Nová generácia dizajnérov by mohla využívať technológie rozpoznávania vizuálneho obsahu a strojového učenia na návrh webstránok. Video nižšie ukazuje softvér, ktorý kamerou sníma bielu tabuľu, na ktorú čiernou fixkou figurant kreslí návrh jednoduchej webstránky.
Na monitore počítača sa potom snímaný obraz v reálnom čase prekresľuje na dokonalé tvary a softvér jednotlivým elementom určuje polohu a ostatné vlastnosti cez CSS štýly.
Softvér dokáže pomocou strojového učenia rozpoznať, či sa v návrhu nakreslenom rukou jedná o obrázok, paragraf s textom, nadpis alebo akýkoľvek iný objekt, dokonca vie rozpoznať aj tlačidlá. Relevancia identifikácie jednotlivých objektov je na monitore počítača zobrazená v percentách.
Riešenie vyzerá pôsobivo, do akej miery sa ale preukáže jeho praktické využitie, je otázne. Pri vývoji webstránky záleží na drobnostiach, ktoré počítač nemusí vedieť odhadnúť a ktoré by potom musel dizajnér opravovať ručne. Všetci vieme, že opravovať čokoľvek po niekom inom je náročnejšia práca, než si produkt navrhnúť sám od nuly.
So správnym prístupom a spôsobom použitia by sa však mohlo jednať o ďalšiu z pomôcok pre webdizajnérov.