Archív kategorií: UI UX

Softvérový dizajn, softvérová architektúra

Automatické preskesľovanie do HTML a CSS: Toto by mohla byť nová pomôcka pri dizajnovaní webstránok

Nová generácia dizajnérov by mohla využívať technológie rozpoznávania vizuálneho obsahu a strojového učenia na návrh webstránok. Video nižšie ukazuje softvér, ktorý kamerou sníma bielu tabuľu, na ktorú čiernou fixkou figurant kreslí návrh jednoduchej webstránky.

Na monitore počítača sa potom snímaný obraz v reálnom čase prekresľuje na dokonalé tvary a softvér jednotlivým elementom určuje polohu a ostatné vlastnosti cez CSS štýly.

Softvér dokáže pomocou strojového učenia rozpoznať, či sa v návrhu nakreslenom rukou jedná o obrázok, paragraf s textom, nadpis alebo akýkoľvek iný objekt, dokonca vie rozpoznať aj tlačidlá. Relevancia identifikácie jednotlivých objektov je na monitore počítača zobrazená v percentách.

 

Riešenie vyzerá pôsobivo, do akej miery sa ale preukáže jeho praktické využitie, je otázne. Pri vývoji webstránky záleží na drobnostiach, ktoré počítač nemusí vedieť odhadnúť a ktoré by potom musel dizajnér opravovať ručne. Všetci vieme, že opravovať čokoľvek po niekom inom je náročnejšia práca, než si produkt navrhnúť sám od nuly.

So správnym prístupom a spôsobom použitia by sa však mohlo jednať o ďalšiu z pomôcok pre webdizajnérov.

 

 


 

Odkiaľ vlastne pochádzajú tlačidlá PLAY a STOP?

Tlačidlo Play vidíme všade, prečo však vyzerá práve takto? Vysvetlenie pritom nie je vôbec tak zložité, stačí sa zamyslieť nad významom obrázka a rozumieť tomu, ako fungovala niekdajšia technika.

 

Ikony sa stali našim všadeprítomným spoločníkom predovšetkým vďaka počítačom a mobilným telefónom. Sú logom každej funkcie a aplikácie, ktorú môžeme potrebovať a nad zmyslom jednotlivých ikon sa častokrát vôbec nezamýšľame.

Nastupujúca generácia sa bude o niekoľko rokov čudovať, prečo majú správy ikonu obálky a telefón symbol niečoho, čo vyzerá ako štylizované písmeno C. Samostatné slúchadlo z pevných liniek už skrátka nebudú poznať. Rovnako sa dnes my môžeme pýtať, prečo má znak PLAY (spustiť) symbol rovnoramenného trojuholníka so základňou na ľavej strane. Vysvetlenie pritom nie je vôbec tak zložité.

 

Rádio s CD prehrávačom, aké bolo súčasťou každej domácnosti od 90. rokov. Dnes sú tieto rádiá zahrabané kdesi v pivnici alebo dávno vyhodené na smetisku, takmer úplne stratili svoje opodstatnenie.

 

Internetové zdroje uvádzajú, že počiatky symbolu PLAY/spustiť nachádzame v 60. rokov 20. storočia, teda v čase, kedy ľudstvo začalo v masovej miere s prehrávaním hudby z nosičov. Osobne si myslíme, že možno aj s trochu skôr. Platne, pásky a pásky v kazetách potrebovali na ich použitie zariadenia – prehrávače, ktoré boli schopné pomocou elektrických motorčekov roztočiť pásku alebo iný nosič a následne z nich čítať zvukový záznam. Každý prehrávač musel obsahovať samostatné tlačidlá pre prehrávanie štandardnou rýchlosťou, ďalej pre prehrávanie vyššou rýchlosťou (pretáčanie dopredu), samostatným vypínačom (pauza) a pretáčaním dozadu. Bolo teda prirodzené, že základná voľba (prehrávanie štandardnou rýchlosťou) dostala jedno označenie, z ktorého potom vyplývali ďalšie.

 

Symbol trojuholníka so špicom do pravej strany nebol náhodný, ukazuje smer, ktorým bol záznam zaznamenaný a čítaný. Páska sa síce odvíjala presne opačným smerom, vo svojej podstate však stlačením tohto tlačidla v používateľovi vzniká dojem, že bude prehrávať obsah smerom vpred. Pretáčanie dopredu má symbol dvoch rovnakých trojuholníkov, čo prirodzene evokuje rýchlejšie prehrávanie. A reverzný smer touto analógiou pochopí každý.

Tlačidlo STOP muselo nadobudnúť symbol štvorca, pretože vďaka tomuto prevedeniu bolo možné jednoducho odvodiť symbol pre funkciu PAUZA. Pauza sú dva tenké vertikálne orientované pásiky, akoby to bola ikona STOP rozdelená medzerou. Celkom logicky to znamená, že zatiaľ čo pauza je dočasné pozastavenie, stop znamená definitívne zastavenie.

Dnes už tlačidlo stop stráca opodstatnenie, ale nachádzame ho napríklad pri videoprehrávačoch. V prehrávačoch online videa umožňuje úplné zastavenie prehrávania tak, aby sa video vôbec nenačítavalo a tak zbytočne nesťahovalo dáta.

 

 

 

 

Fantastické UI dizajny pre mobilné aplikácie

Fantastické UI dizajny pre mobilné aplikácie sú dielom autorského tandemu Ron Design a Ron Evgeniy a výsledok projektu 12-týždňového aktívneho tvorenia. Cieľom grafika a dizajnéra Rona Evgeniya z Ukrajiny bolo zlepšiť sa v grafickej práci a svoj progres postupne zverejňoval na svojich profiloch na Behance, Dribbble a Pinterest. Svoje práce sprístupnil odbornej verejnosti a zvažuje, že za malý poplatok bude svoje práce predávať. Pri pohľade na jeho diela súdime, že sa nepochybne nájdete veľa firiem a freelancerov, ktorí podobné skice ocenia.

 
Rona nájdete na nasledovných stránkach:
 
Web    Dribbble   Facebook   Twitter   Pinterest   Google+

Čo bolo na monitoroch vo filme SPECTRE?

Film SPECTRE, 24. film o Jamesovi Bondovi, bol v prvom rade veľkolepým finálne kariéry britského tajného agenta, v ktorom sa odkryli rôzne spojenia v pozadí jeho starších prípadov. Rovnako ako aj v ostatných bondovkách, aj v tejto sa na displejoch a monitoroch objavovali vizuálne prepracované prostredia softvérov, s ktorými by nevedel pracovať ani ten najlepší odborník.

 

Ono to vyzerá oveľa lepšie, keď sa na displeji stále niečo hýbe, tam sa otáča 3D objekt a keď (celkom nepochopiteľne) počítače neustále vydávajú čudné zvuky. Na tom, aby tento komplikovaný dynamický celok vznikol, pracujú celé tímy grafikov, dizajnérov a tvorcov animácií. Na filme SPECTRE sa takto stretli mgfxstudio, BT CORCORAN, Fraser Macedo a Guy Hancock, všetci z Veľkej Británie.

Svoje práce odprezentovali aj na verejnosti, pričom tak lepšie ukázali, čo všetko sa objavovalo na displejoch vo filme SPECTRE.

 

SPECTRE Credits:
Director: Sam Mendes
Executive Producer: Callum McDougall
DoP: Hoyte Van Hoytema
VFX Producer: Leslie Lerman
VFX Supervisor: Steve Begg
Production Designer: Dennis GassnerOn Screen Graphics provided by RUSHES:
Creative Supervisor: John Hill (Vincent)
Motion Graphics Lead: Barry Corcoran
Motion Graphics Artists: Guy Hancock, Fraser Macedo, Matt Tsang, Ernesto Porto, Yugen Blake, Justin Blampeid
Concept Design: Simon Cassels, Ash Thorpe
Compositing Lead: Noel Harmes
Compositing Artist: Sarah Breakwell
CG Supervisor: Andy McNamara
CG Artists: Craig Travis, Andrea Scibetta, Mark Woodcock, Nimesh Patel
VFX Lead: Leo Weston
VFX Artists: Richard Russell, Lorenzo Newell

Head of Operations: Joce Capper
Head of Production: Jules Pye
Executive Producer: Kristy May Currie
Line Producer: Caroline Laing
Production Coordinator: Jon Purton, Domhnall Malone

 

Lukáš Majzlan a jeho web pre Jozefa Metelku

MADE IN SLOVAKIA – Lukáš Majzlan a jeho agentúra Art4web pripravila pre športovca Jozefa Metelku webstránku, na ktorej propaguje svoje úspechy na poli cyklistiky, predstavuje svoj tím, partnerov a vôbec všetko, čo s jeho športovou kariérou súvisí.

 

Webstránka jozefmetelka.com je iba jednou z pomerne širokého portfólia značky Art4web. Tá ponúka kreatívne služby a po zhliadnutí posledných realizácií súdime, že veľmi kvalitné. Jej produkty sú na vysokej úrovni, využívajú moderné webové technológie a precíznu grafiku a dizajn.

Stránka jozefmetelka.com spĺňa snáď všetko, čo očakávame od modernej webovej prezentácie športovca – pútavý vzhľad, veľmi pozitívny prvý dojem, jednoduchú navigáciu a orientáciu a responzivitu pre rôzne zariadenia.

V čase publikovania tohto článku na prehliadači Chrome nebola funkčná najpútavejšia časť stránky – jej úvod s animovaným Jozefom Metelkom. Na demonštračnom videu však táto funkcia vyzerá vynikajúco a napríklad v prehliadači Safari funguje korektne.

 

Zdroj: https://vimeo.com/125119727

 


3Digital inšpirácie #45

Vizuálne inšpirácie pre 45. týždeň 2015. Produktový dizajn, grafika, reklama, kaligrafia, fotografia, webstránka, aplikácia. Toto a vôbec všetko ostatné na svete sa dá spraviť tak, že pohľad na „to“ na nás zapôsobí. Oceňujeme všetko, čo je vizuálne pútavé a delíme sa o to s vami prostredníctvom seriálu 3Digital inšpirácie.

 

Dizajnové a grafické inšpirácie zostavuje Oliur Rahman z theultralinx.com

 

 

Heureka zaviedla náhľady 3D modelov produktov

Porovnávač cien Heureka uviedol do prevádzky významnú technickú inováciu v podobe zobrazenia interaktívnych 3D modelov vybraných produktov. Napríklad smartfóny si návštevníci môžu prezrieť zo všetkých strán priamo na svojej obrazovke.

Heureka využíva už existujúcu platformu 3Doid.com, ktorá má vo svojej zbierke údajne až tisíce rôznych produktov nafotených do 3D. Zaujímavosťou je, že nafotené sú reálne produkty na stojanoch, pričom pohľad kamery sa dá nastaviť nielen v horizontálnej, ale aj vertikálnej osi.

 

 

Zatiaľ sú 3D modely dostupné najmä v sortimente elektra, telefónov a IT. Aktuálne ide o zhruba 1 000 produktov, ich počet však narastie a postupne pribudnú aj ďalšie kategórie.“ uvádza sa v tlačovej správe Heureky.

 

Funkciu si môžete vyskúšať napríklad na nasledovných produktoch:

Nikon D3300

GoPro HERO4 Black Edition

Samsung Galaxy S6 Edge (G925) 32GB

 

 

 

Oficiálne vyjadrenie Heureky k novej funkcii:

Odteraz si môžu zákazníci na Heureke poobzerať pred kúpou tovar zo všetkých uhlov. Najväčší nákupný portál totiž tento týždeň spustil galériu 3D modelov, ako prvý spomedzi podobných portálov na Slovensku. „3D zobrazovanie pomôže zákazníkom zorientovať sa v ponuke výrobkov a prinesie zákazníkom väčší a silnejší zážitok z nakupovania. Do istej miery tak už nie je potrebné ísť si tovar obhliadnuť do kamenného obchodu,“ tvrdí obsahová manažérka najnavštevovanejšieho nákupného portálu Heureka.sk Alexandra Čermáková.

3D zobrazovanie sa zatiaľ týka vybraných produktov spomedzi tých najobľúbenejších, ďalšie galérie budú postupne pribúdať. Zatiaľ sú 3D modely dostupné najmä v sortimente elektra, mobilných telefónov a IT. Aktuálne ide o zhruba 1 000 produktov, ich počet však narastie a postupne pribudnú aj ďalšie kategórie. „Vzhľadom na zákaznícky trend, keď nám rastie počet návštev cez mobilné zariadenia, pribudne s postupom času možnosť zobrazovať 3D model aj na týchto zariadeniach,“ dodala Čermáková.

Navyše, 3D modely bude časom možné zväčšiť na celú plochu obrazovky a zobraziť do najmenšieho detailu všetky vychytávky, ktoré produkt ponúka. Modely si možno pozrieť vo viacerých farebných či setových variantoch, ak sú dostupné.

Možnosť zobraziť 3D produkt je znázornená v pravom dolnom rohu pri obrázku. Zákazníci sa môžu sami rozhodnúť, či chcú obrázok prezerať štandardne alebo využiť možnosť 3D zobrazenia. 3D modely sú dostupné vo vysokom rozlíšení, dodávateľom obrázkov je spoločnosť 3D V360 LIMITED.

 

 

 

Microsoft Continuum pre telefóny Lumia bude malou revolúciou

Telefón Lumia s Windows 10 pripojíte na ovládače a väčší monitor a prostredie zmení dizajn responzívnych aplikácií na takmer počítačovú plnú verziu. Síce nebudete mať v telefóne plnohodnotný stolový Windows, bude však vyzerať veľmi podobne.

 

Priemysel s elektronikou je dnes mimoriadne diverzifikovaný, avšak rozdiely medzi jeho jednotlivými segmentami nie sú presne stanovené. Občas napríklad nevieme celkom odlíšiť, či v rukách držíme tablet alebo telefón a či sú tie hodinky na zápästí len hodinkami alebo terminálom s pripojením na 3G sieť.

Tieto nepresné hranice majú aj výhodu – jedno zariadenie možno využívať spôsobom, ktorý bežne prináleží inému druhu zariadení. V kontexte konceptu Continuum od Microsoftu je to použitie telefónu ako štandardného počítača.

 

Zdroj: Microsoft

 

Continuum od Microsoftu je o responzivite aplikácií, ktoré bežia na systéme Windows 10. Pre vývojárov to znamená, že by mali všetky svoje produkty dizajnovať nielen v štandardom režime pre stolový Windows, ale aj do verzie pre tablety (a prednostne dotykové ovládanie).

Naopak, vývojári aplikácií pre smartfóny so systémom Windows by mali svoje aplikácie dizajnovať nielen pre smartfóny, ale aj pre tablety aj pre stolové verzie. Pre vývojárov je to istotne náročnejšie, ale v záujme zlepšenia používateľskej skúsenosti ich produktov s tým zrejme nebudú mať väčší problém.

 

Výhodou konceptu Continuum pre smartfóny Lumia je fakt, že relatívne malý mobilný telefón môže v základných aktivitách celkom nahradiť notebook. V takomto prípade stačí mať na stole vždy položený set pozostávajúci z klávesnice, myšky a monitora. Počítač budete nosiť vo svojom vrecku. Na prácu s online službami a priemerne náročným aplikáciami by to nemal byť žiadny problém.

 

Nová generácia smartfónov Lumia bude využívať procesory Qualcomm, ktorých architektúra a výkon umožňujú súčasné zobrazenie aplikácií na dvoch displejoch. To uvádza Microsoft pre Windows Central.

 

Microsoft Continuum pre telefóny Lumia bude malou revolúciou (foto: Microsoft)

Launcher 8 a jeho iOS téma

Aplikácia Launcher 8 Free umožňuje, aby ste svoj telefón alebo tablet vybavili novým prostredím. My sme vyskúšali tému s nelichotivým názvom iOS 7.1 (fake iPhone theme). Na tablete Xperia Z3 Tablet Compact vyzerá pôsobivo.

Systém Android má v porovnaní s Windows a iOS výhodu v tom, že môžete kedykoľvek a veľmi jednoducho zmeniť vzhľad prostredia. Sú dokonca spoločnosti, ktoré sa venujú výhradne vývoju dizajnov prostredí a zarábajú na tom šesťciferné sumy v amerických dolároch.

Mnohé takzvané launcheri sú však zadarmo a nemožno tvrdiť, že by boli horšie alebo menej prepracované ako tie platené. Skvelou ukážkou tohto tvrdenia je aplikácia Launcher 8 Free.

Launcher 8 Free bola pôvodne aplikácia, ktorá klasické prostredie Androidu nahradila tým, ktoré pripomína systém Windows Phone. Bol o ňu záujem a reakcie používateľov boli pozitívne. Aj preto sa súčasťou launchera časom stali rôzne témy, mnohé dokonca také, ktoré sa vôbec nepodobajú na Windows Phone. Napríklad dnes predstavený iOS 7.1.

 

Launcher 8 Free na tablete SONY XPERIA Z3 TABLET COMPACT (foto: 3digital.sk)

 

Téma s presným názvom IOS 7.1 ( fake iPhone theme ) je zadarmo a je kompromisom medzi Androidom, Windows Phone a iOS. Na prvý pohľad však vyzerá celkom ako iOS a na lepšom displeji vyslovene skrášli tablet. My všetky aplikácie pre tablety testujeme na Sony Xperia Z3 Tablet Compact a na ňom je téma veľmi pôsobivá.

 

Aplikácia prebrala najmä vzhľad ikoniek a pozadia

Samotný launcher Launcher 8 Free je celkom vyspelý a mení systém Android do tretej úrovne menu vrátane zamykacej obrazovky. S témou iOS 7.1 sa mení domovská obrazovka, menu a zamykacia obrazovka, zvyšok je systémové prostredie a prostredie launchera.

Domovská obrazovka preberá dizajn ikoniek priamo od iOS, aj pozadie sa preddefinuje na populárny modrý vizuál s oblakmi a hviezdami. Na prvý pohľad téma vyzerá ako štandardný systém iOS, rozdiel je len v prítomnosti trojice virtuálnych tlačidiel na spodnej hrane displeja. Tie sú typické pre nové verzie Androidu.

Keď posunutiete obrazovku smerom doľava, zobrazí sa menu. Je prehľadné, usporiadané abecedne, ikony sú tu menšie ako na hlavnej obrazovke. Zvoliť si môžete aj triedenie podľa dátumu inštalácie a frekvencie používania.

Zamykacia obrazovka je jednoduchá a vhodná práve pre tablety. Neobsahuje notifikácie, jednoducho sa zamykacia plocha odsunie smerom nahor – ako vo Windows Phone. Notifikačná lišta sa stiahnuť nedá.

 

Launcher 8 Free na tablete SONY XPERIA Z3 TABLET COMPACT (foto: 3digital.sk)

 

Osobne ma potešilo, že samotná téma pracuje veľmi dobre, animácie sú jednoduché, prostredie je rýchle. Neponúka však veľa nastavení a na plochu nie je možné umiestňovať widgety – napríklad Google Keep alebo okno kalendára.

Téma je vhodná pre ľudí, ktorí chcú, aby sa prostredie ich Androidu podobalo na iOS – v tomto ohľade je Launcher 8 Free dobrým riešením. Ak však čakajú od témy viac možností personalizácie, budú sklamaní. Téma je viacmenej iba vizuálnou úpravou bez funkčného prínosu.

 

Stiahnite si Launcher 8 Free zadarmo z Google Play: 
play.google.com/store/apps/details?id=com.lx.launcher8

 

Launcher 8 Free na tablete SONY XPERIA Z3 TABLET COMPACT (foto: 3digital.sk)

LG berie flat a 2D veľmi vážne. Predstavilo prostredie UX 4.0

Značka LG predstavila prostredie UX 4.0 pre zariadenia so systémom Android. Chce konkurovať najlepším launcherom sveta tým, že sa dokáže aktívne prispôsobovať potrebám používateľa. Po grafickej stránke ide o výstavnú skriňu 2D a flatu.

 

Oficiálna tlačová správa:

Spoločnosť LG Electronics (LG) predstavila najnovšie používateľské prostredie pre mobilné zariadenia – LG UX 4.0. To bude súčasťou LG G4, očakávanej novinky tohto roku, ktorá bude uvedená koncom apríla 2015 v Londýne. Vylepšené prostredie ponúkne užívateľom jednoduché a intuitívne ovládanie, možnosť manuálneho nastavenia fotoaparátu či rad ďalších funkcií.

„Chceme našim zákazníkom maximálne uľahčiť a spríjemniť každodenné používanie inteligentných telefónov. Preto sme vyvinuli LG UX 4.0, ktorého hlavnými prednosťami sú jednoduchosť, rýchlosť a intuitívne ovládanie“, komentuje Michal Domin zo slovenskej pobočky LG.

Od predstavenia telefónu LG Optimus G v roku 2012 je každoročne spoločne s novou vlajkovou loďou radu G uvedené aj nové užívateľské prostredie.

Predchádzajúce verzie UX sa zameriavali na väčší komfort pri používaní inteligentných telefónov, avšak LG UX 4.0 užívateľom prinesie aj optimalizované a individualizované prostredie. Niektoré funkcie majú jednoduchšie ovládanie, napríklad Quick Shot možno teraz spustiť jednoduchým dvojklikom zadného tlačidla alebo smart Bulletin automaticky generuje dôležité informácie z rôznych aplikácií na jednu stránku pre čo najväčšie užívateľské pohodlie.

Tri režimy pre dokonalé snímky

Fotoaparát je možné nastaviť do troch režimov – Simple, Basic a Manual. Nastavenie Simple vytvorí fotografie pomocou automatického nastavenia. Manuálne ovládanie však poteší aj náročných fotografov, ktorí chcú mať plnú kontrolu nad svojimi snímkami.

Personalizovaný kalendár a chytré poznámky

Nastavenie kalendára umožňuje jednoduché organizovanie času pomocou jednoduchých gest, presúvanie udalostí aj synchronizáciu s účtami na sociálnych médiách. Vylepšená funkcia Smart Notices obsahuje aktuálne informácie o počasí, doprave a ďalšie dáta, ktoré zodpovedajú dennej rutine alebo plánom podľa bežného správania či kalendára používateľa.

„Vylepšili sme aj Galériu, v ktorej sa fotografie radia do albumov podľa miesta a dátumu ich vyhotovenia a novinkou je aj Ringtone ID, ktorý automaticky vytvára unikátne zvonenie pre každý jednotlivý kontakt v zozname obľúbených,“ opisuje novinky Michal Domin.

 

8 otázok pre Jozefa „Jofan“ Kyselicu z Wiktor Leo Burnett

Jozef Kyselica (22) sa prezentuje pod značkou Jofan, ktorá je zároveň jeho osobnou prezývkou. Venuje sa grafickému dizajnu a momentálne pôsobí v agentúre dvadsaťročia Wiktor Leo Burnett. Jofana som oslovil vďaka jeho pestrému portfóliu, ktorým sa prezentuje na svojej vlastnej stránke jofan.sk a na Behance.net.

 

Jofana som sa spýtal našich osem otázok a prezradil niečo málo o tom, ako dlho sa venuje tvorbe, či mal na ňu predpoklady a v čom vidí zásadný rozdiel medzi prácou nezávislého a viazaného grafika.

 

 

Jozef, môžete sa, prosím, stručne predstaviť?

Nazdar, moje meno je Jozef Kyselica (ale všetci ma volajú Jofan) a som kreatívny grafický dizajnér.

 

Ako dlho sa venujete grafickej tvorbe / dizajnu?

S „umením“ som v kontakte pomerne dlho, v podstate od malička, ale prevažne sa grafickému dizajnu venujem až posledné roky.

 

Mali ste na takúto prácu predpoklady alebo ste sa k nej dostali cez iné činnosti?

Neviem, či práve predpoklady, ale od škôlky som chodil na výtvarku a vždy ma bavilo si niečo čmárať (počas školských hodín napríklad), takže to malo celkom prirodzený spád :)

 

 

Aké boli Vaše začiatky, s akým softvérom ste pracovali? Zmenil sa odvtedy Váš spôsob práce či softvér, s ktorým pracujete?

Môj prvý grafický softvér, s ktorým som sa stretol, bol Zoner Callisto a mal som asi 11 rokov. Potom som sa. našťastie, už priamo prepracoval ku Adobe balíku, takže Corel ma úspešne obišiel. Ták určitééé… stále sa niečo mení/pridáva/zjednodušuje/komplikuje, ale na najnovšie softvérové vychytávky prichádzam viac-menej náhodne :).

 

Ako vyzerá Váš bežný pracovný deň a kde nachádzate inšpiráciu pri tvorbe? 

No, už pár mesiacov som grafický dizajnér vo WLB a od bežného freelancerského pracovného dňa sa to líši hlavne v počte prespaných hodín. Teraz je môj pracovný deň rovnaký, ako u každého iného smrteľníka. A inšpirácia? Klasické klišé – inšpiráciu čerpám z ľudí okolo seba, rodiny, priateľov, priateľky, ale aj z internetového funny smogu, ktorý je nekonečným zdrojom inšpirácií.

 

Uvediete niekoľko Vašich bývalých a súčasných klientov?
Väčšinu zaujímavých vecí, na ktorých som pracoval, mám vo svojich portfóliách na behance/ dribble a jofan.sk, takže ak máte záujem, tak si ich môžete pozrieť tam. Nebudem vás nudiť ;)
(profil na behance: JofanDesign)

 

 

Máte v portfóliu projekt, na ktorý ste zvlášť hrdý?

Keď ste spokojný s vecami, ktoré robíte, tak je niečo zle. Hlavne preto, že vás to neposúva ;) Ale pre mňa zatiaľ najzaujímavejšie pracovné skúsenosti boli promovať pre Samsung prvý Galaxy Note, na ktorom som po celom slovensku kreslil komiksové portréty ľudí a aktuálna práca vo WLB.

 

Aký máte názor na aktuálne trendy, napr. flat, holo, material design? Je nejaký, ktorý preferujete?

Tak, môj názor je taký, že robiť dizajn v aktuálne nastavených trendoch nie je ťažké. Ťažké je robiť veci tak, aby boli dlhodobo funkčné a snažím sa to praktizovať Aj keď ešte je predo mnou dlhá cesta, ktorá asi nikdy neskončí, pretože vždy je kam sa posúvať.

 

 

Flat pre právnický web? Aj to je možné – Divorce Expert

Flat, minimalizmus a 2D grafika sú trendové, avšak pre seriózne a konzervatívne spoločnosti je stále atraktívnejší jednoduchý vzhľad tradičnejších koncepcií. Konzervatívny klient skrátka očakáva konzervatívne riešenia, nie aktuálne trendové webdizajny alebo dokonca formy komunikácie.

 

Na Behance predstavili autori Artem Osetrov a Daria Zhukova (Rusko) projekt Divorce Expert, ktorý dáva aj inak konzervatívnemu klientovi modernejší 2D look. Pestrofarebnosť má svoj význam, rovnako aj samotné logo. V projekte je všetko veľmi pekne popísané – pevne verím, že ako grafici ste schopní rozumieť textu písanému po anglicky.

 

 

 

Redizajn služby YouTube od dizajnéra Rolanda Hidvegia

 

Grafik a dizajnér Roland Hidvegi, ktorého profily môžete nájsť aj na Dribbble a Behance, pripravil vlastný redizajn služby YouTube pre desktop a mobil. Tento jeho redizajn je v súlade s tým, čo Google predstavilo ako koncept Material Design, avšak viac stavia na štýle Holo a na vzdušnosti.

 

V každom prípade je Hidvegiho predstava nového vzhľadu pre YouTube očarujúca a zamýšľame sa nad tým, prečo to takto nespravil samotný Google. Veď ide len o dôsledne vyladené detaily.

 

 

 

 

Krásne webdizajny od zvolenského Entiri Studio

Keď som prehľadával projekty zverejnené na portáli Behance, veľmi ma oslovil jeden krásny webdizajn s názvom Trillion od zvolenského ENTIRI STUDIO. Táto téma pre WordPress, ktorú si môžete zakúpiť za rozumných 48 USD na Themeforeste, je predstaviteľom všetkého, čo sa považuje za moderné a pekné. Téma poskytuje priestor pre rozmerné fotografie a veľké titulky, využíva jednoduché animácie a je plne pripravená aj pre Retina displeje. Nechýba ani praktický Masonry Blog Layout, podpora HTML5, CSS3 a tri efektné slidery.

 

Téma Trillion od Entiri Studio (komplet na: https://www.behance.net/gallery/21930203/TRILLION)

 

Téma Trillion je skutočne pekná a pravdepodobne sa stane vzorom pre niektoré moje web projekty v budúcnosti. Zvýšenú pozornosť si však zaslúžia aj ostatné projekty od Entiri Studio. Screenshoty niektorých webdizajnov, ktoré sú zároveň témami s možnosťou zakúpenia, uvádzam nižšie. Všetky projekty Entiri Studio nájdete v profile autora na Behance.

 

WordPress téma MONOPOL: https://www.behance.net/gallery/21061303/MONOPOL

 

WordPress téma REPRINT: https://www.behance.net/gallery/20134021/REPRINT

 

WordPress téma MACRO.THEME: https://www.behance.net/gallery/11005865/Macrotheme

 

WordPress téma MINETT: https://www.behance.net/gallery/7305355/MINETT-Modern-template

32 častých mýtov o UX a webdizajne

Dizajn, webdizajn a grafika. Tieto tri veci, ale aj množstvo iných, sú častokrát zamieňané navzájom. Človek, ktorý vyrába dizajn pre webstránky, nie je v skutočnosti zodpovedný za jej grafiku (a teda vzhľad). V skratke by sa dalo povedať, že dizajn je o funkčnosti a použiteľnosti, zatiaľ čo grafika sa týka vzhľadu a vizuálu ako takého.

Agentúra That’s Com zverejnila na portáli Dribbble 32 skvelých sloganov, ktoré sú v skutočnosti nepravdivými mýtmi o dizajne.

Celé PDFko s vysvetlením, prečo je dané tvrdenie iba nesprávnym mýtom, nájdete na Dropboxe. Téme sa venoval aj náš obľúbený tech blog The Ultralinx.

 

15 flat dizajnov mobilných aplikácií

Nech sú fanúšikovia Androidu akokoľvek ortodoxní, nemôžu poprieť skutočnosť, že najväčšiu zásluhu na zavádzaní nových trendov v mobilnom softvérovom dizajne má na svedomí Apple a jeho iOS. V nasledovnom článku nájdete fotografie takých dizajnov, ktoré napĺňajú podstatu štýlu FLAT a sú reálnymi aplikáciami pre iOS. Nech sú vám inšpiráciou.

Skvelé dizajny grafov v aplikáciách pre smartfóny z Dribble

Dribble je výkladná skriňa profesionálnych aj amatérskych dizajnérov, grafikov a umelcov. Určitá časť z nich sa venuje kresleniu dizajnov aplikácií pre mobilné telefóny. Nasledujúca zbierka sa zameriava na použitie grafov, štatistík a informačných panelov.

Nameless App

 

Iphone DATA App

 

Dashboard UI

 

Focus Statistics

 

Smart Stats

 

Expenses Manager App

 

W2B Drive App

 

EM

 

Electric Bike Dashboard

 

Calendar App

 

Management App

 

iOS 7 Stats

 

Stats Iphone UI

 

OpenSignal Speedtest

 

PEE’nPOO

 

Graph

 

Visual Study

 

List View

 

Chart Tease

 

Time Tracker