Archív kategorií: Fotoaparáty

Canon vyberie 200 študentov z celej Európy, poskytne im exkluzívne vzdelanie

Spoločnosť Canon vyberie 200 študentov z celej Európy a poskytne im príležitosť rozvíjať ich zručnosti v oblasti fotografie za prítomnosti lídrov v tomto priemysle. Portfóliá vybraných študentov budú ohodnotené inšpiratívnymi fotografmi a ambasádormi Canon. Visa pour l’Image poskytuje fotografickej komunite bezkonkurenčné možnosti výmeny kreatívnych nápadov, rozvíjania nových vzťahov a vychutnávania si množstva podmanivých prednášok a seminárov, počas ktorých odborníci odovzdávajú svoje know-how ďalšej generácii.

 

Hlavné výhody festivalu Visa pour l’Image:

  • Účasť na workshopoch a stretnutiach
  • Analýza portfólia študentov pod vedením agentúrnych fotografov
  • Návšteva najlepších výstav fotožurnalistiky na svete
  • Večerné akcie spojené s prezentáciami materiálov popredných fotografov a fotografických agentúr

 

3 dni v Perpignan

Pozvánka a možnosť získať 3-dňový pobyt hradený spoločnosťou Canon, ktorý zahŕňa letenky, ubytovanie a stravu, platí pre všetkých študentov vo veku od 18 do 27 rokov.

Vybraní študenti budú mať vo francúzskom Perpignan počas festivalu Visa pour l’image príležitosť zúčastniť sa rôznych výstav, stretnutí s fotografmi, či konferencií zameraných na tému súčasnej dokumentárnej fotografie.

Festival je tiež príležitosťou na stretnutie sa s predstaviteľmi najväčších svetových fotografických agentúr a výrobcami profesionálneho fotografického vybavenia. Spoločnosť Canon je hlavným sponzorom podujatia od roku 2005.

 

Ako sa zaregistrovať

Pre úspešnú registráciu je potrebné navštíviť dedikovanú stránku canon-students-2019.sales-promotions.com, prostredníctvom ktorej môžu študenti predkladať svoje portfóliá – dokonca až dvoch príbehov. Každý z nich by mal pozostávať z minimálne 20 fotografií a popisu daného projektu.

Súčasťou prihlášky by malo byť aj základné bio študenta a krátky motivačný list.

Oficiálnym jazykom je v tomto prípade angličtina, ktorú študenti využijú aj počas festivalu.

Posledným možným dňom registrácie je 10. máj. Výhercov budeme kontaktovať po detailnom posúdení ich prihlásených prác odbornou komisiou, a to 20. mája 2019.

Toto je jedna z najväčších fotiek sveta: 25 gigapixelový záber Šanghaja

Mali ste radosť, keď ste si naposledy kúpili nový mobilný telefón a začali ste fotiť v rozlíšení 12, 16 alebo viac megapixelov? Áno, ten rozdiel v detailoch vie byť obrovský. Predstavte si ale, že by ste mali na mobile fotoaparát s rozlíšením 25 megapixelov. To je už paráda.

A teraz si toto rozlíšenie zväčšite tisícnásobne. Vtedy dostanete rozlíšenie 25 gigapixelov, ktoré zachytáva špeciálny fotoaparát od firmy BigPixel.

 

Fotografia s rozlíšením 24,9 gigapixelov, teda 24 900 megapixelov, bola zhotovená s povolením Šanghaja spoločnosťou BigPixel. Tá prevádzkuje webové stránky s viacerými podobne veľkými fotografiami.

 

Fotografiu Šanghaja si môžete pozrieť aj vy prostredníctvom stránky, ktorú vkladáme nižšie. Môžete približovať až na úroveň jednotlivých osôb, nahliadať do okien kancelárií alebo sledovať ľudí v autách. Skrátka niečo neskutočné.

 

Odkaz na fotografiu: kliknite sem

Dizajnové inšpirácie #16

Seriál Dizajnové inšpirácie, 16. časť, sa venuje architektúre, interiérom, animáciám, webovej a printovej grafike, fotografii, autám, elektronike a ďalším témam.

Inšpirácia je pre kreatívcov rovnako dôležitá, ako benzín pre Porsche. Jedna malá fotografia môže spôsobiť, že sa grafik nadchne novým štýlom a začne pracovať na niečom, čo zmení celú jeho budúcu kariéru. Deje sa to stále a práve aktívna snaha o inšpirovanie sa je tým, čo odlišuje kvalitného grafika/dizajnéra/autora/kreatívca od toho priemerného.

Nechávajte sa inšpirovať aj vy naším výberom fotografií a grafík od populárnych zahraničných blogerov. Zverejňujeme ich desiatky každý piatok.

Tento vizuálny seriál je prispôsobený mobilom a tabletom s displejmi orientovanými na výšku. Ak sú zobrazené fotografie na vašu širokouhlú obrazovku priveľké, vyskúšajte si ich prispôsobiť podržaním tlačidla Ctrl a otočením kolečka na myši.

 

 

 

 

Dizajnové inšpirácie #15

Seriál Dizajnové inšpirácie, 15. časť, sa venuje architektúre, animáciám, webovej a printovej grafike, fotografii, autám, elektronike a ďalším témam.

 

Inšpirácia je pre kreatívcov rovnako dôležitá, ako benzín pre Porsche. Jedna malá fotografia môže spôsobiť, že sa grafik nadchne novým štýlom a začne pracovať na niečom, čo zmení celú jeho budúcu kariéru. Deje sa to stále a práve aktívna snaha o inšpirovanie sa je tým, čo odlišuje kvalitného grafika/dizajnéra/autora/kreatívca od toho priemerného.

Nechávajte sa inšpirovať aj vy naším výberom fotografií a grafík od populárnych zahraničných blogerov. Zverejňujeme ich desiatky každý piatok.

Tento vizuálny seriál je prispôsobený mobilom a tabletom s displejmi orientovanými na výšku. Ak sú zobrazené fotografie na vašu širokouhlú obrazovku priveľké, vyskúšajte si ich prispôsobiť podržaním tlačidla Ctrl a otočením kolečka na myši.

 

 

 

 

 

iPhone 7 vs Google Pixel: ktorý robí lepšie 4K videá?

Keď značka Google predstavila svoj prvý mobilný telefón Pixel a jeho väčší variant XL, tvrdil o ňom, že má najlepšiu kameru na svete. Nie je to iba marketing, výsledky odborných testov sú pre Google skutočne priaznivé. Americký bloger porovnal videá z Google Pixel a Apple iPhone 7 Plus na rovnakých záberoch, aby zistil, ktorý z mobilov je lepší fotoaparát. Asi nikoho neprekvapí, že sa kvalitatívne prakticky vôbec nelíšili.

 

 

 

Sencor 3CAM 5200W. Akčná kamera za 75 eur je dobrým štandardom.

Testujeme akčnú kameru Sencor 3CAM 5200W, malé ľahké zariadenie s početným príslušenstvom, štandardizovanými rozmermi, skvelým rozsahom záberu až 170° a priemerným Full HD videom.

 

Hneď na začiatok je potrebné zdôrazniť, že kamera Sencor 3CAM 5200W stojí iba okolo 75 eur, čo je naozaj výborná suma. Nemožno ju neporovnávať s kamerami značky GoPro, v porovnaní s nimi má síce podobné funkcie, ale výrazne slabšiu kvalitu obrazu. Nie je však taká zlá, že by ste z nej boli sklamaní, skôr naopak.

 

Keď si kúpite Sencor 3CAM 5200W v originálnom balení, samotná kamera už bude vo vodeodolnom kryte. Neznalé oko by nevedelo rozpoznať, či je to špičková GoPro kamera za tri stovky alebo nie. Mňa osobne veľmi prekvapilo početné príslušenstvo, ktoré som ku kamere dostal.

 

Outdoorová kamera Sencor 3CAM 5200W s vodotesným krytom, ktorý je súčasťou balenia

Balenie obsahuje:

  • kameru Sencor 3CAM 5200W;
  • vodotesný kryt so skrutkovým držiakom;
  • náhradné plexisklo vodotesného krytu;
  • tvrdý otvorený kryt pre pripevnenie na statív;
  • textílne popruhy so suchým zipsom;
  • 2× podstavec so vstavanou maticou a 3M lepiacim spodkom;
  • skutkový držiak na bicykel;
  • štipcový držiak pre upevnenie na oblečenie;
  • 4× rôzne skrutkové držiaky;
  • plastové sťahovacie popruhy;
  • 2× 3M obojstranné plôšky;
  • krátke sťahovacie kovové lanko;
  • nabíjací adaptér a microUSB kábel;
  • papierový manuál;
  • utierka na objektív;

Pôsobivý zoznam, však? Chýba však pamäťová karta microSD, tú si budete musieť dokúpiť. Ale pozor, kamera dokáže pracovať maximálne s 32 GB veľkosťou. V rámci redakčného testu som do kamery vložil aj 64 GB microSDHC kartu, kamera ju zdanlivo prijala a vypočítala, koľko hodín záznamu je možné zaznamenať, avšak samotné zapisovanie už nebolo spoľahlivé – zasekávalo sa a súbor videa sa poškodil.

 

Konštrukcia ★★★★☆

Samotná kamera je malá, kompaktná a veľmi ľahká. Vďaka pogumovanému telu pôsobí odolne, ale na zem by som ju radšej nepúšťal. Prekvapuje ma, že hoci je optika pomerne veľká, samotná šošovka vo vnútri je malá. Prezrádza viac o veľkosti obrazového snímača, ktorý má, podľa môjho názoru, veľkosť obyčajného fotoaparátu v mobile. Tento môj názor utvrdzuje aj kvalita samotného videa, ktoré nie je porovnateľné s GoPro, radšej by som ho prirovnal k videu z mobilného telefónu s cenou okolo 300 eur.

Skrutky a závity na príslušenstve ku kamere sú štandardizované, je ho teda možné používať aj s inou fototechnikou. Považujem to za správny krok v ústrety zákazníkovi, ktorý si takto nemusí dokupovať statívy, ak už doma má nejaké na bežný fotoaparát.

 

Kvalita videa ★★★☆☆

Full HD rozlíšenie veľmi oceňujem, pretože pri 170-stupňovom zábere sa akoby strácajú detaily. Do šírky 1920 pixelov sa musí vojsť ešte širší záber, než ktorý vidíme vlastnými očami. Pri prezeraní videa na veľkom monitore je zjavné, že kamera softvérovo zvyšuje kontrast a ostrí kontúry predmetov, pretože sú dosť výrazné. Pri aktivovaní funkcie HDR sú prírodné scény skutočne pekné aj vtedy, keď je výraznejšie protisvetlo a aj vtedy, keď sú v rámci jedného záberu veľké rozdiely v jase. Keď som kameru použil v aute, HDR bolo výborné – výborne viditeľné bola čierna palubná doska a aj exteriér, ktorý by bol bez HDR výrazne presvetlený.

Kamera je vybavená stabilizáciou videa, však iba priemernou. Keď idete po dobrej ceste na bicykli, motorke alebo aute, obraz je stabilný. Pri prejazde terénom sa však prejavujú vibrácie aj vo videu, i keď stále to nie je také zlé, ako keby ste nahrávali telefónom. Kamera za 75 eur má skrátka svoje limity a toto je jeden z nich. Keď chcete robiť panoramatické zábery okolia alebo v pohybe pomocou statívu, obraz bude veľmi pekný.

Nastavenie kamery umožňuje, aby sa nahrávalo v troch rozlíšeniach:

  • Full HD 1920×1080 pixelov, 30 snímkov za sekundu;
  • HD 1280×720 pixelov, 30 snímkov za sekundu;
  • HD 1280×720 pixelov, 60 snímkov za sekundu (ideálne pre spomaľovanie videa neskôr v počítači);

Kvalita všetkých troch rozlíšení je dobrá, primeraná cene. Rozdiel medzi nimi nie je tak zásadný, ja osobne som si vyberal nahrávanie vo Full HD skôr pre dobrý pocit. Vyššie rozlíšenie sa prejavuje až pri prehrávaní na väčších monitoroch a na televízoroch, na displeji mobilu rozdiely nie sú viditeľné.

 

Kvalita zvuku ★★☆☆☆

Na kamere sa nachádza jeden jednoduchý mikrofón, ktorý môžem bez preháňania zaradiť k tým horším. V aute síce dokáže zaznamenať aj hovorené slovo, ale jeho kvalita nebude veľmi použiteľná. Outdoorové kamery jednoducho nie sú určené na zachytávanie veľmi kvalitného zvuku, sú v prvom rade o obraze.

Samozrejme, s nasadeným vodotesným krytom je okolitý zvuk celkom nepočuteľný – je to však dôkaz odolnosti tohto krytu, že neprepustí ani zvuky.

 

Výdrž batérie ★★☆☆☆

Oceňujem, že kamera dokáže nahrávať video aj počas nabíjania, čo je užitočné v aute. Batéria sama o sebe vydrží asi iba 70 minút, čo nie je veľmi priaznivý údaj. Batéria sa dá z kamery vybrať a nahradiť inou, na internete sa dá kúpiť od 9 € (najnakup.sk). Ak nie ste vlastníkom power banky, kúpu náhradnej batérie do kamery by ste mali zvážiť.

Nabíjanie batérie doplna trvá asi 3 hodiny, vzhľadom na jej malú kapacitu 900 mAh pomerne dlhý čas. Zistil som, že dodávaná nabíjačka je veľmi slabá, nevedela mi nabiť ani starší mobilný telefón Huawei Honor, o veľkokapacitnej Sony Xperia X ani nehovorím.

 

Spojenie s telefónom cez Wi-Fi ★★★☆☆

Výhodou akčnej kamery 5200W je, že disponuje funkciou Wi-Fi pripojenia. Do mobilu alebo tabletu si nainštalujete aplikáciu s názvom iSPO CAM (zadarmo na Android aj iOS) a cez ňu dokážete kameru ovládať. Je to praktické a ja som to vedel oceniť. Význam to má predovšetkým vtedy, keď máte kameru v ochrannom púzdre alebo nalepenú kdesi na aute bez možnosti ovládať ju vlastnými rukami.

Postup pripojenia kamery k mobilu je nasledovný: zapnete kameru a stlačíte bočné horné tlačidlo. Na malom displeji sa zobrazí informácia, že Wi-Fi je spustené. Na mobile potom vyhľadáte Wi-Fi siete a pripojíte sa k tej, ktorej názov je na displeji kamery. Heslo je štandardne nastavené na 1234567890. Keď sa k tejto Wi-Fi sieti pripojíte, môžete spustiť aplikáciu iSPO CAM a ovládať kameru.

Nevýhodou je, že prostredie aplikácie je veľmi zastaralé a nevzhľadné. Neviem, prečo jej vývojári nespravia aspoň trocha preto, aby ich appka vyzerala moderne. Okrem toho, oveľa väčšou nevýhodou, je potreba sťahovania každého videa do pamäte mobilu, aby ste si ho mohli pozrieť. Skrátka, video sa nedá len tak prezrieť a sťahovanie trvá neskutočne dlho. Také 10-minútové video sa cez pomalé Wi-Fi sťahuje aj 7 minút. Za ten čas stiahnete do počítača cez USB kábel a následne do mobilu aj päť rovnakých videí.

 

Sencor 3CAM 5200W umožňuje Wi-Fi prepojenie s mobilným telefónom cez aplikáciu iSPO CAM.

 

 

Celkové zhodnotenie ★★★☆☆

Outdoorová kamera Sencor 3CAM 5200W patrí medzi tie lepšie, ale s GoPro by som ju radšej veľmi neporovnával. Je to skrátka lepší entry-level pre ľudí, ktorí si chcú vyskúšať možnosti moderných akčných kamier, nahrávať svoje športové výkony alebo jazdu za volantom auta, motorky, bicykla alebo skákať z mosta na kyvadlovom zoskoku. Kvalita videa je skutočne dobrá, umožňuje aj účinné HDR a stabilizácia obrazu funguje v rámci cenovej kategórie spoľahlivo. Zvuk veľmi nepoteší, ale jeho kvalita je stále akceptovateľná.

Sencor predáva aj lacnejší model 3CAM 2000, ktorý síce stojí o asi 30 eur menej, ale nemá Wi-Fi a sleduje iba 120° záber. To je ako video z priemerného Full HD telefónu. Osobne si myslím, že priplatiť si tých pár desiatok eur navyše má význam, pretože ani cena 3CAM 5200W na úrovni 75 eur nie je vôbec vysoká. Práve naopak, hlboko pod sto eur získate hodnotné zariadenie, ktoré z vás spraví youtubera-športovca s kvalitným vizuálom.

 

 

 

 

Fototest Sony Xperia Z1 vs Sony Xperia X: Veľký pokrok v kvalite

Porovnali sme fotomobily Sony Xperia Z1 a Sony Xperia X. Pokrok v kvalite fotoaparátu na automatickom režime je obrovský, stačí si pozrieť fotografie nižšie.

Smartfóny triedy Z od Sony Xperia sú stále veľmi populárne často ich vidieť v rukách ľudí každého veku. Aj napriek tomu, že smartfón Sony Xperia Z1 bol uvedený na trh v septembri 2013, dodnes disponuje veľmi dobrou kvalitou fotografií. Zadný fotoaparát má rozlíšenie 20,7 megapixelov, nahráva Full HD 30fps video a má efektívnu stabilizáciu.

Nová Xperia X má 23 megapixelov, Full HD 60pfs video, stabilizáciu, HDR a k tomu aj kvalitnú webkameru s 13 megapixelmi.

Fotili sme v automatickom režime v maximálnom rozlíšení s pomerom strán 4:3.

 

Fototest Sony Xperia Z1 vs Sony Xperia X

 

Fototest Sony Xperia Z1 vs Sony Xperia X

 

Fototest Sony Xperia Z1 vs Sony Xperia X

 

Fototest Sony Xperia Z1 vs Sony Xperia X

 

Fototest Sony Xperia Z1 vs Sony Xperia X

 

Fototest Sony Xperia Z1 vs Sony Xperia X

 

Fototest Sony Xperia Z1 vs Sony Xperia X

 

Fototest Sony Xperia Z1 vs Sony Xperia X

 

 

Malý zázrak. Fotili sme nové BMW radu 7 so Sony RX100 IV.

Fotili sme nové BMW radu 7 asi najlepším kompaktným fotoaparátom na svete. RX100 od Sony je hotový zázrak, pretože napriek malým rozmerom zhotovuje fotografie na úrovni lepšej zrkadlovky. Musím sa dokonca priznať, že po skúsenosti s týmto fotoaparátom mám chuť redakčný Fujifilm S4000 zahodiť do koša.

 

Sú to veľmi odvážne slová, avšak možno aj vy by ste ich hovorili po skúsenosti s týmto malým zázrakom o Sony.

Po technickej stránke je RX100 kúskom vyspelej techniky s kvalitným snímačom, variabilným displejom, spoľahlivou automatikou a modernými spojeniami pre pre o súborov. Okrem tradičného USB je fotoaparát vybavený aj Wi-Fi a NFC spojeniami.

Sony RX100 IV

Sony RX100 IV

 

Nové BMW radu 7 som fotil pre magazíny ecomoto.sk a UnitedLife. Pôvodne som zamýšľal vo veľkej miere využiť redakčný Fujifilm rady S, avšak už prvé snímky zo Sony ma presvedčili o kladoch tohto síce malého, ale potenciálom veľkého fotoaparátu.

Fotené so Sony RX100 IV

Veľmi pozitívne hodnotím spoľahlivú a priam úžasnú automatiku. V automatickom režime sa RX100 o všetko postará sám. Akoby vedel sám a správne zhodnotiť, kam zaostriť, veľmi dobre sa vyrovnáva aj s priveľkými svetelnými kontrastmi v rámci jednej scény a farby udržiava verné realite aj vtedy, keď svetelné podmienky nie sú ideálne.

Sony RX100 IV

Sony RX100 IV

Sony RX100 IV

 

Samostatnými kapitolami sú makro a nočný režim. Zábery z blízkosti približne 3 – 6 cm jednoducho nemajú konkurenciu. S jediným objektívom dokáže automatika robiť skvelé zábery, snáď akéhokoľvek druhu.

Fotené so Sony RX100 IV

Fotené so Sony RX100 IV

 

Nočné zábery boli pre mňa potešením. Fotoaparát nepotrebuje vysoké ISO, aby boli aj nočné scény svetlé a plné detailov. Obzvlášť dobre si vie Sony poradiť s nočnými scénami, v ktorých je jeden výrazne osvetlený objekt.

Fotené so Sony RX100 IV

Fotené so Sony RX100 IV

 

Zhodnotenie

Sony RX100 IV je vynikajúci fotoaparát, ktorý síce vyzerá ako kompakt, ale zhotovuje fotografie na úrovni Canon 60D – a to vôbec nepreháňam. Určite odporúčam pozrieť si neupravené fotografie, môžete si ich stiahnuť z nášho Google Drive. Snáď jediným nedostatkom tohto malého zázraku je jeho vyššia cena. Nepochybujem však o tom, že pri niektorej z foriem financovania vám tých zopár desiatok eur mesačne bohato vykompenzujú skvelé výrazne nadpriemerné fotografické výsledky.

Pomerne dobre si viem predstaviť aj to, že by bol Sony RX100 sekundárnym prístrojom eventového fotografa. Musel by sa však naučiť niekoľko stručných argumentov, aby vysvetlil, prečo fotí kompaktom.

Fotografie nájdete na našom Google Drive:

Fototest Samsung Galaxy S6 Edge – nastavenia, režimy a filtre

Samsung Galaxy S6 Edge je rovnako ako jeho základná verzia bez zakriveného displeja špičkový fotoaparát, ktorý v mnohom predčí aj lacnejšie zrkadlovky. V úlohe fotoaparátu a kamery smartfón plní svoju úlohu priam skvele, má množstvo praktických nastavení, skvelý automatický režim a fotí nádherné makro zábery.

V tomto príspevku sa môžete zoznámiť s prostredím, ktoré Samsung inštaluje do svojich najlepších smartfónov S6 a S6 Edge. Na našom Google Drive potom nájdete okrem screenshotov v plnom rozlíšení aj neupravené fotografie zo smartfónu.

Užitočnou funkciou, ktorá stojí za zmienku, je spustenie fotoaparátu dvojitým stlačením hlavného tlačidla. Zaujímavosťou je, že záber z webkamery môžete spraviť aj položením prsta na senzor tepu na zadnej strane hneď vedľa fotoaparátu, prípadne gestom.

 

Samsung Galaxy a S6 a S6 Edge: Screenshoty z prostredia kamery a fotoaparátu na Google Drive

Fototest Samsung Galaxy S6 Edge (3digital.sk 2015) screenshoty

 

Samsung Galaxy a S6 a S6 Edge: Testovacie fotografie (najmä makro) na Google Drive

Sony α68 so zaostrovaním 4D Focus

Ešte začiatkom novembra značka Sony ohlásila fotoaparát α68 s 24-megapixelovým senzorom APS-C Exmor a funkciou nepretržitého zaostrovania pri kontinuálnom snímaní. Okrem amatérskych fotografov poteší aj tých, ktoré majú doma zbierku objektívov typu A-mount.

Kľúčové vlastnosti Sony a68:

  • obrazový snímač APS-C (23,5 x15,6 mm) typu Exmor CMOS (24 Mpx);
  • vymeniteľné objektívy typu A-mount;
  • fotí do JPEG a RAW;
  • video v MP4 Full HD 30fps;
  • zaostrovanie Phase detection AF, 4D FOCUS, 79 bodový so svetelnosťou F2.8 AF;
  • hľadáčik Tru-Finder s technológiou OLED;
  • 2,7-palcový vyklápací TFT LCD displej (460 800 px);
  • inšpirovaný modelmi α7;
  • 10 tlačidiel pre používateľom definované funkcie;
  • technológia stabilizácie obrazu SteadyShot INSIDE;
  • hmotnosť a rozmery: 690g komplet, 142,6×104,2×80,9 mm
  • v predaji bude v marci 2016

 

Sony Alpha 68

Sony Alpha 68

Sony Alpha 68

 

3Digital inšpirácie #45

Vizuálne inšpirácie pre 45. týždeň 2015. Produktový dizajn, grafika, reklama, kaligrafia, fotografia, webstránka, aplikácia. Toto a vôbec všetko ostatné na svete sa dá spraviť tak, že pohľad na „to“ na nás zapôsobí. Oceňujeme všetko, čo je vizuálne pútavé a delíme sa o to s vami prostredníctvom seriálu 3Digital inšpirácie.

 

Dizajnové a grafické inšpirácie zostavuje Oliur Rahman z theultralinx.com

 

 

Pozoruhodné fotografie zo Sony Xperia Z3 od Baptistu Chabota

Moderné smartfóny sú vybavené skutočne kvalitnými snímačmi a dobrou optikou. Kto stále pochybuje, má celé hromady príležitostí na to, aby sa pochybností zbavil. Skvelým príkladom toho, že aj mobilom môžete spraviť pôsobivé, pozoruhodné a atmosférou nabité fotografie, je Baptista Chabot. Prezentuje sa vlastným Instagram profilom, kde zverejňuje fotky zo Sony Xperia Z3 zachytené a upravené cez mobilnú aplikáciu VSCO.

Pozrite si aj ostatnú tvorbu parížana Baptistu Chabota na Instagrame a VSCO Grid.

Ak sú fotografie na monitore priveľké, zmenšite si stránku stlačením tlačidiel Ctrl a +.

 

Hodinárska značka Daniel Wellington a jej Instagram

Aj etablované a konzervatívne hodinárske spoločnosti sa propagujú prostredníctvom sociálnych sietí. Profil spoločnosti Daniel Wellington na Instagrame je výstavou krásnych fotografií s hodinkami ako ústredným motívom. Úroveň starostlivosti o profil a vizuálnu kvalitu pritom tejto značke môže závidieť nejeden švajčiarsky výrobca.

Zdroj fotografií: instagram.com/danielwellingtonwatches

 

 

 

Inšpiratívne pracovné priestory

Kto pracuje z domu alebo z malej kancelárie, ten sa nepochybne stretáva s potrebou kultivácie svojho pracovného priestoru. Keď nie je priestor určený výhradne pre prácu, tak sa v ňom udržiava sebadisciplína, pracovná morálka a celkovo nemusí obyčajný stôl s notebookom pôsobiť povzbudivo.

Najmä novinári, grafici, dizajnéri a ľudia závislí na svojej kreativite potrebujú podnetné, ale vyladené prostredie na prácu. Nie je nič zlé na tom, keď si na internete pozeráme fotky existujúcich priestorov a snažíme sa ich odkopírovať, pretože naším cieľom je vytvoriť vhodné pracovné prostredie pre nás samých.

 

Nasledovné fotografie zobrazujú interiéry bytov, domov, kancelárií a rôznych pracovných kútikov, ktoré môžu poslúžiť ako inšpirácia. 

Panasonic Lumix GF7: Špičkový fotoaparát pre milovníkov kvality a štýlu

Ľahký a štýlový kompaktný prístroj s výmennými objektívmi umožňuje naplno rozvinúť fotografickú kreativitu a pritom pôsobí ako elegantný módny doplnok.

Spoločnosť Panasonic dnes predstavila Lumix GF7, kompaktný a ľahký fotoaparát s výmennými objektívmi a špičkovou obrazovou kvalitou. Medzi jeho hlavné prednosti patrí jednoduché ovládanie a bohatá funkčná výbava, v ktorej nechýba napríklad nový špeciálny režim pre fotografovanie populárnych selfies. Užívatelia tak môžu dať voľný priechod svojim kreatívnym nápadom a predstavám.

Aj v kategórii kompaktov s výmennými objektívmi možno spojiť špičkové technické parametre s elegantným a štýlovým dizajnom v niekoľkých farebných prevedeniach. V každom detaile, od umiestnenia tlačidiel a voličov až po kožou potiahnutý úchop pre pravú ruku, je vidieť kvalitné ergonomické spracovanie, takže sa s prístrojom fotografuje príjemne a pohodlne. Vďaka vynikajúcej kvalite snímok, bohatej funkčnej výbave a štýlovému kompaktnému dizajnu slúži Lumix GF7 ako výborný fotografický spoločník pre každodenné použitie.

Každodenný spoločník pre fotografovanie aj natáčanie videozáznamov

Lumix GF7 je vybavený snímačom Digital Live MOS s rozlíšením 16 megapixelov. Snímač je fyzicky výrazne väčší ako snímače bežných vreckových kompaktných fotoaparátov, takže sa užívatelia môžu tešiť na podstatne kvalitnejšie snímky. V kombinácii s moderným obrazovým procesorom Venus Engine snímač veľmi účinne znižuje hladinu šumu, čo má za následok čistý obraz plný detailov dokonca aj v slabom svetle, prípadne aj po zotmení.

Vysoká obrazová kvalita sa však netýka len fotografií. Majitelia modelu Lumix GF7 môžu dianie okolo seba nakrúcať na videozáznam v rozlíšení Full-HD, teda 1920 x 1080 bodov, vo formátoch AVCHD Progressive alebo MP4 (MPEG-4 / H.264). Pri natáčaní možno ostriť len dotykom displeja a vďaka funkcii kontinuálneho automatického ostrenia dokáže fotoaparát zaostrovať aj na objekty v pohybe.

Bohatá funkčná výbava praje kreatívnym fotografom

Lumix GF7 umožňuje užívateľom fotografovať a natáčať svet okolo seba a využívať pritom najrôznejšie kreatívne predstavy a nápady. Dotykový displej s uhlopriečkou 7,6 cm a rozlíšením 1 040 000 bodov je možné vyklápať a otáčať o 180 stupňov, obraz je na ňom dobre viditeľný v najrôznejších svetelných podmienkach. Po plnom vyklopení displeja sa fotoaparát automaticky prepne do režimu pre fotografovanie autoportrétov, čo iste poteší milovníkov populárnych selfies. Okrem toho fotoaparát ponúka celý rad funkcií, ako vylepšiť podobu ľudí v zábere. Napríklad funkcia Soft Skin vyhladzuje pleť a vďaka nástroju Defocusing možno efektne softvérovo rozostriť okolie tváre.

Ďalšie funkcie umožňujú používateľom ľahko a rýchlo upraviť podobu fotografií podľa vlastnej chuti. V režime Creative Control je k dispozícii 22 kreatívnych filtrov, od retro podoby cez dynamické monochromatické prevedenie až napríklad po efekt lacných fotoaparátov na hranie. Zároveň je možné zakaždým zaobstarať druhú verziu rovnakého záberu bez filtra pre prípad, že by ste s efektom neboli spokojní.

Funkcia Creative Panorama umožňuje jednoduchú tvorbu horizontálne či vertikálne orientovaných panoramatických záberov. Režim inteligentnej automatiky iA +, dostupný pri fotografovaní aj natáčaní videozáznamov, ponúka celý rad účinných automatických nástrojov ako napríklad inteligentný výber motívového programu, automatické nastavenie citlivosti či automatické rozpoznávanie jedla v zábere.

Kreatívne nápady možno samozrejme uplatniť aj pri natáčaní videozáznamov, stačí k tomu stlačenie jediného tlačidla. Režim časozberného snímania (Time Lapse) umožňuje dlhodobo sledovať vybranú scénu v určitých intervaloch, k dispozícii je aj funkcia Stop Motion Animation čiže známa filmárska technika, v ktorej sa statické objekty javia ako pohyblivé. Aj v pohodlí domova si tak môžete vytvárať animované alebo bábkové filmy.

Rýchlosť a presnosť

Čo sa automatického ostrenia týka, ponúka Lumix GF7 hneď niekoľko možností pre každú fotografickú situáciu, vrátane okamihov, kedy na prípravu záberu máte len minimum času. Fotoaparát pri ostrení využíva metódu porovnávania kontrastu, ktorá funguje s veľkou presnosťou predovšetkým v kombinácii s dostatočne svetelným objektívom. Lumix GF7 sa tak v tomto smere vyrovná aj drahším digitálnym zrkadlovkám.

V slabšom svetle (dokonca aj za svitu hviezd) možno prácu ostriaceho mechanizmu vylepšiť pomocou režimu Low Light AF, v ktorom je ostrenie spoľahlivé aj bez asistenčného prisvietenia. K dispozícii je ďalej obľúbený systém rozpoznávania tváre, ale aj nová funkcia automatického rozpoznávania očí, pri ktorom fotoaparát zaostrí na oči fotografovaného človeka.

Dynamický rozsah potom možno posilniť pomocou funkcie Intelligent D-range Control, vďaka ktorej je možné aj v kontrastných scénach zachovať detaily v jasoch aj v tieňoch bez prepalov a bez utopenej kresby.

Konektivita a zdieľanie fotografií

Panasonic Lumix GF7 je vybavený Wi-Fi, vďaka ktorému je možné fotografie ihneď zdieľať na sociálnych sieťach alebo iných webových stránkach. Zároveň Wi-Fi rozširuje kreatívne možnosti pri samotnom fotografovaní.

Wi-Fi umožňuje bezdrôtovo pripojiť fotoaparát k smartfónu alebo tabletu. Mobilné zariadenie je potom možné využiť ako displej pre náhľad scény, ale aj ako diaľkový ovládač pre spúšť, zoomovanie, ostrenie, nastavenie clony atď.

Medzi ďalšie novinky patrí aj funkcia Jump Snap, určená pre fotografie ľudí či skupín v skoku. Telefón, ktorý máte pri skákaní vo vrecku, rozpozná najvyšší bod skoku a v rovnakom okamihu na diaľku bezdrôtovo stlačí spúšť fotoaparátu.

Lumix GF7 – technické údaje:

  • Snímač Digital Live MOS Sensor, rozlíšenie 16 megapixelov, obrazový procesor Venus Engine

  • Videozáznam v rozlíšení 1920 x 1080 (Full HD) vo formáte AVCHD Progressive alebo MP4 (MPEG-4 / H.264)

  • Dotykový displej 7,6 cm, rozlíšenie 1 040 000 bodov, výklopný o 180 stupňov

  • Bohatá ponuka kreatívnych automatických režimov, napr. Selfie, Jump Snap, Creative Control, Time Lapse či Stop Motion Animation

  • Rýchle automatické ostrenie metódou porovnávania kontrastu, režim do slabého svetla, rozpoznávanie tváre / očí a pod.

  • Wi-Fi

Lumix GF7 bude k dispozícii od konca marca, v niekoľkých farebných prevedeniach – v striebornej, čiernej a bielej verzii.

10 spôsobov, ako menia technológie naše zmýšľanie

Moderné technológie sa stali prirodzenou súčasťou nášho života. Uvedomujeme si však, ako moderné technológie a adaptácia na ne ovplyvňujú náš mozog? Či už v dobrom alebo v zlom, technológie menia naše zmýšľanie.

 

10. Gramofóny zmenili našu predstavu ideálnej dĺžky piesne

Priemerná dĺžka modernej piesne sú 4 minúty, potom už človek stráca pozornosť. Aj keď by sa mohlo zdať, že tento jav súvisí skôr s internetovou dobou, v skutočnosti súvisí ešte s vynájdením gramofónu v 19. storočí. Staré prehrávače totiž dokázali prehrať iba 4-minútové piesne, čo spôsobilo, že klasická hudba bola prispôsobená novému médiu svojou dĺžkou. Časom sa tak stala táto dĺžka normou a postupne ubúdali aj priaznivci klasickej hudby.

 

9. Počúvanie rádia zhoršuje naše kritické myslenie

Psychológovia sa dlho zaoberali vplyvom rádia na naše myslenie a prišli k zaujímavému záveru – rádio nás robí viac ovplyvniteľnými. Na rozdiel od iných médii totiž hlas z rádia nie je asociovaný so žiadnou konkrétnou osobou a ľudia mu tak prisudzujú väčšiu dôveryhodnosť. Pri počúvaní rádia menej analyzujeme informácie a vo všeobecnosti sa spája so slabšími kognitívnymi schopnosťami.

 

8. Staré televízory spôsobili, že naše sny sú čiernobiele

Skúmanie vplyvu televízie na náš mozog je stále aktuálne, ale menej známy je výskum farebnosti snov ovplyvnených typom televízie. Psychologička Eva Muryzn porovnávala farebnosť snov ľudí z rôznych generácii a zistila, že sny starších ľudí sú častejšie čiernobiele v porovnaní s mladšou generáciou, ktorej sny sú prevažne farebné. Rovnako aj v tomto prípade platí, že zážitky z detstva vo veľkej miere ovplyvňujú našu dospelosť. Keď teda človek počas detstva pozeral čiernobielu televíziu, jeho sny budú z veľkej časti aj v súčasnosti čiernobiele.

 

 

7. Neustále používanie mobilov nás deprimuje

Štúdia z roku 2011 skúmala mentálne zdravie užívateľov mobilných telefónov. Zistený bol vzťah medzi zvýšeným rizikom depresie a poruchami spánku v súvislosti s nadmerným používaním mobilu. Najsilnejším spúšťačom týchto porúch bola neustála dostupnosť, ktorá ľuďom nedávala čas na poriadny nerušený oddych.

 

6. Internet mení spôsob čítania

Tisíce rokov ľudia čítali prevažne lineárne a väčšina informácii bola prezentovaná vo forme knihy. V súčasnosti sa viac zameriavame na klávesnicu, sledovanie linkov a zhromažďovanie malého množstva informácii, pričom neustále preklikávame na iné stránky. Jediným spôsobom, ako zachovať tradičné čítanie u našich detí, je učiť ich čítať aj z klasických kníh. Samozrejme, iba ak to považujeme v dnešnej dobe ešte za potrebné.

 

5. Sociálne médiá zvyšujú našu sebaúctu

Väčšina výskumov poukazuje na negatívne účinky sociálnych médii, avšak netreba sa na ne pozerať iba jednostranne. Výskumníci z univerzity v Indiane zistili, že selektívne správy o sebe nám umožňujú vytvoriť si ideálny sebaobraz, čo následne zvyšuje pocity sebaúcty. Ľudia si tak prispôsobujú obraz seba tak, aby im vyhovoval, čiže sú sami so sebou spokojní bez ohľadu na skutočnosť a to môže byť jedným z kľúčov k sebaúcte.

 

4. Kultivačná teória

Aj keď sa snažíme neustále popierať negatívne vplyvy televízie na naše zmýšľanie, výskumy dokazujú opak – naše rozlišovanie medzi fantáziou a realitou nie je také dobré, ako si myslíme. Nadmerné pozeranie televízie nám predkladá obrazy, ktoré nereflektujú realitu, no napriek tomu ich integrujeme do nášho obrazu sveta. Takto sa potom formujú naše názory a predsudky, ktoré sú založené na skreslenom zobrazení sveta.

 

3. Digitálne fotoaparáty zmenili spôsob, akým sa zúčastňujeme podujatí

V minulosti si fotografovanie vyžadovalo veľa času, prípravy a úsilia a bolo bezpochyby limitované nedokonalosťami fotoaparátov. S používaním digitálnych fotoaparátov sa stalo fotenie jednoduchým, rýchlym a dostupným spôsobom zachytenia akejkoľvek situácie. V dôsledku týchto zmien sa však zmenilo aj naše správanie na rôznych koncertoch a oslavách, keďže viac času trávime fotením ako samotným zúčastnením na danom podujatí. Súvisí to aj so spomínaným sebaobrazom v sociálnych médiách, keďže zverejnením fotky z nejakého podujatia vytvárame pozitívny obraz seba.

 

 

2. „Walkman efekt“ a interpersonálna komunikácia

Počúvaním osobných prehrávačov sa efektívne zatvárame svetu a vnárame sa do toho vlastného. Ich používanie má však aj sociálne vplyvy na milovníkov hudby. Jedným z nich je pocit, že človek dokáže kontrolovať svoje prostredie. Pozorovaním sa tiež zistilo, že ľudia častejšie diskutujú o súkromných záležitostiach pred ľuďmi so slúchadlami, pretože im to dáva pocit súkromia, aj keď ich používateľ nemusí aktuálne počúvať hudbu.

 

1. Hranie sa na zlých chlapov vo videohrách zvyšuje pocity viny

Negatívne vplyvy násilných videohier na správanie človeka sú síce stále nejasné, ale zaujímavé je skúmanie pozitívnych vplyvov. Ľudia, ktorí hrajú hry plné násilia a nemorálnych činov, zažívajú pocity viny, pretože mozog interpretuje tieto skutky ako reálne. Vina je zároveň silným motivačným faktorom pre konanie dobra, čo sa premieta tiež do konania dobra v reálnom živote.

 

 

 

Zdroj témy: Listverse.com
Foto: Linxspiration.com

Úžasná kampaň na Sonos bez použitia 3D grafiky

Audiotechnika Sonos patrí medzi to najlepšie, čo môžete za svoje peniaze dostať v bežnom komerčnom predaji. Produkty tejto značky sú nielen technicky vyspelé a produkujú skvelý zvuk, vynikajú aj krásnym dizajnom. To sa snažili zdôrazniť tvorcovia jednej z kampaní tejto značky.

O kampaň sa postarala spolupráca dvoch agentúr – Serial Cut a Paloma Rincón.

Na kampani je najzaujímavejšie to, že sa pri jej tvorbe využívali iba praktické efekty. Teda žiadna 3D grafika, ale skutočné materiály, skutočné tekutiny, farby, textúry a pohyby. To všetko sa v správnu chvíľu zachytilo na fotografiu a až tá prešla editačným procesom. Výsledkom je však úžasný a celkom autentický vizuál.

Dôrazne odporúčam pozrieť si video making of, v ktorom máte možnosť sledovať priebeh tvorby fotografií.

 

Fotograf Filip Kulišev: „Slovensko je moja krajina a vždy ňou ostane.“

Mal som možnosť porozprávať sa s významným slovenským fotografom, ktorý má veľkú zásluhu na rozširovaní dobrého mena Slovenska vo svete. Rozhovor bol spracovaný pre magazín UNITED LIFE (2/2014), ktorý si môžete pozrieť na webe www.unitedlife.sk. Okrajovo sa na webe 3DIGITAL venujem aj fotografii a preto si myslím, že vás, čitateľov, tento človek môže osloviť vysokou profesionalitou a udržiavaním rozumných postojov.

Fotografie k rozhovoru poskytol Filip Kulišev, ďakujeme.

Držiteľ titulov Master QEP a FBIPP, jeden z najvýznamnejších fotografov, profesionál, charizmatická osobnosť a vzor nespočetného množstva začínajúcich fotografov. Je pre nás veľkým potešením predstaviť vám Filipa Kuliševa, zakladateľa značky Amazing Planet. Otvorene tvrdí, že so Slovenskom počíta aj do budúcnosti, zároveň však úprimne dodáva, že národná hrdosť v ňom nevytvára ilúziu o tom, aká je táto krajina výnimočná svojou prírodou. Navštívil, videl a nafotil už množstvo atraktívnych miest, z ktorých nejedno vyzerá ako vytvorené v počítači. Filipa Kuliševa sme sa pýtali nielen na jeho značku Amazing Planet, ale aj to, či počas svojich ciest zaznamenal významnejší dopad človeka na životné prostredie.

 

V roku 2011 ste založili značku Amazing Planet, považujete ju za slovenskú, keď má anglický názov a medzinárodný úspech?

Keď sme hľadali názov projektu, tak bolo jasné, že sa to musí orientovať tak, aby to bola medzinárodná značka. Na Slovensku používame slovenský ekvivalent názvu Amazing Thailand, ale od začiatku sa to malo dobre hľadať v abecedných zoznamoch, tam bolo jasné, že áčkom by sa to mohlo začínať. Navyše vtedy bežala taká reklama na Amazing Island a to slovo “amazing” sa mi veľmi páčilo; a planéta je úplne logická. Slovo “world” sme veľmi nechceli, slovo “planet” skôr evokuje modrú planétu, teda niečo pozitívne. Alternatív bolo viac, ale takto sme sa rozhodli nakoniec.

Filip Kulišev (foto: Kulišev)

Vstupovali ste do projektu s uceleným biznis plánom alebo to bolo skôr o vášni k foteniu a úspech prišiel až ako “odmena”?

Prišlo to až potom. Ja som do toho nevstupoval s tým, že raz budem predávať. Pôvodne to bol taký test, mali sme celkom slušný archív z dovoleniek, takých skôr amatérskych, potrebovali sme ich dať dokopy. Nakoniec vznikla prezentácia a časom aj myšlienka, že môžeme spraviť výstavu. Potom sa založili firmy a už to celé išlo. Takže nebol tam žiadny taký cieľ, že musí to fičať, ale podarilo sa.

Ste držiteľom prestížneho titulu Master QEP, uznávaným odborníkom a vaše diela vlastnia aj svetoví prominenti. A takisto ste určite vzorom pre tisíce fotografov u nás aj vo svete. Ste niekedy ešte konfrontovaný s potrebou vlastnej profesionálnej pokory? Máte napriek úspechom cieľ a motiváciu zlepšovať sa?

Určite, človek sa nikdy nenarodí ako majster sveta, ani tak nikdy nezomrie. Neprestáva sa učiť na vlastných chybách a ďalej sa formuje. Inšpiraciu hľadám medzi ľuďmi, ktorí mi dodávajú energiu. Tu teda nie je žiadna taká konečná, žeuž som všetko dosiahol. Ten, kto to povie, v podstate už skončil.

Máte v tejto chvíli niekoho, komu ste mentor? Ak nie, plánujete niekedy v budúcnosti posunúť svoje znalosti aj iným fotografom?

Určite. Mám okruh ľudí, ktorí sledujú to, čo robím a v rámci možností im rád pomáham. Sú to väčšinou mladí ľudia. Ale nie, nerobím žiadne školenia alebo nejaké semináre. Jednak na to nie je veľmi čas a možno, že ani nie som tak odborne znalý, aby som to vedel.

Neviem, myslíte?

Tak viete, sú ľudia, ktorí sú na takéto veci školení, učení a robia to roky. Možno, že by som to prakticky vedel robiť, ale tá teória… To by som sa asi musel roztrhať.

Ešte k tým mladým fotografom. Je možné stať sa naozaj dobrým, aj komerčne uspešným, ak amatér nemá hned k dispozícii profesionálnu techniku? Čo je základom úspechu, je to len o fototechnike?

O fototechnike to určite nie je, tá je už dnes iba otázkou financií. Takže za tým musí byť niečo iné. Také klasické fotenie nevzniká len vďaka dobrému objektívu, ale aj treba mat na to aj veľké nadanie alebo svoj profil. Časom sa vytvorí profil a určite zohravajú úlohu aj kontakty. Nie je to teda o tom, že každý, kto má dobru techniku, bude hneď úspešný. Keby to tak bolo, tak by bolo na celom svete veľmi veľa úspešných a dobrých fotografov, i keď aj teraz ich je dosť, ale tie čísla by boli oveľa väčšie. Nie je to iba také jednoduché. V každom prípade je to kombinácia viacerých možností, či už umenia vlastného, schopnosti sa presadiť, čo tu na Slovensku v tomto prípade nie je až taký veľký problém ako v iných krajinách,

Tento rok vás čakajú ešte tri výstavy a veľa ste ich už absolvovali. Na všetkých vyzerajú tie fotky krásne a jedinečne a vyzerá to tak, že naozaj jediná vec, ktorú potrebujete k nich vytvoreniu je špičková technika. Ako ste povedali, nie je to pravda, ale koľko z vašich fotografií je nevydarených a koľko ich nakoniec uvidí verejnosť?

Nefotím všetko, to znamená, že keď vidím motív a má dobrú kompozíciu, tak to odfotím. Druhá vec, ani takto vo veľkom štýle nefotím, že by som nafotil všetko a potom z toho vyberal. Nepovažujem to za nejak mimoriadne výhodné. Skrátka, keď vidím ten moment, že je úžasný, odfotím ho, ale určite, že keď je človek v helikoptére a visí nad nejakým prameňom a úžasným motívom, tak tam tých fotografií narobí viac, ak by zlyhala technika. Takže fotím to viackrát a z viacerých uhlov, ale určite nefotím všetko. Tým pádom ani nemám žiadny drastický megavýber.

Filip Kulišev (foto: Kulišev)

 

Koľko krajín ste dodnes navštívili kvôli foteniu? Prípadne koľko ich bolo tento rok?

Nedávno som sa zaregistroval na jednej stránke, aby som mal prehľad presne v tom, na čo sa pýtate. Doteraz to bolo 104 krajín, ale pre mňa toto číslo nie je až také dôležité. Pretože v niektorých krajinách som sa zastavil veľakrát. Nie je pre mňa dôležité navštíviť všetky krajiny planéty a povedať, že som bol všade, ale tam, kde si myslím, že je to výborné na fotenie.

Je nejaké miesto, na ktoré by ste sa vyslovene neodvážili ísť fotiť? A naopak, je miesto, na ktoré sa aj radi vraciate?

Tých je miest je veľmi veľa, či už krajiny ako Aljaška, Hawaii, Namibia, Nový Zéland, Island, Austrália, samozrejme západ USA, Antarktída, tieto krajiny sú naozaj veľmi dobre rozoberať.

No a také miesta, kde sme plánovali ísť, ako Etiópia, to je veľmi drastické miesto, ale naoniec sme tam ani nešli, keďže sa začali boje. Takže to sú také miesta, kde som nebol, ale rád by som tam išiel. Uvidíme, ako to dopadne.

A existuje teda miesto, na ktoré by ste vyslovene nešli? Z obavy napríklad…

Všetky nezaujímavé miesta, tam by som nerád išel, na Balaton napríklad. Neviem vám povedať, človek chodí tam, kde ho to baví. Tých miest, kam by som nešiel, je asi drvivá väčšina.

Obehli ste prakticky svet a rôzne výnimočne prírodné skvosty, zdá sa vám pri nich ešte slovenská príroda zaujímavá, výnimočná?

Tak viete, národná hrdosť hovorí, že aké to tu máme úžasné a každý by chcel odo mňa počuť, že aké máme fantastické Slovensko. Do určitej miery to pravda je a ja sa tu, samozrejme, cítim veľmi dobre. Aj preto, lebo tu mám svojich kamarátov, blízkych, rodinu, Slovensko je moja krajina a vždy ňou ostane. Ale na druhej strane sa nerád pretvarujem a tvárim, že je to tu najkrajšie. Hlavne keď viem, že ako sa tu tá príroda chráni a ako sa nechráni, aj napriek tomu, že sú tu určité miesta pekné, ale nepoviem, že najkrajšie v Európe. Máme tu krásne miesta, ale ja som tak trocha zanevrel na Európu, pretože mi tu všetko pripadá veľmi podobne. Asi aj preto sa mi zdá, že čím ďalej, tým lepšie a čím vzdialenejšie, čím exotickejšie, čím menej dostupnejšie. To je pre mňa naozaj také to odtrhnutie sa od reality, taký úlet.

Monacké knieža Albert II. sa o vašej tvorbe vyjadril, že upozorňuje ľudí dobrej vôle na stav našej planéty. Stretli ste sa počas vašich ciest s výraznejším dopadom ľudí na životné prostredie? Z vašich fotografií sa Zem javí ako čisté a nedotknuté miesto.

Určite áno, ten zásah a vplyv človeka je veľmi veľký. Je to dané aj tým, že je čoraz viac turistov, cestovateľov, takže tí automaticky miesta, ktoré boli dlho nedostupné, nepoznané, robia ľahko dostupné vďaka internetu a vôbec kvôli celej globalizácii. To platí aj pre tie predtým náročnejšie destinácie. To má automaticky vplyv na životné prostredie, je to ale prirodzený vývoj.

Ja sa snažím hľadať miesta, ktoré sú výnimočné práve svojou príjemnou scenériou, krajinkou, štruktúrou, takže mne sa napriek všetkému stále darí nájsť miesta. Ale poznám aj takého fotografa, ktorý už prestal fotiť a navštevovať niektoré miesta, pretože ho to tam presne pre toto už prestalo baviť.

Za poskytnutie rozhovoru ďakujeme a želáme veľa osobných i pracovných úspechov

.

Minimalistické inzercie Leica T System

Spoločnosť Leica sa snaží pred Vianocami osloviť verejnosť  modelom T. Tento fotoaparát je spojením modernej techniky a vynikajúcej dielenskej práce, ktorá sa môže pýšiť prívlastkom nemecká. Zaujímavosťou samotného fotoaparátu je skutočnosť, že jeho telo je vyrobené z jedného celistvého kusu hliníka.

V duchu zdanlivej jednoduchosti sa nesie aj celá marketingová komunikácia k produktu, brožúra k fotoaparátu a dokonca aj video, ktoré tvorca nazval „Najnudnejšia reklama na svete“. Nenájdete v nej lifestylové momentky zo života aktívneho fotografa alebo tínedžera, ale poctivú, veľmi dôslednú ručnú prácu pri výrobe krytu fotoaparátu.

 

The new Leica T camera.
Milled from a solid block of aluminium and handpolished for 45 minutes that it feels as good as it looks.

 

The most boring ad ever made?

 

The Leica T-System Launch Film.

 

The new Communication Design. 

 

Brochure.
Conscious reduction. Simply beautiful.

 

Posters & Adverts