TLAČOVÁ SPRÁVA – Elektrifikácia je jedným z hlavných pilierov spoločnosti BMW Group a jej korporátnej stratégie NUMBER ONE > NEXT. V rámci nej spoločnosť oznámila, že všetky značky a všetky modelové rady dostanú nejaký druh elektrifikovaného pohonu. Okrem spaľovacích motorov budú v ponuke aj elektrifikované pohony – či už na plne elektrický pohon alebo vo forme nabíjateľných plug-in hybridov. V najbližších rokoch sa na trh dostane niekoľko elektrifikovaných modelov a ďalšie plne elektricky poháňané vozidlá sa predstavia po roku 2020 s príchodom novej generácie konštrukcie vozidiel.
Spoločnosť BMW Group dnes oznámila, že novým modelom značky MINI s pohonom na elektrické batérie bude 3-dverová verzia, ktorá je jej hlavným modelom. Toto plne elektrické vozidlo sa dostane do výroby v roku 2019 a rozšíri ponuku pohonných jednotiek. Tá tak bude obsahovať benzínové a naftové spaľovacie motory, nabíjateľný plug-in hybrid a čistý elektromobil. Elektrický pohon elektrického MINI bude vznikať v centre pre elektromobilitu spoločnosti BMW Group v bavorských závodoch v mestách Dingolfing a Landshut. Následne sa prevezie do závodu v Oxforde, ktorý je hlavným výrobným miestom 3-dverovej verzie modelu MINI a tam sa zabuduje do vozidla.
Oliver Zipse, člen predstavenstva BMW AG pre výrobu, povedal: „Závody spoločnosti BMW Group v mestách Dingolfing a Landshut hrajú hlavnú úlohu v rámci našej výrobnej siete a sú globálnymi kompetenčnými centrami pre elektromobilitu. Náš adaptívny výrobný systém je inovatívny a schopný rýchlo reagovať na meniace sa požiadavky zákazníkov. Na základe záujmu a v súlade s vývojom trhu môžeme rýchlo a účinne zvýšiť výrobu elektrických pohonných jednotiek.”
Spoločnosť BMW Group očakáva, že do roku 2025 dosiahnu elektrické vozidlá 15 – 25 %-ný podiel na predaji. Napriek tomu budú na viacerých trhoch zohrávať pri elektrifikácii významnú úlohu faktory ako regulácia, podpora či rozvoj nabíjacej infraštruktúry. Spoločnosť BMW Group vyvinula pre potreby rýchlych reakcií na prípadný nárast dopytu zo strany zákazníkov jedinečný flexibilný systém, ktorý sa dotýka globálnej výrobnej siete. Spoločnosť BMW Group vytvára také podmienky, ktoré by vo výrobných závodoch v budúcnosti umožňovali súčasnú výrobu modelov so spaľovacími motormi, s nabíjateľnými plug-in hybridným alebo s plne elektrickým pohonom.
Spoločnosť BMW Group dnes vyrába elektrifikované modely v desiatich závodoch rozmiestnených po celom svete. Od roku 2003 pochádzajú všetky významné prvky elektrického pohonu týchto vozidiel zo závodov v mestách Dingolfing a Landshut. Dingolfing je okrem toho výrobným miestom plug-in hybridných verzií modelov BMW radu 5 a BMW radu 7, od roku 2021 tam bude vznikať aj model BMW i NEXT. Spoločnosť BMW Group investovala do elektromobility v závode v meste Dingolfing doteraz už viac ako 100 miliónov eur. Spolu s ďalším rozvojom elektrifikovaných vozidiel spoločnosti BMW Group budú ďalej stúpať aj investície.
Pokračuje elektrifikácia všetkých značiek a modelových radov
Nové plne elektrické MINI je jedným z radu série elektrifikovaných modelov, ktoré značky BMW a MINI uvedú v najbližších rokoch na trh. Rodinu značky BMW i rozšíri v roku 2018 model BMW i8 Roadster. Plne elektrické BMW X3 by sa malo dostať na trh v roku 2020, v roku 2021 príde model BMW iNEXT.
Spoločnosť BMW Group je v súčasnosti s deviatimi modelmi výrobcom s najširšou ponukou elektrifikovaných vozidiel na svete. Paleta zahŕňa vozidlá od plne elektrického BMW i3 až po najnovší elektrifikovaný model MINI Cooper S E Countryman ALL4*, nabíjateľnú plug-in hybridnú verziu modelu MINI Countryman, ktorú v Holandsku vyrába spoločnosť VDL Nedcar. Spoločnosť očakáva, že v roku 2017 predá 100 000 elektrifikovaných vozidiel a že do konca roka sa bude po cestách pohybovať celkovo 200 000 elektrifikovaných vozidiel.
Spoločnosť BMW Group ťaží zo skorého začiatku aktivít v oblasti elektrifikácie. Prvým veľkosériovo vyrábaným vozidlom s elektrickým pohonom bolo už v roku 2008 MINI E. Skúsenosti získané pri tomto projekte zohrali kľúčovú rolu pri následnom vývoji modelov BMW i3 a BMW i8, technologických priekopníkov, ktorí následne ovplyvnili aktuálnu modelovú ponuku nabíjateľných plug-in hybridných vozidiel.
*: Spotreba paliva podľa európskeho testovacieho cyklu: 2,3 – 2,1 litra/100 km, emisie CO2: 52 – 49 g/km