Lenovo sa za 2016Q1 darilo aj napriek menovým ťažkostiam a spomaleniu odvetvia

Lenovo má za prvý štvrťrok svojho fiškálneho roka 2016 – 2017 dobré finančné výsledky, aj napriek menovým ťažkostiam a spomaleniu odvetvia.

  • Obrat bol vo výške 10,1 miliardy USD, čo je medziročný pokles o 6% (pokles o 4% pri vyňatí dopadov menových kurzov)
  • Príjem pred zdanením vo výške 206 miliónov USD, medziročný nárast o 297%
  • Čistý príjem vo výške 173 miliónov USD, medziročný nárast o 64%
  • Pozitívny vývoj naprieč všetkými segmentmi ukazuje ťah transformačnej stratégie
  • Interferenčné inovácie vyvážené prevádzkovou efektivitou urýchľujú transformáciu spoločnosti Lenovo na spoločnosť s vysokým rastom, pokrývajúcu zariadenia i cloudové riešenia (“Device + Cloud”)
  • Základné výnosy na akciu vo výške 1,57 USD cent, alebo 12,19 HK cent

Skupina Lenovo Group včera zverejnila výsledky svojho prvého fiškálneho štvrťroka, ukončeného k 30. júnu 2016. Štvrťročný obrat dosiahol 10,1 miliardy USD, čo predstavuje medziročný pokles vo výške šesť percent (resp. štyri percentá pri konštantnej mene). Medzikvartálne išlo o 10 percentný nárast. Príjem pred zdanením za prvý štvrťrok vzrástol medziročne o 297 percent, na 206 miliónov USD. Čistý príjem medziročne stúpol o 64 percent, na 173 miliónov USD.

Hospodársky výkon spoločnosti Lenovo za prvý štvrťrok nastal v období, keď kľúčové trhy zaznamenávali buď pomalý rast, alebo medziročné poklesy v odvetví: odvetvie PC kleslo o 4,1 percenta a dodávky tabletov o 11,1 percenta, pričom dodávky serverov boli na rovnakej úrovni a trhy smartfónov rástli na úroveň 0,7 percenta. Zároveň RMB sa naďalej znehodnocovalo, čím sa obmedzil celkový rastový potenciál v tomto štvrťroku.

Aj keď makroekonomika a naše odvetvia zostávajú aj naďalej náročné, čo spôsobuje pokles obratu, výrazne sme medziročne zlepšili náš profit prostredníctvom inovatívnych produktov a dobrej realizácii. Naše PC odvetvie prinieslo silný profit a segment smartfónov sa v porovnaní s minulým štvrťrokom stabilizoval,” uviedol Yuanqing Yang, predseda predstavenstva a CEO spoločnosti Lenovo.  “V budúcnosti sa v oblasti PC budeme zameriavať na vysoko rastové segmenty a budeme využívať konsolidáciu odvetvia na pokračovanie rastu.  Pri smartfónoch využijeme inovatívne, rozmanité produkty a naďalej sa budeme presúvať k značkám s vyššou cenou, čo posilní rast a zvráti vývoj tohto odvetvia. V dátových centrách budeme pokračovať v expanzii do hyperkonvergovaných technológií a zlepšovaní ziskovosti v tomto hyperškálovateľnom odvetví.

Hrubý zisk spoločnosti za prvý fiškálny štvrťrok medziročne klesol o 7 percent, na 1,5 miliardy USD, s hrubou maržou na úrovni 15,3 percenta. Prevádzkové PTI za tento štvrťrok medziročne vzrástlo o 97 percent, na 281 miliónov USD. Základné zisky na akciu za tento fiškálny štvrťrok dosiahli 1,57 USD centu, resp. 12,19 HK centu. Čistý dlh k 30. júnu 2016 predstavoval celkove 1,2 miliardy USD.

V skupine PC a smart zariadení, alebo inak PCSD, kam spadajú počítače a tablety, bol štvrťročný predaj spoločnosti Lenovo v objeme 7 miliárd USD, čo je medziročný pokles o sedem percent. Príjem pred zdanením bol vo výške 370 miliónov USD, čo predstavuje medziročný nárast o 2,4 percenta. Marža príjmu pred zdanením bola silná, na úrovni 5,3 percenta, čo je medziročné zlepšenie o 0,5 bodu, pričom tomuto výsledku pomohli marže v Číne a zvýšená ziskovosť PC odvetví v Latinskej Amerike a Brazílii.


Lenovo zostalo svetovou #1 už po 13.
, po sebe nasledujúci, štvrťrok s 21,1-percentným trhovým podielom a ziskami v každej geografickej oblasti okrem EMEA. Spoločnosť v tomto štvrťroku dodala 13,2 milióna PC, čo je síce pokles o 2,3 percenta, no zároveň predstavuje 1,8 bodu navyše oproti celému trhu, ktorý zaznamenal pokles o 4,1 percenta. Segment Tabletov bol ziskový, pričom zaznamenal dvojciferný nárast oproti trhu. Spoločnosť Lenovo pokračuje v trvalom pokroku k dosiahnutiu svojho cieľa, ktorým je dosiahnutie 30 percentného podielu celosvetového trhu PC.

 
V oblasti mobilných technológií
Mobile Business Group alebo MBG, kam patria produkty značky Motorola a mobilné telefóny značky Lenovo, spoločnosť dosiahla štvrťročné príjmy z predaja vo výške 1,7 miliardy USD, čo je medziročne pokles o 6 percent, ale pri konštantnej mene je takmer rovnaký. Celková strata pred zdanením segmentu MBG bola vo výške 206 miliónov USD, pričom zisková marža pred zdanením bola záporných 12,1 percent. Prechod na vyššie oceňované produkty vyhnal ziskovú maržu pred zdanením medziročne nahor o 2,9 bodu.

 
V bežných cenových pásmach segment MBG zefektívňuje náklady a výdavky, kým vo vyšších cenových kategóriách sa zameriava na inovácie. Celkove skupina posilňuje svoju súdržnosť a buduje zásadovejšiu kultúru v rámci svojho globálneho tímu. S vylepšeným produktovým portfóliom, ktoré zahŕňa Moto Z a Moto Mods, ako aj ďalej expandujúce kanály v Číne, segment Mobile zaznamenáva stabilný pokrok.

 
V
skupine segmentu Data Center, alebo DCG, kam patria servery, úložiská, softvér a služby, predávané pod značkami Lenovo ThinkServer a System x, boli príjmy z predaja vo výške1,1 miliardy USD, čo je nárast o 1 percento. Vykázané PTI segmentu DCG – ktoré zahŕňa nepeňažné účtovné poplatky súvisiace s M&A – bolo záporné, v hodnote 64 miliónov USD, s negatívnou ziskovou maržou pred zdanením -5,9 percenta. DCG naďalej čelí ťažkým výzvam na rozvinutých trhoch, ale posilnila svoju prvú pozíciu trhového podielu v Číne, pričom medziročne obraty vzrástli o 14 percent, vďaka rastu hyperškálovateľného biznisu. Obchodná skupina globálnych zákaziek segmentu DCG, ktorá obsluhuje klientov zo zoznamu Fortune 500, zaznamenala 45 percentný medziročný nárast obratu vďaka výraznému nárastu zákazníkov, ktorí doteraz Lenovo nikdy nekupovali.

 
DCG spustí strategické investície v oblasti schopností predajcov, marketingu, programy distribučných kanálov a partnerov v portfóliu, vďaka čomu bude môcť riadiť budúce rastové príležitosti a zároveň si zlepší svoje finančné postavenie s lepšou konkurencieschopnosťou nákladov a zvýšenou priloženou mierou úložiska, networkingu, služieb a možností.

Geografický prehľad

Konsolidované predaje v prvom fiškálnom štvrťroku v Číne dosiahli medziročný pokles o 9,8 percenta, na 2,9 miliardy USD, čo predstavuje 28,4 percenta celosvetových príjmov z predaja spoločnosti. Ziskové marže pred zdanením boli nezmenené, na úrovni 4,8 percenta, aj pri slabnúcom dopyte v oblasti PC. V segmente mobilov spoločnosť úspešne mení svoje portfólio na značky s vyššou cenou a zlepšuje užívateľské zážitky, zatiaľ čo úspešne uvedený model ZUK Z2 dostal dobrú počiatočnú spätnú väzbu z trhu. Príjem z predaja dátových centier v Číne medziročne vzrástol o 14 percent – lepšie ako trh – podporený rastom hyperškálovateľnosti a príspevkov z nového partnerského prístupu.

 
V
ázijsko-pacifickej oblasti, spoločnosť Lenovo dosiahla predaj v hodnote1,7 miliardy USD, tzn. 16,7 percenta celosvetového predaja Lenovo, pričom ziskové marže pred zdanením klesli o 1,2 bodu na 1 percento, najmä z dôvodu kontrakcie PC trhu v Japonsku a dopadu menovej fluktuácie. Obchod v ázijsko-pacifickej oblasti zaznamenal pokračujúci nárast trhového podielu PC segmentu o 0,4 bodu a dosiahol 16,4 percenta. Mobilný biznis prerástol trh v kľúčových krajinách, vrátane Indie a Indonézie, zatiaľ čo skupina dátových centier naďalej pracuje na zlepšovaní ziskovosti. Nové riadiace systémy vedenia a obchodu v biznise dátových centier priniesli stabilné obraty.

 
Lenovo v Európe, na Strednom Východe a v Afrike dosiahli v prvom štvrťroku konsolidované predaje v hodnote 2,5 miliardy USD, čo predstavuje medziročný pokles o 7,3 percenta vďaka mixu prevádzkových a makroekonomických výziev. EMEA vytvorila 24,5 percenta celkových celosvetových predajov spoločnosti Lenovo. Zisková marža pred zdanením dosiahla negatívne 2 percentá, čo je medziročný pokles o 3,5 bodu. V segmente PC spoločnosť podnikla kroky na zlepšenie zásob v distribučnom kanáli v reakcii na náročné podmienky a návrat k budúcemu rastu. Segment Mobile zaznamenal v predchádzajúcom štvrťroku trakciu v dôsledku uvedenia nových produktov na trh. Biznis dátových centier zostal naďalej náročný s poklesom medziročného predaja aj marže.

 
V
Severnej a Južnej Amerike Lenovo zaznamenalo medziročne pokles konsolidovaného predaja o 6,6 percenta na približne 3 miliardy USD v prvom štvrťroku, čo bolo spôsobené produktovou zmenou v mobilnom segmente. Toto predstavovalo 30,4 percenta celkového globálneho predaja spoločnosti Lenovo. Podiel na trhu PC medziročne vzrástol o 1,4 bodu, vďaka silnému rastu v Severnej Amerike a zlepšeniu v Latinskej Amerike, najmä v Brazílii. Dodávky mobilov v Severnej Amerike klesli v dôsledku produktového prechodu, ale v Latinskej Amerike sa stabilizovali. Biznis dátových centier pracoval na vybudovaní toho správneho obchodného modelu, zatiaľ čo na tento biznis vyvíjala tlak konkurencia.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *