Volkswagen a jeho progres s e-pohonom od emisného škandálu

Matthias Mueller, výkonný riaditeľ skupiny Volkswagen, minulý týždeň oznámil, že jeho koncern plánuje do roku 2025 vyrobiť a predať tri milióny plug-in elektrických automobilov. To reprezentuje aktuálne predaje automobilky za celý kvartál.

 
Do roku 2025 sa vystriedajú ešte dva životné cykly produktov a zverejnený zámer Volkswagenu pritom znamená, že každý jeden rok chce predať viac plug-in automobilov, než koľko jazdí dnes po celom svete dovedna. Sú to odvážne slová, najmä takto skoro po emisnom škandále s naftovými motormi, po ktorom ostali PR agentúry v ťažkej situácii s presviedčaním verejnosti o hodnovernosti koncernu.
Mueller tvrdí, že VW v najbližších rokoch uvedenie na trh viac ako 30 nových elektrických automobilov a plug-in hybridov, pričom iba minulý rok koncern VW ohlásil zámer vyrobiť 20 nových plug-in modelov do roku 2020. Nevedno, ktorý z ohlásených plánov teraz platí, avšak navzájom sa nevylučujú.
 
Od doby, kedy Volkswagen výrazne utrpel na emisnom škandále z minulého roku, vydal koncern nasledovné opatrenia v prospech EV a hybridov:

  • predstavil Audi A3 E-Tron plug-in hybrid;
  • vylepšil elektrický dojazd modelu E-Golf o takmer 50 percent;
  • v Číne ukázal koncept plug-in hybridného crossoveru T-Prime;
  • predstavil plug-in hybridnú verziu crossoveru Touareg;
  • ohlásil plány na výrobu veľkého Audi Q6 s elektrickým dojazdom 480 km;
  • ohlásil plány na výrobu elektrickej verzie Audi Q5 (pre rok 2018);
  • prisľúbil plug-in hybridnú verziu nového Porsche Panamera;
  • odprezentoval Porsche s výlučne elektrickým pohonom a 480 km dojazdom;
  • potvrdil plány na štandardizáciu 480 km dojazdu a rýchleho nabíjania (80% za 5 minút).

 
Aktivity koncernu Volkswagen celkom jednoznačne smerujú k elektrifikácii pohonov automobilov je iba otázkou času, kedy sa z plug-in hybridov a EV stane štandardná ponuka automobiliek. Volkswagen má príležitosť napraviť si reputáciu a dokonca situáciu využiť na to, aby sa začal prezentovať ako jeden z lídrov celého vývoja a trhu s elektrickým pohonom. Ak by sa skutočne vrhol práve na tento typ pohonu, celkom nepochybne by ďaleko za sebou zanechal aj firmu Tesla, ktorej automobily sú zatiaľ neuveriteľne cenovo premrštené a pre absolútnu väčšinu celkom neakceptovateľné.
 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *