Archív kategorií: Honda

Mercedes, Toyota, Honda, Hyundai a 9 ďalších firiem založilo Hydrogen Council, budú apelovať na rozvoj vodíkového pohonu

Vodíkový pohon je pravdepodobne najlepšou alternatívou k spaľovacím pohonom dneška, ktoré dosahujú hranice svojej maximálnej efektivity. Mercedes-Benz a ďalších 12 medzinárodných spoločností stoja za vznikom Hydrogen Council (Výbor pre vodík), ktorého cieľom bude podporovať vodík ako pohonnú hmotu.

Tlačová správa spoločnosti Daimler

13 popredných spoločností z oblastí energie, dopravy a priemyslu uviedli do života novú globálnu iniciatívu. Má sledovať spoločnú víziu a dlhodobý cieľ, pomocou vodíka podporiť energetický obrat.
Ako prvú globálnu iniciatívu svojho druhu si Výbor pre vodík (Hydrogen Council ) predsavzal, že etabluje vodík ako jedno z centrálnych riešení energetického obratu. Vodík je mnohostranný nosič energie s mnohými výhodami. Pri svojom používaní neuvoľňuje oxid uhličitý (CO2) a môže tak hrať dôležitú úlohu pri prechode na budúcnosť čistej energie bez tvorby CO2. Technológie a výrobky na báze vodíka sa v posledných rokoch rýchlo zdokonaľovali a teraz nachádzajú svoju cestu na trh. Na dosiahnutie stanovených cieľov bude výbor spolupracovať so všetkými dôležitými skupinami aktérov – medzi nimi vysokí politickí funkcionári, spoločnosti, odvetvie vodíka, medzinárodné úrady a verejnosť – a bude im radiť.
Členovia Výboru pre vodík v rámci úvodného podujatia potvrdili svoj úmysel rozšíriť značné investície do vývoja a komercializácie vodíka a palivových článkov, ktoré aktuálne dosahujú celkovo približne 1,4 miliardy eur ročne (pozn. 1) . Chcú zvýšiť svoje úsilie tým, že hlavní aktéri budú v zvýšenej miere podporovať vodík ako súčasť budúcej skladby energií vhodnými rámcovými podmienkami a podpornými opatreniami.
Výbor pre vodík, ktorý sa po prvý raz stretol v polovici januára v Davose, pozostáva v súčasnosti z 13 výkonných riaditeľov a predsedov rozličných priemyselných a energetických spoločností. Skupina chce prispieť k dosiahnutiu ambiciózneho cieľa z Parížskej dohody z roku 2015, znížiť otepľovanie planéty pod 2 stupne Celzia. Súčasťou Výboru sú v súčasnosti nasledujúce medzinárodné spoločnosti: Air Liquide, Alstom, Anglo American, BMW GROUP, Daimler, ENGIE, Honda, Hyundai, Kawasaki, Royal Dutch Shell, The Linde Group, Total a Toyota. Výbor vedú dvaja predsedovia z odlišných regiónov a odvetví, v súčasnosti z Air Liquide a Toyoty.
„Parížska dohoda z roku 2015 na boj proti zmene klímy je dôležitý krok správnym smerom. Na dosiahnutie vytýčených cieľov sú však potrebné skutky plné odhodlania v rámci hospodárstva. Výbor pre vodík predstavuje spojené úsilie svetových vedúcich spoločností z oblastí priemyslu, energie a výroby automobilov, ktoré sú súčasťou jednoznačnej misie: ukázať, prečo vodík patrí k centrálnym riešeniam energetického obratu – najmä v priemysle, v oblasti mobility a energetickom sektore, ako aj v bytovej výstavbe. Na to je potrebný vývoj nových, komplexných stratégií. Sami to však nedokážeme. Potrebujeme jednoznačný postoj politiky k vodíku – napríklad v podobe komplexných koncepcií pre investície do infraštruktúry. Dnes vyzývame hlavy štátov na celom svete, aby svoju pozornosť zamerali na vodík, aby sme spoločne mohli dosiahnuť naše klimatické ciele a vytvoriť nové impulzy pre zatiaľ mladé vodíkové hospodárstvo,“ vyhlásil Benoît Potier, výkonný riaditeľ Air Liquide.
„Výbor pre vodík sa cíti byť viazaný ideálom zodpovedného vedenia. Vidíme to preto ako našu úlohu rozšíriť vedomie o vodíkovej technológii a jej výhodách na celom svete a získať na svoju stranu politiku, priemysel a – čo je veľmi dôležité –verejnosť (intenzívna spolupráca a podpora). Toyota si vždy kládla za cieľ byť ekologicky a technologicky vedúcou spoločnosťou automobilového priemyslu. Jedným z príkladov je skoré zavedenie vozidiel s pohonom na palivové články. Vieme, že vodík má nielen potenciál zrevolucionizovať mobilitu – dokáže v rozhodujúcej miere pohnať prechod k spoločnosti s nízkymi emisiami CO2 cez rozličné odvetvia priemyslu a celý reťazec tvorby hodnôt. Výbor pre vodík chce aktívne podporovať práve tento prechod,“ povedal Takeshi Uchiyamada, predseda Toyoty.
 

