Slovenský Etarget zaradil retargeting do štandardu, je to odvážny krok

Slovenská značka Etarget má potenciál zdanlivo obyčajnou úpravou obchodných podmienok výrazným spôsobom zatriasť celým trhom s internetovou reklamou.

Svet internetovej reklamy doslova prekypuje rôznymi platformami pre umiestňovanie kampaní a všetky ponúkajú veľmi podobné doplnkové služby. Platí, že čím väčšia táto platforma je, tým ponúka lepšie riešenia pre inzerenta. Inovácie však prichádzajú iba pomaly a napríklad ponuky s PPC reklamou sa nezmenili od jej vzniku prakticky vôbec. Zmena prichádza až dnes – a je veľmi významná, pričom v jej pozadí nachádzame slovenskú firmu.

PPC reklama (Pay Per Click) je stále mimoriadne populárna a zvyčajne sa s ňou stretávame ako s nevtieravými reklamnými pútačmi s malým obrázkom, nadpisom a krátkym textom. Táto forma je pre inzerovanie jedna z najlepších, pretože k čitateľovi sa dostane nielen názov značky a jej slogan, ale aj vizuál jej aktuálnej kampane a stručný sprievodný text. Inzerent môže ušetriť na grafickej práci, pretože nie je potrebné venovať sa responzivite obrazových formátov. Zaujímavosťou je, že táto reklama je spoplatnená až vo chvíli, keď na ňu používateľ klikne, samotné zobrazenie je zadarmo.

Vo svete online reklamy (aj v PPC) už dlho existuje služba retargetingu, respektíve remarketingu. Je to taký spôsob zobrazovania reklamy, aby sa pripomínala konkrétnemu človeku – jej cieľom je pripomínať sa s nedokončeným nákupom. Určite sa vám už niekedy stalo, že ste navštívili nejaký e-shop a prechádzali si jeho ponuku. Aj napriek tomu, že ste sa nikde neregistrovali a nič ste nevypĺňali, na iných webstránkach sa vám začali zobrazovať reklamy práve tohto internetového obchodu s pripomienkou, že má ten či iný tovar už na sklade. Takto funguje retargeting a pre bežného používateľa internetu je komfortný. Umožňuje totiž, aby sa mu zobrazovala iba reklama s relevantným a zaujímavým obsahom.

Dodnes platí pravidlo, že funkciu retargetingu si musí inzerent priplácať a priebežne tak zvyšovať náklady na svoju aktuálnu reklamnú kampaň. Tak to funguje aj u najväčšieho poskytovateľa online nosiča reklamy.

 

Slovenská značka Etarget však začína v septembri zaraďovať funkciu retargetingu do štandardného balíčka služieb, pričom inzerent si za ňu už nebude viac priplácať. Teda bude celkom zadarmo. Zdá sa, že je to v podstate iba zmena obchodných podmienok poskytovateľa reklamného nosiča a je to pravda – avšak táto inovácia zo Slovenska má nielen vysoké ambície, ale predovšetkým potenciál významným spôsobom ovplyvniť svet s online reklamou. A ak ho nezmení, aspoň do neho vnesie silný konkurenčný nástroj.

Pre samotného inzerenta, lokálneho živnostníka alebo aj nadnárodný koncern, sa môže úspora na celkovej online kampani pohybovať až na úrovni niekoľkých desiatok percent. Samotná reklama pritom nestojí viac, ako u ostatnej konkurencie, čo je dôležitý faktor pri rozhodovaní každého inzerenta bez ohľadu na jeho bonitu.

Na dôvody, prečo by si mal inzerent vybrať práve platformu od slovenskej značky, sme sa pýtali priamo jej riaditeľa, Marcela Vašša. “V dnešnom uponáhľanom svete sa menia zvyky ľudí na internete. Zvykneme získavať útržkovité informácie, z ktorých si následne vytvárame ucelený názor. Rovnako to platí aj v reklame.” tvrdí Vašš a pokračuje: “Dnes už nestačí priviesť potenciálneho zákazníka na svoj web, kde si všetko dôkladne prečíta pri jednej návšteve. Zákazníka treba opakovane oslovovať, pripomínať sa mu, aby nás postupne spoznával a následne sa mohol rozhodnúť pre náš produkt. Preto ak zvažujete PPC reklamu a nemáte dostatok času, znalostí a prostriedkov na to, aby ste ju spojili s retargetingom, tak Etarget je ideálnym riešením. Ako jediný poskytne jednoduché a lacné riešenie, ako robiť naozaj efektívne PPC.”

 

Etarget tvrdí, že služba retargetingu bude bezplatná pre všetkých zákazníkov bez ohľadu na to, koľko sa rozhodnú na online reklamu minúť peňazí. Práve to robí z kroku Slovákov významný svetový míľnik, zatiaľ celkom ojedinelý. Ponecháva si však naďalej spoplatnenú funkciu Retargeting Plus, ktorého cieľom je zhodnotiť 98% návštevnosti na zákazníkov.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *