Marek Sojak o G Flex 2 a svojom pôsobení v LG CZ&SK

Minulý týždeň sme priniesli informáciu o pripravovanom uvedení smartfónu LG G Flex 2 na slovenský trh. Predstavitelia LG vo svojom showroome v nákupnom centre Bory Mall v Bratislave predstavili samotný produkt pred vybranými novinármi. Túto príležitosť som využil na to, aby o samotnom produkte, jeho marketingu a marketingu ako takom pár slov povedal Marek Sojak, nový šéf marketingu a PR pre Slovensko a ČR. Pred Sojakom zastávali túto pozíciu Andrea De Sousa a Martin Malý.

 

Marek Sojak pri prezentácii produktu G Flex 2 v Bory Mall Bratislava

Marek Sojak pri prezentácii produktu G Flex 2 v Bory Mall Bratislava

 

Pán Sojak, viete prosím upresniť cenu a dostupnosť nového G Flex 2?
LG G Flex 2 bude na slovenskom trhu dostupný v priebehu marca, presný termín závisí na dostupnosti dopravy a odporúčaná predajná cena bude 639 euro vrátane DPH.

 

Bude aj v ponuke operátorov?
Áno, primárne bude v ponuke všetkých troch operátorov a v druhej vlne predaja sa dostane na voľný trh.

 

Vieme dnes povedať, aké budú ceny produktu u operátorov, prípadne s akými paušálmi sa bude ponúkať?
Tieto informácie ešte nemáme.

 

Čo sa týka samotného produktu, je technológia obrazu inovatívna v porovnaní s prvou generáciou?
Ten posun je niekoľkonásobný. V prvom rade je ako displej použitý zobrazovací panel P-OLED a je Full HD, takže je to nádherný, do najmenšieho detailu vykreslený obraz. A zároveň, čo sa týka priamo používateľskej skúsenosti a ergonómie, telefón je mierne zmenšený. G Flex 2 je 5,5-palcový, teda lepšie sedí do ruky. Mne teda určite áno. Všeobecne je tento generačný posun v ergonómii veľký.

 

 

V prezentácii zaznela fráza „Má ikonický tvar s veľa unikátnymi technológiami“. Tieto unikátne technológie už potom nezazneli, viete aspoň niektoré z nich vymenovať?
Zdôraznil by som Full HD displej, zadný samoopravovací kryt, rýchle nabíjanie batérie je veľmi zaujímavá funkcia a osemjadrový procesor má jednoznačný vplyv na rýchlosť. Samoopravovací kryt už bol aj v prvej generácii, ale teraz sa opravuje rýchlejšie.

 

V predchádzajcej generácii bol displej založený na inej technológii, ako P-OLED?
Technológia je rovnaká, ale rozlíšenie sa zmenilo. Prvá generácia mala HD displej, dnes tu máme Full HD.

 

Generačných rozdielov je určite dostatok, ale z pohľadu používateľa možno nie sú tak zásadné. Akú má teraz zákazník motiváciu kúpiť si nový drahší model a nerozhodnúť sa pre dopredaj prvej generácie?
Ja tu teraz prvý G Flex nemám, ale keby ste ich držali v ruke, ale ľudovo povedané v otázke, ktorý lepšie sadne do ruky, je druhá generácia posunom vpred. 5,5 palcová uhlopriečka s Full HD je unikátna, rýchlosť a kvalita zobrazenia oslovuje náročných zákazníkov, takzvaných early adopters. Chcú mať prví nové veci na trhu, ale už samotný tvar telefónu ich osloví.

V rámci globálneho uvedenia na trh na CES v Spojených štátoch je po tomto telefóne veľký dopyt. Jednak vďaka jeho technologickej konfigurácii, jednak pre 5,5 palcové Full HD. Vidíme teda, že sa v iných krajinách predáva veľmi dobre, zrejme je to teda dobrý kúsok za skvelú cenu, za ktorú ho uvádzame na trh. Za prvú generáciu sme mali tú cenu o niečo vyššiu.

 

V súvislosti so zakriveným displejom, vyvíja LG nejaké špeciálne aplikácie, ktoré zvýhodňujú túto dispozíciu?
Túto informáciu nemôžem ani potvrdiť ani vyvrátiť, ale LG sa v rámci divízie mobilných telefónov venuje aj aplikáciám a doplnkom. Cieľom je, aby ten telefón nebol iba telefónom samotným, ale mal aj podporu napríklad pre G Watch – na to máme divíziu, ktorá intenzívne pracuje na prepájaní týchto produktov, prípadne na prepájaní telefónov so smarthome.

 

Bude na G Flex 2 uvedená kampaň na Slovensku?
Primárne plánujeme komunikovať s operátormi a cez naše vlastné komunikačné kanály. Masmediálna kampaň sa ale nepripravuje, ak hovoríme o inzercii v televízii a v online, tam kampaň neplánujeme.

 

Teda nebude mať produkt ani ambasádora?
Nemáme to ešte rozhodnuté, je to informácia, s ktorou ešte pracujeme. Defacto konečné stanovisko ešte nemáme.

 

Posledná vec, ktorá ma zaujíma, súvisí s vaším nástupom do pozície marketingového šéfa v LG pre Slovenskú a Českú republiku. Nahradili ste Andreu De Sousu, plánujete nejaké výraznejšie zmeny v tejto súvislosti, máte v záujme zanechať svoju stopu na celkovej propagácii značky?

S LG mám skúsenosti už tretí rok a pozícia, na ktorú som nastúpil, je primárne o korporátnej komunikácii. Zmena je v tom, že v rámci posledných dvoch-troch rokov dozadu LG komunikovalo primárne produkty, marketing bol focusovaný na uvádzanie nových produktov na trh, napríklad nového Titanu (mimochodom veľmi úspešný produkt, veľmi dobre sa predáva), OLED televízorov, Full HD televízorov, G2, G3, G Flex… vždy to bolo hlavne o určitých divíziach, konkrétne minulý rok bola veľmi zaujímavá inovácia vysávač Home Bot. Ja teda nie som zodpovedný za žiadnu konkrétnu divíziu, ako je napríklad Veronika Knollová zodpovedná za mobily, ja chcem značku držať ako celok. To znamená, že celý ten, nazvime to smarthome, ale defacto všetko od kuchyne po čiernu techniku, čo môže ľuďom zjednodušiť život.

Kam sa chceme posúvať a začali sme Českou republikou, je korporátny sponzoring. Novinári dnes dostali pozvanie na Davis Cup, Česká republika verzus Austrália. To je jeden z tých krokov, dlhodobej spolupráce na vizibilite značky ako takej, teda že to nie je podporené produktom. To je v LG veľká novinka, pretože dozadu boli všetky komunikácie postavené na konkrétnych produktoch, teraz to už bude brand ako taký.

Partnerstvo s českým tenisovým tímom (Fed Cup a Davis Cup) je na dva roky. Je to jedna z platforiem, ktorá sa využíva globálne, napríklad v Nemecku LG dlhodobo podporuje futbalový tím, predtým to bolo partnerstvo s formulou. Je to ale u nás nová vec v porovnaní s tým, čo robila Andrea De Sousa, ale popravde nesúvisí to celkom s mojím nástupom, je to vyslovene zmena štruktúry vo firme. Defacto, moja pozícia je nová.

 

 

Ďakujeme za poskytnutie rozhovoru a prajeme veľa pracovných úspechov na novej pozícii.

 

Viac o smartfóne LG G Flex 2 nájdete v našom článku:
LG dnes predviedlo ohybný G Flex 2 a nové logo, do predaja príde v marci

 

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *