Huawei P20 Pro je kus skvelého smartfónu. Má krásny dizajn s moderným notchom, trojitý zadný fotoaparát, skvostný 6,1-palcový displej s rozlíšením 2240×1080 pixelov a množstvo funkcií, ktorého z neho robia vážneho konkurenta pre špičkové produkty od značiek Samsung či Apple.
Cena tohto smartfónu nie je vôbec nízka. Viac ako 840 eur za verziu s pamäťou 128 GB rozhodne nie je málo, lenže stále podlieza ceny konkurencie. Zdanlivo môže klesať ešte nižšie, o čom nás presvedčil známy internetový predajca elektroniky a ďalšieho sortimentu. Vystihli sme bleskovú akciu, kedy Huawei P20 Pro Midnight Blue stál iba 135,98 €. Prebehla včera 6.1.2019 pred obedom.
Aj vy sa pýtate, ako je možné, že cena telefónu razom klesla o 84 percent?
Predajca má momentálne spustenú kampaň, v ktorej avizuje zľavy na vybraný sortiment vo výške až 80 percent. Zníženie ceny smartfónu však dosiahlo až 84 percent.
Odpovede, ako bolo toto možné, sú tri. V prvom rade existuje možnosť, že predajca zlacnil kus, ktorý už predtým niekoľko zákazníkov vrátilo. V takýchto prípadoch predajca cenu mierne zníži, lenže určite nie takto drasticky. Preto táto odpoveď ako správna nepripadá do úvahy.
Alternatívnym dôvodom môže byť trik na zákazníkov. Predstieraná technická chyba by prinútila určité množstvo ľudí, aby si takýto smartfón zakúpili. Následne by ich mohol predajca kontaktovať s tým, že táto cena bola chybná a objednávku je možné bezplatne stornovať. Tu však prichádza na rad psychológia a takzvaný mentálny účet. Zákazník už počíta s tým, že si smartfón kúpil a berie to ako istú vec. Ak sa vyskytne problém a hrozí storno objednávky, možno aj aj poriadne priplatí, len aby si smartfón udržal. V tomto prípade do veci vstupujú aj finančné možnosti jednotlivca, pretože sedem stoviek eur navyše len tak z vrecka nevytiahne hocikto.
Treťou možnosťou – a zrejme najpravdepodobnejšou – bude obyčajná chyba. Zle zvedená cena, prípadne nesprávne uvedené percento zľavy. Dnes sa rovnaký kus predáva so zľavou šesť percent, nie 84. Takéto chyby sa občas stávajú a predajca je za ne zodpovedný, nie je však správne, aby niesol zodpovednosť za sklamanie zákazníkov. Aj tí by mali byť natoľko chápaví, že akceptujú prípadné ospravedlnenie predajcu za „spôsobené ťažkosti“.
Predajca nám do uzávierky neodpovedal, ako táto chyba nastala, prípadne prečo bol smartfón tak lacný.