Archív kategorií: Škoda

FOTO&VIDEO: Škoda Vision E. Škodovka sa zmenila nadobro, jej štúdia elektrického SUV kupé zmení trhy

Škodovka predstavuje svoje predstavy o mobilite zajtrajška uvedením štúdie mimoriadne pôsobivého Vision E. Kto by čakal, že druhé SUV bude nadväzovať na Kodiaq, ten bude sklamaný. Prvý koncept vozidla na čisto elektrický pohon a autonómne riadenie v histórii automobilky stelesňuje budúcnosť elektromobility značky, píše značka vo svojej oficiálnej tlačovej správe.

 
Oficiálny text Škoda Auto:
Účasť značky ŠKODA na autosalóne Auto Shanghai 2017 (19. – 28. apríla) sa nesie úplne v znamení elektrifikácie: štúdiou VISION E česká automobilka prvýkrát predstavuje konkrétny špecifický pohľad na osobnú mobilitu budúcnosti. Emocionálne ladené päťdverové SUV-kupé, ktoré prejde až 500 kilometrov na čisto elektrický pohon, dosahuje tretiu úroveň autonómneho riadenia. ŠKODA dôsledne pracuje na elektrifikácii svojej modelovej palety a do roku 2025 ponúkne päť výlučne elektricky poháňaných modelov v rôznych segmentoch.
ŠKODA VISION E je s dĺžkou 4 645 milimetrov, šírkou 1 917 milimetrov a výškou 1 550 milimetrov veľmi výrazná. Vďaka dlhému rázvoru (2 850 milimetrov) a krátkym previsom vpredu a vzadu vytvorili technici – ako vždy pri automobiloch značky ŠKODA – mimoriadne priestranný interiér. Futuristický koncept spája zvýšenú pozíciu sedadiel a veľkorysú priestrannosť, čo sú typické znaky vozidiel kategórie SUV, s dynamicky pôsobiacou siluetou a plynulo klesajúcou líniou strechy karosérie kupé.
 
Predstavenie štúdie Vision E v prezentačnom videu od Škoda Auto:

 
So systémovým výkonom 225 kW zrýchľuje ŠKODA VISION E bez zaváhania a veľmi dynamicky. Maximálna rýchlosť je 180 km/h. Výkonné ion-lítiové akumulátory a optimálna rekuperácia umožňujú dojazd až 500 kilometrov. Vďaka inteligentnému manažmentu oba elektromotory spolupracujú s maximálnou účinnosťou a poháňajú všetky štyri kolesá automobilu ŠKODA VISION E. Predné a zadné kolesá sú poháňané podľa potreby tak, aby bola neustále zaručená maximálna stabilita, bezpečnosť a dynamika.
So štúdiou VISION E automobilka ŠKODA umožňuje nahliadnuť do už čoskoro realizovaných foriem autonómneho riadenia. Podľa najnovších odhadov bude už v roku 2030 okolo 15 percent všetkých nových automobilov jazdiť úplne autonómne. Štúdia ŠKODA VISION E spĺňa predpoklady pre dosiahnutie tretej úrovne autonómneho riadenia. Automobil sa vie automaticky pohybovať v kolónach, v režime autopilota prejsť niektoré úseky diaľnic, držať sa v jazdnom pruhu alebo sa naopak vyhýbať, predbiehať, automaticky vyhľadávať voľné parkovacie miesta, automaticky na ne vchádzať a vychádzať z nich. To zaisťujú rôzne senzory rôzneho dosahu a najrôznejšie kamery, ktoré sledujú prevádzku.


Stratégia elektromobility

V globálnej rastovej stratégii automobilky hrá elektromobilita kľúčovú úlohu. ŠKODA na báze koncernovej platformy MEB vyvíja vlastné koncepty automobilu pre čisto elektrickú mobilitu. Automobilka ŠKODA elektrifikáciu modelovej palety svojej značky začne už v roku 2019 uvedením modelu ŠKODA SUPERB s plug-in-hybridným pohonom. Hneď na to, v roku 2020 bude nasledovať čisto elektricky poháňaný sériový automobil značky ŠKODA. Do roku 2025 značka rozšíri svoju ponuku o päť čisto elektricky poháňaných automobilov z rôznych segmentov.
 








 

Sieť ŠKODA Handy ZŤP centrum sa rozrástla o ďalšie štyri lokality

Unikátny projekt ŠKODA Handy ZŤP centier, ktorý už viac ako päť rokov prináša riešenia pre rozvoj dopravnej mobility osôb so zdravotným postihnutím a ich integráciu, rozširuje svoje pôsobenie. Na základe pozitívnych ohlasov sa do projektu v tomto roku zapojili ďalší štyria autorizovaní partneri ŠKODA AUTO. Aktuálne poskytuje svoje služby hendikepovaným motoristom na Slovensku už desať ŠKODA Handy ZŤP centier.

 

Štyria noví partneri

Program ŠKODA Handy ZŤP hlási štyroch nových partnerov. Sieť špecializovaných centier, ktoré odstraňujú bariéry pre hendikepovaných motoristov, rozšírila svoju pôsobnosť do ďalších častí Slovenska. Nové centrá otvorili autorizovaní partneri ŠKODA AUTOKošiciach,Poprade, Zvolene a v Trenčíne. Držiteľom preukazu ZŤP, bez ohľadu na rozsah a formu postihnutia, ponúka pomoc pri riešení dopravnej mobility už desať špecializovaných ŠKODA Handy ZŤP centier na Slovensku.

ŠKODA Handy ZŤP: Program rozvoja dopravnej mobility osôb so zdravotným postihnutím.

„ŠKODA sa dlhodobo angažuje v aktivitách, ktoré podporujú znevýhodnené skupiny a pomáhajú zdravotne postihnutým ľuďom viesť plnohodnotný a aktívny život. Program ŠKODA Handy ZŤP je výkladnou skriňou nášho snaženia. Skvelá spätná väzba od zákazníkov je pre nás najlepším vysvedčením. Zároveň je aj motiváciou nielen rozširovať pôsobnosť centier do každého kraja Slovenska, ale aj skvalitňovať služby a byť spoľahlivým partnerom,“ hovorí Ing. Marek Růžička, konateľ spoločnosti ŠKODA AUTO Slovensko.
 

Široká škála benefitov

Každé centrum ponúka širokú škálu benefitov. Odborníci v centrách poradia držiteľom ZŤP preukazu, na čo všetko majú nárok, či už vo forme príspevkov na kompenzáciu, zľavy z ceny automobilu alebo ďalších služieb. Klienti môžu očakávať napríklad zľavu 7 % z ceny nového automobilu, 10 % z poistnej sumy, zvýhodnené ceny náhradných dielov a práce, akciové financovanie, zvýhodnené úročenie, náhradné vozidlo alebo zvýhodnené ceny pri odťahových službách. Cenné rady poskytnú pracovníci centier pri kúpe a prípadnej úprave nového auta, zohľadňujúcej druh a rozsah zdravotného postihnutia. Benefitom je aj následná profesionálna servisná starostlivosť tak o nové, ako aj ojazdené automobily. Centrá sú vybavené aj trenažérom simulujúcim ručné riadenie.
 

Kompletný zoznam partnerov

Už 10 ŠKODA Handy ZŤP centier na Slovensku. Noví partneri programu v Košiciach, Poprade, Trenčíne a vo Zvolene.

Služby programu ŠKODA Handy ZŤP ponúkajú vo svojich modernizovaných priestoroch autorizovaní partneri ŠKODA AUTO: IMPA Bratislava, Porsche Bratislava, Todos Bratislava, Autoprofit v Galante, PO CAR v Prešove, IMPA v Žiline, Auto Gábriel v Košiciach, Autonova v Poprade, Prvý Trenčiansky Autoservis v Trenčíne a AUTO SLOVÁK vo Zvolene.
Gestor projektu, spoločnosť AV Mobilita, otvoril už aj prvý kamenný showroom ŠKODA Handy ZŤP v Záhorskej Bystrici. Showroom ponúka komplexnú prezentáciu jednotlivých centier, ich služieb a benefitov pre držiteľov preukazov ZŤP. Spoločnosť úzko spolupracuje s centrami, spolkami a združeniami zameranými na pomoc  hendikepovaným občanom, a taktiež s Úradom práce, sociálnych vecí a rodiny z titulu nárokov na finančnú participáciu pri kúpe alebo servise vozidiel. S projektom sa môžu záujemcovia oboznámiť aj v iných mestách, kde sa jednotlivé centrá prezentujú na rôznych kultúrnych, spoločenských alebo športových podujatiach.
 

ŠKODA Wireless MirrorLink, bezdrôtový prenos dát zo smartfónu

ŠKODA prepojí smartfón s automobilom ešte komfortnejšie. Na kongrese Mobile World Congress (MWC) v Barcelone predstaví automobilka spoločne so svojím vývojovým partnerom RealVNC novú progresívnu technológiu Wireless MirrorLink. Tá prenáša dáta z telefónu do systému infotainmentu bezdrôtovo.

Už dnes môžu byť takmer všetky modely značky ŠKODA, počnúc Fabiou a končiac Superbom, na želanie vybavené technológiou MirrorLink. Tá je podporovaná mobilnými telefónmi s operačným systémom Android a funguje okrem iného v smartfónoch značiek Samsung, LG, Sony a HTC. ŠKODA integrovala MirrorLink do paketu SmartLink, ktorý zahŕňa navyše aj Android Auto a Apple Car Play. Spojenie medzi telefónom a systémom infotainmentu v automobile značky ŠKODA (od stupňa Bolero) je v súčasnej dobe realizované cez kábel.
Na kongrese Mobile World Congress (MWC), ktorý sa koná od 22. do 25. februára 2016 v Barcelone, predstaví ŠKODA novú technológiu Wireless MirrorLink, čo je ďalší vývojový stupeň súčasného riešenia. Bezdrôtové prepojenie telefónu so systémom infotainmentu vyvinula ŠKODA spoločne s partnermi TechniSat a RealVNC. Wireless MirrorLink neprenáša dáta káblom, ale bezdrôtovo prostredníctvom Wi-Fi. Telefón tak môže zostať vo vrecku alebo ho možno vložiť do nového Phoneboxu s funkciou indukčného nabíjania, ktorý ŠKODA onedlho ponúkne zákazníkom.

Škoda Wireless MirrorLink (zdroj: Škoda)


MirrorLink premení smartfón na stále aktuálny mediálny server, keď prenáša na dotykovú obrazovku uloženú hudbu a rad certifikovaných aplikácií. Medzi nimi aj internetové služby ako je WebRadio, informácie o počasí, audioknihy, navigáciu a informácie o parkoviskách. K dispozícii sú tiež automobilkou ŠKODA vyvinuté MirrorLink aplikácie, ako ŠKODA MFA Pro alebo ŠKODA Drive. Vodič ich môže ovládať cez dotykovú obrazovku, ozvučenie zaistí palubný audiosystém.
Prezentácia prototypového riešenia progresívnej technológie Wireless MirrorLink na MWC sa uskutoční na stánku firmy RealVNC. RealVNC je popri spoločnosti TechniSat hnacou silou, ktorá stojí za projektmi MirrorLink a ktorá je zastúpená v konzorciu Car Connectivity Consortium (CCC). Konzorcium plánuje MirrorLink etablovať v celosvetovom meradle. V konzorciu CCC aktívne spolupracuje aj značka ŠKODA.
 

Škoda VisionS s hybridným pohonom na predĺženej platforme MQB

Značka Škoda zverejnila prvé oficiálne zábery pripravovaného veľkého SUV, o ktorom sa hovorí ako modeli Kodiaq. Koncept priamo od výrobcu nesie pomenovanie VisionS a mal by byť verným obrazom produkčného modelu, rovnako v prípade dávnejšieho VisionC a aktuálnej generácie Superbov.

Najväčším prekvapením ale nie je dizajn konceptu, hoci i ten je značne modernejší a futuristickejší, ako sme očakávali. Prekvapením sú informácie hovoriace o tom, že prvé veľké SUV od Škodovky bude poháňané hybridným pohonným ústrojenstvom.

Škoda VisionS (koncept, 2016)


 
Škoda VisionS je postavená na predĺženej platforme MQB, vozidlo by teda malo byť dlhšie ako Volkswagen Tiguan. Práve o ňom sa dlhšie hovorí ako o vzore pre Kodiaq.
Škoda VisionS ako koncept obsahuje motor 1,4 TSI (156 koní, 250 Nm) doplnený o dva elektrické motory. Jeden na prednej náprave (54 koní, 220 Nm) a druhý na zadnej náprave (116 koní, 270 Nm). Celkový spoločný výkon vozidla by teda mal byť až 326 konských síl. Priemerná spotreba hybridného pohonu, ktorý bude Škodovka brať od koncernu Volkswagen, je podľa oficiálnych údajov iba 1,9 litra benzínu na 100 km jazdy.
Akumulátory majú kapacitu 12,4 kWh a predpokladáme, že vozidlo bude plug-in hybridom. To znamená, že by sa malo dať nabíjať cez kábel a mohlo by jazdiť aj výlučne na elektrinu – vzhľadom na kapacitu batérií predpokladáme, že by sa dojazd pohyboval na maximálnej úrovni 30 km, výrobca však uvádza elektrický dojazd až 50 km.
Očakávame, že Škoda VisionS koncept sa svojho debutu dočká na pripravovanom autosalóne v Ženeve už budúci mesiac. O produkčnom modeli však tento rok zrejme ešte počuť nebudeme.
 

Škoda VisionS (koncept, 2016)


 
 
 

Škodovka z terénneho Rapidu Spaceback vyradila motor GreenLine

Koncom tohto mesiaca sa do showroomov predajcov značky Škoda dostane model Rapid Spaceback ScoutLine. Bude chcieť osloviť ľudí, ktorí sa častejšie so svojím autom vydávajú cestou necestou. V porovnaní s tradičným vybavením Scout však bude ScoutLine iba vizuálnou úpravou bez funkčného dopadu.

Aj napriek tomu z ponuky motorizácií vypadne iba jediný variant, konkrétne GreenLine zameraný na menší environmenálny dopad. Predpokladáme, že je tomu tak pre neschopnosť tejto motorizácie zvládať nároky budúcich vodičov na prechod nespevnenými cestami.
Osobne si myslím, že by aj tento variant Rapidu zvládol mierne náročný terén, problémom by však mohli byť iné technické nároky, ako len schopnosť prejsť ním.
V porovnaní s výbavou Scout používanou v Octavii a Fabii je ScoutLine skutočne iba vizuálnou úpravou. Do ponuky takto vybaveného vozidla sa nedostal ani pohon štyroch kolies a ani sa nezvýšil podvozok.
 
Škoda Rapid Spaceback ScoutLine obsiahne nasledovné úpravy:

  • oplastované spodné partie,
  • prostrednú časť nárazníka v striebornej úprave,
  • novú farbu laku v pistáciovej zelenej,
  • vonkajšie spätné zrkadlá v striebornej úprave,
  • 16- a 17-palcové disky kolies s vlastným dizajnom.

 
 

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine (2015, foto: Škoda)


 

Škoda Superb GreenLine bude jazdiť za 3,7 litra paliva

Nová generácia limuzín Škoda Superb sa predstavila na oficiálnych fotografiách. Nesie zreteľné znaky koncernového dizajnu Volkswagen, ale stále je to tá škodovka, na ktorú sme zvyknutí.

 

Nový Superb je významným míľnikom v histórii značky, tvrdí automobilka z Mladej Boleslavi. Nová generácia najlepšieho vozidla tejto značky je o niečo väčšia, robustnejšia, vyspelejšia a aj krajšia, nadväzuje na aktuálnu Octaviu a Audi A6.

Nás najviac zaujala informácia, že automobilka nebude Suberb ponúkať vo verzii hybrid, ktorý by sme už radi videli, namiesto toho sa vybrala cestou znižovania nákladov na prevádzku. V ponuke budú motory TSI (benzín) s výkonmi od 125 do 280 koní, naftové agregáty TDI ponúknu výkon od 120 do 190 koní. Eco-friendly variant s názvom GreenLine bude na sto kilometrov jazdy vyžadovať v priemere iba 3,7 litra paliva, čo je krásny údaj. Osobne som zvedavý, aké budú reálne namerané hodnoty v priebehu testu.

 

Nižšie nájdete oficiálne fotografie nového Superbu.

 

 

Škoda Superb (2015)

Škoda Superb (2015)

Škoda Superb (2015)

Škoda Superb (2015)

Škoda Superb (2015)

Škoda Superb (2015)

Škoda Superb (2015)

Škoda Superb (2015)

Škoda Superb (2015)