Toyota Mirai na vodík

Toyota Mirai na vodík


„Technológie bez emisií sú neoddeliteľnou súčasťou stratégie pohonov koncernu Daimler. Okrem hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete a vozidiel so 48 voltovou sústavou bude naše portfólio do roku 2025 obsahovať už viac ako desať plne elektrických vozidiel v segmente osobných automobilov. Technológia palivového článku má ohromný potenciál pre sektor energií a mobility. Výhody sú jasné: vysoké hodnoty dojazdu a krátke doby tankovania, ako aj široké spektrum použitia od osobných automobilov až po mestské autobusy. Naďalej sledujeme náš cieľ uviesť na trh ďalšiu generáciu elektromobilov s palivovým článkom. Model Mercedes-Benz GLC F-CELL predstavíme ešte tento rok.“ Jochen Hermann, viceprezident pre vývoj elektriky/elektroniky a E-Drive v Daimler AG.
Správa How Hydrogen empowers the energy transition (Ako vodík poháňa energetický obrat, pozn. 2), ktorú objednal Výbor pre vodík, objasňuje víziu nového výboru, ako aj politické opatrenia, ktoré považuje za primerané na rozvinutie potenciálu vodíka v prospech energetického obratu.
Súčasťou podnikateľskej zodpovednosti globálnych priemyselných spoločností a energetických koncernov je vývoj účinných riešení na úspešné zvládnutie energetického obratu a krok smerom k udržateľnému hospodárstvu s nízkou emisiou CO2. Na zvládnutie tejto veľkej výzvy musia všetci aktéri spoločne ťahať za jeden povraz. Preto vyzývame politikov a ďalších spoločenských aktérov, aby spoločne s nami dali vodíku možnosť prispieť k energetickému obratu.
Členovia Hydrogen Council spolu vytvorili obrat v celkovej výške 1,07 biliónov eur a zamestnávajú 1,72 miliónov zamestnancov na celom svete (pozn. 3).
Poznámky:
1/ How Hydrogen empowers the energy transition (Ako vodík poháňa energetický obrat), správa, 2017, Hydrogen Council.
2/ www.hydrogencouncil.com
3/ Čísla pochádzajú z obchodných rokov 2015 a 2016.

Honda Accord Hybrid pre USA

Novú Hondu Accord síce už viac neuvidíme na Slovensku, americkému trhu však japonská automobilka ponúkne svoj krásny sedan aj progresívnym pohonom. Accord v podobe hybridu bude pracovať s 2-litrovým motorom i-VTEC s Atkinsonovým cyklom a s elektrickým motorom napojeným na samostatnú batériu. Vizuálne odlišnosti hybridu od klasických spaľovacích verzií budú iba kozmetické.

Nový Accord chce pokračovať v trende, ktorý udržiava už celé roky: byť čoraz modernejší, vyspelejší, nápadnejší a úspornejší. Modelový rad 2017 obsiahne dokonca aj technológie Apple CarPlay, Android Auto a Honda Sensing (balíček pre aktívne zvyšovanie bezpečnosti a komfortu). V ponuke predajcov budú figurovať aj technológie LED osvetlenia.
Zaujímavosťou je, že Accord Hybrid bude vedieť jazdiť aj výlučne na elektrinu, ak to dovolí aktuálny stav nabitia akumulátora. Umožní to druhá generácia technológie Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD), ktorá riadi správanie a činnosti dvojice motorov. Napríklad pri rozbiehaní sa bude zapájať elektrický motor tak, aby bola výsledná spotreba paliva spaľovacieho motora nižšia. Výrobca pritom vo svojom vyjadrení k hybridu tvrdí, že tento systém nebude pracovať na úkor zážitku z práce 4-valcového motora. Jeho maximálny výkon je pôsobivých 143 konských síl.
Celkovo dokáže hybridný Accord pracovať v troch režimoch práce s motormi, a síce:

  • EV Drive Operation (výlučne elektrický pohon),
  • Hybrid Drive Operation (elektrický + spaľovací pohon)
  • a Engine Drive Operation (výlučne spaľovací pohon).

Okrem štandardného jazdného módu a vyššie uvedených režimov práce motorov dokáže Accord jazdiť aj v móde SPORT MODE. Aktivuje sa stlačením jedného tlačidla, je indikovaný zelenou ikonou SPORT na palubnom počítači a jeho kľúčovou vlastnosťou je razantnejšie zrýchľovanie pomocou dodávania väčšieho množstva energie z batérie do motora.
Batéria pre elektromotor sa nachádza v batožinovom priestore hneď za zadnými sedadlami.
 

Honda Accord Hybrid (2017)


Honda Accord Hybrid (2017)


Honda Accord Hybrid (2017)


Honda Accord Hybrid (2017)


Honda Accord Hybrid (2017)


Honda Accord Hybrid (2017)


Honda Accord Hybrid (2017)


Honda Accord Hybrid (2017)


Honda Accord Hybrid (2017)


Honda Accord Hybrid (2017)


Honda Accord Hybrid (2017)


Honda Accord Hybrid (2017)


Honda Accord Hybrid (2017)


Honda Accord Hybrid (2017)


Honda Accord Hybrid (2017)


Honda Accord Hybrid (2017)


Honda Accord Hybrid (2017)


Honda Accord Hybrid (2017)


Honda Accord Hybrid (2017)


Honda Accord Hybrid (2017)


 

Honda Clarity bude stáť 60-tisíc USD, predajca dodá vodík zadarmo

Na autosalóne vo Washingtone viceprezident spoločnosti Honda John Mendel prezradil, že pripravovaná vodíková Honda Clarity bude stáť 60-tisíc dolárov a na lízing bude k dispozícii od 500 dolárov mesačne. V porovnaní s Toyota Mirai a Hyundai Tucson FCEV sa bude dať vodíkové vozidlo od Hondy aj kúpiť.

 
Honda Clarity bude konkurenciou pre vozidlá Toyota Mirai a Hyundai Tucson FCEV. V porovnaní s nimi sa však bude dať získať nielen na prenájom, ale aj na kúpu. Mesačná taxa pritom bude rovnaká, na úrovni 500 dolárov. Je to celkom zásadný krok od Hondy, pretože tým môže Toyotu aj Hyundai na poli vodíkových vozidiel výrazne ohroziť.

Honda Clarity Fuel Cell – auto na vodík | Foto: Honda


Aj napriek tomu, že sa bude dať kúpiť, bude predajca novým zákazníkom dodávať palivo zadarmo. Rovnakú výhodu ponúkajú aj automobilky Toyota a Hyundai a je tomu tak kvôli problémom s meraním množstva vodíka. Súčasné čerpacie stanice majú totiž stále problém s presným meraním vodíka, ktorý doručujú, preto je komplikované dodávku správne naceniť.
Je verejným tajomstvom, že tieto tri spoločnosti na predaji vodíkových automobilov v podstate strácajú peniaze. Honda preto plánuje, že z peňazí early adopterov síce nevykryje náklady na vývoj, vodíkové vozidlá sa však môžu stať základom pre budúcu stavbu elektromobilov a plug-in hybridov.

Honda Clarity Fuel Cell – auto na vodík | Foto: Honda


Hyundai má ešte stále šancu uspieť so svojím modelom Tucson. Je to napokon športovo-úžitkové vozidlo, ktoré oslovuje inú cieľovú skupinu, ako sedany typu Clarity a Mirai. S Miraiom je ale situácia horšia – keďže sa nedá kúpiť, iba prenajímať, má v porovnaní s Clarity veľkú nevýhodu. Ale občas sa stane niečo, čo celkom prekvapí aj skúsených analytikov, možno to bude aj prípad súboja Hondy a Toyoty.
 

Honda Clarity a jej 5-miestny interiér | Foto: Honda


 

Honda Civic Tourer má najnižšiu spotrebu nafty na svete

Honda Civic Tourer dokazuje, že jej naftový motor 1,6 i-DTEC priemerne spotrebuje iba 2,82 litra paliva na 100 km jazdy. Honda tak svoj Civic Tourer zapísala do Guinessovej knihy rekordov.

Počas demonštrácie schopností svojho vozidla prešli Fergal McGrath a Julian Warren (členovia tímu európskeho výskumu a vývoja (R&D) spoločnosti Honda) až 13 498 km, pričom na jednu nádrž automobil prešiel priemerne až 1500 kilometrov.
 
Automobil počas testu prešiel 24 štátov Európskej únie, pričom náklady na túto takmer 13,5-tisíc kilometrovú trasu vyšli na 645 eur. Test trval od 1. do 25. júna 2015.
 
Zaujímavosťou je, že Honda Civic Tourer nebola pre tento test žiadnym spôsobom upravovaná. Išlo o štandardný sériovo vyrábaný model bez vylepšení karosérie či hmotnosti. To znamená, že s vhodne zvoleným jazdným štýlom a schopnosťami predvídať situáciu na cestách by ste mohli s týmto vozidlom dosahovať podobnú spotrebu aj vy.
 
 
 
Zdroj: auto.sme.sk