Výnimočnou technickou novinkou uplynulého desaťročia je model Toyota Mirai: toto vozidlo na palivové články obsadilo prvú priečku v rebríčku stovky najvýznamnejších technických inovácií v automobilovom priemysle za uplynulé desaťročie, ktorý zostavilo nemecké Centrum automobilového manažmentu (CAM).
-
Nemecké Centrum automobilového manažmentu vybralo stovku najprevratnejších noviniek v oblasti automobilového priemyslu
-
Z hodnotenia viac ako 8 000 inovácií, ktoré sa objavili v automobilovom priemysle v priebehu uplynulého desaťročia, vyšlo víťazne vozidlo na palivové články
-
Na treťom mieste rebríčka skončil hybridný model Toyota Prius Plug-in Hybrid, ktorý je na trhu od roku 2012
Víťazný sedan na vodíkový pohon s nulovými emisiami, ktorého prvé dodávky môžu v nadchádzajúcich týždňoch očakávať prví európski zákazníci v Nemecku, Dánsku a Veľkej Británii, ohlasuje novú éru automobilového priemyslu v porovnaní s tým, ako ho poznáme dnes.
Na čele odbornej poroty centra CAM, ktoré sídli v nemeckom meste Bergisch Gladbach, stál prof. Dr. Stefan Bratzel. Tím odborníkov najprv podrobne preskúmal viac ako 8 000 technologických noviniek, ktoré prišli na trh s automobilmi v rokoch 2005 až 2015. Následne ich členovia poroty hodnotil podľa významu, aký mali pre trh a celé odvetvie, ako aj z hľadiska ich novátorstva.
Víťazom sa stal prvý sériovo vyrábaný sedan na palivové články, aký automobilový priemysel ponúkol svetovej verejnosti. Vozidlo využíva vodík, ktorý sa v zásobníku palivových článkov premieňa na elektrickú energiu a poháňa elektromotor s výkonom 114 kW/155 k. Vozidlá na palivové články (FCV) produkujú nulové emisie, pretože do ovzdušia vypúšťajú len vodnú paru. Používajú sa rovnako jednoducho ako vozidlá s tradičným typom pohonu a vďaka svojmu dojazdu a času dopĺňania paliva, ktoré sú porovnateľné s vozidlami so spaľovacím motorom, dokážu absolvovať cesty na dlhé vzdialenosti.
Model Toyota Prius Plug-in Hybrid, hybridné vozidlo typu plug-in, je ďalším víťazom hodnotenia odborníkov nemeckého centra CAM a predstavuje ďalšie prvenstvo svojho druhu: ako prvý sériovo vyrábaný hybridný elektromobil ho možno dobíjať pomocou štandardnej zásuvky pre domácnosť a okrem elektrického akumulátora s kapacitou 5,2 kW/h spotrebuje len 2,1 litra paliva na 100 kilometrov, čo zodpovedá 49 gramom emisií CO2 na kilometer. V rebríčku stovky najvýznamnejších technických noviniek desaťročia to znamená tretie miesto.