Na autosalóne vo Washingtone viceprezident spoločnosti Honda John Mendel prezradil, že pripravovaná vodíková Honda Clarity bude stáť 60-tisíc dolárov a na lízing bude k dispozícii od 500 dolárov mesačne. V porovnaní s Toyota Mirai a Hyundai Tucson FCEV sa bude dať vodíkové vozidlo od Hondy aj kúpiť.
Honda Clarity bude konkurenciou pre vozidlá Toyota Mirai a Hyundai Tucson FCEV. V porovnaní s nimi sa však bude dať získať nielen na prenájom, ale aj na kúpu. Mesačná taxa pritom bude rovnaká, na úrovni 500 dolárov. Je to celkom zásadný krok od Hondy, pretože tým môže Toyotu aj Hyundai na poli vodíkových vozidiel výrazne ohroziť.
Aj napriek tomu, že sa bude dať kúpiť, bude predajca novým zákazníkom dodávať palivo zadarmo. Rovnakú výhodu ponúkajú aj automobilky Toyota a Hyundai a je tomu tak kvôli problémom s meraním množstva vodíka. Súčasné čerpacie stanice majú totiž stále problém s presným meraním vodíka, ktorý doručujú, preto je komplikované dodávku správne naceniť.
Je verejným tajomstvom, že tieto tri spoločnosti na predaji vodíkových automobilov v podstate strácajú peniaze. Honda preto plánuje, že z peňazí early adopterov síce nevykryje náklady na vývoj, vodíkové vozidlá sa však môžu stať základom pre budúcu stavbu elektromobilov a plug-in hybridov.
Hyundai má ešte stále šancu uspieť so svojím modelom Tucson. Je to napokon športovo-úžitkové vozidlo, ktoré oslovuje inú cieľovú skupinu, ako sedany typu Clarity a Mirai. S Miraiom je ale situácia horšia – keďže sa nedá kúpiť, iba prenajímať, má v porovnaní s Clarity veľkú nevýhodu. Ale občas sa stane niečo, čo celkom prekvapí aj skúsených analytikov, možno to bude aj prípad súboja Hondy a Toyoty.