarát. Spolupráca prišla prirodzene a bez nej to nejde. Všetkým som za to veľmi vďačná.

 

Je kniha pokračovaním tvojej bežnej tvorby alebo si vyskúšala aj niečo nové (techniky, postupy)?

Silvia: Kniha Fantázie je i pokračovaním mojej tvorby a zároveň je i v niečom iná, nová. Snažila som sa o minimalizmus a abstrakciu, čo už v mojej doterajšej tvorbe nie je novinka. Inakosť a nóvum je práve v tom, že som sa snažila zakomponovať do jednej kresby, minimálnymi grafickými prvkami – bod a čiara, viacero objektov, ktoré je potrebné hľadať.

Otáčaním ilustrácie do rôznych uhlov, či svetových strán, sa odkrývajú nové objekty a tvary. Niektoré sú hotovým objektom, iné je možné dokresliť alebo dokrášliť podľa vlastnej fantázie.

Hlavným cieľom bolo vytvoriť jednoduchú kresbu, ktorá už sama o sebe je zrozumiteľná a na druhej strane podporiť kreativitu a predstavivosť hľadaním nových objektov v objekte. Znie to asi komplikovane, ale je to prosté: stačí vziať napr. farbičky a pustiť sa do vymaľovania, fantázii sa medze nekladú.

Nemala som v úmysle napodobňovať mandalu či iné relaxačné antistresové omaľovánky, ktorých je v súčasnosti na trhu dosť veľa. Chcela som byť osobitá, ponúknuť zážitkové hľadanie a rozvíjanie fantázie cez objekty, ktoré nemajú iba jeden význam. Chcela som tým ukázať ľuďom cestu a nie cieľ.

Vymaľovaná Kniha Fantázie

Kde sa dá Kniha Fantázie kúpiť? Ak áno, kde a za koľko? :)

Silvia: Kniha Fantázie, čaká na vás v týchto obchodných miestach: Gorila Urban Space BA – kamenný obchod, v e-shope Gorila.sk – knižný supermarket, kníhkupectvo Artforum Pezinok, kníhkupectvo FOLLY Modra, Mestská knižnica Modra – Letná čitáreň KC, Libresso Books & Coffee Prešov.

Môžete si ju pozrieť v náhľade, prípadne i objednať na:

silviasvecova@gmail.com
https://www.behance.net/…/…/Kniha-Fantazie-omalovanka-nahlad
http://siskart.eu/

Odporúčaná cena je 5 Eur + poštovné, prípadne cena v príslušnom obchodnom mieste.

 

Bude aj pokračovanie?

V hlave už mám ďalšie tvorivé nápady na ilustrácie či projekty na podporu kreativity, no nebudem viac prezrádzať, aby som „šťastie nepredbehla“ :)

 

Za rozhovor ďakujem, autorka na otázky odpovedala prostredníctvom e-mailu.
Pýtal sa a autorský text pripravil Erik Stríž.

 

Vymaľovaná Kniha Fantázie

Silvia Švecová a jej umelecké portfólio (Rozhovor)

MADE IN SLOVAKIA – Je pre nás potešením, že vám môžeme predstaviť Silviu Švecovú, slovenskú umelkyňu s veľmi zaujímavým portfóliom. Keď som vyhľadával zaujímavých ľudí pre náš seriál Made in Slovakia, viackrát som narazil na diela Silvie Švecovej a vždy na mňa zapôsobili veľmi neurčitým spôsobom. Diela sú atypické, v širokom spektre grafík, fotografií a dizajnov priam vytŕčajú svojou emotívnosťou a zdanlivou jednoduchosťou.

Silvia, tvoju prácu sledujem asi od konca minulého roka, ale grafike a kresbe sa venuješ už dlhšie. Povieš viac o tvojich začiatkoch v tejto umeleckej činnosti?

Všetko to začalo už v detstve. Zbierala som rôzne materiály, kombinovala, skúšala ich kreatívne spájať. Rada som kreslila, čítala literatúru o umení a umelcoch. Mojím najväčším vzorom bol Vincent van Gogh. Aktívne som začala tvoriť asi pred 9 rokmi. Dostala som prvé plátno, farby, štetce a skúsila som sa vyjadriť. Tak ma to očarilo, že som už nemohla prestať. Bol to osud. Začala som maľbou, kresbou, pokračovala som kolážou, kombinovanými technikami, spoločnými objektami vytvorenými s manželom a ďalšími experimentami.

 

Autor: Silvia Švecová

 

Máš umelecké vzdelanie? Má vplyv na tvoje umelecké práce?
Vyštudovala som na Technickej Univerzite Geodéziu, kartografiu a kataster, čo nie je priamo umelecký smer :-)
Ale napriek tomu ma to ovplyvnilo a posunulo istým spôsobom v samotnej tvorbe, čiary, body, línie, geometria, …to všetko akosi mám stále v dielach zakódované ako tajnú šifru. Na vernisážach sa mi často stáva, že ľudia, po tom ako sa dozvedia, že som vyštudovala geodéziu, to zrazu jasne cítia v tvorbe.

 

Myslíš, že aby umelec mohol tvoriť kvalitne, potrebuje mať aj formálne vzdelanie?
Neviem, či sa dá zovšeobecniť skutočnosť, že umelec musí byť vyštudovaný. Umenie musí mať človek v krvi, musí ho cítiť a vedieť podať. Musí ním dýchať a nevedieť bez neho žiť. Ja bez neho nie som ja. Formálne vzdelanie je skvelá vec, pomáha zístať prehľad o histórii umenia, prehľad o technikách tvorby, vytvára komunitu rovnako orientovaných ľudí a umožňuje počas školy vystavovať tam, kde to bez akademického vzdelania nie je možné. Ale na druhej strane, to všetko ešte nie je cieľ, je to len nástroj, ktorý človek až svojou vlastnou tvorbou po škole môže zhodnotiť a posunúť do roviny profesionálneho umelca. Čo nie je jednoduché. Kvalita umelca sa nedefinuje školou, ale samotnou originalitou, invenčnosťou a výpovednou hodnotou jeho diel. Preto si myslím, že umelec nie je len ten, kto striktne dodržal hierarchiu spoločenských postupov a skončil školu, ale že ním môže byť i človek, ktorý sa neformálne vzdeláva, objavuje, hľadá, tvorí, baží po sebaobjavovaní, sebavyjadrovaní, stále rastie a chce sa do diela celý odovzdať. Tak sa cítim ja.

 

Silvia Švecová, kresba

 

Z tvojich prác ma veľmi oslovili najmä diela Targets a Swirl of events. Neviem sa rozhodnúť, či na mňa pôsobia pozitívne alebo (presne naopak) depresívne. Čo ti slúžilo ako inšpirácia pri týchto dielach?
Inšpiráciou pri diele Targets bola myšlienka, že človek si môže vyberať v živote z viacerých možností, ktoré zdanlivo pôsobia rovnako – ako tri terče na obraze – ale on má možnosť iba jedného zásahu. Hľadanie správneho rozhodnutia, to čo sa javí ako rovnaké, identické, nie je rovnaké, je jedinečné, osobité ako všetko, čo na tomto svete vytvorila príroda a Boh. Nebolo mojím úmyslom vytvárať depresiu, skôr naopak, hlbšie zamyslenie a hľadanie ciest. Swirl of events je ako špirála, ktorá v sebe nesie udalosti nášho života, ktoré sa rodia, plynú, trvajú, menia sa a znova a dokola, sú nekonečným vírom. Obrazu dominuje síce čierna farba, ale dôvodom jej výberu bolo skôr vytvorenie hĺbky, tajomnosti a majestátnosti priestoru.

 

Silvia Švecová: Swirl of events

 

Existuje niečo, čo by ťa v práci inšpirovalo všeobecne?
Inšpirácia prichádza sama, nečakane, nebadane, po rôznych cestovateľských zážitkoch, po návštevách múzeí a galérií, pri pohľade na inšpiratívnu architektúru, po brázdení na internete, po skvelej hudbe, po skvelých zážitkoch s rodinou a priateľmi, po stretnutí so skvelými tvorivými ľuďmi, ale hlavne vtedy, keď sa nad vecami zamýšľam do hĺbky.

 

Koho práce ťa ovplyvňovali v začiatkoch a koho dnes? Prípadne koho práce vo svojej oblasti považuješ za inšpiratívne?
Ako som už vravela, Vincent van Gogh bol a aj je môj vzor. Jeho neľahký osud, jeho impresia a cit v obrazoch, ale hlavne to, že bol úplne iný ako ostatní a stále sám sebou. Mám rada diela Joana Miró, Melity Gwerkovej, Fera Liptáka, Márie Slovákovej, Lucy Hudec, Eweliny Suchanek, Oli Niepsuj, ale môj súčasný top je Scott Bergey. Je to bývalý kanadský pilot, ktorý sa okolo tridsiatky rozhodol pre výtvarné umenie a dal si pauzu v lietaní. Teraz lieta na plátnach a iných podkladoch a je skvelý. Nenapodobniteľný.

 

Autor: Silvia Švecová, projekt RECYKLOVAČKA

 

Okrem maľby/kresby sa venuješ aj inému? 
Najradšej maľujem, kreslím a robím koláže. Spolupracujem so zahraničnou firmou Bakero, kde na základe môjho obrazu „Urban Space“ vyrobili v Indii exkluzívny ručne tkaný koberec, ktorý bol prezentovaný v máji tohto roka na veľtrhu INDEX 2015 v Dubaji a v septembri na veľtrhu Maison and Objet v Paríži. Momentálne je vystavený v Prahe a v budúcom roku plánujem obraz spolu s kobercom vystaviť v ZOYA Museum v Elesko wine park v Modre, kde sa koná i Salón výtvarníkov, kde sa každoročne spolu s výtvarníkmi z malokarpatského regiónu spoločne prezentujem.

Digitálnej grafike a recyklovanému umeniu sa momentálne venujem dosť intenzívne. Mám záujem vytvárať umenie zo zdanlivo nepotrebných materiálov a pre verejnosť ponúknuť vo svojom ateliéri zážitkové RECYKLOVAČKY, kde si vytvoria pod mojim dohľadom neopakovateľné dielo, ekologickej, ľudskej i umeleckej hodnoty. Mám potrebu šíriť svoje umelecké cítenie bližšie k ľuďom a nabádať ich k radosti z tvorenia a k umelecko-duševným hodnotám.

 

Ako to vyzerá s komerčným uplatnením umelcov tvojho typu na Slovensku? A v zahraničí? Dá sa vďaka umeniu celkom vynechať zo života tradičné zamestnanie?
Na Slovensku je to s umením vo všeobecnosti ťažšie. Vyštudovaní umelci majú problém živiť sa vyslovene výtvarným umením. Veľakrát sú z nich učitelia či grafici, málokto ostáva vyslovene slobodným umelcom na voľnej nohe a živí sa výlučne umením. V zahraničí je to reálnejšie. Komerčné uplatnenie umelca je hlavne o tom, ako sa propaguje, aký ma marketing, ako často a kde vystavuje, aké má kontakty a chuť robiť podporu predaja svojich diel viac ako samotnú tvorbu. Ideálne je mať manažéra na túto činnosť, čo však na Slovensku nie je typické. Ja si hľadám cestičky na výstavy a propagáciu sama. Snažím sa o spojenie príjemného s užitočným, tvorím grafický dizajn a rozbieham vo svojom ateliéri takzvané RECYKLOVAČKY, ktoré budú mať pravidelný charakter a budú určené pre deti i dospelých. Budú zážitkovou formou v príjemnom prostredí pozitívne umelecky kreovať ľudí.

 

Autor: Silvia Švecová

 

Čo okrem Recyklovačky pripravuješ pre rok 2016? Kde môžeme vidieť tvoje diela?
Plán je tvoriť, tvoriť, tvoriť. Chcem sa viac venovať plagátovej tvorbe a kolážám, pripravujem si podklad na grafickú publikáciu s ilustráciami. Milujem ilustrácie. Budem už tradične vystavovať v ZOYA Museum v Modre na Salóne výtvarníkov; v Národnom osvetovom centre v Bratislave, kde sa zúčastňujem už niekoľko rokov súťaže Výtvarné spektrum; vo svojom ateliéri počas Dňa otvorených ateliérov, ktoré organizuje MOS Modra; snáď aj budúci rok sa budem môcť naživo odprezentovať na plenéry živelnej maľby na festivale Umenie a víno vo Svätom Jure. Hádam sa mi podarí sa odprezentovať i v zahraničí a naštartovať nové obzory v tvorbe.

 

Silvia Švecová, rozhovor pre 3Digital.sk

Silvia Švecová – profil (siskart.eu, Behance)

Narodila som sa v Prešove ( Slovensko ) v roku 1978, žijem v Bratislave od roku 2001 a od roku 2011 tvorím v ​​Častej. Som kreativistka, experimentátorka, realizátorka, idealistka, i výtvarníčka.  Od mala, som sa venovala  tvorbe úžitkového umenia a umeleckým remeslám. Veľmi pozitívne ma „zasiahla“ ilustračná tvorba ako aj práca s rôznymi materiálmi pri vytváraní textilných či iných diel. Spolu s manželom sa spolupodieľam pri zrode kreatívnych myšlienok a kreatívnych návrhov prevažne v oblasti umeleckej činnosti. Prostredníctvom maľovania a kreatívneho vytvárania sa snažím „potichu“ vyjadrovať svoje vnútorné „ja“ a komunikovať tak s okolitým svetom. Tvorím prevažne ilustrácie s orientáciou na detail, až po abstraktné, expresionistické obrazy a kresby, ktoré zachytávajú mnoho výjavov a podôb. Moja abstraktná tvorba je plná prekvapení a odhaľuje nové dimenzie maľby. V súčasnosti spolupracujem s grafikmi v oblasti web dizajnu ako aj na poli interiérového dizajnu. Vytváram i originálne grafické návrhy pre konkrétne zameranie či zadanie.

 

 

Čo bolo na monitoroch vo filme SPECTRE?

Film SPECTRE, 24. film o Jamesovi Bondovi, bol v prvom rade veľkolepým finálne kariéry britského tajného agenta, v ktorom sa odkryli rôzne spojenia v pozadí jeho starších prípadov. Rovnako ako aj v ostatných bondovkách, aj v tejto sa na displejoch a monitoroch objavovali vizuálne prepracované prostredia softvérov, s ktorými by nevedel pracovať ani ten najlepší odborník.

 

Ono to vyzerá oveľa lepšie, keď sa na displeji stále niečo hýbe, tam sa otáča 3D objekt a keď (celkom nepochopiteľne) počítače neustále vydávajú čudné zvuky. Na tom, aby tento komplikovaný dynamický celok vznikol, pracujú celé tímy grafikov, dizajnérov a tvorcov animácií. Na filme SPECTRE sa takto stretli mgfxstudio, BT CORCORAN, Fraser Macedo a Guy Hancock, všetci z Veľkej Británie.

Svoje práce odprezentovali aj na verejnosti, pričom tak lepšie ukázali, čo všetko sa objavovalo na displejoch vo filme SPECTRE.

 

SPECTRE Credits:
Director: Sam Mendes
Executive Producer: Callum McDougall
DoP: Hoyte Van Hoytema
VFX Producer: Leslie Lerman
VFX Supervisor: Steve Begg
Production Designer: Dennis GassnerOn Screen Graphics provided by RUSHES:
Creative Supervisor: John Hill (Vincent)
Motion Graphics Lead: Barry Corcoran
Motion Graphics Artists: Guy Hancock, Fraser Macedo, Matt Tsang, Ernesto Porto, Yugen Blake, Justin Blampeid
Concept Design: Simon Cassels, Ash Thorpe
Compositing Lead: Noel Harmes
Compositing Artist: Sarah Breakwell
CG Supervisor: Andy McNamara
CG Artists: Craig Travis, Andrea Scibetta, Mark Woodcock, Nimesh Patel
VFX Lead: Leo Weston
VFX Artists: Richard Russell, Lorenzo Newell

Head of Operations: Joce Capper
Head of Production: Jules Pye
Executive Producer: Kristy May Currie
Line Producer: Caroline Laing
Production Coordinator: Jon Purton, Domhnall Malone

 

Korporátny dizajn pre FoxTop od Lukáša Vanča z Bratislavy

FoxTop je spoločnosť, ktorá prevádzkuje internetový obchod. Oficiálna webstránka tejto spoločnosti možno nepatrí medzi najkvalitnejšie a poskytuje iba základnú informáciu o firme, na korporátnom dizajne tejto firmy si ale dal Lukáš Vančo záležať. Vytvoril logo, stanovil základné farby, preferovaný font, spracoval vizitky a hlavičky dokumentov.

 

Portfólio slovenského grafika a dizajnéra Lukáša Vanča nájdete aj na Behance.net.

 

Ľudia z rôznych profesií a ich reakcie na žiadosť o bezplatnú ukážku práce

#saynotospec. Pracovať ako freelancer je občas náročné, pretože aby ste mali nových a nových klientov, musíte robiť veľa práce zadarmo. Či už v záujme budovania portfólia alebo preto, aby ste sa potencionálnemu klientovi zavďačili. Je to ale normálne? Predstavte si, že by ste prišli do reštaurácie a povedali jej majiteľovi, že vám má spraviť jedno jedlo zdarma a vy sa potom rozhodnete, či do nej budete chodiť pravidelne. Áno, nezmysel. A ľudia v nasledovnom videu vám to predvedú v praxi.

 

Pre bezplatné ukážky práce existuje anglický termín „specs work“. Je to skratka zo slova speculative, teda niečo otázne, špekulatívne, neisté… Ak sa pohybujete v oblasti dizajnu, grafiky alebo programovania, viete, že tento typ práce nie je vôbec výnimočný. Zvyčajne klient vyhlási niečo ako súťaž alebo si vyberie niekoľko možných dodávateľov, aby mu pripravili produkt, ktorý ho presvedčí. Ak si vyberie napríklad desať dodávateľov, až deväť z nich bude pracovať zadarmo. Celkom zadarmo.

Je to taký uzavretý kruh, v ktorom sa pohybujú freelaceri a ich klienti. Klient má možnosť si vybrať a bežný freelancer potrebuje peniaze na svoju osobnú existenciu. Je preto ochotný spraviť aj nejakú tú prácu zadarmo s dôverou, že si ho snáď klient vyberie ako dodávateľa. Ak sa to freelancerovi nepáči, klient má k dispozícii ďalšie desiatky iných ľudí, ktorí mu službu dodajú. Aj za tú cenu, že finálny produkt nemusí byť celkom dobrý.

Ideálne je, keď sa vzťah medzi klientom a freelacerom buduje dlhodobo. Vtedy je možné vytvoriť také produkty, ktoré celkom vyhovujú klientovi a freelancer je za svoje služby správne ohodnotený. Spoločne sa podieľajú na úspechoch klienta, v ktorých sú napríklad grafické práce nezastupiteľné.

 

#saynotospec

 

 

3Digital inšpirácie #45

Vizuálne inšpirácie pre 45. týždeň 2015. Produktový dizajn, grafika, reklama, kaligrafia, fotografia, webstránka, aplikácia. Toto a vôbec všetko ostatné na svete sa dá spraviť tak, že pohľad na „to“ na nás zapôsobí. Oceňujeme všetko, čo je vizuálne pútavé a delíme sa o to s vami prostredníctvom seriálu 3Digital inšpirácie.

 

Dizajnové a grafické inšpirácie zostavuje Oliur Rahman z theultralinx.com

 

 

Marek Mundok a jeho úžasné pastelové portfólio

Marek Mundok je slovenský grafik a ilustrátor a jeho portfólio je tvorené množstvom pôsobivých väčších i menších realizácií. Prezentuje sa predovšetkým ikonami a logami a okrem slovenských klientov pracuje/pracoval aj pre niekoľkých zo Spojeného kráľovstva a USA.

 

„Moje meno je Marek Mundok a som grafický dizajnér a ilustrátor. Narodil som sa v roku 1986 v Bratislave, kde žijem a pracujem. V roku 2010 som sa stal držiteľom certifikátu od International Education Society pre grafický dizajn a počítačové siete, mám tiež znalosť práce s HTML a CSS.“

– Marek Mundok

 

Klienti:

Universal Music Group (US),
The Salvation Army (US),
Louder Than Life (US),
Rock Allegiance (US),
Parkway Drive (AUS),
Polar Bear Club (US),
Cock Sparrer (UK),
Trust No One Clothing (UK),
Sacred Stitches (UK),
EGO (SK),
Dear Friends (SK),
Inekafe (SK),
Mighty Sounds (CZ).

 

 

Branding pre MOE od slovenského štúdia Dve Lamy

MOE je slovenská odevná značka, ktorá vyrába a predáva užší sortiment oblečenia pre deti – capačky a podkolienky. Práve podkolienky sa stali ústredným motívom práce Dvoch Lám, ktoré pre klienta pripravili pôsobivý vizuál. Branding značky MOE sa vydaril na výbornú a nižšie si môžete pozrieť výsledok.

 

Portfólio štúdia Dve Lamy je skutočne pekné a zaslúži si pozornosť. V skutočnosti je tvorené mladým párom, ktorý sa predstavuje ako Martin a Natália a okrem MOE pracovali/pracujú aj pre klientov TMT Green Zone, Centrum dobrovoľníctva a The Mall Trnava.

Dve Lamy sa venujú aj grafike a fotografii. Všetky fotografie nájdete na Behance profile Dve Lamy a na ich webstránke www.dvelamy.sk.

 

 

Pôsobivé grafické práce Estónčana Eiko Ojala

Eiko Ojala je grafik z Estónska s mimoriadne pôsobivým portfóliom. Na profesionálnej sociálnej sieti Behance predstavuje svoju tvorbu, v ktorej sa necháva inšpirovať vlastnosťami papiera – jeho 2D objekty vsadené do 3D prostredia sú krásnou demonštráciou toho, prečo je nám Material Design od Google tak veľmi sympatický. Oceňujeme ten nezameniteľný feeling, ktorý pri pohľade na portfólio tohto Estónčana na nás pôsobí.

 

Nechajte sa uniesť a inšpirovať aj vy, vyberáme niekoľko vynikajúcich realizácií. Väčšina z nich bola pripravená pre magazín New York Times.

 

 

 

 

 

 

 

 

Google upravilo logo zmenou fontu

Google prechádza zmenami. Po tom, čo sa internetový gigant zaradil medzi ostatné projekty spoločnosti Aplhabet, upravuje aj svoje logo. Logo je aj naďalej tvorené samotným názvom, Google zmenil len font. V gif animácii sa objavuje aj náznak toho, že textové logo by mohlo byť používané v netextovej verzii vo forme rôznofarebných bodiek.

Zmena loga vyhľadávača Google je súčasťou viacerých zmien, ktoré internetová spoločnosť zavádza pod hlavičkou svojej novej materskej firmy Alphabet. Vizuálne zmeny sa premietnu aj do jej ostatných služieb, napríklad Gmailu.

 


Jednotka a Dvojka zmení grafiku jinglov, bude dynamickejšia

Televízne kanály Jednotka a Dvojka spadajúce pod RTVS od 1. mája menia grafiku jinglov,  spotov propagujúcich vlastné programy. Jednotka je zameraná na film, Dvojka na abstraktné animácie.

 

Doteraz sa televízne kanály prezentovali s grafikou leporela, ktoré sa skladalo a rozkladalo a prezentovalo slovenské reálie. Od mája bude nasadená nová grafika obsahujúca film s príbehom. Ten je do krátkeho spotu vložený formou vnorenej retrospektívy.

 

Výber:

Jednotka:

Grafika Dvojky sa od Jednotky bude líšiť už na prvý pohľad, namiesto reálnych záberov bude použitá výlučne počítačová grafika pripomínajúca rozvíjajúce sa 3D graffiti.

Zjednocujúcim prvkom sa stáva dvojbodka. V novom grafickom idente televíznej časti RTVS dostáva nový význam. Ich animáciou celé logo ožije a stáva sa nositeľom informácie,“ povedala Daša Matušíková, riaditeľka Sekcie marketingu a komunikácie RTVS.

 

Dvojka:

 

„Projekt zmeny vizuálnej identity pod vedením Daši Matušíkovej, riaditeľky Sekcie marketingu a komunikácie RTVS, tvorivý tím pripravoval viac ako trištvrte roka. Oslovených bolo niekoľko grafických štúdií, ktoré majú reálnu skúsenosť s tvorbou televízneho dizajnu. Víťazným konceptom sa stal návrh od spoločnosti Oficina, ktorá má za sebou mnohé úspešné a ocenené televízne projekty. Medzi ich referencie patria napríklad ČT art, Film+, Prima COOL a iné.“ uvádza sa v tlačovej správe RTVS.

 

Foto: RTVS
Zdroj: omediach.com

Pôsobivý packaging pre Zlaté Zrnko od Michala Slováka

Pred niekoľkými týždňami sme na 3Digital.sk písali o slovenskom grafikovi s menom a priezviskom, ako sa sám predstavuje. Michal Slovák má vo svojom portfóliu niekoľko veľmi zaujímavých projektov, pričom ten najnovší pripravil pre klienta Zlaté Zrnko.

Zlaté Zrnko je slovenská prémiová značka kávy. Chuť kávy je sama o sebe meradlom kvality, ale v dnešnej mimoriadne pestrej ponuke má obalový dizajn mimoriadne veľký význam. To, ako obal vyzerá, má potenciál zákazníka osloviť, ale aj dokonca odradiť od kúpy.

 

Nový obalový dizajn pre Zlaté Zrnko zaujal aj zahraničné médiá, napr. Packaging of the World, The Dieline či Lovely Packaging.

 

Zlaté Zrnko (foto: Michal Slovák)

 

 

Viac informácií o projekte uvádzame nižšie, autorom je Michal Slovák:

 

Zlato v každom balení – doslovne

Zlaté Zrnko je prémiová arabica pražená na Slovensku. Tvorcovia sa rozhodli pridávať do každého balenia jedno kávové zrnko, ktoré je obalené v zlate. A zlatou farbou je preto aj potlačené samotné logo na obale, čím sa vytvorilo vizuálne spojenie medzi obsahom a formou.

Celkovo bolo cieľom odlíšiť dizajn od bežných kávových obalov, čiže žiadne klišé ako obrázky kávových zŕn a šálok kávy, ktoré vyzerajú ako z 90. rokov. Nastupujúci trend v obalovom dizajne sám ukazuje, že menej je viac a tiež sa preto pri tvorbe vsadilo na čistý dizajn založený výlučne na typografii.

Takto sa kávy ľahko odlíšia a to nie len od iných, ale aj druhy medzi sebou – Guatemala, Kolumbia, Etiópia a Zmes čiže Blend. Použité typo a farby jednotlivých druhou sa približujú krajine pôvodu kávy, ktorú obsahujú.

 

Piktogramy ako univerzálny jazyk

Špeciálne boli vytvorené aj piktogramy, ktoré boli použité na zadných stranách a pomáhajú jasne ukázať benefity jednotlivých druhov kávy. Nepotrebujete čítať celý obsah, ale na prvý pohľad viete, že káva je pražená na Slovensku, je nemletá a či sa hodí do moky alebo aj do espressa.

Nakoľko kávy pochádzajú z dvoch kontinentov, Afriky a Južnej Ameriky, okrem loga som v rámci brandingu vytvoril aj vzory. Pre Južnú Ameriku to bolo spojenie škvŕn leoparda so škvrnami od kávy; a pre Afriku, zebrie pásy s rozliatou kávou. Viditeľné sú napríklad na vizitkách.

Tvorcovia chceli priniesť niečo skutočne kvalitné a odlišné, čo sa malo ukázať aj na dizajne. Čiže nielen aby chutila dobre, ale aby tak aj vyzerala.

Samotná káva je momentálne v prípravnej fáze pred uvedením na trh.

 

 

Zlaté Zrnko (foto: michalslovak.com)

Zlaté Zrnko (foto: michalslovak.com)

Zlaté Zrnko (foto: michalslovak.com)

Zlaté Zrnko (foto: michalslovak.com)

Zlaté Zrnko (foto: michalslovak.com)

Zlaté Zrnko (foto: michalslovak.com)

Zlaté Zrnko (foto: michalslovak.com)

Zlaté Zrnko (foto: michalslovak.com)

Zlaté Zrnko (foto: Michal Slovák)

 

 

Prírodou inšpirovaný redizajn bankoviek eura od Barbary Bernát

Koncept redizajnu papierovej meny euro od Barbary Bernát je pôsobivý. Koncept je inšpirovaný prírodou a nechýbajú v ňom ani kreatívne bezpečnostné prvky.

Papierové bankovky sú nielen cenina, ale aj niečo, čo musí hneď na prvý pohľad evokovať dojem hodnoty. Nielen finančnej, ale aj spoločenskej. Aj preto sa nám papierové bankovky tak páčia, lebo poznáme ich hodnotu. Osobne zastávam názor, že eurové bankovky nie sú tak pekné, ako bankovky slovenskej koruny. 5-tisícová bankovka s M.R. Štefánikom je podľa môjho neskromného názoru jedna z najkrajších v histórii platidiel vôbec.

Pamätáte sa ešte na to, kto bol vyobrazený na bankovkách slovenskej koruny?

Bankovky slovenskej koruny boli nahradené eurovými 1.1.2009

Koncept redizajnu eurových bankoviek vyzerá hodnotne, pekne a moderne, je to však niečo celkom iné, než na čo sme zvyknutí. Využitý je minimalizmus a detailné grafické interpretácie prírodných motívov. Na jednej strane bankovky sú zvieratá, na druhej rastliny a stromy.

Mimoriadne zaujímavo sa autorka konceptu vyhrala s bezpečnostnými prvkami bankoviek. Pod UV svetlom je okrem iného zreteľne viditeľná kostra zvierat.

Bankovky majú nominálne hodnoty 5, 10, 20, 50 a 100 eur. Škoda, že ani grafici pri svojich návrhoch neuvažujú nad dizajnom jednoeurovej bankovky, ktorú by som neraz veľmi ocenil aj v reálnom živote.

Ak vás koncept zaujal, určite si prezrite profil maďarskej autorky na Behance.net. Jej portfólio je vo významnej miere tvorené kresbami s akými tradičným nádychom.

8 otázok pre Jozefa „Jofan“ Kyselicu z Wiktor Leo Burnett

Jozef Kyselica (22) sa prezentuje pod značkou Jofan, ktorá je zároveň jeho osobnou prezývkou. Venuje sa grafickému dizajnu a momentálne pôsobí v agentúre dvadsaťročia Wiktor Leo Burnett. Jofana som oslovil vďaka jeho pestrému portfóliu, ktorým sa prezentuje na svojej vlastnej stránke jofan.sk a na Behance.net.

 

Jofana som sa spýtal našich osem otázok a prezradil niečo málo o tom, ako dlho sa venuje tvorbe, či mal na ňu predpoklady a v čom vidí zásadný rozdiel medzi prácou nezávislého a viazaného grafika.

 

 

Jozef, môžete sa, prosím, stručne predstaviť?

Nazdar, moje meno je Jozef Kyselica (ale všetci ma volajú Jofan) a som kreatívny grafický dizajnér.

 

Ako dlho sa venujete grafickej tvorbe / dizajnu?

S „umením“ som v kontakte pomerne dlho, v podstate od malička, ale prevažne sa grafickému dizajnu venujem až posledné roky.

 

Mali ste na takúto prácu predpoklady alebo ste sa k nej dostali cez iné činnosti?

Neviem, či práve predpoklady, ale od škôlky som chodil na výtvarku a vždy ma bavilo si niečo čmárať (počas školských hodín napríklad), takže to malo celkom prirodzený spád :)

 

 

Aké boli Vaše začiatky, s akým softvérom ste pracovali? Zmenil sa odvtedy Váš spôsob práce či softvér, s ktorým pracujete?

Môj prvý grafický softvér, s ktorým som sa stretol, bol Zoner Callisto a mal som asi 11 rokov. Potom som sa. našťastie, už priamo prepracoval ku Adobe balíku, takže Corel ma úspešne obišiel. Ták určitééé… stále sa niečo mení/pridáva/zjednodušuje/komplikuje, ale na najnovšie softvérové vychytávky prichádzam viac-menej náhodne :).

 

Ako vyzerá Váš bežný pracovný deň a kde nachádzate inšpiráciu pri tvorbe? 

No, už pár mesiacov som grafický dizajnér vo WLB a od bežného freelancerského pracovného dňa sa to líši hlavne v počte prespaných hodín. Teraz je môj pracovný deň rovnaký, ako u každého iného smrteľníka. A inšpirácia? Klasické klišé – inšpiráciu čerpám z ľudí okolo seba, rodiny, priateľov, priateľky, ale aj z internetového funny smogu, ktorý je nekonečným zdrojom inšpirácií.

 

Uvediete niekoľko Vašich bývalých a súčasných klientov?
Väčšinu zaujímavých vecí, na ktorých som pracoval, mám vo svojich portfóliách na behance/ dribble a jofan.sk, takže ak máte záujem, tak si ich môžete pozrieť tam. Nebudem vás nudiť ;)
(profil na behance: JofanDesign)

 

 

Máte v portfóliu projekt, na ktorý ste zvlášť hrdý?

Keď ste spokojný s vecami, ktoré robíte, tak je niečo zle. Hlavne preto, že vás to neposúva ;) Ale pre mňa zatiaľ najzaujímavejšie pracovné skúsenosti boli promovať pre Samsung prvý Galaxy Note, na ktorom som po celom slovensku kreslil komiksové portréty ľudí a aktuálna práca vo WLB.

 

Aký máte názor na aktuálne trendy, napr. flat, holo, material design? Je nejaký, ktorý preferujete?

Tak, môj názor je taký, že robiť dizajn v aktuálne nastavených trendoch nie je ťažké. Ťažké je robiť veci tak, aby boli dlhodobo funkčné a snažím sa to praktizovať Aj keď ešte je predo mnou dlhá cesta, ktorá asi nikdy neskončí, pretože vždy je kam sa posúvať.

 

 

Grafik Michal Slovák: Dobrý dizajn by mal prežiť dobu

Slovenskí umelci sú vo svete známi, žiadaní a majú významný vplyv na rozširovaní trendov do moderného sveta. Za umelcov môžeme bez diskusie pokladať aj grafikov, pretože bez kreativity, expresívnosti a osobnej snahy o stvárnenie vlastných predstáv by nemohli vykonávať svoju prácu. 3Digital.sk bude v sekcii Rozhovory okrem iných predstavovať aj skvelých slovenských grafikov a dizajnérov, pričom prvú časť seriálu otvárame Michalom Slovákom.

Slovenský grafik Michal Slovák (profil na Dribbble) nachádza uplatnenie nielen u nás, ale aj v zahraničí. Veľká časť jeho tvorby je zameraná na korporátny segment. Zaujímavosťou je, akú Michal vymyslel pre svoju one-man-show agentúru marketingovú komunikáciu (michalslovak.com) – predstavuje sa ako „grafik s menom a priezviskom“, čím namiesto kreatívnej značky propaguje priamo sám seba. Očividne má takýto prístup význam, pretože značka môže kedykoľvek zaniknúť alebo sa zmeniť, ale meno človeku ostane navždy, rovnako aj jeho povesť profesionála.

 

 

Michal Slovák

 

Michal, môžete sa, prosím, stručne predstaviť?
Dobrý deň, volám sa Michal Slovák a som grafické štúdio s menom aj priezviskom.

 

Ako dlho sa venujete grafickej tvorbe?
Grafickému dizajnu, brandingu, web dizajnu a aj obalovému dizajnu sa venujem výhradne až posledné roky. Predtým som sa viacej venoval skôr reklame, ale keď to mám spočítať, profesionálne som grafický dizajnér už 6 rokov.

 

Mali ste na takúto prácu predpoklady alebo ste sa k nej dostali cez iné činnosti?
Moje grafické začiatky sa datujú ešte na vysokú školu. Vyštudoval som marketingovú komunikáciu a grafický dizajn ma začal lákať počas štúdia, ktoré dobre dopĺňal. Kreatívne som bol však orientovaný už od malička, takže smerovanie ku grafike bolo pre mňa prirodzené.

 

Aké boli Vaše začiatky, s akým softvérom ste pracovali? Zmenil sa odvtedy Váš spôsob práce či softvér, s ktorým pracujete?
Od začiatku som pracoval so softvérmi od Adobe. Čo sa zmenilo bol skôr hardvér. Z PC som po chvíľke presedlal na Mac. Zdokonalil sa samozrejme aj spôsob práce, samotný prístup k zadaniam a tvorbe. Je to prirodzené a prichádza to s praxou po rokoch.

 

Uvediete niekoľko Vašich bývalých a súčasných klientov?
Zo známejších značiek medzi mojich klientov patril aj najväčší slovenský rockový festival Topfest, ktorému som vytvoril aj logo. Potom som spolupracoval so slovenskou outdoorovou značkou Zajo, pre ktorých som dizajnoval napríklad trekingové palice aj produktové katalógy a ešte by som spomenul aj prvý slovenský sajder Jablčnô. Okrem toho, že som spolumajiteľ, vytvoril som obalový dizajn fľaše a tvorím aj celkovú grafiku.

Asi 30% klientov však tvoria zahraničné firmy a grafické štúdiá, ktoré ma zvyknú oslovovať pre externú spoluprácu. Napríklad pre jednu austrálsku ťažiarsku spoločnosť tvorím práve firemné brožúry.

 

Máte v portfóliu projekt, na ktorý ste zvlášť hrdý?
Pár dní dozadu som práve dokončil redizajn pre kníhkupectvo a vydavateľstvo Elita, ktoré je jedného z najväčších slovenských predajcov odbornej literatúry. Nové logo bude viditeľné už o pár dní. Prístup klienta aj samotná práca bola výborná.

 

Aký máte názor na aktuálne trendy, napr. flat, holo, material design?
Veľmi sa mi páči kam smeruje aktuálne samotný branding. Logá začínajú byť abstraktnejšie, priestorové a neboja sa ísť aj do 3D. Celkový branding, teda logá a jednotlivé prvky firmenej identity, zase začínajú byť viac surrealistické. Prenikajú do nich nové umelecké prvky.

Celkovo trendy v dizajne sledujem, avšak dobrý dizajn by mal prežiť dobu. Zmeny sú stále najmä vo web dizajne. Napríklad long shadow design, by som nazval len hitom jedného leta a už pôsobí skôr okukano. Po dlhej dobe prichádza aj zmena do obalového dizajnu, kde tiež preniká flat design. Vždy však bude platiť, ako povedal Dieter Rams a to bez ohľadu na trendy, že ,,Good design is as little design as possible.“

 

 

Vyberáme z portfólia Michala Slováka:

Rozhovor bol autorizovaný
Fotografie poskytol pre účel článku Michal Slovák