- Prepracované štvordverové vozidlo s rýchlosťou a agilitou špičkového športového automobilu
- Atmosférický 5,0-litrový motor V8 s maximálnym výkonom 447 k a maximálnym krútiacim momentom 530 Nm
- Kombinácia Ottovho a Atkinsonovho spaľovacieho cyklu poskytuje maximálny výkon a účinnosť
- Konštrukčné vystuženie a dynamicky vyladené zavesenie poskytujú stabilitu vo vysokých rýchlostiach a agilitu pripomínajúcu športový automobil
-
Inovatívny diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu poskytuje optimálne jazdné vlastnosti
- Komplexný bezpečnostný systém Lexus Safety System +
Vysoký výkon, štyri dvere a dostatok priestoru v kabíne na pohodlné usadenie piatich dospelých ľudí. Až doteraz sa tých niekoľko áut na svete, ktoré niesli tieto črty, vyznačovalo typicky nemeckou nomenklatúrou, teraz však nastáva zmena. Dnešným predstavením modelu GS F na Severoamerickom medzinárodnom autosalóne sa do radov výrobcov superšportových sedanov pridal Lexus.
Netrpezlivo očakávaný športový sedan GS F, ktorý je spojením prepychu poprednej luxusnej limuzíny s výkonom športového kupé, je najnovším prírastkom v rade vysokovýkonných modelov F tejto automobilky. Tento rad už teraz zahŕňa pozoruhodné modely, ako je napríklad RC F. GS F, vychádzajúci z luxusného sedanu strednej triedy GS, je pre značku Lexus priekopníckym počinom, keďže ide o historicky najväčšie vozidlo s označením F v jej ponuke.
„Cieľom áut s označením F je poskytovať veľmi príjemný pocit za volantom a ponúkať potešenie z jazdy bez ohľadu na to, kto je ich vodičom a kde na nich jazdí. Z modelu GS F sme chceli vytvoriť jedinečný automobil, ktorý prekoná očakávania najnáročnejších motoristických nadšencov, no zároveň bude potešením aj pre všetkých ostatných ľudí. V tomto duchu si GS F osvojil prednosti zvuku, rýchlych reakcií a výkonu, ktoré sú základnými kameňmi označenia Lexus F,“ hovorí Jukihiko Jaguči, hlavný konštruktér modelu GS F.
Výkonný motor V8 a športová 8-stupňová prevodovka
Pod kapotou sa bude skrývať ohromujúci atmosférický 5,0-litrový motor V8, ktorý vyvinie neuveriteľný výkon 477 k a jeho špičkový krútiaci moment prevyšuje 530 Nm. Táto pohonná jednotka bude spojená s bleskovo rýchlou 8-stupňovou automatickou prevodovkou s funkciou manuálneho radenia a štyrmi rôznymi režimami: Normal, Eco, SPORT S a režimom SPORT S+ určeným špeciálne pre pretekársku trať. Keďže GS F má najnižšiu hmotnosť v danej triede – 1 830 kg, tento nový sedan s pohonom zadnej nápravy bude akceleráciou pripomínať športové kupé, zatiaľ čo svojou maximálnou rýchlosťou sa vyrovná mnohým pretekárskym automobilom. Pohonný agregát DOHC s 32 ventilmi sa napriek svojmu výkonu vyznačuje vysokou hospodárnosťou a pri umiernenej jazde využíva Atkinsonov cyklus.
Jazdné vlastnosti vyladené na slávnom Nürburgringu
GS F bude vybavený konštrukčným vystužením a špeciálne navrhnutým systémom zavesenia, ktoré sú prispôsobené zvýšenému výkonu vozidla. Najnovší člen radu F sa môže pochváliť pozoruhodnými jazdnými vlastnosťami športového automobilu, ktoré sa nevylaďovali len na okruhu v Japonsku, ale aj na slávnej Nordschleife v nemeckom Nürburgringu. Špeciálne tuhé zavesenie vozidla spolu s väčšími pneumatikami (255/35 – 19 vpredu a 275/35 – 19 vzadu) a zdokonaleným brzdovým systémom doplneným o jasnooranžové strmene poskytujú modelu GS F pozoruhodnú stabilitu vo vysokých rýchlostiach a agilitu obratného športového automobilu. Tieto prvky zabezpečujú prakticky neutrálne vyváženie jazdných vlastností v takmer každom druhu zákruty.
Inovatívny diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu (TVD) značky Lexus, ktorým je vybavený aj model RC F, bude súčasťou dlhého zoznamu štandardnej výbavy, vďaka ktorej výkon modelu GS F vynikne z davu. TVD ponúka tri prevádzkové režimy:
-
Standard (predvolený), ktorý poskytuje vyváženie medzi agilitou a tuhosťou,
-
Slalom, v ktorom sa kladie dôraz na pohotové reakcie riadenia a agilitu,
-
Track, ktorý zdokonaľuje stabilitu počas rýchlej jazdy na okruhu.
Charakteristický dizajn v zmysle pravidla Forma nasleduje funkciu
GS F má zväčšenú a výraznejšiu verziu charakteristickej masky chladiča značky Lexus v tvare vretena s príznačnou vzorkou mriežky vyhradenou pre modely F a veľké otvory na prívod vzduchu, ktoré sú hladko zakomponované do prednej masky. Elegantnú a zároveň športovú tvár automobilu dotvárajú tenké naklonené svetlomety so svetlami na denné svietenie v tvare L, ktoré sú typické pre značku Lexus. GS F je posadený badateľne nižšie a je širší ako ostatné modely GS. Vďaka tomu má omnoho agresívnejší postoj, ktorý spolu s výstupmi vzduchu v predných blatníkoch a športovými zliatinovými kolesami s rozmerom 19’’ robí tento automobil okamžite rozpoznateľný ako model F. Zadnú časť zdôrazňuje decentný zadný spojler z uhlíkových vláken a lichobežníkové výfuky so štyrmi chrómovanými koncovkami výfukov, ktoré jasne naznačujú, že toto vozidlo je určené na športovú jazdu.
Dynamickými úpravami prešla aj kabína ukrytá v plechoch karosérie modelu GS F. Je štylizovaná v súlade s elegantným motívom formy nasledujúcej funkciu a všetky ovládacie prvky sú umiestnené v ľahkom dosahu vodiča. Za exkluzívnym športovým volantom s emblémom F sa nachádza nový elektronický blok prístrojov, ktorý možno nakonfigurovať na štyri rôzne zobrazenia v závislosti od preferovaného štýlu jazdy: Normal, Eco, SPORT S a SPORT S+. Kabína je vybavená aj špeciálne prispôsobenými prednými a zadnými sedadlami, ktoré posádke vozidla poskytujú väčšiu bočnú oporu bez kompromisov v oblasti pohodlia.
Napriek všetkým športovým doplnkom si GS F zachováva svoj luxusný charakter, okrem iného aj vďaka špičkovému materiálu Alcantara na obložení dverí, stredovej konzole a nad prístrojovým panelom. Elegantnú palubnú dosku s centrálnym videomonitorom obsluhovaným diaľkovým ovládačom na stredovej konzole ďalej zušľachťujú analógové hodiny. Model GS F môže byť vybavený špičkovým audiosystémom Mark Levinson so 17 reproduktormi, ktorý uspokojí aj najnáročnejších milovníkov kvalitného zvuku. Ak však chcete počúvať hudbu pochádzajúcu z motora, stačí aktivovať systém aktívneho riadenia zvuku nastavením pohonného systému do režimu SPORT S alebo SPORT S+. Tento systém aktívneho riadenia je podobný systému použitému v modeli RC F, v porovnaní s ním je však zdokonalený. Teraz využíva aj reproduktory pri zadných sedadlách a zosilňuje mohutný zvuk výfuku vozidla pre všetkých cestujúcich v modeli GS F. Vďaka tomu dokonale dopĺňa zážitok zo športovej jazdy.
„Potešenie z jazdy. To je charakteristický znak všetkých vozidiel nesúcich označenie F a naším zámerom pri navrhovaní modelu GS F bolo dodať mu túto črtu. Dizajnová filozofia modelu GS F sa riadi pravidlom Forma nasleduje funkciu. Napríklad maska chladiča v tvare vretena pre model GS F sa zrodila s cieľom ďalej zdokonaliť aerodynamické vlastnosti a vnútorné chladenie vozidla, zatiaľ čo výstupy vzduchu v predných blatníkoch, prvýkrát použité v modeli IS F a následne v modeli RC F, sa v GS F použili z dôvodu ich účinnosti. Dizajnový smer modelu GS F zdôrazňuje úsilie značky Lexus o progresívny luxus a myslím si, že tento automobil je dokonalým stelesnením tejto myšlienky,“ hovorí Jošiharu Nakadžima, hlavný projektový dizajnér divízie dizajnu značky Lexus.
Nový komplexný balík bezpečnostných prvkov, Lexus Safety System+
Automobily Lexus vrátane modelu GS F, ktoré využívajú radar s milimetrovými vlnami a kamerový systém na detekciu vozidiel a chodcov pred vozidlom, budú vybavené multifunkčným balíkom bezpečnostných prvkov, ktorý zahŕňa prednárazový bezpečnostný systém (PCS). Tento systém upozorňuje vodiča a zabezpečuje brzdovú podporu a automatické brzdenie na zamedzenie nárazom a obmedzenie následkov nárazu v prípade, že k nemu dôjde. Balík obsahuje aj tieto systémy: systém varovania pri opustení jazdného pruhu (LDA) upozorňujúci vodiča na neúmyselné vybočenie z jazdného pruhu a systém adaptívnych diaľkových svetiel (AHS), ktorý zlepšuje viditeľnosť v noci.