Hybridné autá v ponuke Mercedesu

Mercedes-Benz má vo svojej ponuke mimoriadne množstvo vozidiel a takmer nepreberné množstvo ich motorizácií. Na 3Digital sa však prednostne venujeme hybridom a elektromobilom. Mercedes má v ponuke pomerne dosť ekologických vozidiel, ale ako hybrid sa ponúkajú iba triedy C, E a S.

 

Ešte úvodom je potrebné pripomenúť, že popri Toyote je Mercedes-Benz významným inovátorom, dokonca možno lídrom v otázke ekologickej dopravy. Až na niekoľko výnimiek je väčšina modelov značky Mercedes je ponúkaných s motormi BlueEFFICIENCY a BlueTEC, ktoré zásadným spôsobom znižujú vplyv vozidiel na životné prostredie a triedy B a E sú ponúkané aj vo variante Natural Gas Drive.

 

 

Mercedes-Benz C300 BlueTEC Hybrid

Mercedes-Benz C300 BlueTEC Hybrid

Mercedes-Benz C300 BlueTEC Hybrid

Trieda C od Mercedesu je vozidlom, ktoré dokázalo spojiť svety prestíže a luxusu s dostupnosťou a nezanedbateľnou mierou športovosti. Dlho platilo, že typickým predstaviteľom prémiových sedanov bolo BMW radu 3, teraz je to skôr Mercedes triedy C.

Toto krásne vozidlo dizajnované tak, aby pripomínalo limuzínu triedy S a ponúka sa aj v motorizácii C300 BlueTEC Hybrid. To znamená, že automobil je vybavený naftovým motorom s objemom 2 143 cm3 a výkonom 201 koní a doplnkovým elektrickým motorom s výkonom neveľkých 27 koní. Tento naftový 4-valcový motor sa používa aj v modeli C250.

Elektromotor však v prípade Mercedesu nemá taký potenciál, ako napríklad v hybridnej verzii nového VW Passat. Elektromotor dokáže poháňať auto rýchlosťou nanajvýš 35 km/h a na krátke vzdialenosti. S čisto elektrickým pohonom teda nepočítajte ani v meste. Elektromotor slúži v prvom rade ako pomocník naftovému agregátu, spoločne tak znižujú spotrebu paliva a emisie CO2. Prevodovka je štandardne automatika 7G-TRONIC PLUS a poháňaná je zadná náprava, 4MATIC nie je v hybride k dispozícii.

 

Mercedes-Benz E300 BlueTEC Hybrid

Mercedes-Benz E300 BlueTEC Hybrid

Hybridný Mercedes triedy E je väčšou a komfortnejšou verziou sedanu triedy C. Vozidlo je štandardne montované s automatickou prevodovkou 7G-TRONIC PLUS, má náhon zadnej nápravy bez možnosti vybavenia pohonom 4MATIC, využíva sa dokonca rovnaký 2,1-litrový naftový motor. V porovnaní s ostatnými modelmi motorov BlueTEC však tento v E300 Hybrid nedisponuje normou Euro 6 (má Euro 5), nie je vybavený katalyzátorom SCR a nedoťahuje sa ani na výkon 6-valcových variantov E300 BlueTEC. Dalo by sa tvrdiť, že tento model je v skutočnosti modelom C250 s doplnkovým elektromotorom a automatickou prevodovkou.

Vyzerá to tak, že éčkový hybrid od Mercedesu iba kritizujeme, ale nie je to pravda. Ponúka rovnako dobré parametre ako ten v hybridnej triede C, ktoré plne vyhovujú požiadavkám aj náročnejších zákazníkov. Stále však platí, že elektromotor je v tomto prípade skôr iba doplnkom k hlavnému naftovému agregátu, podieľa sa na znižovaní jeho spotreby a emisií.

 

Mercedes-Benz triedy S má päť hybridných verzií

Mercedes-Benz triedy S má päť hybridných verzií

Limuzína triedy S je jednoznačným lídrom v ponuke Mercedesu. Ponúka sa v dovedna piatich hybridných prevedeniach, a síce:

  • štandardná a dlhá verzia S300 BlueTEC Hybrid,
  • štandardná a dlhá verzia S400 Hybrid,
  • S500 Plug-in Hybrid lang (long).

O motorizácii s číslom 300 sme už písali vyššie, ide o motor s objemom 2 143 cm3 a výkonom 150 kW, teda 201 konských síl. Verzia S400 ponúka agregát s objemom 3,498 litra a výkonom 225 kW, verzia S500 oslovuje 3-litrovým motorom V6 s výkonom 245 koní. Všetky spadajú do emisnej triedy Euro 6.

Všetky tieto motory sú doplnené elektrickým motorom, ktorý dokáže do určitej miery znižovať ich spotrebu paliva a emisie.  Zaujímavý je predovšetkým verzia S500 Plug-in Hybrid lang, ktorá dostala pod prednú kapotu benzínový motor V6 a doplnkový (ale veľmi výkonný) 114-koňový elektromotor. Jeho vysoký výkon už sám o sebe napovedá, že bude schopný poháňať celú veľkú limuzínu aj bez podpory spaľovacieho motora.

A je to tak, limuzína S500 Plug-in Hybrid dokáže jazdiť výlučne na elektrický pohon v režime E-Mode do vzdialenosti 35 kilometrov, ale maximálnou rýchlosťou až 180 km/h. V porovnaní s maximálkou 35 km/h v hybride triedy C je to značný pokrok.

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *