O rebranding odevnej značky GANT sa postarala švédska spoločnosť Essen International. Firma s centrálou v Štokholme prezradila viac o tom, prečo pre klienta pripravila tak radikálny rebranding, aký mal klient problém a s akými ambíciami uvádza medzinárodnú kampaň „They changed the world. Not the shirt“.
Problém
Odevná značka Gant existuje od roku 1949, kedy bola založená v Spojených štátoch. Dnes značka patrí pod švajčiarsku retailovú skupinu Maus Fréres. Gant je typický precíznym šitím, vysokou kvalitou materiálov a skôr konzervatívnym dizajnom produktov, pričom jeho základy nachádzame v 50. a 60. rokoch 20. storočia. Bolo to obdobie významných inovácií nielen v móde, ale aj v celom modernom svete a druhá polovica 20. storočia pre Gant znamenala obdobie úspechov.
Vstup značky do 21. storočia síce nebol najhorší, avšak potýkala sa s veľkým problémom. Konzervatívna značka iba ťažšie oslovovala nové generácie zákazníkov a jej existujúca zákaznícka základňa starla. Aj napriek jej lojálnosti sa Gant začínal stávať módnou značkou typickou pre staršie ročníky, čo nevyhovovalo záujmu spoločnosti o oslovovanie mladých ľudí.
Gant disponuje veľmi pozitívnym imidžom, ľudia vo všeobecnosti vnímajú značku dobre. Práve v tomto videla agentúra Essen International veľký potenciál pre výraznejšiu modernizáciu, ktorá by mohla byť pozitívne prijatá aj staršími zákazníkmi.
Ambície
Essen International uvádza, že chcela značke Gant dopriať to „halo“, ktoré mala koncom minulého storočia. Koncept spočíval v pripomínaní si historickej hodnoty značky, ktorej v posledných rokoch nebola venovaná dostatočná pozornosť.
Cieľom bolo komunikovať Gant ako prémiovú lifestyleovú značku oblečenia a jeden hero produkt, ktorý by sa mal stať pre značku typický. Nebolo ťažké za tento hero produkt vybrať práve košeľu.
Rozhodlo sa, že namiesto komplikovaných vizuálov bude dominovať jednoduchosť. Dôraz sa bude klásť na charakter značky, na jej históriu a na jednoznačné slogany. Zmena vo vizuálnej propagácii značky je pritom nepopierateľná.
Proces
Essen International spoločne s Gantom vypracoval komplexnú štúdiu o tom, ako je značka vnímaná vo svete, aké sú jej silné stránky, slabosti a príležitosti. Boli vedené rozhovory so stalkholdermi z celého sveta a s potencionálnymi zákazníkmi z Berlína, Londýna, Madridu, Šanghaja, Štokholmu a Washingtonu.
Na tomto základe sa Essen International rozhodol pre košeľu ako pre hero produkt značky Gant. Aj naďalej sa tým oslovuje staršia časť zákazníckeho spektra, ale vďaka jednoduchým vizuálom kampaní aj mladšie ročníky. Gant tak vstupuje do moderného sveta, ale zachováva si svoj vlastný charakter.
Agentúra pripravila pre klienta rozsiahly balíček obsahujúci nové dizajnové guidelines, ale aj vlastné fonty a nové jednoduché logo – písmeno G v štvorci pootočenom o 45 stupňov. Nový font, ktorý by sa mal pre Gant stať typickým, je Gant Modern.
Výsledok
Podľa slov agentúry Essen International sa vlastníkom Gantu nový vizuál veľmi páčil, prijal ho a rozhodol nasadiť už tento rok. Výsledkom je medzinárodná kampaň „They changed the world. Not the shirt“, ktorá má verejnosť zoznámiť nielen s novým imidžom značky, ale aj poukázať na jej historickú hodnotu.