Archív kategorií: Fotografia

Canon vyberie 200 študentov z celej Európy, poskytne im exkluzívne vzdelanie

Spoločnosť Canon vyberie 200 študentov z celej Európy a poskytne im príležitosť rozvíjať ich zručnosti v oblasti fotografie za prítomnosti lídrov v tomto priemysle. Portfóliá vybraných študentov budú ohodnotené inšpiratívnymi fotografmi a ambasádormi Canon. Visa pour l’Image poskytuje fotografickej komunite bezkonkurenčné možnosti výmeny kreatívnych nápadov, rozvíjania nových vzťahov a vychutnávania si množstva podmanivých prednášok a seminárov, počas ktorých odborníci odovzdávajú svoje know-how ďalšej generácii.

 

Hlavné výhody festivalu Visa pour l’Image:

  • Účasť na workshopoch a stretnutiach
  • Analýza portfólia študentov pod vedením agentúrnych fotografov
  • Návšteva najlepších výstav fotožurnalistiky na svete
  • Večerné akcie spojené s prezentáciami materiálov popredných fotografov a fotografických agentúr

 

3 dni v Perpignan

Pozvánka a možnosť získať 3-dňový pobyt hradený spoločnosťou Canon, ktorý zahŕňa letenky, ubytovanie a stravu, platí pre všetkých študentov vo veku od 18 do 27 rokov.

Vybraní študenti budú mať vo francúzskom Perpignan počas festivalu Visa pour l’image príležitosť zúčastniť sa rôznych výstav, stretnutí s fotografmi, či konferencií zameraných na tému súčasnej dokumentárnej fotografie.

Festival je tiež príležitosťou na stretnutie sa s predstaviteľmi najväčších svetových fotografických agentúr a výrobcami profesionálneho fotografického vybavenia. Spoločnosť Canon je hlavným sponzorom podujatia od roku 2005.

 

Ako sa zaregistrovať

Pre úspešnú registráciu je potrebné navštíviť dedikovanú stránku canon-students-2019.sales-promotions.com, prostredníctvom ktorej môžu študenti predkladať svoje portfóliá – dokonca až dvoch príbehov. Každý z nich by mal pozostávať z minimálne 20 fotografií a popisu daného projektu.

Súčasťou prihlášky by malo byť aj základné bio študenta a krátky motivačný list.

Oficiálnym jazykom je v tomto prípade angličtina, ktorú študenti využijú aj počas festivalu.

Posledným možným dňom registrácie je 10. máj. Výhercov budeme kontaktovať po detailnom posúdení ich prihlásených prác odbornou komisiou, a to 20. mája 2019.

Toto je jedna z najväčších fotiek sveta: 25 gigapixelový záber Šanghaja

Mali ste radosť, keď ste si naposledy kúpili nový mobilný telefón a začali ste fotiť v rozlíšení 12, 16 alebo viac megapixelov? Áno, ten rozdiel v detailoch vie byť obrovský. Predstavte si ale, že by ste mali na mobile fotoaparát s rozlíšením 25 megapixelov. To je už paráda.

A teraz si toto rozlíšenie zväčšite tisícnásobne. Vtedy dostanete rozlíšenie 25 gigapixelov, ktoré zachytáva špeciálny fotoaparát od firmy BigPixel.

 

Fotografia s rozlíšením 24,9 gigapixelov, teda 24 900 megapixelov, bola zhotovená s povolením Šanghaja spoločnosťou BigPixel. Tá prevádzkuje webové stránky s viacerými podobne veľkými fotografiami.

 

Fotografiu Šanghaja si môžete pozrieť aj vy prostredníctvom stránky, ktorú vkladáme nižšie. Môžete približovať až na úroveň jednotlivých osôb, nahliadať do okien kancelárií alebo sledovať ľudí v autách. Skrátka niečo neskutočné.

 

Odkaz na fotografiu: kliknite sem

Dizajnové inšpirácie #16

Seriál Dizajnové inšpirácie, 16. časť, sa venuje architektúre, interiérom, animáciám, webovej a printovej grafike, fotografii, autám, elektronike a ďalším témam.

Inšpirácia je pre kreatívcov rovnako dôležitá, ako benzín pre Porsche. Jedna malá fotografia môže spôsobiť, že sa grafik nadchne novým štýlom a začne pracovať na niečom, čo zmení celú jeho budúcu kariéru. Deje sa to stále a práve aktívna snaha o inšpirovanie sa je tým, čo odlišuje kvalitného grafika/dizajnéra/autora/kreatívca od toho priemerného.

Nechávajte sa inšpirovať aj vy naším výberom fotografií a grafík od populárnych zahraničných blogerov. Zverejňujeme ich desiatky každý piatok.

Tento vizuálny seriál je prispôsobený mobilom a tabletom s displejmi orientovanými na výšku. Ak sú zobrazené fotografie na vašu širokouhlú obrazovku priveľké, vyskúšajte si ich prispôsobiť podržaním tlačidla Ctrl a otočením kolečka na myši.

 

 

 

 

Dizajnové inšpirácie #15

Seriál Dizajnové inšpirácie, 15. časť, sa venuje architektúre, animáciám, webovej a printovej grafike, fotografii, autám, elektronike a ďalším témam.

 

Inšpirácia je pre kreatívcov rovnako dôležitá, ako benzín pre Porsche. Jedna malá fotografia môže spôsobiť, že sa grafik nadchne novým štýlom a začne pracovať na niečom, čo zmení celú jeho budúcu kariéru. Deje sa to stále a práve aktívna snaha o inšpirovanie sa je tým, čo odlišuje kvalitného grafika/dizajnéra/autora/kreatívca od toho priemerného.

Nechávajte sa inšpirovať aj vy naším výberom fotografií a grafík od populárnych zahraničných blogerov. Zverejňujeme ich desiatky každý piatok.

Tento vizuálny seriál je prispôsobený mobilom a tabletom s displejmi orientovanými na výšku. Ak sú zobrazené fotografie na vašu širokouhlú obrazovku priveľké, vyskúšajte si ich prispôsobiť podržaním tlačidla Ctrl a otočením kolečka na myši.

 

 

 

 

 

Fototest Sony Xperia Z1 vs Sony Xperia X: Veľký pokrok v kvalite

Porovnali sme fotomobily Sony Xperia Z1 a Sony Xperia X. Pokrok v kvalite fotoaparátu na automatickom režime je obrovský, stačí si pozrieť fotografie nižšie.

Smartfóny triedy Z od Sony Xperia sú stále veľmi populárne často ich vidieť v rukách ľudí každého veku. Aj napriek tomu, že smartfón Sony Xperia Z1 bol uvedený na trh v septembri 2013, dodnes disponuje veľmi dobrou kvalitou fotografií. Zadný fotoaparát má rozlíšenie 20,7 megapixelov, nahráva Full HD 30fps video a má efektívnu stabilizáciu.

Nová Xperia X má 23 megapixelov, Full HD 60pfs video, stabilizáciu, HDR a k tomu aj kvalitnú webkameru s 13 megapixelmi.

Fotili sme v automatickom režime v maximálnom rozlíšení s pomerom strán 4:3.

 

Fototest Sony Xperia Z1 vs Sony Xperia X

 

Fototest Sony Xperia Z1 vs Sony Xperia X

 

Fototest Sony Xperia Z1 vs Sony Xperia X

 

Fototest Sony Xperia Z1 vs Sony Xperia X

 

Fototest Sony Xperia Z1 vs Sony Xperia X

 

Fototest Sony Xperia Z1 vs Sony Xperia X

 

Fototest Sony Xperia Z1 vs Sony Xperia X

 

Fototest Sony Xperia Z1 vs Sony Xperia X

 

 

3Digital inšpirácie #45

Vizuálne inšpirácie pre 45. týždeň 2015. Produktový dizajn, grafika, reklama, kaligrafia, fotografia, webstránka, aplikácia. Toto a vôbec všetko ostatné na svete sa dá spraviť tak, že pohľad na „to“ na nás zapôsobí. Oceňujeme všetko, čo je vizuálne pútavé a delíme sa o to s vami prostredníctvom seriálu 3Digital inšpirácie.

 

Dizajnové a grafické inšpirácie zostavuje Oliur Rahman z theultralinx.com

 

 

Pozoruhodné fotografie zo Sony Xperia Z3 od Baptistu Chabota

Moderné smartfóny sú vybavené skutočne kvalitnými snímačmi a dobrou optikou. Kto stále pochybuje, má celé hromady príležitostí na to, aby sa pochybností zbavil. Skvelým príkladom toho, že aj mobilom môžete spraviť pôsobivé, pozoruhodné a atmosférou nabité fotografie, je Baptista Chabot. Prezentuje sa vlastným Instagram profilom, kde zverejňuje fotky zo Sony Xperia Z3 zachytené a upravené cez mobilnú aplikáciu VSCO.

Pozrite si aj ostatnú tvorbu parížana Baptistu Chabota na Instagrame a VSCO Grid.

Ak sú fotografie na monitore priveľké, zmenšite si stránku stlačením tlačidiel Ctrl a +.

 

Hodinárska značka Daniel Wellington a jej Instagram

Aj etablované a konzervatívne hodinárske spoločnosti sa propagujú prostredníctvom sociálnych sietí. Profil spoločnosti Daniel Wellington na Instagrame je výstavou krásnych fotografií s hodinkami ako ústredným motívom. Úroveň starostlivosti o profil a vizuálnu kvalitu pritom tejto značke môže závidieť nejeden švajčiarsky výrobca.

Zdroj fotografií: instagram.com/danielwellingtonwatches

 

 

 

Inšpiratívne pracovné priestory

Kto pracuje z domu alebo z malej kancelárie, ten sa nepochybne stretáva s potrebou kultivácie svojho pracovného priestoru. Keď nie je priestor určený výhradne pre prácu, tak sa v ňom udržiava sebadisciplína, pracovná morálka a celkovo nemusí obyčajný stôl s notebookom pôsobiť povzbudivo.

Najmä novinári, grafici, dizajnéri a ľudia závislí na svojej kreativite potrebujú podnetné, ale vyladené prostredie na prácu. Nie je nič zlé na tom, keď si na internete pozeráme fotky existujúcich priestorov a snažíme sa ich odkopírovať, pretože naším cieľom je vytvoriť vhodné pracovné prostredie pre nás samých.

 

Nasledovné fotografie zobrazujú interiéry bytov, domov, kancelárií a rôznych pracovných kútikov, ktoré môžu poslúžiť ako inšpirácia. 

Úžasná kampaň na Sonos bez použitia 3D grafiky

Audiotechnika Sonos patrí medzi to najlepšie, čo môžete za svoje peniaze dostať v bežnom komerčnom predaji. Produkty tejto značky sú nielen technicky vyspelé a produkujú skvelý zvuk, vynikajú aj krásnym dizajnom. To sa snažili zdôrazniť tvorcovia jednej z kampaní tejto značky.

O kampaň sa postarala spolupráca dvoch agentúr – Serial Cut a Paloma Rincón.

Na kampani je najzaujímavejšie to, že sa pri jej tvorbe využívali iba praktické efekty. Teda žiadna 3D grafika, ale skutočné materiály, skutočné tekutiny, farby, textúry a pohyby. To všetko sa v správnu chvíľu zachytilo na fotografiu a až tá prešla editačným procesom. Výsledkom je však úžasný a celkom autentický vizuál.

Dôrazne odporúčam pozrieť si video making of, v ktorom máte možnosť sledovať priebeh tvorby fotografií.

 

Fotograf Filip Kulišev: „Slovensko je moja krajina a vždy ňou ostane.“

Mal som možnosť porozprávať sa s významným slovenským fotografom, ktorý má veľkú zásluhu na rozširovaní dobrého mena Slovenska vo svete. Rozhovor bol spracovaný pre magazín UNITED LIFE (2/2014), ktorý si môžete pozrieť na webe www.unitedlife.sk. Okrajovo sa na webe 3DIGITAL venujem aj fotografii a preto si myslím, že vás, čitateľov, tento človek môže osloviť vysokou profesionalitou a udržiavaním rozumných postojov.

Fotografie k rozhovoru poskytol Filip Kulišev, ďakujeme.

Držiteľ titulov Master QEP a FBIPP, jeden z najvýznamnejších fotografov, profesionál, charizmatická osobnosť a vzor nespočetného množstva začínajúcich fotografov. Je pre nás veľkým potešením predstaviť vám Filipa Kuliševa, zakladateľa značky Amazing Planet. Otvorene tvrdí, že so Slovenskom počíta aj do budúcnosti, zároveň však úprimne dodáva, že národná hrdosť v ňom nevytvára ilúziu o tom, aká je táto krajina výnimočná svojou prírodou. Navštívil, videl a nafotil už množstvo atraktívnych miest, z ktorých nejedno vyzerá ako vytvorené v počítači. Filipa Kuliševa sme sa pýtali nielen na jeho značku Amazing Planet, ale aj to, či počas svojich ciest zaznamenal významnejší dopad človeka na životné prostredie.

 

V roku 2011 ste založili značku Amazing Planet, považujete ju za slovenskú, keď má anglický názov a medzinárodný úspech?

Keď sme hľadali názov projektu, tak bolo jasné, že sa to musí orientovať tak, aby to bola medzinárodná značka. Na Slovensku používame slovenský ekvivalent názvu Amazing Thailand, ale od začiatku sa to malo dobre hľadať v abecedných zoznamoch, tam bolo jasné, že áčkom by sa to mohlo začínať. Navyše vtedy bežala taká reklama na Amazing Island a to slovo “amazing” sa mi veľmi páčilo; a planéta je úplne logická. Slovo “world” sme veľmi nechceli, slovo “planet” skôr evokuje modrú planétu, teda niečo pozitívne. Alternatív bolo viac, ale takto sme sa rozhodli nakoniec.

Filip Kulišev (foto: Kulišev)

Vstupovali ste do projektu s uceleným biznis plánom alebo to bolo skôr o vášni k foteniu a úspech prišiel až ako “odmena”?

Prišlo to až potom. Ja som do toho nevstupoval s tým, že raz budem predávať. Pôvodne to bol taký test, mali sme celkom slušný archív z dovoleniek, takých skôr amatérskych, potrebovali sme ich dať dokopy. Nakoniec vznikla prezentácia a časom aj myšlienka, že môžeme spraviť výstavu. Potom sa založili firmy a už to celé išlo. Takže nebol tam žiadny taký cieľ, že musí to fičať, ale podarilo sa.

Ste držiteľom prestížneho titulu Master QEP, uznávaným odborníkom a vaše diela vlastnia aj svetoví prominenti. A takisto ste určite vzorom pre tisíce fotografov u nás aj vo svete. Ste niekedy ešte konfrontovaný s potrebou vlastnej profesionálnej pokory? Máte napriek úspechom cieľ a motiváciu zlepšovať sa?

Určite, človek sa nikdy nenarodí ako majster sveta, ani tak nikdy nezomrie. Neprestáva sa učiť na vlastných chybách a ďalej sa formuje. Inšpiraciu hľadám medzi ľuďmi, ktorí mi dodávajú energiu. Tu teda nie je žiadna taká konečná, žeuž som všetko dosiahol. Ten, kto to povie, v podstate už skončil.

Máte v tejto chvíli niekoho, komu ste mentor? Ak nie, plánujete niekedy v budúcnosti posunúť svoje znalosti aj iným fotografom?

Určite. Mám okruh ľudí, ktorí sledujú to, čo robím a v rámci možností im rád pomáham. Sú to väčšinou mladí ľudia. Ale nie, nerobím žiadne školenia alebo nejaké semináre. Jednak na to nie je veľmi čas a možno, že ani nie som tak odborne znalý, aby som to vedel.

Neviem, myslíte?

Tak viete, sú ľudia, ktorí sú na takéto veci školení, učení a robia to roky. Možno, že by som to prakticky vedel robiť, ale tá teória… To by som sa asi musel roztrhať.

Ešte k tým mladým fotografom. Je možné stať sa naozaj dobrým, aj komerčne uspešným, ak amatér nemá hned k dispozícii profesionálnu techniku? Čo je základom úspechu, je to len o fototechnike?

O fototechnike to určite nie je, tá je už dnes iba otázkou financií. Takže za tým musí byť niečo iné. Také klasické fotenie nevzniká len vďaka dobrému objektívu, ale aj treba mat na to aj veľké nadanie alebo svoj profil. Časom sa vytvorí profil a určite zohravajú úlohu aj kontakty. Nie je to teda o tom, že každý, kto má dobru techniku, bude hneď úspešný. Keby to tak bolo, tak by bolo na celom svete veľmi veľa úspešných a dobrých fotografov, i keď aj teraz ich je dosť, ale tie čísla by boli oveľa väčšie. Nie je to iba také jednoduché. V každom prípade je to kombinácia viacerých možností, či už umenia vlastného, schopnosti sa presadiť, čo tu na Slovensku v tomto prípade nie je až taký veľký problém ako v iných krajinách,

Tento rok vás čakajú ešte tri výstavy a veľa ste ich už absolvovali. Na všetkých vyzerajú tie fotky krásne a jedinečne a vyzerá to tak, že naozaj jediná vec, ktorú potrebujete k nich vytvoreniu je špičková technika. Ako ste povedali, nie je to pravda, ale koľko z vašich fotografií je nevydarených a koľko ich nakoniec uvidí verejnosť?

Nefotím všetko, to znamená, že keď vidím motív a má dobrú kompozíciu, tak to odfotím. Druhá vec, ani takto vo veľkom štýle nefotím, že by som nafotil všetko a potom z toho vyberal. Nepovažujem to za nejak mimoriadne výhodné. Skrátka, keď vidím ten moment, že je úžasný, odfotím ho, ale určite, že keď je človek v helikoptére a visí nad nejakým prameňom a úžasným motívom, tak tam tých fotografií narobí viac, ak by zlyhala technika. Takže fotím to viackrát a z viacerých uhlov, ale určite nefotím všetko. Tým pádom ani nemám žiadny drastický megavýber.

Filip Kulišev (foto: Kulišev)

 

Koľko krajín ste dodnes navštívili kvôli foteniu? Prípadne koľko ich bolo tento rok?

Nedávno som sa zaregistroval na jednej stránke, aby som mal prehľad presne v tom, na čo sa pýtate. Doteraz to bolo 104 krajín, ale pre mňa toto číslo nie je až také dôležité. Pretože v niektorých krajinách som sa zastavil veľakrát. Nie je pre mňa dôležité navštíviť všetky krajiny planéty a povedať, že som bol všade, ale tam, kde si myslím, že je to výborné na fotenie.

Je nejaké miesto, na ktoré by ste sa vyslovene neodvážili ísť fotiť? A naopak, je miesto, na ktoré sa aj radi vraciate?

Tých je miest je veľmi veľa, či už krajiny ako Aljaška, Hawaii, Namibia, Nový Zéland, Island, Austrália, samozrejme západ USA, Antarktída, tieto krajiny sú naozaj veľmi dobre rozoberať.

No a také miesta, kde sme plánovali ísť, ako Etiópia, to je veľmi drastické miesto, ale naoniec sme tam ani nešli, keďže sa začali boje. Takže to sú také miesta, kde som nebol, ale rád by som tam išiel. Uvidíme, ako to dopadne.

A existuje teda miesto, na ktoré by ste vyslovene nešli? Z obavy napríklad…

Všetky nezaujímavé miesta, tam by som nerád išel, na Balaton napríklad. Neviem vám povedať, človek chodí tam, kde ho to baví. Tých miest, kam by som nešiel, je asi drvivá väčšina.

Obehli ste prakticky svet a rôzne výnimočne prírodné skvosty, zdá sa vám pri nich ešte slovenská príroda zaujímavá, výnimočná?

Tak viete, národná hrdosť hovorí, že aké to tu máme úžasné a každý by chcel odo mňa počuť, že aké máme fantastické Slovensko. Do určitej miery to pravda je a ja sa tu, samozrejme, cítim veľmi dobre. Aj preto, lebo tu mám svojich kamarátov, blízkych, rodinu, Slovensko je moja krajina a vždy ňou ostane. Ale na druhej strane sa nerád pretvarujem a tvárim, že je to tu najkrajšie. Hlavne keď viem, že ako sa tu tá príroda chráni a ako sa nechráni, aj napriek tomu, že sú tu určité miesta pekné, ale nepoviem, že najkrajšie v Európe. Máme tu krásne miesta, ale ja som tak trocha zanevrel na Európu, pretože mi tu všetko pripadá veľmi podobne. Asi aj preto sa mi zdá, že čím ďalej, tým lepšie a čím vzdialenejšie, čím exotickejšie, čím menej dostupnejšie. To je pre mňa naozaj také to odtrhnutie sa od reality, taký úlet.

Monacké knieža Albert II. sa o vašej tvorbe vyjadril, že upozorňuje ľudí dobrej vôle na stav našej planéty. Stretli ste sa počas vašich ciest s výraznejším dopadom ľudí na životné prostredie? Z vašich fotografií sa Zem javí ako čisté a nedotknuté miesto.

Určite áno, ten zásah a vplyv človeka je veľmi veľký. Je to dané aj tým, že je čoraz viac turistov, cestovateľov, takže tí automaticky miesta, ktoré boli dlho nedostupné, nepoznané, robia ľahko dostupné vďaka internetu a vôbec kvôli celej globalizácii. To platí aj pre tie predtým náročnejšie destinácie. To má automaticky vplyv na životné prostredie, je to ale prirodzený vývoj.

Ja sa snažím hľadať miesta, ktoré sú výnimočné práve svojou príjemnou scenériou, krajinkou, štruktúrou, takže mne sa napriek všetkému stále darí nájsť miesta. Ale poznám aj takého fotografa, ktorý už prestal fotiť a navštevovať niektoré miesta, pretože ho to tam presne pre toto už prestalo baviť.

Za poskytnutie rozhovoru ďakujeme a želáme veľa osobných i pracovných úspechov

.

Minimalistické inzercie Leica T System

Spoločnosť Leica sa snaží pred Vianocami osloviť verejnosť  modelom T. Tento fotoaparát je spojením modernej techniky a vynikajúcej dielenskej práce, ktorá sa môže pýšiť prívlastkom nemecká. Zaujímavosťou samotného fotoaparátu je skutočnosť, že jeho telo je vyrobené z jedného celistvého kusu hliníka.

V duchu zdanlivej jednoduchosti sa nesie aj celá marketingová komunikácia k produktu, brožúra k fotoaparátu a dokonca aj video, ktoré tvorca nazval „Najnudnejšia reklama na svete“. Nenájdete v nej lifestylové momentky zo života aktívneho fotografa alebo tínedžera, ale poctivú, veľmi dôslednú ručnú prácu pri výrobe krytu fotoaparátu.

 

The new Leica T camera.
Milled from a solid block of aluminium and handpolished for 45 minutes that it feels as good as it looks.

 

The most boring ad ever made?

 

The Leica T-System Launch Film.

 

The new Communication Design. 

 

Brochure.
Conscious reduction. Simply beautiful.

 

Posters & Adverts

Pôsobivé pozadia z Android 5 a iOS 8

Najnovšia verzia systému Android nesie prívlastok Lollipop a má potenciál prekonať aj systém iOS 8, čo sa týka grafiky, animácií, funkčného dizajnu a spoľahlivosti. Prvé naše skúsenosti s týmto systémom sú pozitívne, opäť si trocha polepšil, ale neprináša nič také, na čo by si používatelia museli násilne zvykať.

Spolu s novým systémom spoločnosti Apple a Google uvoľnili aj desiatky skvelých pozadí pre tablety Nexus 6, iPad Air 2, iPad mini 3 a smartfóny Nexus 5 a iPhone 6 a 6 Plus.

Pozadia z Google Android 5.0 Lollipop:

Pozadia z Apple iOS 8: